Τετάρτη 10 Μαΐου 2023

«Πόσο νὰ κάνω ἀκόμη ὑπομονή;»


Ἀνθρώπινο καὶ δικαιολογημένο ἀ­κούγεται τὸ παράπονο: «Πόσο νὰ κάνω ἀκόμη ὑπομονή;».

Ὅταν βιώνεις καθημερινὰ τὴν ἀβεβαιότητα γιὰ τὴν ἐπιβίωσή σου· ὅταν βλέπεις τὰ προβλήματα ὄχι μόνο νὰ μὴν ὁδηγοῦνται σὲ κάποια λύση, ἀλλὰ νὰ διογκώνονται· ὅταν εἶσαι ἀναγκασμένος νὰ συμβιώνεις ἢ νὰ συνεργάζεσαι μὲ ἀνθρώπους δύστροπους, ἄδικους, σκληρούς, φθονερούς· ὅταν δύσκολες ἀσθένειες ἢ καὶ αὐτὸς ὁ φοβερὸς θάνατος ἐπισκέπτον­ται ἀγαπημένα σου πρόσωπα· ὅταν κι ἐσὺ ὁ ἴδιος ἔρχεσαι ἀντιμέτωπος μὲ πειρασμοὺς καὶ θλίψεις χωρὶς νὰ διαφαίνεται κάποια διέξοδος… Ὁπωσδήποτε τότε δοκιμάζεται ἡ ὑπομονή σου. Κι εἶναι φυσικὸ νὰ ἀναρωτηθεῖς: «Ἐπιτέλους, πόση ὑπομονὴ νὰ κάνω ἀκόμη; Δὲν ἀντέχω! Πόσο ἄλλο ὑπομονή;».

Βέβαια, εὔκολα θὰ μποροῦσε κανεὶς νὰ πεῖ ὅτι θὰ περάσει ἡ δυσκολία. Πότε ὅμως; Τὸ πότε θὰ περάσει, κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ τὸ πεῖ. Ἀλλὰ κι ἂν ἀκόμη ξεπεραστεῖ σύντομα ἡ δυσκολία, μήπως δὲν θὰ ἔρθει ἄλλη; «Κοιλάδα κλαυθμῶνος» (Ψαλ. 83, 7) εἶναι ἡ ἐπίγεια ζωή μας, γεμάτη ἀπὸ θλίψεις καὶ στενοχώριες. Τὸ ζητούμενο ἑπομένως δὲν εἶναι νὰ μάθουμε τὸ πότε θὰ τελειώσει ἡ κάθε δοκιμασία, ἀλλὰ τὸ πῶς θὰ τὴν ἀντιμετωπίσουμε σωστά.

Δημήτρης Νατσιός: Ποιό εἶναι τό καλύτερο δῶρο γιά τά παιδιά;


 
Ποιά εἶναι ἡ ὡραιότερη λέξη τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας ἀναρωτιόταν ὁ Πέτρος Χάρης, πρὶν ἀπὸ περίπου 80 χρόνια καὶ ξεκινοῦσε ἕνα ὄμορφο δημοσιογραφικὸ παιχνίδι, δημοσιεύοντας τίς ἀπόψεις τῶν σπουδαιότερων λογοτεχνῶν, δημοσιογράφων ἀλλὰ καὶ πολιτικῶν τῆς ἐποχῆς.

Ἔτσι, ὁ Κωστῆς Παλαμᾶς ἀπάντησε ὅτι ἡ ὡραιότερη λέξη εἶναι ὁ «δημοτικισμός», ὁ Γρηγόρης Ξενόπουλος ἔβρισκε γοητεία στὴ λέξη «αἰσιοδοξία», ὁ Σπύρος Μελᾶς χωρὶς δισταγμὸ ἔβρισκε πιὸ ἑλκυστικὴ τὴ λέξη «ἐλευθερία» καὶ ὁ Ζαχαρίας Παπαντωνίου ἐξῇρε τὴν ὀμορφιὰ τῆς λέξης «μοναξιά». Ὁ ζωγράφος καὶ καθηγητὴς τῆς Σχολῆς Καλῶν Τεχνῶν Οὐμβέρτος Ἀργυρὸς ἐπέλεγε τὴ λέξη «χάρμα» διότι, ὅπως ὑποστήριζε, δὲν ὑπάρχει σὲ καμία ἄλλη γλῶσσα καὶ στὰ πέντε γράμματά της κλείνει ὅ,τι χίλιες ἄλλες λέξεις μαζί. Ὁ Σωτήρης Σκίπης ἀνέσυρε τὴ λέξη «ἀπέθαντος» ἀπὸ τὰ βυζαντινὰ κείμενα, διαχωρίζοντάς την ἀπὸ τὴ λέξη «ἀθάνατος», καὶ ὁ Παντελὴς Χὸρν δήλωσε παντοτινὴ προτίμηση στὴ λέξη«νιᾶτα».

Γέροντας Κλεόπας Ηλίε: Η θερμή καρδιακή προσευχή


– Με ποιο είδος προσευχής μπορούμε να φθάσουμε στη θερμή καρδιακή προσευχή;

– Με κάθε είδος προσευχής μπορούμε να φθάσουμε στην καρδιακή προσευχή. Και με την ανάγνωση του Ψαλτηρίου, αν την κάνουμε με μεγάλη πίστη και προσοχή, με τις μετάνοιες, τους Χαιρετισμούς, ακόμη με την πνευματική ψαλμωδία, τη νηστεία και την ολονύκτια αγρυπνία.

