Παρασκευή 23 Μαΐου 2025

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23 ΜΑΪΟΥ 2025

Ὁ Ἅγιος Μιχαὴλ ὁ Ὁμολογητής


Τῷ κυματώδει μικρὸν ἐμπρέψας βίῳ,
Λύῃ Μιχαήλ, οἷα κούφη πομφόλυξ.
Εἰκάδι ἐν τριτάτῃ Μιχαὴλ ἀναδέδραμεν ἐκ γῆς.

Ὁ Ἅγιος Μιχαὴλ καταγόταν ἐκ Συνάδων τῆς Φρυγίας ἀπὸ γονεῖς πλούσιους καὶ εὐσεβεῖς, ἔζησε δὲ κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Λέοντος τοῦ Ἀρμενίου (813 – 820 μ.Χ.). Ἀπὸ τὴν παιδική του ἡλικία εἶχε ἀφιερωθεῖ στὸν Θεὸ καὶ ἀφοῦ ἔτυχε εὐρείας καὶ ἐπιμελοῦς μορφώσεως, συγκαταλεγόταν μεταξὺ τῶν διαπρεπῶν ἀνδρῶν τῆς ἐποχῆς του. Ἐπί Πατριάρχου Παύλου Δ’ τοῦ Κυπρίου (780 – 784 μ.Χ.) μετέβη στὴν Κωνσταντινούπολη, ὅπου, λόγῳ τοῦ ἀδαμάντινου χαρακτῆρος καὶ τῆς μεγάλης μορφώσεώς του κατέλαβε περιφανὲς ἀξίωμα στὰ ἀνάκτορα.

Πέμπτη 22 Μαΐου 2025

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Ἡ προσπάθεια ὁλοκληρωτικῆς ὑποδούλωσης τοῦ ἀνθρώπου καὶ τὸ χάραγμα τοῦ ἀντιχρίστου (Μέρος Α')

 Μέρος Α': Ἡ ἀπώλεια τῆς ἰδιοκτησίας καὶ τῆς ἐλευθερίας τοῦ πολίτη μέσῳ τοῦ ἐπερχομένου παγκόσμιου ψηφιακοῦ συστήματος
 
(Θεωρήσαμε πολὺ χρήσιμο καὶ ἐπίκαιρο νὰ ἀναδημοσιεύσουμε τὸ ἄρθρο τοῦ ἀγαπητοῦ ἀδερφοῦ μας Χρήστου Κελαϊδώνη τὸ ὁποῖο εἶχε δημοσιευτεῖ τὸ 2023 σὲ 3 μέρη)
 
Γράφει ὁ Χρῆστος Κελαϊδώνης

Ἐδῶ καὶ ἀρκετὰ χρόνια πολλοὶ ἐπισημαίνουν ὅτι στόχος τῆς παγκόσμιας ἐλὶτ εἶναι τὸ νὰ καταφέρει νὰ θεμελιώσῃ καὶ στὶς δυτικὲς κοινωνίες ἕνα μελλοντικὸ δυστοπικὸ σύστημα ποὺ θὰ ἀποτελῇ μιά, κατάλληλη γιὰ τὴ δική μας περίπτωση, παραλλαγὴ τοῦ λεγόμενου κινέζικου μοντέλου.
 
Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἐπιθυμεῖ νὰ οἰκοδομήσῃ ἕνα σύστημα ποὺ θὰ εἶναι μιὰ ἰδιόμορφη μίξη καπιταλισμοῦ καὶ κομμουνισμοῦ, προσαρμοσμένη στὸν δυτικὸ τρόπο σκέψης καὶ πολιτισμό.
 
Συγκεκριμένα, λέγεται ὅτι ἐπιδιώκουν νὰ ὑπάρχῃ καπιταλισμός, ὅσον ἀφορᾶ τὶς πολυεθνικὲς ἑταιρεῖες καὶ τὶς διεθνεῖς τράπεζες καὶ ἀγορές, ὥστε νὰ μποροῦν νὰ ἐξυπηρετοῦνται ἐλεύθερα τὰ συμφέροντά τους, καὶ κομμουνισμὸς κάποιου νέου ἔξυπνου τύπου, ὅσον ἀφορᾶ τοὺς πολῖτες, ὥστε νὰ μπορῇ νὰ γίνεται καλύτερα ὁ ἔλεγχος, ἡ διαχείριση καὶ ἡ ὑποδούλωση τους.

