Κυριακή 19 Απριλίου 2020

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ

  
Χριστὸς κατελθὼν πρὸς πύλην ᾍδου μόνος
Λαβὼν ἀνῆλθε πολλὰ τῆς νίκης σκῦλα.


Οι γυναίκες οι οποίες παραβρέθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής, στον ενταφιασμό του Κυρίου, δηλαδή η Μαρία η Μαγδαληνή και οι υπόλοιπες, όταν επέστρεψαν από το Γολγοθά στην πόλη, ετοίμασαν αρώματα και μύρα για να αλείψουν το σώμα του Ιησού· και την επομένη μέρα απείχαν από κάθε δραστηριότητα λόγω της αργίας του Σαββάτου. Κατά το βαθύ όρθρο, όμως, της Κυριακής, η οποία ονομάζεται από τους Ευαγγελιστές «πρώτη Σαββάτου» και «μια Σαββάτων», δηλαδή πρώτη μέρα της εβδομάδος, μετά από τριάντα έξι σχεδόν ώρες από τη νέκρωση του ζωοδότη Λυτρωτή, έρχονται με νεκρώσιμα αρώματα στον τάφο.

Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Γέρων Χρυσόστομος: Θάρρος, ἀδέλφια μου!


Ὀφείλω νά εὐχαριστήσω ὅλους ἐσᾶς, πού μέ ἀνύστακτο ἐνδιαφέρον προσπαθεῖτε νά ἐπικοινωνήσετε μαζί μας ζητώντας νά μάθετε γιά τίς ἀνάγκες καί γιά τήν ὑγεία μας. 
Ἰδιαιτέρως σκέφτομαι καί πονῶ γιά τόν καθένα σας, γιά τόν πόθο σας νά βρεθεῖτε στό Μοναστήρι μας καί τό χτυποκάρδι σας γίνεται εὐχή στό ταπεινό μου κομποσχοίνι, διότι ὅλους σᾶς ἐνθυμοῦμαι καί καθίσταται ἡ προσευχή αὐτή γέφυρα πού μᾶς ἑνώνει ἀπ᾿ τήν γῆ ὥς τόν οὐρανό. 
Ἀπομονωμένοι καθώς εἴμαστε στό ὄρος Πάϊκο εὐχόμεθα καί προσευχόμεθα ὑπέρ εἰρήνης τοῦ σύμπαντος κόσμου καί εὐσταθείας τοῦ Θεοῦ ἐκκλησιῶν.  

Ἔφθασε, ἀδελφοί μου, τό πολυπόθητο Πάσχα, ἡ ἑορτή τῶν ἑορτῶν καί ἡ πανήγυρις τῶν πανηγύρεων, πού ἑορτάζουμε ἐμεῖς οἱ ὀρθόδοξοι μέ ἰδιαίτερη λαχτάρα σ᾿ ὅλη τήν Ἑλλάδα. 

Νώντας Σκοπετέας: Μέχρι νά βγεῖ καρπός…



Ὑγεία... Μιὰ λέξη, μιὰ εὐχή! Πολλοὶ ποὺ μᾶς ἀκοῦνε τούτην τὴν ὥρα τὴν ἔχουν κλονισμένη, χρονίως ταλαιπωρημένη... Ἄν κάτι σοῦ ἔχει λείψει, τὸ εὔχεσαι στοὺς ἄλλους καὶ ἐκεῖνοι ὅταν ἰδίως συναισθάνονται τὴν σπουδαιότητά του, τὸ εὔχονται ὁμοίως. 

Ὑπάρχουν βέβαια καὶ ἐκεῖνοι ποὺ θέλουν νὰ πρωτοτυποῦν στὶς εὐχές τους. Νὰ μὴν ποῦν κοινοτυπίες νὰ μείνει ἀξέχαστη ἡ εὐχή τους. 

Γράφουν σβήνουν ξαναγράφουν... Ἀλλὰ τούτη ἡ εὐχὴ εἶναι ἡ πιὸ συνηθισμένη ἀλλὰ καὶ ἡ πιὸ ἀποδεχτῆ ἀπ᾿ τοὺς πολλούς.

-Ὑγεία, μόνο ὑγεία! Τὸ σπουδαιότερο! Ὅλα τὰ ἄλλα ἔρχονται!

Γνωρίζουμε ἕναν ἄνθρωπο ποὺ κάθε ἀσυνάντητη εὐχὴ ποὺ δίνει, ἔχει βαθὺ νόημα! Τὸ παράδοξο γιὰ αὐτὸν τὸν παράξενο Χριστιανὸ εἶναι πὼς ὅλες του οἱ εὐχές, ἐμπεριέχουν τὴν ὑγεία! Ἀλλὰ τὴν ὑγεία τῆς ψυχῆς! Αὐτῆς ποὺ δὲν θὰ ἐπιτρέψει ποτὲ τὸν θάνατό της!

Για το Άγιο και Μέγα Σάββατο - Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (†)


Μας αξίωσε ο Κύριος να εορτάσουμε την τριήμερο Ταφή Του και να προεορτάσουμε την αγία Του Ανάσταση. Ο Κύριός μας όχι μόνον έγινε άνθρωπος για τη σωτηρία μας, όχι μόνον υπέμεινε κολαφισμούς και εμπτυσμούς και ραπίσματα και φρικτό σταυρικό θάνατο, αλλά καταδέχθηκε και υπέμεινε και αυτήν την ταφή.

Η ταφή του Κυρίου είναι το έσχατο, το τελευταίο σημείο της κενώσεώς Του, της εξουδενώσεώς Του. Αυτός ο Κύριος της ζωής και του θανάτου να βρίσκεται νεκρός μέσα στον τάφο! «Λογισθείς εν τοις νεκροίς», όπως λέει η Εκκλησία μας. 

