Τρίτη 28 Μαρτίου 2023

Γερμανός Υπουργός Υγείας: Παραδέχεται τις Σοβαρές Παρενέργειες από τα Εμβόλια του Κορονοϊού


Ο Λάουτερμπαχ, έκανε την παραδοχή αυτή κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής του συνέντευξης όπου, μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι, η κυβέρνηση αναγνωρίζει το γεγονός ότι, πλέον, ορισμένοι πολίτες, εξαιτίας των εμβολιασμών, ζουν «με βαριές αναπηρίες και μόνιμους τραυματισμούς». Ο Γερμανός υπουργός σημείωσε, ωστόσο, ότι η αναλογία τέτοιων περιστατικών και οφελών από τα εμβόλια είναι πολύ μικρή. Όπως είπε, ο εμβολιασμός κατά της Covid19 εξακολουθεί να προστατεύει από τη βαριά νόσηση και τα συμπτώματα του Long Covid, ενώ, στη συνέχεια, παραδέχθηκε ότι, από την πανδημία, οι φαρμακευτικές, επωφελήθηκαν από τις συμφωνίες τους με τα κράτη - μέλη (οι οποίες και απαλλάσσουν τις εταιρείες από πιθανές αποζημιώσεις), αποκομίζοντας τεράστια κέρδη.

Ο Γερμανός υπουργός κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στο ZDF Heute Journal, κλήθηκε να απαντήσει και για το επίμαχο tweet του, όπου ανέφερε ότι τα εμβόλια «δεν έχουν απολύτως καμία παρενέργεια», με το οποίο είχε προκαλέσει και έντονες αντιδράσεις. Κατά τη διάρκεια της εκπομπής, παρουσιάστηκαν μαρτυρίες ανθρώπων αναγνωρισμένων ως «θύματα» των εμβολιασμών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες ως προς την λειτουργικότητά τους σε καθημερινό επίπεδο.

π. Ἰωάννης Δρογγίτης: Ἐθνομηδενισμοῦ ἀλεξητήριον


 
Ὁ Πατὴρ Ἰωάννης Δρογγίτης, ἀναλύει τὴν ἔννοια τοῦ ἐθνομηδενισμοῦ ὡς κινδύνου γιὰ τὸ γένος καὶ παρουσιάζει τὴν ἀναγκαιότητα τῶν κατάλληλων φαρμάκων γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση του, ἕνα ἀπὸ τὰ ὁποία εἶναι καὶ ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν τοῦ Διονυσίου Σολωμοῦ, τὸν ὁποῖο ἀπαγγέλλουν στὴ συνέχεια παιδιὰ καὶ ἔφηβοι.

Ελευθερίου Κωνσταντίνος: Τεχνητή Νοημοσύνη και Ατζέντα 2030: Μέρος 5


Το Α μέρος ΕΔΩ, Β μέρος ΕΔΩ το Γ μέρος ΕΔΩ  και το Δ μέρος ΕΔΩ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ελευθερίου

Κατά την κάλυψη του φετινού Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, αναλύσαμε την ομιλία της Νίτα Φαραχάνη σχετικά με συσκευές που επιτρέπουν την καταγραφή και την αποκωδικοποίηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας των χρηστών τους (λινκ εδώ https://focusfm.gr/koytsos-gkavos-oloi-sto-ntavos/ ). Ας δούμε τώρα λίγο πιο αναλυτικά το τι ακριβώς μπορεί να κάνει αυτή η τεχνολογία και το πώς, μαζί με την τεχνητή νοημοσύνη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να σμιλέψει τον ιδανικό μετα-άνθρωπο της Ατζέντας 2030.

Μια ματιά στο μέλλον
 
 Η ομιλία της Νίτα Φαραχάνη μας παρουσίασε τον κόσμο του μέλλοντος όπου όλοι οι άνθρωποι θα φορούν διαρκώς wearables (ακουστικά, μπαντάνες, καπέλα, αυτοκόλλητα, ρολόγια, κτλ.) τα οποία θα καταγράφουν την εγκεφαλική τους δραστηριότητα και κατ’ επέκταση τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους, 24 ώρες την ημέρα.

Ο όσιος Γεώργιος Καρσλίδης για την αξία της μνημόνευσης των ψυχών


Μία γυναίκα από το Λιβαδερό διηγήθηκε πως τον καιρό της βουλγαρικής κατοχής υπήρχε μεγάλη πείνα και η οικογένειά τους ήταν πολύ φτωχή. Ο πατέρας της μ’ ένα κουτσό και γέρικο μουλάρι έκανε μεταφορές ξύλων ενός ξυλέμπορα, που τους έδινε γι’ αμοιβή καλαμπόκι κι έτσι ζούσαν.

