Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

 Προεόρτια της Γέννησης της Δεσποίνης ημών Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας

 

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

Έσκασε η «ΒΟΜΒΑ»: Πρώτη απαγόρευση «ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ ΚΡΕΑΤΟΣ» στην Ευρώπη

 

«Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ανέλαβε την εξουσία στην χώρα μας», λένε οι Ολλανδοί...

Σύντομα δεν θα επιτρέπονται πλέον οι διαφημίσεις για προϊόντα κρέατος στους δρόμους του Χάρλεμ στην Ολλανδία σε μία «βόμβα» μεγατόνων που πέφτει σε όλη την Ευρώπη. Είναι ο πρώτος δήμος στον κόσμο που εισήγαγε τέτοια απαγόρευση (Πώς δεν έγινε και αυτό πρώτα στην Ελλάδα;;;)

«Η παραγωγή μη βιολογικού κρέατος είναι πολύ επιβλαβής για το κλίμα. Θέλουμε να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας σε τοπικό επίπεδο και δεν θέλουμε να δελεάζουμε τους ανθρώπους να κάνουν επιλογές που είναι κακές για το περιβάλλον», δήλωσε  η σύμβουλος για λογαριασμό των «ΑριστερώνΠράσινων» στο δημοτικό συμβούλιο του Χάρλεμ, Ziggy Klazes.

Το πνευματικό κίνημα των Αγιορειτών «Κολλυβάδων» και η προσφορά του.

 

Η περί Μνημοσύνων και θ. Ευχαριστίας έρις
Του Παναγιώτου Σ. Μαρτίνη Δρ. Θεολογίας


Ο μοναχισμός υπήρξε πάντοτε σθεναρός πρόμαχος της Ορθοδοξίας και θεματοφύλακας των ιερών της Εκκλησίας παραδόσεων.

Ιδιαίτερα οι μοναχοί του Αγίου Όρους πρόσφεραν ανεκτίμητες προς την Ορθοδοξία υπηρεσίες και πολλοί αναδείχτηκαν μεγάλες θρησκευτικές προσωπικότητες (άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, Κοσμάς ο Αιτωλός, ο όσιος Νικόδημος Αγιορείτης κ.ά.).

Στην ιστορία του Αγ. Όρους αναφέρονται πολλές προσπάθειες αγιορειτών Πατέρων για εμβάθυνση στο πνεύμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, από τις οποίες δύο διακρίνονται περισσότερο.

Ο συμβολισμός τού γαϊδάρου.

 

Γράφει ο Νότης Μαυρουδής
 
Αναρωτιέμαι! Η παραδειγματική τιμωρία, που κάθε τόσο επιβάλλεται από τα δικαστήρια, επιδρά άραγε σωφρονιστικά στον τιμωρημένο, αλλά και στο κοινωνικό σύνολο;
Λογικά, οι τιμωρίες επιβάλλονται για να στέλνουν μήνυμα στους πολίτες ούτως ώστε να αντιλαμβάνονται όρια, δικαιώματα, να αναλαμβάνονται υποχρεώσεις, να προχωρούν σε συναινέσεις, ειρηνικές επικοινωνίες και να δείχνουν σεβασμό στον συνάνθρωπο.
 
Ας το σκεφτούμε λίγο παραπάνω· ο σεβασμός δεν μπορεί να περιορίζεται στο στενό πλαίσιο των συνανθρώπων (γιατί θα ήταν εγωιστικά ανθρωποκεντρικός), αλλά οφείλει να επεκτείνεται στο παραπέρα και σε ό,τι συμπεριλαμβάνεται στη διάσταση της ανθρώπινης ύπαρξης.
 
Είναι και επιστημονικά αποδεδειγμένο πως ο άνθρωπος δεν μπορεί να επιβιώσει δίχως το φυσικό και το ζωικό περιβάλλον του.

