ὅταν καθίσῃς Ἐλεῆμον ποιῆσαι δικαίαν κρίσιν,
μὴ δημοσιεύσῃς μοῦ τὰ κεκρυμμένα, μηδὲ κατακρίνῃς μὲ ἐνώπιον τῶν Ἀγγέλων,
ἀλλὰ φείσαί μου ὁ Θεός, καὶ ἐλέησόν με.
( Κάθισμα Κατανυκτικὸ πλ΄β πρωὶ Δευτέρας)
Τον λόγο για τον οποίο αποφάσισε η Ρωσία να ξεκινήσει την στρατιωτική της επιχείρηση στην Ουκρανία ανέλυσε σε ανάρτησή του ο σεισμολόγος και διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Άκης Τσελέντης.
Και μπορεί να μην υπάρχει κάποιο σεισμικό φαινόμενο στην περιοχή, αλλά τα… Ρίχτερ της ρωσικής κίνησης τα ένιωσαν σε όλον τον πλανήτη!
Καταρχήν ποιος μπορεί να λησμονήσει ότι οι Δυτικοί (Αμερικανοί) υποκίνησαν τις εξεγέρσεις για την αποκαθήλωση του τότε Ρωσόφιλου πρόεδρου της Ουκρανίας κ. Βίκτορ Γιανουκόβιτς και την εγκαθίδρυση φιλοδυτικού σε αυτήν που ήταν η απαρχή των γεγονότων που οδήγησαν στον εμφύλιο της Ουκρανίας, στην ανεξαρτησία της Κριμαίας και μετέπειτα στην ενσωμάτωσή της στη Ρωσική Ομοσπονδία, καθώς και στην αυτοανακήρυξη των ρωσόφωνων γεωγραφικών τμημάτων του Ντονέτσκ και του Λουγκάνσκ στην περιοχή του Ντονμπάς της Ουκρανίας, ως αποσχισθείσες Δημοκρατίες.
Σύσσωμος ο λαός (και όχι μόνο αυτοί που πλήττονται από τα παράνομα πρόστιμα) βλέπουν πλέον στην πράξη την ολοφάνερη εφαρμογή του δηλωμένου σχεδίου της χούντας να πολεμήσει τον νατιβισμό, δηλαδή τους Έλληνες. Και βλέπουμε ότι κάθε της κίνηση (τρομερή αύξηση του κόστους ζωής, κατάλυση του συντάγματος, υποχρεωτικότητα, τεστομανία και μασκοφορία, πιστοποιητικά και σκανάρισμα, αναστολές γιατρών και υγειονομικών, έκρηξη του χρέους, λυσσαλέα ισλαμοποίηση και λοατκικοποίηση της χώρας, απολιγνιτοποίηση, συνεχής ενδοτικότητα στις τουρκικές προκλήσεις και πολλά άλλα) εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς το σκοπό: τον με κάθε τρόπο πόλεμο στον Έλληνα, στην Ελληνίδα, στα Ελληνόπουλα.
Γιατί καθένας που μας κατηγορεί και μας επικρίνει, λέει ένα μέρος μόνο (από τα κακά μας). Όλα δεν μπορεί να τα πει.
Αν, εξάλλου, ο δίκαιος Ιώβ είπε ότι «πλήρης ατιμίας ειμί» — και το «πλήρης» δεν παίρνει καμιά προσθήκη- τι να πούμε εμείς, που είμαστε πέλαγος όλων των κακιών;
Ἐνθρονιστήριος λόγος (ΕΛ)[1]
«Οἱ ὑποθῆκες τοῦ ἀποστόλου Παῦλου διὰ τῆς πρὸς αὐτὸν ἐπιστολῆς του ἀποτελοῦν ὑποθῆκες καὶ γιὰ τὴν δική μου ἀναξιότητα.» Ὁ Κρήτης Εὐγένιος (ΕΛ).
Λέγοντας ὁ νέος ἀρχιεπίσκοπος ὅτι οἱ ὑποθῆκες τοῦ ἀποστόλου Παύλου ἀποτελοῦν καὶ ὑποθῆκες γι᾿ αὐτὸν τὸν ἴδιο μᾶς χαροποιεῖ ἀφ᾿ ἑνὸς, ἀλλὰ μᾶς δίνει τὸ δικαίωμα -καὶ μᾶς ὑποχρεώνει ταυτοχρόνως- νὰ συγκρίνουμε τὰ ὅσα λέγει καὶ πράττει μὲ ὅσα διδάσκει ὁ ἀπόστολος Παῦλος.
Μπορεῖ νὰ πῇ κανεὶς ὅτι μιλοῦμε σκληρὰ, ἀκόμη καὶ ὅτι λοιδωροῦμε ἐννίοτε, ἀλλὰ δὲν γίνεται γιὰ προσωπικοὺς λόγους. Δὲν γίνεται γιὰ τὸν ἑαυτό μας. Ὅποιος σκέφτεται ἔτσι ἄς ἀναλογιστεῖ τὴν ζημιὰ ποὺ προκαλοῦν οἱ σύγχρονοι ποιμένες μὲ τοὺς λόγους καὶ τὶς ἐνέργειές τους, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ χάνονται οἱ ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων. Καὶ ὁ Χριστὸς ἔλουζε τοὺς γραμματεῖς καὶ τοὺς φαρισαίους μὲ μύρια ὅσα, ἀλλὰ ὄχι γιὰ τὸν ἑαυτό του, ἀλλὰ ἐπειδὴ ὁδηγοῦσαν στὴν ἀπώλεια ὅλους τοὺς ἄλλους.
Μην αφήνεις τον εαυτό σου ανεπίσκοπο κάθε ώρα. Κάθε ώρα να εποπτεύεις, να εξετάζεις, να ελέγχεις τον εαυτό σου. Είσαι εν τάξει αυτήν την ώρα;
Εσύ ως μοναχός εάν είσαι βιαστής, εάν είσαι αγωνιστής, θα κάνεις έλεγχο στον εαυτό σου, όλη την ημέρα πώς πέρασα;
Ένας ασθενής, δεν το παρακολουθάει μόνο ο γιατρός· και ο ίδιος ο ασθενής παρακολουθάει τον εαυτό του, αν μ’ εκείνα τα φάρμακα που τού ‘δωσε ο γιατρός, πηγαίνει στο καλύτερο. Όχι ο Γέροντας έναν-έναν θα παρακολουθήσει, κι εσύ ο ίδιος θα παρακολουθήσεις τον εαυτό σου.
ΕΣΤΙΝ ΟΥΝ ΕΛΛΑΣ ΚΑΙ Η ΚΥΠΡΟΣ…..
Έλεγε κάποτε ότι πήγε στο Κελλί τους ένας Καρουλιώτης ασκητής και ζήτησε ένα κρεμμύδι από τον παραδελφό του π. Προκόπιο. Εκείνος του έδωσε χωρίς να ρωτήση και ο γέροντάς του παπα-Νικηφόρος τον έστειλε να το πάρη πίσω, θέλοντας φυσικά να του διδάξη την ακρίβεια της υπακοής.
«Η υπακοή είναι το παν. Στο Μοναστήρι πάμε για υπακοή. Με την αληθινή υπακοή μαθαίνουμε την αληθινή προσευχή».
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ[:Ματθ. 25,31-46]
Ο ΑΓΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ Ο ΣΥΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
Αγαπητοί μου αδελφοί, ακούστε για τη δεύτερη και φοβερή παρουσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Έφερα στο νου μου την ώρα εκείνη και, καθώς αναλογίστηκα όσα πρόκειται τότε να συμβούν, κατατρόμαξα. Ποιος μπορεί να τα διηγηθεί; Ποια γλώσσα μπορεί να τα περιγράψει; Ποια αυτιά μπορούν να τα ακούσουν;
Τότε ο Βασιλιάς της οικουμένης θα σηκωθεί από τον θρόνο της δόξας Του και θα έρθει για να κρίνει όλους τους κατοίκους της γης, αμείβοντας με αιώνια μακαριότητα τους άξιους και τιμωρώντας με αιώνια κόλαση τους αμαρτωλούς! Όταν τα φέρνω αυτά στο νου μου, τρόμος με κυριεύει. Παραλύω ολόκληρος. Τα μάτια μου δακρύζουν. Η φωνή μου κόβεται. Τα χείλη μου παγώνουν. Η γλώσσα μου τρέμει. Οι λογισμοί μου σταματούν. Αν και ο φόβος με πιέζει να σωπάσω, αναγκάζομαι να μιλήσω για χάρη της δικής σας ωφέλειας.