Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023

Γιάννης Κατσέας: Οδοιπορικό στην Ιερά Μονή Εικοσιφοινίσσης Παγγαίου


Φωτογραφίες: Γιάννης Κατσέας
Κείμενο: wikipedia
 
Η Μονή Παναγίας Εικοσιφοινίσσης είναι ιστορικό μοναστήρι βρισκόμενο στον δήμο Αμφίπολης του Νομού Σερρών, κοντά στα όρια με τους Νομούς Καβάλας και Δράμας. Εκκλησιαστικά, υπάγεται στην Ιερά Μητρόπολη Δράμας. Είναι κτισμένο σε υψόμετρο 753 μέτρων, στη βόρεια πλευρά του όρους Παγγαίου.

Η ίδρυση
 
Η ίδρυση της Μονής ανάγεται στα χρόνια του επισκόπου Φιλίππων Σώζοντος, ο οποίος έλαβε μέρος στη Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο της Χαλκηδόνας (451 μ.Χ.). Κατά την παράδοση, ο επίσκοπος Σώζων ίδρυσε, περί το 450 μ.Χ., Ναό και μοναστικό οικισμό στη θέση Βίγλα, πλησίον της Μονής. Ο μοναστικός οικισμός αυτός εγκαταλείφθηκε με την πάροδο των ετών και η Μονή ιδρύθηκε ουσιαστικά από τον Όσιο Γερμανό, τον 8ο αιώνα. 

Σύντομη ιστορία των Αρεοπαγιτικών Έργων. Αρχιμ. Παντελεήμων Τσορμπατζόγλου


Ημερομηνία εγγραφής: 22/02/23 
 
Καλεσμένος: Αρχιμ. Παντελεήμων Τσορμπατζόγλου: Προϊστάμενος Ι.Ναού Αγ. Αναργύρων Ψυρρή, Διδάκτωρ Βυζαντινολόγος, συγγραφέας 
 
Ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τον π. Παντελεήμονα Τσορμπατζόγλου, Δρ Βυζαντινολόγο, με αφορμή το νέο του βιβλίο-μελέτη: ''Σύντομη ιστορία των αρεοπαγιτικών έργων (6ος-15ος αι.)''. 
 
Με αναφορές: - Στον άγνωστο συγγραφέα των αρεοπαγιτικών έργων - Τη σχέση του Διονυσίου Αρεοπαγίτου με την Αθήνα και τον φιλόσοφο Πρόκλο αλλά και τους Θεραπευτές της Αιγύπτου - Τη σχέση του αρεοπαγιτικού έργου με την ευρύτερη ψευδεπιγραφία και τη παρουσία του στην Δύση Το Αρεοπαγιτικό έργο από μόνο του αποτελεί μία πρόκληση για κάθε ερευνητή της Βυζαντινής ιστορίας, φιλοσοφίας, θεολογίας, αλλά και της Μεσαιωνικής δυτικής σκέψης· πολύ περισσότερο όταν συνδέεται με μεγάλες φάσεις της πορείας των ιδεών στην μακραίωνη ιστορία της Βυζαντινής κοινωνίας και της Δυτικής διανόησης. 

Λάμπρος Σκόντζος: Ὁ Ἅγιος Μᾶρκος Ἀρεθουσίων καί οἱ σύν αὐτῷ


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Μιὰ ἀπὸ τίς ἡρωικότερες χρονικὲς περιόδους τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι ἡ σύντομη εὐτυχῶς, βασιλεία τοῦ Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτη (361-363), κατὰ τὴν ὁποία ἀναδείχτηκαν πλῆθος ὁμολογητῶν καὶ μαρτύρων. Ἡ ἀπέλπιδα προσπάθεια τοῦ ἀνεδαφικοῦ νεαροῦ, ἄπειρου καὶ θρησκομανὴ αὐτοκράτορα νὰ νεκραναστήσει τὴν θνήσκουσα ἀρχαία εἰδωλολατρικὴ ἐθνικὴ θρησκεία, τὸν ὁδήγησε σὲ πράξεις ἀνείπωτης θηριωδίας κατὰ τῶν Χριστιανῶν. Χιλιάδες Χριστιανοὶ μάρτυρες ἔχυσαν τὸ αἷμα τους καὶ ἔδωσαν τὴ ζωή τους τὴ φοβερὴ ἐκείνη περίοδο.
 
Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Μᾶρκος, ἐπίσκοπος Ἀρεθουσίων καὶ οἱ σὺν αὐτῷ, Κύριλλος ὁ διάκονος, ἀγνώστων ὀνομάτων ἱερωμένοι καὶ νεαρὲς παρθένες, οἱ ὁποῖοι μαρτύρησαν καὶ συνεορτάζουν τὴν ἴδια ἡμέρα, στὶς 29 Μαρτίου.

Καλλιόπη Ταχτσόγλου: 21 Μαΐου, γιὰ δὲς καιρὸ ποὺ διάλεξε...


