Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019

ΧΑΝΕΤΑΙ Η ΚΩΣ, ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ



Του Παναγιώτη Αποστόλου


Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου




Οι φόβοι μας, οι ανησυχίες, δυστυχώς επαληθεύονται. Επί αρκετά χρόνια αρθρογραφώ – με ακλόνητα στοιχεία σούπερ αξιόπιστων πηγών μου – για όσα διαδραματίζονται στα Δωδεκάνησα και ειδικότερα στην Ρόδο και την Κω!

Προς ενημέρωσή σας, θα ήθελα να σας γνωρίσω πως είχαν ενημερωθεί υψηλά στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης, αλλά προσφάτως ενημερώθηκαν και της σημερινής! Όπως όμως προείπα, δυστυχώς δεν γίνεται τίποτε ουσιαστικό από κυβερνητικής πλευράς και σύντομα θα οδηγηθούμε με μαθηματική ακρίβεια σε έναν όλεθρο στην περιοχή των Δωδεκανήσων!

Πως πρέπει να προσευχόμαστε. Τα τρία είδη προσευχής - π. Συμεών Κραγιόπουλος (†)


Καθώς αναφερόμαστε στα πρακτικά, θα έλεγα να κάνουμε τριών ειδών προσευχή. Και, ει δυνατόν, κάθε φορά να κάνουμε και από τα τρία είδη. Ή, αν όχι κάθε φορά, τουλάχιστον κάθε μέρα. Αν δεν κάναμε το πρωί, μπορούμε να κάνουμε το βράδυ.

Κατ’ αρχήν οπωσδήποτε πρέπει ο χριστιανός να προσεύχεται από τα βιβλία της Εκκλησίας. Αυτό να μην το παραλείπουμε. Θα πάρουμε τον Συνέκδημο, το Ωρολόγιο ή μικρά βιβλιαράκια που κυκλοφορούν και θα πούμε προσευχές της Εκκλησίας. 

Η εωθινή προσευχή, ο εξάψαλμος, το απόδειπνο είναι προσευχές της Εκκλησίας. Το απόγευμα μπορούμε να πούμε κάτι από τον εσπερινό, που είναι προσευχή της Εκκλησίας. Οπωσδήποτε να προσευχόμαστε με τις προσευχές της Εκκλησίας. Είναι έτοιμες προσευχές.

Ἅγιος Παΐσιος: Τὸ βάσανο τοῦ βολέματος



– Γέροντα, μὲ δυσκολεύει μιὰ ἀδελφή.

– Ξέρεις τί γίνεται; Πολλοὶ βλέπουν σὲ τί τοὺς δυσκολεύουν οἱ ἄλλοι, καὶ ὄχι σὲ τί δυσκολεύουν ἐκεῖνοι τοὺς ἄλλους. Ἀπαιτήσεις ἔχουν μόνον ἀπὸ τοὺς ἄλλους, ὄχι ἀπὸ τὸν ἑαυτό τους. 

Ἡ λογικὴ ὅμως τῆς πνευματικῆς ζωῆς εἶναι νὰ ἐξετάζης σὲ τί δυσκολεύεις ἐσὺ τοὺς ἄλλους καὶ ὄχι σὲ τί σὲ δυσκολεύουν οἱ ἄλλοι· νὰ βλέπης τί ἀναπαύει τὸν ἄλλον καὶ ὄχι τί ἀναπαύει ἐσένα. 

Γιὰ ἀνάπαυση ἤρθαμε σὲ αὐτὴν τὴν ζωή; γιὰ βόλεμα; Σ᾿ αὐτὸν τὸν κόσμο δὲν ἤρθαμε γιὰ νὰ καλοπεράσουμε· ἤρθαμε νὰ ξεσκονισθοῦμε καὶ νὰ ἑτοιμασθοῦμε γιὰ τὴν ἄλλη ζωή.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Οἱ Ἅγιοι Τρόφιμος, Σαββάτιος καὶ Δορυμέδων

 
Eις τον Tρόφιμον και Δορυμέδοντα.
Πνέοντες ἓν Τρόφιμε καὶ Δορυμέδον,
Ἓν ἐκ ξίφους δέχεσθε καὶ βίου τέλος.

Eις τον Σαββάτιον.
Ξεσθεὶς σιδηροῖς Σαββάτιος ὀξέσιν,
Εἰς σαββατισμὸν θεῖον ὡς Μάρτυς φθάνει.

Ἐννεαδεκάτῃ Τρόφιμον τάμον, ἠδὲ συνάθλους.

Μαρτύρησαν ἐπὶ βασιλέως Πρόβου καὶ διοικητοῦ Ἀντιοχείας Ἠλιοδώρου (278 μ.Χ.).

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019

Μοναχός Ονούφριος Αγιαννανίτης (1845 - 18 Σεπτεμβρίου 1935)


Καταγόταν από την αρχιερατική επαρχία Μέτρων της Α. Θράκης και ήταν υιός πλούσιου βοσκού πολλών προβάτων. Βόσκοντας τα πρόβατα ο ίδιος δεν παρέλειπε να προσεύχεται. 
 
