Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Γλυκέ μας Κυπριανέ... Η συγκινητική ομιλία,του π. Χριστοδούλου, Πατέρα του Κυπριανού, σήμερα στην κηδεία του

 (σ.σ. Καλὸ Παράδεισο Κυπριανὲ! Δύναμη καὶ ὑπομονὴ νὰ χαρίσει ὁ Κύριος στοὺς γονεῖς, στὰ ἀδέλφια του καὶ στοὺς οἰκείους του!)

Ένα παιδί γεμάτο όνειρα. Ένας φοιτητής μόλις 23 χρόνων που είχε όλη τη ζωή μπροστά του. 

“Χρυσό παιδί”, “της εκκλησίας”, “εν τον ένωθεν ο τόπος” είναι μερικά από τα πολλά σχόλια τα οποία περιγράφουν τον χαρακτήρα του.

Όσοι τον γνώριζαν έχουν να πουν τα καλύτερα. Ο γιος του πατ. Χριστόδουλου Παπαϊωάννου, ιερέα της ενορίας του ναού Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στο Αυγόρου και εγγονός του πάτερ Ιωάννη, επίσης ιερέα της ίδιας εκκλησίας, έχει πια χαθεί μαζί με άλλους δεκάδες αδικοχαμένους επιβάτες της μοιραίας γραμμής του τρένου με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορικό τρένο στα Τέμπη.

Η συγκινητική ομιλία,του π. Χριστοδούλου, Πατέρα του Κυπριανού, σήμερα στην κηδεία του. Ας παραδειγματιστούμε όλοι μας....

Τελικά, τι κάνουν οι ΜΚΟ στη Μεσόγειο;


Πολλές είναι οι ερωτήσεις που προκύπτουν από τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο θάλασσα. Τι κάνουν με τα πλοία τους; Διασώζουν παράνομους μετανάστες που πνίγονται επειδή χρησιμοποιούν ακατάλληλα πλοία ή αποτελούν τον μεσάζοντα για να φτάσουν οι παράνομοι μετανάστες στην Ευρώπη;

Στο άρθρο που ακολουθεί, ΔΕΝ κατηγορούνται οι ΜΚΟ.
Στο άρθρο που ακολουθεί, θέτονται ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν αρμοδίως, ώστε να μην υπάρχουν υποψίες για ύποπτη δράση των ΜΚΟ.

Η Ελληνική υπηρεσία της DW δημοσίευσε άρθρο που αναφέρεται στην αυστηροποίηση των κανόνων ναυσιπλοΐας για τα πλοία που χρησιμοποιούν οι ΜΚΟ για να διασώζουν μετανάστες στη Μεσόγειο θάλασσα.

Συγκεκριμένα, στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι το Γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών αυστηροποιεί τις προδιαγραφές ασφαλείας, με αποτέλεσμα να γίνονται πιο δύσκολες οι αποστολές διάσωσης στη Μεσόγειο.

παπα- Ηλίας Υφαντής: το…άπλυτο φώς!…


Το φως ήρθε στον κόσμο, μας λέει ο Χριστός, αλλά οι άνθρωποι επέλεξαν το σκοτάδι αντί για το φως. Κι, αυτό δεν είναι καθόλου περίεργο. Επέλεξαν το σκοτάδι γιατί  τα έργα τους ήταν και είναι σκοτεινά!

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του σκοταδιού αυτού είναι η υποκρισία! Που σημαίνει ότι οι σκοτεινοί άνθρωποι καταλαβαίνουν ότι τα σκοτεινά έργα τους βρίσκονται σε διαμετρική αντίθεση με κάθε έννοια δικαίου. Γεγονός που θέτει σε κίνδυνο τη συνέχιση και  διαιώνιση της αδηφαγίας και προδοσίας τους. Και γι’ αυτό λαμβάνουν τα ανάλογα μέτρα. Με πρώτο και καλύτερο ν’ αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη.

Όταν, λοιπόν, ξεσπάει κάποιο δικό τους κραυγαλέο σκάνδαλο (π.χ. «υποκλοπές»),  επιστρατεύουν, κάποιο εντός ή εκτός εισαγωγικών  σκάνδαλο και το πετούν στη μέση. Το γαρνίρουν με διάφορες ροζ ή άλλου είδους προκλητικές περιπέτειες και το πλασάρουν στη δημοσιότητα. Έτσι ώστε το πόπολο, σαν χάνοι, να μην χάνουν ούτε τσόντα απ’ τις τσόντες των περιγραφών Ενώ ακούγονται, ένθεν κακείθεν, «βρυχηθμοί» του είδους «θα φτάσει το μαχαίρι στο κόκαλο», «θα τιμωρηθούν παραδειγματικά οι ένοχοι», «θα ριχτεί άπλετο φως»!