Γιατί ο Θεός δεν απαντά στις προσευχές μας

 

Ένα μεγάλο ερώτημα που μας βασανίζει πολλές φορές είναι, γιατί ο Θεός δεν μας δίνει, ή καθυστερεί να μας δώσει, αυτό που του ζητάμε. Ο ίδιος ο Χριστός διαβεβαιώνει: «Ζητάτε από τον Θεό και θα σας δοθεί· ψάξτε και θα βρείτε· κτυπάτε και θα σας ανοίξει» (Ματθ. 7:7)

Γιατί τότε οι προσευχές μας δεν εισακούονται;

Οι πατέρες της Εκκλησίας με την πνευματική τους πείρα και στηριζόμενοι σε παραδείγματα από την Αγία Γραφή δίνουν συνοπτικά τις ακόλουθες απαντήσεις.

  •  Για να δοκιμάσει την πίστη μας (ο Ισαάκ προσευχόταν 20 χρόνια για να λυθεί η στείρωση της γυναίκας του Ρεβέκκας). Ή για να φανερωθεί η πίστη μας (Χαναναία).
  • Για να εκτιμήσουμε αυτό που θα μας δώσει, και να το φυλάξουμε με προσοχή.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

 Ανάμνηση Θαύματος Αρχαγγέλου Μιχαήλ στις Χωναίς (ή Κολασσαίς)
 

Ὤφθης Μιχαὴλ Νῶε σῷ ναῷ νέος,
Χώνῃ ποταμῶν τὸν κατακλυσμὸν λύων.
Ῥοῦν Μιχαὴλ ποταμῶν χώνευσε, Νόων ἀγός, ἕκτῃ.

Σε κάποιο μέρος της Φρυγίας, η γη ανέβλυσε αγιασμένο νερό με τη δύναμη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ, που γιάτρευε κάθε αρρώστια των ασθενούντων. Ένας χριστιανός, λοιπόν, επειδή γιατρεύτηκε η κόρη του, έκτισε ωραιότατο ναό στο όνομα του Αρχιστράτηγου, επάνω στο άγιασμα.

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2022

Ἀπόστολος Σαραντίδης: 1922 (Μικρασιατικὴ καταστροφή)


Οκτακόσια πενήντα ένα χρόνια πορείας προς την άλωση
(1071 – 1176- 1204 – 1453 - 1922)


Συμπληρώθηκαν εκατό (100) χρόνια από τη μεγίστη τραγωδία, την άφραστη καταστροφή που υπέστη ο ελληνισμός στην πεντακισχιλιετή ιστορική του πορεία. Μικρασιατική καταστροφή. Δύο λέξεις που συμπυκνώνουν το ανείπωτο δράμα του σύγχρονου ελληνισμού, μέσα από μιαν αναπότρεπτη αλυσίδα ιστορικών γεγονότων. Γεγονότων με την καταλυτική άλωση της Πόλης και τη Φραγκοκρατία το 1204, δίχως να λησμονούμε το Μαντζικέρτ του 1071 και το Μυριοκέφαλο του 1176, όπου με το σπάσιμο των δύο αυτών μετώπων κατακλύζεται η Μικρασιατική ενδοχώρα από τους Σελτζουκίδες και που συνεχίστηκαν με την αναπόφευκτη και αναμενόμενη πλέον άλωση του 1453, η οποία παραδόξως αντί να εκδιώξει, ενδυνάμωσε το ελληνικό στοιχείο στον Μικρασιατικό χώρο συνεχίζοντας και βαθαίνοντας μια μοναδική πολιτιστική κληρονομιά και διαφορά. Η ουσιαστική όμως άλωση πραγματοποιείται το 1922.

Κωνσταντῖνος Βαθιώτης γιὰ τὸν Μητροπολίτη Δωδώνης


 

Ο κρυφιογνώστης όσιος Γεώργιος Καρσλίδης

 

Όταν μία μητέρα ήταν έγκυος και είχε καιρό να επισκεφθεί τον όσιο Γεώργιο, πληροφορήθηκε ότι ο όσιος ήταν ασθενής στη Δράμα. Πήρε το ένα της παιδί και το άλλο το άφησε στο χωριό. Δεν γνώριζε όμως σε ποιο σπίτι έμενε κι έψαχνε μέσα στην πόλη. Εκεί που βάδιζε, πήγε κοντά της μία γυναίκα και της είπε: «Τον Γέροντα ψάχνεις;» Αποκρίθηκε «ναι». «Έλα μαζί μου, γιατί εκείνος με έστειλε. Πήγαινε να φέρεις τη Ζωγράφα, είναι έξω και με ψάχνει».