 
Τὸ 312 μ.Χ. ὁ Αὔγουστος Κων/νος, νικᾶ, στὰ περίχωρα τῆς Ῥώμης, τὸν κουνιάδο του  Αὔγουστο Μαξέντιο καὶ γίνεται κυρίαρχος τοῦ Δυτικοῦ τμήματος τῆς Ῥωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας, ἀφοῦ σὲ ὄραμα τοῦ φανερώθηκε ὁ Σταυρὸς μὲ τὸ «ἐν Τοῦτῳ νίκα». (ὅπως ὁ Μ. Ἀλέξανδρος στὸ Δῖον, μὲ τὴν Θεοπτία καὶ τὴν ὑπόσχεση τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ;) «ὠς ὁ Παῦλος οὐρανόθεν τὴν κλήσιν ἐδέξατο»
 
Τὸ 313 μ.Χ. μὲ τὸ διάταγμα τῶν Μεδιολάνων ποὺ ὑπογράφουν ὁ Μ.Κων/νος καὶ ὁ γαμβρὀς του Αὔγουστος Λικίνιος - ὁ ὁποῖος τὸ παραβίασε ἔνα χρόνο μετὰ- θεσπίζεται ἡ ἀνεξιθρησκεία καὶ ἡ  θρησκευτικὴ ἐλευθερία. (ἀπὸ τὸ 311 μ.Χ.  ὁ Αὔγουστος Γαλέριος εἶχε παύσει  ἤδη τοὺς διωγμοὺς τῶν χριστιανῶν)

Νεκτάριος Δαπέργολας: Σχισμάτων συνέχεια γιά τόν ἀδιόρθωτο «Πάπα τῆς Ἀνατολῆς»!

τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα

Διδάκτορος Ἱστορίας

Καί μιά πού ἀναφέρθηκα σέ πρόσφατο κείμενό μου στό νέο ἐκκλησιαστικό σχίσμα πού προωθεῖ ἤδη ὁ Βαρθολομαῖος Ἀρχοντώνης, μέ τήν παράνομη ἐμπλοκή του αὐτή τή φορά στή Λιθουανία, τόν βλέπουμε ἐδῶ νά ὑπογράφει συμφωνία συνεργασίας μέ τή Λιθουανή πρωθυπουργίνα Ἰνγκρίντα Σιμονιτέ, δια τῆς ὁποίας ἱδρύεται μία παράπλευρη ἐκκλησιαστική ἀρχή ἐκτός τῆς κανονικῆς Ὀρθόδοξης Λιθουανικής Ἐκκλησίας πού ὑπάγεται (ὅπως καί ἡ νόμιμη Οὐκρανική) στό Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας.

     «Σήμερα ἀνοίγεται μπροστά μας μιά νέα προοπτική καί μιά εὐκαιρία νά ἐπιδιώξουμε ἀπό κοινοῦ τήν ἵδρυση τῆς Ἐξαρχίας τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου στή Λιθουανία» δήλωσε ὁ πρωτοκορυφαῖος δούρειος ἵππος τῆς Νέας Ἐποχῆς, μετά τήν ὑπογραφή τῆς συμφωνίας, πού προετοιμαζόταν ἀπό τό φθινόπωρο τοῦ 2022, ὅταν Λιθουανοί πολιτικοί ἐπισκέφτηκαν τόν Ἀρχοντώνη στό Φανάρι (2η φωτογραφία), γιά νά μεθοδεύσουν τήν ἐξουδετέρωση τῆς κανονικῆς Λιθουανικής Ἐκκλησίας (κατά παρόμοιο τρόπο μέ ὅ,τι ἔγινε καί πρό ἐτῶν στήν Οὐκρανία).

Ελευθέριος Ανδρώνης: Νέα Τάξη Πραγμάτων: Ο φασισμός της «πολιτικής ορθότητας» επιβάλλει λογοκρισία σε λογοτεχνικά βιβλία – Αντίσταση στην παράνοια τους


Με το πρόσχημα της «πολιτικής ορθότητας» η Νέα Τάξη Πραγμάτων «διορθώνει» λογοτεχνικά αριστουργήματα, απαλείφοντας λέξεις που «ενοχλούν»!
 

Νέα Τάξη Πραγμάτων: Ένα αδιαμφισβήτητο δίδαγμα που μας άφησε το πέρασμα του χρόνου, είναι πως όλα τα φασιστικά και απολυταρχικά καθεστώτα που εμφανίστηκαν στον ρου της ιστορίας, γρήγορα στρέφονταν εναντίον της τέχνης και επέβαλλαν καθολική λογοκρισία σε αυτήν, προκειμένου να μην διαταράσσονται τα ιδεολογικά προτάγματα των δικτατόρων.