Νικόλαος Σωτηρόπουλος: Ἁμαρτωλοί πειρασμοί

 

Καθολική ἐπιστολή Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου.

(Στίχοι 13,14,15,26,27)

(Μετάφρασι στή δημοτική Ν. Σωτηρόπουλου, θεολόγου – φιλολόγου, σύγχρονου ἀγωνιστή καί ὁμολογητή τῆς Πίστεως)

 

Κανείς, πού ἔχει ἀμαρτωλό πειρασμό, νά μή λέγῃ, «Ἀπό τό Θεό ἔχω τόν πειρασμό». Διότι ὁ Θεός δέν ἔχει πεῖρα τῶν (διαφόρων) κακῶν, καί ὁ ἴδιος δέν προκαλεῖ ἁμαρτωλό πειρασμό σέ κανένα. Ἀλλἀ καθένας μπαίνει σέ ἁμαρτωλό πειρασμό ἀπό τή  δική του ἐπιθυμία, πού τόν ἐξωθεῖ καί τόν τραβᾶ μέ τό δόλωμα τῆς ἡδονῆς.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἕνα ἀκόμη «Ἐκκλησιαστικό» μνημεῖο ἀντεστραμμένης καί διεστραμμένης ἀλήθειας

 

Μία ἀκόμη παρουσία τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα στό ραδιόφωνο τοῦ Focus FM μέ θέμα τήν τραγική ἀνακοίνωση τοῦ μητροπολίτη Νεαπόλεως Βαρνάβα, ἕνα πραγματικά ἐξωφρενικό ἔγγραφο πού οὐσιαστικά δικαιώνει τούς αἰσχρούς βλασφήμους τύπου Κατσαδιώτη, ἐνῷ ἀπό τήν ἄλλη «ἀδειάζει» τούς πιστούς πού ἀντέδρασαν. 

Ἡ παγίδα τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ

 
 
Ἀγαπητοὶ Ἕλληνες, Ἑλληνίδες
 
Ἡ παγκόσμια δικτατορία τοῦ Ἀντιχρίστου ποὺ ἀναφέρει ἡ Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννου δὲν ἀπέχει μακριά!!!  
 
«ἵνα μή τις δύνηται ἀγοράσαι ἢ πωλῆσαι εἰ μὴ ὁ ἔχων τὸ χάραγμα, τὸ ὄνομα τοῦ θηρίου ἢ τὸν ἀριθμὸν τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ». Ἀποκάλυψη 13,17
 
Αὐτὰ ποὺ νομίζαμε ὅτι θὰ συμβοῦν στὸ ἀπώτερο μέλλον τὰ βλέπουμε νὰ ἐκτυλίσσονται μπροστά μας.

Ηγούμενος Δαμασκηνός Ορλόφσκι: Διδαχές του π. Σεβαστιανού (Φόμιν)

 

Τα πνευματικά παιδιά του π. Σεβαστιανού († 19 Απρ. 1966) συγκράτησαν στη μνήμη τους αποφθέγματα και περιστατικά από τη ζωή του γέροντα. Ορισμένα απ’ αυτά παραθέτουμε στη συνέχεια.

 

Για την προσευχή έλεγε:

– Μπορούμε να προσευχόμαστε σε κάθε τόπο και σε κάθε περίσταση – όρθιοι, καθιστοί, ξαπλωμένοι, στη δουλειά, στον δρόμο και, κατεξοχήν, στον ναό, όπου κάθε συζήτηση την ώρα της ακολουθίας είναι μεγάλη αμαρτία.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 22 ΜΑΪΟΥ 2025


Ὁ Ἅγιος Βασιλίσκος ὁ Μάρτυρας


Ὁ Βασιλίσκος ἐκτομῇ δοὺς τὴν κάραν,
Πατεῖ νοητοῦ βασιλίσκου τὴν κάραν.
Εἰκάδι δευτερίῃ Βασιλίσκος φάσγανον ἔτλη.

