Πέμπτη 6 Αυγούστου 2020

Το Γένος ενήστευε, το Γένος εγνώριζε!


Ο Ρωμηός επι Τουρκιάς γνωρίζει Τετάρτη και Παρασκευή, ξέρει να κάνει μετάνοιες, λειτουργείται κάθε Κυριακή, προσεύχεται, ευλογεί και ευλογείται, μιλάει στα παιδιά του για Θεό, κάνει τον σταυρό του γεμάτον και ολόκληρον…

Φαίνεται ότι κάποτε ενήστευες και σήμαινε ότι είσαι Ρωμηός. Αν δε νήστευες Τετάρτη και Παρασκευή, εσήμαινε ότι είσαι Τούρκος. Ετούτο δεν είναι υπερβολή, ήταν ένας τόπος κοινός στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, και τούτο το βλέπουμε ξεκάθαρα στο έργο του Φωτάκου: «Ο Βίος του Παπαφλέσσα».


Όταν έφτασε ο Φλέσσας στο Άργος, ο αδελφός του Νικήτας τού άλλαξε τα φορέματα, τού φόρεσε τούρκικα καλιοντσίτικα και τον όπλισε ως Τούρκο, καθώς και τους άλλους που είχε μαζί του ο Παπαφλέσσας. Προφανώς, έγινε αυτό, για λόγους ασφαλείας, που θα λέγαμε σήμερα. Φιλοξενήθηκε, όμως, ο Φλέσσας, μαζί με τους δικούς του, στην οικία του Οικονομόπουλου. Κι επειδή η οικοδέσποινα τους εξέλαβε ως Τούρκους , αν και ήταν Τετάρτη, τους έβγαλε να φάνε αυγά. Παίζοντας εκείνοι τους Τούρκους, προσποιήθηκαν ότι τα έφαγαν, αλλά κρυφίως τα πέταξαν. Και μάλιστα έπειτα – μάλλον μετά την αναχώρηση τους – τα αυγά ευρέθησαν (!) καθώς το διηγείται ο Φωτάκος.

Ο Έλληνας της Τουρκοκρατίας είναι ο πιο βαθιά Ορθόδοξος Έλληνας που βρίσκεται μέσα στους αιώνες. Ίσως περισσότερο κι από τον Έλληνα του Βυζαντίου, πάει μπροστά σε Ορθοδοξία ο σκλαβωμένος Έλληνας επι Τουρκιάς.

Ο Ρωμηός επι Τουρκιάς γνωρίζει Τετάρτη και Παρασκευή, ξέρει να κάνει μετάνοιες, λειτουργείται κάθε Κυριακή, προσεύχεται, ευλογεί και ευλογείται, μιλάει στα παιδιά του για Θεό, κάνει τον σταυρό του γεμάτον και ολόκληρον – αρχοντικόν σταυρόν, όχι τσιγκούνικον, κι έτσι μπουζούκικον. Στο κούτελο, κάτω στη βαλβίδα της κοιλιάς, δεξιά κι αριστερά στους ώμους, έτσι κάνει ο Παπαφλέσσας τον σταυρό του, ο Γέρος του Μοριά, ο Διάκος και οι άλλοι.

Όσοι μάς ελευθέρωσαν, εγνώριζαν Τετάρτη και Παρασκευή. Αυτονοήτως ενήστευαν ως κάτι δεδομένο και παραδομένο άπαξ εκ προγόνων Ορθοδόξων. Πλείστα όσα παραδείγματα δεικνύουν του λόγου το αληθές: ότι αυτοί που μάς λευτέρωσαν σαν καλογέρια αγαπούσαν τον Θεό, ήταν άνθρωποι του «Πάτερ Ημών» και της ωραίας εν Θεώ ζωής.

Κώστας Παναγόπουλος

enromiosini.gr

Πηγή: https://thesecretrealtruth.blogspot.com/

«Πᾶνος»

4 σχόλια:

  1. Υπάγετε αντίδικοι, οίτινες δεν εφροντίσατε δια να αρέσητε εις εμένα, όστις σας έπλασα και σας έδωσα τα μάτια και τα επίγεια αγαθά μου να χαίρησθε, αλλά εφροντίσατε να αρέσετε του πατρός σας του διαβόλου, διο και τα έργα του εποιήσατε.
    Υπάγετε αχάριστοι και αχόρταγοι, όπου δια Θεόν την κοιλίαν σας προσκυνάτε και λατρεύετε μη βαστώντες τας τεσσαρακοστάς αλλά καταλύετε κρέας και οψάριον, μη βαστώντες τας Τετάρτας και τας Παρασκευάς, αλλά καταλύετε και κρέας και οψάριον και ότι άλλο σας εδίδασκεν ο διάβολος δια να του αρέσετε.

    Δεν στοχάζεσθε, ότι την Τετάρτη παρεδόθην εις τας χείρας των Ιουδαίων δια την σωτηρίαν σας, και την αγίαν ημέραν της Παρασκευής ετελεύτησα την ζωήν μου επάνω εις το ξύλον του Σταυρού χύνων το αίμα μου δια να σας ξεπλύνω από τον βόρβορον της αμαρτίας και να σας χαρίσω την βασιλείαν μου, όπου δι’ εσάς εσταυρώθην. Και εσείς την αγίαν αυτήν ημέραν της Παρασκευής καταλύετε κρέας και οψάριον, ωσάν άγριοι χοίροι και ουχί ωσάν άνθρωποι χριστιανοί. Ίδετε και στοχασθήτε από τα βιβλία της Εκκλησίας μου ότι την ημέρα της Παρασκευής όπου εσταυρώθην, όλη η Οικουμένη γνωρίζουσά με δια ποιητήν και πλάστην ετρόμαξεν. Ο ήλιος εσκοτίσθη και η γη εσείσθη, το καταπέτασμα του ναού εις το μέσον εσχίσθη, τα μνημεία ανεώχθησαν, οι νεκροί εσηκώθησαν από τα μνημεία, γνωρίζοντές με δια Θεόν και Σωτήρα του κόσμου.