Και έτσι, ενώ ο Ίδιος συγκαταριθμήθηκε με τους απ’ αιώνος νεκρούς, ως νεκρός ο Ίδιος νέκρωσε τον θάνατο, ανεστήθη εκ των νεκρών και συνανέστησε μαζί Του παγγενή τον Αδάμ, όλο το ανθρώπινο γένος.

Ἅγιος Παΐσιος: Συζήτηση μὲ τοὺς λογισμοὺς



– Γέροντα, ὅταν ἔρχεται ἕνας λογισμὸς ὑπερήφανος, ὑποφέρω.

– Τὸν κρατᾶς μέσα σου;

– Ναί.

– Γιατί τὸν κρατᾶς; Νὰ τοῦ κλείνης τὴν πόρτα. Ἅμα τὸν κρατᾶς μέσα σου, ζημία ἔχεις. Ἔρχεται ὁ λογισμὸς σὰν τὸν κλέφτη, τοῦ ἀνοίγεις τὴν πόρτα, τὸν βάζεις μέσα, πιάνεις κουβέντα μαζί του, καὶ μετὰ ἐκεῖνος σὲ κλέβει. 

Μὲ τὸν κλέφτη πιάνει κανεὶς κουβέντα; Ὄχι μόνον κουβέντα δὲν πιάνει, ἀλλὰ κλειδώνει τὴν πόρτα, γιὰ νὰ μὴν μπῆ μέσα. Μπορεῖ ἀκόμη καὶ νὰ μὴ συζητήσης μαζί του, ἀλλὰ γιατί νὰ τὸν ἀφήσης νὰ περάση; 

Ἂς ποῦμε ἕνα παράδειγμα· δὲν λέω ὅτι ἔχεις τέτοιους λογισμούς, ἀλλὰ ἂς ὑποθέσουμε ὅτι σοῦ ἔρχεται ἕνας λογισμὸς ὅτι μποροῦσες νὰ εἶσαι ἐσὺ Γερόντισσα. 

Mέγα Σάββατο πρωΐ: (†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστίνος Καντιώτης- Δὲν θὰ ἐπικρατήσῃ διὰ παντὸς ἡ ἀδικία καὶ ἡ ἀποστασία. Θὰ ἐπικρατήσῃ ἡ δικαιοσύνη.

«Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τὴν γῆν, ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσιν» (Ψαλμ. 81,8) 
 
ΑΥΤΟΣ ὁ στίχος, ἀγαπητοί μου, ποὺ ἀκούσατε πρὸ ὀλίγου νὰ ψάλλῃ ὁ ἱερεύς, ἐνῷ κρατοῦσε κάνιστρο καὶ σκορποῦσε σ᾿ ὅλο τὸ ναὸ φύλλα δάφνης, ὡς σύμβολα νίκης καί θριάμβου τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, εἶνε παρμένος ἀπὸ τὸ Ψαλτήρι. Ψάλλεται εἰδικῶς κατὰ τὴ λειτουργία τοῦ Μεγάλου Σαββάτου. Δὲν ψάλλεται ἄλλοτε, μόνο σήμερα, μιὰ φορὰ τὸ χρόνο, καὶ ἔχει κάποιο σκοπό. Ποιός λοιπὸν ὁ σκοπός; Ἔχει μεγάλη σημασία.

Ὁ στίχος αὐτὸς εἶνε τὸ προανάκρουσμα τῆς μεγάλης ἑορτῆς, ποὺ θά ἑορτάσουμε σὲ λίγο, τῆς ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Θὰ μιλήσω ἁπλᾶ πάνω σ᾿ αὐτόν.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑ ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Μεγάλο Σάββατο - Η ταφή του Κυρίου


Μάτην φυλάττεις τὸν τάφον, κουστωδία.
Οὐ γὰρ καθέξει τύμβος αὐτοζωΐαν.


Το Σάββατο, αφού συγκεντρώθηκαν οι αρχιερείς και οι φαρισαίοι στο Πόντιο Πιλάτο, τον παρακάλεσαν να ασφαλίσει τον τάφο του Ιησού για τρεις ημέρες διότι, καθώς έλεγαν, «έχουμε υποψία μήπως οι μαθητές Του, αφού κλέψουν την νύχτα το ενταφιασμένο Του σώμα κηρύξουν έπειτα στο λαό ως αληθινή την ανάσταση την οποία προείπε ο πλάνος εκείνος, όταν ακόμη ζούσε· και τότε θα είναι η τελευταία πλάνη χειρότερη της πρώτης». Αυτά αφού είπαν στον Πόντιο Πιλάτο και αφού πήραν την άδεια του, έφυγαν και σφράγισαν τον τάφο τοποθετώντας εκεί για ασφάλεια του κουστωδία, δηλαδή στρατιωτική φρουρά.

Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

ΣΑΛΠΙΣΜΑ - Ὁ διαχρονικός λόγος τοῦ προφήτου Ἠσαΐου

Ὁ διαχρονικός λόγος τοῦ προφήτου  Ἠσαΐου

Ἀπό τά βάθη τῶν αἰώνων ἡ φωνή τοῦ Θεοῦ
φθάνει ὥς τίς ἡμέρες μας.