Νέος αποφάσισε τη μοναχική του αφιέρωση. Με μία κάπα μόνο ξεκίνησε, δίχως χρήματα και πράγματα μαζί του, για το Άγιον Όρος. Μετά από πολλές περιπέ­τειες έφθασε στον αθωνικό λιμένα της σωτηρίας το 1888.
 
Πήγε στη μονή Ιβήρων να προσκυνήσει την Παναγία την Πορταΐτισσα. Κάποιος τον πλησίασε, και όταν πληροφορήθηκε ότι ήλθε για να μονάσει, του είπε να πάει στον παπα-Μηνά τον Μαυροβούνιο στη σκήτη της Αγίας Άννης. Πήγε, κτύπησε τη θύρα, εξήλθε ο παπα-Μηνάς και τον υποδέχθηκε μετά χαράς, λέγοντάς του ότι η Παναγία τον έφερε από την Πόλη.

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος: Περί των οχτώ λογισμών της κακίας (ΜΕΡΟΣ 8ον και τελευταίον)



8. Περί της υπερηφάνειας

Όγδοος είναι ο αγώνας κατά της υπερηφάνειας. Φοβερότατος αυτός ο αγώνας και από όλους τους προηγούμενους αγριότερος. Αυτός πολεμά προπάντων τους τέλειους και προσπαθεί να καταστρέφει εκείνους που ανέβηκαν σχεδόν στην κορυφή των αρετών. 

Και όπως μία κολλητική και θανατηφόρα αρρώστια δεν καταστρέφει ένα μέλος του σώματος, αλλά ολόκληρο το σώμα, έτσι και η υπερηφάνεια όχι μόνον ένα μέρος της ψυχής, αλλά ολόκληρη την καταστρέφει. 

Και το καθένα από τα άλλα πάθη, αν και ταράζει την ψυχή, αλλά με το να πολεμά μια μόνον αρετή, εκείνη που είναι αντίθετη του, και να προσπαθεί αυτή να νικήσει, σκοτίζει και ταράζει την ψυχή εν μέρει.

Ι. Πανήγυρις Ι.Μ. Ευαγγελισμού Πάτμου, επί τη Μνήμη του Κτίτορά της Αγίου Αμφιλοχίου Μακρή


Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά την αποψινή Ι. Αγρυπνία (8μ.μ.) και την αυριανή Θ. Λειτουργία από την Ι. Μονή Ευαγγελισμού Μητρός Ηγαπημένου στην Πάτμο, την οποία ο ίδιος ο Άγιος Αμφιλόχιος ίδρυσε το 1937 και της οποίας ήταν εφημέριος μέχρι τη μακαρία Κοίμησή του το 1970.
Βιογραφικά στοιχεία του Αγίου εδώ

Τι Γαβρόγλου, τι Κεραμέως; Χωρίς θρησκεία και ιθαγένεια τα πιστοποιητικά σπουδών! (τα λέγαμε για την Κεραμέως)



Με πρόσχημα τα προσωπικά δεδομένα, το Υπουργείο Παιδείας καταργεί την ιθαγένεια και το θρήσκευμα στους τίτλους και στα πιστοποιητικά σπουδών. 

Ποιος όμως είναι ο λόγος; Τα προσωπικά δεδομένα φυσικά και πρέπει να είναι σεβαστά, όμως τι εννοούμε τελικά όταν λέμε προσωπικό δεδομένο; Αν κάποιος για παράδειγμα έχει πρόβλημα υγείας, βεβαίως και πρέπει να προστατεύεται. Γιατί όμως δεν πρέπει να γίνεται γνωστό το θρήσκευμα κάποιου; 

Υπάρχει κάποια δίωξη Χριστιανών κατά Μουσουλμάνων ή το αντίστροφο; Μήπως τελικά αυτοί που εφαρμόζουν τέτοιες… συριζαίικες πολιτικές κάνουν διακρίσεις και δρουν κατά της ατομικής ελευθερίας; Γιατί να μην γίνεται γνωστό το θρήσκευμα και η ιθαγένεια; Ντροπή είναι; 

Εντολή Κομισιόν: Κλείστε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά - Αποκάλυψη


Εάν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επαναλειτουργούσαν σε ορθολογικές βάσεις, θα δημιουργούσε πολλαπλασιαστικά 15-20.000 θέσεις εργασίας, με συνολικό ετήσιο τζίρο 3,5 δισ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 300-500 εκατ. ετησίως. Με δεδομένη την αναμενόμενη υψηλή κερδοφορία τους, σοβαροί επενδυτές που θα αναλάμβαναν την επαναλειτουργία των ναυπηγείων, θα ήταν σε θέση να αποπληρώσουν ακόμα και το αμφιλεγόμενο πρόστιμο της τάξης του μισού δισ. ευρώ που έχει επιβάλλει η ΕΕ στα ναυπηγεία, καθώς και άλλα κόστη και επιβαρύνσεις τους σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Αλλά η Κομισιόν φαίνεται πως προτιμά να κλείσουν από το να εισπράξει η ΕΕ το τεράστιο πρόστιμο και να δοθεί απασχόληση σε 20.000 άτομα. Προφανώς, έχει τους λόγους της, όπως θα δούμε στο άρθρο που ακολουθεί. "Κλείστε τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά χωρίς άλλη συζήτηση". Αυτή τελικά είναι η "διαταγή" που δόθηκε από την Κομισιόν στην ελληνική κυβέρνηση, ως απάντηση στις προσπάθειες του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνη-Μάριου Γεωργιάδη να προωθήσει διαγωνισμό για την επαναλειτουργία τους στις αρχές του νέου χρόνου.

