Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023

π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος: ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΜΗΝΥΣΕΩΣ κατά τοῦ δημοιογράφου Κων. Φλαμή


π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος

Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν


Πάτρα   15 . 3 . 2023

 

ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΜΗΝΥΣΕΩΣ

κατά του δημοσιογράφου Κων. Φλαμή.

 

Δεν ήταν στις προθέσεις μου η παρούσα ανακοίνωση αλλά για την πληρότητα και ακρίβεια της ενημερώσεως του λαού μετά το χθεσινό άρθρο του κ. Φ3λαμή με τίτλο  «Όλα όσα έγιναν στη δίκη με κατηγορούμενο τον Κ. Φλαμή» (14.3.23) οφείλω να δηλώσω:

Ο δημοσιογράφος κ. Κων. Φλαμής την 13.3.2023, κατά την εκδίκαση της εναντίον του μηνύσεώς μου, κατέθεσε στα Πρακτικά του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πατρών την ακόλουθη δήλωση:

Ελευθέριος Ανδρώνης: Τέμπη: Η οργή της νεολαίας δεν πρόκειται να πιάσει τόπο αν δεν μετατραπεί σε πολιτική σκέψη και πράξη


Αν οι νέοι που αντιδρούν για τα Τέμπη αναλωθούν στις καταδίκες και δεν αποκτήσουν πολιτικοποιημένη σκέψη, τότε τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει προς το καλύτερο
 

Τραγωδία στα Τέμπη: Από τη μια άκρη της ελληνικής επικράτειας ως την άλλη, ο λαός φαίνεται να περνάει σε μια φάση αφύπνισης, αφού μετά την τραγωδία των Τεμπών η οργή και η αγανάκτηση του λαού αναζωπυρώνεται συνεχώς από την προκλητική στάση των πολιτικών. Διαδηλώσεις τέτοιας μαζικότητας και τόσο κοινής αποδοχής έχουμε να δούμε στη χώρα από την εποχή των μνημονίων.

Όμως, δεν πρέπει να ξεχνούμε πώς μετά την κορύφωση της δράσης του, το λαϊκό ρεύμα των «αγανακτισμένων» ξεθύμανε μήνα με τον μήνα, χρόνο με τον χρόνο, μέχρι που το πολιτικό σύστημα κατάφερε να απλώσει και πάλι τα πλοκάμια του και να εγκλωβίσει τον λαό ξανά στον φαύλο κύκλο των αυτόκλητων «σωτήρων» που έρχονταν στην εξουσία μόνο και μόνο για να διαιωνίσουν έτι περεταίρω το πελατειακό κράτος διαφθοράς και συστηματικής εκποίησης της χώρας.

Σχόλιο ἐπί τῆς μνημειώδους ἐγκυκλίου τοῦ μακαριστοῦ Φλωρίνης Αὐγουστίνου σχετικά μέ τίς ἐκτροπές τῶν Ἀπόκρεων καί συσχέτισή της μέ πρόσφατα γεγονότα καί καταστάσεις*


Δεῖτε τὴν ἐν λόγῳ ἐγκύκλιο ΕΔΩ
 
Γράφει ο Λυκούργος Νάνης, ιατρός 
 
Ὁ μακαριστὸς ἱεράρχης, ὑπείκων στὴ φωνὴ τῆς ἀρχιερατικῆς του συνειδήσεως καὶ ἑπόμενος τῶν φρικτῶν διαβεβαιώσεων ποὺ ἔδωσε κατὰ τὴν ἱερότατη στιγμὴ τῆς χειροτονίας του,  ἀγωνιῶν ἐμπόνως  γιὰ τίς καρναβαλικὲς καὶ λοιπὲς ψυχοφθόρες παρεκτροπὲς τῶν ἡμερῶν τῶν Ἀπόκρεων, ποὺ σὲ μεγάλο βαθμὸ μάστιζαν καὶ λυμαίνονταν  ἀπὸ ἐτῶν καὶ πολὺ πρὸ τῆς ἐνθρονίσεώς του στὴ μητρόπολη Φλωρίνης τὸ δημόσιο καὶ ἰδιωτικὸ βίο τῶν κατοίκων τῆς ἐπισκοπικῆς του παροικίας (ὅρα ἐπὶ παραδείγματι ὁ καρνάβαλος τοῦ Ἀμυνταίου), ἤδη ἀπὸ τὸν πρῶτο χρόνο τῆς διαποιμάνσεως τοῦ τοπικοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώματος, ἀποδύθηκε, κατ᾿ ἀρχήν, σὲ μιὰ εὐλογημένη ἐπιχείρηση διαφωτίσεως  τοῦ ποιμνίου του, ἀναφορικὰ μὲ τὴν τεράστια καὶ δυσθεώρητη πνευματικὴ ζημία ποὺ συνεπάγονται γιὰ τὴν  πνευματικὴ ζωὴ τῶν χριστιανῶν οἱ ἐν λόγῳ ἀσχημίες καὶ ἀθλιότητες ποὺ ἀποτελοῦν χαρακτηριστικὲς ἐκδηλώσεις παλινδρόμησης καὶ ὀπισθοδρόμησης στὴν ἀρχαία εἰδωλολατρεία, δύο χιλιάδες καὶ πλέον χρόνια μετὰ Χριστόν!