Οι άγιοι Πατέρες όμως έχουν εκλέξει την ευχή του Ιησού ως ανώτερο μέσο αποκτήσεως της καρδιακής προσευχής. Πιο υψηλά από την προσευχή αυτή είναι η έκσταση, όπως είπαμε, η αρπαγή του νου, που ονομάζεται από τους Πατέρες και «πνευματική θεωρία», και συμβαίνει όταν καθαρισθεί τελείως η καρδιά. Σ’ αυτό το ύψος έφθασαν ο Μωυσής, ο Ηλίας και ιδιαίτερα ο απόστολος Παύλος, ο οποίος ανέβηκε μέχρι τον τρίτο ουρανό. Στην ύψιστη αυτή βαθμίδα της προσευχής παραμένουν οι σωματικές αισθήσεις και δυνάμεις, αλλά τις κυβερνά το Άγιο Πνεύμα όπου και όπως θέλει, διότι ο άνθρωπος δεν μπορεί σωστά να τις κυβερνήσει.

22 χώρες ενώθηκαν για να σταματήσουν τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση που τους επιβάλουν τα δυτικά έθνη.


Τον περασμένο μήνα, 22 χώρες από την Ασία, την Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την Ανατολική Ευρώπη αντιτάχθηκαν σε ένα ψήφισμα που προωθήθηκε από την κυβέρνηση Μπάιντεν, την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλα δυτικά έθνη για παροχή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα παιδιά, όπως αναφέρει το Κέντρο Οικογένειας και Ανθρώπινα δικαιώματα.

Η «ολοκληρωτική σεξουαλική εκπαίδευση» που προτείνεται από το ψήφισμα διδάσκεται σε ορισμένες αφρικανικές και ασιατικές χώρες και ενθαρρύνει τα παιδιά να εμπλέκονται στη σεξουαλική ευχαρίστηση, τον αυνανισμό και τον τρανσέξουαλ.

ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ [:Ἰω. 7,37-52 καί 8,12] YΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ[:Ἰω. 7,37-52 καὶ 8,12]

YΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Ἐν δὲ τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ τῇ μεγάλῃ τῆς ἑορτῆς εἱστήκει ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔκραξε λέγων· ἐὰν τίς διψᾷ, ἐρχέσθω πρὸς μὲ καὶ πινέτω. ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, καθὼς εἶπεν ἡ γραφή, ποταμοὶ ἐκ τῆς κοιλίας αὐτοῦ ῥεύσουσιν ὕδατος ζῶντος (: κατὰ τὴν τελευταία καὶ ἐπισημότερη ἀπὸ τίς ἄλλες ἡμέρες τῆς ἑορτῆς[τῆς Σκηνοπηγίας] στάθηκε ὄρθιος ὁ Ἰησοῦς καὶ μὲ δυνατὴ φωνὴ εἶπε: ἐὰν κανεὶς αἰσθάνεται πόθο καὶ δίψα, ὄχι γιὰ ἀγαθὰ ὑλικὰ καὶ φθαρτά, ἀλλὰ γιὰ πνευματικὰ καὶ αἰώνια, γιὰ τὴν ἐσωτερικὴ γαλήνη καὶ τὴ μακαριότητα τῆς θείας ζωῆς, ἂς ἔλθει κοντά Μου μέσῳ τῆς πίστεως καὶ ἂς πίνει τὴν ἀλήθεια ποὺ προσφέρω, γιὰ νὰ ἱκανοποιηθοῦν ἔτσι οἱ πλέον μύχιοι καὶ εὐγενεῖς πόθοι του. Ἐκεῖνος ποὺ πιστεύει σὲ Ἐμένα,  σύμφωνα μὲ τοὺς λόγους τῆς Γραφῆς, θὰ γίνει ἀστείρευτη πνευματικὴ πηγή· καὶ ἀπὸ τὴν καρδιὰ καὶ τὰ βάθη τῆς ψυχῆς του θὰ ἀναβλύζουν ποταμοὶ ἀπὸ ὁλόδροσο τρεχούμενο νερό, γιὰ νὰ ξεδιψᾷ ὄχι μόνο ὁ ἴδιος ἀλλὰ καὶ ὅλοι ὅσοι ἔρχονται σὲ ἐπικοινωνία μὲ αὐτόν)»[:Ἰω.7 ,37-38]·[ἑρμηνευτικὴ ἀπόδοση Παναγιώτου Τρεμπέλα].

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Τετάρτης (Τῆς Μεσοπεντηκοστῆς) 10 ΜΑΪΟΥ 2023


