Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

Κορωνοϊός: Γιατί τόσοι θάνατοι στην Ιταλία;


Κορωνοϊός: Γιατί τόσοι θάνατοι στην Ιταλία;

Το άρθρο του καθηγητή Ιωαννίδη που μετέφρασα
και προτείνω ανεπιφύλακτα να διαβάσετε εδώ:

http://ideografhmata.blogspot.com/202... 
 


Ο Τζέιμς Κόρμπετ είναι αξιόπιστος δημοσιογράφος-ερευνητής που χαίρει μεγάλης εκτίμησης. Το σύστημα στις ΗΠΑ τον ταλαιπωρούσε αρκετά στο βαθμό που τα ρεπορτάζ και οι έρευνές του ενοχλούσαν ιδιαίτερα, πράγμα που τον ανάγκασε να μετοικήσει στην Ιαπωνία όπου και ζει μόνιμα πια. 

Τον παρακολουθώ μια 10ετία και με εντυπωσιάζει η αντικειμενικότητα και η αξιοπιστία των ερευνών του, γι'αυτό και προτίμησα να αναμεταδώσω τη δική του παρουσίαση για το θέμα.

Ὁ γερο-Μιχαήλ ὁ Καυσοκαλυβίτης, χαριτόβρυτος γέροντας, στόν τάφο τοῦ ὁποίου ζήτησε καί τάφηκε ὁ ἅγ. Πορφύριος.



Ο γερο-Μιχαήλ, γεννήθηκε στην Σύμη το 1906 και εκάρη μοναχός στην Καλύβη του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου από τον μοναχό Αρσένιο.

Σε όσους τον ρωτούσαν τους έλεγε για τη νοερά προσευχή. Αυτός βοηθήθηκε εκτός από το γερο-Θεόπεμπτο και από ένα γέροντα που ασκήτευε στο ξερονήσι του Αγίου Χριστοφόρου, απέναντι από τα Καυσοκαλύβια.

Συνδέθηκε με αγάπη αδελφική με τον τότε μονάζοντα στα Καυσοκαλύβια γερο-Πορφύριο. Αγωνίζονταν μαζί από δόκιμοι. Δεν ήταν απλή συμπάθεια η φιλία τους, αλλά με το χάρισμά του ο γερο-Πορφύριος έβλεπε εμφανώς τη χάρη που είχε…. 

Έλεγε ότι ο Γέροντας Μιχαήλ είχε πλούσια τη χάρη του Θεού από μικρό παιδί. Τον θαύμαζε, γιατί ήταν αρκετά χαριτωμένος. Γι’ αυτό και όταν εκοιμήθη είπε να τον θάψουν στον τάφο του π Μιχαήλ, όπως και έγινε.

Ἅγιος Παΐσιος: Οἱ ὑπερήφανοι λογισμοὶ



– Γέροντα, τί πρέπει νὰ κάνουμε, ὅταν μᾶς ἔρχωνται λογισμοὶ ὑπερηφανείας;

– Ὅπως οἱ ἄλλοι γελοῦν, ὅταν μᾶς βλέπουν νὰ ὑπερηφανευώμαστε, ἔτσι κι ἐμεῖς νὰ γελοῦμε μὲ τοὺς λογισμοὺς ὑπερηφανείας.

– Στὸν ταπεινὸ ἔρχονται ὑπερήφανοι λογισμοί;

– Ἔρχονται, ἀλλὰ γελάει, γιατὶ γνωρίζει τὸν ἑαυτό του.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Ακάθιστος Ύμνος


Ακάθιστος ύμνος επικράτησε να λέγεται ένας ύμνος «Κοντάκιο» της Ορθόδοξης Εκκλησίας, προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου, από την όρθια στάση, που τηρούσαν οι πιστοί κατά τη διάρκεια της ψαλμωδίας του. Οι πιστοί έψαλλαν τον Ακάθιστο ύμνο όρθιοι, υπό τις συνθήκες που θεωρείται ότι εψάλη για πρώτη φορά, ενώ το εκκλησίασμα παρακολουθούσε όρθιο κατά την ακολουθία της γιορτής του Ευαγγελισμού, με την οποία συνδέθηκε ο ύμνος.

Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

π. Παῦλος Καλλίκας: ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΚΕΙ (στην Εκκλησία του χωριού μου) για τους εξής λόγους:


ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΚΕΙ (στην Εκκλησία του χωριού μου) για τους εξής λόγους:

1. γιατί είμαι παπάς,
2. γιατί Εφημερεύω για όλους τους Ενορίτες μου,
3. γιατί είμαι παντός καιρού και παντός …ιού,
4. γιατί δεν έχω μάθει να αφήνω την σκοπιά μου,
5. γιατί δεν έχει βρεθεί ακόμη ο λαϊκός που θα μου βγάλει το πετραχήλι,
6. γιατί δεν έχει βρεθεί ο νόμος που θα κανονίσει πότε και με ποιους θα λειτουργώ,
7. γιατί θέλω να είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου και με αυτά που κηρύττω και πρεσβεύω,
8. γιατί δεν μου αρέσει να απαρνούμαι, έστω και προσωρινά(;), την βασική ποιμαντική μου ευθύνη,
9. γιατί δεν θέλω να στραγγαλίζω, για χάρη τους, την ιερατική μου συνείδηση,
10. γιατί δεν μου αρέσει να κρύβομαι σε ένα «δημοκρατικό» και «αντιρατσιστικό» κράτος.