Άγιος Σωφρόνιος Σαχάρωφ: «Τα στάδια της μετανοίας»


Πάσχουμε, αλλά με άλλο πόνο , που πριν μας ήταν άγνωστος. Είναι πόνος που μας εμπνέει, δεν σκοτώνει. Σ’ αυτόν συνυπάρχει άκτιστη δύναμη. Μπαίνουμε στην θεία απειρότητα. Μένουμε εκστατικοί με όσα γεγονότα μας συμβαίνουν. Το μεγαλείο Του μας υπερβαίνει.

Στην αρχή της μετάνοιας επικρατεί θλίψη, σύντομα όμως διαπιστώνουμε ότι μπαίνει μέσα μας ενέργεια νέας ζωής, που προκαλεί θαυμαστή αλλοίωση του νου. Αυτή η κίνηση προς μετάνοια εμφανίζεται ως ανεύρεση του Θεού της αγάπης.

Ενώπιον του πνεύματος μας διαγράφεται ευκρινέστερα η μεγαλοπρεπής εικόνα του Πρωτοπλάστου Ανθρώπου. Ατενίζοντας αυτή την ωραιότητα ανακαλύπτουμε ποιά φοβερή διαστροφή έπαθε μέσα μας η πρωταρχική ιδέα του Δημιουργού για μας. Η χάρη της μετάνοιας μας αποκαλύπτει την εικόνα του Υιού του Θεού. Ω, πόσο οδυνηρή είναι η πορεία αυτή! Φλογερή ρομφαία διαπερνά την καρδιά μας.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 15 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023


Ὁ Ἅγιος Ἀγάπιος ὁ Μάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ μαρτυρήσαντες


 Eις τον Aγάπιον.
Ἔσπευδεν Ἀγάπιος εἰς μαρτυρίαν.
Θεοῦ γὰρ αὐτὸν ὑπέθαλπεν ἀγάπη.

Eις τον Πλήσιον, Pωμύλον και Tιμόλαον.
Μετὰ τριῶν Πλήσιος ἐκτμηθεὶς ξίφει,
Θεοῦ σὺν αὐτοῖς ἵσταται νῦν πλησίον.

Eις τους δύω Aλεξάνδρους και Διονυσίους.
Ὡς Ἀλεξάνδροις κλῆσις ἐκτομή, στέφος,
Καὶ Διονυσίοις τε κοινὰ ἦν τάδε.

Πέμπτῃ καὶ δεκάτῃ τμήθη Ἀγάπιος, ἑταῖροι.

Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

Ο άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης ως λειτουργός


Ο Γέροντας λειτουργούσε καθημερινώς. Όταν τον ρωτούσες, αν αύριο θα έχει Λειτουργία, απαντούσε στερεότυπα: «Αν θέλει ο Θεός, θα λειτουργήσω». Ξυπνούσε, πλενόταν, χτενιζόταν και με σταθερά βήματα, σιωπηλός κατευθυνόταν μπρος στην ωραία πύλη να πάρει καιρό. Τυλιγμένος στο ράσο του και στο κουκούλι, διάφανος μέσα στο μισοσκόταδο του ναού, περιστοιχισμένος από τις πέντε μικρές γαλάζιες φλογίτσες των καντηλιών σαν από αστέρια του ουρανού. Κάποια στιγμή χτυπούσε το κουδουνάκι, για να μνημονεύσουμε τα πολλά ονόματα που για χρόνια μνημόνευε, μια και δέχτηκε γι’ αυτά κάποια μικρή ευλογία.

Πολλές φορές μνημονεύαμε δίπλα του μέσα στο ιερό. Λευκοντυμένος – μια άσπρη υφαντή στολή είχε όλα τα χρόνια – με κατάλευκα γένια και μαλλιά, με το βλέμμα σπινθηροβόλο και προτεταμένο στα δίπτυχα που κρέμονταν κυκλικά στην αγία Πρόθεση. Μπροστά του το Άγιο Ποτήριο σκεπασμένο, το Άγιο Δισκάριο να δέχεται τα ψίχουλα των ψυχών, ζώντων και τεθνεώτων, που αδιάλειπτα με τη λόγχη στο χέρι έβγαζε. Πιο ‘κει η λουσέρνα έριχνε το ταπεινό φως της στα δίπτυχα των ονομάτων, στα άγια σκεύη, στα λευκά άμφια και σ’ ένα πρόσωπο εκπάγλου κάλλους, ροδαλό κι ακτινοβόλο, σαν βυζαντινής εικόνας. Το κεφάλι γυμνό-φαλακρό πολλαπλασίαζε τη φωτεινότητα και τη χάρη.

Ὁ Ἅγιος Ἰουστίνος Πόποβιτς περί προσευχῆς!


Ὅταν ἡ μετάνοια συμπορεύεται μέ τό προσευχητικό ἔργο!

Ὁ Ἅγιος Ἰουστίνος διδάσκει ὅσα εἰδικά γιά τήν προσευχή πού ξεκουράζει τόν ἄνθρωπο:

Προσευχή! Τί εἶναι ἡ προσευχή; Εἶναι ἡ μεγάλη ἀρετή πού σέ ἀνασταίνει καί μέ ἀνασταίνει. Σηκώθηκες μήπως γιά προσευχή, ἔκραξες πρός τόν Κύριο νά καθαρίσῃ τήν ψυχή σου ἀπό τίς ἁμαρτίες, ἀπό τό κάθε κακό, ἀπό κάθε πάθος; Τότε οἱ τάφοι σου καί οἱ τάφοι μου ἀνοίγουν καί οἱ νεκροί ἀνασταίνονται. Ὅ,τι εἶναι ἁμαρτωλό φεύγει, ὅ,τι σύρει πρός τό κακό ἐξαφανίζεται.

Ἡ ἁγία προσευχή ἀνασταίνει τόν καθένα ἀπό μᾶς, ὅταν εἶναι εἰλικρινής, ὅταν φέρνει ὅλη τήν ψυχή στόν οὐρανό, ὅταν ἐσύ μέ φόβο καί τρόμο λέγῃς στόν Κύριο: Δές, δές τούς τάφους μου, ἀναρίθμητοι εἶναι οἱ τάφοι μου, Κύριε! Μέσα σέ κάθε ἕναν ἀπό αὐτούς τούς τάφους, νά’την ἡ ψυχή μου, νά’την νεκρή, μακρυά ἀπό Σένα, Κύριε! Εἰπέ λόγον καί ἀνάστησον πάντας τούς νεκρούς μου! Διότι, Σύ, Σύ, Κύριε, μᾶς ἔδωσες πολλές θεῖες δυνάμεις νά μᾶς ἀνασταίνουν διά τῆς ἁγίας Ἀναστάσεως, νά μᾶς ἀνασταίνουν ἀπό τόν τάφο τῆς ραθυμίας. Ναί, μέ τήν ἁμαρτία, μέ τά πάθη μας, πεθαίνουμε ψυχικά. Ἡ ψυχή ἀποθνήσκει, ὅταν χωρίζεται ἀπό τόν Θεό.

Αὐγουστῖνος Καντιώτης: Μνημειώδης ἐγκύκλιος τοῦ Μακαριστοῦ Ἐπισκόπου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτη γιά τίς παρεκτροπές τῶν ἀπόκρεων


Σχόλιο Πᾶνος: Ἀφιερωμένο σὲ ὅσους παίρνοντας ἐπιλεκτικὰ κάποια σημεῖα καὶ λέξεις ἀπὸ τὰ γραφόμενά του, καταδίκασαν καὶ ἑρμήνευσαν κατὰ τὸ δοκοῦν τίς θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Ἀμβροσίου πρώην Καλαβρύτων, ὅσον ἀφορᾷ τὰ καρναβάλια καὶ τίς πιθανὲς παιδαγωγικὲς τιμωρίες τοῦ Θεοῦ, ποὺ δὲν εἶναι ἄλλες, ἀπὸ τίς θέσεις καὶ λόγους τοῦ ἄσαρκου καὶ ἔνσαρκου Λόγου τοῦ Θεοῦ καὶ τῶν Ἁγίων Πατέρων. 
 
______________________________________

«ΣΤΑΥΡΟΣ»
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΝ
ΟΡΓΑΝΟΝ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ 
ΕΤΟΣ ΙΖ'   ΑΘΗΝΑΙ - ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 1969   ΑΡΙΘ. 96
 
 ΑΙ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΚΡΕΩΝ*
 
Τὴν Κυριακὴν 2 Φεβρουαρίου τροχίζει τὸ Τριώδιον. Τί εἶνε Τ ρ ι ώ δ ι ο ν; Τὸ εἴπομεν εἰς τὰ κηρύγματά μας. Τὸ ἐξηγήσαμεν εἰς περυσινήν ἐγκύκλιόν μας. Τὸ ἠκούσατε καὶ εἰς ἐγκύκλιον τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ἡ ὁποία ἀνεγνώσθη ἀπὸ τὸν ἄμβωνά τοῦ ἱεροῦ ναοῦ Ἀμυνταίου κατὰ τὸν κατανυκτικὸν ἐσπερινὸν τῆς Κυριακῆς τῶν Ἀπόκρεων, ὡς καὶ εἰς τοὺς ἄλλους ναούς. 

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Η πατερναλιστική διαχείριση του θανάτου μετά το δυστύχημα των Τεμπών

Όταν αφθονούν οι αυταρχικοί Κρέοντες αλλά λείπουν οι ανυπάκουες Αντιγόνες
 

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, Καθηγητής Ποινικού Δικαίου – Δικηγόρος Αθηνών

ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ:
Ο σκληρός πατερναλισμός υπάρχει εκεί όπου, σε έναν νοερό διάλογο με τα όργανα του κρατικού Λεβιάθαν, ο πολίτης θα αντιδρούσε με τα εξής λόγια: «μην ανακατεύεσαι στα προσωπικά μου, γούστο μου και καπέλο μου τι θα κάνω με την υγεία μου και την ζωή μου – εδώ κάνω κουμάντο εγώ, εσύ μόκο».  
Ένα νέο παράδειγμα σκληρού πατερναλισμού αυτής της τρισάθλιας κυβέρνησης προέκυψε από την διαχείριση του θανάτου μετά την σιδηροδρομική συμφορά στα Τέμπη. Πρόκειται για την απαγόρευση οπτικής επαφής των συγγενών «με τους ανθρώπους που δεν ζουν πια, ώστε η κατάσταση να είναι λιγότερο ψυχοφθόρα για εκείνους».

Ἅγιος Παΐσιος: Προσευχή γιά τόν πνευματικό μας ἀγῶνα


– Γέροντα, ὁ Ἀββᾶς Ἰσαὰκ γράφει: «Πῶς ζητᾶς νὰ ἀγαπήσης τὸν Θεό, ἐνῶ δὲν ἔχεις καθαρισθῆ ἀπὸ τὰ πάθη;»[1]. Ἂν κάποιος δὲν ἔχη καθαρισθῆ ἀπὸ τὰ πάθη του καὶ ἔχη πόθο νὰ ἀγαπήση τὸν Θεό, μπορεῖ αὐτὸ νὰ ἔχη μέσα ἀναίδεια;

– Ὄχι, γιατί νὰ ἔχη ἀναίδεια; Ἀγωνίζεται κανεὶς νὰ κα­θαρισθῆ ἀπὸ τὰ πάθη καὶ συγχρόνως θέλει νὰ ἀγαπήση τὸν Θεό. Παράλληλα γίνονται καὶ τὰ δύο. Ἂν ὅμως κάποιος ἀδιαφορῆ γιὰ τὰ πάθη του καὶ ζητᾶ στὴν προ­σευχή του νὰ ἀγαπήση τὸν Θεό, αὐτὸς ἔχει ἀναίδεια.

– Γέροντα, διάβασα κάπου ὅτι τὸ δώρημα στὴν προσευχὴ εἶναι ἀνάλογο μὲ τὴν πίστη καὶ μὲ τὴν θερ­μότητα τῆς καρδιᾶς[2].

– Ἐσὺ τί ζητᾶς ἀπὸ τὸν Θεό;

Φανούλα Αργυρού: «Και όμως Πρόεδρε Χριστοδουλίδη, σημαίνει αριθμητική ισότητα ! Η αλήθεια κρύβεται στην πένα της βρετανικής εποικοδομητικής ασάφειας!»

Γράφει η Φανούλα Αργυρού* 

Ο νέο-εκλεγείς Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης στη τελευταία τηλεμαχία 10 Φεβρουαρίου 2023, δήλωσε για την πολιτική του έναντι του Κυπριακού:

«Μετεξέλιξη ΚΔ, εφαρμογή ευρωπαϊκού κεκτημένου, όχι εγγυήσεις, όχι παραμονή κατοχικού στρατού. Αυτά τα 4 είναι κόκκινες γραμμές. Η πρώτη φορά που σχέδιο ήταν καλύτερο από το προηγούμενο, ήταν την τελευταία φορά επειδή ήμασταν πια κράτος-μέλος της ΕΕ.» Και για την πολιτική ισότητα:

«Πολιτική ισότητα όπως περιγράφεται στα σχετικά ψηφίσματα, που δεν σημαίνει αριθμητική. Επανέναρξη διαπραγματεύσεων  Δεν συμφωνώ με το σύνολο των σημείων του πλαισίου Γκουτέρες, διαφωνώ ότι στις περιοχές που δεν θα επιστρέψουν Ε/κ τον πρώτο λόγο τον έχει ο χρήστης”.

Δημήτρης Νατσιός: «Κουράγιο, μικροκόρη μας, πού μᾶς ἐγίνης μάνα»


 
Πρὶν ἀπὸ 25 περίπου χρόνια, στὴν Κύπρο, σὲ κάποιο σηµεῖο τῆς «νεκρῆς ζώνης», πέφτει νεκρὸς ἀπὸ σφαῖρες ἄνανδρων Τούρκων ἕνα 26χρονο παλληκάρι, ὁ Σολωµὸς Σπύρου Σολωµός. Σκαρφάλωνε ἄοπλος στὸν ἱστό, γιὰ νὰ κατεβάσει τὸ κατοχικὸ σύµβολο τοῦ ψεύδους καὶ τοῦ αἴµατος: τὴν «τουρκοκυπριακὴ σηµαία». Ἐκεῖ τὸν βρῆκε τὸ βόλι... Καὶ τὸ ἡρωικὸ ἑλληνόπουλο - ποῦ εἶχε ἴδιο καὶ τὸ όνοµα καὶ τὸ ἐπίθετο µε τὸν ποιητὴ ποῦ ἔγραψε τὸν «Ὕµνο στὴν Ἐλευθερία»! - πέρασε ἐλεύθερα στὴν ἀθανασία! Πῆγαν μετὰ ἀπὸ μέρες στὸν πατέρα τοῦ ἥρωα, γιὰ νὰ τοῦ προσφέρουν οἰκονομικὴ ἐνίσχυση, ἐκ μέρους τῆς Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων. Ἀρνιόταν πεισματικά, ὄντας φτωχὸς μὰ περήφανος. Πείστηκε, ὅταν τοῦ εἶπαν πὼς δὲν ἔπρεπε νὰ προσβάλει τοὺς ἐκπροσώπους τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, γιατί ἤθελαν μόνο νὰ τιμήσουν τὸν ἥρωα γιο τους. Μόλις πῆρε τὴν ἐπιταγή, τὴν κατέθεσε ἀμέσως στὸ Ταμεῖο Ἄμυνας τῆς Κύπρου. Ὅταν τὸν ρώτησαν, γιατί τὸ ἔκανε, ἀπάντησε ὁ λεβεντόγερος. «Τί νόμισαν, ὅτι θὰ ἔτρωγα ἐγὼ ἀπὸ τὸ αἷμα τοῦ παιδιοῦ μου; Φαντάζεστε νὰ πήγαιναν στὸν Πιερὴ Αὐξεντίου μὲ μιὰ ἐπιταγὴ καὶ τοῦ λέγαν: «Αὐτὰ εἶναι γιὰ τὴ θυσία τοῦ γιοῦ σου; Θὰ τοὺς σκότωνε!».

π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης: Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΤΙΜΩΡΕΙ ΑΛΛΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥ ΣΗΜΕΡΑ


Ευαγόρας Παλληκαρίδης: Τα μεσάνυχτα της 13ης Μαρτίου 1957 οδηγείται στην αγχόνη. Τραγουδά τον Εθνικό Ύμνο - Ό,τι έκαμα το έκαμα ως Έλλην Κύπριος όστις ζητεί την Ελευθερίαν του


Τα μεσάνυχτα της 13ης Μαρτίου 1957 οδηγείται στην αγχόνη.
Τραγουδά τον Εθνικό Ύμνο.
Δύο λεπτά αργότερα (14 Μαρτίου) η καταπακτή ανοίγει και ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης περνά στην  αιωνιότητα.
Ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης είναι ένας ακόμα Μάρτυρας του αγώνα των ελληνοκυπρίων για την αποτίναξη του αγγλικού ζυγού και την Ένωση της Μεγαλονήσου με την Ελλάδα.
Γεννήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1938 στο χωριό Τσάδα, της επαρχίας Πάφου. 
Μπήκε νωρίς στον αγώνα, από τα μαθητικά του χρόνια κιόλας. 
Το 1953, σε ηλικία 15 ετών, κατεβάζει και τεμαχίζει την αγγλική σημαία στο Κολέγιο της Πάφου, κατά την ημέρα στέψης της Βασίλισσας Ελισάβετ στο Λονδίνο.
Δύο χρόνια αργότερα, συλλαμβάνεται ως μέλος της νεολαίας της ΕΟΚΑ, επειδή συμμετείχε σε παράνομη πορεία.

Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου – Ημερολόγιο με αφιέρωμα στο…Metaverse - βίντεο


Stefanos Damianidis

Το είδαμε και αυτό! 
Ο Μητροπολίτης Κυδωνίας & Αποκορώνου (με τις ευλογίες του Βαρθολομαίου) εξέδωσε ημερολόγιο για το 23 με αφιέρωμα στο #Metaverse!!! Αντί για βίους Αγίων, στο εξής οι πιστοί θα μαθαίνουν πώς να ζουν σε #VirtualReality! Θα πέσει φωτιά να μας κάψει! #Ιερώνυμος #ΝΤΠ

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Ὁ Ὅσιος Βενέδικτος ὁ ἐκ Νουρσίας


Ὁ Ὅσιος Βενέδικτος γεννήθηκε τὸ ἔτος 480 μ.Χ. στὴν ἐπαρχία Νουρσίας τῆς Οὐμβρίας. Οἱ γονεῖς του τὸν ἔστειλαν νὰ σπουδάσει στὴ Ρώμη, ἀλλὰ ἡ χλιδὴ τῆς πρωτεύουσας εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα νὰ φουντώσει στὴν ψυχή του ἡ ἐπιθυμία τοῦ μοναχικοῦ βίου. Ὅταν ἔχασε τοὺς γονεῖς του, ἡ τροφός του ἀνέλαβε τὴν κηδεμονία ἐκείνου καὶ τῆς ἀδελφῆς του Ἁγίας Σχολαστικῆς. Σὲ ἡλικία εἴκοσι ἐτῶν ἐγκατέλειψε τὴν οἰκογένειά του καὶ ἀφιερώθηκε στὸν Θεό.

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης: «Δεν ήτανε δυστύχημα. Ήταν δολοφονία»

π. Ἰωάννης Δρογγίτης: Ὁ Χριστὸς γιά τήν ὁμοφυλοφιλία Μέρος Γ'

 
Ἡ ὁμιλία ἀποτελεῖ συνέχεια τῶν δύο προηγούμενων ὁμιλιῶν μὲ τίτλους:  
Ἀνώμαλες καταστάσεις καὶ ἄθεσμες βαπτίσεις στὴν αὐλὴ τῆς Ἐκκλησίας. Μέρος Α'

Ἡ διαχρονία τοῦ λόγου τῆς Ἐκκλησίας καὶ οἱ ἐλπιδοκτόνες παραχαράξεις του Μέρος Β'
 
________________________________
 
 
Ὑπάρχουν πάρα πολλοὶ λόγοι γιὰ νὰ εἶναι κανεὶς λυπημένος σήμερα καὶ τὸ παράδοξο εἶναι, ὅτι ἐνῶ ὑπάρχουν αὐτοὶ καὶ πολεμοῦν τὴν ψυχή μας διαρκῶς, ἐμεῖς παραμένουμε χαρούμενοι. Δηλαδή μέσα σὲ αὐτὴ τὴ θύελλα ἄς ποῦμε ποὺ ἔχει ξεσπάσει, οἱ πιστοὶ ἔχουν τὴ χαρὰ τοῦ Χριστοῦ μέσα τους καὶ εἶναι ἀλήθεια αὐτό, δὲν εἶναι μία προσπάθεια χειραγώγησης τοῦ νοῦ τοῦ δικοῦ μας, μιὰ αὐθυποβολὴ ἀλλὰ εἶναι πραγματικότητα. Καὶ ἐνῶ ὑπάρχουν τόσες ἑστίες λύπης καὶ τόσες ἀφορμές, πράγματα δηλαδὴ ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ τὰ καταπιεῖ κανείς, ἡ ἰσορροπία ποὺ ἔχουν τὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας εἶναι θαυμαστή.

COVID-19 Ψύχωση που προκαλείται από εμβόλιο - 13 περιπτώσεις μεταεμβολιαστικής ψύχωσης, μανίας και απόπειρας αυτοκτονίας που θα σας σοκάρουν


Dr. William Makis
 
Τα εμβόλια COVID-19 μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την ψυχική υγεία. Τα μέλη της οικογένειας έχουν αναφέρει εγκεφαλική ομίχλη, αλλαγές στη διάθεση, αλλαγές στην προσωπικότητα, εχθρότητα και θυμό, ασταθή οδήγηση, σύγχυση και πολλά άλλα. Μερικές φορές, ο αντίκτυπος στην ψυχική υγεία είναι καταστροφικός.

Ακολουθούν 13 περιπτώσεις που θα σας δώσουν μια νέα προοπτική για το τι μπορούν να προκαλέσουν τα εμβόλια COVID-19 στην ψυχική υγεία ενός ατόμου χωρίς προηγούμενο ψυχιατρικό ιστορικό.