Μόλις ασπάσθηκε το ευλογημένο χέρι του, της είπε: «Το ένα παιδί σου το έφερες, το άλλο πού είναι;». «Το άφησα στον άνδρα μου», εξήγησε. «Ναι, αλλά να προσέχετε, γιατί εκεί κοντά έχετε μία ευαγγελική οικογένεια. Να φυλάγετε την πίστη σας…». Πράγματι, όλα όσα είπε ήταν αληθινά, καλά και άγια.

Η Καλιφόρνια προειδοποιεί τους γιατρούς: Πείτε την αλήθεια για οτιδήποτε και θα χάσετε την ιατρική σας άδεια

 


 
Οι Δημοκρατικοί στη Χρυσή Πολιτεία προσπαθούν να καταστήσουν έγκλημα για τους γιατρούς να παρεκκλίνουν από την καθιερωμένη αφήγηση γύρω από τον κοροναϊό Wuhan (Covid-19).

Το νομοσχέδιο 2098 της Συνέλευσης, το οποίο μόλις ψηφίστηκε και στάλθηκε στο γραφείο του κυβερνήτη Gavin Newsom για υπογραφή, απειλεί να αφαιρέσει την άδεια άσκησης ιατρικού επαγγέλματος από οποιονδήποτε γιατρό στην Καλιφόρνια που διαδίδει αυτό που οι αρμόδιοι θεωρούν "παραπληροφόρηση" ή "παραπληροφόρηση" σχετικά με τη γρίπη Fauci.

Εισήχθη τον Φεβρουάριο από το μέλος της Συνέλευσης Έβαν Λόου και συνυπογράφτηκε από κανέναν άλλον εκτός από τον πολιτειακό γερουσιαστή Ρίτσαρντ Παν - ο Παν προσπαθεί επίσης να αναγκάσει όλους τους μαθητές στην Καλιφόρνια να "εμβολιαστούν" για την κινεζική γρίπη - το ΑΒ 2098 είναι η τελευταία δόση ιατρικής τυραννίας που περνάει από τη νομοθετική διαδικασία της Καλιφόρνιας.

Η επανάσταση άρχισε από μέσα!

 

Κανένας νέος δεν κοιμάται τις μέρες που διανύουμε, όσο και αν κάποιοι το νομίζουν. Κάθε νέος μα κάθε νέος παρατηρεί και προβληματίζεται με όσα βλέπει γύρω του. Βλέπει την πατρίδα μας σε τραγική κατάσταση:

Εξάρτηση οικονομική, πολιτική και κοινωνική από δυνάμεις εκτός των συνόρων μας.

Δουλειές δεν υπάρχουν, κάποιοι φίλοι μας ήδη μετανάστευσαν.

Οι παροχές Υγείας και Παιδείας μειώνονται ανησυχητικά.

Ο θεσμός της οικογένειας και ειδικά της πολύτεκνης βάλλεται πανταχόθεν.

Και το πρωταρχικό αγαθό της ασφάλειας έγινε πλέον ζητούμενο.

Διαμαρτυρία Ορθοδόξων Χριστιανών Θράκης

 

«Των λυπηρών επαγωγαί χειμάζουσι την ταπεινήν μου ψυχήν· και συμφορών νέφη, την εμήν καλύπτουσι, καρδίαν Θεονύμφευτε· αλλ’ η Φως τετοκυία, το θείον και προαιώνιον, λάμψον μοι το φως το χαρμόσυνον».
 