Πότε με συλλήψεις συγγραφέων, πότε με εγκλεισμούς καλλιτεχνών σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, πότε με απαγορεύσεις θεατρικών έργων και ταινιών, πότε με καταστροφές πινάκων, πότε με βιβλία που ρίχτηκαν στην πυρά ή ποινικοποιήθηκε η κατοχή τους, πάντοτε ο στόχος ήταν κοινός, να φιμωθεί η ελεύθερη έκφραση και να δημιουργηθεί μια νέα πολιτισμική ταυτότητα, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της εκάστοτε χούντας.

Στις 29 Μαρτίου οι πιστοί θα συγκεντρωθούν στη Λαύρα για να προσευχηθούν για το ιερό


Ιερός ναός Ύψωση Τιμίου Σταυρού της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου. Φωτογραφία: lavra.ua
 

Την ημέρα που οι αρχές διέταξαν τα αδέρφια να φύγουν από τη Λαύρα, οι πιστοί θα συγκεντρωθούν για προσευχή.

Στις 29 Μαρτίου, στις 8:00 π.μ., οι πιστοί της UOC θα συγκεντρωθούν για Θεία Λειτουργία στην Εκκλησία Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου για να προσευχηθούν για το ιερό και τους κατοίκους του. Η ΕΟΔ έμαθε για αυτό από πηγές στη Λαύρα.

Οι ιεραρχίες και οι αδελφοί της Λαύρας θα προσευχηθούν στη θεία λειτουργία.

Οι Ριζοσπάστες κατέλαβαν τον Καθεδρικό Ναό της UOC στο Ιβάνο-Φρανκίβσκ (Βίντεο)

Ριζοσπάστες έξω από την Ορθόδοξη εκκλησία στο Ιβάνο-Φρανκίβσκ. Φωτογραφία: Στιγμιότυπο οθόνης στο Facebook της επισκοπής Ιβάνο-Φρανκίβσκ
 

Οι εισβολείς έσπασαν τις πλαϊνές πόρτες και μπήκαν στον καθεδρικό ναό και μετά έσπρωξαν τους πιστούς κάτω από τις σκάλες.

Στις 28 Μαρτίου 2023, επιθετικοί ριζοσπάστες κατέλαβαν τον καθεδρικό ναό Ιβάνο-Φρανκίβσκ της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Κατά τη διάρκεια ζωντανής μετάδοσης στη σελίδα Facebook της επισκοπής Ιβάνο-Φρανκίβσκ, είπαν ότι οι ριζοσπάστες έσπασαν τις πλαϊνές πόρτες και μπήκαν στον ναό. Μετά από αυτό άνοιξαν τις κεντρικές πόρτες του ναού και έσπρωξαν τους πιστούς κάτω από τις σκάλες ασκώντας βία εναντίον τους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023


Ὁ Ἅγιος Μάρκος Ἐπίσκοπος Ἀρεθουσίων


 Ἐπαγρυπνήσας πρῶτα πολλαῖς αἰκίαις,
Ὕπνωσε Μᾶρκος, θεῖον εἰρήνης ὕπνον

Ὁ Ἅγιος Μάρκος ἤκμασε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ βασιλέως Κωνσταντίου (337 – 361 μ.Χ.) καὶ τοῦ Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτου (361 – 363 μ.Χ.). Ἦταν Ἐπίσκοπος Ἀρεθουσίων. Τὸ ἔτος 341 μ.Χ. συμμετεῖχε στὴν Σύνοδο τῆς Ἀντιόχειας. Στὰ Πρακτικὰ μάλιστα αὐτῆς, διασώζεται «Ἔκθεσις Πίστεως Μάρκου Ἀρεθουσίων». Τὸ ἑπόμενο ἔτος συμμετεῖχε στὴν ἀντιπροσωπεία Ἐπισκόπων, ἡ ὁποία μετέβη στὰ Τρέβηρα γιὰ νὰ συναντήσει τὸν αὐτοκράτορα Κώνσταντα. Τὸ ἔτος 343 μ.Χ. ἔλαβε μέρος στὴν Σύνοδο τῆς Φιλιππουπόλεως καὶ τὸ ἔτος 351 μ.Χ. στὴν Σύνοδο τοῦ Σιρμίου, ἡ ὁποία καταδίκασε τὸν Φωτεινό, Ἐπίσκοπο Σιρμίου, ὡς ὀπαδὸ τοῦ αἱρετικοῦ Ἐπισκόπου Ἀγκύρας, Μαρκέλλου. Τὸν συναντᾶμε, ἐπίσης, στὴν Σύνοδο τῆς Σελευκείας τῆς Ἰσαυρίας, τὸ ἔτος 358 μ.Χ.