Ὁ προφήτης  Ἠσαΐας σαλπίζει:
1. Ἄκουε, σύ Οὐρανέ, καί σύ, ἡ γῆ, ὁ Κύριος πρόκειται νά μιλήσει.
2. Υἱούς ἐγέννησα καί τούς δόξασα· αὐτοί ὅμως μέ ἐγκατέλειψαν.
3. Ἀλίμονο σ᾿ ἐσένα, ἔθνος ἁμαρτωλό, λαέ ὁ ὁποῖος εἶσαι γεμάτος ἁμαρτίες, γενεά προγόνων πονηρῶν, γενεά ἀπογόνων παρανόμων.
4. Ἡ χώρα σας θά μείνει ἔρημη ἀπό κατοίκους καί οἱ πόλεις σας θά παραδοθοῦν στή φωτιά.
5. Ξένοι λαοί θά καταφάγουν τούς καρπούς τῆς χώρας σας μπροστά στά μάτια σας, χωρίς νά μπορεῖτε νά κάνετε τίποτα.
6. Ἡ χώρα σας θά καταντήσει ἔρημη, κατεστραμμένη ἀπό τούς ξένους λαούς.
7. Οἱ ἄρχοντές σου μοιάζουν μέ τούς ἄρχοντες τῶν Σοδόμων καί σύ, ὁ λαός, ἔγινες ὅμοιος μέ τόν λαό τῶν Γομμόρων.

Μεγάλη Παρασκευή: Ήθη και έθιμα ανά την Ελλάδα


Η Μεγάλη Παρασκευή, είναι ημέρα απόλυτης αργίας και νηστείας. Σχεδόν ολόκληρη η μέρα, αφιερώνεται στην Αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου και στην Ακολουθία του Επιταφίου.

Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής γίνεται η αποκαθήλωση όπου ο ιερέας κατεβάζει τον Εσταυρωμένο από τον Σταυρό και τον τυλίγει σε καθαρό σεντόνι ενώ από αργά το βράδυ της Μ Πέμπτης έχει στολιστεί ο Ιερός Επιτάφιος με άνθη της υπαίθρου που φέρνουν οι γυναίκες έτσι ώστε να τοποθετηθεί το Άγιο Σώμα του Κυρίου.

Το βράδυ γίνεται η λειτουργεία της περιφοράς του Επιταφίου. Η περιφορά του Επιταφίου είναι το κυριότερο έθιμο της Μεγάλης Παρασκευής.

Δημήτρης Νατσιός: Ποιό μάθημα ξεχάστηκε στίς τηλεδιδασκαλίες; Μά τά Θρησκευτικά!



Ἔχω ἐνώπιόν μου τὸ πρόγραμμα τῆς ἐκπαιδευτικῆς τηλεόρασης, τὸ ἐπονομαζόμενο «μαθαίνουμε σπίτι», γιὰ τὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα. Προβάλλεται ἀπὸ τὴν ΕΤ2 ὡς τὴν Μεγάλη Πέμπτη. 

Καλὴ καὶ ἀξιέπαινη ἡ προσπάθεια, ὅμως ἕνα μάθημα λείπει ἀπὸ τὸ πρόγραμμα, τὸ ὁποῖο ἀγνοήθηκε ἐντελῶς ἀπὸ τὴν κρατικὴ τηλεόραση. Μάθημα ποὺ κατ᾿ ἐξοχὴν θὰ ἔπρεπε νὰ «διδαχτεῖ» αὐτὴ τὴν περίοδο. Ποιὸ εἶναι αὐτό; Μὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. 

Ὑποτίθεται ὅτι τὰ τηλεοπτικὰ μαθήματα ἀντικαθιστοῦν τὸ σχολικὸ πρόγραμμα, τὸ παρουσιάζουν δάσκαλοι μὲ ἐμπειρία τάξης. Στὰ σχολεῖα, τὰ προηγούμενα, πρὶν κλείσουμε γιὰ τὶς διακοπές, ὅλοι οἱ δάσκαλοι ἀφιερώναμε ὧρες καὶ ὧρες σὲ ἐπίκαιρα γιὰ τὸ Πάσχα μαθήματα. 

π. Βασίλειος Βολουδάκης: ΑΞΙΟΣ!!! Ξεσπάθωσε ἀπὸ ἱερὴ ἀγανάκτηση!!... (ΒΙΝΤΕΟ)



...Αἶσχος καὶ στοὺς Ἀρχιερεῖς καὶ στοὺς ἄρχοντες τοῦ λαοῦ.

Αἶσχος, αὐτὸ τὸ αἶσχος δὲν θὰ τὸ σβήση ἡ ἱστορία, δὲν θὰ σβηστῆ ἀπ᾿ τὴν ἱστορία αὐτὸ τὸ αἶσχος, αὐτὴ ἡ ἀγανάκτηση τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ.

Θὰ ἔρθει ἡ ὀργὴ καὶ ἡ κατάρα τοῦ Θεοῦ, στὰ κεφάλια ὅλων ἐκείνων ποὺ ἀπεφάσισαν νὰ στερήσουν τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Κυρίου ἀπὸ τοὺς πιστούς...

ΑΚΟΥΤΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΤΣΙΟΔΡΑ; ΑΝΤΡΕ ΣΠΟΝΒΙΛ: «ΣΩΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ 80ΑΡΗΔΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΟΛΗ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ»! ΙΔΟΥ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ



Ο διάσημος Γάλλος φιλόσοφος Αντρέ Κοντ-Σπονβίλ, τοποθετήθηκε για την επιδημία του κορωνοϊού υποστηρίζοντας πως με τα πολύ αυστηρά περιοριστικά μέτρα που παίρνουν πολλές κυβερνήσεις, υποθηκεύουν το μέλλον της νέας γενιάς η οποία θα κληθεί να πληρώσει χρέη τρισεκατομμυρίων, ζώντας σε μία διηνεκής φτώχεια και ανέχεια.

Ταυτόχρονα, υποστήριξε πως μια πανδημία με ποσοστό θνησιμότητας 1-2% δεν πρόκειται να φέρει το τέλος του κόσμου και πως τα ΜΜΕ έχουν δημιουργήσει μία άνευ προηγουμένου υστερία στον κόσμο.