Ὁ Ἅγιος Βασιλίσκος, ἀνιψιὸς τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Θεοδώρου τοῦ Τήρωνος, καταγόταν ἀπὸ τὸ χωριὸ Χουμιαλὰ τῆς Ἀμασείας καὶ μαρτύρησε διὰ ξίφους ἐπὶ Μαξιμιανοῦ (285 – 305 μ.Χ.) καὶ ἄρχοντος Ἀγρίππα. Συνελήφθη ἀπὸ τὸν ἡγεμόνα τῆς Καππαδοκίας Ἀσκληπιάδη μὲ τοὺς στρατιῶτες του Εὐτρόπιο καὶ Κλεόνικο († 3 Μαρτίου), οἱ ὁποῖοι, ἐπειδὴ ἀρνήθηκαν νὰ θυσιάσουν στὰ εἴδωλα, τελειώθηκαν διὰ μαρτυρικοῦ θανάτου.

Τετάρτη 21 Μαΐου 2025

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Καὶ γὰρ τὸ πάσχα ἡμῶν ὑπὲρ ἡμῶν ἐτύθη Χριστός - Ὁ Ἰησοῦς Χριστός, τὸ ἀληθινὸ σωτήριο Πάσχα μας (Μέρος Γ΄)


Τὰ μέρη Α΄ ΕΔΩ καὶ Β΄ ΕΔΩ
 
 
Μέρος Γ΄ - Ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς ὡς τὸ ἀληθινό μας Πάσχα ποὺ θυσιάστηκε γιὰ τὴν σωτηρία μας
 
Εἴδαμε, ὅτι στὴν πραγματικότητα, τὸ πάσχα, δηλαδὴ τὸ ζῶο ποὺ θυσιάστηκε γιὰ νὰ προστατευτοῦν οἱ Ἰσραηλῖτες ἀπὸ τὴν τελευταία πληγή, ἀποτελεῖ τύπο γιὰ τὸν Ἰησοῦ Χριστὸ ποὺ εἶναι τὸ ἀληθινὸ Πάσχα μας καὶ ἡ ὅλη ἡ σκηνὴ προφητεία γιὰ τὴν θυσία Του:
 
«Τὸ μυστήριον οὖν τοῦ προβάτου, ὃ τὸ πάσχα θύειν ἐντέταλται ὁ θεὸς τύπος ἦν τοῦ Χριστοῦ, οὗ τῷ αἵματι κατὰ τὸν λόγον τῆς εἰς αὐτὸν πίστεως χρίονται τοὺς οἴκους ἑαυτῶν, τοὐτέστιν ἑαυτούς, οἱ πιστεύοντες εἰς αὐτὸν» Ἰουστίνου Μάρτυρος καὶ Φιλοσόφου, Διάλογος πρὸς Τρύφωνα (40.1)

Νικόλαος Σωτηρόπουλος: Τό Ἅγιο Πνεῦμα εἶνε πρόσωπο καί Θεός.

 
 
Ὁμιλία τοῦ Ἀπ. Πέτρου στό σπίτι τοῦ ἑκατοντάρχου Κορνηλίου. (Πράξ. Ἀπ. 10,38)

«...ὑμεῖς οἴδατε ...Ἰησοῦν τόν ἀπό Ναζαρέτ, ὡς ἔχρισεν αὐτόν ὁ Θεός Πνεύματι Ἁγίῳ καί δυνάμει, ὅς διῆλθεν εὐεργετῶν καί ἰώμενος πάντας τούς καταδυναστευομένους ὑπό τοῦ Διαβόλου...».

 

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΛΑΝΕΣ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ

Η μετάνοια και η αναγνώριση αγιότητας του αγίου Κωνσταντίνου

 

Γιατί κάνουν λάθος αυτοί που τον συκοφαντούν

Προτεστάντες και Παγανιστές στο ίδιο στρατόπεδο απάτης

Όταν οι Νεοπαγανιστές ανοίγουν το στόμα τους για να κατηγορήσουν τον άγιο Κωνσταντίνο, όχι μόνο υποτιμούν το μεγαλείο της Χριστιανικής μετανοίας και συγχωρητικότητας, αλλά θέλουν να ξεχνούν, ότι όλα αυτά για τα οποία κατηγορούν τον άγιο Κωνσταντίνο, είναι πράξεις τις οποίες έκανε όταν ήταν ομόθρησκός τους ειδωλολάρης!!! Και από δίπλα, σύμμαχοί τους σε αυτή τη βλασφημία, οι Προτεστάντες! 