Τρίτη 28 Μαρτίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 37ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ
 

TO ΣΠITI TOY ΦTΩXOY
EΣTIA ΣYΣΣITIOY

XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
(Άδεια εγκρίσεως Eστίας το υπ’ αριθ. 24005 εγγρ. Γ. Διοικήσεως Mακεδονίας)
«Mακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται» (ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ)
__________________
Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ
__________________
Χαρά σ’ εκείνη την καρδιά, που ελεημοσύνη κάνει

ΦΘΑΝΟΜΕΝ ΤΑ 500 ΠΙΑΤΑ. ΑΣ ΜΗ ΗΣΥΧΑΣΩΜΕΝ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΘΑΣΩΜΕΝ ΤΑ 600 ΠΙΑΤΑ

Το συσσίτιόν μας νικᾶ! Καί πῶς νά μή νικήσει; Σύμβολον οἱ νέοι ἔστησαν τόν τίμιον Σταυρόν, καί γύρω ἀπό τόν Σταυρόν ἔγραψαν: «Ἐν τούτῳ νίκα». Πολλά σατανικά ἐμπόδια πού ἔφρασσον τόν δρόμον τοῦ ὑπερπηδήθησαν. Ὁ Θεός εὐλογεῖ τό ἔργον. 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἡσυχασμός - Ἡ κορυφαία ἔκφραση τῆς Ὀρθοδόξου πνευματικότητας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ λέξη Ἡσυχασμὸς παράγεται ἀπὸ τὸ ρῆμα ἡσυχάζω ποὺ σημαίνει βρίσκομαι σὲ κατάσταση σιγῆς, ἠρεμίας καὶ αὐτογνωσίας. Ὁ ἡσυχαστὴς μοναχός, ἀλλὰ καὶ λαϊκός, πλημμυρισμένος ἀπὸ θεῖο ἔρωτα, προσπαθεῖ νὰ ἀποβάλλει κάθε κοσμικὴ ἐνασχόληση καὶ σκέψη, ἀποζητᾷ τὴν ἡσυχία καὶ ἐπικεντρώνεται στὴ μνήμη τοῦ Θεοῦ, λέγοντας ἀδιάλειπτα τὴν νοερὰ προσευχὴ «Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ἐλέησον με τὸν ἁμαρτωλό»
 
Ἡ ἄσκηση αὐτὴ καθαρίζει τὴν καρδιὰ ἀπὸ κάθε πάθος καὶ τὸ νοῦ ἀπὸ τοὺς ἀκάθαρτους λογισμούς, τοὺς ὁποίους ὑπαγορεύουν οἱ δαίμονες. Ὁ ἡσυχαστὴς ἔτσι ἀποκτᾷ «νοῦν Χριστοῦ», ὅπως εἶπε ὁ ἀπόστολος Παῦλος. Τὸ μυαλό του, ἡ καρδιά του, οἱ αἰσθήσεις του καὶ γενικὰ ὁλόκληρη ἡ ψυχοσωματική του ὑπόσταση γεμίζει ἀπὸ τὴν ἄκτιστη χάρη καὶ τὴν παρουσία τοῦ Θεοῦ, τὸν καθαρίζει ἀπὸ τοὺς ρύπους τῆς ἁμαρτίας, τὸν ἁγιάζει, τὸν καθιστᾷ μέτοχο τῶν ἀκτίστων ἐνεργειῶν τοῦ Θεοῦ. Μὲ τὴν συνεχῆ ἄσκηση ὁ ἡσυχαστὴς αἰσθάνεται μὲ τίς σωματικές του αἰσθήσεις, βλέπει μὲ τὰ σωματικὰ μάτια του τὸ ἄκτιστο θεῖο φῶς, αὐτὸ τὸ φῶς ποὺ εἶδαν οἱ ἅγιοι ἀπόστολοι στὸ ὄρος Θαβώρ.

Θεοφάνης Μαλκίδης: 28 Μαρτίου 1969: Ο Σεφέρης για τη Δημοκρατία και την Ελευθερία

Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης

28 Μαρτίου 1969: Ο  Σεφέρης για τη Δημοκρατία και την Ελευθερία  και οι πνευματικοί άνθρωποι σήμερα….

Το Μάρτιο του 1968 ο ποιητής και  διπλωμάτης, βραβευμένος με Νόμπελ Γιώργος Σεφέρης (1900-1971) αποφασίζει να λύσει τη σιωπή του και να μιλήσει ανοιχτά κατά της χούντας. Μαγνητοφωνεί μία δήλωση, στην οποία, μεταξύ άλλων, αναφέρεται στον ορατό κίνδυνο του  καθεστώτος , για την τραγωδία στην οποία οδηγούσε την Ελλάδα, όπως και έγινε με την Κύπρο το 1974.

Η κασέτα με το μήνυμά του φτάνει  στο ΒΒC, το οποίο μεταδίδει  το  πυκνό και  ιδιαίτερης σημασίας μήνυμα για την κατάσταση στην Ελλάδα ( Το κείμενο μεταδόθηκε και  από τον ραδιοφωνικό σταθμό του Παρισιού και την «Ντόιτσε Βέλε») .  Ο Σεφέρης μίλησε, έκανε το χρέος του ως πνευματικός άνθρωπος,  σε μια περίοδο δυσκολίας, απογοήτευσης και θλίψης, τη στιγμή που ο λαός μας περίμενε   την πνευματική του ηγεσία, η οποία συν Θεώ,  θα άνοιγε  το δρόμο της αντίστασης στην τυραννία.