Εὐαγγέλιον
 
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Ζ´ 14 - 30

14 Ἤδη δὲ τῆς ἑορτῆς μεσούσης ἀνέβη ὁ Ἰησοῦς εἰς τὸ ἱερὸν καὶ ἐδίδασκε. 15 ἐθαύμαζον οἱ Ἰουδαῖοι λέγοντες· Πῶς οὗτος γράμματα οἶδε μὴ μεμαθηκώς; 16 ἀπεκρίθη οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς καὶ εἶπεν· Ἡ ἐμὴ διδαχὴ οὐκ ἔστιν ἐμὴ, ἀλλὰ τοῦ πέμψαντός με· 17 ἐάν τις θέλῃ τὸ θέλημα αὐτοῦ ποιεῖν, γνώσεται περὶ τῆς διδαχῆς, πότερον ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστιν ἢ ἐγὼ ἀπ’ ἐμαυτοῦ λαλῶ. 18 ὁ ἀφ’ ἑαυτοῦ λαλῶν τὴν δόξαν τὴν ἰδίαν ζητεῖ, ὁ δὲ ζητῶν τὴν δόξαν τοῦ πέμψαντος αὐτόν, οὗτος ἀληθής ἐστιν, καὶ ἀδικία ἐν αὐτῷ οὐκ ἔστιν. 19 οὐ Μωϋσῆς δέδωκεν ὑμῖν τὸν νόμον; καὶ οὐδεὶς ἐξ ὑμῶν ποιεῖ τὸν νόμον. τί με ζητεῖτε ἀποκτεῖναι; 20 ἀπεκρίθη ὁ ὄχλος καὶ εἶπε· Δαιμόνιον ἔχεις· τίς σε ζητεῖ ἀποκτεῖναι; 21 ἀπεκρίθη Ἰησοῦς καὶ εἶπεν αὐτοῖς· Ἓν ἔργον ἐποίησα, καὶ πάντες θαυμάζετε διὰ τοῦτο 22 Μωϋσῆς δέδωκεν ὑμῖν τὴν περιτομήν, οὐχ ὅτι ἐκ τοῦ Μωϋσέως ἐστὶν, ἀλλ’ ἐκ τῶν πατέρων, καὶ ἐν σαββάτῳ περιτέμνετε ἄνθρωπον. 23 εἰ περιτομὴν λαμβάνει ἄνθρωπος ἐν σαββάτῳ, ἵνα μὴ λυθῇ ὁ νόμος Μωϋσέως, ἐμοὶ χολᾶτε ὅτι ὅλον ἄνθρωπον ὑγιῆ ἐποίησα ἐν σαββάτῳ! 24 μὴ κρίνετε κατ’ ὄψιν, ἀλλὰ τὴν δικαίαν κρίσιν κρίνατε. 25 Ἔλεγον οὖν τινες ἐκ τῶν Ἱεροσολυμιτῶν· Οὐχ οὗτός ἐστιν ὃν ζητοῦσιν ἀποκτεῖναι; 26 καὶ ἴδε παρρησίᾳ λαλεῖ, καὶ οὐδὲν αὐτῷ λέγουσι. μήποτε ἀληθῶς ἔγνωσαν οἱ ἄρχοντες ὅτι οὗτός ἐστιν ἀληθῶς ὁ Χριστός; 27 ἀλλὰ τοῦτον οἴδαμεν πόθεν ἐστίν· ὁ δὲ Χριστὸς ὅταν ἔρχηται, οὐδεὶς γινώσκει πόθεν ἐστίν. 28 ἔκραξεν οὖν ἐν τῷ ἱερῷ διδάσκων ὁ Ἰησοῦς καὶ λέγων· Κἀμὲ οἴδατε, καὶ οἴδατε πόθεν εἰμί· καὶ ἀπ’ ἐμαυτοῦ οὐκ ἐλήλυθα, ἀλλ’ ἔστιν ἀληθινὸς ὁ πέμψας με, ὃν ὑμεῖς οὐκ οἴδατε· 29 ἐγὼ οἶδα αὐτόν, ὅτι παρ’ αὐτοῦ εἰμι κἀκεῖνός με ἀπέστειλεν. 30 Ἐζήτουν οὖν αὐτὸν πιάσαι, καὶ οὐδεὶς ἐπέβαλεν ἐπ’ αὐτὸν τὴν χεῖρα, ὅτι οὔπω ἐληλύθει ἡ ὥρα αὐτοῦ.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΜΑΪΟΥ 2023


  Μεσοπεντηκοστή
 

Ἑστὼς διδάσκει τῆς ἑορτῆς ἐν μέσῳ,
Χριστὸς Μεσσίας τῶν διδασκάλων μέσον.

Την Τετάρτη μετά την Κυριακή του Παραλύτου πανηγυρίζει η Εκκλησία μας μία μεγάλη δεσποτική εορτή, την εορτή της Μεσοπεντηκοστής. Τα βυζαντινά χρόνια, η εορτή της Μεσοπεντηκοστής ήταν η μεγάλη εορτή της Μεγάλης Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως και συνέτρεχαν κατ’ αυτή στον μεγάλο ναό πλήθη λαού. Δεν έχει κανείς παρά να ανοίξει την Έκθεση της Βασιλείου Τάξεως (Κεφ. 26) του Κωνσταντίνου Πορφυρογεννήτου για να δει το επίσημο τυπικό του εορτασμού, όπως ετελείτο μέχρι την Μεσοπεντηκοστή του έτους 903 μ.Χ. στον ναό του Αγίου Μωκίου στην Κωνσταντινούπολη, μέχρι δηλαδή την ημέρα που έγινε η απόπειρα κατά της ζωής του αυτοκράτορα Λέοντα ΣΤ’ του Σοφού (11 Μαΐου 903 μ.Χ.). Εκεί υπάρχει μία λεπτομερής περιγραφή του λαμπρού πανηγυρισμού, που καταλαμβάνει ολόκληρες σελίδες και καθορίζει με την γνωστή παράξενη βυζαντινή ορολογία, πως ο αυτοκράτωρ το πρωί της εορτής με τα επίσημα βασιλικά του ενδύματα και την συνοδεία του ξεκινούσε από το ιερό παλάτι για να μεταβεί στον ναό του αγίου Μωκίου, όπου θα ετελείτο η θεία λειτουργία. Σε λίγο έφθανε η λιτανεία με επί κεφαλής τον πατριάρχη, και βασιλεύς και πατριάρχης εισήρχοντο επισήμως στον ναό. Η θεία λειτουργία ετελείτο με την συνήθη στις μεγάλες εορτές βυζαντινή μεγαλοπρέπεια. Μετά από αυτήν ο αυτοκράτωρ παρέθετε πρόγευμα, στο οποίο έπαιρνε μέρος και ο πατριάρχης. Και πάλι ο βασιλεύς υπό τις επευφημίες του πλήθους «Εἰς πολλούς καί ἀγαθούς χρόνους ὁ Θεός ἀγάγει τήν βασιλείαν ὑμῶν» και με πολλούς ενδιαμέσους σταθμούς επέστρεφε στο ιερό παλάτι.

Τρίτη 9 Μαΐου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 52ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

+EΣTIA+

ΣYΣΣITIOY XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ

 
Χριστιανικόν φυλλάδιον– Κοζάνη, τη 3 Δεκεμβρίου 1944 – αριθμός 19
Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ

Το κοινωνικό κήρυγμα της Εκκλησίας μας

 

ΟΜΙΛΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ

Δέν ἔχει τελειωμό ἡ κατρακύλα τῆς Ἱερᾶς (ἀνίερης) Κοινότητας τοῦ Ἁγίου Ὄρους

 
Γράφει ὁ Πᾶνος
 
Διαβάζουμε τὸ παρακάτω δημοσίευμα στὴν ἱστοσελίδα ΡΟΜΦΑΙΑ μὲ τίτλο 
 
 
Με τους εκπροσώπους της Ιεράς Κοινότητας, οι οποίοι συνοδεύουν στην Αθήνα την εικόνα της Παναγίας «Άξιον Εστί», τον διοικητή του Αγίου Όρους, Αθανάσιο Μαρτίνο, και τον Υποδιοικητή, Αρίστο Κασμίρογλου, συναντήθηκε σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, «ο Πρωτεπιστάτης Γέροντας Χριστοφόρος Ιβηρίτης ευχαρίστησε θερμά τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για το έργο που έγινε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στο Άγιο Όρος, τον προσκάλεσε να επισκεφθεί την Ιερά Κοινότητα το συντομότερο δυνατόν και αναφέρθηκε στο έργο των μονών και των ζητημάτων που τις απασχολούν».

π. Στυλιανός Καρπαθίου – Κωνσταντίνος Φαρσαλινός για τις επιπτώσεις των εμβολίων στην ανθρώπινη υγεία


Στον FOCUS FM 103.6 και την εκπομπή του Στέφανου Δαμιανίδη “8-11” φιλοξενήθηκαν οι Πατέρας Στυλιανός Καρπαθίου και ο Κωνσταντίνος Φαρσαλινός (ιατρός), μιλώντας, μεταξύ άλλων για τις επιπτώσεις των εμβολίων στην ανθρώπινη υγεία.

Από τη μία, ο Πατέρας Στυλιανός ξεκίνησε την αναφορά του στα εμβόλια, μετά και τις δηλώσεις της κ. Παγώνη σε τηλεοπτικό πάνελ ότι “τα εμβόλια έσωσαν ζωές και ότι είτε το εμβόλιο είτε το απλούστερο αντιϊκό φάρμακο μπορεί να έχει παρενέργειες, τις οποίες δε κρύψαμε”:

«Η κ. Παγώνη, όπως έχω ξαναπεί, είναι η μασκότ της υπόθεσης. Δεν ομιλεί επιστημονικά, το χαρακτηριστικό της είναι να μιλάει μόνο για μελέτες. Έχω δύο μελέτες, μία από το τέλος του 2022 και μία από τον Μαρτίου του 2023. Μόνο για το 2022 είχαμε 300.000 θανάτους από τα εμβόλια και ενάμιση εκατομμύριο βλάβες για τους ανθρώπους. Επισήμως μας λέει ο ΕΟΔΥ ότι έχουμε 62 θανάτους» και πρόσθεσε:

Ἡ ἀθυμία καί ἡ θεραπεία της (Ἀρχ. Κύριλλος Κωστόπουλος, Ἱεροκήρυκας Ἱ. Μ. Πατρῶν)


Ἕνα βασικὸ πρόβλημα, τὸ ὁποῖο ταλανίζει τὸν σημερινὸ πολυπράγμονα καὶ ἀνερμάτιστο ἄνθρωπο εἶναι ἡ κατάσταση τῆς ἀθυμίας, τὴν ὁποία προσπαθεῖ νὰ ἀντιμετωπίση, καταφεύγοντας σὲ ψυχιάτρους καὶ χρησιμοποιώντας διάφορες θεραπευτικὲς μεθόδους ἢ ἀντικαταθλιπτικὰ καὶ ἄλλου εἴδους σκευάσματα. Εἶναι, ὅμως, αὐτὴ ἡ λυτρωτικὴ λύση τοῦ προβλήματος ἢ εἶναι ἁπλῶς μία πρόσκαιρη ἀνακούφιση, ἀφοῦ, ὅπως πολλὲς φορὲς συμβαίνει, τὸ πρόβλημα ἐπανέρχεται καὶ μάλιστα μὲ δριμύτητα, παραμένοντας ἀθεράπευτο;

Ἐξ ἀρχῆς πρέπει νὰ ὑπογραμμίσουμε ὅτι δὲν ἠμποροῦμε νὰ φθάσουμε στὴν ὁλοκληρωτικὴ θεραπεία ἑνὸς προβλήματος, ἂν δὲν ἐντοπίσουμε τὴν αἰτία ποὺ τὸ προκαλεῖ.

Ὁ ὅρος «ἀθυμία» προέρχεται ἀπὸ τὸ στερητικὸ «α» καὶ τὴν λέξη «θυμός». Μὲ τὸν ὅρο «θυμὸς» δὲν ἐννοοῦμε τὴν ἐμπαθῆ κίνηση, ἡ ὁποία μᾶς ὡθεῖ νὰ καταφερώμαστε ἐναντίον τοῦ συνανθρώπου μας, δηλαδὴ τὴν ὀργή, ἀλλὰ ἐννοοῦμε τὴν ζωτικὴ ἐνέργεια τοῦ θυμοειδοῦς μέρους τῆς ψυχῆς, ἡ ὁποία φέρει τὸν ἄνθρωπο νὰ βρίσκεται σὲ ζωηρὰ καὶ ἐνεργητικὴ ψυχοσωματικὴ διάθεση. Ὁπότε «ἀθυμία» εἶναι ἡ νοσηρὴ ἐκείνη κατάσταση, ἡ ὁποία παραλύει τὰ νεῦρα τῆς ψυχῆς καὶ ἄρα τὸν ὅλο ἄνθρωπο. Αὐτὴ ἡ παράλυση τοῦ ἀφαιρεῖ τὴν δύναμη καὶ τὴν δυνατότητα νὰ κινηθῆ πρὸς τὸν Θεὸ Δημιουργό του, πρὸς τὸν συνάνθρωπό του, ἀλλὰ καὶ πρὸς τὸν ἴδιο τὸν ἑαυτό του, ὥστε νὰ δῆ τί τοῦ συμβαίνει ἢ πῶς πορεύεται. Ἔτσι διαλύεται ὡς προσωπικότητα.

Εὐαγγελία Λάππα: Οἱ Ἐθνομάρτυρες διαδηλωτές πεσόντες ὑπέρ τῆς Κύπρου [9 Μαΐου 1956]

 
Ἀπὸ ἀριστερὰ πρὸς τὰ δεξιά: Ὁ Φραγκίσκος Νικολάου, ὁ Εὐάγγελος Γεροντὴς καὶ ὁ Ἰωάννης Κωνσταντόπουλος. (Πηγή: Ἡ ΕΟΚΑ ἀπηγχόνισε δύο Ἄγγλους δεκανεῖς, Ἐφημερίδα «Ἐλευθερία», 12 Μαΐου 1956, σελίδα 1.)


Στὶς 9 Μαΐου 1956, μὲ ἀφορμὴ τὴν ἐπικείμενη ἐκτέλεση τῶν ἀγωνιστῶν τῆς ΕΟΚΑ Μιχαὴλ Καραολή1 καὶ Ἀνδρέα Δημητρίου2, ὀργανώθηκε ἀπὸ τὴν Πανελλήνια Ἐπιτροπὴ Ἑνώσεως Κύπρου (ΠΕΕΚ) πάνδημο συλλαλητήριο στὴν πλατεῖα Ὁμονοίας στὴν Ἀθήνα. Ἀνάμεσα στοὺς διαδηλωτὲς βρίσκονταν ὁ Εὐάγγελος Γεροντής, ὁ Ἰωάννης Κωνσταντόπουλος καὶ ὁ Φραγκίσκος Νικολάου.
 
Τίς πρῶτες πρωινὲς ὧρες, ἡ τότε Ἑλληνικὴ ἀγγλοκίνητη3 «τριφασική4» Κυβέρνηση τοῦ Κωνσταντίνου Καραμανλῆ ἐπεχείρησε νὰ ἀπαγορεύσει τὸ συλλαλητήριο. Mὲ τὴν πίεση ὅμως ποὺ ἄσκησε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος Δωρόθεος5, στὸν ὑφυπουργὸ Ἐσωτερικῶν Δημήτριο Μακρή6, ἀναγκάσθηκε νὰ ὑπαναχωρήσει.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Youth Pass: H απόλυτη παρακμή της πολιτικής – Όταν η ψήφος ενός νέου κοστολογείται στα 150 ευρώ


Προσβάλλουν ευθέως τη συνείδηση της νεολαίας - Το μέτρο του Youth Pass που υποσχέθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνει τον Μαυρογιαλούρο να ωχριά μπροστά του
 
 

Youth Pass: Οι προεκλογικές εξαγγελίες έχουν γίνει τόσο εκχυδαϊσμένες που μοιάζουν με αγοραίο παζάρεμα σε πάγκο λαϊκής. Μόνο που ακόμα και στη λαϊκή έχεις μπροστά σου το εμπόρευμα για να το αξιολογήσεις εάν καλύπτει τις απαιτήσεις σου, ενώ στις εξαγγελίες αξιολογείς «αέρα» κοπανιστό.

Στο κεντρικό σημείο αυτού του πολιτικάντικου παζαριού ελπίδας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης στέκεται ως μανάβης εκ Βερσαλλιών και μοσχοπουλά εξαγγελίες επί εξαγγελιών. Παρά το ότι κατέθεσε το πλήρες προεκλογικό του πρόγραμμα πριν από ένα δεκαήμερο, συνεχίζει να πετάει όλο και νέα «καθρεφτάκια» στον λαό, μήπως και θαμπωθεί κανένας από την ιλουστρασιόν λάμψη τους.

Ἐξομολόγησις δίχως μετάνοια!


Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

  Πολλοὶ ἄνθρωποι βιώνουν μία δυσπερίγραπτη ἐσωτερικὴ ἀκαταστασία, ποὺ τοὺς θλίβει καὶ θέλουν νὰ ἀπαλλαγοῦν ἀπὸ αὐτή. Τὶς περισσότερες φορὲς δὲν μποροῦν νὰ βροῦν ποιὰ εἶναι ἡ αἰτία, γιατί στὴ ζωὴ τους ἀντιμετωπίζουν πολλὰ προβλήματα, τὰ ὁποῖα δημιουργοῦνται ἀπὸ τὴν ἐπικοινωνία καὶ συνεργασία μὲ τοὺς συνανθρώπους τους, ποὺ τοὺς ἐπηρεάζουν σὲ μεγάλο βαθμό.