Μία ημέρα κτύπησε το μουλάρι και οι γονείς της ήταν απαρηγόρητοι και θλιμμένοι για το πάθημά τους. Χρήματα δεν είχαν ν’ αγοράσουν άλλο ζώο. Πήγαν στον όσιο Γέροντα, μήπως και θα μπορούσε να τους βοηθήσει. Μόλις τους είδε ο όσιος, παρότι τους έβλεπε για πρώτη φορά, φώναξε τον πατέρα με τ’ όνομά του: «Χαράλαμπε, τι πάθατε, γιατί έχετε τόση στενοχώρια;»

–«Ήρθαμε να πούμε τον πόνο μας, να μας συμβουλέψεις τι πρέπει να κάνουμε. Ό,τι ζώα πήραμε, όλα ψόφησαν, κανένα δεν μας έμεινε».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Ὁ Ὅσιος Ἰλαρίων ὁ Νέος


Ὁ Ὅσιος Ἰλαρίων διετέλεσε ἡγούμενος τῆς μονῆς Πελεκητῆς στὴν Τριγλὶα καὶ διακρίθηκε γιὰ τὸ ἀσκητικό του ἦθος, τὸ φιλόθεο ζῆλο του, τὸ χάρισμα τῆς ἐλεημοσύνης καὶ τοὺς πνευματικοὺς ἀγῶνες. Γι’ αὐτὸ ὁ Ἅγιος Θεὸς τὸν προίκισε μὲ τὸ προορατικὸ χάρισμα. Ὁ Ὅσιος κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη τὸ ἔτος 754 μ.Χ.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.

Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023

Νώντας Σκοπετέας: Ὁδηγὸς Οὐρανοῦ... (Ἅγ. Ἰουστίνος Πόποβιτς) - (Βίντεο)


 
Εἴμαστε πολλοὶ τοῦτες τίς ζοφερὲς μέρες ποὺ ζητᾶμε ἀπὸ  ἔμψυχες πηγὲς νὰ ξεδιψάσουμε. Θέλουμε νὰ ἀσφαλίσουμε τίς πράξεις μας μὲ ἔμψυχες πνευματικὲς δικλεῖδες καὶ ὅλο ἀναζητᾶμε τὸ τί θὰ κάνουμε, τὸ πῶς θὰ πορευθοῦμε. Μὰ οἱ ἀπαντήσεις ἀδελφέ μου, ὑπάρχουν καὶ ἔχουν δοθεῖ πρὸ πολλοῦ διαυγῶς καὶ ἀναντιλέκτως, μέσα στὸν Λόγο τοῦ Θεοῦ! Μὰ καὶ ἐντὸς  τοῦ Ἁγίου μας συναξαριοῦ.  
 
Τὸ Εὐαγγέλιο στὴν πράξη ὅπως ἔλεγε καὶ ὁ Μακαριστὸς Ἅγιος γέροντας ὁ πατὴρ Ἀνανίας Κουστένης! Θὲς ἀπαντήσεις; Διάβασε τὸ Εὐαγγέλιο! Προβληματίζεσαι ἀνάμεσα σὲ διλήμματα, πολλάκις ψευτοδιλήμματα; Καλεῖσαι νὰ ἀποφασίσεις; Μὴ ζητᾷς νὰ ἀκούσεις τίποτα παραπάνω! Μὴν πεῖς τίποτα... Διάβασε συναξάρι!                 (Ἀπόσπασμα ἀπὸ παλαιότερο κείμενο μὲ τίτλο: Μὴν πεῖς τίποτα διάβασε συναξάρι!

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 36ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

Χριστιανικόν φυλλάδιον – Κοζάνη, τη 12 Φεβρουαρίου 1944 Aριθμός 1

TO ΣΠITI TOY ΦTΩXOY
ΕΣTIA ΣYΣΣITIOY

XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
(Άδεια εγκρίσεως Eστίας το υπ’ αριθ. 24005 εγγρ. Γ. Διοικήσεως Mακεδονίας)
«Mακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται» (ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ)

ΤΑ ΣΥΣΣΙΤΙΑ

Δόξα τῷ Θεῷ π’ ἄρχισαν πάλιν τά Συσσίτια,
κι οἱ φτωχοί ζεστό φαγάκι βλέπουν εἰς τά σπίτια.
Γιά νά τρῶνε οἱ φτωχοί μας, κρέας, ὄσπρια, μπλιγούρ,
ἔδωκε τήν ἄδειά της καί ἡ «ΦΛΕΓΚΟΥΜΑΝΤΑΤΟΥΡ».
Ἀλλά μόνον τό φαγάκι δέν θά εἶναι ἀρκετόν
ἐάν δίχως τό ψωμάκι δίδεται εἰς τόν πτωχόν.
Στά συσσίτια πού ἔχουν τίτλον Κατηχητικόν
καί «ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΕΩΝ», δότε ὅλοι το παρών.
Οἱ μέν δότε μας ἀλεύρι ἤ πατάτες ἤ κουκιά,
φασολάκια, κρεμμυδάκια, γιά νά τρῶνε τά παιδιά.
Ἄλλοι δότε λίγο λάδι, λίπος, βούτυρο, λαρδί,
τρώγοντας νά δυναμώνει τό καχεκτικό παιδί.
Ἐάν ὄχι πορτοκάλια, μανταρίνια, σῦκα, μῆλα
γιά νά βράζει τό καζάνι, στεῖλτε μας ὀλίγα ξύλα.