Περί της αληθινής αγάπης


Πρέπει η καρδιά του χριστιανού να είναι πλατιά, να χωρεί πολλά, να λυπάται, να σπλαχνίζεται. Όσο δίνεις, παίρνεις. «Μακάριον διδόναι ή λαμβάνειν». Το καλό είναι καλό, όταν γίνεται καλά. Να επισκέπτεσαι συχνά τόπους που θλίβονται, διότι συμπάσχεις.

α. «Ο Θεός αγάπη εστί». Πολλοί θέλουν να δουν τον Θεό! Τι απαίτηση είναι τούτη; Αφού δεν θέλουν να δουν κατά πρόσωπο τον συνάνθρωπο τους και η καρδιά τους είναι γεμάτη έχθρα,   πως θα δουν τον Θεό, που είναι αγάπη;

β. «Αγαπήσεις τον Θεό σου εξ’ όλης της ψυχής σου, εξ’ όλης της διανοίας σου, και εξ’ όλης της ισχύος σου, και τον πλησίον σου ως εαυτόν». Εκείνος που αγαπά τον Θεό τηρεί τις εντολές του Χριστού και γίνεται κατοικητήριο του Θεού. Γι’ αυτό ο Χριστός είπε: «Εάν τις αγαπά με και τας εντολάς μου τηρήσει, και ο πατήρ μου αγαπήσει αυτόν και προς αυτόν ελευσόμεθα και μονήν παρ’ αυτώ ποιήσωμεν». Από μας εξαρτάται, αν θέλουμε να καταστήσομε τον εαυτό μας κατοικητήριο του Αγίου Πνεύματος. Βέβαια με τη βοήθεια του Θεού.

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Σφυροκόπημα σε Μίνα Γκάγκα και ΕΣΡ!


Πληθώρα θεμάτων της επικαιρότητας έθιξε στον “αέρα” του FOCUS FM και τον Στέφανο Δαμιανίδη ο νομικός Κωνσταντίνος Βαθιώτης, με αποκορύφωμα φυσικά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και την προσέγγιση αυτού από τα ΜΜΕ της χώρας.

Ο κ. Βαθιώτης αρχικά ανέφερε:

«Υπάρχουν κάποια πολύ σκοτεινά σημεία στην υπόθεση(…) Είδα μια φωτογραφία στην “Κυριακάτικη Δημοκρατία”. Βλέπουμε ότι έχει εκτροχιαστεί η Intercity 62 και τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας είναι άθικτα, το ένα πίσω από το άλλο. Δεξιά από την Intercity 62 υπάρχει μια μαύρη τρύπα που πήγε το μυαλό μου στην ανατίναξη. Δε μπορώ να εξηγήσω αλλιώς πως από μια τόσο μεγάλη σύγκρουση μένουν άθικτα τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας(…) Πως είναι δυνατόν μετά από μια τόσο σφοδρή σύγκρουση τα βαγόνια της εμπορικής να έχουν μείνει άθικτα και να μην έχουν εκτροχιαστεί;» και συνέχισε:

Πορφυρίτης: Τά μετέωρα βήματα πρός τήν Ψευδοένωση τῆς Παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ!


 Γράφει ὁ Πορφυρίτης

Ἡ ψευδοένωση τῶν Οἰκουμενιστῶν εἶναι προσυμφωνημένη καί προσχεδιασμένη σέ ἐπίπεδο ἐκκλησιαστικῶν ἀρχῶν. Πρέπει ὅμως, μέ κάποιον τρόπο νά περάσει «ἀνώδυνα» καί στόν λαό, χωρίς αὐτός νά καταλάβει τό μέγεθος τῆς φοβερῆς προδοσίας πού συντελεῖται! Πρός αὐτήν τήν κατεύθυνση γίνονται κάποια πρακτικά βήματα, ἀργά καί σταθερά, οὕτως ὥστε νά ἐπιτευχθεῖ ὁ στόχος τῶν γνωστῶν σκοτεινῶν δυνάμεων. Κάποια ἀπό αὐτά εἶναι καί τά ἑξῆς:

1. Ἡ περιθωριοποίηση τῶν λίγων χριστιανῶν πού ἀντιδροῦν μέ τήν ἐτικεττοποίησή τους σέ «ἀκραίους», «φανατικούς» καί τά διάφορα ὅμοια «κοσμητικά» ἐπίθετα, ἀπό πολιτικούς καί ἐκκλησιαστικούς κύκλους καθώς καί τά Μέσα Μαζικῆς Διαστρέβλωσης. Ὁ «νερόβραστος» χριστιανός γιά νά μήν ὑστερεῖ στήν ψευδοπρόοδο τοῦ κόσμου, δειλιάζοντας ἀπό τό βάρος τῆς ἐτικέττας, ἀποφεύγει τόν στιγματισμό, σιωπῶντας. Ἕνα ἄλλο ἰσχυρό φόβητρο γιά τούς ἔχοντας φόβο Θεοῦ, εἶναι ἡ ταμπέλα - φοβερό ἁμάρτημα τοῦ «ἱεροκατήγορου», ἱκανή νά βουλώσει στόματα,  «φερμουάρ» ὅπως λένε οἱ διάφοροι ψευδοκήρυκες, δασκαλεμένοι ἀπό τούς διαφημιστές τῆς παναιρέσεως. Πῶς ὅμως, θά προσέξουν οἱ χριστιανοί, σύμφωνα μέ τήν ἐντολή τοῦ Κυρίου, νά γλυτώσουν ἀπό τούς ψευδοποιμένες; Μά, κρίνοντας καί διακρίνοντας. Τό «μὴ κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε[1] περὶ βίου ἐστίν, οὗ περὶ πίστεως»[2], λέγει ὁ Χρυσορρήμων, ἡ δέ σιωπή ὅταν ἡ πίστη κινδυνεύει, εἶναι κατά τόν ἅγιο Γρηγόριο Παλαμᾶ, τό τρίτο εἶδος ἀθεΐας!

7 Μαρτίου 1948: Η ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα


Η 7η Μαρτίου, αποτελεί ορόσημο όχι μόνο στην ιστορία της Δωδεκανήσου, αλλά και όλης της Ελλάδος, εφόσον είναι η τελευταία εκκρεμότητα για την σύσταση του Ελληνικού κράτους, όπως αυτό υφίσταται σήμερα. Η Ελλάδα με το τέλος του Β′ Παγκοσμίου Πολέμου, ζει την ελευθερία της, όμως ένας σημαντικός σταθμός για την νίκης της, τα νησιά της Δωδεκανήσου, 14 στο σύνολο, βρίσκονται ακόμα υπό τον Ιταλικό ζυγό.

Επιμέλεια: Ανδρέας Μέγκος

Νεκτάριος Δαπέργολας: «Πῶς νά τήν βαστάξεις πιά τόση...κατάνυξη»;


Γράφει ο Νεκτάριος Δαπέργολας, Διδάκτωρ ιστορίας
 
Θερμά συγχαρητήρια ἐκεῖ στή Μητρόπολη τῆς Ξάνθης γιά τούς ὑψηλούς προσκεκλημένους πού φέρνετε, γιά νά μεταδώσουν τά λαμπρά πνευματικά φῶτα τους στό ποίμνιό σας, μιλῶντας, λέει, γιά τόν...πνευματικό ἀγῶνα. 
 
Ἐν μέσῳ μάλιστα Κατανυκτικῶν Ἑσπερινῶν. Δηλαδή κυριολεκτικά ἀναρωτιέμαι πῶς νά τήν βαστάξεις πιά τόση...κατάνυξη! 
     
Ἐμεῖς ποιούς ἄλλους ὁρκισμένους οἰκουμενιστές, συλλειτουργούς τῶν Οὐκρανῶν ἀπατεώνων καί θιασῶτες τῆς ἐμβολιαστικῆς ἀθλιότητας νά σᾶς προτείνουμε ἄραγε, γιά νά ὁλοκληρωθεῖ ἡ κατάνυξη τίς ἑπόμενες Κυριακές τῶν Νηστειῶν; 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Λαυρέντιος ὁ Μεγαρεύς


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ ἀττικὴ γῆ ἀνέδειξε, σὲ ὅλες τίς ἱστορικὲς περιόδους, μιὰ πλειάδα ἁγίων, οἱ ὁποῖοι λαμπρύνουν τὸ ἁγιολογικὸ στερέωμα τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ Ὅσιος Λαυρέντιος ἀπὸ τὰ Μέγαρα, κτήτορας τῆς Ἱερᾶς καὶ Σεβασμίας Μονῆς Φανερωμένης Σαλαμίνας.
 
Γεννήθηκε καὶ ἔζησε τὸ δεύτερο μισὸ τοῦ 18ου αἰῶνα στὰ Μέγαρα τῆς Ἀττικῆς ἀπὸ φτωχούς, ἀλλὰ εὐσεβεῖς γονεῖς, τὸν Δημήτριο καὶ τὴν Κυριακή. Ὀνομαζόταν Λάμπρος Κανέλλος καὶ ἀσκοῦσε τὸ ἐπάγγελμα τοῦ ἀγρότη καὶ τοῦ οἰκοδόμου. Ἦταν νυμφευμένος μὲ μιὰ εὐσεβῆ σύζυγο, τὴ Βασίλω, μὲ τὴν ὁποία ἀπέκτησαν δύο παιδιά, τὸν Ἰωάννη καί τὸν Δημήτριο. Ζοῦσαν μιὰ ἥσυχη καὶ ἐνάρετη οἰκογενειακὴ καὶ χριστιανικὴ ζωή, στὰ δύσκολα ἐκεῖνα χρόνια τῆς τουρκοκρατίας.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023


