Ο πατριάρχης Βαρθολομαίος δήλωσε χθες σε Ουκρανούς δημοσιογράφους ότι «η διάσπαση
των Ορθοδόξων πιστών στην Ουκρανία σε τρεις οντότητες αποτελούσε μια
βαθιά πληγή στο σώμα ολόκληρης της Ορθοδόξου Εκκλησίας.» και ότι «δεν
υπάρχουν πλέον σχίσματα στην Ουκρανία, επειδή όλοι οι πιστοί έχουν
αποκατασταθεί σε κοινωνία με την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική
Εκκλησία.»
Οι δηλώσεις αυτές έγιναν (όπως θα ανέμενε κανείς) στον απόηχο του
ξεσπάσματος του Φιλάρετου, ο οποίος σήκωσε άγριο μπαϊράκι και αρνείται
να συμμορφωθεί με τους όρους του «Τόμου αυτοκεφαλίας».
Πριν την εισπήδηση του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Ουκρανία η κατάσταση ήταν η εξής:
1) Κανονική Εκκλησία : Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία – Πατρ. Μόσχας (UOC), Μητροπολίτης Ονούφριος
2) Σχισματική ομάδα Φιλάρετου : Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία – Πατρ. Κιέβου (UOC-KP), «Πατριάρχης» Φιλάρετος!
3) Σχισματική ομάδα Μακάριου : Ουκρανική Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία (UAOC), «Μητροπολίτης» Μακάριος!
Μετά την εισπήδηση και το «ενωτικό συμβούλιο» έγινε μία απλοϊκή ανακατασκευή των δύο σχισματικών ομάδων σε μία, στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας (OCU) με ηγέτη τον «Μητροπολίτη» Επιφάνιο. Η κανονική Εκκλησία ΔΕΝ συμμετείχε στο «ενωτικό συμβούλιο»,
συμμετείχαν μόνο οι δύο σχισματικές ομάδες.
Οι δύο αποστάτες, Συμεών
και Αλέξανδρος, που έφυγαν από την κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας,
καθαιρέθηκαν, αλλά και ο ένας εξ αυτών, ο Αλέξανδρος Drabinko,
παρουσίασε και επιστολή του Βαρθολομαίου με ημερομηνία την παραμονή της
«ενωτικής συνόδου» στην οποία ο πατριάρχης Βαρθολομαίος του έγραφε ότι
τον δέχεται υπό το ωμοφόριό του.
Η Strana.ua δημοσίευσε ότι και ο Συμεών δέχτηκε παρόμοια επιστολή. [ΕΔΩ]
Δηλαδή, οι δύο που αποστάτησαν και αμέσως μετά καθαιρέθηκαν, όταν
ελάμβανε χώρα η «ενωτική σύνοδος» δεν ήταν ιεράρχες της κανονικής
Εκκλησίας της Ουκρανίας αλλά του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.
Είναι αυτά «fake news» ή «fake news» είναι αυτό που είπε ο Ποροσένκο; «Έχουμε ενώσει τρία κλαδιά
της Ουκρανικής Ορθοδοξίας σε μια ενιαία Εκκλησία. Τώρα πρέπει να
οικοδομήσουμε αυτήν την Εκκλησία βάσει των αρχών της αγάπης, του
αμοιβαίου σεβασμού και της ενότητας». [ΕΔΩ]
Είναι αυτά «fake news» ή «fake news» είναι αυτό που είπε ο «Μητροπολίτης» Επιφάνιος; «Πραγματικά ιστορικό γεγονός η σημερινή ημέρα. Καταφέραμε να ενώσουμε τρία κλαδιά της Ουκρανικής Ορθοδοξίας σε μία Τοπική Ορθόδοξη εκκλησία.….» [ΕΔΩ]
Είναι αυτά «fake news» ή «fake news» είναι αυτά που είπε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος; «η διάσπαση των Ορθοδόξων πιστών στην Ουκρανία σε τρεις οντότητες αποτελούσε μια βαθιά πληγή …..», «δεν υπάρχουν πλέον σχίσματα στην Ουκρανία, επειδή όλοι οι πιστοί έχουν αποκατασταθεί σε κοινωνία με την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.»
Μετά από αυτήν
την περιβόητη «ενωτική σύνοδο» η κατάσταση που λογικά (και όχι στην
φαντασία των Φαναριωτών που «ένωσαν τρεις οντότητες») θα έπρεπε να είχε
διαμορφωθεί είναι η εξής:
1) Κανονική Εκκλησία : Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία – Πατρ. Μόσχας (UOC), Μητροπολίτης Ονούφριος
2) Σχισματικοί (2 σε 1) : Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας (OCU), «Μητροπολίτης» Επιφάνιος.
Δεν έγινε όμως ούτε αυτό. Γνωρίζαμε σχεδόν από την αρχή ότι η «Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία – Πατρ. Κιέβου» (UOC-KP) δεν διαλύθηκε ποτέ,
παρ’ ότι ήταν προϋπόθεση αυτό να γίνει πριν την «ενωτική σύνοδο». Μας
το υπενθύμιζε συνέχεια άλλωστε ο φωνακλάς «επίτιμος Πατριάρχης»
Φιλάρετος, ο οποίος προέβαλε συνεχώς εμπόδια στους όρους που είχαν
συμφωνηθεί. Βγήκε έπειτα και το Υπουργείο Δικαιοσύνης της Ουκρανίας να
επιβεβαιώσει από πλευράς του ότι από νομικής απόψεως τουλάχιστον το
«Πατριαρχείο Κιέβου» υπάρχει ακόμη:
«Σύμφωνα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, κανείς δεν έχει
υποβάλει αίτηση στις κρατικές αρχές για να διαλύσει το Πατριαρχείο
Κιέβου, συνεπώς, στα μάτια του κράτους εξακολουθεί να υφίσταται.» «Επιπλέον,
όπως δήλωσε το Υπουργείο Δικαιοσύνης στο Ουκρανικό μέσο ενημέρωσης
Gordon, το «Πατριαρχείο Κιέβου» μπορεί να διαλυθεί μόνο με απόφαση του
Τοπικού Συμβουλίου, με την συμμετοχή ιεραρχών, κληρικών και λαϊκών
εκπροσώπων ή στο δικαστήριο.» [ΕΔΩ]
Είναι «fake news» αυτά που δηλώνει το Υπουργείο Δικαιοσύνης της Ουκρανίας; Οι
συνεχείς αντιρρήσεις και παραβιάσεις των όρων του Τόμου από τον
«επίτιμο Πατριάρχη» είναι «fake news»; Μέχρι και ο Γαλλίας Εμμανουήλ
αναγνώρισε την ανυπακοή του Φιλάρετου και στην πρόσφατη επίσκεψή του στην Ουκρανία τον αποκάλεσε ούτε λίγο ούτε πολύ…. κουφό: «Εάν
κάποιος, συγκεκριμένα ο Φιλάρετος, λέει τώρα ότι δεν άκουσε για το
κείμενο που συμφωνήθηκε, τότε προφανώς θα πρέπει να μιλήσουμε για
πρόβλημα ακοής του Φιλάρετου και το δικαίωμά του να βλέπει την
πραγματικότητα όπως αυτός θέλει». [ΕΔΩ]
Όσο λοιπόν κι
αν προσπαθούσαν ορισμένοι να παρουσιάσουν την «επιτυχία της ενωτικής
συνόδου» η κατάσταση που άρχισε να φαίνεται από νωρίς-νωρίς ήταν η εξής:
1) Κανονική Εκκλησία : Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία – Πατρ. Μόσχας (UOC), Μητροπολίτης Ονούφριος
2) Σχισματική ομάδα Επιφάνιου : Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας (OCU), «Μητροπολίτης» Επιφάνιος.
3) Σχισματική ομάδα Φιλάρετου : Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία – Πατρ. Κιέβου (UOC-KP), «Πατριάρχης» Φιλάρετος!
Επιπλέον, σα να μην έφταναν όλα αυτά, εμφανίστηκε και ο Μακάριος Μαλέτιτς και σε συνέντευξη στο Apostrophe δήλωσε ότι «η Ουκρανική
Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία (UAOC) συνεχίζει να υπάρχει και θα
συνεχίσει να υπάρχει έως ότου ο Φιλάρετος διαλύσει το Πατριαρχείο
Κιέβου.» Ο Μακάριος είπε ότι ο Φιλάρετος πήγε να καταθέσει κάτι χαρτιά για την διάλυση του «Πατριαρχείου Κιέβου», αλλά ήταν αντίγραφα.
«Ορισμένοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι δήλωσαν εσφαλμένα δημοσίως ότι το Πατριαρχείο Κιέβου έχει διαλυθεί», δήλωσε ο Μαλέτιτς. «Όταν
μου ζητήθηκε να παραδώσω τα έγγραφα για την διάλυση, απάντησα ότι μέχρι
να δω τα πρωτότυπα της άλλης πλευράς, δεν θα παραδώσω τα δικά μου».