Η Εκκλησία δεν είναι εκ του κόσμου τούτου - π. Συμεών Κραγιόπουλος (†)


Ήλθε ο Χριστός στη γη και, αφού έκανε το έργο που είχε να κάνει, ανελήφθη στους ουρανούς, και μετά από λίγες ημέρες ήλθε το Άγιο Πνεύμα, και ιδρύθηκε έτσι η Εκκλησία, που είναι το σώμα του Χριστού.

Τα πρώτα μέλη της, οι Απόστολοι και όσοι πίστεψαν στο κήρυγμά τους, είχαν βαθυτάτη συνείδηση ότι η Εκκλησία, και επομένως και αυτοί, δεν ήταν εκ του κόσμου τούτου. Εξελέγησαν εκ του κόσμου τούτου, και η Εκκλησία προήλθε από τον κόσμο αυτόν, αλλά μόλις δημιουργήθηκε, και μόλις ο καθένας έγινε μέλος της, έπαυσαν να είναι εκ του κόσμου τούτου.

Ο Χριστός, και επομένως και η Εκκλησία, ως σώμα του Χριστού, δεν ήταν εκ του κόσμου τούτου. Η Εκκλησία, τα μέλη της Εκκλησίας είχαν βαθυτάτη συνείδηση και συναίσθηση ότι μέσα στον κόσμο είναι ξένοι.

Κοινή πνευματική ζωή τῆς οἰκογένειας ~ Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου



Ὁ ἐν τῷ κόσμῳ πιστός καί τά μέλη τῆς οἰκογένειας στήν ὁποία ἀνήκει θά πρέπει νά λειτουργοῦν ὡς μέλη μιᾶς «κατ’ οἶκον Ἐκκλησίας». Ἡ οἰκογένεια εἶναι μία μικρή Ἐκκλησία. 

Θά πρέπει τά μέλη της, κατά μίμηση τῆς μοναστικῆς Ἐνορίας, νά καλλιεργήσουν τήν κοινή λειτουργική ζωή, τήν νηστεία, τήν φιλανθρωπία, τήν ἁπλότητα καί ἀφελότητα, τήν ἀνιδιοτελῆ ἀγάπη, τήν κοινή προσευχή μέσα στό σπίτι καθώς καί τήν πνευματική συμμελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῶν Πατερικῶν συγγραφῶν.

Ὁ συμπνευματισμός, ἡ φιλόθεος ἀδολεσχία καί ἡ κοινή προσευχή καλό εἶναι νά γίνονται σέ τακτά χρονικά διαστήματα καί σέ καθορισμένες ὧρες πού νά μποροῦν ὅλοι νά συμμετέχουν. Τά μικρά παιδιά ἄς συμμετέχουν γιά λιγότερο χρόνο. Ἡ νηστεία ἐπίσης προσαρμόζεται ἀπό τόν Πνευματικό ἀνάλογα μέ τίς δυνατότητες καί τήν ἡλικία τοῦ καθενός...

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ὅσιος Εὐμένιος ὁ Θαυματουργός Ἐπίσκοπος Γορτύνης

 
Τὸ λεῖον Εὐμένιος ὄμμα Γορτύνης,
Πανευμενὲς κατεῖδεν ὄμμα Κυρίου.
Ὀγδοάτῃ δεκάτῃ θάνεν Εὐμένιος μεγαλήτωρ.

Ἀπὸ νεαρὴ ἡλικία ὁ Εὐμένιος ὑπέβαλλε τὸν ἑαυτό του σὲ πολλὲς σκληραγωγίες καὶ ἀσκήσεις. Ἡ ἐγκράτεια ἦταν ἐκείνη ποὺ τὸν διέκρινε περισσότερο. Διότι στὸ μυαλό του, εἶχε πάντα τὴν συμβουλὴ τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, «πᾶς ὁ ἀγωνιζόμενος πάντα ἐγκρατεύεται». Καθένας, δηλαδή, ποὺ ἀγωνίζεται, ἐγκρατεύεται σὲ ὅλα, ἀκόμα καὶ στὴν τροφὴ καὶ στὸ ποτό, προκειμένου νὰ πετύχει τὸν πνευματικό του σκοπό. Καὶ ὁ Εὐμένιος, ἀκολουθώντας τὰ λόγια τοῦ θεόπνευστου Ἀποστόλου, πέτυχε.