Ακολουθεί η συνέντευξή του μεταφρασμένη:

«Κατ' αρχάς πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η μεγάλη πλειονότητα δεν θα πεθάνει από τον κορωνοϊό. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση αυτό το είδος συλλογικής τρέλας που κατέλαβε αρχικά τα ΜΜΕ, αλλά και τον πληθυσμό, λες και ξαφνικά ανακαλύψαμε ότι είμαστε θνητοί. Ήμασταν θνητοί και πριν τον κορωνοϊό και θα είμαστε και μετά απ' αυτόν.

Ὑμνολογικά Μεγάλης Παρασκευῆς


Ὅταν ὁ Ἰωσήφ μαζί μέ τό Νικόδημο, κατέβασε ἀπό τό ξύλο ἐσένα, πού φορᾶς σάν ἱμάτιο τό φῶς, καί σέ εἶδε νεκρό, γυμνό καί ἄταφο, ἀναλαβών θρῆνο γεμάτο συμπάθεια καί κλαίοντας ἔλεγε: Ἀλίμονο σ᾽ ἐμένα, γλυκύτατε Ἰησοῦ!

Πρίν ἀπό λίγο ὁ ἥλιος, βλέποντάς σε νά κρέμεσαι στό σταυρό, ντύθηκε στό σκοτάδι καί ἡ γῆ ἀπό τό φόβο της κλονιζόταν καί σχίστηκε σέ δύο τό καταπέτασμα τοῦ ναοῦ. Ἀλλ᾽ ὅμως τώρα κατανοῶ ὅτι γιά μένα ὑπέστης θάνατο. Πῶς νά σέ κηδεύσω, Θεέ μου; Ἤ πῶς νά σέ τυλίξω σέ σεντόνια; Μέ ποιά τραγούδια θά ψάλλω κατά τήν ἐκφορά σου, εὐσπλαχνικέ Κύριε; Δοξολογῶ τά πάθη σου, ἀπευθύνω ὕμνους στήν ταφή σου μαζί μέ τήν Ἀνάστασή σου, κραυγάζοντας: Κύριε, δόξα σοι.

ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΟΓΓΙΝΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟΝΤΑΡΧΟΥ



Τή μέρα πού σταυρώσανε τόν Κύριο, ἀνάμεσα στούς στρατιῶτες πού κυκλώνανε τόν σταυρό, ἔτυχε νἄναι κι ὁ ἑκατόνταρχος Λογγῖνος.

Ὥς τήν ὥρα ἐκείνη, ὁ ἄνθρωπος αὐτός οὔτε εἶχε γνωρίσει, οὔτε εἶχε καταλάβει τόν Κύριο. Ὅμως ξαφνικά ἡ ψυχή του ἐσκίρτησε καί τά μάτια του εἶδαν. Γιατί τόν ἀγαθό καί πρᾶο Διδάσκαλο οἱ κακοί τόν εδικάσανε καί τόν στεφανώσανε μέ ἀγκάθια, καί τόν βάλανε μέ καταφρόνια νά κουβαλήσει τό ξύλο τοῦ σταυροῦ, καί τοῦ καρφώσανε τίς παλάμες καί τά πόδια μέ σιδερένια καρφιά καί τόνε σήκωσαν ἀνάμεσα στούς κακούργους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Μεγάλη Παρασκευή - Τα άγια πάθη του Κυρίου

Εἰς τὴν Σταύρωσιν
Ζῶν εἶ Θεὸς σύ, καὶ νεκρωθεὶς ἐν ξύλῳ,
Ὦ νεκρὲ γυμνέ, καὶ Θεοῦ ζῶντος Λόγε.

Εἰς τὸν εὐγνώμονα Λῃστὴν
Κεκλεισμένας ἤνοιξε τῆς Ἐδὲμ πύλας,
Βαλὼν ὁ Λῃστὴς κλεῖδα τό, Μνήσθητί μου.


Την Παρασκευή, στέλνεται ο Ιησούς δέσμιος από τον Καϊάφα στον τότε ηγεμόνα της Ιουδαίας Πόντιο Πιλάτο. Αυτός, αφού Τον ανέκρινε με πολλούς τρόπους και αφού ομολόγησε δυο φορές ότι ο Ιησούς είναι αθώος, έπειτα, για να ευχαριστηθούν οι Ιουδαίοι, τον καταδικάζει σε θάνατο• και αφού τον μαστίγωσε σαν δραπέτη δούλο τον Δεσπότη των όλων, Τον παρέδωσε για να σταυρωθεί.

Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

Μεγάλη Πέμπτη βράδυ: (†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστίνος Καντιώτης- «Ὁ Χριστὸς ἔπαθε ὑπὲρ ἡμῶν καὶ ἀντὶ ἡμῶν»


Θὰ προσπαθήσω, ἀγαπητοί μου, νὰ πῶ ἕνα λόγο στὴν σταύρωσι τοῦ Χριστοῦ.
 
Τί εἶνε ἡ σταύρωσις; Μέγα μυστήριο. Τὴ Μεγάλη Παρασκευὴ ἀκοῦμε τὸν ἀπόστολο Παῦλο, ποὺ ἀνέβηκε μέχρι «τρίτου οὐρανοῦ» καὶ «ἤκουσεν ἄρρητα ῥήματα, ἃ οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι» (Β΄ Κορ. 12,2,4), νὰ λέῃ, ὅτι οἱ Ἕλληνες (δηλαδὴ οἱ εἰδωλολάτρες), ὅταν ἄκουγαν γιὰ σταυρὸ καὶ ἐσταυρωμένο, τὸ θεωροῦσαν «μωρίαν», ἀνοησία (Α΄ Κορ. 1,18). 

Δὲν μποροῦσαν νὰ ἐμβαθύνουν στὸ νόημα ποὺ περικλείει ἡ σταύρωσις τοῦ Χριστοῦ. Καὶ σήμερα, ἂν ρωτή σετε μερικοὺς διανοουμένους, θὰ σᾶς ποῦν μόνο, ὅτι ὁ Χριστὸς εἶνε ἕνας μεγάλος ἀλτρουϊστὴς ποὺ θυσιάστηκε γιὰ τοὺς ἄλλους.