(Με αφορμή την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχου στην Β. Ελλάδα)
 
Με απέραντη θλίψη ο σύγχρονος ορθόδοξος χριστιανός παρατηρεί την μετάλλαξη και αλλοίωση του Ευαγγελίου και της θεολογίας των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας να συμβαίνει ευκαίρως - ακαίρως από αρχιερείς, ιερείς ,θεολόγους κ.ά.,με πρόσχημα την αλλαγή του κοσμικού γίγνεσθαι και την ενσωμάτωση της Εκκλησίας του Ιησού Χριστού σε αυτό.
 
Μα, εδώ και 2000 χρόνια διεξάγεται αυτή η μάχη-ζύμωση μεταξύ κόσμου(πνεύμα ματαιότητας κι επίδειξης δύναμεως) και Εκκλησίας (αγιοπνευματική εν Χριστώ ένωση τριαδικού Θεού και ανθρώπου).
 
Όποτε νικά το κοσμικό φρόνημα (εκκοσμίκευση), η Εκκλησία γίνεται μια πολιτικοκοινωνική οργάνωση με εφιαλτικά αποτυπώματα στην ανθρώπινη ιστορία (Δυτικός Μεσαίωνας). Όποτε μπαίνει μπροστά ως κύριος στόχος η αγιοπνευματική εν Χριστώ ένωση του ανθρώπου με τον τριαδικό Θεό ,τότε νικιέται ο θάνατος (παρακμή όλων των σχέσεων του ανθρώπου με τον Θεό , τον συνάνθρωπο και την φύση)κι έχουμε Αγίους αλλά και καθαγιασμό της φύσης και της κοινωνίας.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Εμφύλιες ταραχές και πολιτειακές ανωμαλίες – Η «κληρονομιά» μας για την πολιτική που ακολουθεί η Δύση


H αυτοκτονική πολιτική που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση μας οδηγεί σε κοινωνικές εκρήξεις άνευ προηγουμένου - Η Ελλάδα παραμένει ανοχύρωτη μπροστά σε έναν τέτοιο εφιάλτη.
 
 Η πολιτική της ΕΕ οδηγεί σε «έκρηξη»: Ενεργειακή κρίση, διατροφική κρίση, φτωχοποίηση, πολιτικά σκάνδαλα και στροφή των κυβερνήσεων προς τον απολυταρχισμό, είναι οι παράγοντες  που σφίγγουν ολοένα και περισσότερο τη «θηλιά» στους λαούς της Δύσης και με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν προς ένα ντόμινο κοινωνικών εκρήξεων άνευ προηγουμένου.

Ο άγιος προφήτης Ζαχαρίας, πατέρας του αγίου Ιωάννη του Προδρόμου - Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

 

Μάταια οι άνθρωποι πασχίζουν να ανακαλύψουν όσα ο Θεός θέλει να αποκρύπτει. 
 
Αν ο Θεός δεν το επέτρεπε, ποτέ οι άνθρωποι δεν θα είχαν βρει στα έγκατα της γης χρυσάφι και ασήμι, ούτε θα είχαν ανακαλύψει τη δύναμη του ατμού, ή τη λάμψη του ηλεκτρικού φωτός.
 
Μάταια ο Ηρώδης έσφαξε αμέτρητα παιδιά στη Βηθλεέμ, προκειμένου να δολοφονήσει το Ένα. Το Ένα αυτό κρυβόταν από τη θέα κι απ’ το ξίφος του Ηρώδη. 
 
Μάταια ο βρεφοκτόνος αναζητούσε τον Ιωάννη. Οι στρατιώτες καταδίωκαν την ηλικιωμένη Ελισάβετ, που έτρεχε να κρυφτεί με τον Ιωάννη στην αγκαλιά της• κι όμως δεν μπόρεσαν να την προλάβουν! Ιδου το θαύμα!

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Προφήτης Ζαχαρίας και η σύζυγος του Ελισάβετ
 

Θεῖον δι’ ἀμνὸν τοῦ Θεοῦ Ζαχαρίας,
Ὥσπερ τις ἀμνὸς σφάττεται ναοῦ μέσον.
Πέμπτῃ Ζαχαρίαν δαπέδῳ σφάξαν παρὰ νηοῦ.