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος: Περί των οχτώ λογισμών της κακίας (ΜΕΡΟΣ 7ον)



7. Περί της κενοδοξίας

Έβδομος είναι ο αγώνας κατά της κενοδοξίας. Αυτό το πάθος είναι πολύμορφο και πολύ λεπτό και δεν το εννοεί γρήγορα ούτε εκείνος που πειράζεται από αυτό. 

Επειδή οι προσβολές των άλλων παθών είναι πιο φανερές και ευκολότερα καταπολεμούνται, καθώς η ψυχή αναγνωρίζει τον εχθρό και με την αντίρρηση στις προσβολές του και την προσευχή, αμέσως τον ανατρέπει. 

Η κενοδοξία όμως, με το να είναι πολύμορφη όπως είπαμε, δύσκολα νικιέται. Γιατί φανερώνεται σε κάθε πράξη και σε φωνή και σε λόγο και σε σιωπή και σε έργο και σε αγρυπνία και σε νηστεία και σε προσευχή και σε πνευματικές αναγνώσεις και σε ησυχία και σε μακροθυμία. Με όλα αυτά προσπαθεί να προσβάλλει το στρατιώτη του Χριστού.

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΘΡΑΚΗ, ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΕΛΛΑΔΑ....




(από την φίλη Διαλεχτή Ντένη)

Εδω Κομοτηνη.
Τουτο εχω να πω μονον και θα σιωπησω...
Σημερα εκαναν την εμφανιση τους δημοσιευματα για τον εποικισμο της Θρακης,
τα περασματα στον ορεινο ογκο της Ροδοπης,
για καταστροφες σε καλιεργειες και κτηνοτροφικες μοναδες,
για εποικισμους 500 ατομων στα χωρια του Εβρου,
για αποπειρα ληστειας και ξυλοδαρμο δασκαλου στον δρομο του Δερειου,
περασματα μεσω του στρατιωτικου δρομου στην Κομοτηνη.

Κυνηγητο απο την αστυνομια μεσα στην πολη μας.....
μια σχολη αστυφυλακων που ειχαμε την εκαναν χοτσποτ...

Οι ρατσιστικές ρίζες των ακτιβιστών που προωθούν μετανάστες


Ενώ το φαινόμενο της μαζικής εισόδου "παράτυπων μεταναστών" στην Ελλάδα έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις που είναι ξεκάθαρο πλέον ότι απειλεί σε βάθος μερικών δεκαετιών την ίδια την ύπαρξη της Ελλάδας --ως χώρα-- και του ελληνικού λαού ως διακριτό εθνοπολιτισμικό μέγεθος, η ορθολογική συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα είναι ουσιαστικά απαγορευμένη. Και αυτό συμβαίνει γιατί η οικτρά μειοψηφική αλλά συστημικά πανίσχυρη άποψη περί "ανοιχτών συνόρων" έχει αυτοανακηρυχθεί σε "αντιρατσιστική", προσδιορίζοντας συνακόλουθα κάθε αντίθετη θεώρηση ως "ρατσιστική".
Είναι πέραν του εξοργιστικού άνθρωποι που αγωνιούν για το μέλλον των χωρών, των εθνών και των λαών τους να θεωρούνται "ρατσιστές", ενώ αυτοί που εν τη πράξει προωθούν την εξάλειψη εθνών, λαών, κοινωνιών και πολιτισμών να αυτοαποκαλούνται "αντιρατσιστές" και να έχουν επιβάλει και την άποψη τους αυτή στην κοινωνία.

Στα βήματα του Λαρίσης και ο Κατερίνης Γεώργιος. Συμφύρονται με τα όργανα της Μασονίας, όπως οι Ρόταρι και οι Lions (Λάϊονς)με έμβλημά τους το σύμβολο L από το Lucifer (Λούσιφερ) που σημαίνει Εωσφόρος και τον έχουν αρχηγό τους

Εθιμοτυπική Επίσκεψη στον Μητροπολίτη από το Δ.Σ. της Λέσχης Lions Κατερίνης

Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. της Λέσχης Lions Κατερίνης πραγματοποίησαν εθιμοτυπική επίσκεψη στον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος Κ.Κ. Γεώργιο. Ο Πρόεδρος Δρ. Βασίλειος Αδαμόπουλος αναφέρθηκε διεξοδικά στους σκοπούς της μεγαλύτερης ανθρωπιστικής οργάνωσης στον κόσμο με 1.500.000 μέλη οργανωμένα σε πάνω από 37.000 Λέσχες μία εκ των οποίων είναι και Λέσχη της Κατερίνης. Με το σύνθημά...