  Οἱ ὑπάλληλοι ἔχουν πρόβλημα μὲ τὸ διευθυντή τους, οἱ ἁπλοὶ καὶ ταπεινοὶ ἄνθρωποι ἐνοχλοῦνται ἀπὸ τοὺς ἀνωτέρους τους, οἱ φίλοι ἀπὸ τοὺς ἀπρόσεκτους φίλους τους καὶ γενικὰ ὅλοι πικραίνονται ἀπὸ τὶς ἐπιθέσεις τῶν ἐχθρῶν τους. Στὴν μικρὴ κοινωνία ὅπου ζοῦν καὶ στὸν ἐπαγγελματικὸ χῶρο ποὺ περνοῦν πολλὲς ὧρες καθημερινά, διαπιστώνουν ὅτι ὅλοι τούς φταῖνε καὶ τοὺς περιφρονοῦν, λησμονώνας ὅμως ὅτι καὶ οἱ ἴδιοι δημιουργοῦν στοὺς ἄλλους παρόμοιες μὲ τὶς δικές τους καταστάσεις!

Έρχονται τα Σκατο-χάπια – Η FDA Χορηγεί Έγκριση για την Big Pharma για να αρχίσει να φτιάχνει χάπια από ανθρώπινα περιττώματα


Έρχονται τα Σκατο-χάπια – Η FDA Χορηγεί Έγκριση για την Big Pharma για να αρχίσει να φτιάχνει χάπια από ανθρώπινα περιττώματα.. Να χαρούμε εμείς επιστήμη και επιστήμονες.. Χάπια σκατών λοιπόν θα παίρνουμε εναντίον κάποιων λοιμώξεων όπως θα δείτε και παρακάτω και ποιος στην χάρη μας.. Και μην γελάτε γιατί είναι πολύ σοβαρά τα πράγματα με αυτούς που έχουμε μπλέξει.. Αλήθεια θα βγούνε και σε γεύσεις;;; 
 
Κάποιοι σκατο-επιστήμονες λοιπόν είχαν την φαεινή ιδέα να μας χορηγούν τα σκατο-χάπια τους στο μέλλον.. Ο FDA μάλιστα έδωσε το πράσινο φως στην Big Pharma να ξεκινήσει την παραγωγή φαρμάκων από δωρεές ανθρώπινων περιττωμάτων.
 
Το πρώτο «χάπι για τα κακά», που ονομάζεται Vowst, θα περιέχει επίσης ζωντανά βακτήρια και έχει εγκριθεί για χρήση σε άτομα ηλικίας 18 ετών και άνω ως προληπτική θεραπεία για υποτροπιάζουσες λοιμώξεις με το βακτήριο Clostridioides difficile . 

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Χριστοφόρος ὁ Μεγαλομάρτυς


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας συναντᾶμε σὲ ὅλους τοὺς λαοὺς καὶ ὅλες τίς φυλές, διότι ὁ Σωτῆρας καὶ Λυτρωτής μας Χριστὸς ἦρθε στὸν κόσμο γιὰ νὰ σώσει ὁλόκληρο τὸ ἀνθρώπινο γένος. Ἀκόμα καὶ οἱ βάρβαρες φυλὲς ἀνέδειξαν ἁγίους. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε ὁ ἅγιος Χριστόφορος, ὁ ὁποῖος ἀξιώθηκε τῆς τιμῆς τοῦ Μεγαλομάρτυρα.
 
Καταγόταν ἀπὸ κάποια ἄγνωστη σὲ μᾶς ἡμιβάρβαρη φυλὴ καὶ τὸ ὄνομά του ἦταν Ρεμπρόβος, ποὺ σημαίνει ἀπόβλητος, ἀποδοκιμασμένος, ἀδόκιμος, κολασμένος. Ἔζησε, κατὰ πᾶσα πιθανότητα τὸν 3ο μ. Χ. αἰῶνα, στὰ χρόνια ποὺ αὐτοκράτορας τῆς Ρώμης ἦταν ὁ Δέκιος (249 - 251), ὁ γνωστὸς θρησκομανής, αἱμοβόρος καὶ θανάσιμος ἐχθρὸς τῶν Χριστιανῶν, στὴν βασιλεία τοῦ ὁποίου ἐγέρθηκε ἕνας ἀπὸ τοὺς πιὸ σκληροὺς διωγμοὺς καὶ ποὺ βρῆκαν τραγικὸ θάνατο μυριάδες Μάρτυρες τῆς Ἐκκλησίας μας. Τὴν ἴδια χρονικὴ περίοδο ἦταν Ἐπίσκοπος στὴν Ἀντιόχεια ὁ ἅγιος Ἱερομάρτυρας Βαβύλας.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 9 ΜΑΪΟΥ 2023

Ὁ Προφήτης Ἡσαΐας


Ὃς ἄσπορον προεῖδεν υἱομητρίαν,
Πρισθεὶς ἄναρχον εἶδεν υἱοπατρίαν.
Ἡσαΐας δ' ὁρόων μέλλοντ' ἐνάτῃ χερὶ πρίσθη.

Ὁ Προφήτης Ἡσαΐας, υἱὸς τοῦ Ἀμώς, γεννήθηκε στὰ Ἱεροσόλυμα περὶ τὸ 774 π.Χ. Ὑπῆρξε ὁ πρῶτος μεταξὺ τῶν τεσσάρων μεγάλων Προφητῶν, ὁ λαμπρότερος καὶ μεγαλοφωνότερος ἀπὸ αὐτούς. Τὸ ὄνομα Ἡσαΐας, ἑβραϊστὶ Γιασιαγιάχου, σημαίνει «ὁ Θεὸς σώζει».

