Πέμπτη 18 Αυγούστου 2022

Ἐπίσκ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης: Πῶς νά παρηγορηθοῦμε στίς θλίψεις (Μέρος 7ο)

 

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη
«Πῶς νὰ παρηγορηθοῦμε στὶς θλίψεις» ΕΔΩ

Ἔχετε θάρρος, ἡ τελικὴ νίκη ἀνήκει στὸ Χριστό

Θὰ ὑποφέρετε, θὰ σταυρωθῆτε ἀπὸ τὸν κόσμο αὐτό, ἀλλὰ ἔχετε θάρρος. Ἡ τελικὴ νίκη –χαίρετε καὶ ἀγαλλιᾶσθε– δὲν ἀνήκει στοὺς πονηρούς, στοὺς διεφθαρμένους καὶ ὑλιστάς. Ἡ νίκη εἶναι τοῦ Ἐσταυρωμένου. «Θαρσεῖτε, ἐγὼ νενίκηκα τὸν κόσμον».

Ὅσο πιὸ κοντὰ εἶστε στὸν Ἐσταυρωμένο, ὅσο περισσότερο προσπαθεῖτε νὰ ζῆτε κατὰ Χριστόν, νὰ ἐφαρμόζετε τὶς ἄχραντες ἰδέες του, νὰ μοιάζετε στὸν Ἐσταυρωμένο, τόσο περισσότερο θὰ θλίβεσθε στὸν κόσμο αὐτόν.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

Οἱ Ἅγιοι Φλῶρος καὶ Λαῦρος οἱ Μάρτυρες


Δίψει τελευτῆς τῆς ὑπὲρ Θεοῦ Λόγου,
Χωροῦσι Φλῶρος καὶ Λαῦρος πρὸς τὸ φρέαρ
Φλώρῳ ἀμφ' ὀγδοάτῃ δεκάτῃ φρέαρ εἰσέδυ Λαῦρος.

Ἦταν δίδυμα ἀδέλφια καὶ ἦταν ἄρρηκτα ἑνωμένοι διὰ τῆς θερμῆς πίστεως καὶ ἀγάπης ποὺ εἶχαν πρὸς τὸ Χριστό. Κατάγονταν ἀπὸ τὸ Βυζάντιο καὶ εἶχαν διδαχθεῖ τὸν χριστιανισμὸ καὶ τὴν τέχνη τοῦ λιθοξόου ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Πρόκλο (καὶ ὄχι Πάτροκλο, ὅπως λανθασμένα γράφεται ἀπὸ ὁρισμένους Συναξαριστές, καὶ ποὺ ἡ μνήμη του ἔτσι λανθασμένα ἐπαναλαμβάνεται καὶ τὴν 21η Ἰανουαρίου) καὶ Μάξιμο, οἱ ὁποῖοι ὑπέστησαν καὶ μαρτυρικὸ θάνατο γιὰ τὸν Χριστό.

Μετὰ τὸν θάνατο τῶν διδασκάλων τους, ὁ Φλῶρος καὶ ὁ Λαῦρος ἀναχώρησαν στὴν Ἰλλυρία καὶ διάλεξαν σὰν τόπο διαμονῆς τους τὴν πόλη Οὐλπιανά. Στὴν πόλη αὐτὴ ἐργάζονταν τὴν τέχνη τους, ἀλλὰ συγχρόνως μέσῳ αὐτῆς προσπαθοῦσαν γιὰ τὴν ἐξάπλωση τοῦ Εὐαγγελίου.

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2022

Ἐπίσκοπ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης: «ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» (Μέρος 1ον)

 

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη
«ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» ΕΔΩ

Ἡ ἱστορία εἶναι γραμμένη ἀπό:

1. Τὸν Ἀστυνομικὸ Φάκελο τοῦ ἡρωικοῦ κληρικοῦ, ποὺ ὡς ἐκ θαύματος δὲν πολτοποιήθηκε!
2. Ἀπὸ τὰ ἀρχεῖα ἑνὸς μητροπολίτου ποὺ δὲν τὸν συμπαθοῦσε.
3. Ἀπὸ πρόσωπα ποὺ ἔζησαν τὰ γεγονότα, καὶ
4. Ἀπὸ διηγήσεις τοῦ ἰδίου.

Ἐπιμέλεια: Ἀνδρονίκη Π. Καπλάνογλου _ Κοζάνη

ΠΡΟΛΟΓOΣ

«Διαβὰς εἰς Μακεδονίαν βοήθησον ἡμῖν». Τὸ βιβλίο αὐτὸ εἶναι ἕνας αὐθόρμητος ὕμνος πρὸς τὸν Θεό, ποὺ μέσα στὴν καρδιὰ τῆς Γερμανικῆς κατοχῆς καὶ τῆς ἄγριας ξένης προπαγάνδας ἔφερε στὴ Μακεδονία ἕναν ἀληθινὸ ἐργάτη τοῦ Εὐαγγελίου καὶ τὸν προστάτευσε ἀπὸ μυρίους κινδύνους.

Ὁ ἱεροκήρυκας Αὐγουστῖνος Καντιώτης ἄκουσε τὸ κάλεσμα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου.

Κωνσταντῖνος Βαθιώτης: «Καλὴ Παναγιά, διχαστικοὶ δεσποτᾶδες ἄντε γεια!»