"Υπηρετούμε" οι Lions προσφέρουν αφιλοκερδώς εδώ και πάνω από 100 χρόνια υπηρεσίες προς την κοινωνία και τον συνάνθρωπο σε πάρα πολλούς τομείς όπου υφίστανται ανάγκες αρωγής, ειδικότερα οι βασικοί πυλώνες προσφοράς είναι ο διαβήτης, η πείνα, το περιβάλλον, η όραση και ο παιδικός καρκίνος. Ο Πρόεδρος επίσης αναφέρθηκε στις προγραμματισμένες δράσεις προσφοράς για το τρέχον έτος και ζήτησε την ηθική αρωγή της Μητροπόλεως , αλλά και υποσχέθηκε ότι η Λέσχη θα υποστηρίξει, στο μέτρο των δυνατοτήτων της, τις αξιολογότατες φιλανθρωπικές δράσεις της Ιεράς Μητροπόλεώς μας. Τον Πρόεδρος της Λέσχης συνόδευσαν τα μέλη του Δ.Σ. Γεώργιος Καλλιφατίδης, Δημήτριος Παπαδόπουλος, Αντώνιος Καλλιφατίδης και Άννα Μπαραλιάκου.

http://lefteria.blogspot.com/2019/09/lions.html?m=1

Το παιδάκι που μου χάρισε ο Θεός, έμοιαζε καταπληκτικά με το παιδάκι που μου έδειξε η Παναγία στον Άγιον Όρος!



Πήγα να προσκυνήσω σε πολλές Μονές στο Άγιον Όρος για να πάρω την Χάρη και την ευλογία της Παναγίας.

Σε μία από αυτές, με πήγε ένας Μοναχός σε ένα παρεκκλήσιο, όπου ήταν θαυματουργή εικόνα της Παναγίας και ήταν κλειστή με κάγκελα, γιατί είχε πολύτιμα αναθήματα. Ξεκλείδωσε και μου είπε:
–Προσκύνησε και ζήτησε από την Παναγία ό,τι θέλεις. Αν είναι για καλό, θα σου το δώσει οπωσδήποτε.

Άναψα κεράκια και στάθηκα μπροστά Της με σεβασμό και πίστη και Της ζήτησα ένα παιδάκι, που πολύ ποθούσαμε εγώ και η γυναίκα μου.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Οἱ Ἁγίες Σοφία, Πίστη, Ἐλπίδα καὶ Ἀγάπη

 
Eις την Σοφίαν.
Eυφραίνεται νυν ως Δαβίδ ψάλλων λέγει,
Mήτηρ κατ’ ευχάς η Σοφία εν τέκνοις.

Eις την Πίστιν, Eλπίδα και Aγάπην.
Τῇ πρὸς σὲ πίστει Πίστις, Ἐλπίς, Ἀγάπη,
Αἱ τρεῖς, Τριάς, κλίνουσιν αὐχένας ξίφει.

Ἑβδομάτῃ δεκάτῃ Ἀγάπην τάμον, Ἐλπίδα, Πίστιν.

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2019

Ο Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης προγνωρίζει το τέλος του - Μοναχός Μωυσής Αγιορείτης (†)


Από αρκετά νωρίς ο όσιος Γεώργιος προγνώριζε την ακριβή ημερομηνία της εκδημίας του από την παρούσα μάταιη ζωή και το ανέφερε με διάφορους τρόπους στα πνευματικά του τέκνα. 

Ο θάνατος δεν τον φόβιζε διόλου. Ήταν έτοιμος από καιρό για την υποδοχή του. Είχε αγαπήσει με όλη τη δύναμη της ψυχής του τον Κύριο και λαχταρούσε τη σύντομη συνάντηση μαζί Του.

Λυπόταν τ’ αγαπητά του πνευματικά τέκνα και είχε αρχίσει από καιρό με καλό τρόπο να τα προετοιμάζει με ωραίες νουθεσίες, ευλογίες και λόγους παραμυθίας και παρακλήσεως.

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος: Περί των οχτώ λογισμών της κακίας (ΜΕΡΟΣ 6ον)



6. Περί της ακηδίας

Έκτος είναι ο αγώνας μας εναντίον της ακηδίας (αμέλεια, πλήξη) που ενώνεται και βοηθεί το πνεύμα της λύπης. Δεινός και βαρύς δαίμονας αυτός, πολεμά πάντοτε τους μοναχούς. 

Αυτός επιτίθεται εναντίον του μοναχού κατά το μεσημέρι, προκαλώντας του ατονία και φόβο και μίσος εναντίον του τόπου όπου ασκείται και εναντίον των αδελφών που είναι μαζί του και εναντίον κάθε εργασίας, ακόμη και της αναγνώσεως των θείων Γραφών. 

Σου υποβάλλει ακόμη και λογισμούς μεταβάσεως σε άλλο τόπο, και ότι αν δεν πάει άλλου, μάταια κοπιάζει εδώ και χάνει τον καιρό του. Επίσης του φέρνει κατά το μεσημέρι και πείνα τόση, όση δεν θα προξενούσε σ' αυτόν τριήμερη νηστεία ή μακρά οδοιπορία ή βαρύτατος κόπος. 