Δευτέρα 8 Μαΐου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 51ο)

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

+EΣTIA+

ΣYΣΣITIOY XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
Χριστιανικόν φυλλάδιον– Κοζάνη, τη 15 Oκτωβρίου 1944 – αριθμός 18

Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ

Ο έρανος της 9 και 10 Οκτωβρίου = 3.000 τρόφιμα

 

ΕΔΩΚΑΝ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΜΕΝ
ΕΠΗΡΑΝ ΑΡΙΣΤΑ, ΑΛΛΟΙ ΔΕ 0

Νώντας Σκοπετέας: Τί ἔγινε ἀδελφέ μου; Τήν ἀνακτήσαμε τήν χάρη; (+Π.Εφραὶμ Σεραγιώτης)


Ἕνας ἀκάματος ἐργάτης τοῦ Εὐαγγελικοῦ Λόγου! Κράτησε ἀκίβδηλη τὴν ἱεροσύνη του! Φύλαξε τίς παρακαταθῆκες τῶν ἁγίων πνευματικῶν προγόνων του! Τήρησε στὸ ἔπακρο κάθε μοναχική του ὑπόσχεση! Γιὰ σαράντα καὶ πλέον χρόνια ἀγωνίστηκε στὸν ἀσύνορο Εὐαγγελικὸ ἀμπελῶνα τοῦ Μεγάλου Γεωργοῦ καὶ καμάτεψε, ὅσο λίγοι, τὰ εὐλογημένα χώματα τοῦ περιβολιοῦ τῆς μάνας μας, Κυρίας Θεοτόκου! Δὲν σπατάλησε οὔτε μιὰ ἐλάχιστη κλήση τοῦ Κυρίου, νὰ κηρύξει τὰ αἰώνια λόγια Του καὶ νὰ κατηχήσει τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ! Ὅπου κι ἂν τὸν κάλεσαν νὰ διαφωτίσει, ταπεινὰ ἀποδεχόταν, μὰ δὲν δεχόταν κανένα εὐχαριστῶ! Ὅλα τὰ εὐχαριστῶ στὸν Χριστό μας! ἔλεγε. 

Δημήτρης Δασκαλάκης: Το αρχαίο γνωμικό του Αγάθωνος και η σημερινή σαπίλα του πολιτικού συστήματος εξουσίας


Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών
ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ:
Ο τραγικός ποιητής Αγάθων επιχειρεί να σκιαγραφήσει το πρότυπο του πολιτικού άρχοντα, χαράσσοντας ένα πλαίσιο πολιτικών και ηθικών αρχών, η τήρηση του οποίου διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του πολιτεύματος και ενισχύει τον αμοιβαίο σεβασμό μεταξύ αρχόντων και αρχομένων.
Όμως, οι σημερινοί πολιτικοί έχοντας μεθύσει από το «νέκταρ της εξουσίας» που διαρκώς ανανεώνεται μέσω της προβολής τους από τα αργυρώνητα και διαπλεκόμενα ΜΜΕΕ (Μέσα Μαζικής Επιρροής και Εξαπάτησης) χλευάζουν την πρώτη συμβουλή του Αγάθωνος, επιδιώκοντας την εξαναγκαστική συμμόρφωση των πολιτών στις πολιτικές τους επιλογές και αποφάσεις.

Κωνσταντίνος Ελευθερίου: Η τυραννία των Ψηφιακών Νομισμάτων


Έχουμε δει πλέον για το σκορ “Καλού Πολίτη” και για τη νέα ψηφιακή ταυτότητα (λινκ εδώ https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0bU8GcAU7BZqBEB4o2c1p1YbcJfS5QahX4w6tQC1vJjWukyvqs4xJFk5DTqCNfDj5l&id=100088787553150). Είναι καιρός πλέον να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα αυτής της Ατζέντας το οποίο θα κλείσει πλήρως αυτόν τον ασφυκτικό κλοιό παρακολούθησης των πολιτών και θα χωρίσει την κοινωνία μεταξύ πειθήνιων και υπάκουων πληβείων και εξοστρακισμένων αντιφρονούντων οι οποίοι θα είναι αδύνατον να ζήσουν εντός αυτής. Πάμε να δούμε για την τυραννία των ψηφιακών νομισμάτων.

Τα CBDCs

Τα CBDCs (Central Bank Digital Currencies/Ψηφιακά Νομίσματα) αποτελούν εδώ και χρόνια τον στόχο της νέας, ψηφιακής οικονομίας όπως την ονειρεύεται το Great Reset. Αυτά τα ψηφιακά νομίσματα θα εκδίδονται από τις κεντρικές τράπεζες και θα αποτελούν επίσημα αναγνωρισμένες ψηφιακές εκδοχές των υπαρχόντων νομισμάτων που χρησιμοποιούμε (δηλαδή ψηφιακά ευρώ, δολάρια, λίρες, κτλ.). Στόχος τους είναι να αντικαταστήσουν πλήρως τα μετρητά και να γίνουν ο νέος τρόπος με τον οποίο θα γίνονται οι συναλλαγές από εδώ και πέρα.

Δημήτριος Παναγόπουλος: Σεβασμός στους γονείς


Δόξα και τιμή στους γονείς μας. Και αν μεν ζουν ακόμη, ευλογημένα ας είναι τα γηρατειά τους και ανώδυνη και ειρηνική η δύση της παροδικής ζωής τους. Αν πάλι μετέβησαν προπορευόμενοι από εμάς στην αιωνιότητα, φως δικαίων ας τους καταυγάζει για πάντα. «Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου» είναι θεία εντολή του δεκαλόγου. Και αρκεί απλά η μεταξύ των άλλων εντολών θέση της, για να πιστοποιήσει κάποιος πόσο κοντά προς τον Θεό είναι το υπούργημα του γονέα και πώς και πόση ιερότητα έχουν, για να αριθμούνται τα προς αυτούς καθήκοντα αμέσως μετά τα προς τον Θεό. Γι’ αυτό και από πολλούς λαούς πραγματικά θρησκευτικές τιμές αποδόθηκαν στον γονέα.