Η προφητεία του Αγίου Ιωάννη του Χοζεβίτη



Στά χρόνια του εσχάτου αιώνος θά παύσουν οί πνευματικοί ποιμένες νά φροντίζουν γιά τό ποίμνιο άκολουθώντας τό κοσμικό ρεύμα.

Τήν σκολιά όδό θά βαδίζουν, αφήνοντας τόν πατερικό δρόμο καί δέν θά ψάλλουν στά πρόβατα μέ τήν ποιμενική φλογέρα.

Θά καύσουν μέ τήν «πρόοδο» τήν πνευματική μάνδρα κι ό καπνός θά προξενεί τήν αίρεση του παπικού δόγματος.

Τότε ό κόσμος μέ τήν επιστήμη θά κάνη πολλές έφευρέσεις καί δέν θά ύπάρχη σ’ αύτήν ή πίστις, ούτε ό φόβος τοϋ Θεοϋ

Ό απλοϊκός λαός άπό τόν φόβο τών αιωνίων βασάνων θά φυλάγει μέ άκρίβεια τις θείες εντολές.

Άλλά ζώντας στήν άναρχία χωρίς πνευματικούς όδηγούς θά μισηθούν άπό τήν εξουσία καί πολλοί θά φυλακισθούν.

Σάββας Ηλιάδης: Ἀπροσδόκητη σωτηρία (Ἐξαιρετικό)


Εἶναι πρωτόγνωρη ἡ κατάσταση ποὺ βιώνει σήμερα ἡ ἀνθρωπότητα. Παρ᾿ ὅλα αὐτά, ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ καὶ σήμερα καὶ πάντοτε ἦταν ὁ πρῶτος στόχος τῶν δυνάμεων τοῦ κόσμου. Ἀλλὰ μέσα ἀπὸ τὶς κάθε εἴδους διώξεις ποὺ ὑπέστη, ἀνέδειξε τὸν μεγάλο θησαυρὸ τῶν ἁγίων της.

Ἕνα θαυμαστὸ γεγονὸς μεταφέρουμε παρακάτω, ἀπὸ τὸ βιβλίο «π. Ἀρσένιος, ὁ κατάδικος ΖΕΚ-18376», τῶν ἐκδόσεων τῆς Ι.Μ. Παρακλήτου Ὠρωπού Ἀττικῆς. 

Μιά - ἀπὸ τὶς πολλές - θαυμαστὴ μαρτυρία ἀπὸ κάποιο πνευματικὸ παιδὶ τοῦ π. Ἀρσενίου, τοῦ εὐλογημένου κατάδικου. Τὸ γεγονὸς ἔλαβε χώρα στὰ χρόνια τῶν φοβερῶν διώξεων τῆς Ἐκκλησίας, ἀπὸ τὸ σταλινικὸ καθεστώς της πάλαι ποτὲ Σοβιετικῆς Ἑνώσεως. Μιὰ στάλα οὐράνιας δροσιᾶς καὶ χάριτος καὶ ἕνα μήνυμα παρηγοριᾶς καὶ αἰσιοδοξίας γιὰ κάθε καλοπροαίρετη ψυχὴ στὶς δύσκολες αὐτὲς μέρες.
_____________________

Ἡ Νατάσα εἶχε μείνει πάνω ἀπὸ δύο ἑβδομάδες κοντὰ στὸν π. Ἀρσένιο. Ἐπιστρέφοντας στὴν Μόσχα, ἔφερε ἕνα πάκο γράμματα, ποὺ ἔπρεπε νὰ μοιραστοῦν τὸ συντομότερο σὲ ἀδελφοὺς καὶ ἀδελφές.

Όταν τελειώσει αυτή η κρίση, ας θυμόμαστε όλοι τον βρώμικο ρόλο που έπαιξαν αυτά τα σιχαμένα ερπετά που αυτοαποκαλούνται Έλληνες δημοσιογράφοι.


Στην Ελλάδα, κυριαρχεί η νοοτροπία του ραγιά, του ρουφιάνου, του Εφιάλτη...

Τα ΜΜΕ, δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν απ' αυτή τη νοοτροπία, από τη στιγμή που τα τριάκοντα αργύρια, είναι κάποια... εκατομμύρια που μοιράζονται...

Και η δημοσιογραφική πιάτσα είναι γεμάτη ... διανοούμενες πόρνες...

Οι καθαρές φωνές, είναι καταδικασμένες να κλείνουν και να πεθαίνουν στην ψάθα...