ΚΟΒΙΝΤ - ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ: ΤΟ ΟΝΟΜΑΖΑΝ "ΕΠΙΣΤΗΜΗ", ΑΛΛΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕ ΜΟΝΟ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ


14 Μαρτίου 2023, στο Ιταλικό Rete4, στην εκπομπή "Fuori dal Coro", στο εμπεριστατωμένο και ερευνητικό πρόγραμμα που παρουσίασε ο Μάριο Τζιορντάνο και οι δημοσιογράφοι Αντζελα Καμούσο και Ραφαέλα Ρέγκολι, συζητήθηκε η πανδημία κόβιντ-19, με νέες αδημοσίευτες λεπτομέρειες σχετικά με τη διαχείριση της πανδημίας από τον Μάρτιο του 2020 και μετά.

Τα ψέματα για την κόβιντ που προκύπτουν από την έρευνα της Εισαγγελίας του Μπέργκαμο, οι μυστικές υποκλοπές συνομιλιών μεταξύ πολιτικών και CTS (Επιστημονική Επιτροπή των Ειδικών) στα έγγραφα της Εισαγγελίας του Μπέργκαμο με την οικονομική εισαγγελία (Guardia di Finanza). Το επίπονο έργο αναπαράστασης της εκπομπής Fuori dal Coro, το πλήρες ρεπορτάζ της οποίας προβλήθηκε στις 14 Μαρτίου 2023.

Στο ρεπορτάζ του "Fuori dal Coro", γίνεται μια προσπάθεια αναπαράστασης ορισμένων συνομιλιών μεταξύ του Σίλβιο Μπρουζαφέρο (πρώην επικεφαλής της Τεχνικής Επιστημονικής Επιτροπής ή αλλιώς CTS και ακόμα πρόεδρος του ISS [Ανώτατο Ινστιτούτο Υγείας]) και του Ρομπέρτο Σπεράντσα, τότε Υπουργού Υγείας.

Νέα μελέτη από 31 χώρες: Όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης, τόσο υψηλότερο είναι το συνολικό ποσοστό θνησιμότητας


Υπάρχουν ακόμη άνθρωποι στην Ελλάδα που ισχυρίζονται ότι προστατεύονται από τους “εμβολιασμούς” κατά της Covid. Δυστυχώς, σε αυτούς περιλαμβάνονται επίσης υπουργοί υγείας και δημοσιογράφοι, ίσως το μεγαλύτερο ποσοστό από κάθε άλλη επαγγελματική ομάδα. Από το πρώτο τρίμηνο του 2021, ωστόσο, πληθαίνουν τα στοιχεία ότι περισσότεροι άνθρωποι πέφτουν θύματα της εκστρατείας εμβολιασμού παρά των ίδιων των αναπνευστικών λοιμώξεων, ανεξάρτητα από τον ιό. Οι νεότεροι άνθρωποι προσβάλλονται συχνά, γεγονός που έχει οδηγήσει σε στατιστικά σημαντική μείωση του μέσου προσδόκιμου ζωής τα τελευταία δύο χρόνια.

Αρκετά όμως με τον πρόλογο – υπάρχει και πάλι μια νέα μελέτη που αποδεικνύει αυτό που έχει ειπωθεί εδώ αρκετές φορές. Η μελέτη δείχνει ότι όσο υψηλότερη ήταν η εμβολιαστική κάλυψη το 2021, τόσο υψηλότερη ήταν η θνησιμότητα το 2022.

Πτώση και Ανάσταση: Η πορεία του Χριστιανού


«Ὁσάκις ἄν πέσῃς, ἔγειραι καί σωθήσῃ» (λειτουργικό λόγιο)

(Όσες φορές κι αν πέσεις, σήκω και θα σωθείς)

Πρόκειται για μία από τις γνωστότερες εκκλησιαστικές φράσεις, η οποία όμως δεν απαντάται αυτολεξεί στην Καινή Διαθήκη. Μπορεί ως περιεχόμενο να αποδίδει τον λόγο του Κυρίου και το κήρυγμα των Αποστόλων, όμως με τον αποφθεγματικό αυτόν τρόπο ευρίσκεται σε ευχή του ιερού ευχελαίου. Και μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι εκεί η φράση αποδίδεται στον ίδιο τον Κύριο Ιησού Χριστό: «Συ Κύριε είπες ότι όσες φορές…», γεγονός που οδηγεί τη σκέψη πολλών ότι ίσως είναι από λόγια του Κυρίου τα οποία δεν διασώθηκαν στα Ευαγγέλια, διασώθηκαν όμως μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της ιεράς Παραδόσεως της Εκκλησίας. Το ίδιο δεν βλέπουμε και στη γνωστή φράση που αποδίδεται στον Κύριο από τον απόστολο Παύλο, ενώ δεν υπάρχει στο Ευαγγέλιο, δηλαδή «μακάριόν ἐστι διδόναι μᾶλλον ἤ λαμβάνειν»;

Ελένη Παπαδοπούλου: Αυτά σκεφτόμουν την ώρα της παρέλασης...