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Αδελφοί μου, ας είμαστε αισιόδοξοι


Η αισιοδοξία αποτελεί το φωτοστέφανο της χριστιανικής φιλοσοφίας και της χριστιανικής ιστορίας. Αισιόδοξος ήταν ο Θεμελιωτής του Χριστιανισμού, ο πιο Αισιόδοξος από όλους τους αισιόδοξους στον κόσμο. Παρέμενε αισιόδοξος και όταν εγκαταλελειμένος από όλους προσευχόταν μόνος στον Θεό, εκείνη την μοιραία νύχτα πριν αρχίσει η τραγωδία. 
 
Και τότε που τον σύρανε από τον Ηρώδη στον Πιλάτο χλευάζοντάς τον. Και τότε που Του έβαλαν αγκάθινο στεφάνι, που Του έσχιζε το θεϊκό Του κεφάλι, και τότε όταν υπό το βάρος του Σταυρού έβγαινε έξω από τα Ιεροσόλυμα, που Τον αποχαιρετούσαν με γέλια, με κατάρες και με τον ήχο των αδύναμων δακρύων των γυναικών. Και τέλος όταν το ποτήρι της πίκρας ξεχείλισε και εισήλθε στην ιστορία η λέξη Γολγοθάς, πάλι παρέμεινε αισιόδοξος.

Γερμανός Υπουργός Υγείας: Παραδέχεται τις Σοβαρές Παρενέργειες από τα Εμβόλια του Κορονοϊού


Ο Λάουτερμπαχ, έκανε την παραδοχή αυτή κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής του συνέντευξης όπου, μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι, η κυβέρνηση αναγνωρίζει το γεγονός ότι, πλέον, ορισμένοι πολίτες, εξαιτίας των εμβολιασμών, ζουν «με βαριές αναπηρίες και μόνιμους τραυματισμούς». Ο Γερμανός υπουργός σημείωσε, ωστόσο, ότι η αναλογία τέτοιων περιστατικών και οφελών από τα εμβόλια είναι πολύ μικρή. Όπως είπε, ο εμβολιασμός κατά της Covid19 εξακολουθεί να προστατεύει από τη βαριά νόσηση και τα συμπτώματα του Long Covid, ενώ, στη συνέχεια, παραδέχθηκε ότι, από την πανδημία, οι φαρμακευτικές, επωφελήθηκαν από τις συμφωνίες τους με τα κράτη - μέλη (οι οποίες και απαλλάσσουν τις εταιρείες από πιθανές αποζημιώσεις), αποκομίζοντας τεράστια κέρδη.

Ο Γερμανός υπουργός κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στο ZDF Heute Journal, κλήθηκε να απαντήσει και για το επίμαχο tweet του, όπου ανέφερε ότι τα εμβόλια «δεν έχουν απολύτως καμία παρενέργεια», με το οποίο είχε προκαλέσει και έντονες αντιδράσεις. Κατά τη διάρκεια της εκπομπής, παρουσιάστηκαν μαρτυρίες ανθρώπων αναγνωρισμένων ως «θύματα» των εμβολιασμών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες ως προς την λειτουργικότητά τους σε καθημερινό επίπεδο.

π. Ἰωάννης Δρογγίτης: Ἐθνομηδενισμοῦ ἀλεξητήριον


 
Ὁ Πατὴρ Ἰωάννης Δρογγίτης, ἀναλύει τὴν ἔννοια τοῦ ἐθνομηδενισμοῦ ὡς κινδύνου γιὰ τὸ γένος καὶ παρουσιάζει τὴν ἀναγκαιότητα τῶν κατάλληλων φαρμάκων γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση του, ἕνα ἀπὸ τὰ ὁποία εἶναι καὶ ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν τοῦ Διονυσίου Σολωμοῦ, τὸν ὁποῖο ἀπαγγέλλουν στὴ συνέχεια παιδιὰ καὶ ἔφηβοι.

Ελευθερίου Κωνσταντίνος: Τεχνητή Νοημοσύνη και Ατζέντα 2030: Μέρος 5


Το Α μέρος ΕΔΩ, Β μέρος ΕΔΩ το Γ μέρος ΕΔΩ  και το Δ μέρος ΕΔΩ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ελευθερίου

Κατά την κάλυψη του φετινού Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, αναλύσαμε την ομιλία της Νίτα Φαραχάνη σχετικά με συσκευές που επιτρέπουν την καταγραφή και την αποκωδικοποίηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας των χρηστών τους (λινκ εδώ https://focusfm.gr/koytsos-gkavos-oloi-sto-ntavos/ ). Ας δούμε τώρα λίγο πιο αναλυτικά το τι ακριβώς μπορεί να κάνει αυτή η τεχνολογία και το πώς, μαζί με την τεχνητή νοημοσύνη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να σμιλέψει τον ιδανικό μετα-άνθρωπο της Ατζέντας 2030.