 
 
Δίλεκτη εὐχὴ στὸ στόχαστρο δίλεπτου κηρύγματος

Τὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ ἀφιερώνεται στὴν Παναγία Φανερωμένη Βαθυρρύακος (Κομοτηνῆς) καὶ στὴν ὁμώνυμη Ἱερὰ Μονή1

Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ἰερόθεος, σὲ κήρυγμα ποὺ ἔβγαλε κατὰ τῶν ἀνεμβολίαστων στὶς 29.10.2021, εἶχε πεῖ τὰ ἀκόλουθα:

Νεκτάριος Δαπέργολας: Πυκνώνουν ἐπικίνδυνα τά μαῦρα σύννεφα στόν πνευματικό οὐρανό μας…

 

τοῦΝεκτάριου Δαπέργολα

Διδάκτορος Ἱστορίας

 

      Συνεχίζεται ἡ γνωστή πρακτική του (οἷς κρίμασιν Κύριος οἶδεν) προκαθημένου τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου νά μαγαρίζει ὅσους παραπάνω τόπους τῆς πατρίδας μας μπορεῖ, εἴτε περιοδεύοντας αὐτοπροσώπως, εἴτε μέ τήν παρουσία ἄλλων ὁμοφρόνων του (τύπου Ἐλπιδοφόρου), κυρίως δέ σχισματικῶν, μέ τήν παρέα τῶν τελευταίων νά μήν περιορίζεται βεβαίως πλέον μόνο στούς Οὐκρανούς ψευτοκληρικούς, ἀλλά νά διευρύνεται καί μέ τούς ἀλητήριους ρασοφόρους της Ψευτομακεδονίας. 

 

    Θυμίζουμε τίς ἐπί τρία χρόνια γυροβολιές διαφόρων ἐκπροσώπων τοῦ Ἐπιφανίου στό Ἅγιο Ὄρος, σέ ἄλλα μοναστήρια τῆς χώρας καί σέ ἀρκετές Ἑλλαδικές μητροπόλεις, μέ τήν ξεκάθαρη ἀπόπειρα νά συλλειτουργοῦν ὅπου τούς δέχονταν (ἤ ἀκόμη καί λανθάνοντες - συνέβη καί αὐτό σέ κάποιες περιπτώσεις) καί μετά νά ἀνακοινώνουν τά γεγονότα ὡς τεκμήρια τῆς ἀποδοχῆς τους ἀπό τήν Ἑλλαδική Ἐκκλησία. Εἰδικά ὁ ἐκ Βόλου κληρικός πού ὑποδύεται τόν ὑπό τόν Ἐπιφάνιο ἐπίσκοπο Ὀλβίας τό πράττει συστηματικά. 

Ἀπόστολος Σαραντίδης: Απορία


407 απορίες

Δημοσιεύθηκε με ημερομηνία 6/8/2022 "Επιστολή Τετρακοσίων Επτά (407) Ορθοδόξων Χριστιανών της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου" για την επίσκεψη Επιφανίου. 

Απορία: Την επιστολή για ποιον ακριβώς λόγο την απέστειλαν τώρα; Σε τι εξυπηρετεί όταν το θηρίο, έρχεται; Αυτή, γίνεται υποτίθεται αποτρεπτικά. Είχαν προ μηνός οι υπεύθυνοι, επιστολή διαμάντι - όχι του γράφοντος - την οποία απέρριψαν  επειδή περιείχε τμήμα της επιστολής του γέροντα Γαβριήλ που είχε από τον γέροντα τον θεολογικό όρο «αποτείχιση» της ΑΒ Συνόδου του Μ. Φωτίου του 861 και αναφέρονταν και στις διώξεις ιερέων από τον επίσκοπο. Το αιρετικό αφήγημα δηλαδή του εκτός εκκλησίας και της κατάκρισης. Από κει και πέρα είναι άξιοι της μοίρας τους και των πνευματικών τους! Και καλούν τώρα τον Στέφανο Καβάλας να ματαιώσει την επίσκεψη που ανακοινώθηκε μαζικά με όλους τους άρχοντες με τυμπανοκρουσίες;

Μετά από τη χαρά που ένιωσαν, λέξη άλλη για τον παναιρετικό Πατριάρχη που κατεδαφίζει με μανία την Ορθοδοξία και τον αρχιεπίσκοπο συνεργάτη κυβερνητικών που κάποιοι τους λεν και γενοκτόνους! Απλά, το πληροφορήθηκαν. Ύστερα τι; Κι η χαρά τους ως πού φθάνει; Αν δηλαδή έρχονταν μόνο Βαρθολομαίος και Ιερώνυμος θα είχαν πολλή χαρά. 

Τρία ευρωπαϊκά χρυσά μετάλλια για τους αθλητές μας

 

Χρυσό μετάλλιο στο βάδην η Ντρισμπιώτη στο Ευρωπαϊκό στίβου! 
 
Ιστορία έγραψε η Αγγελική Ντρισμπιώτη που κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στα 35χλμ βάδην, στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα του Μονάχου.
 