Τι είδους άνθρωποι θα έχουμε γίνει, μετά το τέλος της καραντίνας; (εξαιρετικό)



Όταν η απειλή του covid – 19 παρέλθει, μήπως θα έχουμε γίνει ελεύθεροι αλλά εκπαιδευμένοι; Ή ακόμα χειρότερα: εκπαιδευμένοι στο να συμπεριφερόμαστε σαν ελεύθεροι..;

Παρακολουθώντας εδώ και αρκετές ημέρες το εύρος των συνεπειών της εξάπλωσης της πανδημίας στην Ελλάδα αλλά και σε όλον τον κόσμο, άρχισε να γίνεται προφανές πως, η διάρκεια της καραντίνας θα κρατήσει αρκετά περισσότερο από όσο μπορεί να υπολογίζαμε στις αρχές αυτής της κρίσης.

Και στην Ελλάδα, είναι πλέον σίγουρο πως η μερική απαγόρευση κυκλοφορίας θα επεκταθεί πολύ πιο πέρα από τις 6 Απριλίου, οπότε και το σλόγκαν των ημερών: «μένουμε σπίτι», θα μας συντροφεύσει για αρκετό καιρό ακόμη.

Περί πολυλογίας και σιωπής - Ιωάννου του Σιναΐτου


Η πολυλογία είναι η καθέδρα της κενοδοξίας. Καθισμένη επάνω της η κενοδοξία προβάλλει και διαφημίζει τον εαυτό της. Η πολυλογία είναι σημάδι αγνωσίας, θύρα της καταλαλιάς, οδηγός στα ευτράπελα, πρόξενος της ψευδολογίας, σκορπισμός της κατανύξεως. 

Είναι αυτή που δημιουργεί και που προκαλεί την ακηδία. Είναι πρόδρομος του ύπνου, διασκορπισμός της σύννοιας, (*) αφανισμός της φυλακής του νου, απόψυξη της πνευματικής θερμότητας, αμαύρωση της προσευχής.

Η σιωπή που ασκείται με επίγνωση και διάκριση είναι μητέρα της προσευχής, επιστροφή από την αιχμαλωσία, διαφύλαξη του θείου πυρός, επιστάτης των λογισμών, σκοπός που παρατηρεί τους εχθρούς, δέσμευση του πένθους, φίλη των δακρύων, καλλιεργητής της μνήμης του θανάτου, ζωγράφος της αιωνίου κολάσεως, επίμονος εξεταστής της Κρίσεως, πρόξενος πνευματικής ανησυχίας και λύπης, εχθρός της παρρησίας, σύζυγος της ησυχίας, αντίπαλος της αγάπης να κάνη τον διδάσκαλο, αύξηση της πνευματικής γνώσεως, δημιουργός θείων θεωρημάτων, μυστική πνευματική πρόοδος, κρυφή πνευματική ανάβαση.

Κορονοϊός: Αναβάλλεται για τις 26 Μαΐου η Ανάσταση!


Αίτημα προς την κυβέρνηση για την τέλεση των λειτουργιών τη Μεγάλη εβδομάδα αποφάσισε η Ιερά Σύνοδος κατά την έκτακτη συνεδρίαση της μέσω τηλεδιάσκεψης, ενώ αποφασίστηκε η Ανάσταση τα εορταστεί τα μεσάνυχτα της Τρίτης 26 Μαΐου.  
 _____________________

Σχόλιο Πᾶνος: Αἶσχος, ἴχνος πίστεως δὲν σᾶς ἔμεινε...

Ὅσα καὶ ἐὰν σᾶς λέει ὁ λαὸς μέσῳ διαδικτύου καὶ ἄλλων μέσων, ὅσο καὶ νὰ διαμαρτύρεται, ὅσο καὶ νὰ σᾶς παρακαλεῖ νὰ μιμηθεῖτε αὐτὸ ποὺ ἔκαναν παλαιότερα οἱ ἱερεῖς σὲ ἀνάλογες καὶ συνήθως χειρότερες περιστάσεις λοιμωδῶν ἀσθενειῶν, καὶ τὰ ὁποία γνωρίζετε πολὺ καλά ὡς καὶ τὰ ἄμεσα ἀποτελέσματά των, ἐσεῖς διόλου δὲν ὑπολογίζεται τὸν λαὸ καὶ κάποιους ἐλάχιστους πιστοὺς ἱερεῖς ποὺ ἐκλιπαροῦν νὰ ἀφήσετε τοὺς ναοὺς ἀνοικτοὺς καὶ νὰ μὴν κάνετε τὸ χατήρι στὴν ἀντίχριστη αὐτὴ κυβέρνηση.
Δὲν ἔχετε ἴχνος πίστεως, εἶστε δειλοὶ, σᾶς λείπη τὸ χριστιανικὸ φρόνημα καὶ ἀνάστημα νὰ ὑπερασπιστεῖτε τὰ τῆς πίστεως μας, φτάνοντας νὰ λέτε καὶ νὰ γράφετε γελοιότητες ὅπως στὸ τέλος τῆς 2ης παραγράφου ποὺ τὴν ἴδια στιγμὴ τὸ ἀναιρεῖτε.

«Η πίστη στο Χριστό αποτελεί πρόξενο ζωής καὶ όχι θανάτου.»

Αὐτὸ σᾶς λέμε καὶ ἐμεῖς, ἡ Πίστη στὸν Χριστὸ εἶναι Ζωὴ καὶ θεραπεία ψυχῆς καὶ σώματος, μόνο ποὺ ἐσεῖς τὸ ἀκυρώνεται καὶ μᾶς λέτε τὸ ἀντίθετο.

