Κυριακή 28 Μαΐου 2023

Λυκοῦργος Νάνης: Άνοιξε το στόμα του... ο "αφωνότερος ιχθύος και απραγότερος βατράχου".


Γράφει ο Λυκούργος Νάνης, ιατρός 
 
Άνοιξε το στόμα του και ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος ο Β. Ο "αφωνότερος ιχθύος και απραγότερος βατράχου".

Μήπως για να καυτηριάσει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ την προβολή της διαστροφικής βρωμοταινίας; Μήπως για να αναγγείλει την λήψη πνευματικών μέτρων σε βάρος των όσων την ενέκριναν, προώθησαν προς προβολή και προέβαλαν προς μεγίστη πνευματική ζημία των παιδιών μας;

ΟΧΙ, ο κ.Ιερώνυμος αναγκάσθηκε, προφανώς , να μιλήσει με αφορμή βρωμερά ( εκ δημοσιογραφικών υπονόμων γαρ...), στοχευμένα  δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για δήθεν εργαλειοποίηση της Εκκλησίας και του θρησκευτικού συναισθήματος από τη μεριά πιστών και ανιδιοτελών ανθρώπων που πολιτεύθηκαν οργανωμένοι σε κόμμα στις τελευταίες εκλογές , λαμβάνοντας ένα ουχί ευκαταφρόνητο ποσοστό ψήφων  και λίγο έλλειψε να εισέλθουν από τώρα στη Βουλή και ταυτόχρονα στοχοποιούσαν μητροπολίτες, ιερές μονές και ιεραποστολικές αδελφότητες, ηγουμένους, μοναχούς  με προφανέστατο σκοπό να πλήξουν και την Εκκλησία ως θεσμό ,όπως και το μοναχισμό και τις αδελφότητες,  διαβάλλοντάς Την ότι δήθεν  κομματίζεται αλλά και το ελπιδοφόρο αυτό κόμμα το οποίο και ορθώς ουδέποτε μονοπώλησε την ιδιότητα του πιστού χριστιανού, ούτε ποτέ αυτοπροβλήθηκε ως "χριστιανικό κόμμα".

Οι πλούσιοι στις ΗΠΑ επιζητούν την «αθανασία»: Ξεπερνούν τα 110 δισ. δολάρια που έχουν επενδύσει σε εταιρείες που την «υπόσχονται»


Το εμφύτευμα εγκεφάλου του Ε. Μασκ ακόμα ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση
 

Η ομάδα στρατηγικών αναλυτών της Bank of America χαρακτηρίζει την έρευνα για την αθανασία μέγα επενδυτικό πεδίο για την επόμενη δεκαετία.  Μέχρι στιγμής επιχειρήσεις, ακαδημαϊκοί και επιστήμονες έχουν επενδύσει στη συγκεκριμένη βιομηχανία πάνω από 110 δισεκατομμύρια δολάρια.

Oταν η Neuralink παρουσίασε τα τελευταία της σχέδια για το εμφύτευμα εγκεφάλου που έχει υποσχεθεί πως θα φέρει την επανάσταση στην ανθρωπότητα, ο Μασκ μάλιστα είπε ότι θα εμφυτεύσει και ο ίδιος κάποια στιγμή στο μέλλον μία τέτοια συσκευή στο κεφάλι του.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Τα «Αγόρια στο ντους»: Κάτω τα χέρια από την παιδική αθωότητα – H νεοταξική «παιδεία» μετατρέπει τα σχολεία, σε «πλυντήρια» εγκεφάλων!


 Η άθεη παιδεία μετατρέπει σε «κανονικότητα» την εκπαίδευση των παιδιών προς τη διαφθορά - Ποδοπατούν την παιδική αθωότητα 
 
 

Όταν εδώ και χρόνια στο Sportime γράφαμε για μια οργανωμένη εκστρατεία εκμαυλισμού των παιδιών εκ μέρους του νεοταξικού κράτους, κάποιοι μας χαρακτήριζαν υπερβολικούς και γραφικούς.

Τώρα που δημιουργήθηκε ο σάλος με τα… «Αγόρια στο ντους», είναι ευκαιρία να ξυπνήσουν επιτέλους από τον λήθαργο τους, όσοι γονείς πίστευαν πως μπορούσαν να εμπιστεύονται τα παιδιά τους στο σημερινό σύστημα παιδείας με κλειστά μάτια.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Α΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ [:Πράξεις 20, 16-18 και 28-36] Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «Οἱ ἑτεροδιδασκαλοῦντες» [11-6-1989] (Β217)


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Α΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

[:Πράξεις 20, 16-18 καὶ 28-36]

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

«Οἱ ἑτεροδιδασκαλοῦντες»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 11-6-1989]

(Β217)

Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ἀγαπητοί μου, ἐπιστρέφει ἀπὸ τὴν περιοδεία του στὴν Ἑλλάδα κατευθυνόμενος πρὸς Ἱερουσαλήμ. Τὸ ταξίδι του ἦτο διὰ θαλάσσης. Σὲ κάποια λιμάνια σταθμεύει, γιὰ νὰ δεῖ σὲ πολὺ σύντομο χρονικὸ διάστημα, πῶς πηγαίνουν οἱ Ἐκκλησίες ποὺ εἶχε ἱδρύσει. Ἐστάθμευσε καὶ εἰς τὴν Μίλητον. Δὲν πῆγε εἰς τὴν Ἔφεσον, διότι δὲν ἔμενε χρόνος, ἀλλὰ μετεκάλεσε, δηλαδὴ ἐκάλεσε ἀπὸ τὴν Ἔφεσον τοὺς πρεσβυτέρους τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἐφέσου, γιὰ νὰ τοὺς δεῖ γιὰ λίγο, ἀκριβῶς γιὰ νὰ μὴ χρονοτριβήσει, ἐπειδὴ ἐβιάζετο νὰ πάγει εἰς τὰ Ἱεροσόλυμα καὶ νὰ προλάβει τὴν ἑορτὴν τῆς Πεντηκοστῆς. Ἡ συνάντησίς του αὐτὴ μὲ τοὺς πρεσβυτέρους τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἐφέσου, ἔμεινε ἱστορική. Καὶ εἶναι μία ἀπὸ τίς ἔνδοξες σελίδες τῆς Καινῆς Διαθήκης ἀπὸ πλευρᾶς ποιμαντικῆς, ἀλλὰ καὶ διότι ἐκεῖ εἰς ὅ,τι διημείφθῃ καὶ εἶπε στοὺς πρεσβυτέρους τῆς Ἐφέσου, ἐκεῖ καὶ ξεδιπλώθηκε ἡ ἀπέραντη ψυχὴ τοῦ Παύλου, σὲ ἕνα ἀνείπωτο οὐράνιο μεγαλεῖο.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς (τῶν Ἀγίων Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμ. Συνόδου) 28 ΜΑΪΟΥ 2023


Ἑωθινόν
 
Ἦχος πλ. β´ - Ἑωθινόν Ι´
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΚΑ´ 1 - 14

1 Μετὰ ταῦτα ἐφανέρωσεν ἑαυτὸν πάλιν ὁ Ἰησοῦς τοῖς μαθηταῖς ἐπὶ τῆς θαλάσσης τῆς Τιβεριάδος· ἐφανέρωσε δὲ οὕτως. 2 ἦσαν ὁμοῦ Σίμων Πέτρος, καὶ Θωμᾶς ὁ λεγόμενος Δίδυμος, καὶ Ναθαναὴλ ὁ ἀπὸ Κανᾶ τῆς Γαλιλαίας, καὶ οἱ τοῦ Ζεβεδαίου καὶ ἄλλοι ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ δύο. 3 λέγει αὐτοῖς Σίμων Πέτρος· Ὑπάγω ἁλιεύειν. λέγουσιν αὐτῷ· Ἐρχόμεθα καὶ ἡμεῖς σὺν σοί. ἐξῆλθον καὶ ἐνέβησαν εἰς τὸ πλοῖον εὐθύς, καὶ ἐν ἐκείνῃ τῇ νυκτὶ ἐπίασαν οὐδέν. 4 πρωΐας δὲ ἤδη γενομένης ἔστη ὁ Ἰησοῦς εἰς τὸν αἰγιαλόν· οὐ μέντοι ᾔδεισαν οἱ μαθηταὶ ὅτι Ἰησοῦς ἐστι. 5 λέγει οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Παιδία, μή τι προσφάγιον ἔχετε; ἀπεκρίθησαν αὐτῷ· Οὔ. 6 ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς· Βάλετε εἰς τὰ δεξιὰ μέρη τοῦ πλοίου τὸ δίκτυον, καὶ εὑρήσετε. ἔβαλον οὖν, καὶ οὐκέτι αὐτὸ ἑλκύσαι ἴσχυσαν ἀπὸ τοῦ πλήθους τῶν ἰχθύων. 7 λέγει οὖν ὁ μαθητὴς ἐκεῖνος, ὃν ἠγάπα ὁ Ἰησοῦς, τῷ Πέτρῳ· Ὁ Κύριός ἐστι. Σίμων οὖν Πέτρος ἀκούσας ὅτι ὁ Κύριός ἐστι, τὸν ἐπενδύτην διεζώσατο· ἦν γὰρ γυμνός· καὶ ἔβαλεν ἑαυτὸν εἰς τὴν θάλασσαν· 8 οἱ δὲ ἄλλοι μαθηταὶ τῷ πλοιαρίῳ ἦλθον· οὐ γὰρ ἦσαν μακρὰν ἀπὸ τῆς γῆς, ἀλλ’ ὡς ἀπὸ πηχῶν διακοσίων· σύροντες τὸ δίκτυον τῶν ἰχθύων. 9 ὡς οὖν ἀπέβησαν εἰς τὴν γῆν, βλέπουσιν ἀνθρακιὰν κειμένην καὶ ὀψάριον ἐπικείμενον καὶ ἄρτον. 10 λέγει αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Ἐνέγκατε ἀπὸ τῶν ὀψαρίων ὧν ἐπιάσατε νῦν. 11 ἀνέβη Σίμων Πέτρος καὶ εἵλκυσε τὸ δίκτυον ἐπὶ τῆς γῆς, μεστὸν ἰχθύων μεγάλων ἑκατὸν πεντήκοντα τριῶν· καὶ τοσούτων ὄντων οὐκ ἐσχίσθη τὸ δίκτυον. 12 λέγει αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Δεῦτε ἀριστήσατε. οὐδεὶς δὲ ἐτόλμα τῶν μαθητῶν ἐξετάσαι αὐτόν σὺ τίς εἶ, εἰδότες ὅτι ὁ Κύριός ἐστιν. 13 ἔρχεται οὖν ὁ Ἰησοῦς καὶ λαμβάνει τὸν ἄρτον καὶ δίδωσιν αὐτοῖς καὶ τὸ ὀψάριον ὁμοίως. 14 Τοῦτο ἤδη τρίτον ἐφανερώθη ὁ Ἰησοῦς τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ ἐγερθεὶς ἐκ νεκρῶν.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΜΑΪΟΥ 2023


  Αγίων Τριακοσίων δέκα οκτώ (318) Πατέρων της Α' Οικουμενικής Συνόδου
 

Πόλου νοητοῦ ἀστέρες σελασφόροι,
ἀκτῖσιν ὑμῶν φωτίσαιτέ μοι φρένας.
Ξένον τὸν Υἰὸν Πατρὸς οὐσίας λέγων,
Ἄρειος, ἤτω τῆς Θεοῦ δόξης ξένος.