Έπειτα του υποβάλλει λογισμούς ότι με κανένα άλλο τρόπο δεν μπορεί να απαλλαγεί από την ασθένεια αυτή και το βάρος της, παρά με το να βγαίνει έξω συνεχώς και να επισκέπτεται τους αδελφούς, τάχα για ωφέλεια ή επίσκεψη των ασθενών. 

Κι όταν δεν μπορέσει να τον εξαπατήσει με αυτά, τότε αφού του φέρει πολύ βαρύ ύπνο, επιτίθεται εναντίον του σφοδρότερος και δυνατότερος, και δεν μπορεί διαφορετικά να νικηθεί, παρά με την προσευχή και την αποχή από την αργολογία και με τη μελέτη των θείων λόγων και την υπομονή στους πειρασμούς. 

Γιατί αν δεν τον βρει ασφαλισμένο με αυτά τα όπλα, τότε αφού τον κατατρυπήσει με τα βέλη του, τον κάνει άστατο, ονειροπόλο, ράθυμο, άεργο και τον οδηγεί να επισκέπτεται πολλά μοναστήρια και να μη φροντίζει για τίποτε άλλο, παρά που γίνονται τραπέζια και συμπόσια. 

Γιατί η διάνοια αυτού που έπεσε σε ακηδία τίποτε άλλο δεν φαντάζεται παρά τις μάταιες σκέψεις όσων αναφέραμε. Από αυτά τον δεσμεύει και σε κοσμικά πράγματα και τον δελεάζει λίγο-λίγο σε επιβλαβείς ασχολίες, μέχρις ότου και από αύτη τη μοναχική ζωή τον διώξει.

Ο Απόστολος, γνωρίζοντας πόσο βαριά είναι αυτή η αρρώστια και επειδή ήθελε ως σοφός γιατρός να τη βγάλει μαζί με τη ρίζα από τις ψυχές μας, μας φανερώνει τις αιτίες από τις οποίες γεννιέται και λέει: «Σας παραγγέλλομε αδελφοί, στο όνομα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, να αποχωρίζεστε από κάθε αδελφό που συμπεριφέρεται άτακτα και όχι σύμφωνα με την παράδοση που παραλάβατε από μας. 

Γνωρίζετε πως πρέπει να μας μιμείστε, επειδή δε ζήσαμε ως άτακτοι ανάμεσά σας, ούτε πήραμε από κανένα το φαγητό μας δωρεάν, αλλά εργαζόμαστε ημέρα και νύχτα με κόπο και μόχθο για να μην επιβαρύνομε κανένα σας· όχι γιατί δεν είχαμε τέτοιο δικαίωμα, αλλά για να σάς δώσομε παράδειγμα να μας μιμείστε. 

Και όταν ήμαστε κοντά σας, αυτή την εντολή σάς δίναμε, ότι οποίος δε θέλει να εργάζεται, ούτε να τρώει. Γιατί μαθαίνομε ότι μερικοί από σάς δεν εργάζονται, αλλά περιεργάζονται ξένες υποθέσεις. Σ' αυτούς παραγγέλλομε, στο όνομα του Ιησού Χριστού, να εργάζονται ήσυχα για να κερδίζουν το ψωμί τους».

Ας ακούσομε πόσο καθαρά φανερώνει τις αιτίες της ακηδίας ο Απόστολος. Εκείνους που δεν εργάζονται τους ονομάζει άτακτους, φανερώνοντας με μία λέξη πολλή κακία. Γιατί ο άτακτος, είναι και ανευλαβής και αυθάδης στα λόγια και πρόχειρος σε κατηγορίες και γι' αυτό είναι ακατάλληλος για την ησυχία και δούλος της ακηδίας. 

Παραγγέλλει λοιπόν να αποχωριζόμαστε από αυτούς σαν να έχουν κολλητική αρρώστια. Με τη φράση «και όχι σύμφωνα με την παράδοση που παραλάβατε από μας», φανερώνει ότι αυτοί είναι υπερήφανοι και καταφρονητές και ακυρώνουν τις αποστολικές παραδόσεις. 

Κατόπιν λέει: «Δεν πήραμε το φαγητό μας δωρεάν από κανένα, αλλά εργαζόμαστε νύχτα και ημέρα με κόπο και μόχθο». Ο διδάσκαλος των εθνών, ο κήρυκας του Ευαγγελίου, που ανέβηκε μέχρι τον τρίτο ουρανό, αυτός που λέει ότι ο Κύριος διέταξε τους κήρυκες του Ευαγγελίου να συντηρούνται από τους ακροατές του κηρύγματος, αυτός εργάζεται ο ίδιος νύχτα και ημέρα με κόπο και μόχθο για να μην επιβαρύνει κανένα. 

Τι λοιπόν θα κάνομε εμείς, που είμαστε στην εργασία οκνηροί και επιδιώκομε τη σωματική ανάπαυση, εμείς που ούτε κήρυγμα του Ευαγγελίου μας έχει ανατεθεί, ούτε η μέριμνα για τις εκκλησίες, αλλά μόνο η φροντίδα για την ψυχή μας; Κατόπιν για να δείξει πιο καθαρά τη βλάβη που φέρνει η αργία, καταλήγει: «Δεν εργάζονται καθόλου αλλά περιεργάζονται». 