Ἐμεῖς, ἔχον τας ὁδηγὸ τὰ Εὐαγγέλια καὶ τὸν θεῖο λόγο, τολμοῦμε καὶ λέμε ὅτι ἡ φράσι αὐτή, ὅτι εἶνε ἕνας ἀλτρουϊστής, δὲν εἶνε ἐπαρκής. Οὐδεὶς ἀμφιβάλλει ὅτι ὁ Χριστὸς εἶχε ἀγάπη κι ὅτι ἀπὸ ἀγάπη ἀπέθανε «ὑπὲρ ἡμῶν» (Α΄ Πέτρ. 2,21). 

Άντε βγάλε άκρη..! (Νὰ διαβαστεῖ ἀπ᾿ ὅλους)


του Alexander Maragkoudakis


Σχόλιο Διόδοτου: Το κείμενο αυτό είναι ΘΕ-Ϊ-ΚΟ !!! Είναι σε ζωντανό χρόνο, καταγραφή Παγκόσμιας Ιστορίας. Διαβάστε το όπωσδήποτε, και προωθήστε το όπως μπορείτε για να βοηθήσετε τους συγγενείς, φίλους και γνωστούς σας, οι οποίοι έχουν αποδεχτεί τον πνευματικό τους θάνατο, όσο δεν βάζουν στο γνωσιακό τους πεδίο το διαδίκτυο, και ετοιμάζονται αδαείς και για τον φυσικό τους θάνατο. σαν πρόβατα προς σφαγή. 
__________________
 Μάθετε Έλληνες και πολίτες του κόσμου γιατί καταστρέφεται η ζωή μας κάτω απο την μύτη μας.

2016. Εκλέγεται ο Τράμπ και όχι η Κλίντον. Ο πόλεμος ξεκινάει. Τα μίντια όλου του κόσμου ξεκινούν εκστρατεία δυσφήμισης κατά του άλλοτε αγαπητού τους. Ξαφνικά, όλοι, τον αποκαλούν πράκτορα της Ρωσίας.

2019. H κατηγορία ότι ο Τράμπ δούλευε για την Ρωσία κατέπεσε μετά απο 3 χρόνια ερευνών απο 20 Δημοκρατικούς εισαγγελείς (Mueller probe – Mueller report).

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥΣ! Έχω μια απορία


Anna Art

Εχω μιά απορία:Οι αστυνομικοί πληρώνονται έξτρα απο τα πρόστιμα που βάζουν στον κόσμο; Παίρνουν μπόνους;

Ή το ευχαριστιούνται να ρίχνουν καμπάνες των 150 e ή 300e σε ανέργους, και φτωχοποιημένους ανθρώπους αυτήν την περίοδο κρίσης πού διανύουμε;

Γνωρίζουν ότι είναι αντισυνταγματικό να βάζουν προστίματα σε περίοδο κρίσης,όταν μάλιστα κανένας επαγγελματίας, ή υπάλληλος δεν μπορεί να εργαστεί;

Ακόμη και αν έχουν καταλύσει το Σύνταγμα, εφόσον οι πολιτικοί το επικαλούνται κατά περίπτωση, και εφόσον και αυτοί δίνουν όρκο στο Σύνταγμα είναι υποχρεωμένοι να το τηρούν.

ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ….ΜΑΣΟΝΟΣ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ; Μακαριότατε πώς μπόρεσες και το έκανες αυτό;


Φωνη Αχαρνεα
ΠΟΛΎ ΣΟΒΑΡΟ….ΜΑΣΟΝΟΣ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ; Μακαριότατε πως μπόρεσες και το έκανες αυτό…; Διαβάστε με τι τον τίμησαν….Μασονικές Διακρίσεις . ΚΆΠΟΙΟΙ ΤΟΝ ΚΡΑΤΆΝΕ ΚΑΛΆ ΦΑΊΝΕΤΑΙ ??? ΑΝΑΞΙΟΣ , ΑΝΑΞΙΟΣ .ΑΝΑΞΙΟΣ ..
Μήπως για αυτούς τους λόγους ο Ιερώνυμος δεν εισηγήθηκε να ανοίξουν οι Ναοί με μέτρα όπως ισχύουν για όλους .

Και λειτουργούν τα Σούπερ Μάρκετ Φαρμακεία, Δημόσιες υπηρεσίες, Περίπτερα, κλπ. Τη Συμβαίνει λοιπών? Γιατί δεν προστάτεψε την Εκκλησία. Ὅλα θεόκλειστα στης Μέρες του ΠΆΣΧΑ.

Μας Πρόδωσε όλους ο Αρχιεπίσκοπος. Μήπως πρέπει να συνέλθει η Ιερά Σύνοδος εκτάκτως, και με αποφασίσεις να τον στείλει για μετάνοια σε κάποιο Μοναστήρι. 

Χειροπέδες σε αντιδήμαρχο στην Κρήτη - «Έσπασε» την καραντίνα και πήγε για ψάρεμα


Σχόλιο:  Η παράνοια σε όλο της το μεγαλείο!!!
Τον σκύλο σου μπορείς να τον πας βόλτα, αλλά,.... αν πάρεις το βαρκάκι σου και πας για ψάρεμα, θα κολλήσεις τα ψάρια κοροναϊό...

Το πρόστιμο των 5.000 ευρώ θα κληθεί να πληρώσει ο αντιδήμαρχος Αποκορώνου, ο οποίος φέρεται να «έσπασε» την καραντίνα για να πάει για... ψάρεμα.

Ο συλληφθείς, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό «Mega», εντοπίστηκε να ψαρεύει στη θαλάσσια περιοχή της Γεωργιούπολης, ανήμερα της Μεγάλης Δευτέρας.

