«Δίκιο»
"Μὴ μὲ διαβάζετε ὅταν ἔχετε ''δίκιο'' γράφει ένας ακόμη σπουδαίος ποιητής του Ελληνισμού, ο Νίκος Καρούζος και σήμερα όσοι νομίζουν ότι έχουν "δίκιο", αδυνατούν να διαβάσουν τον Ελληνικό λαό.
«Δίκιο»
"Μὴ μὲ διαβάζετε ὅταν ἔχετε ''δίκιο'' γράφει ένας ακόμη σπουδαίος ποιητής του Ελληνισμού, ο Νίκος Καρούζος και σήμερα όσοι νομίζουν ότι έχουν "δίκιο", αδυνατούν να διαβάσουν τον Ελληνικό λαό.
Το δημογραφικό είναι οι ζωές μας. Είναι το μέλλον των παιδιών και της πατρίδας μας.
Η Ελλάδα μας σβήνει και μαζί της σβήνουμε όλοι μας. Μαιευτήρια μετατρέπονται σε γενικές κλινικές (1,2) σχολεία (3,4,5) και στρατόπεδα κλείνουν,(6) η ύπαιθρος ερημώνει. Και επιπλέον, τα όρια συνταξιοδότησης αυξάνονται (7), οι συντάξεις μειώνονται (8), επιχειρήσεις μεταφέρονται ή κλείνουν, έρχονται άλλοι για να καλύψουν τις δικές μας εργατικές ανάγκες, αποκτούν γη και ωφελούνται από την Ελλάδα μας που δεν έχει πια παιδιά και νέους.
Παραθέτουμε την δημογραφικό αφανισμό της Ελλάδος μέσα από εμπεριστατωμένα γραφήματα. Τα μηνύματα είναι σαφή και τραγικά. Οι δημογραφική κατάρρευση είναι υπαρκτή και δεν είναι απλά και μόνο οι αριθμοί.
Βεβαίως, στὶς ἀκραῖες αὐτὲς τάσεις τῆς ἐποχῆς των οἱ σοφοί Πατέρες, φωτισμένοι ἀπὸ τὴν θεία χάρη, προέταξαν τὴν μέση ὁδό. Ἔτσι, ὅταν ὁ περιβόητος Ἰουλιανός, ὁ καὶ Παραβάτης ὀνομασθείς, ἔφθασε στὸ σημεῖο νὰ ἀπαγορεύσῃ μὲ διάταγμα (362) τὴν διδασκαλία ἀπὸ τοὺς χριστιανοὺς τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν κειμένων, τότε ὁ θεολόγος καὶ ποιητικὸς Γρηγόριος τοῦ ἀπήντησε μὲ δύο θαυμάσιους «στηλιτευτικούς» λόγους «πρὸς Ἰουλιανὸν Βασιλέα». Στὸν Στηλιτευτικὸ Α’ (PG 35, 532-664), ἀφοῦ πρῶτα παρουσίασε μὲ ἐπιχειρήματα τί κρατοῦν καὶ τί ἀπορρίπτουν οἱ χριστιανοὶ ἀπὸ τὰ κείμενα τῶν ἀρχαίων, στὴν συνέχεια διετύπωσε μὲ νόημα τὸ ἐρώτημα: «τίνος τοῦ ἑλληνίζειν εἰσὶν οἱ λόγοι;» δηλαδὴ ποιός ἔχει τελικὰ τὸ δικαίωμα νὰ μελετᾶ καὶ νὰ ἀσχολῆται μὲ τὰ ἀρχαῖα ἑλληνικὰ κείμενα, μόνον οἱ ἐθνικοὶ ὡς «ἀρχαιολάτρες» ἢ ὅλοι ὅσοι μετέχουν στὸ κοινὸ ἀγαθό, τὸν λόγο.
Ένα δελτίο τύπου από το 2021 (14.7.2021), απεικονίζει την έκταση των μέτρων. Στο τμήμα 2.2 [Μια ανταγωνιστική μετάβαση: νέες ευκαιρίες μέσω βιομηχανικών και τομεακών αλλαγών. Η επίτευξη του στόχου για το 2030 θα απαιτήσει συστημικό μετασχηματισμό σε ολόκληρη την οικονομία] αναφέρεται ότι θα ληφθούν τα μέτρα "Fit for 55" στους τομείς της βιομηχανίας, των μεταφορών, των κατασκευών και της ενέργειας.