Η έκτη κατά σειρά Κυριακή μετά το Άγιο Πάσχα είναι αφιερωμένη από την Εκκλησία μας στην μνήμη των 318 Αγίων Πατέρων, οι οποίοι έλαβαν μέρος στην Α' Οικουμενική Σύνοδο που συνήλθε στην Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ. Η σύνοδος συνήλθε κατά πρόσκληση του Μέγα Κωνσταντίνου κατά το εικοστό έτος της βασιλείας του και είχε διάρκεια 3,5 χρόνια. Διακριθείσες μορφές της συνόδου ήταν ο Αλέξανδρος ο Κωνσταντινουπόλεως, ο Αλέξανδρος ο Αλεξανδρείας, ο Μέγας Αθανάσιος, ο Ευστάθιος ο Αντιοχείας, ο Μακάριος ο Ιεροσολύμων, ο Παφνούτιος, ο Σπυρίδων, ο Νικόλαος, κ.α.

Σάββατο 27 Μαΐου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ Α΄ΟΙΚΟΥΜ. ΣΥΝΟΔΟΥ [:Ιω. 17,1-13] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ Α΄ΟΙΚΟΥΜ. ΣΥΝΟΔΟΥ [:Ιω. 17,1-13]

                          Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

   ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

     «Τατα λάλησεν ησος, κα πρε τος φθαλμος ατο ες τν ορανν κα επε· πάτερ, λήλυθεν ρα· δόξασόν σου τν υόν, να κα υός σου δοξάσ σε (:αυτά είπε ο Ιησούς στους μαθητές Tου και έπειτα σήκωσε τα μάτια Tου στον ουρανό και είπε: “Πατέρα, ήλθε η ώρα που η σοφία Σου όρισε για να πάθω και να θυσιαστώ. Δέξου τη θυσία του Πάθους μου και δόξασε τον Υιό Σου και ως προς την ανθρώπινη φύση Του˙ για να σε δοξάσει και ο Υιός Σου με την απολύτρωση και τη σωτηρία των ανθρώπων, η οποία θα ολοκληρωθεί με τη θυσία Του αυτή και με την αιώνια αρχιερατική μεσιτεία Του που θα ακολουθήσει μετά από αυτήν”)»[Ιω.17,1].

Σάββας Ἠλιάδης: Εὐχῆς ἔργον, δικά της σχολεῖα ἡ Ἐκκλησία

Τέλος τα λόγια! Ώρα για έργα! Ή, τέλος πάντων, μαζί με τα λόγια και έργα!
 
 
Εἰσαγωγικὸ σημείωμα
 
Τὸ παρακάτω κείμενο δημοσιεύτηκε πρὶν ἀπὸ ὀκτὼ περίπου χρόνια. Μὴν μᾶς ξεγελᾷ ὁ τίτλος, λοιπόν. Εἶναι περισσότερο ἐπίκαιρο, ἀπ᾿ ὅ,τι τὴν περίοδο ἐκείνη - καθόσον σήμερα συμβαίνουν φοβερὰ πράγματα - ἡ ἐφαρμογὴ τῶν ὁποίων ὅμως ἦταν μόνο θέμα παρέλευσης τοῦ χρόνου. Ἄν σήμερα δὲν εἶναι καιρὸς γιὰ δράση, γιὰ ἔργα, τότε οἱ συνεχεῖς ἐπισημάνσεις, διαμαρτυρίες καὶ καταγγελίες θὰ πέφτουν ἀκόμη περισσότερο στὸ κενό!

Ιταλία - Η καταστροφική νεροποντή και φταίχτης ο συνήθης ύποπτος: η κλιματική αλλαγή! (Βίντεο)

Στην εκπομπή "Fuori dal coro" στις 23 Μαΐου, έγινε ζωντανή μετάδοση από τις περιοχές που επλήγησαν περισσότερο από τις πλημμύρες στην Εμίλια Ρομάνια στην Ιταλία.

Μετά από ασυνήθιστες ποσότητες βροχής, πολλές περιοχές της Ρομάνια κατέληξαν κάτω από το νερό. Μέχρι σήμερα, ο αριθμός των νεκρών ανέρχεται σε 15, ενώ δεκάδες χιλιάδες έχουν ξεσπιτωθεί.

Οι πιο οξείες φάσεις της έκτακτης ανάγκης, ωστόσο, δεν έχουν ακόμη τελειώσει. Εκατοντάδες κατολισθήσεις είναι ενεργές στην περιοχή και αρκετά χωριά έχουν απομονωθεί. Επιπλέον, υπάρχουν κέντρα που εξακολουθούν να είναι πλήρως πλημμυρισμένα. Οι ζημιές, όπως δήλωσε και η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι, ανέρχονται σε δισεκατομμύρια ευρώ.

Τα λόγια του Πάριντε Αντολίνι

Ο Πάριντε Αντολίνι, πρόεδρος του Συνδέσμου Γεωλόγων της Εμίλια Ρομάνια, δήλωσε: "Στις αρχές του μήνα είχαμε έντονες βροχοπτώσεις, αλλά το νερό δεν είχε υπερβεί τα αναχώματα, αλλά τα είχε σπάσει. Και αυτό αφορούσε κυρίως τη συντήρηση και όχι τις καιρικές συνθήκες. Στη συνέχεια ήρθαν πιο έντονες βροχοπτώσεις, περίπου 250 χιλιοστά. Ένα διαφορετικό φαινόμενο, μπροστά στο οποίο ακόμη και τα καλά συντηρημένα αναχώματα δεν αντέχουν", λέει.