Μὲ τὸ νὰ ἔρθουμε στὸν ναὸ νὰ λειτουργηθοῦμε καὶ νὰ κοινωνήσουμε Σῶμα καὶ Αἷμα Χριστοῦ μπορεῖ νὰ προκαλέσουμε θάνατο!

Εἶστε ἀνάξιοι τῶν περιστάσεων καὶ βλάσφημοι...
Νὰ εἶστε σίγουροι πὼς τὸ πλεῖστον τοῦ πιστοῦ λαοῦ θέλει νὰ πᾶτε στὰ σπίτια σας καὶ νὰ ἀναλάβουν κάποια παλληκάρια, κάποιοι ἀληθινοὶ Στρατιῶτες τοῦ Χριστοῦ.

Κανεὶς μέχρι τώρα δὲν τόλμησε νὰ κλείση τοὺς ναοὺς καὶ κυρίως ἐν μέσῳ Μεγάλης Ἑβδομάδας.
Μᾶλλον φθάσαμε στὴν ἐποχὴ τοῦ Ἀρείου καὶ ὅπως πᾶτε, θὰ ξεπεράσετε ὅλους τοὺς αἰρετικοὺς στὴν ἱστορία τῆς Ἑκκλησίας, ἀλλὰ τὶ λέω...τοὺς ξεπεράσατε ἤδη!!

Ἔχουμε ἀηδιάσει πιὰ!!
  ____________________

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Ὁ Ὅσιος Τίτος ὁ Θαυματουργός


Τὶ τοῦτο, Τίτε; καὶ σὺ λείπεις ἐκ βίου;
Λείπω μεταστάς, δόξαν οὕτω Κυρίῳ.
Δευτερίῃ Τίτοιο ἀπὸ ψυχὴν Νόες ἦραν.

Ο Όσιος Τίτος είχε ψυχή με θερμή αγάπη στο Θεό και τον πλησίον. Όπως ο Κύριος είχε πει στους μαθητές του, «ἐμὸν βρῶμά ἐστιν ἵνα ποιῶ τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με» ( Ιωάν., δ' 34), δικό μου, δηλαδή, φαγητό είναι να πράττω το θέλημα Εκείνου (του Πατέρα Θεού) που με απέστειλε, έτσι συνέβαινε και στον όσιο Τίτο. Τροφή του ήταν να πράττει με κάθε τρόπο το θέλημα του ουρανίου Πατέρα και να χρησιμοποιεί τη ζωή του για την ηθική και πνευματική οικοδομή των αδελφών του.

Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Μοναχός Ηλίας Καρυώτης (1907 - 1 Απριλίου 1994)


Ο κατά κόσμον Ηλίας Αποστολίδης του Σωτηρίου και της Κωνσταντινιάς γεννήθηκε στο Γκιουρέ Κορυτσάς της Β. Ηπείρου το 1907. Προσήλθε στο Άγιον ’Όρος το 1918 κι εκάρη μοναχός στο Κουτλουμουσιανό Κελλί των Είσοδίων της Θεοτόκου στις Καρυές το 1922. 
Στο Κελλί αυτό έμεναν πατέρες από τη Μυτιλήνη: ο Δαμιανός († 1939), ο Κοσμάς († 1940) και ο Δαμιανός († 1946). Ήταν φιλότιμος, φίλεργος και φιλάδελφος, όπως και οι Γεροντάδες του.

Απαγορεύεται το σούβλισμα του αρνιού το Πάσχα; Πέτσας: Φέτος θα το ψήσουμε στον φούρνο (βίντεο)



Σχόλιο Πᾶνος: Τελικῶς, ὅπως ἀποδεικνύεται, ἡ δικτατορία τοῦ Παπαδόπουλου ὠχριᾶ μπροστὰ στὴν σημερινὴ δικτατορία τῶν ἐθνομηδενιστῶν, μᾶλλον δὲ, πρέπει νὰ ἦταν ὑπόδειγμα δημοκρατίας!

Τώρα φαίνεται καθαρὰ πὼς ἡ νέα ἀντίχριστη χριστιανομάχος, χειρότερη τῆς προηγουμένης ἀθέου, κυβέρνηση, ἐπιθυμεῖ διακαῶς νὰ ἰσοπεδώσει κάθε τὶ τὸ χριστιανικὸ καὶ παραδοσιακὸ τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καὶ Πατρίδος μας.