Ο νέος χρόνος μάς βρίσκει με τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο σε εξέλιξη, ενώ ο κορωνοϊός, ο ιός της γρίπης και ο RSV φιγουράρουν καθημερινά στα ΜΜΕ και ο Εγκέλαδος στη χώρα μας είναι τελευταία αρκετά ζωηρός.
Όμως, παρότι ο χειμώνας υπήρξε ώς τώρα γενναιόδωρα ηλιόλουστος και επικρατεί μια γενικότερη φαινομενική ηρεμία, στην πραγματικότητα καμία από τις πρόσφατες κρίσεις δεν δείχνει να προχωρά προς την λύση της, αντιθέτως έρχονται να προστεθούν νέες κρίσεις στο μενού των πολιτών. Η ενεργειακή και η επισιτιστική κρίση που έχουν προαναγγελθεί δεν έχουν δείξει ακόμη τα δόντια τους, ενώ προσφάτως ανέκυψε το πρόβλημα της έλλειψης βασικών φαρμάκων, για παράδειγμα των σκευασμάτων με παρακεταμόλη.
Πιστεύω ότι, αν δημιουργήσουμε μία πνευματική ενότητα και αντισταθούμε μαζί, ο Θεός θα μας λυπηθεί. Δεν θα κρατήσει πολύ αυτό που γίνεται σήμερα».
«Θα έρθει μία εποχή, κατά την οποία μόνο όσοι βιώνουν τη Χάρη του Θεού θα μπορούν να διακρίνουν το καλό από το κακό. Ο άνθρωπος δεν θα είναι ικανός να επιλέξει ανάμεσα στο καλό και στο κακό μόνο με τον νού του. Θα υπάρχουν φοβερές πλάνες. Και μόνον η Χάρις του Θεού είναι ικανή να μας λυτρώσει απ’ αυτές. Γι’ αυτό προσευχηθήτε, γρηγορείτε και προσεύχεστε για να μην πέσετε στον πειρασμό της πλάνης».
«Που είσαι Χριστόδουλε!»
«Αχ και να ζούσε ο Χριστόδουλος σήμερα!»
«Καλά τα έλεγε ο Χριστόδουλος!»
Σκέψεις και λόγοι που όλοι μας έχουμε συναναστραφεί και όλοι μας έχουμε εκφράσει. Πέρασαν 15 ολόκληρα χρόνια από την κοίμηση του και η μνήμη του όχι μόνο δεν ξεθωριάζει στη θύμηση του λαού, άλλα φαντάζει ολοένα και πιο ζωντανή όσο δυσκολεύουν οι καιροί.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΖ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ. 15,21-27]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΤΗΣ ΧΑΝΑΝΑΙΑΣ
«Καὶ ἐξελθὼν ἐκεῖθεν ὁ ᾿Ιησοῦς ἀνεχώρησεν εἰς τὰ μέρη Τύρου καὶ Σιδῶνος. καὶ ἰδοὺ γυνὴ Χαναναία ἀπὸ τῶν ὁρίων ἐκείνων ἐξελθοῦσα ἐκραύγαζεν αὐτῷ λέγουσα· ἐλέησόν με, Κύριε, υἱὲ Δαύΐδ· ἡ θυγάτηρ μου κακῶς δαιμονίζεται (:Καὶ ἀφοῦ ἔφυγε ἀπὸ κεῖ ὁ Ἰησοῦς, ἀναχώρησε πρὸς τὰ μέρη τῆς Τύρου καὶ Σιδώνας. Τότε μιὰ γυναῖκα Χαναναία ποὺ βγῆκε ἀπὸ τὰ σύνορα ἐκεῖνα, Τοῦ φώναξε δυνατά: ''Ἐλέησέ με, Κύριε, ἔνδοξε ἀπόγονε τοῦ Δαβίδ. Ἡ κόρη μου κατέχεται ἀπὸ δαιμόνιο καὶ ὑποφέρει φρικτά'')» [Ματθ. 15,21-22].