Θεοφάνης Μαλκίδης: Ο Ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου: Σεβασμός των δικαιωμάτων του και απελευθέρωση των Μπελέρη- Κοκαβέση


 
Ο Ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου, η  αναγνωρισμένη από διεθνείς οργανισμούς και διμερείς Συμφωνίες ως εθνική ελληνική μειονότητα , η οποία ζει στην Αλβανία,  αποτέλεσε το κεντρικό ζήτημα γύρω από το οποίο περιστράφηκαν οι ελληνο-αλβανικές σχέσεις. Η μονομερής δήλωση της Αλβανίας του 1921 αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της νομικής αναγνώρισης της ελληνικής μειονότητας και της απόδοσης δικαιωμάτων σε αυτήν, για να μην πάμε πιο πίσω στη περίοδο δημιουργίας του Αλβανικού κράτους και στα Πρωτόκολλα Κέρκυρας και Φλωρεντίας. Το καθεστώς προστασίας αφορά τη θρησκευτική ελευθερία και τα γλωσσικά δικαιώματα, κατοχυρώνοντας παράλληλα την αρχή της μη διάκρισης και της ισότητας απέναντι στο νόμο. Η Διακήρυξη έγινε δεκτή από το Συμβούλιο της Κοινωνίας των Εθνών, προδρόμου του ΟΗΕ,  την ίδια ημέρα της κατάθεσής της και τέθηκε ρητά υπό την εγγύηση των αρμόδιων οργάνων της.

Λυκούργος Νάνης: Σκέψεις και σχόλια με αφορμή την προβολἠ σε σχολείο βρωμερής διαστροφικής ταινίας


Γράφει ο Λυκούργος Νάνης, ιατρός
 
-ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ στους πολιτικούς εξουσιαστές , όλων των αποχρώσεων, που με την όλη στάση τους, διαχρονικά, έχουν καταστήσει , μάλλον καταντήσει, την πάλαι ποτέ εθνική μας παιδεία , εργαλείο διαστροφικού μετασχηματισμού της ελληνικής νεολαίας και κοινωνίας.
 
-ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ στα αρμόδια στελέχη του αμαρτωλού  υπουργείου α-παιδείας -εκμαυλιστηρίου συνειδήσεων και χαρακτήρων που  προωθούν διαστροφικές  βρωμοταινίες προς προβολή στα παιδιά των σχολείων μας  τη στιγμή που  ούτε στα παιδιά τους δεν έχουν το ηθικό δικαίωμα να τις προβάλλουν , πόσο μάλλον στα παιδιά του ελληνικού λαού.

Ἰωάννης Λίτινας: Ὁ Ἐσταυρωμένος στό Ἱερό Βῆμα (β)

μελέτημα περί τῆς ἐπιχειρούμενης ἀποβολῆς Του

 

Τὸ πρῶτο μέρος ΕΔΩ
 
 

 

Πρὶν συνεχίσουμε στὸ δεύτερο μέρος τοῦ μελετήματος, χρήσιμο εἶναι νὰ παρουσιαστεῖ ἕνα διάγραμμα τῶν ἐπιμέρους τμημάτων του:

                                                                                                                                                                                                                                     

1. Προλεγόμενα. Ἡ σημασία τοῦ Ἐσταυρωμένου Κυρίου στὴν πνευματικὴ ζωὴ τοῦ Ὀρθοδόξου πιστοῦ.        

 

2. Παλαιόθεν ἡ ὕπαρξη Σταυροῦ στὸ Ἱερό Βῆμα. Ὅπου  ὁ ὁ Σταυρός, ἐκεῖ καὶ ὁ Ἐσταυρωμένος. 

  

3. Θέα καὶ προσκύνηση τοῦ Ἐσταυρωμένου καὶ τῆς θυσίας Του στὰ μυστήρια καὶ στὴν πνευματικὴ ζωή. Οἱ θεωθέντες ἅγιοι δὲν ἐπισημαίνουν καμμία βλάβη ἀπὸ τὴν ὕπαρξή Του ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης.  

π. Ευσέβιος Βίττης: Αγάπη και συναίσθημα


Η αγάπη πρέπει να είναι αγάπη πρώτιστα στον Ιησού και δια Ιησού η έκφρασή της στους αδελφούς μας. Θα πρέπει να αγνοηθή ο ρόλος του συναισθήματος; Θα ήταν λάθος η παραγνώρισή του. Ο άνθρωπος δεν είναι άγγελος, για να αγαπάη σαν άγγελος. Και ως άνθρωπος έχει την ιδιοτυπία του στην έκφραση της αγάπης του. Μιλώντας για αγάπη δεν μπορούμε να αποφύγουμε να μιλήσουμε για τρυφερότητα καρδιάς, για ευαισθησία κλπ. Η αγάπη λειτουργεί μέσα μας όχι ως κάτι ξένο προς τον μηχανισμό του ψυχικού μας κόσμου. Όμως η χριστιανική αγάπη δεν είναι μόνο συναισθηματισμός. Είναι χάρισμα του Θεού, στο οποίο καλείται να συμμετάσχη και ο συναισθηματισμός μας εξαγιαζόμενος.