 
Πολύ ωραία η παρέλαση μας όπως πάντα. Η χώρα μας έχει ένα ένδοξο παρελθόν, που το έφτιαξαν γενναίοι και υπεύθυνοι άνθρωποι με γνώση και συνείδηση της θέσης τους σε αυτόν τον τόπο, της καταγωγής τους και της ιστορίας τους. Αυτό που έκαναν οι πρόγονοι μας είναι φοβερό επίτευγμα και δεν μπορώ να διανοηθώ καμία άλλη χώρα να το απαξιώνει έτσι όπως το απαξιώνουμε εμείς. 

Μαθαίνουμε στο σχολείο στα παιδιά ένα σωρό γελοιότητες, πράγματα που δεν σχετίζονται με την πατρίδα τους, για την οποία τους διδάσκουμε το μίσος και την απέχθεια, καθώς την έννοια επισήμως την έχουμε ταυτόσημη με τον φασισμό, τον ρατσισμό και τον εθνικισμό. 
 
Αυτός που αγαπάει την πατρίδα του είναι εθνικιστής στην καλύτερη, φασίστας στη χειρότερη, ή και τα δύο, ενώ αυτός που τη μισεί και ενδιαφέρεται περισσότερο για την πατρίδα του Αφγανού και του Νιγηριανού είναι ο ορισμός του καλού, είναι αλληλέγγυος, αντιρατσιστής, φιλάνθρωπος, ευαίσθητος κτλ κτλ. 

Δημήτριος Παναγόπουλος: Ποια είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία


Η Ορθόδοξη Ανατολική του Χριστού Εκκλησία, η οποία οικοδομήθηκε «επί τω θεμελίω των αποστόλων και προφητών, όντος ακρογωνιαίου αυτού Ιησού Χριστού, εν ω πάσα οικοδομή συναρμολογουμένη αύξει εις ναόν άγιον εν Κυρίω» (Εφ. 2:20-21), από την ίδρυσή της διατηρεί την ενότητα τής πίστεως αδιάσπαστη, απαραχάρακτη, αναλλοίωτη, κατά πάντα σύμφωνη, όπως την παρέλαβε από τον Κύριο δια των Αποστόλων.

Η ακριβής θεολογία για την Αγία Τριάδα σε αυτή και μόνη τηρήθηκε αγνή και αμιγής από ανθρώπινα επινοήματα και πολύ περισσότερο από  ασέβειες.

Το ακατάληπτο μυστήριο για  την άκρα συγκατάβαση και ενανθρώπιση του Υιού και Λόγου του Θεού σε αυτή μόνη διευκρινίσθηκε και αναπτύχθηκε και τηρείται ευσεβώς.

Αυτή κατέχει τα επτά θεία μυστήρια όπως παρέλαβε από τον Χριστό δια των Αποστόλων, και τα τελεί όπως παρέδωσε η σεβάσμια και Αποστολική Παράδοση.

Η ιστορία της ελληνικής σημαίας – Οι κανόνες του εθνικού μας συμβόλου


Έλληνες πολέμησαν και υπερασπίστηκαν με τη ζωή τους το ιερό σύμβολο, την ελληνική σημαία. Είναι τεράστια η σημασία της, καθώς περικλείει στις πτυχές της αγώνες και θυσίες, εκφράζει την εθνική μας ενότητα και δίνει υλική υπόσταση στην έννοια του Έθνους. Στη σημαία ορκίστηκαν άλλωστε και οι ήρωες που ξεσηκώθηκαν στις 25 Μαρτίου 1821.
 
Διακόσια συν δύο χρόνια από τις 25 Μαρτίου 1821 και οι εκδοχές που έχουν ειπωθεί για την επιλογή των σχημάτων και των χρωμάτων της ελληνικής σημαίας, καθώς και την αλληγορική τους σημασία, είναι πολλές.
 