Ειδικότερα, η Ελληνίδα πρωταθλήτρια, με καταγωγή από την Καρδίτσα, έγραψε τη δική της ιστορία καθώς για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό πρωτάθλημα υπήρξε κούρσα στα 35 χλμ, τερματίζοντας στην πρώτη θέση με χρόνο 2:47:00.  
 
Μετά την 4η θέση πριν από 25 ημέρες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Όρεγκον, η Ντρισμπιώτη πήγε στη Βαυαρία με μοναδικό στόχο να βαδίσει μέχρι την κορυφή της Ευρώπης.  

Επιστολή που δεν απεστάλη ποτέ

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΑΣ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗΣ

ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ

ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

 

Ἐν Καβάλᾳ τῇ 31.7.2022

 

Σεβασμιώτατον

Μητροπολίτην Φιλίππων,

Νεαπόλεως καὶ Θάσου

κ. Στέφανον

Ἐνταῦθα

 

Κοινοποίησις:

 

1. Παναγιώτατον Οἰκουμενικὸν Πατριάρχην κ. Βαρθολομαῖον.

2. Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν καὶ Πάσης Ἑλλάδος

     κ. Ἱερώνυμον, Πρόεδρον Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου.

3. Ἱερὸν Σύνδεσμον Κληρικῶν Ἑλλάδος

 

Σεβασμιώτατε, Εὐλογεῖτε,

 

Εἴμαστε μία ὁμὰς τακτικῶς ἐκκλησιαζομένων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν τῆς Καβάλας, μέρος τῆς ποίμνης ποὺ σᾶς ἐμπιστεύθηκε ὁ Χριστός. Γνωρίζουμε, ἄλλος λιγώτερο, ἄλλος περισσότερο, ὅλους τοὺς κληρικοὺς τῆς πόλεως καὶ τῶν γύρω περιοχῶν, καὶ διακονοῦμε ὡς λαϊκὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας στὶς λατρευτικὲς καὶ ἄλλες ἀνάγκες τῶν ἐνοριῶν μας.

Ψέριμος: «Βράζουν» οι Τούρκοι με τις τεράστιες ελληνικές σημαίες – «Θα τις βλέπουν κάθε μέρα» λένε περήφανα οι κάτοικοι

 

Με ελληνικές σημαίες έχει γεμίσει η Ψέριμος από τους περήφανους κατοίκους του νησιού που κάνουν τους Τούρκους να «παραμιλάνε».

Ελληνοτουρκικά – Ψέριμος: «Τρελαίνουν» του Τούρκους οι κάτοικοι του ελληνικού ακριτικού νησιού, που σηκώνουν ψηλά τις ελληνικές σημαίες, στέλνοντας μήνυμα εθνικής αυτοπεποίθησης σε ολόκληρη την Ελλάδα.

«Εμείς θα είμαστε εδώ πάντα για να φυλάμε Θερμοπύλες», λέει ένας περήφανος κάτοικος ο Μιχάλης Αρβίθης και συμπληρώνει: «Έχω βάλει καμία δεκαριά τρίμετρες σημαίες εδώ γύρω από το λιμάνι. Τους αρέσει δεν τους αρέσει (σ.σ. εννοεί τους Τούρκους) η Ψέριμος είναι δική μας είναι ελληνική».

Από την πλευρά της η Τουρκία δείχνει για άλλη μια φορά το εχθρικό της πρόσωπο, αφού ενώ εκείνη βάζει παντού σημαίες, είχε το θράσος να ενοχληθεί από τις ελληνικές σημαίες στην Ψέριμο, παρότι το νησί είναι ελληνικό!

Το διορατικό χάρισμα του αγίου Ιωσήφ του Σπηλαιώτη

 

Ο γέρων Ιωσήφ ο Σπηλαιώτης († 1959) προώθησε σημαντικά την νηπτική ζωή στο Άγιον Όρος. Η ασκητική του αυταπάρνηση ήταν παροιμιώδης. Συνδυασμένη μάλιστα με την γλυκύτητα της αγάπης προσήλκυσε κοντά του πνευματικούς αετούς.

Εδώ αναφέρουμε ένα επεισόδιο εκδηλώσεως του διορατικού του χαρίσματος, όπως ο ίδιος το περιέγραψε στον ομώνυμο υποτακτικό του γέροντα Ιωσήφ τον Νεοσκητιώτη:

«Καθόμουν εδώ στο παράθυρό μου γονατιστός στα κουρέλια μου και έλεγα την ευχή. Σε μια στιγμή, όπως κρατούσα τον νου μου στην ενέργεια της ευχής, αυξήθηκε περισσότερο το φως, και ο νους μου άρχισε να πλατύνεται και να περισσεύει τόσο, που όλα μου έγιναν φωτεινά πλέον και έβλεπα όλη την πλευρά του τόπου μας (ήταν στην Μικρά Αγία Άννα), από τα Κατουνάκια ως τα μοναστήρια κάτω, μέχρι την Δάφνη, καθώς και πίσω μου, και τίποτε δεν μου ήταν αφανές ή άγνωστο. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

Ὁ Ἅγιος Μύρων ὁ Μάρτυρας


Τὶ μοι κεφαλῆς ἡ τομή, Μύρων λέγει.
Πρὸς τὸ στέφειν μέλλον με πάντιμον στέφος;
Ἑβδομάτῃ δεκάτῃ Μύρωνα τάμε ξίφος ὀξύ.