Ποὺ ἀκούστηκε, ρὲ πειθήνια ὄργανα τῆς Ν.Τ.Π., μὲ ὑποθέσεις (πὼς θὰ μαζευτεῖ ἡ γειτονιά) νὰ μᾶς ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΕ τὸ τί θὰ κάνουμε μέσα στὸ σπίτι μας ἤ στὴν αὐλή μας;

Θὰ καταργήσετε καὶ τὸ ἄσυλο τῆς κατοικίας μας;

Δὲν σᾶς ἀρκεῖ νὰ στέλνετε περιπολικὰ νὰ κάνετε ἔλεγχο γιὰ τυχὸν συνωστισμό; (Ἐννοεῖται ἀπ᾿ ἔξω, γιατὶ μέσα δὲν ἔχετε κανένα δικαίωμα)

Δηλαδὴ ἄμα θέλω ἐγὼ μὲ τὴν γυναίκα μου νὰ ψήσω ἔνα ἀρνὶ καὶ τὸ ὐπόλοιπο νὰ τὸ βάλω στὸν καταψύκτη, θὰ μὲ ἀπαγορεύσουν αὐτὰ τὰ φερέφωνα τῆς Ν.Τ.Π. ποὺ ὀνομάζονται Ἕλληνες πολιτικοὶ καὶ ποὺ δῆθεν ἐνδιαφέρονται γιὰ τὴν ὑγεία μας;

Ξυπνῆστε Ἕλληνες, πρέπει νὰ ἀντιδράσουμε πολὺ σθεναρὰ, αὐτοὶ οἱ ἀνθέλληνες θὰ μᾶς στείλουν στὸ τέλος ὅλους στὰ φρενοκομεῖα.

Πρέπει νὰ στραφοῦμε στὴν δικαιοσύνη, ὅλα τὰ μέτρα ποὺ ἔχουν πάρει, εἶναι παράνομα καὶ ἀντισυνταγματικά. 
___________________

Τέλος και στο σούβλισμα του αρνιού τουλάχιστον όσοι είχαν σκοπό να το κάνουν σε αυλές, πυλωτές και με κόσμο, για το Πάσχα, όπως ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, που επανέλαβε πως φέτος θα είναι διαφορετικό το Πάσχα, λόγω της πανδημίας του κοροναϊού. 

Σωτήριος Τσιόδρας: «Πιστεύουμε ὅτι οἱ μετανάστες εἶναι τμῆμα τῆς κοινωνίας μας. Χρειάζεται νὰ πᾶνε στὰ σχολεῖα μας καὶ θεωρῶ ὅτι ἡ διαφορετικότητα ποὺ ἀντικρίζουμε εἶναι θαυμάσια» (Βίντεο)


Στὸ πλαίσιο συνέντευξης μὲ ἀφορμὴ τὸ 27ο συνέδριο τῆς Εὐρωπαϊκῆς Κοινότητας Κλινικῆς Βιολογίας καὶ μεταδοτικῶν ἀσθενειῶν ποὺ ἔλαβε χώρα τὸν Ἀπρίλιο τοῦ 2017, ὁ κ. Σωτήριος Τσιόδρας δήλωσε ὅτι σὲ συνεργασία μὲ ἑλληνικὲς καὶ διεθνεῖς Μὴ Κυβερνητικὲς Ὀργανώσεις παρεῖχαν ἰατρικὴ βοήθεια στὶς ἐγκαταστάσεις μεταναστῶν-προσφύγων στὰ νησιὰ τοῦ Αἰγαίου καὶ τὴν ἐνδοχώρα. 

Ἐπίσης, σημείωσε ὅτι οἱ μετανάστες-πρόσφυγες ἀποτελοῦν πλέον τμῆμα τῆς ἑλληνικῆς κοινωνιᾶς καὶ ὅτι τὰ παιδιὰ τους φοιτοῦν στὰ ἑλληνικὰ σχολεῖα. Θεωρεῖ θαυμάσια τὴν διαφορετικότητα στὴν κοινωνία μας ὅπως πλέον διαμορφώνεται καὶ χαρακτηρίζει τοὺς Ἕλληνες πολὺ φιλόξενο λαό.

“We have had great assistance from NGOs for primary care in health services within the hosting facilities especially in the islands that are overcrowed right now and the mainland”

Η ευλάβεια προς την Υπεραγία Θεοτόκο - Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (†)


Η ευλάβεια την οποία δείχνουμε οι Ορθόδοξοι χριστιανοί προς την Υπεραγία Θεοτόκο με πολλές εκδηλώσεις και εορτές είναι διότι θέλουμε να την τιμήσουμε και να της εκφράσουμε την αγάπη μας, τον σεβασμό μας, την αφοσίωσή μας.

Αυτό δεν είναι κάτι νεώτερο στην ιστορία της Εκκλησίας μας, αλλά είναι παράδοση αποστολική. Διότι διαβάζουμε στις Πράξεις των Αποστόλων, βιβλίο που έγραψε ο άγιος Ευαγγελιστής Λουκάς, ότι οι Απόστολοι είχαν εν μέσω αυτών την Μητέρα του Κυρίου.

Έτσι και η Εκκλησία μας, έχοντας πάντοτε αποστολική διαδοχή και συνέχεια, έχει εν μέσω Αυτής πάντοτε την Μητέρα του Λυτρωτή. Γι’ αυτό δεν θα γίνει σύναξη της Εκκλησίας, δεν θα γίνει τελετή της Εκκλησίας, δεν θα γίνει προσευχή της Εκκλησίας, χωρίς αμέσως να μνησθούμε και να επικαλεσθούμε και την Υπεραγία Θεοτόκο.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ὁ Καποδίστριας, ἡ πανούκλα καὶ τὸ νέο τερατούργημα τῆς ἀποδόμησης


τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ἱστορίας

Ζοῦμε μέρες κορωνοϊοῦ, μέρες ὑπαρκτοῦ μὲν κινδύνου ἀλλὰ καὶ πρωτοφανοῦς τρομο-ὑστερίας, μέρες ποὺ μία ἀσθένεια ἔχει παραλύσει τὰ πάντα στὴ χώρα μας (καθὼς καὶ σὲ μεγάλο μέρος τοῦ πλανήτη), χρησιμοποιούμενη ὡς βασικὸ μέσο ἑνὸς παγκόσμιου νεοταξικοῦ πειράματος. 