Εξάλλου, στα επίσημα έγγραφα της εποχής ή μεταγενέστερα δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία που να αιτιολογούν την προτίμηση αυτών των χρωμάτων, του είδους και του σχήματος της σημαίας, σύμφωνα με μελέτη της Διεύθυνσης Ιστορίας Στρατού με τίτλο «Η ελληνική σημαία» το 2005.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἁγία Μάρτυς Ματρῶνα τῆς Θεσσαλονίκης


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Οἱ γυναῖκες Μάρτυρες τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας, ὑπῆρξαν τὸ ἴδιο ἡρωικὲς μὲ τοὺς ἄνδρες. Ἐπέδειξαν στοὺς ἄδικους διῶκτες τους ἕνα ἄλλο ἦθος, πρωτόγνωρο γιὰ τὸν ἀρχαῖο προχριστιανικὸ κόσμο, τὸν ἡρωισμό, τὴν ὁμολογία τῆς πίστης στὸ Χριστὸ καὶ τὴν ἀνεξικακία πρὸς τοὺς τυράννους τους. Μία ἀπὸ αὐτὲς τίς γενναῖες Μάρτυρες ὑπῆρξε καὶ ἡ ἁγία Ματρῶνα τῆς Θεσσαλονίκης, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ τὸ καύχημα τῆς συμπρωτεύουσας.
 
Ἔζησε στὰ δύσκολα, μὰ ἡρωικά, χρόνια τῶν πρωτοχριστιανικῶν διωγμῶν. Ὅταν ἡ ψυχορραγοῦσα ἐφιαλτικὴ  εἰδωλολατρία, εὑρισκόμενη σὲ ἄμυνα κατὰ τοῦ εὔρωστου Χριστιανισμοῦ καὶ τὴν πρωτοφανῆ ὁρμητικὴ διάδοση τῆς νέας πίστεως, εἶχε ἐγείρει τοὺς γνωστούς μας μεγάλους διωγμούς, μὲ στόχο τὴν ἐξαφάνιση τῶν Χριστιανῶν. Δὲ γνωρίζουμε τὸν ἀκριβῆ χρόνο ποὺ ἔζησε. Γεννήθηκε καὶ μεγάλωσε στὴ Θεσσαλονίκη, ὅπου ὁ ἀπόστολος Παῦλος εἶχε ἱδρύσει, περὶ τὸ 50 μ. Χ. ἰσχυρὴ Ἐκκλησία, μεταξὺ τῶν πολυπληθῶν Ἰουδαίων τῆς πόλεως καὶ πολλῶν εἰδωλολατρῶν. Προφανῶς ἡ Ματρῶνα ὑπῆρξε εὐγενὴς γόνος ἔνθερμων Χριστιανῶν, ἔνθερμη πιστὴ τοῦ Χριστοῦ καὶ ἡ ἴδια ἐπίλεκτο μέλος τῆς Ἐκκλησίας τῶν Θεσσαλονικέων.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Αγία Ματρώνα η εν Θεσσαλονίκη


Οὐκ ἄξιον λαθεῖν σε Μάρτυς Ματρῶνα,
Κἂν ἔνδον εἱρκτῆς ἐκπνέῃς κεκρυμμένη.
Εἰκάδι ἑβδομάτῃ θάνε Ματρῶνα ἑνὶ εἱρκτῇ.

Η Οσία Ματρώνα έζησε στη Θεσσαλονίκη και συγκαταλέγεται μεταξύ των Μαρτύρων των πρώτων αιώνων της Εκκλησίας μας, κατά την περίοδο των διωγμών. Υπήρξε ακόλουθος μιας πλούσιας και ευγενούς Ιουδαίας, με το όνομα Παντίλλα ή Παυτίλλα, η οποία ήταν σύζυγος του στρατοπεδάρχη της Θεσσαλονίκης. Καθημερινά συνόδευε την κυρία της στη συναγωγή της πόλεως, όπου ωστόσο δεν πήγαινε η ίδια, διότι κρυφά κατέφευγε σε χριστιανικό ναό, για να προσευχηθεί.

Κυριακή 26 Μαρτίου 2023

Νώντας Σκοπετέας: Ἄπιστοι καί διεστραμμένοι... ἔως πότε; (Δ΄ Κυριακή Νηστειῶν)


 
Μέχρι πότε θὰ σὲ ἀνέχομαι; Ὦ πόσο βαρὺς καὶ προσβλητικὸς ἀκούγεται τοῦτος ὁ λόγος! Ἄν προέρχεται ἰδιαίτερα ἀπὸ οἰκεῖο σου πρόσωπο. Φανερώνει ἀγανάκτηση... μιὰ μακρὰ περίοδο ἀνοχῆς... Καὶ συλλογίζεσαι καὶ στενοχωριέσαι καὶ προσπαθεῖς νὰ κατανοήσεις τὸ τί δὲν πῆγε καλὰ καὶ ἔκανες τὸ ἀγαπημένο σου πρόσωπο νὰ φτάσει σὲ αὐτὸ τὸ ὁριακὸ σημεῖο. Βέβαια, μπορεῖ καὶ αὐτὸς ὁ λόγος διόλου νὰ μὴν σὲ προβληματίσει καὶ νὰ ἀγνοήσεις ἀναισθήτως καὶ νὰ συνεχίσεις στὴν ἴδια πορεία, ἀταλάντευτα καὶ ἀμετανόητα. Τί γίνεται ὅμως ἀδελφοί μου ἂν αὐτὸς ὁ λόγος βγεῖ μέσα ἀπὸ τὰ ἄχραντα χείλη τοῦ Χριστοῦ μας;