Ὁ Ἅγιος Μύρων μαρτύρησε ὅταν αὐτοκράτωρ ἦταν ὁ Δέκιος, τὸ 250 μ.Χ. Καταγόμενος ἀπὸ πλούσια οἰκογένεια, θὰ μποροῦσε νὰ ζήσει ἄνετα, μὲ ὅλα τὰ ἐπίγεια ἀγαθὰ ποὺ θὰ ἐπιθυμοῦσε. Ὅμως ἡ μεγάλη του ἀγάπη πρὸς τὸ Χριστό, ἔκανε τὸ Μύρωνα νὰ χειροτονηθεῖ ἱερέας. Ἀφιερώθηκε, λοιπόν, ὁλοκληρωτικὰ στὸ ποιμαντικό του καθῆκον καὶ δίδασκε, νουθετοῦσε καὶ βοηθοῦσε τὸ κάθε ἕνα μέλος τοῦ ποιμνίου του. Μεριμνοῦσε καθημερινὰ γιὰ τοὺς φτωχούς, τὶς χῆρες καὶ τὰ ὀρφανά.

Τρίτη 16 Αυγούστου 2022

Σάββας Ἠλιάδης: Σκέψεις ἐπί τροχάδην

 
 
 
Μὲ τὴν ἐπιβολὴ τῶν «μέτρων ἀσφαλείας», ἐξαιτίας τῆς ἐνσκηψάσης ἐπιδημίας καὶ τὴν ἀπομάκρυνση τῶν ἀνθρώπων μεταξύ τους, ἕνεκα τοῦ  φόβου ἀλλὰ καί τὴν κατὰ συνέπεια ὑποβάθμιση τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς, περιήλθαμε σὲ μιὰ μορφὴ ἀτομοκεντρικῆς θεώρησης τοῦ πολιτεύεσθαι, ἡ ὁποία δὲν διαφέρει κατ᾿ οὐσίαν ἀπὸ αὐτὴν τοῦ προτεσταντισμοῦ
 
Εἴμαστε μέλη τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μὲ ἁγίους, οἱ ὁποῖοι μᾶς διδάσκουν ἐμπειρικῶς τὴν κοινωνία ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ ἐμεῖς «ὡς πρόβατα διασκορπισμένα» ζοῦμε συντροφιὰ μὲ τὸν ἑαυτό μας. 
 
Ζῶ γιὰ μένα, γιὰ τὴν ὑγεία μου, γιὰ τὴν δουλειά μου, γιὰ τὴν καριέρα μου. 

Ἐπίσκ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης: Πῶς νά παρηγορηθοῦμε στίς θλίψεις (Μέρος 6ο)

 

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη
«Πῶς νὰ παρηγορηθοῦμε στὶς θλίψεις» ΕΔΩ
 
Κ’ ἐμεῖς, μιμηταὶ τοῦ Χριστοῦ, καλούμεθα νὰ βαστάσουμε τὸ δικό μας σταυρό

Ὁ Ἰησοῦς ἐβάστασε τὸ σταυρό του. Ἀλλὰ κ’ ἐμεῖς, μιμηταὶ τοῦ Χριστοῦ, καλούμεθα νὰ βαστάσουμε τὸ δικό μας σταυρό. Πλῆθος σταυροὶ ἀκολουθοῦν τὸ σταυρὸ τοῦ Κυρίου· σχηματίζουν δάσος, ὅπως ἐκεῖνο ποὺ ἀντικρύζει κανεὶς σ’ ἕνα χριστιανικὸ νεκροταφεῖο!

Ἀναρίθμητη ποικιλία σταυρῶν. Σταυρὸς εἶναι οἱ πόνοι ποὺ προξενοῦν στὸ σῶμα οἱ ἀσθένειες. Σταυρὸς ἀκόμη βαρύτερος εἶναι οἱ πόνοι ποὺ προξενεῖ στὴν ψυχὴ τὸ ἠθικὸ κακό. Σταυρὸς γιὰ τὸν πιστὸ εἶναι οἱ εἰρωνεῖες, οἱ χλευασμοί, οἱ ἐμπαιγμοί. Ὅπως ὁ Χριστὸς ἔπαθε «ἔξω» τῆς πόλεως τῶν Ἰεροσολύμων, ἔ­τσι κ’ ἐμεῖς, στὴ γενεά μας, νὰ σηκώσουμε τὸν ὀνειδισμὸ τοῦ Χριστοῦ. «Τοίνυν ἐξερχώμεθα πρὸς αὐτὸν ἔξω τῆς παρεμβολῆς, τὸν ὀνειδισμὸν αὐτοῦ φέροντες» (Ἑβρ. 13,12-13). Σταυρὸς εἶναι οἱ διαβολὲς καὶ συκοφαντίες, ἡ ὁμολογία τῆς πίστεως, ἡ διακήρυξις τῆς ἀληθείας ἐμπρὸς στοὺς ἐχθρούς της, ἡ ἀποφυγὴ τῆς δελεαστικῆς ἁμαρτίας, ἡ ἐκκοπὴ τοῦ ἰδίου θελήματος, ἡ ὑπακοὴ στὸ θέλημα τοῦ Κυρίου ὅ,τι καὶ ἂν στοιχίζῃ αὐτό, ἡ θυσία τοῦ ἁμαρτωλοῦ ἐγώ μας. Σταυρός, κατὰ τὴ διδασκαλία τῶν πατέρων, εἶναι κάθε ἀρετή. Σταυρὸς τέλος εἶναι νὰ χύσουμε τὸ αἷμα μας ἐν καιρῷ διωγμοῦ γιὰ τὴν πίστι μας.