Ο Ζαχαρίας, πατέρας του Ιωάννη του Βαπτιστή, έζησε στα χρόνια του Ηρώδη, βασιλιά της Ιουδαίας. Κατά τη γνώμη του Χρυσοστόμου, καθώς και άλλων Πατέρων της Εκκλησίας, ο Ζαχαρίας δεν ήταν απλός Ιερέας, αλλά αρχιερέας που έμπαινε στα άγια των αγίων. Σύζυγο είχε την Ελισάβετ και δεν είχαν παιδί.

Κάποια μέρα λοιπόν, την ώρα του θυμιάματος μέσα στο θυσιαστήριο, είδε άγγελο Κυρίου που του ανήγγειλε ότι θα αποκτούσε γιο και θα ονομαζόταν Ιωάννης. Ο Ζαχαρίας σκίρτησε από χαρά, αλλά δυσπίστησε. Η γυναίκα του ήταν στείρα και γριά, πώς θα γινόταν αυτό που άκουγε; Τότε ο άγγελος του είπε ότι θα μείνει κωφάλαλος μέχρι να πραγματοποιηθεί η βουλή του Θεού.

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2022

Σενάρια επιστημονικής φαντασίας τελικά δεν είναι!

 

Πάρτε να έχετε "ευκολία".
Σε λίγο και όλα τα pass.... σας εκεί, πακέτο με την πείνα.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο που το λένε wallet.
Πειραματόζωα του κόσμου Έλληνες...
Βατραχάκια μας κάνανε...
ένα ένα τα περνάνε για να μην ξυπνήσουμε.
Και ενώ όλα αυτά περνάνε... στα μουλωχτά,
ακόμη ασχολούνται οι περισσότεροι
με... άντε να μην το πω.

Γεώργιος Τζανάκης: Θάσος: Ἡ ἀσέβεια ὡς εὐσέβεια.

 

Ὅταν ὁ Αὐτοκράτορας, μετὰ τὶς πιέσεις καὶ μεθοδεύσεις τοῦ Εὐσεβίου, διέταξε τὸν Πατριάρχη Ἀλέξανδρο, νὰ συνεισέλθῃ τὴν ἑπομένη στὸν ναὸ μὲ τὸν  Ἄρειο,  ὁ Πατριάρχης μπῆκε στὸ ἱερὸ, ἔπεσε χάμω καὶ παρακαλοῦσε τὸν Θεό λέγοντας:  Ἄν αὔριο μπῇ μαζί μου στὸν ναὸ ὁ Ἄρειος, πάρε με, ἐμένα τὸν δοῦλο σου,ἀπὸ τὴ ζωή, καὶ μὴ συναπολέσῃς τὸν εὐσεβή μὲ τὸν ἀσεβή.  Ἄν νοιάζεσαι γιὰ τὴν ἐκκλησία σου (γνωρίζω ὅτι νοιάζεσαι) δὲς τὰ ὅσα λένε αὐτοὶ ποὺ εἶναι γύρω ἀπὸ τὸν Εὐσέβιο καὶ μή δώσῃς τὴν κληρονομία σου σὲ ἀφανισμό καὶ ὄνειδος. Πάρε ἀπὸ τὴν ζωή τὸν Ἄρειο γιὰ νὰ μὴ φανῆ ὅτι καθὼς εἰσέρχεται αὐτὸς στὴν ἐκκλησία εἰσέρχεται μαζί του καὶ ἡ αἵρεσις καὶ θεωρηθῇ πλέον ἡ ἀσέβεια ὡς εὐσέβεια.

«Παρεκάλει δὲ δύο ταῦτα λέγων· «εἰ Ἄρειος αὔριον συνάγεται, ἀπόλυσον ἐμὲ τὸν δοῦλόν σου καὶ μὴ συναπολέσῃς εὐσεβῆ μετὰ ἀσεβοῦς, εἰ δὲ φείδῃ τῆς ἐκκλησίας σου (οἶδα δὲ ὅτι φείδῃ) ἔπιδε ἐπὶ τὰ ῥήματα τῶν περὶ Εὐσέβιον καὶ μὴ  δῷς εἰς ἀφανισμὸν καὶ ὄνειδος τὴν κληρονομίαν σου, καὶ ἆρον Ἄρειον, ἵνα μὴ εἰσελθόντος αὐτοῦ εἰς τὴν ἐκκλησίαν δόξῃ καὶ ἡ αἵρεσις συνεισέρχεσθαι αὐτῷ καὶ λοιπὸν ἀσέβεια ὡς εὐσέβεια νομισθῇ.»  ΜΕΓΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ PG25 688

Πῶς κοινωνεῖται νοερά καί πνευματικά ὁ Χριστός ~ Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου


Ἡ Πνευματική καί νοερή Κοινωνία, δηλαδή, 
πῶς κοινωνεῖται νοερά καί πνευματικά ὁ Χριστός

Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου
Αόρατος πόλεμος

Αν και μυστηριακά δεν μπορούμε να δεχθούμε τον Κύριό μας περισσότερο από μία φορά την ημέρα, όμως πνευματικά και νοερά μπορούμε να τον δεχώμαστε κάθε ώρα και κάθε στιγή δια μέσου της εργασίας όλων των αρετών και των εντολών και ιδιαιτέρως με την θεία προσευχή και μάλιστα την νοερά...

Επειδή και ο Κύριος βρίσκεται κρυμμένος μέσα στις αγίες του εντολές, και όποιος κάνει μία αρετή ή εντολή, δέχεται αμέσως μέσα στην ψυχή του και τον Κύριο που είναι κρυμμένος μέσα σε αυτές, ο οποίος υποσχέθηκε ότι θα κατοικήση μαζί με τον Πατέρα του μέσα σε εκείνον που θα φυλάξη τις εντολές του λέγοντας: 

Άγιος Σεραφείμ Ρόουζ: Ας ενδυναμωθούν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί για τη μάχη που βρίσκεται μπροστά μας,, με περισσότερη προσευχή και μετάνοια… θα βρεθούν αντιμέτωποι με µια πρωτοφανή δοκιμασία της πίστης και της αγάπης τους για τον Θεό.

 

Ο Ρώσος Ορθόδοξος φιλόσοφος Ιβάν Κιρεγιέφσκυ διασαφήνισε πως η απόκτηση του πατερικού νου κάνει κάποιον ικανό να δει αυτό που οι άλλοι δεν μπορούν: «Ένας Ορθόδοξος νους στέκεται στο σημείο όπου συναντιούνται όλοι οι δρόμοι. Κοιτά προσεκτικά κάθε δρόμο και, από τη μοναδική του πλεονεκτική θέση, παρατηρεί τις συνθήκες, τους κινδύνους, τις χρήσεις, και τον τελικό προορισμό κάθε δρόμου. Εξετάζει κάθε δρόμο από την πατερική σκοπιά, καθώς οι προσωπικές του πεποιθήσεις έρχονται σε πραγματική, όχι υποθετική, επαφή με την περιβάλλουσα κουλτούρα».

Σ’ έναν αιώνα σχεδόν καθολικού σκότους και πλάνης, όπου για τους περισσότερους «Χριστιανούς» ο Χριστός έχει γίνει ακριβώς αυτό που η Ορθόδοξη διδασκαλία εννοεί με τον αντίχριστο, μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού κατέχει και μεταδίδει τη χάρη του Θεού. Αυτός είναι ένας ανεκτίμητος θησαυρός, την ίδια την ύπαρξη του οποίου δεν υποπτεύεται ούτε ο «χριστιανικός» κόσμος. 

«Όταν κοιμάσαι και έρχεται ο πονηρός να κάνεις τον Σταυρό σου, να γυρίζεις από το άλλο πλευρό και θα φύγει...»

 

«Τις πρώτες δύο-τρεις βραδιές που ήρθα και έμεινα στο ασκητήριο του γερό-Ιωσήφ ως κοσμικός, ο διάβολος τέτοια λύσσα είχε, που δε μ’ άφηνε να κοιμηθώ και να κάνω προσευχή. 
 
Πάω να κοιμηθώ και να, ο διάβολος επάνω μου ολόκληρος. Πότε σαν σκύλος, πότε σαν άνθρωπος, πότε σαν λιοντάρι. 
 
Εγώ από τον φόβο μου σηκωνόμουν και έκανα προσευχή. Έμεινα άυπνος τελείως και την ημέρα δεν μπορούσα να κάνω τα καθήκοντά μου, να προσευχηθώ.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Α΄Κορ. 15,1-11] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ» [17-8-1980] [Β33]

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Α΄Κορ. 15,1-11]

 

  Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                         «ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ»

                       [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 17-8-1980]

[Β33]                                                                                                                                                 

       Εάν έπρεπε, αγαπητοί μου, να ερωτήσουμε τι είναι το Ευαγγέλιον, θα μπορούσαμε με συντομία να απαντήσουμε: «Η παράδοσις της αληθείας». Αλλά τι είναι αλήθεια; Η αλήθεια είναι ο Χριστός και ο λόγος Του. Όχι ο λόγος Του, αλλά και ο λόγος Του. Διότι ο ίδιος είπε: «γώ εμί λήθεια». Συνεπώς η αλήθεια είναι τα λόγια Του. Αλλά η πηγή των λόγων Του είναι ο Ίδιος. Συνεπώς η πηγή της αληθείας είναι το πρόσωπό Του.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς ΙΒ' Ματθαίου 4 Σεπτεμβρίου 2022

 

 Ἑωθινόν
 
Ἦχος γ' - Ἑωθινόν Α´
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΚΗ´ 16 - 20

16 Οἱ δὲ ἕνδεκα μαθηταὶ ἐπορεύθησαν εἰς τὴν Γαλιλαίαν, εἰς τὸ ὄρος οὗ ἐτάξατο αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς. 17 καὶ ἰδόντες αὐτὸν προσεκύνησαν αὐτῷ, οἱ δὲ ἐδίστασαν. 18 καὶ προσελθὼν ὁ Ἰησοῦς ἐλάλησεν αὐτοῖς λέγων· Ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ γῆς. 19 πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ἁγίου Πνεύματος, 20 διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν· καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ’ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. Ἀμήν. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Άγιος Βαβύλας ο Ιερομάρτυρας επίσκοπος Αντιοχείας και τα Τρία Παιδιά που μαρτύρησαν μαζί μ' αυτόν Αμμώνιος, Δονάτος και Φαύστος
 

Εἰς τον Βαβύλαν
Ὁ Χριστὸν αὐτὸν Bαβύλας θύων πάλαι,
Χριστῷ προθύμως θύεται διὰ ξίφους.

Εἰς τοὺς παῖδας
Ὑπὲρ μεγίστου Δεσπότου Θεοῦ Λόγου,
Τρέχουσι θερμῶς πρὸς ξίφος τὰ παιδία.

Παῖδας καὶ Βαβύλαν πέφνε ξίφος ἀμφὶ τετάρτην.

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2022

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ.19,16-26] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΣΙΟ ΝΕΟ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΕ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Ματθ.19,16-26]

                       Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

    ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΣΙΟ ΝΕΟ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΕ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ

 

    «Κα δο ες προσελθν επεν ατ· διδάσκαλε γαθέ, τί γαθν ποιήσω να χω ζων αώνιον;(:Και ιδού Τον πλησίασε κάποιος και Του είπε: ‘’Διδάσκαλε αγαθέ, τι καλό να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;’’)»[Ματθ.19,16].