Μια ματιά στο μέλλον
 
 Η ομιλία της Νίτα Φαραχάνη μας παρουσίασε τον κόσμο του μέλλοντος όπου όλοι οι άνθρωποι θα φορούν διαρκώς wearables (ακουστικά, μπαντάνες, καπέλα, αυτοκόλλητα, ρολόγια, κτλ.) τα οποία θα καταγράφουν την εγκεφαλική τους δραστηριότητα και κατ’ επέκταση τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους, 24 ώρες την ημέρα.

Ο όσιος Γεώργιος Καρσλίδης για την αξία της μνημόνευσης των ψυχών


Μία γυναίκα από το Λιβαδερό διηγήθηκε πως τον καιρό της βουλγαρικής κατοχής υπήρχε μεγάλη πείνα και η οικογένειά τους ήταν πολύ φτωχή. Ο πατέρας της μ’ ένα κουτσό και γέρικο μουλάρι έκανε μεταφορές ξύλων ενός ξυλέμπορα, που τους έδινε γι’ αμοιβή καλαμπόκι κι έτσι ζούσαν.

Μία ημέρα κτύπησε το μουλάρι και οι γονείς της ήταν απαρηγόρητοι και θλιμμένοι για το πάθημά τους. Χρήματα δεν είχαν ν’ αγοράσουν άλλο ζώο. Πήγαν στον όσιο Γέροντα, μήπως και θα μπορούσε να τους βοηθήσει. Μόλις τους είδε ο όσιος, παρότι τους έβλεπε για πρώτη φορά, φώναξε τον πατέρα με τ’ όνομά του: «Χαράλαμπε, τι πάθατε, γιατί έχετε τόση στενοχώρια;»

–«Ήρθαμε να πούμε τον πόνο μας, να μας συμβουλέψεις τι πρέπει να κάνουμε. Ό,τι ζώα πήραμε, όλα ψόφησαν, κανένα δεν μας έμεινε».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Ὁ Ὅσιος Ἰλαρίων ὁ Νέος


Ὁ Ὅσιος Ἰλαρίων διετέλεσε ἡγούμενος τῆς μονῆς Πελεκητῆς στὴν Τριγλὶα καὶ διακρίθηκε γιὰ τὸ ἀσκητικό του ἦθος, τὸ φιλόθεο ζῆλο του, τὸ χάρισμα τῆς ἐλεημοσύνης καὶ τοὺς πνευματικοὺς ἀγῶνες. Γι’ αὐτὸ ὁ Ἅγιος Θεὸς τὸν προίκισε μὲ τὸ προορατικὸ χάρισμα. Ὁ Ὅσιος κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη τὸ ἔτος 754 μ.Χ.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.

Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023

Νώντας Σκοπετέας: Ὁδηγὸς Οὐρανοῦ... (Ἅγ. Ἰουστίνος Πόποβιτς) - (Βίντεο)


 
Εἴμαστε πολλοὶ τοῦτες τίς ζοφερὲς μέρες ποὺ ζητᾶμε ἀπὸ  ἔμψυχες πηγὲς νὰ ξεδιψάσουμε. Θέλουμε νὰ ἀσφαλίσουμε τίς πράξεις μας μὲ ἔμψυχες πνευματικὲς δικλεῖδες καὶ ὅλο ἀναζητᾶμε τὸ τί θὰ κάνουμε, τὸ πῶς θὰ πορευθοῦμε. Μὰ οἱ ἀπαντήσεις ἀδελφέ μου, ὑπάρχουν καὶ ἔχουν δοθεῖ πρὸ πολλοῦ διαυγῶς καὶ ἀναντιλέκτως, μέσα στὸν Λόγο τοῦ Θεοῦ! Μὰ καὶ ἐντὸς  τοῦ Ἁγίου μας συναξαριοῦ.  
 
Τὸ Εὐαγγέλιο στὴν πράξη ὅπως ἔλεγε καὶ ὁ Μακαριστὸς Ἅγιος γέροντας ὁ πατὴρ Ἀνανίας Κουστένης! Θὲς ἀπαντήσεις; Διάβασε τὸ Εὐαγγέλιο! Προβληματίζεσαι ἀνάμεσα σὲ διλήμματα, πολλάκις ψευτοδιλήμματα; Καλεῖσαι νὰ ἀποφασίσεις; Μὴ ζητᾷς νὰ ἀκούσεις τίποτα παραπάνω! Μὴν πεῖς τίποτα... Διάβασε συναξάρι!                 (Ἀπόσπασμα ἀπὸ παλαιότερο κείμενο μὲ τίτλο: Μὴν πεῖς τίποτα διάβασε συναξάρι!

