Τρίτη 1 Μαρτίου 2022

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 1 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022


Ἡ Ἁγία Εὐδοκία ἡ Μάρτυς 


Ἡ Σαμαρεῖτις οὐχ ὕδωρ Εὐδοκία,
Ἀλλ' αἷμα, Σῶτερ, ἐκ τραχήλου σοι φέρει.
Μαρτίου ἀμφὶ πρώτῃ ἡ Εὐδοκία ξίφος ἔτλη.


Ἡ Ἁγία Μάρτυς Εὐδοκία καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἠλιούπολη, τῆς ἐπαρχίας Λιβανησίας Φοινίκης καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Τραϊανοῦ (98 – 117 μ.Χ.). Στὸν πρότερό της βίο ζοῦσε ζωὴ ἀκόλαστη μέσα στὰ πάθη καὶ τὴν ἁμαρτία. Ὅμως ἡ Χάρη τοῦ Θεοῦ φώτισε τὴν καρδιά της καὶ μὲ τὶς νουθεσίες κάποιου γέροντος μοναχοῦ, ποὺ ὀνομαζόταν Γερμανός, μετανόησε.

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022

Νώντας Σκοπετέας: Στά ἕδρανα τῆς ἀπαράκλητης μοναξιᾶς...( Κυριακή τῆς Κρίσεως)


Εἰς τὴν κοιλάδα τοῦ κλαυθμῶνος, εἰς τὸν τόπον ὄν διέθου,

ὅταν καθίσῃς Ἐλεῆμον ποιῆσαι δικαίαν κρίσιν,

μὴ δημοσιεύσῃς μοῦ τὰ κεκρυμμένα, μηδὲ κατακρίνῃς μὲ ἐνώπιον τῶν Ἀγγέλων,

ἀλλὰ φείσαί μου ὁ Θεός, καὶ ἐλέησόν με.

( Κάθισμα Κατανυκτικὸ πλ΄β πρωὶ Δευτέρας)


Κάθε λέξη κάθε φράση τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου εἶναι ἱκανὴ ἀπὸ μόνη της νὰ γεμίσει ὅλα τὰ βιβλία τοῦ κόσμου. Εἶναι ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ μιὰ ἀπέραντη θάλασσα μὲ μηνύματα καὶ συνειρμοὺς ἱερούς. Ἡ κάθε λέξη ἀντανακλᾷ σὲ μιὰ ἄλλη, ἡ κάθε φράση ὁδηγεῖ σὲ μιὰ ἄλλη. Καὶ ἔτσι λέξη μὲ τὴν λέξη, βῆμα τὸ βῆμα χαράσσεται  μιὰ  ὁδὸς ἀνηφορικὴ ποὺ ἔχει κατάληξή της μιὰ ὁλοφώτεινη πύλη,  μιᾶς ἀνυπέρβλητης πόλης,  τῆς Ἄνω Ἱερουσαλήμ, τῆς Οὐράνιας Πατρίδας. Μόνο ποὺ αὐτὴν τὴν ὁδὸ τὴν στενὴ δὲν τὴν βαδίζουν πολλοὶ παρὰ ἐλάχιστοι.

ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗ

 

«Το Πνεύμα το άγιο δεν οράται, αλλά η χάρις του οράται».
***
«Τι εστί γέροντας (δηλ. πνευματικός) μόνο ο διάβολος το ξέρει. Διότι η δύναμίς του καταργείται. Βάζεις μια μετάνοια και πας παντού. Εξομολογείσαι ένα λογισμό και καθαρίζει η ψυχή».
***
«Ο Θεός όλα τα ανέχεται, αλλά τη μαγεία… μακρυά».

Άκης Τσελέντης για το ρωσο-ουκρανικό: «Σταματήστε λίγο το μαύρο δάκρυ και διαβάστε τι πραγματικά συμβαίνει»

 

Ο σεισμολόγος και διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου για το ρωσο-ουκρανικό: «Σταματήστε λίγο το μαύρο δάκρυ και διαβάστε τι πραγματικά συμβαίνει»

Τον λόγο για τον οποίο αποφάσισε η Ρωσία να ξεκινήσει την στρατιωτική της επιχείρηση στην Ουκρανία ανέλυσε σε ανάρτησή του ο σεισμολόγος και διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Άκης Τσελέντης.

Και μπορεί να μην υπάρχει κάποιο σεισμικό φαινόμενο στην περιοχή, αλλά τα… Ρίχτερ της ρωσικής κίνησης τα ένιωσαν σε όλον τον πλανήτη!

Η κηδεία του Εθνικού μας ποιητού Κωστή Παλαμά, στίς 28 Φεβρουαρίου 1943, μέ τήν συμμετοχή χιλιάδων Αθηναίων που έψαλαν τον Eθνικό Ύμνο, μετατράπηκε σέ μεγαλειώδες α ν τ ι κ α τ ο χ ι κ ό συλλαλητήριο .

 

Ηχήστε, οι σάλπιγγες... Καμπάνες βροντερές, δονήστε σύγκορμη τη χώρα, πέρα ως πέρα... Βογγήστε, τύμπανα πολέμου... Οι φοβερές σημαίες, ξεδιπλωθείτε στον αέρα! 

Σ' αυτό το φέρετρο ακουμπά η Ελλάδα! 

Ένα βουνό με δάφνες αν υψώσουμε ως το Πήλιο και ως Την Οσσα, κι αν το πυργώσουμε ως τον έβδομο ουρανό, ποιον κλει, τι κι αν το πει η δικιά μου γλώσσα; 

Νεκτάριος Δαπέργολας: Τὶ γυρεύει ὁ Ἐλπιδοφθόρος στὴν Θράκη;

 
 
Ὅσοι κάτοικοι τῆς Θράκης ἀντιλαμβάνονται στοιχειωδῶς σέ ποιά κρίσιμη φάση τῆς Ἱστορίας βρισκόμαστε (δυστυχῶς ἐννοεῖται πώς δέν τρέφω τήν παραμικρή αὐταπάτη γιά τόν ἀριθμό τους), προφανῶς αἰσθάνονται βαθύτατη θλίψη καί συνάμα ἀγανάκτηση γιά τήν ἔλευση στά μέρη μας τοῦ τραγικοῦ προσώπου πού ὑποδύεται (κρίμασιν οἶς οἶδεν Κύριος) τόν ἀρχιεπίσκοπο Ἀμερικῆς. 
 
Τοῦ ἀνθρώπου δηλαδή πού ἐκπροσωπεῖ μέ τόν πλέον ἐκκωφαντικό τρόπο τή νέα καί σκληρότερη ρασοφόρα γενιά τῆς Παναίρεσης τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, μία γενιά πού ὁ ἐναγκαλισμός της μέ τίς στοές καί τίς κάθε λογῆς λοιπές παρασυναγωγές εἶναι συνεχής καί πλέον ἀπροσχημάτιστος, πού ὁ συγχρωτισμός της μέ ὅλη τή νεοεποχίτικη ἀτζέντα («διαφορετικότητα», ΛΟΑΤΚΙ, ἐκτρώσεις, δικαιωματισμός κλπ.) εἶναι ἀπροκάλυπτος καί πού ὁ τρόπος μέ τόν ὁποῖο ἐκφράζεται καί ξεστομίζεται ἀπό τά χείλη της ἡ πλάνη (ἀπό τήν ἀκατάσχετη διαθρησκειακή ἀγαπολογία ἕως τά κουταλάκια μιᾶς χρήσεως γιά τὴ Θεία Μετάληψη) εἶναι πιά ἀπολύτως ἐξόφθαλμος καί προκλητικά βλάσφημος.

Συνομιλία με τον τυφλό π. Διονύσιο της Κολιτσού

 

Γέροντα, η καθημερινή ζωή εδώ στο κελλί σας είναι όπως ήταν και παλιά;
 
Ναί. Εμείς, επειδή κάναμε και λίγα χρόνια στη Σκήτη Μάγκουρα στην πατρίδα μας, γνωρίζαμε το τυπικό. Από τότε δεν αλλάξαμε. Την ημέρα κουραζόμασταν πολύ· δουλεύαμε σαν εργάτες.
 
Αλλά τη νύκτα, λέγαμε· «Στην πατρίδα μας κάναμε τον κανόνα μας και την Ακολουθία. Εδώ στο Περιβόλι της Παναγίας να κοιμόμαστε;».
 
Και παρότι δουλεύαμε κατά τη διάρκεια της ημέρας, σηκωνόμασταν τη νύκτα και κάναμε το καθήκον μας. Κρατούμε, όπως το Μοναστήρι, κι εμείς.
 
Για να γίνεις καλόγερος άλλο δρόμο δεν έχει. Αυτό είναι το τυπικό. Να κάνεις τον κανόνα σου και την Ακολουθία. Έτσι έχουμε μία ελπίδα ότι θα μας βοηθήσει η θεία Χάρις να κερδίσουμε το σκοπό μας.