Οἱ Ἅγιοι Ἀγαθόδωρος, Αἰθέριος, Βασιλέας, Ἐλπίδιος, Εὐγένιος, Ἐφραὶμ καὶ Καπίτων οἱ Ἱερομάρτυρες

 


Eις τον Eφραίμ.
Μὴ τὴν κεφαλὴν τοῖς ἀγάλμασι κλίνων,
Ἐφραὶμ ἀγάλλῃ, τῇ τομῇ ταύτην κλίνων.

Eις τον Bασιλέα.
Συρεὶς Βασιλεὺς χερσὶ δεισιδαιμόνων,
Χεῖρας διασπᾷ δεισιδαίμονος πλάνης.

Eις τον Eυγένιον, Aγαθόδωρον, και Eλπίδιον.
τριὰς σύναθλος τοῦ Προφήτου τὸν λόγων,
«Εἰς μάστιγας δέδωκα τὸν νῶτον», λέγει.

Eις τον Kαπίτωνα.
Ἐπῆρε χεῖρας εἰς προσευχὴν Καπίτων
Καὶ πρὸς Θεὸν μετῆρεν ἐξάρας πόδας.

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

Λάμπρος Σκόντζος: Οἱ δῆθεν ὕβρεις κατά τοῦ ἑλληνισμοῦ τήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ Ἁγία μας Ὀρθόδοξη Καθολικὴ Ἐκκλησία καθόρισε, ὡς ὄφειλε, ἐπακριβῶς τὰ ὅρια τῆς ἀλήθειας καὶ τῆς πλάνης, διότι πιστεύει ὅτι ἡ ἀλήθεια εἶναι συνώνυμη μὲ τὴ σωτηρία. Οἱ ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων περιχαρακώνουν τὴν βιβλικὴ ἀλήθεια καὶ τὴν αὐτοσυνειδησία τῆς Ἐκκλησίας μας, ὥστε νὰ ἀποτελοῦν τὴν ἀλάνθαστη πυξίδα πλεύσης τοῦ νοητοῦ σκάφους τῆς ὡς τὰ ἔσχατα τῆς ἱστορίας.
 
Μελετῶντας μὲ προσοχὴ τὸ «Συνοδικό» Τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τὸ ὁποῖο διαβάζεται τὴν Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας στοὺς ναούς, κατὰ τὴν τελετὴ τῆς περιφορᾶς τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων, μποροῦμε νὰ δοῦμε ξεκάθαρα τὴ μέριμνα τῶν Πατέρων νὰ καθαρθεῖ ἡ πίστη τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ περιρρέουσες ἰδέες τοῦ παρελθόντος, τίς ὁποῖες κάποιοι ἀναμίγνυαν μὲ τὴν διδασκαλία Της, μὲ στόχο νὰ ἐπικρατεῖ σύγχυση στοὺς πιστούς.

Ἀγιορείτες Κελλιώτες Πατέρες: Ἔξοδος τῆς Ἐφεστίας Εἰκόνος« Ἄξιόν Ἐστιν» μέ περιφρόνησιν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. «Μή κωφείς ἐοίκαμεν ἄδειν» ;;;

 
Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 20.2 //5.3.2023.
 
Α΄ Νηστειῶν. ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.
                                          
Ἔξοδος τῆς Ἐφεστίας Εἰκόνος «Ἄξιόν Ἐστιν» μὲ περιφρόνησιν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς.
«Μὴ κωφεὶς ἐοίκαμεν ἄδειν»;;;
 
«Ὁ διάβολος ἰδὼν κατάλληλον διὰ τὸν ἑαυτόν του τὸν καιρόν, ἐπεχείρησε νὰ καταστρέψῃ αὐτὰ ταῦτα τὰ θεμέλια τῆς εὐσεβείας». 
(Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς )1

Πρὸ τῆς παρούσης Ἱερᾶς Ἐπιστασίας2 τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἡ Πάνσεπτος Εἰκόνα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου «Ἄξιὸν  Ἐστιν» ἐξῆλθε τοῦ Ἁγίου Ὄρους μόνον πέντε φορές καὶ γιὰ εἰδικὸ μόνο λόγο (1963, 1985, 1987, 1999, 2012 )*. Κατὰ τὴν θητείαν ταύτης τῆς Ἱ.Ἐπιστασίας** ἐντὸς ἑξαμήνου καταγράφει ΔΥΟ -2- (!!!) ἐξόδους. Τί συμβαίνει ἄραγε μὲ τὴν συγκεκριμένη Ἱ. Ἐπιστασία; Τί ἔπαθε ἡ Ἱερὰ Κοινότης;

Δημήτρης Νατσιός: Ὅσο τούς ψηφίζουμε σάβανα θά γεμίζει ἡ πατρίδα


«Πάψετε πιὰ νὰ ἐκπέμπετε τὸ σῆμα τοῦ κινδύνου
τοὺς γόους τῆς ὑστερικῆς σειρήνας σταματῆστε
κι ἀφῆστε τὸ πηδάλιο στῆς,στῇς τρικυμίας τὰ χέρια:
τὸ πιὸ φρικτὸ ναυάγιο θὰ ἦταν νὰ σωθοῦμε»

Κ.Ουράνης

Γράφει ὁ Δημήτρης Νατσιός
 
Τὸ νεοελληνικὸ κράτος τὸ ἐλευθέρωσαν οἱ Ἕλληνες, ἀλλὰ τὸ ἔστησαν οἱ Βαυαροὶ καὶ τὸ κυβερνοῦν 10-15 οἰκογένειες, δυναστεῖες πολιτικῶν καὶ μεγαλοκαρχαριῶν. Τὸ κράτος αὐτό, ἀντὶ νὰ ἀναδείξει τίς ἀρετὲς τοῦ λαοῦ, τὴν ἀντοχή, τὴν καρτερία, τὸ πνεῦμα θυσίας καὶ αὐταπάρνησης, ποὺ τὸ κράτησαν ὄρθιο στὰ χρόνια τῆς πολυαίωνης σκλαβιᾶς, «φρόντισε» νὰ ἐκλύσει τίς χειρότερες ροπές του καὶ νὰ ὑποσκάψει τὸν ἐσώτερο χαρακτῆρα του, τὸ φιλότιμό του. Ἀπὸ τὴν πρώτη ἡμέρα τοῦ ἐλεύθερου βίου του, οἱ δαίμονες τῆς πατρίδας, οἱ πολιτικοί του, κατακερμάτισαν τὸν λαὸ σὲ κομματικὰ σουλτανᾶτα. «Οἱ πολιτικοί μας καὶ οἱ ξένοι τρώγονταν καὶ καθένας κοίταζε νὰ περισκύση ἡ δική του φατρία. Ἄλλος ἤθελε Ἀγγλικόν, ἄλλος Ρούσικον, ἄλλος Γαλλικόν... τήραγαν νὰ πάρουν κάνα λεπτό, ὅτι εἰς τὴν Ἑλλάδα ηὗραν ἁλώνι ν᾿ ἁλωνίσουν». (Μακρυγιάννης, «Ἀπομνημονεύματα»).

Ο Δεσπότης Φθιώτιδος κ. Συμεών «πρωτοτυπώντας» ΠΡΟΚΑΛΕΙ: Αναθέτει αντικανονικά κηρυκτικό έργο σε «Οσιώτατες Μοναχές» και δυστυχώς, αυτές το αποδέχονται…


Έκκληση
Απευθυνόμενη στις οσιώτατες Μοναχές-Γερόντισσες ορισθείσες ως ομιλήτριες στη Λαμία

Παρατηρούμε στην συνημμένη ανακοίνωση της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος να έχετε προγραμματιστεί ονομαστικά για να συμμετάσχετε σε μια «ιδιαίτερη πρωτοτυπία», όπως στομφωδώς ανακοινώνεται από την Ι. Μητρόπολη, για να είσαστε κεντρικές ομιλήτριες κατά τους κατανυκτικούς εσπερινούς των Κυριακών των Νηστειών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής  στον Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου  Λαμίας.

«Συγγνώμη» και ψηφιακή φυλακή....


Μόνο εάν βγει και ζητήσει συγνώμη για όλους τους θανάτους και τις παρενέργειες από τις πειραματικές ενέσεις για τον κοροδοϊό, τις απολύσεις , αναστολές, αυτοκτονίες, αποζημιώνοντας θύματα, οικογένειες και κινηθούν διαδικασίες για να δικαστεί η κυβέρνηση ως εγκληματική οργάνωση, πιστεύουμε ότι η συγγνώμη ειναι αληθινή.

Ακριβώς το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα θύματα από το έγκλημα των τρένων, στα Τέμπη, τις πυρκαγιές στην Εύβοια, για να στήσετε ανεμογεννήτριες, τα θύματα που πέθαναν μέσα στα αυτοκίνητά τους στον δρόμο όταν χιόνισε, τους πλειστηριασμούς σπιτιών κλπ, τις συντάξεις που κόψατε και αφήσατε ηλικιωμένους χωρίς φάρμακα, την ιδιωτικοποίηση του συστήματος υγείας που θα μας αφήσει χωρίς γιατρούς και περίθαλψη, κλπ 

Ὅσιος Θεοφάνης ὁ Ἔγκλειστος: Ίσως έχεις ακούσει κάποιους να ρωτάνε: “Πώς ακούνε οι άγιοι τις προσευχές μας;”.


ΠΟΛΥ χαίρομαι που σου άρεσαν όσα σου έγραψα για τον αιθέρα. Δέξου πως υπάρχει και κράτα τον αδιάλειπτα στο νου σου, Θα δεις πόσο θα σε βοηθήσει αυτό. Εξηγεί τόσα πράγματα, δίνει τόση παρηγοριά!
 
Ίσως έχεις ακούσει κάποιους να ρωτάνε: “Πώς ακούνε οι άγιοι τις προσευχές μας;”. Ίσως κι εσύ η ίδια να έχεις αναρωτηθεί για το ίδιο πράγμα. Απαντήσεις και απαντήσεις έχουν δοθεί, μα το ερώτημα παραμένει ακόμη αναπάντητο.  Κατά τη γνώμη μου, αν δεχθούμε την ύπαρξη ενός στοιχείου ,όπως ο αιθέρας ,τότε δεν είναι δυνατό να μην ακούνε οι άγιοι τις προσευχές μας. Ξέρεις πώς λειτουργεί ο ηλεκτρικός τηλέγραφος;Στην Πετρούπολη , για παράδειγμα, ενεργοποιούν έναν ειδικό μηχανισμό . Την ίδια στιγμή η ενέργεια αυτή αντανακλάται σ’ έναν όμοιο μηχανισμό, που βρίσκεται, ας πούμε, στη  Μόσχα. Τότε και ο δεύτερος μηχανισμός  ενεργοποιείται όπως ο πρώτος . Γιατί; Επειδή  οι δύο μηχανισμοί , πρώτον, είναι του ίδιου τύπου και, δεύτερον, συνδέονται με σύρμα. 

Έχει νόημα η παραμονή σε ένα δύσκολο γάμο;

Όσα ζευγάρια στήριξαν τη σχέση τους ξεπέρασαν τα προβλήματα και έζησαν ευτυχισμένα.

Δεν είναι λίγα τα ζευγάρια που δυσκολεύονται μετά την απόκτηση ενός ή περισσοτέρων παιδιών. Αλλάζουν τα δυναμικά στη σχέση τους, προκύπτουν νέες ανάγκες και ισορροπίες ενώ τρίτα άτομα παρεμβάλλονται συχνά δίνοντας λάθος συμβουλές. Παραθέτουμε έρευνα που δείχνει πως όταν το ζευγάρι επιμείνει και στηρίξει στην σχέση του, τα χρόνια που ακολουθούν είναι ευτυχισμένα. Αξίζει λοιπόν το κόπο οι νέοι γονείς να μείνουν ενωμένοι στηρίζοντας τα παιδιά τους και ο ένας τον άλλο.

Οι πληροφορίες έρχονται από το University of Lincoln που διεξήγαγε μελέτη πάνω στο ερώτημα «Τί τύχη έχουν τα ζευγάρια που δοκιμάζονται μετά την γέννηση των παιδιών τους». Στη μελέτη συμμετείχαν περίπου 10.000 μητέρες που γέννησαν μωρά κατά το έτος 2000 και 2001. Εξετάστηκε ποια ήταν πορεία του γάμου αυτών των μητέρων, δηλαδή πώς πήγε η σχέση με το σύζυγό τους ως ζευγάρι, με βάση στοιχεία του πρώτου και του τελευταίου έτος της μελέτης, δηλαδή σε μια περίοδο λίγο περισσότερο από 10 χρόνια. Οι μητέρες και οι σύζυγοι - εάν ήταν παρόντες - ρωτήθηκαν, στην αρχή και το τέλος της δεκαετίας, πόσο ευτυχισμένοι είναι από τη σχέση τους. Οι μητέρες ρωτήθηκαν επίσης αν υποψιάζονται ότι βρίσκονται στα πρόθυρα του χωρισμού.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἐμεῖς θυμόμαστε τί γιορτάσαμε χτές;


τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Βυζαντινῆς Ἱστορίας
    
«Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ἡ χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τὸ ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστὸς ὡς ἑβράβευσεν, οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν Χριστόν τὸν ἀληθινὸν Θεὸν ἡμῶν καὶ τοὺς Αὐτοῦ Ἁγίους ἐν λόγοις τιμῶντες, ἐν συγγραφαῖς, ἐν νοήμασιν, ἐν θυσίαις, ἐν ναοῖς, ἐν εἰκονίσμασι... Αὕτη ἡ πίστις τῶν Ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν Οἰκουμένην ἐστήριξεν»...

Ο όσιος Ιάκωβος Τσαλίκης για τους Ιερείς και την θεία Λειτουργία


Αν γνώριζε κανείς – έλεγε ο Γέροντας Ιάκωβος – για την θεία Λειτουργία, τι εστί θεία Λειτουργία!

Κάποιος Τούρκος που είδε την θεία Λειτουργία, είδε δίπλα σε κάθε Χριστιανό να στέκεται και ένας λευκοφορεμένος νέος Άγγελος· μαζί δε με τους Ιερείς εισοδεύανε και τάγματα ολόκληρα τέτοιων λευκοφορεμένων Αγγέλων και να κρατάνε από ένα ποτήρι με κρασί και ένα δισκάκι με άγιο Άρτο. Και πήγαν και τα αποθέσαν οι Ιερείς στην αγία Τράπεζα και πήγαν και αυτοί οι νέοι και γέμισε η αγία Τράπεζα. Αυτοί οι Άγγελοι βοηθούν τους Χριστιανούς να προσεύχωνται με πίστη, καμμιά φορά (όμως) ο διάβολος μας αποσπά το μυαλό μας και η σκέψη μας φεύγει στα γήινα. Εμείς, όσο μπορούμε, ας διώχνουμε τον (δαιμονικό) λογισμό και ας προσευχώμεθα «Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, βοήθησέ μας» και με την βοήθεια του Θεού ας προσευχώμεθα συνέχεια, για να μας φύγη αυτή η πονηρή σκέψις.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Οἱ Ἅγιοι Ἀέτιος, Βασσόης, Θεόδωρος, Θεόφιλος, Κάλλιστος, Κωνσταντῖνος καὶ ἄλλοι 36 Μάρτυρες
 

Τὴν ἑξάριθμον συντεθειμένην φέρει,
Σὺν ἑπταρίθμῳ ἡ τετμημένη φάλαγξ.
Τεσσαράκοντα κάρηνα δυοῖν ἅμα ἕκτῃ ἐτμήθη.

Eπταπλαρίθμως συντεθειμένον φέρει,
Tον έξ αριθμόν η τετμημένη φάλαγξ.
Tεσσαράκοντα κάρηνα δυοίν άμα έκτη εκάρθη.

Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

Ἡ λέξη ἀνάθεμα καί ἡ σημασία της.

Ὑπό τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Μαξίμοβιτς,   Ἀρχιεπισκόπου τοῦ Σάν Φρανσίσκο
 
Ἡ ἑλληνική λέξη ἀνάθεμα, ἀποτελεῖται ἀπό δύο λέξεις: τήν ἀνά, πού εἶναι μία πρόθεση ἡ ὁποία δεικνύει κίνηση πρός τά ἄνω, καί τό θέμα, πού σημαίνει ἕνα ξεχωριστό τμῆμα ἀπό κάτι.

Στήν Καινή Διαθήκη, στά κείμενα τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, ἡ λέξη ἀνάθεμα χρησιμοποιεῖται ἅπαξ σέ συνδυασμό μέ το μαράν ἀθᾶ, πού σημαίνει τήν ἔλευση τοῦ Κυρίου. Ὁ συνδυασμός αὐτῶν τῶν λέξεων σημαίνει χωρισμό μέχρι τήν ἔλευση τοῦ Κυρίου· μέ ἄλλες λέξεις - τό νά παραδοθεῖ κάποιος [ὡς ὑπόλογος] σέ Αὐτόν (Α΄ Κορ. 16, 22).

Αββάς Μάρκος: Ο ανθρώπινος έπαινος και η κατηγορία


Ο χλευασμός από ανθρώπους φέρνει λύπη στην καρδιά, γίνεται όμως αιτία εξαγνισμού σε όποιον τον υπομένει.

Αν θέλεις να σε επαινούν οι άνθρωποι χωρίς αυτό να σε καταδικάζει, αγάπησε πρώτα το να σε ελέγχουν για τα αμαρτήματά σου.

Όση ντροπή δεχτεί κανείς για την αλήθεια του Χριστού, εκατό φορές περισσότερο θα δοξαστεί από πολλούς. Το καλύτερο όμως είναι να κάνει κάποιος το κάθε καλό για χάρη των μελλοντικών αγαθών.

Όταν δεις έναν λογισμό να σε παρακινεί σε ανθρώπινη δόξα, να ξέρεις καλά ότι σου ετοιμάζει ντροπή.