Λάμπρος Σκόντζος: Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Σιναΐτης - Ὁ συγγραφέας τῆς «Κλίμακος»


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Ἡ Δ΄ Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν εἶναι ἀφιερωμένη σὲ μιὰ μεγάλη ἀσκητική, πατερικὴ  καὶ πνευματικὴ μορφὴ τῆς Ἐκκλησίας μας, στὸν ἅγιο Ἰωάννη τὸ Σιναΐτη, ὁ ὁποῖος μᾶς εἶναι καλύτερα γνωστὸς ὡς ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος, ἀπὸ τὸ ὁμώνυμο περισπούδαστο σύγγραμμά του. Ἡ προβολὴ καὶ ἡ τιμὴ τοῦ ἁγίου αὐτοῦ ἄνδρα κατὰ τὴν Ἁγία καὶ Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ κρίθηκε ἐπιβεβλημένη ἀπὸ τοὺς Πατέρες. Τὸ περίφημο σύγγραμμά του, θεωρήθηκε ὡς ἐξαιρετικὸ μέσο πνευματικῆς καθοδήγησης γιὰ τοὺς ἀγωνιζόμενους πιστούς. Ἀλλὰ καὶ ἡ ὁσιακή του μορφὴ ἀποτελεῖ παράδειγμα ἀγῶνα κατὰ τῶν ψυχοκτόνων  παθῶν μας αὐτὴ τὴν ἱερὴ περίοδο.

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Από το ηρωικό «ελευθερία ή θάνατος» στο αντι-ηρωικό «ασφάλεια ή θάνατος»

Πώς αναποδογύρισε το δίδαγμα του 1821 μετά το 2020

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, Καθηγητής Ποινικού Δικαίου – Δικηγόρος Αθηνών

ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ
Ελευθερία χωρίς ρίσκο είναι σύλληψη αδιανόητη. Όποιος προπαγανδίζει τον στόχο της απόλυτης ασφάλειας ως προϋπόθεση για την μεγιστοποίηση της ελευθερίας είναι ένας απατεώνας που εποφθαλμιά την ελευθερία.
Κατά την τριετία 2020-2023, όμως, ζήσαμε ακριβώς το παράδειγμα του μεγάλου απατεώνα τούτου του αιώνα. Ενάντια στο σύνθημα της Ελληνικής Επαναστάσεως «ελευθερία ή θάνατος» εφαρμόσθηκε η ανάποδη συνταγή: «ασφάλεια ή θάνατος», η οποία θα μπορούσε να επιμερισθεί σε πολλά υποσυνθήματα: «Λοκντάουν ή αφανισμός του πληθυσμού» / «Μάσκα παντού ή πάρτι του αόρατου εχθρού» / «Μπατονέτα κάθε τρεις και λίγο στην μύτη, αλλιώς θα σε πουν αδιάφορο αλήτη» / «Εδώ το εμβόλιο, εκεί ο τάφος», τάδε έφη Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος.

Η Ουκρανία εκτρέφει παιδιά σε εργοστάσια για την ελίτ των παιδόφιλων, η Ρωσία σώζει τα παιδιά - Media Blackout


Ρώσοι στρατιώτες ισχυρίζονται ότι έκαναν μια φρικτή ανακάλυψη στο εσωτερικό της Ουκρανίας, όπου, όπως λένε, παιδιά ηλικίας 2 έως 7 ετών μεγαλώνουν σε συνθήκες εργοστασίου, πριν τα ελκυστικά από αυτά πωληθούν ως σκλάβοι του σεξ σε ελίτ παιδόφιλων και όσα δεν βρίσκουν αγοραστές "τεμαχίζονται σαν πεταμένα σκουπίδια", καθώς τα όργανά τους συλλέγονται και πωλούνται για χρήση σε ευρωπαϊκά και ισραηλινά κέντρα μεταμοσχεύσεων.
 
Σε βίντεο από το μέτωπο του ρωσο-ουκρανικού πολέμου, ένας εμφανώς συγκινημένος Ρώσος αξιωματικός περιγράφει τα παιδιά που αντιμετωπίζονται σαν να είναι "ζώα, γουρουνάκια ή κουνέλια" από τους Ουκρανούς αιχμαλώτους τους γύρω από την πόλη Izium, όπου αναφέρθηκε η ανακάλυψη ενός εργοστασίου εμπορικής κλίμακας για τη συλλογή οργάνων παιδιών.
 
"Είχαν πάρει όργανα [από τα παιδιά]", εξήγησε ο Ρώσος αξιωματικός.

"Δεν μπορούσα να το πιστέψω", είπε. "Μέχρι να τα δει κανείς όλα αυτά με τα ίδια του τα μάτια, δεν μπορεί να τα κατανοήσει. Αλλά όταν το δεις, δεν θα το συγχωρέσεις".