Ἀπό τό Γεροντικό τοῦ Σινᾶ 3


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις 
«Ἀπό τό Γεροντικό τοῦ Σινᾶ» ΕΔΩ

Ξόιος

Ένας πατέρας έλεγε για τον αββά Ξόϊο τον Θηβαίο ότι πήγε κάποτε στο Σινά. Όταν έφευγε από κει τον συνάντησε ένας αδελφός και του είπε στενάζοντας:
Στεναχωριόμαστε αββά, επειδή δεν βρέχει.

Του απαντά ο γέροντας:
Γιατί δεν προσεύχεστε και δεν παρακαλείτε τον Θεό;

Κωνσταντίνος Ελευθερίου: Τι μάθαμε από τα Lockdown Files; - βίντεο

Τα Lockdown Files της βρετανικής εφημερίδας Telegraph αποτελούν μια ανάλυση πάνω από 100,000 μηνυμάτων WhatsApp μεταξύ του πρώην Υπουργού Υγείας, Ματ Χάνκοκ, και των υπόλοιπων στελεχών της κυβέρνησης του Μπόρις Τζόνσον κατά τη κορύφωση της υποτιθέμενης πανδημίας.

Η ανάλυση αυτή ρίχνει φως στο πως η βρετανική κυβέρνηση χρησιμοποίησε τον φόβο του ιού για να τρομοκρατήσει το κοινό ώστε να δεχθεί την ολοκληρωτική καταστολή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του, αποκαλύπτοντας παράλληλα πως τα μέτρα αντιμετώπισης της καραντίνας δεν ήταν προϊόν επιστημονικών δεδομένων αλλά ένα παιχνίδι εξουσίας και δημοσίων σχέσεων με καταστροφικές συνέπειες για τη βρετανική κοινωνία. Αν και τα όσα αποκαλύπτουν περιορίζονται στη βρετανική σφαίρα, το μήνυμά τους είναι παγκόσμιο καθώς αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο οι κυβερνώντες χρησιμοποίησαν τον COVID προκειμένου να ισχυροποιήσουν τις πολιτικές καριέρες τους εις βάρος των ανθρώπων που καλούνται να υπηρετήσουν.

Λάμπρος Σκόντζος: Σωτήρια νοήματα του Αγίου Τριωδίου και της Μεγάλης Τεσσαρακοστής (Βίντεο)


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ: 22/2/2023 
 
ΚΑΛΕΣΜΕΝOΣ: Λάμπρος Σκόντζος, θεολόγος, εκπαιδευτικός, αρθρογράφος 
 
‘’Το στάδιον των αρετών ηνέωκται, οι βουλόμενοι αθλήσαι εισέλθετε …’’ γράφει το στιχηρό ιδιόμελο των Αίνων της Κυριακής της Τυρινής και με την ευκαιρία αυτή ο θεολόγος Λάμπρος Σκόντζος μάς παρουσιάζει τα νοήματα των Κυριακών του Τριωδίου και της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. 
 
Η Αγία μας Εκκλησία μας δίνει μια μεγάλη πνευματική ευκαιρία να εργαστούμε πνευματικά, να εμβαθύνουμε στον εαυτό μας, να πολεμήσουμε τα πάθη μας, να αφήσουμε τις μικρότητες και πονηρίες μας και να πλησιάσουμε καθαρότεροι το Νυμφίο Χριστό. 

Άγγελος Καραγεώργος: Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΡΑΓΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΕΧΝΗΤΕΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ


 
Μετά από αυτό το τρομερό δυστύχημα, για το οποίο το πρώτο πράγμα που θα αναρωτιόταν κάποιος είναι πώς είναι δυνατόν να πορεύεται για τόση ώρα ένα τραίνο σε λάθος γραμμές χωρίς να το πάρει κανείς χαμπάρι, είδαμε πώς, όπως πάντα, φροντίζουν να ελέγξουν τις εντυπώσεις των ανθρώπων με τα συνηθισμένα παπαγαλάκια τους που ξαφνικά έγιναν θαρραλέοι επαναστάτες παρασύροντας έτσι τον κόσμο σε μια διέξοδο αποσυμπίεσης για όλα αυτά που του συμβαίνουν μέσα από διαχρονικές διαμαρτυρίες για τους “ανεύθυνους” κυβερνώντες (που πρέπει να φύγουν για να έρθουν οι επόμενοι να επιδιορθώσουν) συντηρώντας αφ’ ενός μεν τη σύγχυση για το ποιός φταίει μην πλησιάζοντας ποτέ καν όμως στο ποιός είναι αυτός που είναι πραγματικά πίσω από όλα, πολλώ μάλλον δε κρατώντας τους ανθρώπους σε συνεχή κατώτερα συναισθήματα αδυναμώνοντας τους ακόμα περισσότερο μαζί και με άλλα σημαντικά οφέλη που αναλύσαμε.