Ὁ εὐαγγελιστὴς Μᾶρκος λέγει ὅτι δὲν μπόρεσε νὰ εἰσέλθει στὴν οἰκία διαφεύγοντας τὴν προσοχὴ τοῦ πλήθους [Μᾶρκ. 7,24: «Καὶ ἐκεῖθεν ἀναστὰς ἀπῆλθεν εἰς τὰ μεθόρια Τύρου καὶ Σιδῶνος. καὶ εἰσελθὼν εἰς οἰκίαν οὐδένα ἤθελε γνῶναι, καὶ οὐκ ἠδυνήθη λαθεῖν (:Ἔπειτα ὁ Ἰησοῦς ἔφυγε ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πῆγε κοντὰ στὰ σύνορα τῆς Τύρου καὶ τῆς Σιδῶνος. Κι ἀφοῦ μπῆκε σ᾿ ἕνα σπίτι, ὅπου διάλεξε νὰ μείνει, δὲν ἤθελε νὰ γίνει γνωστὸ ὅτι ἦταν ἐκεῖ. Ἀλλὰ δὲν μπόρεσε νὰ ξεφύγει τὴν προσοχὴ τοῦ κόσμου)»].
«Είναι ένας λαός (σ.σ. οι Έλληνες) που έχει προσφέρει και έχει δώσει “φως” σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα σήμερα που ο άνθρωπος ψάχνει παραδείγματα, όλοι και γενικά όσοι έχουν λογική και βιώνουν και σκέφτονται τα πράγματα τραγικά όπως τα ζούμε σήμερα με τον συγχρονισμό, γυρνάμε τα μάτια και κοιτάμε προς την Ελλάδα», ανέφερε αρχικά.
«Μετά την ομιλία που έγινε στην Αθήνα, όπου μίλησα από καρδιάς για την πατρίδα Ελλάδα, η αλήθεια είναι ότι έχω λάβει μηνύματα από διάφορα μέρη του κόσμου, από Έλληνες που βρίσκονται μακριά και, όπως εμείς, νοσταλγούν την πατρίδα», συνέχισε.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΖ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Β΄ Κορ. 6,16-7,1]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
Ὑπομνηματισμὸς τῶν ἐδαφίων Β΄ Κορ. Στ΄14-18 καὶ ζ΄ 1
«Μὴ γίνεσθε ἐτεροζυγοῦντες ἀπίστοις· τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; Τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; Τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ; Ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου; (:Μὴ συνάπτετε στενὸ σύνδεσμο πρὸς τοὺς ἀπίστους, μὲ τοὺς ὁποίους δὲν μπορεῖτε νὰ ἀποτελέσετε ταιριαστὸ ζευγάρι, ὥστε νὰ μπαίνετε στὸν ἴδιο ζυγὸ μαζί τους· διότι ποιά συνάφεια καὶ ἀνάμειξη μπορεῖ νὰ ὑπάρχει μεταξὺ τῆς δικαιοσύνης καὶ τῆς παρανομίας; Καὶ ποιά ἐπικοινωνία μεταξὺ φωτὸς καὶ σκότους; Καὶ ποιά συμφωνία μπορεῖ νὰ γίνει μεταξὺ τοῦ Χριστοῦ καὶ τοῦ Σατανᾶ; Ἢ ποιό μερίδιο δύναται νὰ ἔχει ἕνας πιστὸς μὲ ἕναν ἄπιστο;)» [Β΄ Κορ. 6,14-15].
Υποκλοπές: Σε μια εποχή που πουλιέται με χίλιους – μύριους τρόπους το αφήγημα της «κανονικότητας», αυτό που κατ’ εξοχήν δεν είναι κανονικό (ανάμεσα σε πολλά άλλα), είναι το δύσμοιρο ελληνικό κράτος. Σε αυτές τις μέρες που εξελίσσεται στη Βουλή η συζήτηση για το σκάνδαλο των υποκλοπών, η συντριπτική πλειοψηφία των (ακόμη) σκεπτόμενων Ελλήνων διαπιστώνει το ίδιο πράγμα: «αν ήμασταν κανονικό κράτος, αυτή τη στιγμή η χώρα θα είχε γυρίσει ανάποδα».