Ο Κύριός μας δεν καταργεί το συναίσθημα, αλλά το εξαγιάζει. Προσέχοντας στο παράδειγμά Του βλέπουμε πόση ανθρωπιά δείχνει, πόσο γλυκός είναι. Τον συγκινούν τα παιδιά, τα οποία παίρνει στην αγκαλιά Του και τα παρουσιάζει ως εικόνες για μια ώριμη και συνετή αθωότητα και παιδικότητα. Στενάζει μπροστά στον ανθρώπινο πόνο, τον οποίο απαλείφει από πολλές καρδιές. Κλαίει μπροστά στο θέαμα του θανάτου, που θέτει τέρμα στην ομορφιά της ζωής. Και μιλάει λίγο πριν από το θείο πάθος Του με μια απέραντη τρυφερότητα στους μαθητάς Του, που δεν διστάζει να τους ονομάση «τεκνία» Του (Ιω. 13:33). 

Ο FDA με χρονοκαθυστέρηση 2 χρόνων κρούει σήμα κινδύνου για τον εμβολιασμό των παιδιών κατά του COVID-19

Αυτό που λέμε απο την πρώτη στιγμή που έγιναν τα εμβόλια ο FDA ισχυρίζεται πως το ανακάλυψε μόλις τώρα…

Τα εμβολιασμένα παιδιά ηλικίας 12 έως 17 ετών αντιμετωπίζουν μεγάλο κίνδυνο μυοκαρδίτιδας, μιας μορφής καρδιακής φλεγμονής και μιας σχετικής πάθησης που ονομάζεται περικαρδίτιδα, διαπίστωσαν οι ερευνητές του Αμερικανικού Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA), αυτοί δηλαδή που έδωσαν την άδεια στο εμβόλιο.

Ο αριθμός των συμβάντων μυοκαρδίτιδας και περικαρδίτιδας σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα έφτασε στο όριο για σήμα ασφαλείας, όπως χαρακτηριστηκά ανέφεραν οι ερευνητές στο Journal of the American Medical Association στις 22 Μαΐου.

Ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος θεράπευσε άπιστο γιατρό!


Στην Λίμνη της Ευβοίας ζούσε και εργαζόταν ένας γιατρός που ονομαζόταν Μαντζώρος. Σαν γιατρός ήταν πολύ καλός, αλλά δεν πίστευε στο Χριστό και μάλιστα δεν ήθελε να ακούει συζητήσεις σχετικές με την θρησκεία και την ψυχή. Καταφερόταν εναντίον της θρησκείας και οι απόψεις του ήταν σκληροπυρηνικές στο θέμα του Χριστιανισμού.

Αρρώστησε λοιπόν και μάλιστα πολύ σοβαρά. Η επάρατος νόσος είχε πλησιάσει τον άπιστο γιατρό που με φρικτούς πόνους κατάλαβε την έλευσή του.

Μέσα σε αφόρητους πόνους μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο της Χαλκίδας. Εκεί, λόγω της σοβαρότητας της ασθένειάς του, δεν μπορούσαν να τον νοσηλεύσουν. Τον έστειλαν λοιπόν στην Αθήνα στη κλινική «Παντοκράτωρ», που βρίσκεται στην οδό Γ΄ Σεπτεμβρίου.

Εκεί υποβλήθηκε σε ακτινολογικές και χημικές εξετάσεις, οι οποίες έδειξαν ότι η επάρατος νόσος είχε προσβάλει το παχύ έντερο του γιατρού.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΜΑΪΟΥ 2023

  Ὁ Ἅγιος Ἑλλάδιος ὁ Ἱερομάρτυρας


Ἔλαιον Ἑλλάδιος ἱερωσύνης,
Αἵματι συνέμιξε τοῦ μαρτυρίου.
Εἰκάδι ἑβδομάτῃ Ἑλλάδιον ἔκτανε πυγμή.

Εἶναι ἄγνωστο ἀπὸ ποῦ καταγόταν καὶ πότε ἄθλησε ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Ἑλλάδιος. Ἀφοῦ διέπερεψε στὴν ἀρετὴ καὶ τὴν εὐσέβεια, μὲ τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ κατέστη Ἐπίσκοπος. Γιὰ τὴν ὑπὲρ τοῦ Χριστοῦ δράση του συνελήφθη, καὶ, ἀφοῦ ἀρνήθηκε νὰ θυσιάσει στὰ εἴδωλα, ὑποβλήθηκε σὲ σειρὰ σκληρῶν βασανιστηρίων. Ρίχθηκε στὴν πυρά, ἀλλὰ μὲ τὴν Θεία Δύναμη ἐξῆλθε ἀβλαβής. Μὲ τὰ θαυμάσια αὐτὰ γεγονότα ἔγινε πρόξενος, ὥστε πολλοὶ τῶν παρισταμένων εἰδωλολατρῶν νὰ προσέλθουν στὴν ἀληθινὴ πίστη τοῦ Χριστοῦ. Τέλος, ἀφοῦ ἐδάρη σκληρὰ μὲ ράβδους καὶ γροθιές, παρέδωσε τὸ πνεῦμα καὶ περιεβλήθηκε τὸν ἀμαράντινο στέφανο τοῦ μαρτυρίου.

Παρασκευή 26 Μαΐου 2023

«Kαι ἐποίησεν τὸ εὐθὲς ἐνώπιον Κυρίου... Καὶ ἐποίησε τὸ πονηρὸν ἐναντίον Κυρίου» (Π. Διαθήκη - ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ - Δ)


Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ 
 
Οἱ ἀξιολογικὲς αὐτὲς θεολογικὲς καὶ πολιτικὲς κρίσεις, ἀφοροῦν τοὺς βασιλεῖς τοῦ Ἰσραὴλ καὶ τοῦ Ἰούδα, γιὰ τὴν πολιτική τους καὶ τὸ ἦθος τους. «Εἰς τὴν ζωὴν κάθε βασιλιᾶ - εἴτε τοῦ βασιλείου τοῦ Ἰούδα εἴτε τοῦ βασιλείου τοῦ Ἰσραήλ - ὁ συγγραφεὺς σημειώνει πάντοτε πὼς ὁ Θεὸς ἐπεμβαίνει, κυρίως διὰ τῶν ἀφωσιωμένων προφητῶν του», γράφει ὁ Ν.Π. Βασιλειάδης στὴν Εἰσαγωγὴ (Σελ. 14) τοῦ 6ου Τόμου - Βασιλειῶν Γ - Δ, Ἐκδόσεις «Ὁ Σωτήρ».
 