Σχέδιο άλωσης της Ελλάδας μέσω τουρκοκίνητων ΜΚΟ υπό το απαθές βλέμμα της κυβέρνησης

 

Ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η τουρκική προπαγάνδα που γίνεται πλέον με εργαλείο δήθεν έρευνες ΜΚΟ, που αποσκοπούν στην δημιουργία μίας εικόνας όπου η χώρα μας παρουσιάζεται ως δολοφόνος προσφύγων και μεταναστών, ενώ η Τουρκία ως σωτήρας τους!

Η συντονισμένη αυτή η προσπάθεια δεν αποσκοπεί μόνο σε επικοινωνιακά οφέλη για την φασιστική Τουρκία η οποία συνεχίζει να διαπράττει γενοκτονίες σε πέντε διαφορετικές χώρες ενώ παράλληλα έχει μετατραπεί στο μεγαλύτερο κέντρο δουλεμπορίου στον πλανήτη, επιστρέφοντας στις πιο σκοτεινές στιγμές της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Όταν τα οθωμανικά κτήνη ξεκλήριζαν Ελλάδα και Αφρική γεμίζοντας τα σκλαβοπάζαρα με δούλους.

Άγιος Πορφύριος: Όταν αναπαύουμε τον αδελφό μας, αναπαύουμε τον ίδιο τον Θεό μας

 

Μια φορά το 1988 – διηγείται ο π. Παύλος Τσουκνίδας – όταν ακόμη ήμουν λαϊκός, πήγα στον γέροντα Πορφύριο μαζί με έναν Ιερομόναχο.

Αφού φθάσαμε, περιμέναμε υπομονετικά στην σειρά μας για να δούμε τον Γέροντα, επειδή είχε πολύ κόσμο.

Ο ιερομόναχος ήθελε να του μιλήση για ένα σημαντικό θέμα που τον απασχολούσε. Συγκεκριμένα είχε έρθει σε προστριβές με τον Επίσκοπό του στο Μοναστήρι που διακονούσε ως Ηγούμενος και εκείνος, όπως έλεγε, τον απομάκρυνε απ’ αυτό χωρίς σοβαρό λόγο, τον έστειλε δε σε μία ενορία μικρή κοντά στην Ιερά Μονή της μετανοίας του για να ιερουργή εκεί.

Εκείνος πίστευε ότι θα ήταν θέμα χρόνου να τον επαναφέρη ξανά στην Ιερά Μονή, παρ’ όλο που είχε εγκαταστήσει εκεί άλλη αδελφότητα.

Yγειονομικοί Συντάγματος σε αναστολή 31/07/2022 (ΒΙΝΤΕΟ)


Για 38η Κυριακή, οι Υγειονομικοί σε αναστολή Αθήνας-Πειραιά, παρευρεθήκαμε  στην ειρηνική συνάντηση στη πλατεία Συντάγματος, 19:00-21:00.
Σκοπός μας η διαφανής ενημέρωση. Το πρόβλημα δεν είναι υγειονομικό. Μας αφορά όλους!

Η δήλωση του Γ. Χαράρι, (Ισραηλινός Φιλόσοφος) είναι ένα μικρό δείγμα όσων έπονται:

<Το κλειδί είναι η δυνατότητα να χακάρουμε τους ανθρώπους,να χακάρουμε λογαριασμούς και υπολογιστές, να έχουμε αρκετά δεδομένα για τους ανθρώπους για να τους ελέγξουμε και να τους καταλάβουμε καλύτερα απ’ ότι αυτοί τον ίδιο τον εαυτό τους. Έτσι μπορείς να τους ελέγξεις απολύτως και αυτό είναι κάτι που η δημοκρατία και καμία άλλη κοινωνία ποτέ δεν είχε να αντιμετωπίσει γιατί ήταν αδύνατο σε όλη την ιστορία>

Ελευθέριος Ανδρώνης: Παναγία: η Μάνα μας, το στήριγμα μας, η αιώνια αγκαλιά μας!

 


Η Παναγία είναι το αποκούμπι μας, η παρηγοριά που δεν μας απογοητεύει ποτέ, η πνευματική μητέρα μας που δέεται και θαυματουργεί.
  
Κοίμηση της Θεοτόκου. Δεκαπέντε Αυγούστου. Στην καρδιά του καλοκαιριού, στην πιο φωτεινή, ζεστή και πυρωμένη περίοδο του έτους, η χριστιανοσύνη τιμά την Παναγία, την πάνσεπτη Μητέρα όλου του κόσμου. Ταίριασμα σοφό της εποχής με την εκτυφλωτική οντότητα της Μητέρας του Θεού.