Μάλιστα, στην ίδια περιοχή βρισκόταν ακόμη μία βάρκα, στην οποία επέβαιναν δύο άτομα – φίλοι του αντιδημάρχου.

Το λιμενικό σώμα αντιλήφθηκε αμέσως την παρουσία των δύο σκαφών, με αποτέλεσμα να παρέμβει.

Τεράστιο ολίσθημα της Κατερίνας Σακελλαροπούλου. (ξεφτιλίζεται ο θεσμός του ΠτΔ)


Όρισε ως σύμβουλό της στην Προεδρία (έστω και χωρίς μισθό) τον… σύντροφό της Π. Κοτσώνη

Στην πολιτική, εκτός από τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος με χρηστό τρόπο, σημασία έχει και η διαχείριση των συμβόλων. Οι κορυφαίοι θεσμικοί παράγοντες του τόπου οφείλουν να υπηρετούν το αξίωμά τους με τρόπο ανεπίληπτο, που παράγει ήθος και δεν προκαλεί το συλλογικό αίσθημα.

Από την άποψη αυτή η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου υπέπεσε σε βαρύτατο ολίσθημα. 
Η νέα ένοικος της Ηρώδου Αττικού ανακοίνωσε στις 11 Απριλίου ότι σκοπεύει να προχωρήσει προσεχώς σε εξορθολογισμό της λειτουργίας της Προεδρίας με στόχο τη σύγχρονη, λιτή και αποτελεσματική διαχείριση των υπηρεσιών της, ώστε να συμβαδίζει με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εποχής. Στο πλαίσιο αυτό, όπως εξήγησε, εισάγεται, με Προεδρικό Διάταγμα, ο θεσμός των άμισθων ειδικών συμβούλων.

Ένα φρικιαστικό και ξεχασμένο γεγονός. Κομμουνιστές σταύρωσαν τον ιερέα Γεώργιο Σκρέκα την Μεγάλη Παρασκευή του 1947.


Οταν στη χώρα μας ξέσπασε η ξενοκίνητη κομμουνιστική ανταρσία, ως βασικοί στόχοι εξολόθρευσης των άθεων φονιάδων, επιλέχθηκαν οι ιερείς.

Αρκετοί από αυτούς, αντιλαμβανόμενοι τον θανάσιμο κίνδυνο έφυγαν απο τα χωριά τους και κατέβηκαν στις πόλεις, όπου υπήρχε περισσότερη ασφάλεια. Πολλοί όμως, μή πιστεύοντας οτι κάποιος «έλληνας» θα μπορούσε να τους βλάψει, και αφού κανέναν δεν πείραζαν παρά μόνον επιτελούσαν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, έμειναν.

Από αυτούς, εκατοντάδες δολοφονήθηκαν με φρικτό τρόπο, όπως επι Νέρωνα και Διοκλητιανού. Μάλιστα αρκετοί σταυρώθηκαν.

Όμως κανενός το μαρτύριο δεν μοιάζει τόσο με το Θείο Δράμα, όσο του ιερέα Γιώργου Σκρέκα.

Για την Αγία και Μεγάλη Πέμπτη - Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (†)


Η σημερινή θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου στον Εσπερινό είναι ο Εσπερινός των Αγίων Παθών. Εν τούτοις, όπως προσέξατε όσοι ήσαστε στην Εκκλησία, η Εκκλησία ήδη έχει μία χαρά σήμερα. 

Και η χαρά αυτή οφείλεται στο ότι εορτάζουμε την παράδοση του αγίου Μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας στον Μυστικό Δείπνο του Κυρίου μας, το οποίο σαν σήμερα ο Κύριος και Θεός μας από άπειρη αγάπη για μας τους ανθρώπους προσέφερε και παρέδωσε στην Εκκλησία Του σε όλους τους αιώνες. 

Μας έδωσε το Σώμα Του και το Αίμα Του επάνω στον Σταυρό, αλλά μας το άφησε και μέσα στην Εκκλησία μέσα στους αιώνες δια του μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας.

Αυτό δε το αγιότατο Μυστήριο είναι και η αιτία που εμείς οι Χριστιανοί καθαριζόμαστε από τις αμαρτίες μας, συγχωρούμαστε από τις αμαρτίες μας, διότι η θυσία του Χριστού προσφέρθηκε για τη συγχώρηση των αμαρτιών μας. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Μεγάλη Πέμπτη - Ο Μυστικός Δείπνος

Εἰς τὸν Ἱερὸν Νιπτήρα
Νίπτει Μαθητῶν ἑσπέρας Θεὸς πόδας,
Οὗ ποῦς πατῶν ἦν εἰς Ἐδὲμ δείλης πάλαι.

Εἰς τὸν Μυστικον Δεῖπνον
Διπλοῦς ὁ Δεῖπνος· Πάσχα γὰρ νόμου φέρει,
Καὶ Πάσχα καινόν, Αἷμα. Σῶμα Δεσπότου.

Εἰς τὴν ὑπερφυᾶ Προσευχὴν
Προσεύχῃ· καὶ φόβητρα, θρόμβοι αἱμάτων,
Χριστέ, προσώπου, παραιτούμενος δῆθεν
Θάνατον, ἐχθρὸν ἐν τούτοις φενακίζων.

Εἰς τὴν Προδοσίαν
Τί δεῖ μαχαιρῶν, τί ξύλων λαοπλάνοι,
Πρὸς τὸ θανεῖν πρόθυμον εἰς Κόσμου λύτρον.
Κατά τη Μεγάλη Πέμπτη επιτελούμε ανάμνηση: Της νίψεως των ποδών των Αποστόλων υπό του Κυρίου, Του Μυστικού Δείπνου, δηλαδή της παραδόσεως σ' εμάς υπό του Κυρίου του Μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας, της θαυμαστής προσευχής του Κυρίου προς τον Πατέρα Του και της προδοσίας του Κυρίου υπό του Ιούδα.