Στὸν βωμὸ αὐτὸ ἔχουν φυσικὰ ἐπιστρατευτεῖ σχεδὸν ἅπαντα τὰ ΜΜΕ (ποὺ πλέον ἀφιερώνουν στὴν ὑπόθεση αὐτὴ ὄχι μόνο ἐξ ὁλοκλήρου τὰ δελτία εἰδήσεων, ἀλλὰ καὶ μέγα ἀκόμη μέρος τοῦ τηλεοπτικοῦ χρόνου τους), καθὼς καὶ ὅποια ἀκόμη καθεστωτικὰ συγκοινωνοῦντα δοχεῖα θὰ μποροῦσαν νὰ συνεισφέρουν. 

Τὰ πάντα ἐπιτρέπονται ἄνωθεν (ἢ μᾶλλον ἐνδείκνυνται), ἀκόμη καὶ παραπομπὲς στὸ ἱστορικὸ παρελθόν, γιὰ νὰ δικαιολογηθεῖ ὁ ἐγκλεισμός μας στὰ σπίτια, ὁ περιορισμὸς τῆς κυκλοφορίας καὶ κυρίως τὸ χειρότερο ὅλων: τὸ κλείσιμο τῶν ναῶν καὶ ἡ ἀπαγόρευση τῆς ὀρθόδοξης λατρείας. Μιὰ ἀπαγόρευση μάλιστα ἀπόλυτη καὶ ὁλοκληρωτική, χωρὶς ἔστω ἀστερίσκους, χωρὶς προϋποθέσεις, χωρὶς νὰ ἀφήνει περιθώρια ἐξαιρέσεων μὲ κάποιες ἔστω προφυλάξεις.

Χαράλαμπος Μηνάογλου: Πρώτη τ᾽ Απρίλη



Πρώτη τ᾽ Ἀπρίλη γιὰ ἕνωση καὶ λευτεριά,
τὸν δίκαιο ἀγῶνα ἡ ΕΟΚΑ ξεκινᾶ...

Ἀπὸ τὰ πολλὰ ποὺ θὰ μποροῦσε κανεὶς νὰ πεῖ γιὰ τὴν ἐπέτειο ἐνάρξεως τοῦ Ἀγῶνα τῆς ΕΟΚΑ γιὰ ἕνωση τῆς μεγαλονήσου μὲ τὸ ἑλληνικὸ κράτος, θὰ μοῦ ἐπιτρέψετε νὰ σημειώσω πρῶτα κάτι μικρό: 

ἡ ΕΟΚΑ συγκέντρωσε γιὰ τὸν ὁπλισμό της 800 κυνηγετικὰ ὅπλα ἀπὸ τοὺς κυνηγοὺς τοῦ νησιοῦ. Καταλάβατε γιατί ὅλος αὐτὸς ὁ πόλεμος κατὰ τὴν ὁπλοκατοχῆς καὶ κατὰ τοῦ κυνηγιοῦ ἀκόμη; Γιατί τὰ ὅπλα, ἀκόμη καὶ τὰ κυνηγετικά, ἐγγυῶνται τὴν λευτεριά.

Τὸ δεύτερο ποὺ θὰ σημειώσω δὲν εἶναι μικρό. Ἀφορᾶ σὲ ἕναν ἀπὸ τοὺς γίγαντες τοῦ ἀγῶνα τῆς ΕΟΚΑ, τὸ πρότυπο τοῦ Ἕλληνα μαθητῆ, τὸν Εὐαγόρα Παληκαρίδη. Τὸν ἥρωα ποιητῆ... 

Δημήτρης Νατσιός: Ἡ μάνα τοῦ Ευαγόρα: «Χαλάλι τῆς πατρίδας μου, τό αἷμα τοῦ παιδιοῦ μου».



Ἕν μέσῳ τῆς πάνδημης τρομοκρατίας δημοσιεύω, ὡς χρέος τιμῆς καὶ σεβασμοῦ, τὸ παρὸν κείμενο, ποὺ τὸ εἶχα συντάξει παλαιότερα. Οἱ ἥρωες τοῦ ἐθνικοαπελευθερωτικοῦ ἀγῶνα τῆς Κύπρου μας, ἦταν ὅλοι τους πλασμένοι ἀπὸ οἰκογένειες χριστιανικὲς καὶ γαλουχημένοι ἀπὸ τὰ κατηχητικὰ τῆς Ἐκκλησίας. Μιὰ παρένθεση.