Θεοφάνης Γκατζής: Eίναι άμοιροι ευθυνών οι Δυτικοί για την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία;


Γράφει ο Θεοφάνης Γκατζής του Θωμά και της Μαίρης
Οικονομολόγος-διεθνολόγος, αρθρογράφος
ΜSc Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού
Λιβαδειά: 28-02-2022

 

Σε πρώτη ανάγνωση η ενέργεια του Ρώσου προέδρου Πούτιν να διατάξει την εισβολή του ρωσικού στρατού στην Ουκρανία είναι αδικαιολόγητη και καταδικαστέα! Τι τον ώθησε όμως να προβεί σε αυτές τις κινήσεις βάζοντας σε κίνδυνο την παγκόσμια ειρήνη  και είναι άμοιροι ευθυνών οι δυτικοί;

Καταρχήν ποιος μπορεί να λησμονήσει ότι οι Δυτικοί (Αμερικανοί) υποκίνησαν τις εξεγέρσεις για την αποκαθήλωση του τότε Ρωσόφιλου πρόεδρου της Ουκρανίας κ. Βίκτορ Γιανουκόβιτς και την εγκαθίδρυση  φιλοδυτικού σε αυτήν που ήταν η απαρχή των γεγονότων που οδήγησαν στον εμφύλιο της Ουκρανίας, στην ανεξαρτησία της Κριμαίας και μετέπειτα στην ενσωμάτωσή της στη Ρωσική Ομοσπονδία, καθώς και στην αυτοανακήρυξη των ρωσόφωνων γεωγραφικών τμημάτων του Ντονέτσκ και του Λουγκάνσκ στην περιοχή του Ντονμπάς της Ουκρανίας, ως αποσχισθείσες Δημοκρατίες.

Χρήστος Γεωργιάδης: Τα πρόστιμα θα γίνουν το τέλος της χούντας

 
 
 
… και μαζί της θα συντριβεί οριστικά κι ο φασισμός της υποχρεωτικότητας. Τώρα είναι υψίστης σημασίας προτεραιότητα να επανέλθουμε στη Δημοκρατία, στην Πολιτειακή ομαλότητα και στην αποκατάσταση των ελευθεριών / δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών που καταπατήθηκαν και περικόπηκαν με το πρόσχημα της ψευδο-πανδημίας.

Σύσσωμος ο λαός (και όχι μόνο αυτοί που πλήττονται από τα παράνομα πρόστιμα) βλέπουν πλέον στην πράξη την ολοφάνερη εφαρμογή του δηλωμένου σχεδίου της χούντας να πολεμήσει τον νατιβισμό, δηλαδή τους Έλληνες. Και βλέπουμε ότι κάθε της κίνηση (τρομερή αύξηση του κόστους ζωής, κατάλυση του συντάγματος, υποχρεωτικότητα, τεστομανία και μασκοφορία, πιστοποιητικά και σκανάρισμα, αναστολές γιατρών και υγειονομικών, έκρηξη του χρέους, λυσσαλέα ισλαμοποίηση και λοατκικοποίηση της χώρας, απολιγνιτοποίηση, συνεχής ενδοτικότητα στις τουρκικές προκλήσεις και πολλά άλλα) εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς το σκοπό: τον με κάθε τρόπο πόλεμο στον Έλληνα, στην Ελληνίδα, στα Ελληνόπουλα.

Φώτης Μιχαήλ: Ειδική αποστολή στην Ουκρανία


Ειδική αποστολή στην Ουκρανία
(Στα χρόνια της δουλείας, αλλά επίκαιρη όσο ποτέ)
 
Γράφει ο Φώτης Μιχαήλ
 
Οι Άγιοι είναι οι πνευματικοί μας οδοδείκτες. Τον δρόμο του Θεού, αυτοί μας τον δείχνουν. Και μας τον δείχνουν όχι βεβαίως ακαδημαϊκά, αλλά μέσα από την πνευματική τους εμπειρία. Με τις διδαχές τους και προπάντων με την ίδια τους την ζωή.
 
Οι Άγιοι, δηλαδή οι Άνθρωποι του Θεού, είναι οι δάσκαλοί μας και οι βοηθοί μας στον αγώνα για την κάθαρση, τον φωτισμό και την θέωση. Οι αγώνες τους οι πνευματικοί και οι διδασκαλίες τους έχουν ισχύ διαχρονική και ο λόγος τους είναι πάντοτε σύγχρονος, ακέραιος και ασφαλής.

Ανοιχτή επιστολή του ιστολογίου «Διόδοτος» προς τον Πούτιν. (Открытое письмо от блога «Diodotos» Путину.)

 
 
Σχόλιο Πᾶνος: Κατὰ σύμπτωση, λίγη ὧρα πρὶν δοῦμε τὴν ἀνάρτηση τοῦ φίλου Διόδοτου, τὸ ἴδιο ἀκριβῶς συζητούσαμε μὲ τὴν σύζυγό μου Ρόη, πὼς πρέπει νὰ γράψουμε μιὰ ἐπιστολὴ πρὸς τὸν Πούτιν, ἡ ὁποῖα θὰ ἔδειχνε τὴν ξεκάθαρη ἀντίθεση μας στὶς προκλητικὲς ἐνέργειες τῆς προδοτικῆς κυβερνήσεως τοῦ ἀφορισμένου πρωθυπουργοῦ τῆς πολύπαθης Πατρίδας μας, μὲ τὴν ὁποῖα θὰ καλούσαμε ἱστολόγια, γνωστούς, φίλους ἀναγνῶστες καὶ κάθε Ἕλληνα Χριστιανὸ Ὀρθόδοξο καὶ πατριώτη νὰ τὴν προσυπογράψη γιατὶ εἴμαστε σίγουροι πὼς εἴμαστε πολλοὶ ἀντιθέτοι μὲ τοὺς μισέλληνες ποὺ μᾶς κυβερνοῦν... Εὖγε στὸν φίλο Διόδοτο γιὰ τὴν πρωτοβουλία, μὲ τὴν ὁποῖα ἐννοεῖται συμφωνοῦμε καὶ προσυπογράφουμε!
 
Комментарий Паноса: По совпадению, за несколько часов до того, как мы увидели пост нашего друга Диодотоса, мы с моей женой Рой обсуждали то же самое, что нам следует написать письмо Путину, которое покажет наше явное несогласие с провокационными действиями предательского правительства отлученного от власти премьер-министра нашей многострадальной страны, приглашаем блогеров, знакомых, друзей, читателей и всех православных греков и патриотов подписать его, потому что мы уверены, что многие из нас выступают против правящих нами полугреков. .. Поздравляем нашего друга Diodotos с инициативой, с которой мы согласны и поддерживаем!

Переведено с помощью www.DeepL.com/Translator (бесплатная версия)
____________________________________
 
Σχόλιο Καταχανά: Γνωρίζοντας επί σειρά ετών τον αγαπητό μου φίλο «Διόδοτο», μπορώ να καταλάβω τον τρόπο που σκέφτεται και εκφράζεται. Διαβάζοντας την ανοιχτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν, χαμογέλασα γιατί εκφράζει πολλούς από εμάς, με ένα γλαφυρό και ορθά τοποθετημένο κείμενο, το οποίοι ίσως κάποιοι παρεξηγήσουν. Εγώ όμως θα τον συγχαρώ για την τόλμη του αλλά και για το σκεπτικό του. Εννοείται ότι προσυπογράφω αυτήν την επιστολή.
 
 Комментарий Катаханы: Зная моего дорогого друга «Диодота» много лет, я могу понять, как он думает и выражает свои мысли. Читая открытое письмо президенту России Владимиру Путину, я улыбнулся, потому что в нем в ясном и хорошо поставленном тексте выражены многие из нас, которых некоторые могут неправильно понять. Но я поздравлю его за его смелость и за его рассуждения. Само собой разумеется, что я поддерживаю это письмо.
 
 Γράφει ο Διόδοτος 
 
 (Η ελληνική μετάφραση βρίσκεται στο τέλος του κειμένου) / (Греческий перевод приведен в конце текста)

Ὁ πεινασμένος ὁδοιπόρος - θαύμα Παναγία ἡ Πορταΐτισσα

 

Ἡ μονὴ τῶν Ἰβήρων εἶναι πολύ φιλόξενο μοναστήρι. Αὐτὸ ἀποδίδεται καὶ στὸ ἀκόλουθο περιστατικό:

Ἕνας φτωχός ἐργάτης, κουρασμένος ἀπὸ τὸν δρόμο, ἔφθασε τὸ μεσημέρι πεινασμένος στὴν πύλη τῆς μονῆς. Ζητήσε μόνο λίγο ψωμὶ ἀπὸ τὸν πορτάρη, γιατὶ βιαζόταν νὰ συνεχίσει τὴν πορεία του.

Ὁ πορτάρης, ἄγνωστο γιατί, δέν τοῦ ἔδωσε, ὁπότε ὁ φτωχός ἀναστέναξε βαθιὰ κι ἔφυγε νηστικός.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022

Ὁ Ὅσιος Βασίλειος ὁ Ὁμολογητής 


Ὁ Βασίλειος Χριστὸν ἐν ψυχῇ φέρων,
Ψυχὴν σκιᾶς τίθησι τῆς αὐτοῦ χάριν.
Κρύψαν ὑπὸ χθόνα εἰκόνα ὀγδοάτῃ Βασίλειον.


Ὁ Ὅσιος Βασίλειος ὁ Ὁμολογητὴς ἔζησε καὶ ἔδρασε ἐπὶ τοῦ εἰκονομάχου αὐτοκράτορα Λέοντος Γ’ τοῦ Ἰσαύρου (717 – 741 μ.Χ.). Ἀπὸ νεαρὴ ἡλικία ὁ Ὅσιος ἀφιερώθηκε στὸν ἀσκητικὸ βίο καὶ ἐκάρη μοναχός.

Ἔγινε μαθητὴς καὶ ὑποτακτικὸς τοῦ Ὁσίου Προκοπίου τοῦ Δεκαπολίτου († 27 Φεβρουαρίου). Ἀρχικὰ ζοῦσε σὲ κάποιο ἐρημητήριο καὶ ἀφοῦ προηγουμένως καλλιέργησε μὲ ἐπιμέλεια τὴν ἀσκητικὴ ζωή, ἀργότερα, ὅταν ἀνέκυψε ἡ αἵρεση κατὰ τῶν ἱερῶν εἰκόνων, ἀντιστάθηκε μὲ πνευματικὴ ἀνδρεία στοὺς εἰκονομάχους.

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2022

π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης- 1. Ουκρανία - 2. Κυριακή της Κρίσεως


 

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ψηφιακή Ἐποχή καί Μετανθρωπισμός. Ὁ Ἐφιάλτης χτυπᾷ τήν πόρτα μας. Νά μήν τοῦ ἀνοίξουμε.

 

Ἄρθρο Δημητρίου Νικ. Δασκαλάκη, Δικηγόρου Ἀθηνῶν.

Ἡ δημοσιογράφος κ. Βίκυ Φλέσσα, στὴν τηλεοπτική της ἐκπομπὴ «ΣΤΑ ΑΚΡΑ» τῆς 4-11-2020, φιλοξένησε τὸν Ὑπουργὸ Ἐπικρατείας καὶ Ψηφιακῆς Διακυβέρνησης κ. Κυριάκο Πιερρακάκη καθὼς ἐπίσης καὶ τὸν κ. Θεοφάνη Τάση, λέκτορα τῆς Σύγχρονης Πρακτικῆς Φιλοσοφίας στὸ Πανεπιστήμιο Alpen-Adria τῆς Αὐστρίας. Μεταξὺ ἄλλων συζήτησαν γιὰ τὴν μορφὴ τῆς δημοκρατίας στὴν νέα ψηφιακὴ ἐποχή, γιὰ τὴν ἀνάπτυξη τοῦ 5g στὴν Ἑλλάδα καθὼς ἐπίσης καὶ γιὰ τίς ἐπιπτώσεις τῆς τεχνολογικῆς προόδου στὴν ζωὴ τῶν ἀνθρώπων.

Ὁ προσεκτικὸς τηλεθεατὴς ἀκούγοντας τὸν κ. Ὑπουργὸ νὰ ἐκθειάζει τὸ Ἐσθονικὸ μοντέλο ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης, δηλ. τὸ σύστημα τῆς ψηφιακῆς δημόσιας σφαίρας, τὸ ὁποῖο χαρακτηρίζεται ἀπὸ τὴν φυσικὴ ἀπουσία τοῦ πολίτη, ἐνῶ κυριαρχεῖ ἡ «ψηφιακή του παρουσία», ἀντιλαμβάνεται ὅτι ἡ τρέχουσα πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ ἀξιοποιεῖται, ὡς μιὰ χρυσῆ εὐκαιρία, γιὰ τὸν παγκόσμιο μετασχηματισμὸ τῆς παραδοσιακῆς δομῆς τῆς κοινωνίας σὲ μιὰ ὑποβαθμισμένη, ἀπρόσωπη, ψηφιοποιημένη καὶ ὁμογενοποιημένη κοινότητα ἀτόμων.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Δέν εἶσαι ἀπλῶς ἐπικίνδυνος γιά τά ἐθνικά μας συμφέροντα, ἀλλά εἶσαι ὁ ἀπόλυτος ὄλεθρος

 


Έσᾶς δηλαδή πόσο ἀληθινό σᾶς φάνηκε ἀπό την ἀρχή, ὅταν ἀκούσατε ὅτι ρώσικα ἀεροπλάνα βομβαρδίζουν χωριά μέ ὁμογενεῖς μας, πού ἐπί 7 χρόνια τράβηξαν τά πάνδεινα ἀπό τίς νεοναζί συμμορίες τοῦ Ποροσένκο καί τοῦ Ζελένσκι - καί ἐνῶ μάλιστα ξέραμε οὕτως ἤ ἄλλως ὅτι ἐδῶ καί μέρες τέτοιες συμμορίες χτυποῦν πάλι ἀμάχους στην περιοχή τοῦ Ντονέτσκ; 
 
Ἐπειδή στό δικό μου τό μυαλό δέν φάνηκε καθόλου ἀληθινό, δέν πίστεψα ποτέ τό ὁργισμένο μήνυμα τοῦ γελοίου ἑλληνέζικου ΥΠΕΞ - καί ἡ διάψευση ἀπό τή ρωσική πρεσβεία μέ τή διαβεβαίωση ὅτι ρωσικά ἀεροσκάφη δέν ἐπεχείρησαν στό σημεῖο ἐκεῖνο καί ὅτι πρόκειται γιά οὐκρανική προβοκάτσια, ἦρθε νά τό ἐπιβεβαιώσει. Σήμερα μάλιστα εἴχαμε καί νέες (ἀκόμη πιό ὁργισμένες) διαψεύσεις ἀπό ρωσικῆς πλευρᾶς, ἐπειδὴ ὄχι μόνο το ἀστεῖο ὑπουργεῖο τῶν νεοταξιτίκων ἴτς ὀγλάν ἐπέμεινε ἀβασάνιστα στήν ἀρχική του κατηγορία, ἀλλά προέκυψε ἀργά χτές τό βράδυ τό προκλητικό μήνυμα καί τῆς ἀνεκδιήγητης ἀρχιμαριονέτας τῆς ἑλληνέζικης ἀποικίας.

Λόγοι Αββά Ζωσιμά περί ταπεινώσεως

 

Κι αν ακόμα τα σώματα των ανθρώπων γίνουν γλώσσες για να μας κατηγορούν, είμαι βέβαιος ότι και πάλι κανένας δεν θα μπορέσει να περιγράψει άξια την αναξιότητά μας. 

Γιατί καθένας που μας κατηγορεί και μας επικρίνει, λέει ένα μέρος μόνο (από τα κακά μας). Όλα δεν μπορεί να τα πει.

Αν, εξάλλου, ο δίκαιος Ιώβ είπε ότι «πλήρης ατιμίας ειμί» — και το «πλήρης» δεν παίρνει καμιά προσθήκη- τι να πούμε εμείς, που είμαστε πέλαγος όλων των κακιών; 

Γεώργιος Τζανάκης: Ἐκκλησία Κρήτης: Νέος Ἀρχιεπίσκοπος. Μπορεῖ νὰ ἀλλάξῃ κάτι; Γ΄

Ἐνθρονιστήριος λόγος (ΕΛ)[1]

 

«Οἱ ὑποθῆκες τοῦ ἀποστόλου Παῦλου διὰ τῆς πρὸς αὐτὸν ἐπιστολῆς του ἀποτελοῦν ὑποθῆκες καὶ γιὰ τὴν δική μου ἀναξιότητα.» Ὁ Κρήτης Εὐγένιος (ΕΛ).

Λέγοντας ὁ νέος ἀρχιεπίσκοπος ὅτι οἱ ὑποθῆκες τοῦ ἀποστόλου Παύλου ἀποτελοῦν καὶ ὑποθῆκες γι᾿ αὐτὸν τὸν ἴδιο μᾶς χαροποιεῖ ἀφ᾿ ἑνὸς, ἀλλὰ μᾶς δίνει τὸ δικαίωμα -καὶ μᾶς ὑποχρεώνει ταυτοχρόνως- νὰ συγκρίνουμε τὰ ὅσα λέγει καὶ πράττει μὲ ὅσα διδάσκει ὁ ἀπόστολος Παῦλος.

Μπορεῖ νὰ πῇ κανεὶς ὅτι μιλοῦμε σκληρὰ, ἀκόμη καὶ ὅτι λοιδωροῦμε ἐννίοτε, ἀλλὰ δὲν γίνεται γιὰ προσωπικοὺς λόγους. Δὲν γίνεται γιὰ τὸν ἑαυτό μας. Ὅποιος σκέφτεται ἔτσι ἄς ἀναλογιστεῖ τὴν ζημιὰ ποὺ προκαλοῦν οἱ σύγχρονοι ποιμένες μὲ τοὺς λόγους καὶ τὶς ἐνέργειές τους, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ χάνονται οἱ ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων.  Καὶ ὁ Χριστὸς ἔλουζε τοὺς γραμματεῖς καὶ τοὺς φαρισαίους μὲ μύρια ὅσα, ἀλλὰ ὄχι γιὰ τὸν ἑαυτό του, ἀλλὰ ἐπειδὴ ὁδηγοῦσαν στὴν ἀπώλεια ὅλους τοὺς ἄλλους.

Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης: Διόρθωσε τον εαυτό σου…

 

Διόρθωσε τον εαυτό σου! – Ένας ασθενής, δεν το παρακολουθάει μόνο ο γιατρός· και ο ίδιος ο ασθενής παρακολουθάει τον εαυτό του, αν μ’ εκείνα τα φάρμακα που τού ‘δωσε ο γιατρός, πηγαίνει στο καλύτερο.

Μην αφήνεις τον εαυτό σου ανεπίσκοπο κάθε ώρα. Κάθε ώρα να εποπτεύεις, να εξετάζεις, να ελέγχεις τον εαυτό σου. Είσαι εν τάξει αυτήν την ώρα;

Εσύ ως μοναχός εάν είσαι βιαστής, εάν είσαι αγωνιστής, θα κάνεις έλεγχο στον εαυτό σου, όλη την ημέρα πώς πέρασα;

Ένας ασθενής, δεν το παρακολουθάει μόνο ο γιατρός· και ο ίδιος ο ασθενής παρακολουθάει τον εαυτό του, αν μ’ εκείνα τα φάρμακα που τού ‘δωσε ο γιατρός, πηγαίνει στο καλύτερο. Όχι ο Γέροντας έναν-έναν θα παρακολουθήσει, κι εσύ ο ίδιος θα παρακολουθήσεις τον εαυτό σου.

Τὸ Ἑλληνικόν, ἐὸν ὅμαιμὸν τε καὶ ὁμόγλωσσον, καὶ θεῶν ἱδρύματά τε κοινὰ καὶ θυσίαι ἤθεὰ τε ὁμότροπα.

 
Τὸ Ἑλληνικόν, ἐὸν ὅμαιμὸν τε καὶ ὁμόγλωσσον, καὶ 
θεῶν ἱδρύματά τε κοινὰ καὶ θυσίαι ἤθεὰ τε ὁμότροπα.
 

ΕΣΤΙΝ ΟΥΝ ΕΛΛΑΣ ΚΑΙ Η ΚΥΠΡΟΣ…..

Ἰδιαίτερα μὲ συγκίνησε καὶ ἐμένα καὶ τοὺς ἀναγνῶστες μας τὸ ἀνεπανάληπτο ποίημα τῆς μικρῆς μαθήτριας Εὐαγγελίας Λάππα. Τῆς Ἑλληνίδας πατριώτισσας, ποὺ μᾶς παραδίδει μαθήματα ἱστορίας καὶ φιλοπατρίας καὶ εἶναι παράδειγμα πρὸς μίμηση γιὰ τὴν νέα γενιὰ τῶν Ἑλληνοπαίδων μας. ΕΥΓΕ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΣ!!!!

Πανελλήνια οργή για την απαράδεκτη δήλωση της νεοταξικής ανθελληνίδας Σακελλαρόπουλου. Πάλι ξέχασε την Κύπρο μας....

 

Είναι δυνατόν πρόεδρος της ελληνικής Δημοκρατίας να διαγράφει τον Αττίλα και την σφαγή του κυπριακού ελληνισμού;
 
Η πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου κατά την συνάντηση της με τον Κυριάκο Μητσοτάκη δήλωσε τα ακόλουθα:
 
«H εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία είναι η πρώτη τόσο σημαντική επίθεση εναντίον ενός ανεξάρτητου και κυρίαρχου κράτους, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο στην Ευρώπη» 

Ο άγιος Εφραίμ ο Κατουνακιώτης για την υπακοή

 

Ο άγιος παπα-Εφραίμ ο Κατουνακιώτης έμεινε 42 χρόνια στην υπακοή σκληρού και αυστηρού Γέροντος. Από την υπακοή πήρε την Χάρι. Πολλές φορές σκέφτηκε να φύγη, γιατί δεν άκουγε μία καλογερική κουβέντα, αλλά έκανε υπομονή. Στο τέλος έλεγε: «Αν έφευγα τότε, δεν θα σωζόμουν».

Έλεγε κάποτε ότι πήγε στο Κελλί τους ένας Καρουλιώτης ασκητής και ζήτησε ένα κρεμμύδι από τον παραδελφό του π. Προκόπιο. Εκείνος του έδωσε χωρίς να ρωτήση και ο γέροντάς του παπα-Νικηφόρος τον έστειλε να το πάρη πίσω, θέλοντας φυσικά να του διδάξη την ακρίβεια της υπακοής.

«Η υπακοή είναι το παν. Στο Μοναστήρι πάμε για υπακοή. Με την αληθινή υπακοή μαθαίνουμε την αληθινή προσευχή».

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ: [:Ματθ. 25,31-46] Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου [18-2-1996] (Β 330)

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ[:Ματθ. 25,31-46]

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:
«Οἱ ἐλάχιστοι ἀδελφοί»
                         [ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 18-2-1996]
(Β 330)
Τὸ βιβλίον τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἀγαπητοί μου, ποὺ λέγεται «ἐκκλησιαστής», τελειώνει μὲ τὴ φράση: «ὅτι σύμπαν τὸ ποίημα ὁ Θεὸς ἄξει ἐν κρίσει, ἐν παντὶ παρεωραμένῳ, ἐὰν ἀγαθὸν καὶ ἐὰν πονηρόν». Δηλαδή: «Ὁ Θεός, ὁλόκληρον τὸν ἄνθρωπο, τὸν ὅλον ἄνθρωπον, ''σύμπαν τὸ ποίημα'', δηλαδὴ τόσο μὲ τὴν ψυχή του, ὅσο καὶ μὲ τὸ σῶμα του, θὰ ὁδηγήσει εἰς τὴν κρίσιν καὶ ὁτιδήποτε εἶναι, ἀγαθὸν ἢ πονηρόν, ὅσο καὶ ἂν εἶναι κρυμμένο καὶ παρεωραμένο», ὅπως λέγει ἐδῶ, δηλαδὴ κάπου κρυμμένο, «κάπου σὲ ἕνα περιθώριο, θὰ τὸ βγάλει στὸ φανερόν». «Σύμπαν τὸ ποίημα». Ὁλόκληρο τὸν ἄνθρωπο. Τόσο μὲ τὴν ψυχή του, ὅσο καὶ μὲ τὸ σῶμα του. Καὶ ἐπιμένω εἰς αὐτό.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς 27 Φεβρουαρίου 2022

 

Ἦχος γ´ - Ἑωθινόν Γ´
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙϚ´ 9 - 20

9 Ἀναστὰς δὲ πρωῒ πρώτῃ σαββάτου ἐφάνη πρῶτον Μαρίᾳ τῇ Μαγδαληνῇ, ἀφ’ ἧς ἐκβεβλήκει ἑπτὰ δαιμόνια. 10 ἐκείνη πορευθεῖσα ἀπήγγειλε τοῖς μετ’ αὐτοῦ γενομένοις, πενθοῦσι καὶ κλαίουσι. 11 κἀκεῖνοι ἀκούσαντες ὅτι ζῇ καὶ ἐθεάθη ὑπ’ αὐτῆς, ἠπίστησαν. 12 Μετὰ δὲ ταῦτα δυσὶν ἐξ αὐτῶν περιπατοῦσιν ἐφανερώθη ἐν ἑτέρᾳ μορφῇ, πορευομένοις εἰς ἀγρόν. 13 κἀκεῖνοι ἀπελθόντες ἀπήγγειλαν τοῖς λοιποῖς· οὐδὲ ἐκείνοις ἐπίστευσαν. 14 Ὕστερον ἀνακειμένοις αὐτοῖς τοῖς ἕνδεκα ἐφανερώθη καὶ ὠνείδισε τὴν ἀπιστίαν αὐτῶν καὶ τὴν σκληροκαρδίαν, ὅτι τοῖς θεασαμένοις αὐτὸν ἐγηγερμένον οὐκ ἐπίστευσαν. 15 καὶ εἶπεν αὐτοῖς· Πορευθέντες εἰς τὸν κόσμον ἅπαντα κηρύξατε τὸ εὐαγγέλιον πάσῃ τῇ κτίσει. 16 ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται, ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται· 17 σημεῖα δὲ τοῖς πιστεύσασι ταῦτα παρακολουθήσει· ἐν τῷ ὀνόματί μου δαιμόνια ἐκβαλοῦσι· γλώσσαις λαλήσουσι καιναῖς· 18 ὄφεις ἀροῦσι· κἂν θανάσιμόν τι πίωσιν, οὐ μὴ αὐτοὺς βλάψει· ἐπὶ ἀρρώστους χεῖρας ἐπιθήσουσι, καὶ καλῶς ἕξουσιν. 19 Ὁ μὲν οὖν Κύριος μετὰ τὸ λαλῆσαι αὐτοῖς ἀνελήφθη εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ ἐκάθισεν ἐκ δεξιῶν τοῦ Θεοῦ. 20 ἐκεῖνοι δὲ ἐξελθόντες ἐκήρυξαν πανταχοῦ, τοῦ Κυρίου συνεργοῦντος καὶ τὸν λόγον βεβαιοῦντος διὰ τῶν ἐπακολουθούντων σημείων. ἀμήν. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022

Κυριακή των Απόκρεω
 
 
«῞Οταν δὲ ἔλθῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ καὶ πάντες οἱ ἅγιοι ἄγγελοι μετ᾿ αὐτοῦ, τότε καθίσει ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ, καὶ συναχθήσεται ἔμπροσθεν αὐτοῦ πάντα τὰ ἔθνη, καὶ ἀφοριεῖ αὐτοὺς ἀπ᾿ ἀλλήλων ὥσπερ ὁ ποιμὴν ἀφορίζει τὰ πρόβατα ἀπὸ τῶν ἐρίφων, Καὶ στήσει τὰ μὲν πρόβατα ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ, τὰ δὲ ἐρίφια ἐξ εὐωνύμων. Τότε ἐρεῖ ὁ βασιλεὺς τοῖς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ· δεῦτε οἱ εὐλογημένοι τοῦ πατρός μου, κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν ἀπὸ καταβολῆς κόσμου. ἐπείνασα γάρ, καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην, καὶ συνηγάγετέ με, γυμνός, καὶ περιεβάλετέ με, ἠσθένησα, καὶ ἐπεσκέψασθέ με, ἐν φυλακῇ ἤμην, καὶ ἤλθετε πρός με. Τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ οἱ δίκαιοι λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα καὶ ἐθρέψαμεν, ἢ διψῶντα καὶ ἐποτίσαμεν;