Γιατί από την αργία γεννιέται η περιέργεια, από την περιέργεια η αταξία και από την αταξία κάθε κακία. Για τη θεραπεία όλων αυτών, συμπληρώνει: «Να εργάζονται ήσυχα για να κερδίζουν το ψωμί τους». Και για να τους επιπλήξει περισσότερο, λέει: «Όποιος δε θέλει να εργάζεται, ούτε να τρώει».

Αυτές τις αποστολικές διαταγές έχοντας υπόψη οι άγιοι πατέρες της Αιγύπτου, δεν αφήνουν ποτέ να μένουν αργοί οι μοναχοί και μάλιστα οι νεώτεροι, επειδή γνωρίζουν ότι με την υπομονή της εργασίας και την ακηδία διώχνουν, και την τροφή τους προμηθεύονται, και βοηθούν όσους έχουν ανάγκη. 

Γιατί δεν εργάζονται μόνο για τις δικές τους ανάγκες, αλλά και σε ξένους και φτωχούς και φυλακισμένους δίνουν από την εργασία τους, πιστεύοντας ότι η αγαθοεργία αυτή είναι θυσία αγία και ευπρόσδεκτη στο Θεό. Και λένε επίσης οι πατέρες, ότι ο εργαζόμενος πολεμά με ένα δαίμονα πολλές φορές και στενοχωρείται από αυτόν, ενώ ο αργός αιχμαλωτίζεται από χιλιάδες πονηρά πνεύματα.

Καλό είναι ακόμα να θυμηθούμε και το λόγο που μου είπε ο αββάς Μωυσής, που ήταν πολύ άξιος μεταξύ των πατέρων. Αφού είχα καθήσει λίγο καιρό στην έρημο, με πείραξε ο δαίμονας της ακηδίας. Τον επισκέφτηκα τότε και του είπα: «Χθες ενοχλήθηκα πάρα πολύ από την ακηδία και εξασθένησα υπερβολικά· και δε γλύτωσα από αυτή, παρά όταν σηκώθηκα και επισκέφτηκα τον αββά Παύλο». 

Σ' αυτά μου αποκρίθηκε ο αββάς Μωυσής: «Έχε θάρρος· δεν ελευθερώθηκες από την ακηδία, αλλά μάλλον παραδόθηκες και υποδουλώθηκες σ' αυτή. Να γνωρίζεις λοιπόν ότι τώρα θα σε πολεμήσει περισσότερο ως λιποτάκτη, αν στο εξής δε φροντίσεις με την υπομονή και την προσευχή και την εργασία των χεριών σου να παλαίψεις εναντίον της και να τη νικήσεις». 
Συνεχίζεται

____________________________

Παρακάτω οἱ σύνδεσμοι τῶν προηγούμενων ἀναρτήσεων

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος: Περί των οχτώ λογισμών της κακίας (ΜΕΡΟΣ 1ον)
https://ethnegersis.blogspot.com/2019/09/1.html

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος: Περί των οχτώ λογισμών της κακίας (ΜΕΡΟΣ 2ον)
https://ethnegersis.blogspot.com/2019/09/2_12.html

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος: Περί των οχτώ λογισμών της κακίας (ΜΕΡΟΣ 3ον)
https://ethnegersis.blogspot.com/2019/09/3.html

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος: Περί των οχτώ λογισμών της κακίας (ΜΕΡΟΣ 4ον)
https://ethnegersis.blogspot.com/2019/09/4.html

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος: Περί των οχτώ λογισμών της κακίας (ΜΕΡΟΣ 5ον)
https://ethnegersis.blogspot.com/2019/09/5.html

«Πᾶνος»
 

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ TO ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ - ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ (ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ)


(ἔκδοση 2η - 16.9.19)


Παρακαλοῦμε, ἐὰν συμφωνεῖτε μὲ τὸ περιεχόμενο τῆς κατωτέρω ἐπιστολῆς, νὰ στείλετε μήνυμα
μὲ τὸ πιὸ κάτω περιεχόμενο στὴν ἠλεκτρονικὴ διεύθυνση: ierarxiaoukraniko@gmail.com

“Συμφωνῶ μὲ τὴν «ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ – Σεπτέμβριος 2019»
ποὺ ἀπευθύνεται πρὸς τὴν Σεπτὴ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ προσυπογράφω”.
Ὀνοματεπώνυμο: Πόλη : Ἰδιότητα-ἐπάγγελμα: email :

________________________________

 Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος, κ.κ. Ἱερώνυμον, Ἀθήνα
Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, στὶς Ἕδρες Τους.

ΗΠΑ: Επίσημη Θρησκεία ο Σατανισμός!


Ιδρυμένος από δύο φίλους το 2013, ο Ναός του Σατανά αρχικά σχεδιάστηκε ως ένα αστείο, μια βλάσφημη κίνηση κατά του Αμερικανικού χριστιανικού συντηρητισμού.
 