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 36ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

Χριστιανικόν φυλλάδιον – Κοζάνη, τη 12 Φεβρουαρίου 1944 Aριθμός 1

TO ΣΠITI TOY ΦTΩXOY
ΕΣTIA ΣYΣΣITIOY

XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
(Άδεια εγκρίσεως Eστίας το υπ’ αριθ. 24005 εγγρ. Γ. Διοικήσεως Mακεδονίας)
«Mακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται» (ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ)

ΤΑ ΣΥΣΣΙΤΙΑ

Δόξα τῷ Θεῷ π’ ἄρχισαν πάλιν τά Συσσίτια,
κι οἱ φτωχοί ζεστό φαγάκι βλέπουν εἰς τά σπίτια.
Γιά νά τρῶνε οἱ φτωχοί μας, κρέας, ὄσπρια, μπλιγούρ,
ἔδωκε τήν ἄδειά της καί ἡ «ΦΛΕΓΚΟΥΜΑΝΤΑΤΟΥΡ».
Ἀλλά μόνον τό φαγάκι δέν θά εἶναι ἀρκετόν
ἐάν δίχως τό ψωμάκι δίδεται εἰς τόν πτωχόν.
Στά συσσίτια πού ἔχουν τίτλον Κατηχητικόν
καί «ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΕΩΝ», δότε ὅλοι το παρών.
Οἱ μέν δότε μας ἀλεύρι ἤ πατάτες ἤ κουκιά,
φασολάκια, κρεμμυδάκια, γιά νά τρῶνε τά παιδιά.
Ἄλλοι δότε λίγο λάδι, λίπος, βούτυρο, λαρδί,
τρώγοντας νά δυναμώνει τό καχεκτικό παιδί.
Ἐάν ὄχι πορτοκάλια, μανταρίνια, σῦκα, μῆλα
γιά νά βράζει τό καζάνι, στεῖλτε μας ὀλίγα ξύλα.

ΚΟΒΙΝΤ - ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ: ΤΟ ΟΝΟΜΑΖΑΝ "ΕΠΙΣΤΗΜΗ", ΑΛΛΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕ ΜΟΝΟ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ


14 Μαρτίου 2023, στο Ιταλικό Rete4, στην εκπομπή "Fuori dal Coro", στο εμπεριστατωμένο και ερευνητικό πρόγραμμα που παρουσίασε ο Μάριο Τζιορντάνο και οι δημοσιογράφοι Αντζελα Καμούσο και Ραφαέλα Ρέγκολι, συζητήθηκε η πανδημία κόβιντ-19, με νέες αδημοσίευτες λεπτομέρειες σχετικά με τη διαχείριση της πανδημίας από τον Μάρτιο του 2020 και μετά.

Τα ψέματα για την κόβιντ που προκύπτουν από την έρευνα της Εισαγγελίας του Μπέργκαμο, οι μυστικές υποκλοπές συνομιλιών μεταξύ πολιτικών και CTS (Επιστημονική Επιτροπή των Ειδικών) στα έγγραφα της Εισαγγελίας του Μπέργκαμο με την οικονομική εισαγγελία (Guardia di Finanza). Το επίπονο έργο αναπαράστασης της εκπομπής Fuori dal Coro, το πλήρες ρεπορτάζ της οποίας προβλήθηκε στις 14 Μαρτίου 2023.

Στο ρεπορτάζ του "Fuori dal Coro", γίνεται μια προσπάθεια αναπαράστασης ορισμένων συνομιλιών μεταξύ του Σίλβιο Μπρουζαφέρο (πρώην επικεφαλής της Τεχνικής Επιστημονικής Επιτροπής ή αλλιώς CTS και ακόμα πρόεδρος του ISS [Ανώτατο Ινστιτούτο Υγείας]) και του Ρομπέρτο Σπεράντσα, τότε Υπουργού Υγείας.

Νέα μελέτη από 31 χώρες: Όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης, τόσο υψηλότερο είναι το συνολικό ποσοστό θνησιμότητας


Υπάρχουν ακόμη άνθρωποι στην Ελλάδα που ισχυρίζονται ότι προστατεύονται από τους “εμβολιασμούς” κατά της Covid. Δυστυχώς, σε αυτούς περιλαμβάνονται επίσης υπουργοί υγείας και δημοσιογράφοι, ίσως το μεγαλύτερο ποσοστό από κάθε άλλη επαγγελματική ομάδα. Από το πρώτο τρίμηνο του 2021, ωστόσο, πληθαίνουν τα στοιχεία ότι περισσότεροι άνθρωποι πέφτουν θύματα της εκστρατείας εμβολιασμού παρά των ίδιων των αναπνευστικών λοιμώξεων, ανεξάρτητα από τον ιό. Οι νεότεροι άνθρωποι προσβάλλονται συχνά, γεγονός που έχει οδηγήσει σε στατιστικά σημαντική μείωση του μέσου προσδόκιμου ζωής τα τελευταία δύο χρόνια.