Ἄκουγα τὶς προάλλες τὸν κυβερνητικὸ ἐκπρόσωπο, μὲ βλοσυρὸ ὕφος, νὰ λέει γιὰ τὰ ἀρνιὰ τοῦ Πάσχα -τὰ Χριστούγεννα δῶρα καὶ τὸ Πάσχα ἀρνί, τὰ πανηγύρια τῆς Ὀρθοδοξίας σ᾿ αὐτὸ περιορίζονται- τὸ ὁποῖο θὰ γιορτάσουμε στὸ σπίτι μας. 

Ἄν κατάλαβα καλὰ πλέον ἡ Ἱερὰ Σύνοδος, ὑποκαταστάθηκε ἀπὸ τὸ ὑπουργικὸ συμβούλιο. Τὶς μέρες τοῦ Πάσχα σίγουρα θὰ τρίζουν τὰ δόντια τους τὰ τσιράκια τῆς Νέας Τάξης. Θὰ ὑπάρξει καθολικὴ ἀπαγόρευση κινήσεων, μὲ βαρύτατα πρόστιμα. 

Κάποιοι μοναχοί ἤθελαν νά κατηγορήσουν ἕναν Γέροντα... (π. Στέφανος Ἀναγνωστόπουλος)


Πρὶν ἀπό εἴκοσι περίπου χρόνια, κάποιοι μοναχοὶ στὸ Ἅγιο Ὅρος, θέλησαν νὰ κατηγορήσουν κάποιον γέροντα γιὰ ἐγκατάλειψη τοῦ ζηλωτικοῦ πνεύματος, γιὰ δῆθεν πνευματικὲς παρατυπίες, γιὰ οἰκουμενισμὸ καὶ ἄλλα παρόμοια, φαιδρὰ ὅμως. 

Τὸ ἔκαμαν καί το κάνουν ἀκόμα. Ὅσα δὲ φτάνει ἡ ἀλεποῦ τὰ κάνει κρεμαστάρια, λέει ὁ λαός. Κάποιος ὅμως ἀπ᾿ αὐτούς, πῆγε τὴν ἴδια χρονιὰ σὲ μιὰ βραδινὴ ἀκολουθία καὶ Θεία Λειτουργία. 

Καὶ στὸ τέλος εἶχε σκοπὸ μπροστὰ σ᾿ ὅλους τοὺς καλογήρους, νὰ προσβάλλει, νὰ ἐλέγξει καὶ νὰ κακολογήσει αὐτὸ τὸ Γέροντα, ποὺ ἦταν πλέον ἡγούμενος καὶ κατὰ Θεία Πρόνοια ἦταν ἐκεῖνο τὸ βράδυ καὶ λειτουργός. Δυστυχῶς ἡ κακία καὶ ἡ ἄγνοια παραμένουν ἄσβεστα σ᾿ ἀνθρώπους ποὺ φθονοῦν.

Στάθηκε λοιπὸν σ᾿ ἕνα στασίδι, ὁ ἐν λόγῳ μοναχός, καὶ παρακολουθοῦσε τὰ τελούμενα. Καὶ νὰ ποὺ πλησίασε καὶ ἡ στιγμὴ τῆς Θείας Κοινωνίας. 

Ο γέροντας Ιάκωβος στον όσιο Δαυίδ: «Παππού, τρέξε»


Ο γέροντας Ιάκωβος – διηγείται η πρεσβυτέρα Μαρία Ιωάννου Χατζηθανάση – είχε μεγάλη έγνοια το ότι είχαμε τότε οκτώ παιδιά και δεν είχαμε δικό μας σπίτι. 

Κάθε φορά που πηγαίναμε για εξομολόγηση μας ρωτούσε: «Τι έγινε, έχομε δικό μας σπίτι;». «Όχι, Γέροντα», απαντούσαμε εμείς. «Έχομε, όμως, έναν πολύ καλό μας φίλο σπιτονοικοκύρη που δεν μας απασχολεί κιόλας». Εκείνος, όμως, την επομένη φορά ξαναρωτούσε: «Έγινε τίποτε με το σπίτι;»

Πέρασαν λίγα χρόνια και ο σπιτονοικοκύρης μας αναγκάσθηκε να το πουλήση, κι αργότερα και ο δεύτερος ιδιοκτήτης αναγκάσθηκε να το ξαναπουλήση. Μας ρώτησε αν μπορούσαμε και θέλαμε να το αγοράσωμε. 

Εμείς, πλέον, είχαμε χάσει την αυτάρκεια της σιγουριάς που αισθανόμασταν παλιά, και φυσικά τώρα επιθυμούσαμε πολύ να τα καταφέρναμε, μα ανθρωπίνως ήταν αδύνατο, γιατί εμείς με απίστευτη δυσκολία βγάζαμε τον κάθε μήνα, και κάτι που μας είχαν αφήσει οι γονείς μας δεν καταφέρναμε να τα πουλήσωμε παρά τις προσπάθειές μας.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Ἡ Ὁσία Μαρία ἡ Αἰγυπτία


Ἀπῆρε πνεῦμα, σάρξ ἀπερρύη πάλαι.
Τὸν ὅστινον γῆ κρύπτε νεκρὸν Μαρίας.
Πρώτῃ Ἀπριλίου Μαρίη θάνεν εὖχος ἐρήμου.