Α. Γενικά περί μετανοίας

Αρχικά οφείλουμε να θυμίσουμε τον ληστή που σταυρώθηκε μαζί με το Χριστό και μετανόησε για τα πολλά του εγκλήματα. Ο ίδιος ο Κύριος του είπε "αμήν λέγω σοι, σήμερον μετ' εμού έση εν τω παραδείσω" (Κατά Λουκάν 23/κγ' 43). Αμέτρητοι άλλοι άγιοι υπήρξαν αγριάνθρωποι πριν αγιάσουν. Ο άγιος Μωυσής ο Αιθίοπας (μαύρος ως Αφρικανός φυσικά) ήταν ληστής, ο οποίος αργότερα έγινε μοναχός κι έζησε οσιακό βίο.

MΝΗΜΗ ΑΓΙΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου [21-5-2002]

 

MΝΗΜΗ ΑΓΙΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ

      Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                       [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 21-5-2002]

 

     Η εορτή, αγαπητοί μου, των αγίων θεοστέπτων και ισαποστόλων βασιλέων, αγίου Κωνσταντίνου και αγίας Ελένης μάς δίνει την ευκαιρία να δούμε ένα μεγάλο σταθμό στην πορεία της Εκκλησίας μας μέσα εις τους αιώνες. Η Εκκλησία εβρίσκετο, όπως γνωρίζετε και πρέπει να γνωρίζουμε, να διαβάζουμε, θα λέγαμε, την πορεία της Εκκλησίας μες στην ιστορία, εβρίσκετο εις απηνή διωγμόν υπό της τότε κρατούσης πολιτείας, η οποία θεωρούσε σαν εσχάτη προδοσία εκ μέρους των Χριστιανών το γεγονός ότι δεν εθυσίαζαν στην «αγαθή τύχη» του αυτοκράτορος, του Καίσαρος. Έτσι, τρεις αιώνες η Εκκλησία δίδει συνεχώς μάρτυρες εις την θριαμβεύουσα Εκκλησία.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 21 ΜΑΪΟΥ 2025


Οἱ Ἅγιοι Κωνσταντίνος καὶ Ἑλένη οἱ Ἱσαπόστολοι


Ὡς κοινὸν εἶχον γῆς Βασιλεῖς τὸ στέφος,
Ἔχουσι κοινὸν καὶ τὸ τοῦ πόλου στέφος.

Ξύνθανε μητέρι εἰκάδι πρώτῃ Κωνσταντῖνος.

Ὡς γενέτειρα πόλη τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου ἀναφέρεται τόσο ἡ Ταρσὸς τῆς Κιλικίας ὅσο καὶ τὸ Δρέπανο τῆς Βιθυνίας. Ὡστόσο ἡ ἅποψη ποὺ ἐπικρατεῖ φέρει τὸν Μέγα Κωνσταντίνο νὰ ἔχει γεννηθεῖ στὴ Ναϊσὸ τῆς Ἄνω Μοισίας. Τὸ ἀκριβὲς ἔτος τῆς γεννήσεώς του δὲν εἶναι γνωστὸ, θεωρεῖται ὅμως ὅτι γεννήθηκε μεταξὺ τῶν ἐτῶν 274 – 288 μ.Χ.

Τρίτη 20 Μαΐου 2025

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Καὶ γὰρ τὸ πάσχα ἡμῶν ὑπὲρ ἡμῶν ἐτύθη Χριστός - Ὁ Ἰησοῦς Χριστός, τὸ ἀληθινὸ σωτήριο Πάσχα μας (Μέρος Β΄)

  
Τὸ μέρος Α΄ ΕΔΩ
 
 
Μέρος Β΄ - Ἄζυμα ἢ ἔνζυμα στὴν Θεία Εὐχαριστία; Ὁ Μυστικὸς Δεῖπνος καὶ τὸ ἑβραϊκὸ πάσχα 

Εἴπαμε ὅτι μιὰ συγκεκριμένη προσέγγιση στὰ Εὐαγγέλια τῶν τριῶν Συνοπτικῶν (Μᾶρκος, Λουκᾶς, Ματθαῖος) ἔμελλε νὰ ἀλλάξῃ δραματικὰ τὴν πορεία τοῦ δυτικοῦ καὶ τοῦ ἀρμένικου Χριστιανισμοῦ μέσα στὴν ἱστορία.
 
Αὐτὸ συνέβη, ἐπειδὴ πολλοὶ θεώρησαν ὅτι τὰ Ἱερὰ κείμενα αὐτὰ μᾶς πληροφοροῦν ὅτι ὁ Μυστικὸς Δεῖπνος ταυτιζόταν μὲ τὸ δεῖπνο τῆς πρώτης βραδιᾶς τῆς ἑορτῆς τοῦ ἑβραϊκοῦ πάσχα, κατὰ τὴν διάρκεια τοῦ ὁποίου οἱ Ἑβραῖοι ἔτρωγαν τὸ πρόβατο -πάσχα, ὡς ἀνάμνηση ἐκείνου τοῦ προβάτου- πάσχα ποὺ ἔφαγαν οἱ πρόγονοί τους, ἀκριβῶς, τὴν βραδιὰ τῆς τελευταίας πληγῆς τοῦ Θεοῦ στοὺς Αἰγυπτίους.

Ελευθέριος Ανδρώνης: DNA νεογνών: Γονιδιακό «σκλαβοπάζαρο» χωρίς την έγκρισή μας, σε ένα σκάνδαλο κολοσσιαίων διαστάσεων!

 

Ο Άδωνις Γεωργιάδης ανοίγει το κουτί της Πανδώρας, κάνοντας εμπόρευμα το DNA και υποθηκεύοντας το μέλλον των Ελλήνων
 
 
Το τρομακτικό σκάνδαλο της εκχώρησης του DNA των νεογνών στην Ελλάδα, επιβεβαιώνει ότι η εξουσιομανία των κυβερνώντων έχει περάσει σε ιστορικά επίπεδα κακοήθειας. Η καταλυτική αξία της βιοηθικής δίνει τη σκυτάλη στη βιοεπιτήρηση και τη συστημική βιοτρομοκρατία.

Πριν ακόμα επιβάλλει η κυβέρνηση τον ψηφιακό φασισμό των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων, ξεπουλάει την ίδια τη γενετική ταυτότητα των νεογέννητων, με το ίδιο το DNA τους να γίνεται ιδιοκτησία για δύο ιδιωτικές εταιρείες των ΗΠΑ (“RealGenix” και “Beginnings”). Αυτό είναι το άκρως δυστοπικό σχέδιο του Άδωνι Γεωργιάδη και της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ὁ Προσωπικός Ἀριθμός καί τό Ἅγιον Ὅρος

 
 
 
Καί μιά πού σέ πρόσφατες ἀναρτήσεις σχολίασα τήν ἀπαράδεκτη στάση τῆς διοικούσας Ἐκκλησίας στό θέμα τῆς νέας ταυτότητας καί τοῦ λεγόμενου Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ, ὃπως αὐτή ἐκφράζεται μέσῳ διαφόρων ἀνεκδιήγητων ἐπιχειρημάτων, ἀλλά καί μέ τήν διαστρέβλωση ὅσων εἶπε καί ἔγραψε κάποτε ὁ Ἅγιος Παΐσιος, νά μή ξεχάσουμε καί τήν ἐπίσης ἀπαράδεκτη ἐπίσημη στάση τοῦ Ἁγίου Ὅρους (ἀπαντώντας ἔτσι καί ὅσους ἀπέμειναν ἀκόμη νά στηρίζουν τήν γνωστή πατριδοχριστεμπορική μάζωξη καί οἱ ὁποῖοι ἐπικαλοῦνται ἤδη αὐτή τήν στάση, γιά νά ὑποστηρίξουν τό προβληθέν ἀπό τό κομματίδιό τους αἴτημα γιά προαιρετικότητα). Καί ἀναφέρομαι στήν ἐπιστολή πρός τόν φασίστα ὑπουργίσκο ψηφιακῆς ὑποδούλωσης, πού ἀνακοίνωσε ἡ Ἱερά Κοινότητα καί τήν ὁποία δέν μποροῦμε παρά νά χαρακτηρίσουμε ὡς ἀπερίγραπτο σκουπιδόχαρτο (καί τοῦτο μάλιστα μετά ἀπό εἰλικρινῆ προσπάθεια γιά τήν ἐπιλογή τῶν ἠπιοτέρων δυνατῶν λέξεων). 

Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς: Η τρίτη και η τέταρτη εντολή της κατά Χριστόν νομοθεσίας

 

Δεν θα χρησιμοποιήσεις μάταια το όνομα του Κυρίου και Θεού σου (Εξ. 20:7), κάνοντας ψεύτικο όρκο για κανένα γήινο πράγμα, από φόβο ανθρώπου ή από ντροπή ή για δικό σου κέρδος. Γιατί η επιορκία είναι άρνηση του Θεού. Γι’ αυτό μην ορκιστείς διόλου (Ματθ. 5:34), αλλά ν’ αποφεύγεις τελείως τον όρκο, γιατί από αυτόν έρχεται η επιορκία που αποξενώνει τον άνθρωπο από το Θεό και κατατάσσει τον επίορκο με τους παράνομους.

Αν αληθεύεις σ’ όλους τους λόγους σου, θα σε πιστεύουν σαν να παίρνεις όρκο. Κι αν ποτέ συμβεί να υποβάλλεις τον εαυτό σου σε όρκο – πράγμα που πρέπει να απευχόμαστε –, αν μεν πρόκειται για κάτι σύμφωνο με το θείο νόμο, θα το εκτελέσεις ως νόμιμο, αλλά θα ζητήσεις ευθύνη από τον εαυτό σου που ορκίστηκες, και με ελεημοσύνη, ικεσία, πένθος και κακοπάθεια του σώματος, θα ζητήσεις το έλεος του Χριστού που είπε να μην ορκιστείς διόλου (Ματθ. 5:34).

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 20 ΜΑΪΟΥ 2025

Ὁ Ἅγιος Θαλλέλαιος ὁ ἰατρός καὶ οἱ σὺν αὐτῷ μαρτυρήσαντες Ἀλέξανδρος καί Ἀστέριος


Ἀκέστορι τμηθέντι τῷ Θαλλελαίῳ.
Θεὸς βοτάνην πρὸς λύσιν πέμπει πάθους.
Εἰκοστῇ Θαλλέλαιος τὴν κεφαλὴν ἀπεκάρθη.

Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Θαλλέλαιος καταγόταν ἀπὸ τὸν Λίβανο καὶ ἔζησε κατὰ τὴν ἐποχὴ τοῦ αὐτοκράτορος Νουμεριανοῦ (283 – 284 μ.Χ.). Ὁ πατέρας του ὀνομαζόταν Βερεκκόκιος καὶ ἡ μητέρα του Ρομβυλιανή. Εἶχε σπουδάσει τὴν ἰατρική ἐπιστήμη καὶ προσέφερε στοὺς πάντες ἀφιλοκερδῶς καὶ μὲ ἀγάπη τὶς ἰατρικές του ὑπηρεσίες, γι’ αὐτὸ καὶ ἐντάσσεται στὴν κατηγορία τῶν γνωστῶν Ἀναργύρων.

Δευτέρα 19 Μαΐου 2025

Δημήτρης Δασκαλάκης: Η ιδιωτική ζωή στην γκιλοτίνα του Προσωπικού Αριθμού

 
Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών

Με το άρθρο 31 του ν. 5188/2025 (ΦΕΚ 49/Α/28-3-2025) επέρχονται σημαντικές αλλαγές και διαφοροποιήσεις στην χρήση του Προσωπικού Αριθμού, καθώς προστίθεται μετά το άρθρο 11 του ν. 4727/2020 (Α' 184) «περί ψηφιακής διακυβέρνησης και ηλεκτρονικών υπηρεσιών» νέο άρθρο 11Α, με το οποίο θεσπίζεται η υποχρεωτική αναγραφή του Προσωπικού Αριθμού στο δελτίο ψηφιακής ταυτότητας των Ελλήνων πολιτών και η αποθήκευσή του στο ενσωματωμένο ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης της ψηφιακής ταυτότητας, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και τη διευκόλυνση των συναλλαγών του Δημοσίου με τους πολίτες.

Μέχρι πότε; 353.000 θύματα τῆς κεμαλικῆς θηριωδίας 100.000 ὀρφανά 50.000 ἀγνοούμενοι


Γράφει ὁ Φώτης Μιχαήλ ἰατρός

Μέχρι πότε θὰ συνεχίσει νὰ ἀποτελεῖ ταμποῦ στὸ Ἑλληνικὸ καὶ Εὐρωπαϊκὸ Κοινοβούλιο τὸ θέμα τῆς Γενοκτονίας τῶν Ἑλλήνων τοῦ Πόντου, τῆς Μικρᾶς Ἀσίας καὶ τῆς Θράκης;