Όπως φλογίζει ο καλοκαιρινός ήλιος την πλάση, έτσι και η πύρινη αγάπη της Θεοτόκου απλώνει τις θερμές αχτίνες της σε όλο το ανθρώπινο γένος. Ήλιος υπέρλαμπρος, ζωοδότης και ευεργετικός για τις ανθισμένες ψυχές που αποζητούν να λουστούν με τη δόξα της. Όμως ακόμα και ο Αυγουστιάτικος ήλιος μοιάζει με χλωμό άστρο, μπροστά στην «καθαρωτέρα λαμπηδόνων ηλιακών».

Η Παναγία μας, κοιμήθηκε. Η Παναγία μας, ζει! Η πάναγνη ψυχή της βρέθηκε στην αγκαλιά του Χριστού, ανέβηκε στον θρόνο της για λίγο, και πάλι όμως ρίχτηκε στη μάχη για τη σωτηρία των ανθρώπων. Το πέρασμα στην αιωνιότητα όχι μόνο δεν σταμάτησε την έμφυτη ορμή της μάνας που αγωνιά κάθε ώρα και στιγμή για τα παιδιά της, άλλα ίσα – ίσα την κατέστησε ουράνια Μητέρα μας, που απλώνει τον μανδύα της προστατευτικά και σκεπάζει όλη την οικουμένη.

Ελένη Παπαδοπούλου: Μήπως γίναμε κομμουνιστάν και δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι;

 


Κάποιοι νομίζουν ότι θα καταστήσουν το θέμα των υποκλοπών αόρατο υποβαθμίζοντας το στα ΜΜΕ και μιλώντας περί ανέμων και υδάτων, ενώ έχουν αρχίσει να ξαναεμφανίζονται δημοσιεύματα περί του πόσο καταπληκτικός είναι ο Πατισάχ της χώρας. 
 
Εν πρώτοις το Κούλι το μεγαλοπρεπές καλά θα κάνει να μας πει γιατί πήρε τις μυστικες υπηρεσίες στο γραφείο του και έθεσε εαυτόν ΑΜΕΣΟ πολιτικό τους προϊστάμενο. Γιατί όλοι οι νοήμονες καταλαβαίνουμε, αλλά το Κουλιστάν δεν το μολογά. 
 
Στη συνέχεια να μας πει τι ακριβώς παρακολουθούσε σε 15475 ανθρώπους; Έχουμε τόσους επικίνδυνους για την εθνική ασφάλεια; Γιατί εάν έχουμε τόσους υπάρχει τεράστιο εθνικό πρόβλημα, που οφείλουν να μας το πουν. 
 
Μήπως γίναμε κομμουνιστάν και δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι; Είναι δυνατόν να παρακολουθούνται δεκαπέντε χιλιάδες άνθρωποι; 1000 περίπου άτομα το 2008, 15475 το 2022, έχοντας ήδη βέβαια δώσει τα ρέστα του ο ΣΥΡΙΖΑ ανεβάζοντας τους στους 11 χιλιάδες. 

Ἅγιος Παΐσιος: Ἂν στραφοῦμε στόν ἑαυτό μας, δέν θά κατακρίνουμε

 

– Γέροντα, ὅταν βλέπω κάποια ἀταξία στὸ διακόνημα, κατακρίνω μέσα μου.

– Ἐσύ, νὰ κοιτᾶς τὴν εὐταξία τὴν δική σου καὶ ὄχι τὶς ἀταξίες τῶν ἄλλων. Νὰ εἶσαι αὐστηρὴ μὲ τὸν ἑαυτό σου καὶ ὄχι μὲ τοὺς ἄλλους. Τί δουλειὰ ἔκανες σήμερα;

– Ξεσκόνιζα.

– Ξεσκόνιζες τοὺς ἄλλους ἢ τὸν ἑαυτό σου;

– Δυστυχῶς τοὺς ἄλλους.

– Κοίταξε, θὰ ἀρχίσης νὰ κάνης δουλειὰ στὸν ἑαυτό σου, ὅταν πάψης νὰ ἀσχολῆσαι μὲ τὸ τί κάνουν οἱ ἄλλοι γύρω σου. Ἂν ἀσχολῆσαι μὲ τὸν ἑαυτό σου καὶ πάψης νὰ ἀσχολῆσαι μὲ τοὺς ἄλλους, θὰ βλέπης μόνον τὰ δικά σου σφάλματα καὶ στοὺς ἄλλους δὲν θὰ βρίσκης κανένα σφάλμα. Τότε θὰ ἀπελπισθῆς μὲ τὴν καλὴ ἔννοια ἀπὸ τὸν ἑαυτό σου καὶ θὰ κατακρίνης μόνον τὸν ἑαυτό σου. Θὰ αἰσθάνεσαι τὴν ἁμαρτωλότητά σου καὶ θὰ ἀγωνίζεσαι νὰ ἀπαλλαγῆς ἀπὸ τὶς ἀδυναμίες σου. Ὕστερα, ὅταν θὰ βλέπης στοὺς ἄλλους κάποια ἀδυναμία, θὰ λές: «Μήπως ἐγὼ ξεπέρασα τὶς ἀδυναμίες μου; Πῶς λοιπὸν ἔχω τέτοια ἀπαίτηση ἀπὸ τοὺς ἄλλους;». Γι᾿ αὐτὸ νὰ μελετᾶς καὶ νὰ παρακολουθῆς συνέχεια τὸν ἑαυτό σου, γιὰ νὰ ἀποφεύγης τὴν κρυφὴ ὑπερηφάνεια, καὶ νὰ ἔχης αὐτομεμψία μὲ διάκριση, γιὰ νὰ ἀποφεύγης τὴν ἐσωτερικὴ κατάκριση· ἔτσι θὰ διορθωθῆς.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 16 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

Ὁ Ἅγιος Διομήδης 



Ἠθλησε καὶ ζῶν, καὶ θανὼν Διομήδης,
Προαιρέσει ζῶν, καὶ νεκρὸς τομῇ κάρας.
Ἕκτῃ καὶ δεκάτῃ νέκυς ἐτμήθη Διομήδους.

