Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου 2019

Update. Καμία αλλαγή στα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος για το 2020. Ο Ονούφριος παραμένει ο μόνος Μητροπολίτης Κιέβου


Σχόλιο Πᾶνος: Διατηροῦμε μεγάλη ἐπιφύλαξη γιὰ τὴν συγκεκριμένη εἴδηση, ὅσον ἀφορὰ στὸ ὅτι δὲν ἔχει γίνη καμμία ἀλλαγὴ στὰ δίπτυχα τῆς Ἑκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιὰ τὸ 2020.

Δὲν διευκρινίζεται γιὰ πιὰ ἔκδοση Διπτύχων ἐννοεῖ ἡ εἴδηση, τῆς ὡς ἄνῳ φωτογραφίας ἤ τῆς Ἑλλάδος ποὺ δὲν βλέπουμε τίποτα ἐπίσημο;

Ἀπὸ πηγὲς μας μαθαίνουμε, πὼς τὰ δίπτυχα ποὺ βλέπουμε στὴν ὡς ἄνῳ φωτογραφία, πρέπει νὰ ἔχουν ἐκτυπωθεῖ πολὺ πρὶν ἀπὸ τὴν σύγκλιση τῆς ἱεραρχίας στὶς 12 Ὀκτωβρίου.

Εἴδομεν!
____________________

Φαίνεται ότι οι αντιδράσεις για την αναγνώριση της ψευδοαυτοκεφαλίας της Ουκρανίας από την Εκκλησία της Ελλάδος, έφεραν αποτελέσματα.



Στην έκδοση των επισήμων Διπτύχων δεν έγινε καμία αλλαγή και τυπώθηκαν ως είχαν μέχρι σήμερα. Εμφανίζουν τον κανονικό Μητροπολίτη Κιέβου τον κ. Ονούφριο, και δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά στην ύπαρξη του σχισματικού Επιφανίου.



Η έκδοση των Διπτύχων του 2020 συμπεριλαμβάνει τους νέους αρχιερείς Φθιώτιδος, Λήμνου και Καλαβρύτων, οι οποίοι εξελέγησαν από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας κατά τη συνεδρίαση της 11ης Οκτωβρίου 2019. 




Την επομένη 12η Οκτωβρίου συνήλθε η Εκτακτη Ι.Σ.Ι., ασχολήθηκε με το ουκρανικό πρόβλημα και κατά τα λεγόμενα του Μητροποπολίτη Ναυπάκτου Ιεροθέου αποφάσισε την αναγνώριση της «Ουκρανικής Αυτοκεφαλίας».



Από το γεγονός δημιουργήθηκε θόρυβος και αναστάτωση μεταξύ των αρχιερέων κληρικών και λαϊκών πιστών και πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι αμφισβήτησαν ότι ελήφθη οποιαδήποτε συνοδική απόφαση.  Οι τεκμηριωμένες αντιρρήσεις κατά της "απόφασης" αναγνώρισης της Ι.Σ.Ι. συνοδεύουν τον ογκώδη φάκελλο, ο οποίος έχει κατατεθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης και πιο συγκεκριμένα του Συμβουλίου της Επικρατείας, από την «Πανελλήνια Ορθόδοξο Ενωση» για ακύρωση της συνοδικής "απόφασης".



Τα εκδοθέντα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος, για κάποιο λόγο που μένει να διευκρινιστεί, ενώ θα μπορούσαν να είχαν την προσθήκη των σχισματικών, αφού περιλαμβάνουν τις αλλαγές προγενέστερης απόφασης της Ιεραρχίας, όπως η εκλογή και χειροτονία των νέων Μητροπολιτών που προαναφέραμε, δεν περιλαμβάνουν την «Ψευδοαυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας». Αυτή "αναγνωρίστηκε"  στις 12 Οκτωβρίου και τα Δίπτυχα αναφέρουν ορθά ως Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας τον κ. Ονούφριο.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Δημητριάδος Ιγνάτιος στην εισήγησή του κατά την έκτακτη Ιεραρχία της 12ης Οκτωβρίου, μεταφέροντας ουσιαστικά  τις απόψεις του Φαναρίου για ότι έχει σχέση με το ουκρανικό μίλησε μεταξύ των άλλων και για την εκκλησιαστικά αποδεκτή θέση του Μητροπολίτη Κιέβου Ονούφριου.


Είπε τότε τα εξής: «Η απόδοση της αυτοκεφαλίας είναι προνόμιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, δεν αναιρεί, όμως, την οντότητα και την παρουσία του Ονουφρίου και της εκκλησιαστικής παρουσίας των Ρώσων στην Ουκρανία. Αυτή δεν θίγεται. Δεν αλλάζει το καθεστώς της, δεν τους αφορίζει, δεν τους οδηγεί στο σχίσμα. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν παύει την κοινωνία. Αυτοί παύουν την κοινωνία μαζί του. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης συνεχίζει να μνημονεύει στα δίπτυχα τον Πατριάρχη Κύριλλο. Συνεχίζει, άρα, να κοινωνεί με τον Ονούφριο, όμως δίνει την ευκαιρία της σωτηρίας και στις ψυχές των Ουκρανών που θέλουν την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία. Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το δικαίωμα του Πατριάρχου».



Αυτά βεβαίως θα αποτελέσουν ένα επί πλέον επιχείρημα για την προσφυγή της Π.Ο.Ε. 
«Πᾶνος» 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου