Τρίτη 23 Ιουνίου 2020

Βλάσφημοι Παπικοί κανόνες


Δια μέσω της συνόδου του Τριδέντου οι παπικοί αναθεματίζουν τους Αποστόλους, τους Πατέρες της Εκκλησίας και τον ίδιο τον Χριστό!!
Κάποτε μίλησε ο Πάπας για “οικουμενισμό αγιοσύνης”, ότι αυτός θα μας φέρει πιο κοντά. Μα για ποια αγιοσύνη μας μίλησε, όταν δεν πιστεύουν στις άκτιστες αγιαστικές ενέργειες τού Θεού, δεν πιστεύουν στην θέωση δια της μετοχής τών ακτίστων ενεργειών τού Θεού (δηλαδή στην πραγματική ένωση με τον Θεό δια τών ακτίστων ενεργειών Του); 'Οταν πιστεύουν στη διανοητική προσέγγιση τού Θεού με την Αριστοτελική Σχολαστική “θεολογία” τού μεσαίωνα και στην νομικιστική δικαίωση;

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος: Πρότυπον ἐκπαιδευτικοῦ


 π. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης

α) Ὁ ρόλος τῆς παιδείας στὴν πρόοδο καὶ τὴν ἀνάπτυξη μίας κοινωνίας εἶναι ἀναντίρρητος σὲ κάθε ἐποχή.

Μὲ ἀφορμὴ τὴν τελευταία πολιτισμική, πνευματική, ἠθική, κοινωνικὴ καὶ οἰκονομικὴ κρίση ποὺ διέρχεται ἡ χώρα, πολλοὶ σχολιαστὲς θεωροῦν ὅτι μεταξὺ ἄλλων αὐτὴ ὀφείλεται καὶ στὴν «ἔλλειψη παιδείας». 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 23 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020


Ἡ Ἁγία Ἀγριππίνα ἡ Μάρτυς


Πλησθεῖσα δεινῶν τραυμάτων ἐκ τυμμάτων,
Πολλῶν μετέσχε στεμμάτων Ἀγριππῖνα.
Εἰκάδι θεινομένη τριτάτῃ θάνεν Ἀγριππῖνα.

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020

Περί μετανοίας - Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου


Ἀπόσπασμα ἀπό τήν Α’ Ὁμιλία

Ἦταν δυό ἀδέλφια·τά ὁποῖα, ἀφοῦ μοιράστηκαν ἀναμεταξύ τους τήν πατρική περιουσία, ὁ ἕνας ἔμεινε στό σπίτι, ἐνῶ ὁ ἄλλος ἔφυγε σέ μακρινή χώρα. ‘Εκεῖ, ἀφοῦ κατέφαγε ὅλα ὅσα τοῦ δόθηκαν, δυστύχησε καί ὑπέφερε μή ὑπομένοντας τή ντροπή ἀπό τή φτώχεια. (Λουκᾶ 15: 11 κ.ἑ.) 

Αὐτή τήν παραβολή θέλησα νά σᾶς τήν πῶ, γιά νά μάθετε, ὅτι ὑπάρχει ἄφεση ἁμαρτημάτων καί μετά τό Βάπτισμα, ἐάν εἴμαστε προσεκτικοί. Καί τό λέγω αὐτό ὄχι γιά νά σᾶς κάνω ἀδιάφορους, ἀλλά γιά νά σᾶς ἀπομακρύνω ἀπό τήν ἀπόγνωση. Γιατί ἡ ἀπόγνωση μᾶς προξενεῖ χειρότερα κακά καί ἀπό τή ραθυμία.

Αὐτός λοιπόν ὁ υἱός ἀποτελεῖ τήν εἰκόνα ἐκείνων πού ἁμάρτησαν μετά τό Βάπτισμα. Καί ὅτι φανερώνει ἐκείνους πού ἁμάρτησαν μετά τό Βάπτισμα, ἀποδεικνύεται ἀπό τό ὅτι ὀνομάζεται υἱός. Γιατί κανένας δέν μπορεῖ νά ὀνομασθεῖ υἱός χωρίς τό Βάπτισμα. Ἐπίσης διέμενε στήν πατρική οἰκία καί μοιράστηκε ὅλα τά πατρικά ἀγαθά, ἐνῶ πρίν ἀπό τό Βάπτισμα δέν μπορεῖ κανείς νά λάβει τήν πατρική περιουσία, οὔτε νά δεχθεῖ κληρονομία. 

Ο Δένδιας έτοιμος να δώσει το μισό Αιγαίο στη Τουρκία. Η Πρόταση Προδοσίας σε video!!!




Ο Δένδιας έτοιμος να δώσει το μισό Αιγαίο στη Τουρκία.

Γιώργος Πιπερόπουλος: 3 διδακτικές ιστοριούλες-μαθήματα για «φιλόδοξα άτομα»…


Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος

Το σημερινό κείμενο το παρουσίαζα συνήθως στα Πανεπιστημιακά αμφιθέατρα με τη μορφή διαφανειών εμπλουτισμένων με σχετικά έξυπνα σκίτσα. Ζητώ ευγενικά από τους φίλους του Blog να δούνε με μπόλικη δόση χιούμορ και τους διαβεβαιώνω ότι η δημοσίευσή του δεν ενέχει υστερόβουλες σκέψεις.

Στόχος του δεν είναι η κακοπροαίρετη ειρωνεία των φιλοδοξιών Κομματικών στελεχών και μαζί τους στελεχών Επιχειρήσεων αλλά σε σύγχρονο Αριστοφάνειο πνεύμα η χιουμοριστική παροχή διδαγμάτων μέσα από 3 ιστοριούλες-μαθήματα στους φιλόδοξους άνδρες και γυναίκες της Πατρίδας μας.

Οι Έλληνες μετατρέπονται σε μειονότητα στον τόπο τους



Οι πλατείες της Αθήνας είναι δημόσιος χώρος και ανήκουν στον Δήμο Αθηναίων. Κάποιες πλατείες ωστόσο ανήκουν μεν στον δήμο, αλλά δεν ανήκουν στους δημότες του.

Γράφει η Δρ. Ελένη Παπαδοπούλου

Η πλατεία Βικτωρίας, η πλατεία Αμερικής, ο Αγιος Παντελεήμονας και η πλατεία Ομονοίας έχουν εδώ και έτη καταληφθεί από διάφορες ομάδες διάφορων εθνικοτήτων, οι οποίες έχουν εκτοπίσει τους γηγενείς από τον δημόσιο χώρο που πληρώνουν με τους φόρους τους.

Πρόσφατα η πλατεία Βικτωρίας έγινε για ακόμη μία φορά καταυλισμός. Ο κ. Μηταράκης, που έχει σκοπό να αποσυμφορήσει τα νησιά και να πάθουμε συμφόρηση εμείς στην Αθήνα, άφησε 2.000 άτομα από τις δομές, και αυτά τα άτομα αποφάσισαν να έρθουν να κατασκηνώσουν στην πλατεία. 

Θα σε μαλώσει ο πάτερ….


Μια φορά, ρώτησα κάτι μαθητές σε μια γ’ λυκείου τι περιμένουν από ένα παπά. “Βλέπετε έναν παπά στο δρόμο, τι σκέφτεστε, ποια είναι η πρώτη σας σκέψη”; 

Οι περισσότεροι μαθητές απάντησαν ότι ταυτίζουν τον παπά μ’ ένα σύνολο απαγορεύσεων: τι πρέπει να κάνουν, τι πρέπει να μη κάνουν. Μια άλλη φορά, χειμώνα, σ’ ένα περίπτερο, περίμενα να ψωνίσω πίσω από μια μανούλα που το παιδί της έσκουζε και ζητούσε παγωτό.

Όταν είδε ότι πίσω της περίμενε ο παπάς, γύρισε στο παιδί σοβαρότατα και είπε: “Ησύχασε επιτέλους! Θα σε μαλώσει ο πάτερ!” κι έδειξε προς το μέρος μου. Εγώ τηνε κοίταξα απλώς με μια σχετική απορία και τ’ άφησα ασχολίαστο.
 
Σήμερα πήγα να βγάλω κάτι φωτοτυπίες κι ήταν εκεί μια άλλη μάνα με το τουλάχιστον εξάχρονο κοριτσάκι της. Το παιδί με κοιτάει με το ράσο και γουρλώνει τα μάτια. Τραβάει το ρούχο της μαμάς και ρωτάει: Μαμά! Γιατί αυτός ο κύριος είναι έτσι ντυμένος;;”. Η μαμά μου χαμογέλασε συγκαταβατικά και μ’ ελαφρύ μειδίαμα μου ‘πε “παιδί είναι… Που να ξέρει…;”.

Από την παιδική ηλικία του οσίου Παϊσίου - Ιερομόναχος Ισαάκ


Μεταξύ των κατοίκων της Κόνιτσας είχε κυκλοφορήσει η φήμη ότι ο γιός του Εζνεπίδη (ο Αρσένιος, μετέπειτα π. Παΐσιος) είδε τον άγιο Γεώργιο και ύστερα νήστευσε πολλές ημέρες. 

Ο ίδιος ο Γέροντας ποτέ δεν ανέφερε κάτι σχετικό ούτε εξακριβώθηκε από άλλους. Ακόμη και αν πρόκειται για φήμη, δείχνει την μεγάλη εκτίμηση των συμπατριωτών του προς το πρόσωπό του. Τον θεωρούσαν προικισμένο από τον Θεό με ιδιαίτερη χάρι.

Μια Τουρκάλα τον έπαιρνε κάθε πρώτη του μηνός στο σπίτι της για να πάη καλά ο μήνας. Με τα παιδιά της πήγαινε μαζί στο σχολείο και κάποια βαπτίσθηκαν Χριστιανοί. 

Τον σεβασμό της η Τουρκάλα τον εκδήλωσε και όταν τον είδε μοναχό λέγοντάς του: «Θυσία να γίνω για σένα». Συγκινημένη έπαιρνε σκόνη από τα παπούτσια του και άλειφε με πίστη το παράλυτο χέρι της.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

Ὁ Ἅγιος Εὐσέβιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Σαμοσάτων


Κέραμος, Εὐσέβιε Μάρτυς Κυρίου,
Εὐθὺς δὲ καὶ στέφανος ἐν τῇ σῇ κάρᾳ.
Εἰκάδι δευτερίῃ κεφαλὴν θλάσαν Εὐσεβίοιο.

Ο Άγιος Ευσέβιος, έζησε στους ταραγμένους χρόνους που η Εκκλησία υπέφερε από τις κακοδοξίες του Αρείου. Αυτοκράτορας την εποχή εκείνη ήταν ο γιος του Μεγάλου Κωνσταντίνου, Κωνστάντιος, ο οποίος υποστήριζε τη δυσεβή αυτή αίρεση και κατεδίωξε σκληρά όσους έφεραν αντιρρήσεις και αντιστάθηκαν στις προθέσεις του.

Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Γιατί δεν σώζονται όλοι απο τη διδαχή του Χριστού; – Κυριακή Β’ Ματθαίου Ιερομόναχος Ιουστίνος


Στο τέλος της σημερινής περικοπής (Ματθ. 4.18-23) ακούσαμε: «Και περιήγεν όλην την Γαλιλαίαν ο Ιησούς διδάσκων… και κηρύσσων το ευαγγέλιον της βασιλείας και θεραπεύων”.

Ο σωτήριος λόγος του Ιησού απευθύνεται σε όλους. Γιατί όμως δεν σώζονται όλοι;

Ο θείος λόγος σώζει τους καλοπροαίρετους, τους δεκτικούς. Το Ευαγγέλιο δύναμη “Θεού εστιν εις σωτηρίαν παντί τω πιστεύοντι” (Ρωμ. 1.16), ενώ στην αντίθετη περίπτωση μεταβάλλεται στο αντίθετο. “Ο λόγος γαρ ο του σταυρού τοις μεν απολλυμένοις μωρία εστί, τοις δε σωζομένοις ημίν δύναμις Θεού εστι” (Α’ Κορ. 1.18). Δηλαδή “οις μεν οσμή θανάτου εις θάνατον, οις δε οσμή ζωής εις ζωήν” (Β’ Κορ. 2.16).

Αποκαλυπτήρια Μνημείου στο Πισοδέρι την Ημέρα Αντίστασης και Αγώνα κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών



Γράφει ο Ιωάννης Αμπατζόγλου*

Η ομιλία του Ιωάννη Αμπατζόγλου στις 17 Ιουνίου 2020 στο Πισοδέρι της Φλώρινας

Ιωάννης Αμπατζόγλου
Αγαπητέ κύριε πρόεδρε της κοινότητας της Φλώρινας, κύριε πρόεδρε του Δημοτικού Διαμερίσματος Πισοδερίου, κύριε πρόεδρε του Αναγκαστικού Συνεταιρισμού Δασοκτημόνων Πισοδερίου, συνελληνίδες, συνέλληνες, σας ευχαριστώ πολύ που ήρθατε στη σημερινή εκδήλωση.

Ακριβώς πριν από δύο χρόνια, υπογράφηκε η Συμφωνία των Πρεσπών στο χωριό Ψαράδες, τριάντα πέντε χιλιόμετρα από εδώ που βρισκόμαστε σήμερα. 

Το Εμείς : 1821-2021


Θ. Μαλκίδης


Το Εμείς : 1821- 2021.

Η Επανάσταση του 1821 αποτελεί το πρωταγωνιστικό γεγονός της ιστορικής πορείας του Νεότερου Ελληνισμού. Γεγονός που συνδέεται με ανθρώπους και εν τέλει ηρωικές προσωπικότητες που οραματίστηκαν, μόχθησαν, πολέμησαν, έχοντας κεντρικό ρόλο στις πρωταρχικές του εκφάνσεις, στην εξέλιξη αλλά και μεταγενέστερα.

Τα σύμβολα του πάθους του Χριστού στην θεία ιερουργία - Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας


Γιατί ο ιερεύς χαράζει επάνω στον άρτο τα σύμβολα του πάθους του Χριστού

Ο άρτος που αποκόπηκε (από τον ιερέα), εφόσον μένει στην πρόθεση, είναι απλός άρτος. Μόνο αυτή την ιδιότητα έχει, ότι αφιερώθηκε στον Θεό και έγινε δώρο, οπότε συμβολίζει τον Χριστό σ’ εκείνη την ηλικία που είχε γίνει δώρο στον Θεό. Έγινε δε δώρο από την ίδια τη γέννησή Του, όπως προείπαμε, διότι και κατά τη γέννησή Του ήταν δώρο, αφού ήταν πρωτότοκος.

Επειδή όμως τα πάθη που υπέμεινε ύστερα ο Χριστός για τη σωτηρία μας στο σώμα Του εκείνο, η σταύρωση και ο θάνατος, είχαν περιγραφεί πρωτύτερα προφητικώς από τους παλιούς, γι’ αυτό ο ιερεύς εδώ, πριν φέρει στο θυσιαστήριο τον άρτο για να τον θυσιάσει, φροντίζει να δείξει πρωτύτερα επάνω σ’ αυτόν τα διάφορα εκείνα σύμβολα.

ΚΥΡΙΑΚΗ Β' ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Σύναξις Αγιορειτών, Λεσβίων και Πατμίων Αγίων. Ακολουθία Όρθρου, Απόστολος και Ευαγγέλιο, σχετικά βίντεο και ομιλίες

Αγιορείτες Πατέρες, τέμπλο Ησυχ. Δανιηλαίων, Κατουνάκια, Αγ. Όρος

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

Σύναξη των Αγιορειτών Πατέρων


Ὄρη παρῆλθε πάντα, τοῦ Ἄθω Ὄρος.
Εὐρωπικῆς γῆς, τῇ ἁγιωνυμία·
Ἤνθησεν ἄνθη, ἀνθεοτρεφὴς Ἄθως,
Ὄντως νοητὰ, τούς δε θείους Πατέρας·
Χορὸν Θεουδῆ, τῶν ἐν Ἄθω Πατέρων,
Χορὸς γεραίρει, τῶν Μοναστῶν τοῦ Ἄθω.
Πληθὺς Ἀθωνιὰς, ἀμφὶ Θόωκον στῆκε Θεοῖο.

Σάββατο 20 Ιουνίου 2020

Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΚΕΙΝΟΥ ΠΟΥ ΕΛΠΙΖΕΙ ΣΤΟΝ ΘΕΟ (Άγιος Νεκτάριος)



Πόσο ωραία, πόσο ευχάριστη, πόσο χαριτωμένη είναι η εικόνα εκείνου που ελπίζει στον Θεό που σώζει, στον Θεό των οικτιρμών, τον Θεό του ελέους, τον αγαθό και φιλάνθρωπο Θεό.

Αληθινά μακάριος είναι ο άνθρωπος που ελπίζει στον Θεό! Ο Θεός είναι πάντα βοηθός του και δεν φοβάται ό,τι κακό κι αν του προξενήσει άνθρωπος.

Ελπίζει στον Κύριο και πράττει τα αγαθά! Κάθε του ελπίδα την έχει εναποθέσει σ’ Αυτόν, και σ’ Αυτόν εξομολογείται με όλη του την καρδιά. Είναι το καύχημά του, είναι ο Θεός του και Τον επικαλείται μέρα και νύχτα.

Το στόμα του ωραίο, αναπέμπει αίνους στον Θεό, τα χείλη του, πιο γλυκά από μέλι και κερί σαν ανοίγουν για να ψάλλουν στον Θεό· η δε γλώσσα του γεμάτη χάρη, κινείται προς δοξολογία Θεού.

ΚΡΕΙΣΣΟΝ ΚΥΩΝ ΖΩΝ Ή ΛΕΩΝ ΤΕΘΝΗΚΩΣ ( Ἐκκλησιαστῆς 9,4) (=Είναι προτιμότερο ένα σκυλί ζωντανό, παρά ένα λιοντάρι ψόφιο)



Τοῦ ἀρχιμ. Μαξίμου Καραβᾶ

        Εἰς τά παλαιότερα χρόνια, εἰς τά ἀνάκτορα τῶν βασιλέων ἤ τῶν αὐτοκρατόρων, πρό τῶν θυρῶν τῶν ἀνακτόρων, ὑπῆρχαν μαρμάρινα ἀγάλματα λεόντων, εἰς ὁρισμένας δέ περιπτώσεις ὑπῆρχαν καί ζῶντες λέοντες. Τοῦτο ἐσήμαινε, ὅτι οἱ φύλακες τῶν βασιλέων ἤσαν δυνατοί καί ἄφοβοι, ὡς λέοντες. Καί εἰς τήν ἐκκλησία, εἰς τό Δεσποτικό θρόνο, ὑπάρχουν μαρμάρινοι ἤ ξύλινοι λέοντες, ποὺ σημαίνει ὅτι οἱ ἐπίσκοποι,  ποὺ ἔπρεπε νά εἶναι καί φρουροί τῆς Ἐκκλησίας, πρέπει νά εἶναι δυνατοί καί ἄφοβοι ὡς οἱ λέοντες.  
                    

          Οἱ Ἀρχιερεῖς μας, καυχώνται ὅτι εἶναι ες ''τύπον'' Χριστοῦ καί διάδοχοι τῶν Ἀποστόλων. Ποιός ὅμως ἐκ τῶν Ἀποστόλων καὶ ὁ Κύριος Ἠμῶν Ἰησοῦς Χριστός, μᾶς ἔδωσε τέτοιο παράδειγμα νά ὑπακούωμεν εἰς ἀντχρίστους καί ἄθεους νόμους  τῶν ἀπίστων ἀρχόντων;   Ἅς θυμηθοῦμε τήν ἀπάντηση τοῦ Πέτρου καὶ τῶν Ἀποστόλων πρός τό συνέδριον τῶν ερέων καί ρχιερέων ὅταν τούς ἀπείλησαν ἀπαιτώντας νά μήν ξαναμιλήσουν γιά τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ. Τότε ὁ Ἀπόστολος Πέτρος, ἔξ’ὀνόματος καί τοῦ Ἰωάννου, μέ καρδίαν ἄφοβον τούς ἀπήντησε: “πέστε μας τί εἶναι σωστό, νά πειθαρχοῦμε εἰς τόν Θεόν ἤ ες τούς ἀνθρώπους”; «Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῶ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις» (Πράξ. 5,29) καί συνέχισαν τό κήρυγμα.

Δημήτρης Νατσιός: Μετὰ τοὺς ναούς, κλειδώνουν καὶ τὶς θύρες τῆς ἱστορίας


«Στοῦ Κιλκὶς τὴν ὁλόμαυρη ράχη
περπατῶντας ἡ Δόξα μονάχη
μελετᾶ τὰ λαμπρὰ παλληκάρια
καὶ στὴν κόμη στεφάνι φορεῖ
γινωμένο ἀπ᾿ ὀλίγα χορτάρια
ποὺ ᾿χαν μείνη στὴν ἔρημη γῆ».

Διαβάζω ἀπὸ τὸ βιβλίο "Ἀθάνατη Ἑλλὰς" τοῦ Δ Καλλιμάχου, αὐτόπτου μάρτυρος καὶ "ἐθελοντοῦ ἱεροκήρυκος τῆς Ε' Μεραρχίας", γιὰ τὴν ἔνδοξη μάχη τοῦ Κιλκίς: " Ἐκεῖ πρὸς τὰ χαρακώματα ἕνας φαντάρος μας βαρέως πληγωμένος, ὁ ὁποῖος μετ᾿ ὀλίγον δὲν θὰ διέφευγε τὸ μοιραῖον, ἀπὸ τὰς φλόγας τῶν καιομένων σπαρτῶν ποὺ ὁλονέν τὸν ἐπλησίαζαν, λέγει πρὸς τὸν συνάδελφόν του ποὺ ἐπῆγε νὰ τὸν βοηθήση:

Νεκτάριος Δαπέργολας: Τό «Ἑλλάδα 2021» καί ἡ ψευδοεπιστημονική κακοήθεια τῆς ἐθνοαποδόμησης (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ)


τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ἱστορίας

Βλέπουμε ἐδῶ καὶ λίγο καιρὸ νὰ κλιμακώνονται οἱ ἀντιδράσεις στὶς ἀθλιότητες τῆς ἐπιτροπῆς «Ἑλλάδα 2021». Καὶ πρόκειται γιὰ ἕνα φαινόμενο ὑγιὲς καὶ φυσιολογικό. 

Καθότι, μπορεῖ ὁ ἐθνομηδενισμὸς νὰ ἔχει θεριέψει καὶ εἰδικὰ τὶς τελευταῖες 2-3 δεκαετίες νὰ ἔχει μετατραπεῖ σὲ ἐπίσημη κρατικὴ ἰδεολογία, ποὺ ἐμφορεῖ ὄχι μόνο τὴν ὑπόγεια ἀπόπειρα ἀποδόμησης τῆς ὀρθόδοξης πίστης, τῆς γλώσσας καὶ τῆς ἱστορικῆς μας μνήμης (ὡς βασικῶν δομικῶν στοιχείων τῆς ἐθνικῆς μας ταυτότητας), ἀλλὰ καὶ τὴν ἐπίσημη ἐσωτερικὴ καὶ ἐξωτερικὴ πολιτικὴ τῆς χώρας (ὅπως τὴν παρατηροῦμε κυρίως στὸ λαθρομεταναστευτικὸ καὶ στὴν ἐξωφρενικὴ ἀντιμετώπιση τῶν ἐθνικῶν μας θεμάτων). 

Τὴν ὥρα πού συλλειτουργοῦσαν μὲ τοὺς ἑνωτικοὺς στὴν Ι.Μ. Ξηροποτάμου ἔγινε ἰσχυρὸς σεισμὸς....



...Τὰ δὲ σαράντα μανιτάρια ποὺ φύτρωναν κατὰ τὴν πανήγυρη τῶν ἁγίων Τεσσαράκοντα κάθε χρόνο, δὲν ξαναβγῆκαν.

Ὁ Μιχαὴλ Η΄ Παλαιολόγος (1259-1282) ἐλευθέρωσε τὴν Κωνσταντινούπολη ἀπὸ τοὺς σταυροφόρους καὶ κατέλυσε τὴν Λατινοκρατία στὴν Ἀνατολή. Ὁ ἐκδιωχθείς ὅμως λατίνος αὐτοκράτορας ποὺ εἶχε καταφύγει στὴ Δύση προσπάθησε νὰ συνεννοηθεῖ καὶ νὰ πείσει τοὺς ἡγεμόνες τῆς Δύσεως γιὰ νὰ ἀνακαταλάβουν τὴν Κωνσταντινούπολη. 
Ὁ Μιχαὴλ βλέποντας τὴν κίνηση αὐτὴ καὶ γνωρίζοντας τὰ κατακτητικὰ σχέδια τοῦ βασιλείου τῆς Σικελίας, θεώρησε ὅτι θὰ ἀποσοβοῦσε τὸν κίνδυνο αὐτὸ καὶ θὰ ὠφελοῦνταν στὴν προσπάθειά του γιὰ βελτίωση τῆς βυζαντινῆς κυριαρχίας στὰ Βαλκάνια, μὲ τὴν ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν. Ἦλθε, λοιπόν, σὲ συνεννόηση καταρχὴν μὲ τὸν Πάπα Οὐρβανὸ (Κλήμεντα Δ΄) καὶ κατόπιν μὲ τὸν Πάπα Γρηγόριο Ι΄.

Συνέταξε ἱστορικοδογματικὸ τόμο τὸ 1273 ἀναφερόμενο στὴν ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν, τὸν ὁποῖο ἀπέστειλε σὲ ὅλους τούς ἐπισκόπους καθὼς καὶ στοὺς ἁγιορεῖτες. Σ΄ αὐτὸν ἀνέλυε τοὺς λόγους οἱ ὁποῖοι ἐπέβαλαν τὴν ἕνωση.

Ο π. Σεραφείμ Δημόπουλος και ο όσιος Παΐσιος


Ο π. Σεραφείμ Δημόπουλος είχε μεγάλη ευλάβεια για το Περιβόλι της Παναγίας και έλεγε: «Αυτά που κάνουμε εμείς εδώ κηρύγματα, φιλανθρωπίες… είναι για τα νήπια. Το Άγιον Όρος είναι το Πανεπιστήμιο. 

Εκεί οι μοναχοί δεν κόβουν τα πάθη, αλλά γνωρίζουν μεθόδους που ξεριζώνουν τα πάθη μια για πάντα. Ο μοναχός πρέπει να κάθεται στο κελλί του κι ας μην κάνη πολλά πνευματικά. Εάν ο μοναχός βγαίνη έξω στον κόσμο δεν κάνει καμμία προκοπή».

Κάποιος του πήγε ένα βιβλίο για το Άγιον Όρος. Ο π. Σεραφείμ το πήρε στα χέρια του, έψαξε μία-μία τις φωτογραφίες με Αγιορείτες γέροντες, τις ασπάστηκε, τις εναγκαλίστηκε θερμά και αμέσως μετά επέστρεψε το βιβλίο λέγοντας «πάρτο τώρα».

Κάποτε τον ρώτησαν αν γνώρισε από κοντά τον γέροντα Παΐσιο τον Αγιορείτη και είπε:

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

Ὁ Ἅγιος Μεθόδιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Ὀλύμπου

 
Μέθοδον Μεθόδιος βίου πρὸς βίον,
Μεθεὶς ὁδεύει, οὗ μέθοδος οὐ πέλει.
Εἰκάδι ἀρχιθύτην Μεθόδιον ἄορ κατέπεφνεν.

Εἶναι ἄγνωστο ἀπὸ ποῦ καταγόταν ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Μεθόδιος, ὁ ὁποῖος ἄθλησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ (284 – 305 μ.Χ.). Ὑπῆρξε κατ’ ἀρχὰς μὲν Ἐπίσκοπος τοῦ ἐν Λυκίᾳ Ὀλύμπου, ἔπειτα δὲ Ἐπίσκοπος Τύρου (τῆς Φοινίκης), κατ’ ἄλους δὲ Ἐπίσκοπος Φιλίππων τῆς Μακεδονίας. Τὸ ἀναφερόμενο ὅτι διετέλεσε Ἐπίσκοπος Πατάρων εἶναι ἀναληθές, προελθὸν ἐκ τοῦ περὶ Ἀναστάσεως διαλόγου του, ὁ ὁποῖος ἔλαβε χώρα στὰ Πάταρα.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020

Νώντας Σκοπετέας: Τό αἰωνίως ἀσυγχώρητο...


Ἀναρωτιόμαστε πολλὲς φορὲς τί εἶναι ἡ βλασφημία κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καὶ τί ἐννοεῖ ὁ Χριστός μας, ὅταν λέει ὅτι εἶναι ἡ μόνη ἁμαρτία ποὺ δὲν συγχωρεῖται. Ἡ ψυχὴ τοῦ κεκοιμημένου κατ᾿ ἀρχὰς δὲν μπορεῖ νὰ μετανοήσει καὶ νὰ συγχωρεθεῖ, ἀφοῦ ἐν τῷ Ἅδῃ οὐκ έστι μετάνοια.

Τὴν ψυχὴ τοῦ κεκοιμημένου ὅμως ποὺ ἐν ζωῇ βλασφήμησε τὸ Πανάγιο Πνεῦμα καὶ δὲν τὸ ἐξομολογήθηκε εἰλικρινῶς, δὲν μποροῦν νὰ τὴν βοηθήσουν οἱ πράξεις τῆς στρατευομένης Ἐκκλησίας.

Ὅταν δηλαδὴ κάποιος ἀμφισβητήσει τὸν Τριαδικὸ Θεὸ καὶ τὶς ἐνέργειές Του, ὅταν κάποιος λοιδορήσει ἀπαξιώσει καὶ βλασφημήσει τὸν Θεὸ Πνεῦμα, τότε ἂν φύγει ἀνεξομολόγητος γιὰ αὐτό του τὸ ἔγκλημα, τὰ μνημόσυνα τὰ σαρανταλείτουργα οἱ ἐλεημοσύνες καὶ οἱ προσευχὲς τῶν περιλειπομένων δὲν θὰ μπορέσουν νὰ τοῦ προσφέρουν καμμιὰ ὄνηση, περισσότερο Φῶς καὶ ἀλλαγὴ τῆς θέσης τῆς ψυχῆς του, ὅπως μπορεῖ νὰ συμβεῖ μὲ μιὰ ψυχὴ ποὺ δὲν ἐξομολογήθηκε μιὰ σοβαρὴ ἁμαρτία ἐν ζωῇ.

Η δικτατορία του facebook και ο διωγμός του εναντίων ορθόδοξων ιστοσελίδων συνεχίζεται.


Μετά από τον αποκλεισμό του Ορθοδόξου Ιστολογίου "Καινή Κτίσις" από το fb -αλλά και άλλων ορθοδόξων ή αντί-νεο-εποχήτικων ιστοσελίδων, πρόσφατα ήρθε άλλο ένα νέο φασιστικού τύπου "χτύπημα" από το σύστημα του fb, σε ένα ακόμη ορθόδοξο ιστολόγιο τη "Χώρα του Αχωρήτου"



Διαβάστε  τι ακριβώς συμβαίνει μέσα από ανάρτηση του ίδιου του Ιστολογίου "Χώρα του Αχωρήτου".

Από τις πρώτες στιγμές της ύπαρξης της, η Χώρα Του Αχωρήτου, κοινοποιήθηκε και στο facebook.

Γνωρίζοντας ότι πρόκειται για ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης με πολλά μέλη, θεωρήθηκε κατάλληλο, για να γίνει η ιστοσελίδα γνωστή στο κόσμο.

Ωστόσο σύντομα,

όσοι εργάστηκαν πάνω σε αυτό, διαπίστωσαν ότι να κοινοποιείς χριστιανικά κείμενα, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση.



Αναρτήσεις που διαγράφονταν, προφίλ που κατέβαιναν, σελίδες (ακριβοπληρωμένες σε διαφήμιση) που μπλοκάρονταν.