    Και σεις εις αυτήν την αγίαν ημέραν πράττετε τα άνομα έργα σας. Κατηραμένος και αφωρισμένος και ασυγχώρητος ο λάρυγγας όπου καταλύει την Τετάρτην και την Παρασκευήν κρέας και οψάριον άνευ σωματικών ασθενειών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το παραπάνω απόσπασμα είναι από την ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ
    ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
    ΕΥΡΕΘΕΙΣΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

    Διαβάστε την όλοι με πολλή προσοχή. Στο παρακάτω άρθρο:

    https://agiaepistoli.blogspot.com/



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀδελφέ μου Χρῆστο, ἐξ ὅσων γνωρίζω ἐδῶ καὶ 40 χρόνια γιὰ τὴν συγκεκριμένη ἐπιστολὴ, τὸ κείμενο αὐτὸ εἶναι ἀμφιλεγόμενο, κανεὶς μέχρι τώρα εἴτε κληρικὸς εἴτε λαϊκὸς δὲν ἐπιβεβαιώνει τὴν ἐγκυρότητά του.

      Ἄς ἀρκεστοῦμε στὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ στὰ συγγράμματα τῶν Ἁγίων Πατέρων μας καὶ μὴν ἐμπιστευόμαστε κείμενα ποὺ δὲν ἐπιβεβαιώνονται ἀπὸ καμμία ἐκκλησιαστικὴ ἀρχή.

      Διαγραφή
    2. Ἐπίσης νὰ συμπληρώσω ὅτι εἶναι γνωστὸν τοῖς πᾶσι, πὼς ὁ Χριστός μας δὲν ἔγραψε καμμία ἐπιστολή.
      Ἐκτὸς αὐτοῦ, ὅλο τὸ περιεχόμενο τῆς ἐπιστολῆς εἶναι κατάρες, παρουσιάζει ἕναν Θεὸ πολὺ κακὸ καὶ τιμωρό.

      Πουθενὰ ἀναφορὰ στὴν Ἁγία Γραφή, ἀλλὰ ἀντιθέτως μᾶς λέει σὲ κάποιο σημεῖο τὰ παρακάτω: «Ευλογημένος να είναι ο Χριστιανός εκείνος από τον Πατέρα μου, όπου πάρη την αγίαν μου επιστολήν με όλην του την προθυμίαν και την διαβάζει εις τον οίκον του. Και αν έχη αμαρτίας ωσάν τας τρίχας της κεφαλής του και ωσάν τα φύλλα του δένδρου, όλαι συγχωρούνται και λειώνουν. Συγχωρεί και ευλογεί ο Θεός τον οίκον του και τα έργα του και όλα τα αγαθά του.»

      Ἐὰν δὲν εἶναι προτεσταντικὸ αὐτὸ, τότε τί εἶναι:
      Καὶ ὁ πνευματικὸς ἀγὼν, ποὺ πάει;

      Γι αὐτὸ ἀδελφοί, μὴν προστρέξει κανεὶς σὲ αὐτὴ τὴν ἐπιστολὴ, εἶναι ψευδεπίγραφο καὶ εἶναι ἐπιβεβαιωμένο ἀπὸ ἱερεῖς ὀρθοδοξότατους καὶ ποὺ γνωρίζουν πολὺ καλὰ τὰ θεολογικά.

      Βεβαίως, αὐτὸ ποὺ θέλω νὰ τονίσω εἶναι πὼς δὲν πρέπει νὰ παρεξηγήσουμε τὸν ἀδελφό μας Χρῆστο ποὺ μᾶς προέτρεψε μὲ τὸ σχόλιό του νὰ τὴν διαβάσουμε ὅλοι.

      Ὅσοι παρακολουθοῦν τὰ σχόλια του, θὰ ἔχουν παρατηρήσει πόσο ὀρθόδοξο φρόνημα ἔχει καὶ δὲν ἔχει καμμία σχέση μὲ τὴν πλάνη αὐτή.

      Ἁπλᾶ παρασυρόμενος ἀπὸ χριστιανικὸ ζῆλο γιὰ βοήθεια πρὸς τοὺς ἀδελφοὺς τὸ ἔκανε, μὴ γνωρίζοντας πὼς πρόκειται γιὰ ψευδεπίγραφο καὶ παρασυρόμενοι καμμιὰ φορὰ ἀπὸ χριστιανικὸ ζῆλο, δὲν προσέχουμε καλὰ κάποιο περιεχόμενο τὸ τί μήνυμα μᾶς περνάει, ἐνῶ ἐξωτερικὰ μπορεῖ νὰ φαίνονται σωστὰ τὰ περιεχόμενά του.

      Δυστυχῶς πολλοὶ ἀπὸ ἐμᾶς μεγαλώσαμε μὲ αὐτὴ τὴν ἐπιστολὴ, νὰ ὑπάρχη στὸ εἰκονοστάσι τοῦ σπιτιοῦ μας ἤ τῶν γιαγιάδων μας.

      Αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ δημοσίευσα τὸ σχόλιο τοῦ ἀδελφοῦ Χρήστου, πρὸς ἐνημέρωσιν γιὰ ὅσους δὲν γνωρίζουν περὶ τῆς ἐπιστολῆς, ὥστε ὅσοι τὴν ἔχουν νὰ τὴν ἀπομακρύνουν καὶ νὰ ἐνημερώσουν ὁ καθένας τοὺς γνωστοὺς καὶ συγγενεῖς.

      Διαγραφή