Γεννήθηκε στὴν Ταρσὸ τῆς Κιλικίας καὶ σπούδασε τὴν ἰατρικὴ ἐπιστήμη. Ἡ ἐπιστημονική του γνώση δὲν τὸν ἔκανε ὑπερήφανο, ἀλλὰ διατήρησε τὴν εὐσέβεια, στὴν ὁποία τὸν ἀνέθρεψαν οἱ γονεῖς του.

Καὶ ὅπως ὁ Κύριος, ὁ Ἰατρὸς τῶν σωμάτων καὶ τῶν ψυχῶν τῶν ἀνθρώπων, «ἐλάλει αὐτοὶς περὶ τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ, καὶ τοὺς χρείαν ἔχοντας θεραπείας ἰάσατο», μιλοῦσε δηλαδὴ σ’ αὐτοὺς γιὰ τὴν βασιλεία τοῦ Θεοῦ καὶ γιάτρευε ἐκείνους ποὺ εἶχαν ἀνάγκη θεραπείας, ἔτσι καὶ ὁ Διομήδης, μιμούμενος τὸν Κύριό του καὶ Θεό του, ἐξασκοῦσε ἀφιλοκερδῶς καὶ φιλάνθρωπα τὸ ἰατρικό του ἐπάγγελμα.

Δευτέρα 15 Αυγούστου 2022

Ἐγκώμιον εἰς τὴν Κοίμησιν τῆς Ἁγίας Δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου - Ὁσίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου

Μπορεί να είναι εικαστικό 

Εμπρός λοιπόν, συνάξου ὁλόκληρη ἡ οἰκουμένη, ἱεράρχες καί ἱερεῖς, μοναχοί καί κοσμικοί, βασιλεῖς καί ἄρχοντες, ἄνδρες καί γυναῖκες, ἀγόρια καί κορίτσια, φυλές καί γλῶσσες, μέ ὅλο μαζί τό ἔθνος καί τό πλῆθος, καί ἀφοῦ ἀλλάξης τά φορέματα τῶν ἀρετῶν σου, «ντυμένη» κι ἐσύ «στά κρόσσια τά χρυσά καί στολισμένη» (Ψαλμ. μδ´ 14), πρόβαλε μέ πρόσωπο φαιδρό καί ὅλο χαρά γιόρτασε τῆς Κυριοτόκου Μαρίας τήν ἑορτή, τήν ἐπικήδεια συγχρόνως καί διαβατήρια· διότι φεύγει ἀπό ἐδῶ κάτω καί πηγαίνει κοντά στά ὄρη τά αἰώνια, τό ὄρος ὄντως τό Σιών, στό ὁποῖο εὐδόκησε ὁ Θεός νά κατοικῆ, ὅπως ψάλλει ἡ λύρα τοῦ ψαλμωδοῦ. Σήμερα λοιπόν ὁ ἐπίγειος οὐρανός περιβαλλόμενος τήν στολή τῆς ἀφθαρσίας ἀποκτᾶ νέα διαμονή, τήν καλύτερη καί αἰώνια.

Φώτης Κόντογλου: «Επί σοι Χαίρει, Κεχαριτωμένη. Πάσα η κτίσις»



«Ως εμψύχω Θεού κιβωτώ ψαυέτω μηδαμώς χειρ αμυήτων. χείλη δε πιστών τη Θεοτόκω ασιγήτως φωνήν του αγγέλου αναμέλποντα, εν αγαλλιάσει βοάτω: Όντως ανωτέρα πάντων υπάρχεις, Παρθένε αγνή». «Εσένα που είσαι ζωντανή κιβωτός του Θεού, ας μη σε αγγίζει ολότελα χέρι άπιστο, αλλά χείλια πιστά ας ψάλλουνε δίχως να σωπάσουνε τη φωνή του αγγέλου (ο υμνωδός θέλει να πει τη φωνή του αρχαγγέλου Γαβριήλ, που είπε «ευλογημένη συ εν γυναιξί») κι ας κράζουνε: «Αληθινά, είσαι ανώτερη απ’ όλα Παρθένε αγνή».

Αλλοίμονο! Αμύητοι, άπιστοι, ακατάνυχτοι, είμαστε οι πιο πολλοί σήμερα, τώρα που έπρεπε να προσπέσουμε με δάκρυα καυτερά στην Παναγία και να πούμε μαζί με το Θεόδωρο Δούκα το Λάσκαρη, που σύνθεσε με συντριμένη καρδιά τον παρακλητικό κανόνα: «Εκύκλωσαν αι του βίου με ζάλαι ώσπερ μέλισσαι κηρίον, Παρθένε». «Σαν τα μελίσσια που τριγυρίζουνε γύρω στην κερήθρα, έτσι κ’ εμένα με ζώσανε οι ζαλάδες της ζωής και πέσανε απάνω στην καρδιά μου και την κατατρυπάνε με τις φαρμακερές σαγίτες τους. Άμποτε, Παναγiα μου, να σε βρω βοηθό, να με γλύτώσεις από τα βάσανα». 

π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος: Τά μεγαλεῖα τῆς Θεοτόκου – Ἑόρτιο μήνυμα Δεκαπενταυγούστου 2022

 

Πρωτοπρεσβ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος

Τόν ἀνωτέρω 49ο στίχο ἀπό τό 1ο κεφάλαιο τοῦ κατά Λουκᾶν ἁγίου Εὐαγγελίου, πού ἀποτελεῖ μέρος τῆς Θ΄ (9ης) ᾠδῆς τῆς Θεοτόκου, ἑρμηνεύει μέ σαφήνεια καί ὀξύνοια, γλαφυρότατα καί θεολογικότατα, ἕνας ἀπό τούς Θεοτοκόφιλους ἁγίους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, ὁ ὅσιος καί θεοφόρος πατήρ ἡμῶν Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, στό βιβλίο του «Κῆπος Χαρίτων»[1].

Λέγει, λοιπόν, ὁ ὅσιος :

«Αὐτό τό ρητό εἶναι ἀπόδειξη τῆς μεγάλης ταπεινοφροσύνης τῆς Θεοτόκου. Διότι, λέγει ὅτι γι’ αὐτό θά μέ μακαρίσουν ὅλες οἱ γενεές, ὄχι διότι ἐγώ εἶμαι ἀξία μακαρισμοῦ, ἀλλά διότι ὁ Θεός ἔκανε σ’ ἐμένα μεγαλεῖα, καθώς ἑρμηνεύει ὁ ἱερός Θεοφύλακτος.

Kαί ὁ μέν Σειράχ εἶπε θαυμαστικῶς περί τοῦ Θεοῦ : «Ποιός μπορεῖ νά ἐξιχνιάσει τά μεγαλεῖα Του»[2]; Ἐμεῖς, ὅμως, λέμε θαυμαστικῶς τό ἴδιο καί για τήν Παρθένο Μαρία, τήν Μητέρα τοῦ Θεοῦ : «Ποιός μπορεῖ νά ἐξιχνιάσει τά μεγαλεῖα της»; Βέβαια, ἰλιγγιᾶ κάθε νοῦς, πού θά θελήσει μόνο νά διατρανώσει τά μεγαλεῖα της, καί ἄφωνη γίνεται κάθε γλῶσσα, παρ’ ὅλο πού μπορεῖ νά εἶναι ἡ πλέον εὔλαλη καί ρητορική, πού θά ἐπιχειροῦσε νά τά ἐκφράσει ταύτα. Διότι ὑπερβαίνουν κάθε νοῦ καί νικοῦν κάθε λόγο».

Ηλίας Μηνιάτης: Λόγος εις την Κοίμησιν της Θεοτόκου


Παρέστη η βασίλισσα εκ δεξιών σου, εν ιματισμώ

διαχρύσω περιβεβλημένη, πεποικιλμένη

Αυτή είναι η πλέον ζωντανή και πρεπώδης εικών της μεταστάσης εις ουρανόν Θεομήτορος.οπού εζωγράφισε με θεοκίνητον κάλαμον ο Προφητάναξ· και προς την θεωρίαν της εικόνος ταύτης προσκαλώ σήμερον τα όμματα της ευλαβούς σας διανοίας, ω φιλέορτον σύστημα.

Μη στοχασθήτε εδώ κάτω τα θλιβερά εκείνα σύμβολα του θανάτου· εκεί, δηλαδή, οπού φαίνεται ένα σώμα νεκρόν ηπλωμένον επάνω εις ένα κράββατον, κηδευόμενον σεπτώς παρά των ιερών Αποστόλων, παραδόξως συνηγμένων εκ των περάτων της γης.

Καλή Παναγία! Μία ευχή "παράλογη" στον κόσμο της απόλυτης λογικής...

 
  
σ.σ. (Τὸ ἄρθρο ὡς μιὰ ἀπάντηση στὸν «λόγιο» Ἱερόθεο Ναυπάκτου) Στὸ τέλος τοῦ ἄρθρου ἀκολουθεῖ σχόλιο καὶ βίντεο μὲ τὶς «σοφιστίες» τοῦ Ναυπάκτου
 ________________________________

Του Νίκου Σταθόπουλου

Διότι ως ευχή είναι "παράλογη" και "γελοία", αφού, τι;, υπάρχει και "κακή" Παναγιά;.................

  Σωστά! Είναι "παράλογη" στον κόσμο της απόλυτης λογικής όπου καταστρέφονται τα πάντα για να αναπτυχθούν τεχνολογίες που θα τα υποκαταστήσουν, και όπου ακυρώνεται η ανθρώπινη φύση για να επιλέγει το παιδάκι φύλο ώστε να δουλεύει η ιατρική και φαρμακευτική βιομηχανία και το ενδυματολογικό επιχειρείν και να παράγονται ριζικά αποπροσανατολισμένοι υπήκοοι.................