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΛΑΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΩΦΟΝ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΓΕΝΕΑ»

 
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:

«ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΛΑΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΩΦΟΝ ΚΑΙ Ἡ ΝΕΑ ΓΕΝΕΑ»
[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 28-3-1993]
(Β277)
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας ἄγει τὴν τετάρτην Κυριακὴν τῶν Νηστειῶν. Σὲ αὐτὴν τὴν Κυριακὴ προβάλλει τὸ πρόσωπον τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, συγγραφέως τοῦ βιβλίου «Κλῖμαξ», γιὰ νὰ μᾶς θυμίσει ὅτι σκαλί- σκαλὶ πρέπει νὰ ἀνεβαίνουμε τὴν κλίμακα τῶν ἀρετῶν. Ἀλήθεια, μιὰ Σαρακοστὴ γίνεται κλίμακα ἀνοδικῆς πορείας; Τίθεται τὸ ἐρώτημα. Ἢ μένουμε μόνο σὲ μιὰ τυπικὴ νηστεία, ποὺ πολλὲς φορές μᾶς καλλιεργεῖ μιὰ κρυφὴ ὑπερηφάνεια; Μάλιστα εἶναι μιὰ εὐκαιρία, μιὰ ποὺ ἔγινε λόγος ἂν δὲν ἔχουμε γνωρίσει αὐτὸ τὸ θαυμάσιον βιβλίον τῆς «Κλίμακος» μέχρι τώρα, εὐκαιρία νὰ τὸ γνωρίσουμε, νὰ τὸ προσεγγίσουμε. Εἶναι θαυμάσιο βιβλίο.

Τα λάθη που ΔΕΝ έγιναν: Ένας ύμνος για τη Δικαιοσύνη - βίντεο


Αυτός ο Ύμνος για τη Δικαιοσύνη είναι η προσπάθειά της Margaret Anna Alice να καταγράψει συνοπτικά την προμελετημένη σκοπιμότητα που διέπει την τυραννία της COVID, και ζητάμε τη βοήθειά σας στη διάδοση του σαφούς μηνύματος ότι #MistakesWereNOTMade. 
 
Παρακαλούμε μοιραστείτε αυτό το ποίημα και κρατήστε το πρόχειρο για την επόμενη φορά που κάποιος θα χρησιμοποιήσει βερμπαλισμό για να αποσιωπήσει τις θηριωδίες που διαπράχθηκαν. Ας κάνουμε το 2023 το Έτος Λογοδοσίας, ώστε κανείς να μην τολμήσει να επαναλάβει τέτοιες πράξεις στο μέλλον.

Νεκτάριος Δαπέργολας: «Σκασίλα τους μεγάλη!»


 
Μόνο βαθιά συγκίνηση ἀπό τή δραματική ἔκκληση τῆς μοναστικῆς ἀδελφότητας τῆς περίφημης Λαύρας τῶν Σπηλαίων τοῦ Κιέβου (ἐμβληματικοῦ ἱεροῦ προσκυνήματος - θυμίζω - ὅλου τοῦ Ρωσικοῦ κόσμου ἀπό τόν 11ο ἀκόμη αἰῶνα) πρός πᾶσα διεθνῆ κατεύθυνση, γιά νά ἀποτραπεῖ τό νέο ἀνοσιούργημα τοῦ καθεστῶτος Ζελένσκυ. 
 
Θυμίζουμε ὅτι τό τελεσίγραφο πού τούς ἔχει ἐπιδοθεῖ λήγει στίς 29 Μαρτίου καί οἱ ἐπιλογές πού ἔχουν στή συνέχεια εἶναι εἴτε ἡ Σκύλα (δηλαδή νά προσχωρήσουν στήν ψευτοεκκλησία των ἀχειροτόνητων φασιστοπαλιάτσων), εἴτε ἡ Χάρυβδη (δηλαδή νά ὑπαχθοῦν ἀπευθείας στό ζοφερό Φανάρι ὡς σταυροπηγιακή μονή), εἴτε ὁ δρόμος τῆς ἐξορίας («βαλίτσα-σταθμό-Ρωσία», ὅπως δήλωσε ρητά καί μεθ' ἡδονῆς τό κάτω εἰκονιζόμενο καρτούν, ἕνα ἀπό τά ἀναρίθμητα ξετσίπωτα φασιστοειδῆ τῆς κρατικῆς οὐκρανικῆς συμμορίας, ὀνόματι Λουντμίλα Φιλιππόβιτς, πού παριστάνει καί τή θρησκειολόγο).

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ»


ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:

«Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 9-4-1989]
[Β213]
Σήμερα ἡ Ἐκκλησία μας, ἀγαπητοί μου, προβάλλει τὸν ἅγιον Ἰωάννην τῆς Κλίμακος, ἡγούμενον τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Σινᾶ καὶ μέγαν ἀσκητήν. Ὁ σκοπὸς αὐτῆς τῆς προβολῆς, ἂν καὶ γιορτάζει στὶς 30 Μαρτίου, εἶναι πιθανῶς ὅτι καθ᾿ ὅλη τὴ διάρκεια τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, ἀνάγνωσμα εἰς τὴν τράπεζαν τῶν μοναστηριῶν, ἐχρησιμοποιεῖτο αὐτό του τὸ σύγγραμμα, «Κλῖμαξ». Ἔτσι ἐλέγετο. Σκάλα. Κλῖμαξ. Ἀλλὰ προβαλλόμενος, ὅμως, ὁ ἅγιος Ἰωάννης, οὐσιαστικὰ προβάλλεται τὸ κλασικὸ αὐτὸ σύγγραμμά του «Κλῖμαξ» ποὺ εἶναι προβολὴ ἀνόθευτος καὶ ὀρθόδοξος τῆς πνευματικότητος τῆς Ὀρθοδόξου Ἀνατολικῆς μας Ἐκκλησίας.

Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ Δ΄ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ


Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ

        ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ Δ΄ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ

 
(Ἔχει θέμα τὸ εὐαγγέλιο ποὺ ἀναγιγνώσκεται κατ᾿ αὐτήν,
ὅπου γίνεται λόγος καὶ γιὰ τὴν ἐπιμέλεια τῶν ἐσωτερικῶν λογισμῶν)

 
Πολλὲς φορὲς μίλησα πρὸς τὴν ἀγάπη σας σχετικὰ μὲ τὴ νηστεία καὶ τὴν προσευχή, ἰδιαίτερα μάλιστα αὐτὲς τίς ἱερὲς ἡμέρες· ἐναπέθεσα ἀκόμη στὶς φιλόθεες ἀκοὲς καὶ ψυχές σας ποιά δῶρα προσφέρουν σὲ ἐκείνους ποὺ τίς ἀγαποῦν καὶ τίς καλλιεργοῦν καὶ πόσων ἀγαθῶν πρόξενοι γίνονται σὲ αὐτοὺς ποὺ τίς ἀσκοῦν, πρᾶγμα ποὺ ἐπιβεβαιώνεται γι᾿ αὐτὲς κυρίως ἀπὸ τὴ φωνὴ τοῦ Κυρίου ποὺ διαβάζεται σήμερα στὸ εὐαγγέλιο.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς Δ' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (Ἰωάννου τῆς κλίμακος) 26 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023


Ἑωθινόν
 

Ἦχος πλ. δ´ - Ἑωθινόν Η´
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Κ´ 11 - 18

11 Μαρία δὲ εἱστήκει πρὸς τῷ μνημείῳ κλαίουσα ἔξω. 12 ὡς οὖν ἔκλαιε, παρέκυψεν εἰς τὸ μνημεῖον καὶ θεωρεῖ δύο ἀγγέλους ἐν λευκοῖς καθεζομένους ἕνα πρὸς τῇ κεφαλῇ καὶ ἕνα πρὸς τοῖς ποσίν, ὅπου ἔκειτο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. 13 καὶ λέγουσιν αὐτῇ ἐκεῖνοι· Γύναι, τί κλαίεις; λέγει αὐτοῖς· Ὅτι ἦραν τὸν Κύριόν μου, καὶ οὐκ οἶδα ποῦ ἔθηκαν αὐτόν. 14 καὶ ταῦτα εἰποῦσα ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω, καὶ θεωρεῖ τὸν Ἰησοῦν ἑστῶτα, καὶ οὐκ ᾔδει ὅτι Ἰησοῦς ἐστι. 15 λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Γύναι, τί κλαίεις; τίνα ζητεῖς; ἐκείνη δοκοῦσα ὅτι ὁ κηπουρός ἐστι, λέγει αὐτῷ· Κύριε, εἰ σὺ ἐβάστασας αὐτόν, εἰπέ μοι ποῦ ἔθηκας αὐτόν, κἀγὼ αὐτὸν ἀρῶ. 16 λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Μαρία. στραφεῖσα ἐκείνη λέγει αὐτῷ· Ραββουνί, ὃ λέγεται, διδάσκαλε. 17 λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Μή μου ἅπτου· οὔπω γὰρ ἀναβέβηκα πρὸς τὸν πατέρα μου· πορεύου δὲ πρὸς τοὺς ἀδελφούς μου καὶ εἰπὲ αὐτοῖς· ἀναβαίνω πρὸς τὸν πατέρα μου καὶ πατέρα ὑμῶν, καὶ Θεόν μου καὶ Θεὸν ὑμῶν. 18 ἔρχεται Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ ἀπαγγέλλουσα τοῖς μαθηταῖς ὅτι ἑώρακε τὸν Κύριον, καὶ ταῦτα εἶπεν αὐτῇ.