Μέχρι πότε θὰ εἶναι ἐκτὸς διδακτέας ὕλης σὲ Δημοτικά, Γυμνάσια καὶ Λύκεια, τὰ κεφάλαια ποὺ ἀναφέρονται στὴν Γενοκτονία τοῦ Ποντιακοῦ, Θρακικοῦ καὶ Μικρασιατικοῦ Ἑλληνισμοῦ;

Χρῆστος Κελαϊδώνης: Καὶ γὰρ τὸ πάσχα ἡμῶν ὑπὲρ ἡμῶν ἐτύθη Χριστός - Ὁ Ἰησοῦς Χριστός, τὸ ἀληθινὸ σωτήριο Πάσχα μας (Μέρος Α΄)

 

Μέρος Α΄ - Ἡ προφορὰ καὶ ἡ σημασία τῆς ἀρχαίας ἑβραϊκῆς λέξης פסח ποὺ μεταγράφηκε ὡς πάσχα

Πολλοὶ ἀπὸ ἐμᾶς μπορεῖ νὰ ἔχουμε μείνει γιὰ χρόνια μὲ τὴν ἐντύπωση ὅτι ἡ λέξη «πάσχα», ὄχι μόνο σημαίνει στὰ ἑβραϊκὰ «διάβαση», ἀλλὰ καὶ ὅτι προφερόταν τὴν ἐποχὴ τοῦ Χριστοῦ περίπου ὡς «πέσαχ», δηλαδὴ σχεδὸν ὅπως προφέρεται στὴν σύγχρονη ἑβραϊκὴ γλῶσσα.
 
Μάλιστα, ἀρκετοὶ εἴχαμε μάθει νὰ συνδέουμε τὴν λέξη αὐτὴ μὲ τὴν διάβαση τῆς Ἐρυθρᾶς θάλασσας ἀπὸ τοὺς Ἰσραηλῖτες.
 
Ἰσχύουν, ὅμως, ὅλα τὰ παραπάνω;

Θεοφάνης Μαλκίδης: Η Γενοκτονία και η αναγνώριση, ο απολογισμός και η συνέχεια του αγώνα για την αλήθεια

 
 

Από την ομιλία στην εκδήλωση που οργάνωσε το Μουσείο και το Ινστιτούτο Γενοκτονίας. Ερεβάν, Αρμενία, 19 Μαΐου 2025.


 

Οι σκέψεις οι οποίες  αποτυπώνονται στη συνέχεια αποτελούν, μεταξύ των άλλων, τον απολογισμό, της συνεχούς  δραστηριότητας στην Ελλάδα και το εξωτερικό για το ζήτημα της Γενοκτονίας. Οι εξορίες, οι διώξεις, οι σφαγές, η  βαρβαρότητα που υπέστη ο Ελληνισμός από τις ακτές της Ιωνίας μέχρι την Καππαδοκία και από τη Θράκη μέχρι τον Πόντο, συνιστά σχεδιασμένη, οργανωμένη, προγραμματισμένη προσπάθεια εξαφάνισης του Ελληνικού έθνους,  αποτελεί  Γενοκτονία τόσο στον τύπο, όσο και στην ουσία του (χωρίς παραγραφή όσα χρόνια και εάν περάσουν) όρου της σχετικής σύμβασης του ΟΗΕ και του διεθνούς δικαίου. Σύμβασης και δικαίου   που χωρίς προβλέπουν  κυρώσεις για τους υπεύθυνους και για τους αρνητές, χωρίς να υπάρχει παραγραφή, που προβλέπουν επανόρθωση, αποζημίωση, αποκατάσταση των θυμάτων και των απογόνων τους.

Πίστη και συνέργεια


Κάποιος αδελφός ρώτησε έναν γέροντα: «Άραγε η πίστη κάποιου μπορεί να ωφελήσει άλλον που δεν συνεισφέρει πίστη, όπως ωφέλησε τον παράλυτο η πίστη εκείνων που τον κουβάλησαν (Μαρκ. 2:3-12);»