Οι πρόγονοί μας μάλιστα, οι βαθείς αυτοί και ευλαβείς ερευνητές των πραγμάτων, μία και την αυτή λέξη μεταχειρίζονταν, τη λέξη «ευσέβεια», για να δηλώσουν και τη στάση τους απέναντι στους γονείς και τη στάση τους απέναντι στον Ύψιστο. Επικατάρατος κατά τη Γραφή υπήρξε ο Χαμ, γιος του Νώε, επειδή ατίμασε και περιγέλασε τον πατέρα του, που από άγνοια μέθυσε και ξεγυμνώθηκε, τον οποίο και όφειλε να σεβαστεί και να περιποιηθεί (Γεν. 9:20-29). Επικατάρατους δε ανακήρυξε και ο Μωυσής επάνω στο όρος Γαιβάλ όλους αυτούς που ατιμάζουν τον πατέρα τους ή τη μητέρα τους· «και ερούσι πας ο λαός, γένοιτο!» (Δευτ. 27:16).

Μητέρες που μένουν στο σπίτι για τα παιδιά τους!


Ανεκτίμητη η προσφορά τους στην οικογένεια και την κοινωνία!

Η εργασία των γυναικών μέσα στο σπίτι αποτέλεσε τη βάση της επιτυχίας πολλών παραδοσιακών κοινωνιών και οικογενειών. Την ώρα που οι άνδρες εργάζονταν για να προσφέρουν το μεγαλύτερο μέρος του οικογενειακού εισοδήματος, εκείνες διηύθυναν το σπίτι τους και επέβλεπαν την ανατροφή των παιδιών. Ωστόσο στη σύγχρονη κοινωνία ένας τέτοιος ρόλος υποτιμάται. Η γυναίκα που μένει στο σπίτι θεωρείται από κάποιους πως υστερεί. Υποστηρίζεται πως δεν έχει οικονομική – επομένως ατομική - ανεξαρτησία, δεν συνεισφέρει στο οικογενειακό εισόδημα, δεν έχει λόγο και επιρροή στα κοινωνικά δρώμενα, δεν αξιοποιεί τις ατομικές της δυνατότητες.

Οι μητέρες στο σπίτι χαρακτηρίζονται «καταπιεσμένες νοικοκυρές», «υποταγμένες σε σεξιστικούς ρόλους», «τεμπέλες». Για τους λόγους αυτούς πολλές γυναίκες που θα ήθελαν να ασχοληθούν με τα «του οίκου τους», δεν το κάνουν παρά το ότι δεν έχουν οικονομικές ανάγκες ή άλλα σχέδια, και ενώ αναγνωρίζουν τον αναντικατάστατο ρόλο της μητέρας στο σπίτι.

Σοφία Παπανικολάου: Μονολιθική είναι η προπαγάνδα υπέρ της αγγλοτουρκικής ΔΔΟ και όχι η γνήσια αντίσταση!

Γράφει ἡ Σοφία Παπανικολάου

Εδώ και πολύ καιρό, γνωστοί προπαγανδιστές πάσης φύσεως, (για το θεαθήναι  αντιδιζωνικοί, παρασκηνιακά λάτρεις της ΔΔΟ)..."αγωνίζονται" και "αγωνιούν" να πείσουν ότι όσοι Αντιστέκονται στην άθλια και προδοτική ΔΔΟ, είναι...μονολιθικοί!

Τι κατάντια, τι παρακμή, τι μεθόδευση, τι απύθμενη υποκρισία, τι βεβήλωση της μνήμης όσων αντιστάθηκαν και αφιέρωσαν όλη τους τη ζωή στον αγώνα κατά της ΔΔΟ...όταν γράφουν και αναφέρονται με περισσή ευκολία, δήθεν συγκίνηση και φαρισαϊσμό στις επετείους των γνήσιων αγωνιστών μας, που είχαν ταχθεί εμπράκτως κατά της ΔΔΟ και το γνωρίζουμε όλοι, τότε...αίφνης θυμούνται την Αντίσταση, τη θυσία και τον αγώνα τους! Τότε μόνο οι γνήσιοι αγωνιστές- που έχουν φύγει πια από αυτή τη ζωή- είναι Αντιστασιακοί και όχι...μονολιθικοί!

Λάμπρος Σκόντζος: Ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος καί Εὐαγγελιστής Ἰωάννης


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ὁ ἀπόστολος καὶ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ἀνήκει στὰ ἱερὰ ἐκεῖνα πρόσωπα ποὺ ἀποτελοῦσαν τὸ στενὸ κύκλο τῶν μαθητῶν τοῦ Κυρίου. Μάλιστα ἀναφέρεται  ὡς «ὁ μαθητὴς ὅν ἠγάπα ὁ Ἰησοῦς» (Ἰωάν.13,23).
 
Ἦταν γιὸς τοῦ Ζεβεδαίου καὶ τῆς Σαλώμης (Ματθ. 4,21. Μᾶρκ. 15,40) καὶ ἀδελφὸς τοῦ ἀποστόλου Ἰακώβου. Ἡ μητέρα τους ἦταν πιθανότατα συγγενής, ἴσως ἐξαδέλφη τῆς Θεοτόκου, ποὺ σημαίνει ὅτι οἱ δυὸ ἀδελφοὶ ἀπόστολοι ἦταν κατὰ σάρκα ἐξαδέλφια τοῦ Κυρίου καὶ σ᾿ αὐτὸ ἴσως ἔγκειται ἡ οἰκειότητά τους μὲ Αὐτόν, ἰδιαίτερα τοῦ Ἰωάννη. Ὁ Ἰωάννης, μαζὶ μὲ τὸν ἀδελφό του Ἰάκωβο, ζοῦσαν μὲ τὴν οἰκογένειά τους στὴν Γαλιλαία καὶ διατηροῦσαν ἐπικερδῆ καὶ εὔρωστη ἁλιευτικὴ ἐπιχείρηση, ἔχοντας δικό τους πλοῖο καὶ ἐργάτες (Μᾶρκ. 1,20).