     Ορισμένοι κατηγορούν τον νέο αυτόν ως κάποιον ύπουλο και πονηρό και εκτιμούν ότι πλησίασε τον Ιησού με σκοπό να Τον πειράξει· εγώ όμως δε θα μπορούσα, βέβαια, να αρνηθώ ότι ήταν φιλάργυρος και δούλος των χρημάτων, επειδή και ο Χριστός τον έλεγξε ως άνθρωπο αυτού του είδους, ύπουλο όμως δε θα μπορούσα να τον χαρακτηρίσω με κανέναν τρόπο, και διότι δεν είναι ασφαλές το να επιχειρεί κανείς να καταλήγει σε τολμηρές κρίσεις για ζητήματα που αφορούν τον εσωτερικό κόσμο κάποιου ανθρώπου και πόσο μάλιστα όταν πρόκειται να τον κατηγορήσει για κάτι, καθώς επίσης και για τον πρόσθετο λόγο ότι ο ευαγγελιστής Μάρκος έχει αναιρέσει αυτήν την υποψία για τυχόν δόλιες προθέσεις του συγκεκριμένου νέου· πιο συγκεκριμένα, λέγει τα εξής για τον νεανίσκο αυτόν: «Κα κπορευομένου ατο ες δν προσδραμν ες κα γονυπετήσας ατν πηρώτα ατόν(:Και καθώς ο Ιησούς έβγαινε στον δρόμο, έτρεξε προς Αυτόν και αφού γονάτισε εμπρός Του, Τον ρωτούσε)»[Μάρκ.10,17] και ότι « δ ησος μβλέψας ατ γάπησεν ατν κα επεν ατῷ…(:ο Ιησούς τον κοίταξε με πολλή αγάπη και ενδιαφέρον και τον συμπάθησε και του είπε…)»[Μάρκ.10,21].

Σοφία Μπεκρῆ: Οἱ παράγοντες πού ὡδήγησαν στήν ἐπανάσταση τῆς 3ης Σεπτεμβρίου 1843 καὶ ὁ ῥόλος τοῦ Μακρυγιάννη

 

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος – θεολόγος

Στὰ χρόνια τῆς Τουρκοκρατίας, λόγῳ τῆς ἀπουσίας κοινωνικῆς προνοίας ἀλλὰ καὶ τῶν αὐθαιρεσιῶν τῆς ὀθωμανικῆς διοικήσεως, προκειμένου οἱ Ἕλληνες νὰ προασπίσουν τὰ δικαιώματά των, συγκροτοῦσαν πελατειακὰ δίκτυα, ποὺ ἀποτελοῦσαν μιὰ μορφὴ κοινωνικῆς ὀργανώσεως (π.χ. οἰκογένειες προκρίτων στὴν Πελοπόννησο, μεγαλοαρματωλοὶ στὴν Στερεὰ Ἑλλάδα, πλοιοκτῆτες στὰ νησιά). Παράλληλα, οἱ ὁμάδες αὐτές, ἐκμεταλλευόμενες τὸ κενὸ τῆς ὀθωμανικῆς ἐξουσίας, ἐξελίχθηκαν γρήγορα καὶ σὲ παράγοντες διοικήσεως τῶν κοινοτήτων κατὰ τὴν Τουρκοκρατία.

Μὲ τὴν ἔκρηξη τῆς Ἐπαναστάσεως τοῦ ’21 ξεκίνησαν διαφωνίες, ποὺ ὡδηγήθηκαν σὲ συγκρούσεις, μεταξὺ τῶν προκρίτων/ἀρχιερέων/Φαναριωτῶν, ἀπὸ τὴν μιά, ποὺ ἦταν οἱ μέχρι τότε κάτοχοι τῆς ἐξουσίας στὶς κοινότητες τῆς Τουρκοκρατίας καὶ διέθεταν τὴν ἐμπειρία τῆς ὀργανώσεώς της ἀλλὰ καὶ τὰ προνόμια, ποὺ δὲν ἤθελαν νὰ χάσουν, καί,  ἀπὸ τὴν ἄλλη, τῶν στρατιωτικῶν, οἱ ὁποῖοι ἀναδείχθηκαν στὸ πεδίο τῆς μάχης, καὶ τῶν Φιλικῶν, ποὺ διεκδικοῦσαν καὶ ἐκεῖνοι, γιὰ λογαριασμό των, μερίδιο στὴν ἄσκηση τῆς ἐξουσίας.