Ρίζα της αισχρής επιθυμίας είναι ο ανθρώπινος έπαινος, όπως ακριβώς ρίζα της σωφροσύνης είναι ο έλεγχος της κακίας· και όχι όταν τα ακούμε, αλλά όταν τα δεχόμαστε.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Νεομάρτυς Γεώργιος - Ὁ ἡρωικός διδάσκαλος τῆς Ραψάνης


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Οἱ Νεομάρτυρες, οἱ ὁποῖοι ἔδωσαν τὴ ζωή τους γιὰ τὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ, προέρχονταν ἀπὸ ὅλες τίς τάξεις καὶ τὰ ἐπαγγέλματα. Μιὰ πλειάδα ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν μορφωμένοι καὶ εἶχαν ζηλευτὰ ἐπαγγέλματα, τὰ ὁποῖα ἀντάλλαξαν μὲ τὴ μαρτυρία τῆς σώζουσας ἀλήθειας τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἔχυσαν τὸ αἷμα τους γιὰ γι᾿ αὐτή. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἔνδοξος ἅγιος Νεομάρτυς Γεώργιος τῆς Ραψάνης, γραμματοδιδάσκαλος στὸ ἐπάγγελμα.
 
Γεννήθηκε τὸ 1798 στὴ Ραψάνη τῆς Θεσσαλίας, σὲ ἕναν σημαντικὸ συνοικισμὸ στὸν Κάτω Ὄλυμπο. Καταγόταν ἀπὸ ἐπιφανῆ οἰκογένεια. Ὁ πατέρας του ὀνομαζόταν Χατζηλάσκαρης ἢ Ἀναστάσιος Ψάλτης. Δὲν εἶναι γνωστὸ ὅμως ἂν τὸ Ψάλτης εἶναι ἐπώνυμο ἢ ἰδιότητα τοῦ Ἀναστασίου. Ἡ μητέρα τοῦ Νεομάρτυρα εἶχε τὸ ὄνομα Σμαράγδα καὶ ἦταν θυγατέρα τοῦ Θεόδωρου Σακελλαρίδου. Τοὺς διέκρινε βαθειὰ εὐσέβεια, μὲ τὴν ὁποία γαλούχησαν τὸ μικρὸ Γεώργιο.

Πίσω στα παλιά... Επιβίβαση σε λεωφορείο της Αθήνας του '50

 

Μικρά ήταν τα λεωφορεία εκείνα τα χρόνια ανάλογα και με τον πληθυσμό της πρωτεύουσας και φυσικά ιδιωτικά.
 
Άκουγες σε προξενιό "...πάρτην βρε να σωθείς έχει και μισό λεωφορείο προίκα..."
"...μα είναι άσχημη και λίγο μεγάλη..."..."...βρε άσε τις λεπτομέρειες που θα είσαι αφεντικό και θα λιγδώσει το έντερό σου..."
 
Έτσι ήταν και δούλευαν οι συνιδιοκτήτες σαν οδηγοί ή έβαζαν οδηγό. 
Στην αρχή οι επιβάτες έμπαιναν και από τις δύο πόρτες τύπου γιούργια με τον φουκαρά τον εισπράκτορα να γίνεται σάντουϊτς. 

Σοφία Μπεκρῆ: Πίστη καὶ μαρτυρία


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

«Ἔρχου καὶ ἴδε»: Μὲ αὐτὰ τὰ λόγια προσκαλεῖ, στὸ Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας, ὁ Φίλιππος τὸν Ναθαναὴλ νὰ γνωρίσῃ τὸν Κύριο. Εἶχε προηγηθῆ ἡ δική του συνάντηση μαζί Του, στὴν ὁποία ἀνταποκρίθηκε προθύμως. Ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης (Ἰωάν., α’ 43-44) ἀναφέρει ἁπλῶς, ἀλλὰ ὄχι τυχαῖα, ὅπως θὰ διαπιστώσωμε στὴν συνέχεια, ὅτι ὁ Φίλιππος καταγόταν ἀπὸ τὴν Βησθαϊδά, «ἐκ τῆς πόλεως Ἀνδρέου καὶ Πέτρου», τῶν πρωτοκλήτων.

Ὁ Χριστὸς λοιπὸν ἀποκαλύπτεται σὲ ὅσους τὸν ζητοῦν. Ὅποιος ὅμως τὸν εὑρίσκει, σπεύδει νὰ τὸ μαρτυρήσῃ καὶ σὲ ἄλλους, ἀντιλαμβανόμενος ὅτι ὅλοι τὸ ἴδιο μᾶλλον τὸν Ἴδιον ἀναζητοῦν! Χαρακτηριστικὸ σ’ αὐτὴν τὴν ἀναζήτηση τῶν μελλόντων μαθητῶν Του εἶναι ὅτι κανείς των δὲν λέει «εὕρηκα τὸν Μεσσίαν» ἀλλὰ ἀνακοινώνει ὅτι «εὑρήκαμεν τὸν Μεσσίαν», εὑρήκαμε δηλαδὴ ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο ἀπὸ κοινοῦ ἀναζητούσαμε!