Εκείνο το βράδυ της Πέμπτης, πριν ν' αρχίσει το δείπνο ο Ιησούς σηκώνεται από το τραπέζι, αφήνει κάτω τα ιμάτιά του, βάζει νερό στο νιπτήρα και τα κάνει όλα μόνος Του, πλένοντας τα πόδια των Μαθητών Του. Με τον τρόπο αυτό θέλει να δείξει σ' όλους ότι δεν πρέπει να επιζητούμε τα πρωτεία. Μετά τη νίψη των ποδιών λέγει: «όποιος θέλει να είναι πρώτος, να είναι τελευταίος απ' όλους».

Πρώτα πήγε στον Ιούδα και μετά στό Πέτρο, ο οποίος ήταν ο πιο ορμητικός απ' όλους και στην αρχή σταματάει το Διδάσκαλο, αλλά ύστερα όταν τον έλεγξε, υποχωρεί με τη καρδιά του. Αφού έπλυνε τα πόδια όλων, πήρε τα ιμάτιά Του και ξανακάθησε.

Άρχισε κατόπιν να τους νουθετεί να αγαπούν ο ένας τον άλλον και να μη επιζητούν το ποιός θα είναι πρώτος. Στη συνέχεια τους μίλησε για την προδοσία και επειδή θορυβήθηκαν, στρέφεται με ήρεμο τρόπο στον Ιωάννη και τον υπέδειξε.

Κατόπιν πήρε ψωμί στα χέρια Του και είπε: «Λάβετε φάγετε». Το ίδιο έκανε και με το ποτήρι του κρασιού λέγοντας: «Πιέστε απ' αυτό όλοι, γιατί αυτό είναι το αίμα Μου, της νέας Συμφωνίας. Αυτό να κάνετε για να Με θυμάστε». Μετά από αυτή τη στιγμή ο Ιούδας, μόλις έφαγε τον άρτο έφυγε και συμφώνησε με τους αρχιερείς να τους Τον παραδώσει.

Μετά το δείπνο βγήκαν όλοι στο όρος των Ελαιών, όπου ο Χριστός τους δίδαξε τα ανήκουστα και τελευταία μαθήματα και αρχίζει να λυπάται και να ανυπομονεί. Αναχωρεό μόνος Του και, γονατίζοντας, προσεύχεται εκτενώς. Από την πολλή αγωνία γίνεται ο ιδρώτας Του σαν σταγόνες πηχτού αίματος, οι οποίες έπεφταν στη γη. Μόλις συμπληρώνει την εναγώνια εκείνη προσευχή, φθάνει ο Ιούδας με ένοπλους στρατιώτες και πολύ όχλο και αφού χαιρετάει και φιλάει πονηρά το δάσκαλό Του, Τον παραδίδει.

Συλλαμβάνεται λοιπόν ο Ιησούς και τον φέρνουν δέσμιο στους Αρχιερείς Άννα και Καϊάφα. Οι μαθητές σκορπίζονται και ο θερμότερος των άλλων ο Πέτρος τον ακολούθησε ως την αρχιερατική αυλή και αρνείται και αυτός ότι είναι μαθητής Του.

Εν τω μεταξύ ο θείος διδάσκαλος παρουσιάζεται μπροστά στο παράνομο συνέδριο, εξετάζεται για τους μαθητές και τη διδασκαλία Του, εξορκίζεται στο Θεό για να πεί εάν Αυτός είναι πράγματι ο Χριστός και αφού είπε την αλήθεια, κρίνεται ως ένοχος θανάτου, επειδή τάχα βλασφήμησε. Από 'κει και πέρα τον φτύνουν στο πρόσωπο, τον χτυπάνε, τον εμπαίζουν με κάθε τρόπο κατά τη διάρκεια όλης της νύχτας, ως το πρωϊ.


Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. δ'.
Ὅτε οἱ ἔνδοξοι Μαθηταί, ἐν τῷ νιπτῆρι τοῦ Δείπνου ἐφωτίζοντο, τότε Ἰούδας ὁ δυσσεβής, φιλαργυρίαν νοσήσας ἐσκοτίζετο, καὶ ἀνόμοις κριταῖς, σὲ τὸν δίκαιον Κριτὴν παραδίδωσι. Βλέπε χρημάτων ἐραστά, τὸν διὰ ταῦτα ἀγχόνῃ χρησάμενον, φεῦγε ἀκόρεστον ψυχὴν τὴν Διδασκάλῳ τοιαῦτα τολμήσασαν. Ὁ περὶ πάντας ἀγαθός, Κύριε δόξα σοι.

Κοντάκιον
Ἦχος β'. Τὰ ἄνω ζητῶν.
Τὸν ἄρτον λαβών, εἰς χεῖρας ὁ προδότης, κρυφίως αὐτάς, ἐκτείνει καὶ λαμβάνει, τὴν τιμὴν τοῦ πλάσαντος, ταῖς οἰκείαις χερσὶ τὸν ἄνθρωπον, καὶ ἀδιόρθωτος ἔμεινεν, Ἰούδας ὁ δοῦλος καὶ δόλιος.

Κάθισμα
Ἦχος α'. Τὸν Τάφον σου Σωτὴρ.
Ὁ λίμνας καὶ πηγάς, καὶ θαλάσσας ποιήσας, ταπείνωσιν ἡμᾶς, ἐκπαιδεύων ἀρίστην, λεντίῳ ζωννύμενος, Μαθητῶν πόδας ἔνιψε, ταπεινούμενος, ὑπερβολῇ εὐσπλαγχνίας, καὶ ὑψῶν ἡμᾶς, ἀπὸ βαράθρων κακίας, ὁ μόνος φιλάνθρωπος.