Αὐτὲς οἱ κρίσεις τοῦ Θεοπνεύστου κειμένου διατηροῦν στὸ ἀκέραιο τὴν ἐπικαιρότητά τους καὶ τὴ σημασία τους μέχρι καὶ σήμερα, διότι ἀφοροῦν τοὺς πολιτικοὺς καὶ τὸ κράτος, ὡς ὑπέρτατο (κοσμικὰ) καὶ συγκεντρωτικὸ θεσμὸ κοινωνικοῦ ἐλέγχου, διὰ μέσου τοῦ κοινωνικοῦ συστήματος, τὸν βαθύτερο λόγο τοῦ ὁποίου ἀγνοοῦν, δυστυχῶς, οἱ περισσότεροι τῶν Ἑλλήνων. Ἡ ἄγνοια τῶν Ὀρθοδόξων Ἑλλήνων ἀντανακλᾷται καὶ στὴν πρόσφατη ἐκλογικὴ ἀναμέτρηση (2023), ὅπου ἔδωσαν πολιτικὴ καὶ ἠθικὴ ἐμπιστοσύνη σὲ κόμματα μὲ ὑλιστικὸ ὑπόβαθρο· δεῖγμα καὶ αὐτὸ τῆς ἀστικῆς παρακμῆς τοῦ ποιμνίου, «ἀστοχριστιανῶν» στὴν ἰδεολογία, κατὰ τὸν εὐφυῆ χαρακτηρισμὸ τοῦ Νίκου Ψαρουδάκη.

Μερικές κοινές τακτικές προπαγάνδας


Παρακάτω είναι μια λίστα με μερικές κοινές τακτικές προπαγάνδας:

Επίκληση ονόματος: Η επωνυμία περιλαμβάνει τη χρήση υποτιμητικών όρων για την περιγραφή ενός αντιπάλου ή εχθρού.

Έκκληση στα συναισθήματα: Η προπαγάνδα συχνά βασίζεται σε συναισθηματικές εκκλήσεις για να επηρεάσει τις απόψεις των ανθρώπων. Για παράδειγμα, η προπαγάνδα μπορεί να χρησιμοποιήσει φόβο ή θυμό για να κάνει τους ανθρώπους να υποστηρίξουν μια συγκεκριμένη υπόθεση.

Bandwagoning: Το Bandwagoning είναι μια τεχνική που χρησιμοποιεί την πίεση των συνομηλίκων για να πείσει τους ανθρώπους να κάνουν κάτι. Για παράδειγμα, ένας πολιτικός υποψήφιος μπορεί να πει «όλοι με ψηφίζουν, άρα πρέπει και εσείς».

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ Α΄ ΟΙΚΟΥΜ. ΣΥΝΟΔΟΥ [:Πράξ. 20, 16-17 καί 20, 28-38] ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ Α΄ΟΙΚΟΥΜ. ΣΥΝΟΔΟΥ[:Πράξ. 20, 16-17 καὶ 20, 28-38]

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Ἔκρινε γὰρ ὁ Παῦλος παραπλεῦσαι τὴν Ἔφεσον, ὅπως μὴ γένηται αὐτῷ χρονοτριβῆσαι ἐν τῇ ᾿Ασίᾳ· ἔσπευδε γάρ, εἰ δυνατὸν ἦν αὐτῷ, τὴν ἡμέραν τῆς πεντηκοστῆς γενέσθαι εἰς Ἱεροσόλυμα (:πλεύσαμε κατευθεῖαν στὴ Μίλητο, διότι ὁ Παῦλος ἀποφάσισε νὰ παρακάμψει μὲ τὸ πλοῖο τὴν Ἔφεσο καὶ νὰ μὴν ἀποβιβαστεῖ σὲ αὐτήν, γιὰ νὰ μὴν τοῦ συμβεῖ νὰ ἀργοπορήσει στὴν Ἀσία· διότι βιαζόταν νὰ εἶναι στὰ Ἱεροσόλυμα, ἐὰν τοῦ ἦταν δυνατό, τὴν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς)» [Πράξ.20,17]. Ὥστε καὶ  γι᾿ αὐτὸ δὲν ἦταν δυνατὸ νὰ μένει. Πρόσεχε αὐτὸν ποὺ κινεῖται καὶ ἀπὸ ἀνθρώπινα κίνητρα καὶ ἐπιθυμεῖ καὶ βιάζεται καὶ πολλὲς φορὲς δὲν τὸ κατορθώνει.  Γι᾿ αὐτὸ γίνονται αὐτά, γιὰ νὰ μὴ νομίσουμε ὅτι ἦταν πάνω ἀπὸ τὴν ἀνθρώπινη φύση· διότι οἱ ἅγιοι καὶ μεγάλοι ἐκεῖνοι ἄντρες εἶχαν μὲν τὴν ἴδια φύση μὲ ἐμᾶς, ὄχι ὅμως καὶ τὴν ἴδια προαίρεση,  γι᾿ αὐτὸ καὶ ἀπολάμβαναν σὲ μεγάλο βαθμό τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Νεομάρτυς Ἀλέξανδρος ὁ Δερβίσης