Τὸν Βίο τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας συνέγραψε ὁ Ἅγιος Σωφρόνιος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων († 11 Μαρτίου), ὁ ὁποῖος συνέγραψε διάφορα ἀσκητικὰ καὶ ὑμνογραφικὰ κείμενα ποὺ διαποτίζονται ἀπὸ τὸ πνεῦμα τῆς Ὀρθοδόξου θεολογίας καὶ τῆς ἀσκητικῆς παραδόσεως.

Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Ιερομόναχος Σάββας Καρυώτης (1837 - 31 Μαρτίου 1923)


Ο κατά κόσμον Συμεών Σταμπολάκης γεννήθηκε στο Απέρειο της Καρπάθου στις 25.2.1837. Μικρός ακολούθησε τον εργολάβο οικοδομών πατέρα του στη Σμύρνη και στα Θείρα της Μικρασίας. 

Μετά τον πρόωρο θάνατο του πατέρα του υιοθετήθηκε κατά κάποιο τρόπο «υπό του διαπρεπούς επ’ αρετή και πλούτω» Χατζή Παπαδάκη, κοντά στον οποίο έμαθε τα πρώτα του γράμματα. Αργότερα στη Σμύρνη έμεινε στον μεγαλέμπορο Θωμά Κουρμπά, «όστις ηγάπησε αυτόν ως υιόν, εστερημένος ων τέκνων», αναχώρησε όμως γιατί ήθελε να τον παρασύρει στον προτεσταντισμό. Άφησε τα πλούτη για τη φίλη Ορθοδοξία.

ΡΩΜΗΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΛΛΗΝΟΚΥΠΡΙΟΙ: Πῶς νά ἀντιμετωπίσουμε τόν κορωνοϊό ὡς πρόσωπα, ὡς Ἑλληνικό Ἔθνος καί ὡς παγκόσμια κοινότητα;



30 Μαρτίου 2020

Πολλά ἔχουν γραφεῖ γιά τόν θανατηφόρο ἰό, τόν κορωνοϊό, ἐπιστημονικά καί μή, πνευματικά, θεολογικά, πολιτικά καί ἐθνικά. Ἐμεῖς θά προσπαθήσουμε νά δοῦμε τό θέμα αὐτό θεολογικά, ὀρθόδοξα καί ρωμαίϊκα.


1. Μερικοί ρωτοῦν : «Γιατί ὁ Θεός, ἄν ὑπάρχει, μᾶς τιμωρεῖ μέ πολέμους, ἀρρώστειες, ἀνεργία, μῖσος, ἀπανθρωπιά καί τόσα ἄλλα κακά, πού μᾶς βρῆκαν παλαιότερα, καί τώρα μέ τόν θανατηφόρο κορωνοϊό; Γιατί μᾶς ἐκδικεῖται; Τί Τοῦ ἐκάμαμε; Γιατί δέν μᾶς βοηθάει στίς δύσκολες ὧρες, πού περνᾶμε»;


Ἀπάντηση : «Δέν εἶναι αἴτιος τῶν κακῶν-ἁμαρτιῶν ὁ Θεός», ἀλλά οἱ ἄνθρωποι καί οἱ δαίμονες. Διότι, αὐτοί κάνουν κακή χρήση τῆς ἐλευθερίας, τοῦ αὐτεξουσίου καί κακές ἐπιλογές στόν καθ’ἡμέραν βίο καί πολιτεία τους.

Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ


του Μανώλη Μηλιαράκη

Με αφορμή την πανδημία, όπως την έχει χαρακτηρίσει ο Π.Ο.Υ., του κορονοϊού επανήλθε στην επικαιρότητα και μάλιστα κατά τρόπο απόλυτο, το θέμα που κατά καιρούς έθεταν κάπως έμμεσα και σπανίως άμεσα, οι souper ορθόδοξοι Ορθολογιστές, αυτοί που θεωρούν και τον άνθρωπο ως ένα καλοκουρδισμένο φυσικοχημικό σύστημα που η συμπεριφορά και η πορεία του μέσα στη ζωή και την κοινωνία προδιαγράφεται από άτεγκτους, αιώνιους και αναλλοίωτους νόμους.Για αυτούς, το πρόσωπο Θεός, η Πρόνοιά Του και το Θαύμα Του, ως ένοιες, είναι κενές περιεχομένου.

Έτσι από καιρού εις καιρό έθεταν το θέμα:
Να ληφθούν μέτρα προστασίας όσων μεταλαμβάνουν, γιατί η μετάληψη από το Κοινό Ποτήριο και με το ίδιο κουταλάκι εγκυμονεί κίνδυνο μετάδοσης μολυσματικών νόσων. 

Με την εμφάνιση του κορονοϊού το ζήτημα αυτό επανήλθε, αλλά αυτή τη φορά κατά τρόπο επιτακτικό. Οι ειδικοί επιστήμονες ήταν και είναι κατηγορηματικοί. Ο ιός μεταδίδεται με το σάλιο και έχει μακρά διάρκεια ζωής πάνω σε μεταλλικές επιφάνειες.