Το χάρισμα του αββά Παύλου του απλού εναντίον των δαιμόνων


Αφού έμεινε έναν χρόνο μόνος του (1) ο απλός Παύλος, αξιώθηκε να πάρει το χάρισμα εναντίον των δαιμόνων και κάθε αρρώστιας, επειδή έφτασε στην τελειότητα της ασκητικής αρετής. Μια μέρα λοιπόν έφεραν στον Μέγα Αντώνιο έναν νεαρό που είχε “αρχικό” δαίμονα, (2) ο οποίος βλαστημούσε ακόμη και τον ουρανό. Παρατήρησε ο Αντώνιος τον νεαρό και είπε σε εκείνους που τον συνόδευαν: «Αυτό το έργο δεν είναι για εμένα, γιατί δεν αξιώθηκα ακόμη να πάρω το χάρισμα εναντίον του τάγματος αυτού των “αρχικών” δαιμόνων. Αυτό είναι το χάρισμα του Παύλου του απλού». Πήγε λοιπόν μαζί τους ο Αντώνιος στον Παύλο και του είπε: «Αββά Παύλε, βγάλε τον δαίμονα από τον άνθρωπο, για να πάει στο σπίτι του υγιής και να δοξάσει τον Κύριο». «Γιατί όχι εσύ;» ρώτησε ο Παύλος. «Εγώ δεν ευκαιρώ», αποκρίθηκε ο Αντώνιος, «έχω άλλη δουλειά». Και αφήνοντας εκεί τον νεαρό ο Μέγας Αντώνιος, γύρισε στο κελλί του.

Σηκώθηκε τότε ο Παύλος και, αφού προσευχήθηκε, κάλεσε τον δαιμονισμένο και τον πρόσταξε: «Είπε ο αββάς Αντώνιος να βγεις από τον άνθρωπο, για να δοξάσει τον Κύριο». Ο δαίμονας όμως βλαστημώντας φώναξε: «Δεν βγαίνω, γεροφαγά, ξεμωραμένε». Πήρε λοιπόν τη μηλωτή του ο Παύλος και τον χτυπούσε με αυτήν στην πλάτη, λέγοντας: «Βγες, είπε ο αββάς Αντώνιος». Ο δαίμονας όμως έβριζε χειρότερα και τον Αντώνιο μαζί με τον Παύλο: «Γεροφαγάδες, κοιμισμένοι, άπληστοι, που ποτέ δεν σας φτάνουν τα δικά σας, τι δουλειά έχετε μ’ εμάς; Γιατί μας τυραννείτε;» Στο τέλος ο Παύλος του είπε: «Δεν βγαίνεις; Να, πηγαίνω να το πω στον Χριστό, και αλίμονό σου τι έχει να σου κάνει». Βλαστήμησε τότε και τον Κύριο ο ανήμερος δαίμονας, φωνάζοντας: «Δεν βγαίνω».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023


Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίου Νικηφόρου τοῦ Ὁμολογητοῦ, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως 


Νίκης ἑορτὴν ἡ πόλις Νικηφόρε,
Δοχὴν ἄγει σου Λειψάνου Νικηφόρου.
Χοῦς τρισκαιδεκάτῃ Νικηφόρου ἄστυ εἰσήχθη.

Μετὰ τὴν κατάπαυση τῆς εἰκονομαχίας καὶ τὴν ἀναστήλωση τῶν ἱερῶν εἰκόνων ὁ Πατριάρχης Μεθόδιος Α’ (842 – 846 μ.Χ.) εἰσηγήθηκε στοὺς βασιλεῖς Μιχαὴλ καὶ Θεοδώρα (842 – 867 μ.Χ.), ὅτι δὲν εἶναι δίκαιο τὸ ἱερὸ λείψανο τοῦ Ἁγίου Νικηφόρου νὰ βρίσκεται μακριά.
Ἔτσι ἀπεστάλησαν ἐκ μέρους τοῦ Πατριάρχου καὶ τῶν αὐτοκρατόρων οἱ ἁρμόδιοι, οἱ ὁποῖοι ἄνοιξαν τὸν τάφο τοῦ Ἁγίου στὴ μονὴ τοῦ Ἁγίου Θεοδώρου καὶ βρῆκαν τὸ ἱερὸ σκήνωμα αὐτοῦ ἀκέραιο καὶ ἄθικτο μετὰ δέκα ἐννέα ἔτη ἀπὸ τὴν κοίμησή του. Μὲ ἱερὲς ὑμνωδίες καὶ μεγαλοπρέπεια τὸ ἔβαλαν σὲ βασιλικὴ τριήρη καὶ τὸ ἔφεραν στὴ Βασιλεύουσα.