Αποκρίθηκε ο γέροντας: «Αν δεν ήταν πιστός ο παράλυτος, δεν θα άφηνε να τον κουβαλήσουν και να τον κατεβάσουν από τη στέγη· επομένως τον έσωσε και η δική του πίστη μαζί με των άλλων. Γιατί αν ο άνθρωπος δεν προσφέρει πίστη στον Θεό, δεν ωφελείται καθόλου. Μη λοιπόν βρεις δικαιολογία να μην κάνεις τίποτε ρίχνοντας επάνω σε άλλον όλο το φορτίο σου. Ο προφήτης Ιερεμίας, για παράδειγμα, πιστεύοντας ότι ο Θεός θα ελεήσει τον λαό του, προσευχόταν για χάρη του· επειδή όμως ο λαός δεν πρόσφερε και ο ίδιος πίστη μαζί με τον προφήτη, αυτός δεν εισακούστηκε. Μήπως ο προφήτης δεν είχε πίστη όπως εκείνοι που κουβάλησαν τον παράλυτο; Αυτό ισχύει και σε παρόμοιες περιπτώσεις».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΜΑΪΟΥ 2025


Ὁ Ἅγιος Πατρίκιος ὁ Ἱερομάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ Ἀκάκιος, Μένανδρος καὶ Πολύαινος οἱ Μάρτυρες



Eις τον Πατρίκιον.
Ἐφεῦρε Πατρίκιος ἐκτμηθεὶς κλέος,
Ὑπὲρ κλέος πᾶν γηΐνων πατρικίων.

Κυριακή 18 Μαΐου 2025

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Ἄς φέρουμε στό νοῦ μας τήν Σαμαρείτιδα.

 

Πῶς μεταμορφώνει τόν ἄνθρωπο ἡ προσωπική σχέση καί γνωριμία μέ τόν Χριστό!

Λεγόμεθα χριστιανοί - ὀρθόδοξοι. Ποιό ρόλο ὅμως παίζει ὁ χριστιανισμός, ἡ ὀρθοδοξία, στήν ζωή μας;

Ἄς ἀποτολμήσουμε μιά σύγκριση τῆς προσωπικῆς μας ζωῆς (ἤ τῆς κοινωνίας μας) μέ τό Εὐαγγέλιο. Τί θά δοῦμε; Συμφέροντα, συμβιβασμούς, ὑποχωρήσεις, διπλωματικές ἐνἐργειες. Ποῦ εἶναι ἡ εὐθύτητα, ἡ εἰλικρίνεια, ἡ ἀλήθεια; Στήν πράξη, παράλληλα μέ τό Εὐαγγέλιό του δεχόμαστε διάφορα ὑλιστικά καί ἄθεα συστήματα, ἐξισώνοντάς τα μέ τό Εὐαγγέλιο, νά κατευθύνουν τήν ζωή μας.

Σοφία Μπεκρῆ: «Ἔλθετε πρός με καί ἀρύσασθε ὕδωρ ζῶν»

 

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος 
 
Ὁ ἀνθρώπινος ὀργανισμός, γιὰ νὰ λειτουργήσῃ, χρειάζεται νὰ καλύψῃ τὶς διάφορες φυσικές του ἀνάγκες, ἐκ τῶν ὁποίων ἡ πλέον ἐπιτακτικὴ εἶναι ἡ δίψα. Ὡς γνωστόν, ὁ ἄνθρωπος χωρὶς φαγητὸ μπορεῖ νὰ ἀντέξῃ κάποιο διάστημα, χωρὶς νερὸ ὅμως γρήγορα χάνει τὶς δυνάμεις του καὶ ξεψυχᾶ.

Γιὰ αὐτὴν τὴν ἀνάγκη τοῦ ἀνθρώπου νὰ ξεδιψάσῃ, κυριολεκτικὰ καὶ μή, γιὰ τὴν φυσικὴ ἀλλὰ καὶ τὴν πνευματική δίψα γίνεται λόγος στὸ Εὐαγγέλιο τὴν Κυριακὴ τῆς Σαμαρείτιδος. Ἀκόμη καὶ ὁ ἴδιος ὁ Χριστός, ὡς ἄνθρωπος, διψᾶ, «κεκοπιακὼς ἐκ τῆς ὁδοιπορίας» καὶ ἐξαντλημένος ἀπὸ τὸν καύσωνα, καθὼς ἔχει διανύσει μαζὶ μὲ τοὺς μαθητές Του μὲ τὰ πόδια τὸν μακρὺ δρόμο ἀπὸ τὴν Ἰουδαία, κατευθυνόμενος πρὸς Βορρᾶν, πρὸς τὴν Γαλιλαία, γιὰ νὰ συνεχίσῃ τὸ ἔργο Του.