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Μιὰ κατηγορία ἐνδόξων Νεομαρτύρων στὰ τετρακόσια μαῦρα χρόνια τῆς τουρκικῆς σκλαβιᾶς ἦταν καὶ αὐτοὶ ποὺ εἶχαν ἀλλαξοπιστήσει καὶ ἐπανήρθαν στὴν Ὀρθοδοξία μας, ἐπισφραγίζοντας μὲ τὸ μαρτύριό τους τὴν ἐπάνοδό τους στὴν ἀληθινὴ καὶ σώζουσα πίστη τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν καὶ ὁ ἅγιος Νεομάρτυς Ἀλέξανδρος ὁ Δερβίσης, ὁ ὁποῖος ὄχι ἁπλὰ ἐξισλαμίστηκε, ἀλλὰ καὶ ἀναδείχτηκε ὑψηλὸς ἀξιωματοῦχος τῆς ἰσλαμικῆς θρησκείας.
 
Γεννήθηκε στὴ Θεσσαλονίκη στὰ μισὰ τοῦ 18ου αἰῶνα ἀπὸ Χριστιανοὺς γονεῖς. Διακρίνονταν ἀπὸ τὰ ἄλλα παιδιὰ τῆς συνοικίας του γιὰ τὴν ξεχωριστὴ ὀμορφιά του. Ἀλλὰ ἡ ὀμορφιὰ τῶν παιδιῶν δὲν ἦταν προσὸν γιὰ τὰ χρόνια ἐκεῖνα. Οἱ βάρβαροι ἀπολίτιστοι Ὀθωμανοὶ τὰ ἅρπαζαν ἀπὸ τίς ἀγκαλιὲς τῶν μητέρων τους. Τὰ μὲν κορίτσια τὰ προόριζαν γιὰ τὰ χαρέμια τῶν ἀγάδων τὰ δὲ ἀγόρια γιὰ τὸ στράτευμα καὶ τίς κυβερνητικὲς θέσεις. Τὰ μεγάλωναν σὲ εἰδικὰ κέντρα, καὶ τὸ πρῶτο πρᾶγμα ποὺ τοὺς ἔκαναν ἦταν ὁ ἐξισλαμισμὸς καὶ ἡ καλλιέργεια μίσους πρὸς τὸν Ἑλληνισμὸ καὶ τὴν Ὀρθοδοξία. Τὸ φοβερὸ τάγμα τῶν Γενίτσαρων, γιὰ παράδειγμα, ἀποτελοῦνταν ἀπὸ παιδιὰ Χριστιανῶν οἱ ὁποῖοι διέπρατταν τὰ φοβερότερα ἐγκλήματα καὶ τίς γενοκτονίες κατὰ τῶν χριστιανικῶν πληθυσμῶν.

Δεν πρόκειται για απελευθέρωση φύλου αλλά για υποδούλωση φύλου …Είναι σεξουαλικό Μνημόνιο…


...υποθήκευση σεξουαλικής ζωής υπανάπτυκτων λαών, γιατί έτσι μας αντιμετωπίζουν, ήρθαν να μας ανοίξουν τα μάτια ο εκπολιτιστές του σεξ οι εκδημοκρατιστές της κρεβατοκάμαρας ΕΕ και ΝΑΤΟ δικές τους είναι αυτές οι στρατηγικές!

Κάνουν τα δημόσια σχολεία μπορντέλ για να πάρει ο κόσμος τα παιδιά του και να τα στείλει στην ιδιωτική εκπαίδευση;.. το άρθρο 16 το έχουν μαρκάρει…. από το σταθμάρχη στην κακά-λα…

Από τον σταθμάρχη στη δασκάλα ..πάντα στις ίδιες ράγιες….αλλά δεν είναι και πάλι μόνο ο σταθμάρχης Η υπόθεση, σύμφωνα με την ΕΡΤ, είναι υπό διερεύνηση από τη γενική γραμματεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. 

Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά: Να σταματήσει ΤΩΡΑ ο σεξουαλικός εκμαυλισμός των παιδιών μας. ΌΧΙ στην ψυχολογική κακοποίηση τους!


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Να σταματήσει ΤΩΡΑ ο σεξουαλικός εκμαυλισμός των παιδιών μας.

ΌΧΙ στη ψυχολογική κακοποίηση τους!

Αθήνα, 26 Μαΐου 2023

Με θλίψη πληροφορηθήκαμε το περιστατικό ψυχολογικού βιασμού ολόκληρης τάξης Δημοτικού σχολείου και ιδιαιτέρως ενός εκ των μαθητών, από το περιεχόμενο ταινίας σεξουαλικού- ομοφιλοφυλικού περιεχομένου που προβλήθηκε στα πλαίσια εφαρμογής του σχολικού προγράμματος Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης(1).

Χρόνια τώρα το «Μαμά, Μπαμπάς και Παιδιά»(2) προειδοποιεί για τις καταστροφικές συνέπειες των προγραμμάτων «Συμπεριληπτικής Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης» στις ψυχές και στα σώματα των παιδιών.