(Μετάφραση Ανδρέας Θεοδώρου)
Αὐτὸς ποὺ δημιούργησε τὶς λίμνες, τὶς πηγὲς καὶ τὶς θάλασσες, θέλοντας νὰ μᾶς διδάξει τὴν πιὸ τέλεια ταπείνωση, ἀφοῦ ζώστηκε τὸ λέντιο (ποδιά), ἔνιψε τὰ πόδια τῶν μαθητῶν, ταπεινούμενος ἀπὸ ὑπερβολικὴ εὐσπλαχνία, καὶ ἀνυψώνοντας ἐμᾶς ἀπὸ τὰ βάραθρα τῆς κακίας, ὁ μόνος φιλάνθρωπος.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος γ'. Θείας πίστεως.
Ταπεινούμενος, δι' εὐσπλαγχνίαν, πόδας ἔνιψας, τῶν Μαθητῶν σου, καὶ πρὸς δρόμον θεῖον τούτους κατεύθυνας, ἀπαναινόμενος Πέτρος δὲ νίπτεσθαι, αὖθις τῷ θείῳ ὑπείκει προστάγματι, ἐκνιπτόμενος, καὶ σοῦ ἐκτενῶς δεόμενος, δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος δ'. Ἐπεφάνης σήμερον.
Συνεσθίων Δέσποτα, τοῖς Μαθηταῖς σου, μυστικῶς ἐδήλωσας, τὴν παναγίαν σου σφαγήν, δι' ἧς φθορᾶς ἐλυτρώθημεν, οἱ τὰ σεπτά σου, τιμῶντες Παθήματα.

Ὁ Οἶκος
Τῇ μυστικῇ ἐν φόβῳ τραπέζῃ, προσεγγίσαντες πάντες, καθαραῖς ταῖς ψυχαῖς, τὸν ἄρτον ὑποδεξώμεθα, συμπαραμένοντες τῷ Δεσπότῃ, ἵνα ἴδωμεν τοὺς πόδας πῶς ἀπονίπτει τῶν Μαθητῶν, καὶ ἐκμάσσει τῷ λεντίῳ, καὶ ποιήσωμεν ὥσπερ κατίδωμεν, ἀλλήλοις ὑποταγέντες, καὶ ἀλλήλων τοὺς πόδας ἐκπλύνοντες· αὐτὸς γὰρ ὁ Χριστὸς οὕτως ἐκέλευσε, τοῖς αὐτοῦ Μαθηταῖς ὡς προέφησεν, ἀλλ' οὐκ ἤκουσεν, Ἰούδας ὁ δοῦλος καὶ δόλιος.

Οἱ Ἁγίες Ἀγάπη, Εἰρήνη καὶ Χιονὶα οἱ Μάρτυρες


Eις την Aγάπην και Xιονίαν.
Χιὼν τὸ πῦρ ἦν τῇ Χιονίᾳ τάχα,
Οὗ συμμετασχεῖν ἠγάπησεν Ἀγάπη.

Eις την Eιρήνην.
Βέλος σε πέμπει πρὸς τὸν εἰρήνης τόπον,
Ἀφ' αἱμάτων σῶν ἐκμεθυσθὲν Εἰρήνη.

Χιονίην τ' Ἀγάπην ἐκκαιδεκάτῃ κατέκαυσαν.

Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

Μεγάλη Τετάρτη βράδυ: (†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστίνος Καντιώτης- «Δεινὸν ἡ ῥαθυμία, μεγάλη ἡ μετάνοια»


Εἴπαμε, ἀγαπητοί μου, ὅτι ἀπόψε θὰ μιλήσουμε σύντομα. Θὰ ἑρμηνεύσουμε τὴ φράσι ἑνὸς τροπαρίου τῆς Μεγάλης Τετάρτης ποὺ λέει· «Δεινὸν ἡ ῥαθυμία, μεγάλη ἡ μετάνοια» (3ο τροπ. αἴν. Μ. Τετ.). Θὰ δοῦμε πρῶτα τὴ ῥαθυμία καὶ κατόπιν τὴ μετάνοια. Παρακαλῶ προσέξτε.
 
Τί εἶνε «ῥαθυμία»; Μία ἀμέλεια. Ἀμέλεια ὄχι στὰ ὑλικὰ καὶ σαρκικὰ πράγματα· σ᾽ αὐτὰ οἱ περισσότεροι εἶνε ἐπιμελεῖς, φροντίζουν. Ἂν λ.χ. πρόκειται νὰ ταξιδέψουν, φροντίζουν νὰ προμηθευτοῦν τὸ εἰσιτήριο· ἂν πρόκειται νὰ δώσουν ἐξετάσεις, διαβάζουν καὶ τὴ νύχτα· ἂν εἶνε γεωργοί, σπέρνουν καὶ καλλιεργοῦν τὴ γῆ στὸν κατάλληλο καιρό· ἂν εἶνε ἔμποροι, ἐκμεταλλεύονται τὴν κίνησι τῆς ἀγορᾶς· σὲ ὅλα ἐν γένει δείχνουν ἐπιμέλεια. Σὲ ἕνα δὲν δείχνουν· στὰ καθήκοντα ἀπέναντι τῆς ψυχῆς, τῆς ἀθανάτου ψυχῆς τους, γιὰ τὴν ὁποία ὁ Χριστὸς εἶπε· «Τί ὠφελήσει ἄνθρωπον ἐὰν κερδήσῃ τὸν κόσμον ὅλον, καὶ ζημιωθῇ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ;» (Μᾶρκ. 8,36). Ἐκεῖ εἶνε τελείως ἀδιάφοροι. Θέλετε παραδείγματα; ὑπάρχουν ἄφθονα.