Μια από τις πρώτες ενέργειες του Ναού ήταν να οργανώσει μια σατανική ψευδολειτουργία σε ένα νεκροταφείο, για να κάνει λεσβία – μετά θάνατον - τη μητέρα του Φρεντ Φελπς, ιδρυτή της εκκλησίας των βαπτιστών Westboro, μιας χριστιανικής αίρεσης γνωστής για την βίαιη ομοφοβία της. Ομοφυλοφιλικά ζευγάρια φιλιούνταν κοντά στον τάφο και ο συνιδρυτής του ναού, ο Λούσιεν Γκρίιβς, έτριβε του όρχεις του απέναντι από την επιθανάτια στήλη.

Ως πότε το υπουργείο Παιδείας θα εφαρμόζει τις παρανομίες του ΣΥΡΙΖΑ;



Ἀνοιχτή Ἐπιστολή πρός τήν Ὑπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως

κ. Ὑπουργέ,

Παρά τίς προεκλογικές ὑποσχέσεις σας γιά τήρηση τῆς νομιμότητας καί ἀπόσυρση τῶν ἀντισυνταγματικῶν καί παράνομων προγραμμάτων σπουδῶν τοῦ ΣΥΡΙΖΑ γιά τό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν στήν πρωτοβάθμια καί δευτεροβάθμια ἐκπαίδευση, ἐσεῖς τελικά, ὅπως προκύπτει ἀπό τίς τελικές κινήσεις σας, ἀποφασίσατε νά ἀκολουθήσετε τή θεσμική ἐκτροπή τῶν προκατόχων σας.

Σέ ἐπερώτησή σας στίς 27/2/2019 πρός τόν τότε ὑπουργό Παιδείας, τήν ὁποία συνυπέγραψαν καί ἄλλοι βουλευτές τοῦ κόμματός σας, ἀναφέρετε μεταξύ ἄλλων: «Οἱ ἀποφάσεις 660/2018 καί 926/2018 τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας ἔχουν χαρακτηρίσει ὡς ἀντισυνταγματική τήν ὕλη καί τή φιλοσοφία τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν γιά τά Θρησκευτικά». 

Πρόταση από Κύπρο: Να επανασυσταθεί ο Ενιαίος Αμυντικός Χώρος - Είναι έτοιμη -και πρόθυμη- η Αθήνα;


Η επανασύσταση του Δόγματος του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου, η ενίσχυση της στρατιωτικής και πολιτικής Άμυνας της Κύπρου και η οριοθέτηση της ΑΟΖ μεταξύ της Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας ήταν μεταξύ των θεμάτων που εισηγήθηκε η Πρόεδρος του Κινήματος Αλληλεγγύη Ελένη Θεοχάρους, κατά τη συνάντησή της με τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων Κωνσταντίνο Τασούλα.
Η κ. Θεοχάρους, συνοδευόμενη από αντιπροσωπεία του κόμματος, επέδωσε κατά τη συνάντηση υπόμνημα στον κ. Τασούλα με μια σειρά από προτάσεις. Σύμφωνα με το υπόμνημα, Κύπρος και Ελλάδα πρέπει να προχωρήσουν στην αναβίωση και ανασύσταση του Δόγματος του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου, ενισχύοντας παράλληλα την στρατιωτική και πολιτική Άμυνα της Κύπρου και οριοθετώντας την ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ο Ναυπάκτου Ιερόθεος αναγγέλλει τη «νέα εκκλησία».


Στις 30 Μαρτίου του 2019 ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος σόκαρε το Πανελλήνιο ζητώντας από την Εκκλησία της Ελλάδος να αποδεχθεί την απόφαση του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως να χορηγήσει τόμο αυτοκεφαλίας στους ουνιτίζοντες, καθηρημένους, αυτοχειροτόνητους και αμετανόητους σχισματικούς της Ουκρανίας. 

Μας έβαλε τότε «το μαχαίρι στο λαιμό», λέγοντας ότι αν δεν συμφωνήσουμε με το Φανάρι αμφισβητούμε και την δική μας αυτοκεφαλία, ενώ μας ξέθαψε τον Πατριαρχικό Τόμο του 1850 για να μας πει ότι επιβάλλεται κάθε φορά να συμμορφωνόμαστε με το Φανάρι και ότι δεν έχουμε δικαίωμα ούτε να θέσουμε το θέμα σε ψηφοφορία διότι -δείτε εδώ το θράσος- «θά εἰσέλθουμε σέ ὑπόθεση ἄλλης Ἐκκλησίας, καί μάλιστα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ὅταν μάλιστα Αὐτό διατηρεῖ καί «τό ἀνώτατον κανονικόν δικαίωμα» στίς Ἐπαρχίες «τοῦ Ἁγιωτάτου Ἀποστολικοῦ καί Πατριαρχικοῦ Θρόνου» ἐν Ἑλλάδι, στίς λεγόμενες Νέες Χῶρες.»!!