Αρκετά όμως με τον πρόλογο – υπάρχει και πάλι μια νέα μελέτη που αποδεικνύει αυτό που έχει ειπωθεί εδώ αρκετές φορές. Η μελέτη δείχνει ότι όσο υψηλότερη ήταν η εμβολιαστική κάλυψη το 2021, τόσο υψηλότερη ήταν η θνησιμότητα το 2022.

Πτώση και Ανάσταση: Η πορεία του Χριστιανού


«Ὁσάκις ἄν πέσῃς, ἔγειραι καί σωθήσῃ» (λειτουργικό λόγιο)

(Όσες φορές κι αν πέσεις, σήκω και θα σωθείς)

Πρόκειται για μία από τις γνωστότερες εκκλησιαστικές φράσεις, η οποία όμως δεν απαντάται αυτολεξεί στην Καινή Διαθήκη. Μπορεί ως περιεχόμενο να αποδίδει τον λόγο του Κυρίου και το κήρυγμα των Αποστόλων, όμως με τον αποφθεγματικό αυτόν τρόπο ευρίσκεται σε ευχή του ιερού ευχελαίου. Και μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι εκεί η φράση αποδίδεται στον ίδιο τον Κύριο Ιησού Χριστό: «Συ Κύριε είπες ότι όσες φορές…», γεγονός που οδηγεί τη σκέψη πολλών ότι ίσως είναι από λόγια του Κυρίου τα οποία δεν διασώθηκαν στα Ευαγγέλια, διασώθηκαν όμως μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της ιεράς Παραδόσεως της Εκκλησίας. Το ίδιο δεν βλέπουμε και στη γνωστή φράση που αποδίδεται στον Κύριο από τον απόστολο Παύλο, ενώ δεν υπάρχει στο Ευαγγέλιο, δηλαδή «μακάριόν ἐστι διδόναι μᾶλλον ἤ λαμβάνειν»;

Ελένη Παπαδοπούλου: Αυτά σκεφτόμουν την ώρα της παρέλασης...


 
Πολύ ωραία η παρέλαση μας όπως πάντα. Η χώρα μας έχει ένα ένδοξο παρελθόν, που το έφτιαξαν γενναίοι και υπεύθυνοι άνθρωποι με γνώση και συνείδηση της θέσης τους σε αυτόν τον τόπο, της καταγωγής τους και της ιστορίας τους. Αυτό που έκαναν οι πρόγονοι μας είναι φοβερό επίτευγμα και δεν μπορώ να διανοηθώ καμία άλλη χώρα να το απαξιώνει έτσι όπως το απαξιώνουμε εμείς. 

Μαθαίνουμε στο σχολείο στα παιδιά ένα σωρό γελοιότητες, πράγματα που δεν σχετίζονται με την πατρίδα τους, για την οποία τους διδάσκουμε το μίσος και την απέχθεια, καθώς την έννοια επισήμως την έχουμε ταυτόσημη με τον φασισμό, τον ρατσισμό και τον εθνικισμό. 
 
Αυτός που αγαπάει την πατρίδα του είναι εθνικιστής στην καλύτερη, φασίστας στη χειρότερη, ή και τα δύο, ενώ αυτός που τη μισεί και ενδιαφέρεται περισσότερο για την πατρίδα του Αφγανού και του Νιγηριανού είναι ο ορισμός του καλού, είναι αλληλέγγυος, αντιρατσιστής, φιλάνθρωπος, ευαίσθητος κτλ κτλ. 

Δημήτριος Παναγόπουλος: Ποια είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία


Η Ορθόδοξη Ανατολική του Χριστού Εκκλησία, η οποία οικοδομήθηκε «επί τω θεμελίω των αποστόλων και προφητών, όντος ακρογωνιαίου αυτού Ιησού Χριστού, εν ω πάσα οικοδομή συναρμολογουμένη αύξει εις ναόν άγιον εν Κυρίω» (Εφ. 2:20-21), από την ίδρυσή της διατηρεί την ενότητα τής πίστεως αδιάσπαστη, απαραχάρακτη, αναλλοίωτη, κατά πάντα σύμφωνη, όπως την παρέλαβε από τον Κύριο δια των Αποστόλων.

Η ακριβής θεολογία για την Αγία Τριάδα σε αυτή και μόνη τηρήθηκε αγνή και αμιγής από ανθρώπινα επινοήματα και πολύ περισσότερο από  ασέβειες.

Το ακατάληπτο μυστήριο για  την άκρα συγκατάβαση και ενανθρώπιση του Υιού και Λόγου του Θεού σε αυτή μόνη διευκρινίσθηκε και αναπτύχθηκε και τηρείται ευσεβώς.

Αυτή κατέχει τα επτά θεία μυστήρια όπως παρέλαβε από τον Χριστό δια των Αποστόλων, και τα τελεί όπως παρέδωσε η σεβάσμια και Αποστολική Παράδοση.