Ἰωάννης Λίτινας: Ὁ Ἐσταυρωμένος στό Ἱερό Βῆμα (α)


   μελέτημα περί τῆς ἐπιχειρούμενης ἀποβολῆς Του

 

Γράφει ὁ  Ἰωάννης Λίτινας

 

Ἀνέστησαν γάρ τινες λέγοντες, ὡς οὐ δεῖ εἰκονίζειν καὶ προτιθέναι εἰς θεωρίαν καὶ δόξαν καὶ θαῦμα καὶ ζῆλον τὰ τοῦ Χριστοῦ σωτήρια θαύματά τε καὶ Πάθη καὶ τὰς τῶν ἁγίων ἀνδραγαθίας κατὰ τοῦ Διαβόλου. Καὶ τίς ἔχων γνῶσιν θείαν καὶ σύνεσιν πνευματικὴν οὐκ ἐπιγινώσκει, ὅτι ὑποβολὴ τοῦ Διαβόλου ἐστίν;[1]  Ἰωάννης Δαμασκηνός

 

Προλεγόμενα

 

Ὁ Ἐσταυρωμένος ὡς ἀποσπώμενη καὶ διακριτὴ μορφὴ ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ εἰσήχθη στὴν Ἑλλάδα, σύμφωνα μὲ τὸν καθηγητὴ λειτουργιολόγο Ι. Φουντούλη[2], ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἀντιοχείας μὲ πρωτοβουλία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου περὶ τὰ μέσα τοῦ 19ου αἰῶνος[3], θέλοντας νὰ μιμηθῆ κυρίως τὴν πράξη τῆς Ἐκκλησίας αὐτῆς, ἡ ὁποία πολὺ παραστατικὰ ἐξεικονίζει τὰ σχετικὰ γεγονότα τῶν παθῶν τοῦ Χριστοῦ κατὰ τὶς τελετὲς τῆς Σταυρώσεως καὶ Ἀποκαθηλώσεως. Γενομένη προσφιλὴς στὸν κλῆρο καὶ τὸν λαό, γρήγορα διαδόθηκε καὶ στὶς λοιπὲς περιοχὲς στὴν Ἑλλάδα. Στὴν Ἀντιόχεια ἡ τελετὴ τῆς Ἀποκαθήλωσης τοῦ Ἐσταυρωμένου ὑφίστατο «ἀπὸ πολὺ παλαιὰ» καὶ μάλιστα -ὅπως σημειώνει ὁ ἴδιος καθηγητὴς- τὰ χέρια τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ εἶναι κατεσκευασμένα μὲ τέτοιο τρόπο, ὥστε νὰ μποροῦν νὰ διπλωθοῦν πρὸς τὰ κάτω κατὰ τὴν Ἀποκαθήλωση[4].

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Singular logic ή Simple Logic; Ιδού η απορία!

Πώς ο πατερ(κ)ούλης έγινε σούπερμαν

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης

«Τα κόμματα είναι ένας θεσπέσιος μηχανισμός, χάρη στον οποίο, σε ολόκληρη την επικράτεια μιας χώρας, δεν βρίσκεις ούτε έναν που να συγκεντρώνει την προσοχή του για να διακρίνει εν μέσω των δημόσιων πραγμάτων το αγαθό, τη δικαιοσύνη, την αλήθεια. […] Εάν εμπιστευόμασταν στο διάβολο την οργάνωση της δημόσιας ζωής, δεν θα μπορούσε να φανταστεί τίποτα πιο ευρηματικό»
– Σιμόνη Βέιλ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Ι. Περί διαβόλου εισαγωγή
ΙΙ. Η θεωρία του Θαυμαστού Ανάποδου Κόσμου
ΙΙI. Οι βρεφοποιημένοι πολίτες και ο στοργικός πατερ(κ)ούλης – Η πανδημία και η ψηφιοποίηση ως εκλογικός καταλύτης
IV. Βελούδινη-ψηφιακή καλπονοθεία;

Ἅγιος Παΐσιος: Σεβασμός τῶν παιδιῶν πρός τούς γονεῖς καί τούς μεγαλυτέρους


Τὸ παιδί, ὅταν εἶναι μικρό, δὲν κάνει τίποτε, καὶ οἱ γονεῖς του τὸ φροντίζουν γιὰ τὸ φαγητό του, γιὰ τὸ ντύσιμό του κ.λπ. Τὸ βοηθοῦν ἀπὸ ἀγάπη, χωρὶς αὐτὸ νὰ κοπιάζη. Αὐτὸ μόνον καμμιὰ δουλίτσα κάνει. Καὶ μήπως ἔτσι ξεπληρώνει τὸν κόπο ἢ τὰ ἔξοδα ποὺ κάνουν οἱ γονεῖς γι᾿ αὐτό; Ἀλλά, ὅταν τὸ παιδὶ μεγαλώση καὶ δὲν καταλαβαίνη τί τοῦ πρόσφεραν οἱ γονεῖς του, αὐτὸ εἶναι πολὺ βαρύ!

Παλιὰ οἱ γονεῖς ἔδερναν τὸ παιδὶ καὶ ἐκεῖνο τὸ δεχόταν χωρὶς λογισμούς. Πολλὲς φορὲς οὔτε καταλάβαινε γιατί τὸ ἔδερναν. Σήμερα τὰ παιδιὰ εἶναι ὅλο «γιατί καὶ γιατί;» καὶ ἀντιλογία. Δὲν ἔχουν ἁπλότητα. Ὅλα τὰ περνᾶνε ἀπὸ τὸ κόσκινο. Δὲν ἔρχεται ὅμως ἔτσι ἡ θεία Χάρις. Ὅταν τὸ παιδὶ δὲν νιώθη τὸν πατέρα του ὡς πατέρα καὶ δὲν δέχεται τὴν παιδαγωγία τοῦ πατέρα, εἶναι νόθο παιδί. Μερικὰ παιδιά, ἂν τοὺς κάνουν οἱ γονεῖς μιὰ μικρὴ παρατήρηση, «θὰ κόψω τὶς φλέβες», λένε ἀμέσως. Τί νὰ τὰ κάνουν τότε καὶ οἱ γονεῖς; Ὑποχωροῦν, καὶ τελικὰ τὰ παιδιὰ καταστρέφονται.