Ο Μακάριος δηλώνει ότι θέλει το καλό της νέας OCU του
«Μητροπολίτη» Επιφάνιου, αλλά απ’ ότι φαίνεται η «αγάπη» του τόσο για
τον Φιλάρετο όσο και για την νέα OCU δεν του επιτρέπει να διαλύσει την
δική του οργάνωση!
Η περίπλοκη σχέση Φιλαρέτου Μακαρίου είναι γνωστή.
Ο πρώτος θα ήθελε πάρα πολύ να διαλύσει την οργάνωση του δεύτερου. Ο
δεύτερος ζητά από την νέα OCU να απαντήσει με κάποιον τρόπο στην
ανυπακοή του Φιλάρετου ή να ζητήσει από το Πατριαρχείο
Κωνσταντινουπόλεως να επιλύσει το θέμα. Από την αρχή ο Μακάριος εξέφραζε
τις αμφιβολίες του για την παρουσία του φιλόδοξου Φιλάρετου στο όλο
«ενωτικό» εγχείρημα.
Τέτοια είναι η αγάπη αυτών των δύο που ο Μακάριος αρνήθηκε να δεχθεί το βραβείο Order of Yaroslav the Wise
από τον Ποροσένκο, διότι το ίδιο βραβείο θα έπαιρνε και ο Φιλάρετος. Σε
άλλη περίπτωση, ο Μακάριος αρνήθηκε τον τίτλο «επίτιμος πολίτης της
Λβιβ» διότι τον ίδιο τίτλο θα έπαιρνε και ο Φιλάρετος.
Αυτός είναι ο αγαπητικός ενωτικός πυρήνας που έχει ενώσει
τους Ουκρανούς Ορθοδόξους στην Μία Αγία Καθολική και Αποστολική
Εκκλησία, σύμφωνα με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο!
Ενδιαφέρον προκαλεί και η θέση του Μακαρίου στο θέμα ενός Πατριαρχικού καθεστώτος στην Ουκρανία. Ο
Μακάριος δήλωσε ότι ο Φιλάρετος μπορεί να φαντασιώνεται όσο θέλει ότι
είναι Πατριάρχης αλλά Πατριαρχείο δεν θα υπάρξει έως ότου ενωθεί η
πλειοψηφία της UOC (του Μητροπολίτη Ονουφρίου) με την OCU (του
«Μητροπολίτη» Επιφάνιου).
Δήλωσε χαρακτηριστικά: «Νομίζω ότι τότε και το Οικουμενικό Πατριαρχείο και οι Τοπικές Εκκλησίες (εκτός της Μόσχας φυσικά) δεν θα έχουν αντίρρηση» !!! [ΕΔΩ]
Είναι αυτά «fake news» ή «fake news» είναι η ψεύτικη ειδυλλιακή εικόνα του μορφώματος της OCU που μας παρουσιάζει το Φανάρι;
Με αυτά τα δεδομένα, η κατάσταση μετά το «ενωτικό συμβούλιο» στην Ουκρανία έχει ως εξής:
1) Κανονική Εκκλησία : Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία – Πατρ. Μόσχας (UOC), Μητροπολίτης Ονούφριος
2) Σχισματική ομάδα Επιφάνιου : Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας (OCU), «Μητροπολίτης» Επιφάνιος.
3) Σχισματική ομάδα Φιλάρετου : Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία – Πατρ. Κιέβου (UOC-KP), «Πατριάρχης» Φιλάρετος!
4) Σχισματική ομάδα Μακάριου : Ουκρανική Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία (UAOC), «Μητροπολίτης» Μακάριος!
Δεν σταματάει όμως εδώ. Από την αρχή της δημιουργίας
της νέας σχισματικής OCU, ο «Μητροπολίτης» Επιφάνιος αντί να ασχοληθεί
με τους «οικογενειακούς» καυγάδες, άρχισε να δείχνει δημοσίως τις
φιλικές του διαθέσεις προς τους Ουνίτες, οι οποίοι τις ανταπέδιδαν με περισσή γενναιοδωρία.
Είναι
άλλωστε ομολογία του Ποροσένκο ότι οι Ουνίτες στην Ουκρανία έπαιξαν
σημαντικό ρόλο στην απόκτηση του «Τόμου αυτοκεφαλίας» της OCU.
Κοινά οράματα με τους Ουνίτες, κοινές συνεργασίες, κοινούς διαλόγους,
μέχρι και τον ηγέτη τους Σβιατοσλάβ Σεβτσούκ ακούσαμε να λέει ότι η
ένωση των Ορθοδόξων στην Ουκρανία είναι μόνο το πρώτο βήμα, το δεύτερο
βήμα είναι «ένας οικουμενικός διάλογος μεταξύ της Ουκρανικής
Ελληνόρυθμης Καθολικής Εκκλησίας και της ενωμένης Ουκρανικής Ορθοδοξίας
προς την κατεύθυνση της αποκατάστασης της αρχικής ενότητας της
Εκκλησίας». [ΕΔΩ]
Παρόμοια δήλωση ακούσαμε και από τον «Μητροπολίτη» Επιφάνιο: «Στην
συνάντηση με τον Μακαριότατο Σβιατοσλάβ μιλήσαμε για την περαιτέρω
εμβάθυνση της συνεργασίας μας. Σε αυτήν τη συνεργασία θα μπούμε σε
διάλογο και ο διάλογος θα καθορίσει εάν μπορούμε να ενωθούμε. Θεωρητικά
αυτό είναι εφικτό στο μέλλον. Εξαρτάται όμως από το πώς θα
συνεργαστούμε, πως θα διατηρήσουμε αυτές τις φιλικές σχέσεις και πως θα
αγωνιστούμε για αυτήν την ενότητα. Στο μέλλον όλοι οι Ορθόδοξοι
Χριστιανοί θα πρέπει να ενωθούν σε μια ενιαία Εκκλησία» [ΕΔΩ]
Και είδαμε με τα ίδια μας τα μάτια τον «Πατριάρχη του Γένους»
μας να μεταδίδει την Θεία Κοινωνία στον Ποροσένκο, ο οποίος είχε
«κοινωνήσει» και από τον Ουνίτη Σβιατοσλάβ Σεβτσούκ που υπάγεται στον
πάπα!
Είναι «fake news» αυτά; Δεν είναι αληθινές οι δηλώσεις που
διαβάσαμε; Οι φωτογραφίες με τον Ποροσένκο να «κοινωνά» την μία από
Ουνίτη την άλλη από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο είναι προϊόν φωτομοντάζ;
Για ποιά Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία μας μιλάει ο
πατριάρχης Βαρθολομαίος;
Μετά απ’ όλα αυτά, η τελική εικόνα που βλέπουμε αυτήν την στιγμή έχει ως εξής:
1) Κανονική Εκκλησία : Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία – Πατρ. Μόσχας (UOC), Μητροπολίτης Ονούφριος
2) Σχισματική ομάδα Επιφάνιου : Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας (OCU), «Μητροπολίτης» Επιφάνιος.
3) Σχισματική ομάδα Φιλάρετου : Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία – Πατρ. Κιέβου (UOC-KP), «Πατριάρχης» Φιλάρετος!
4) Σχισματική ομάδα Μακάριου : Ουκρανική Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία (UAOC), «Μητροπολίτης» Μακάριος!
και στο βάθος…
5) ΟΥΝΙΤΕΣ Σεβτσούκ : Ουκρανική Ελληνόρυθμη Καθολική Εκκλησία (UGCC), Σβιατοσλάβ Σεβτσούκ
Με την εισπήδηση του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλως στην
Ουκρανία, οι σχισματικές ομάδες από δύο έγιναν τρεις (OCU, UOC-KP, UAOC) και οι Ουνίτες (UGCC) μπήκαν με το ένα πόδι στο παιχνίδι.
Η δε κανονική Εκκλησία του Μητροπολίτη Ονούφριου αντιμετωπίζεται συνεχώς απαξιωτικά,
σα να είναι μία από τις σχισματικές ομάδες που «θεράπευσε» ο Πατριάρχης
Βαρθολομαίος. Μόνο τότε θυμάται την ύπαρξή της.
Το ότι η κανονική
Εκκλησία δεν εζήτησε ποτέ να «θεραπευθεί» και το ότι η κανονική Εκκλησία
δεν έλαβε ποτέ καμμία «θεραπευτική αγωγή» από τους Φαναριώτες είναι
άσχετο με το θέμα μας!
Σχετικό με το θέμα μας είναι μόνο αυτό που λέει ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, αλλιώς θα διαδίδουμε «fake news»: «η διάσπαση
των Ορθοδόξων πιστών στην Ουκρανία σε τρεις οντότητες αποτελούσε μια
βαθιά πληγή στο σώμα ολόκληρης της Ορθοδόξου Εκκλησίας. …. δεν
υπάρχουν πλέον σχίσματα στην Ουκρανία, επειδή όλοι οι πιστοί έχουν
αποκατασταθεί σε κοινωνία με την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική
Εκκλησία»!!
_________________________________
Πηγή:https://tasthyras.wordpress.com/
«Πᾶνος»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου