Κυριακή 2 Απριλίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Μᾶρκ. 8,34-9,1] Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΙΟ ΤΗΣ ΟΣΙΑΣ ΜΑΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΣ: Η ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ» [8-4-1984] [ Β 111 ]


ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Μᾶρκ. 8,34-9,1]


Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

« ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΙΟ ΤΗΣ ΟΣΙΑΣ ΜΑΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΣ:

Ἡ ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 8-4-1984]

[ Β 111 ]

Ἡ Ἐκκλησία μας, ἀγαπητοί μου, τὴν Ε΄ Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν, τὴν ἔχει ἀφιερωμένη εἰς τὴν ὁσία Μαρία τὴν Αἰγυπτία. Δὲν εἶναι ἡ μνήμη της σήμερα. Εἶναι τὴν 1η Ἀπριλίου. Ἀλλὰ τὴν τοποθετεῖ, ὅπως τοποθετεῖ καὶ τίς μνῆμες ἄλλων, τίς προηγούμενες Κυριακές, τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, ἔχει μία Κυριακὴ τῆς Σταυροπροσκυνήσεως καὶ μία Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀκριβῶς γιατί θέλει κάτι νὰ προβάλει. Καὶ αὐτὸ ποὺ θέλει νὰ προβάλει ἡ Ἐκκλησία, εἶναι τοῦτο: Ὅτι ὁ βίος τῆς ὁσίας μητρὸς ἡμῶν Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας ὑπῆρξε πανάθλιος. Ὁ καρπὸς τῆς μετανοίας της καὶ τῶν δακρύων της, ὅμως, τὴν εἰσήγαγε εἰς τὴν Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ καὶ ἔγινε ἁγία. Συνεπῶς θέλει νὰ πεῖ μὲ αὐτὸ ἡ Ἐκκλησία μας: «Μὴν ἀπογοητεύεστε. Ἡ Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ εἶναι ἕνα σκάμμα, εἶναι ἕνα στάδιον, εἶναι ἕνα πεδίον ἀγῶνος. Ἀγωνιστεῖτε, μετανοήσατε, δακρύσατε, κλάψατε καὶ θὰ συγχωρηθεῖτε· ὄχι μόνο θὰ συγχωρηθεῖτε, ἀλλὰ καὶ θὰ ἁγιασθεῖτε. Ὄχι μόνο θὰ ἁγιασθεῖτε, ἀλλὰ καὶ θὰ δικαιωθεῖτε. Δηλαδὴ θὰ ἀναγνωριστεῖτε παιδιὰ τοῦ Θεοῦ ἀγαπημένα, ζῶντας μέσα στὴν αἰωνιότητα, μαζὶ μὲ Ἐκεῖνον».

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς Ε' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας) 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023


Ἑωθινόν
 
Ἦχος α´ - Ἑωθινόν Θ´
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Κ´ 19 - 31

19 Οὔσης οὖν ὀψίας τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ τῇ μιᾷ σαββάτων, καὶ τῶν θυρῶν κεκλεισμένων ὅπου ἦσαν οἱ μαθηταὶ συνηγμένοι διὰ τὸν φόβον τῶν Ἰουδαίων, ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔστη εἰς τὸ μέσον, καὶ λέγει αὐτοῖς· Εἰρήνη ὑμῖν. 20 καὶ τοῦτο εἰπὼν ἔδειξεν αὐτοῖς τὰς χεῖρας καὶ τὴν πλευρὰν αὐτοῦ. ἐχάρησαν οὖν οἱ μαθηταὶ ἰδόντες τὸν Κύριον. 21 εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς πάλιν· Εἰρήνη ὑμῖν. καθὼς ἀπέσταλκέ με ὁ πατήρ, κἀγὼ πέμπω ὑμᾶς. 22 καὶ τοῦτο εἰπὼν ἐνεφύσησε καὶ λέγει αὐτοῖς· Λάβετε Πνεῦμα ἅγιον· 23 ἄν τινων ἀφῆτε τὰς ἁμαρτίας, ἀφίενται αὐτοῖς, ἄν τινων κρατῆτε, κεκράτηνται. 24 Θωμᾶς δὲ εἷς ἐκ τῶν δώδεκα ὁ λεγόμενος Δίδυμος, οὐκ ἦν μετ’ αὐτῶν ὅτε ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς. 25 ἔλεγον οὖν αὐτῷ οἱ ἄλλοι μαθηταί· Ἑωράκαμεν τὸν Κύριον. ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς· Ἐὰν μὴ ἴδω ἐν ταῖς χερσὶν αὐτοῦ τὸν τύπον τῶν ἥλων, καὶ βάλω τὸν δάκτυλόν μου εἰς τὸν τύπον τῶν ἥλων, καὶ βάλω τὴν χεῖρά μου εἰς τὴν πλευρὰν αὐτοῦ, οὐ μὴ πιστεύσω. 26 Καὶ μεθ’ ἡμέρας ὀκτὼ πάλιν ἦσαν ἔσω οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ καὶ Θωμᾶς μετ’ αὐτῶν. ἔρχεται ὁ Ἰησοῦς τῶν θυρῶν κεκλεισμένων, καὶ ἔστη εἰς τὸ μέσον καὶ εἶπεν· Εἰρήνη ὑμῖν. 27 εἶτα λέγει τῷ Θωμᾷ· Φέρε τὸν δάκτυλόν σου ὧδε καὶ ἴδε τὰς χεῖράς μου, καὶ φέρε τὴν χεῖρά σου καὶ βάλε εἰς τὴν πλευράν μου, καὶ μὴ γίνου ἄπιστος, ἀλλὰ πιστός. 28 καὶ ἀπεκρίθη Θωμᾶς καὶ εἶπεν αὐτῷ· Ὁ Κύριός μου καὶ ὁ Θεός μου. 29 λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ὅτι ἑώρακάς με, πεπίστευκας· μακάριοι οἱ μὴ ἰδόντες καὶ πιστεύσαντες. 30 Πολλὰ μὲν οὖν καὶ ἄλλα σημεῖα ἐποίησεν ὁ Ἰησοῦς ἐνώπιον τῶν μαθητῶν αὐτοῦ, ἃ οὐκ ἔστι γεγραμμένα ἐν τῷ βιβλίῳ τούτῳ· 31 ταῦτα δὲ γέγραπται ἵνα πιστεύσητε ὅτι Ἰησοῦς ἐστιν ὁ Χριστὸς ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, καὶ ἵνα πιστεύοντες ζωὴν ἔχητε ἐν τῷ ὀνόματι αὐτοῦ.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

Ε΄ Κυριακή των Νηστειών - Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας
 

Ἀπῆρε πνεῦμα, σάρξ ἀπερρύη πάλαι.
Τὸν ὅστινον γῆ κρύπτε νεκρὸν Μαρίας.
Πρώτῃ Ἀπριλίου Μαρίη θάνεν εὖχος ἐρήμου.

Τον βίο της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας συνέγραψε ο Άγιος Σωφρόνιος Πατριάρχης Ιεροσολύμων (τιμάται 11 Μαρτίου), ο οποίος συνέγραψε διάφορα ασκητικά και υμνογραφικά κείμενα που διαποτίζονται από το πνεύμα της Ορθοδόξου θεολογίας και της ασκητικής παραδόσεως.

Σάββατο 1 Απριλίου 2023

Λάμπρος Σκόντζος: Ἁγία Μαρία ἡ Αἰγυπτία - Ἡ ἐνσάρκωση τῆς μετανοίας

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ

Ἡ περίοδος τοῦ Τριωδίου καὶ ἰδιαίτερα τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, εἶναι γιὰ τὴν Ἁγία μας Ἐκκλησία ἡ ἱερότερη χρονικὴ διάρκεια τοῦ ἐνιαυτοῦ. Εἶναι τὸ νοητὸ στάδιο ὅπου ὁ κάθε πιστὸς καλεῖται νὰ δώσει τὸν προσωπικό του ἀγῶνα γιὰ τὴν ψυχοσωματική του κάθαρση ἀπὸ τοὺς ρύπους τῆς ἁμαρτίας. Νὰ βιώσει τὴν ὀρθόδοξη πνευματικότητα, ἡ ὁποία ταυτίζεται μὲ τὴν ἀνάκτηση τῆς αὐθεντικῆς του φύσεως, ἀπὸ τὴ φθορὰ καὶ τὴν ἁμαρτία, «εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ» (Ἐφ. 4,13). Ἡ προπαρασκευή μας γιὰ τὸν ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα εἶναι ταυτόσημη μὲ τὴν πνευματική μας προαγωγὴ καὶ ὡρίμανση, ὥστε νὰ καταστοῦμε «σύμμορφοι τῆς εἰκόνος τοῦ Υἱοῦ (τοῦ Θεοῦ)» (Ρωμ. 8,29).   Ὁλόκληρο τὸ πνευματικὸ κλίμα, οἱ ἱερὲς ἀκολουθίες, τὰ τιμώμενα πρόσωπα καὶ οἱ μνῆμες γεγονότων εἶναι ἕνα συνεχὲς καὶ κραυγαλέο κάλεσμα νὰ ἔρθουμε «εἰς ἑαυτόν» (Λουκ.15,17).

Ε΄ ΚΥΡΙΑΚH ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΑΡΕΣΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΟΣΩΤΗΡΙΑ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ

 

Ε΄ ΚΥΡΙΑΚH ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΑΡΕΣΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΟΣΩΤΗΡΙΑ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ

Ὑπάρχουν μερικὰ θαλάσσια μέρη ποὺ τρέφουν μεγάλα κητώδη θηρία. Ὅσοι λοιπὸν πλέουν σὲ αὐτὰ τὰ μέρη κρεμοῦν κώδωνες στὰ πλευρὰ τῶν πλοίων, ὥστε τὰ θηρία τρομαγμένα ἀπὸ τὸν ἦχο τους νὰ φεύγουν. Καὶ τοῦ δικοῦ μας βίου ἡ θάλασσα τρέφει πολλὰ καὶ φοβερότερα θηρία, τὰ πονηρὰ πάθη δηλαδὴ καὶ τοὺς ἐφόρους τῶν παθῶν, τοὺς δαίμονες, ποὺ εἶναι πονηρότεροι. Ἐπιπλέει σὲ αὐτὴ τὴ θάλασσα σὰν πλοῖο ἡ Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ καὶ ἀντὶ γιὰ κώδωνες ἔχει τοὺς πνευματικοὺς διδασκάλους, ὥστε μὲ τὸν ἱερὸ ἦχο τῆς διδασκαλίας τοὺς νʼ ἀπομακρύνει τὰ νοητὰ θηρία. Αὐτὸ προφανῶς προτυπώνοντας ἡ στολὴ τοῦ Ἀαρῶν, εἶχε εὔηχους κώδωνες ραμμένους στὰ ἄκρα της καὶ σύμφωνα μὲ ὅσα εἶχαν θεσμοθετηθεῖ, ἔπρεπε νὰ ἀκούγεται ὁ ἦχος τους, ὅταν λειτουργοῦσε ὁ Ἀαρῶν.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Τέμπη: Ακαταδίωκτο σημαίνει ακαταλόγιστο – Ούτε τσίπα, ούτε σεβασμός στη μνήμη των νεκρών από την κυβέρνηση


Ανήθικη, ασεβής και άκρως προκλητική η (ν)τροπολογία που πέρασε η κυβέρνηση θεσπίζοντας το ακαταδίωκτο για την επιτροπή που ερευνά το δυστύχημα στα Τέμπη
 
 Γράφει ο  Ελευθέριος Ανδρώνης   
 
Μετά από τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης Μητσοτάκη, ο ελληνικός λαός έμαθε με τον άσχημο τρόπο πως όπου εμφανίζεται ακαταδίωκτο, πηγαίνει αγκαζέ με το ακαταλόγιστο. Όπου επιστρατεύεται ασυλία, είναι το πρώτο βήμα για τη συγκάλυψη και την ατιμωρησία.

Η επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη να θεσπίσει το ακαταδίωκτο για τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης του δυστυχήματος στα Τέμπη όπου έχασαν τη ζωή τους – τουλάχιστον – 57 άνθρωποι, φανερώνει εκ των προτέρων πως το έγκλημα των Τεμπών πηγαίνει ολοταχώς για «θάψιμο». Είναι ένα μέτρο απίστευτης προκλητικότητας και θρασύτητας. Ευθεία προσβολή στη μνήμη των ανθρώπων που σκοτώθηκαν, επειδή δεν μπορούσαν να διανοηθούν πως το κράτος καθημερινά έπαιζε τις ζωές των επιβατών κορώνα – γράμματα.

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ»


ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

«Ἡ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 27-3-1988]

(Β193)

Τὸ τέλος, ἀγαπητοί μου, τῆς ἐπιγείου ζωῆς καὶ δράσεως τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ εἶναι κοντά. Ἤδη οἱ ἐχθροί Του ἔχουν δείξει φανερὰ πιὰ τίς διαθέσεις τους τίς φονικές. Καὶ ὁ Κύριος γνωρίζει πλέον ποιά εἶναι ἡ πορεία. Ἐξάλλου γι᾿ αὐτὴν τὴν πορεία ἦλθε εἰς τὸν κόσμον αὐτόν. Τὴν πορείαν τῆς θυσίας.

Εὐαγγελία Λάππα: Ἐρμείας ὁ Ἀταρνεύς [4ος αἰῶνας π. Χ..]

 Ἐρμείας ὁ Ἀταρνεύς - Προσωπογραφία τῆς Νίκης Ἀπ. Τσάφου- Λάππα, ζωγράφου

 
Ὁ Ἐρμείας[1] γεννήθηκε περίπου στὶς ἀρχὲς τοῦ 4ου αἰῶνα π. Χ.., στὴ Βιθυνία τῆς Μικρᾶς Ἀσίας καὶ ἦταν δοῦλος τοῦ τραπεζίτη Εὐβούλου, ὁ ὁποῖος ἔγινε τύραννος τῶν πόλεων Ἀταρνέως[2] καὶ Ἄσσου[3]. Τὴν Ἄσσο τὴν ἀπέσπασε ἀπὸ τὸν ἔλεγχο τῶν Περσῶν τὸ 360 π. Χ..
 
Ἐρείπια τοῦ Ἀταρνέος (Πηγή: wikipedia.org)

Οἱ ἀρχαῖοι ἱστορικοὶ Θεόπομπος καὶ ὁ Θεόκριτος ὑποστηρίζουν ὅτι ὁ Ἐρμείας ἦταν βάρβαρος, καθὼς ἐπίσης καὶ ὅτι ἦταν εὐνοῦχος. Ἡ ἀρνητικὴ αὐτὴ κριτική, ἴσως νὰ ὀφειλόταν στὸ γεγονὸς τῆς ἀνάληψης τῆς ἐξουσίας τοῦ Ἀταρνέως, ὑπὸ τὴ μορφὴ τυραννίδας, ἀπὸ τὸν Εὔβουλο καὶ τὴν ἀπόσπασή του ἀπὸ τὸν ἔλεγχο τῆς Χίου. Ὄντας ὁ Θεόπομπος καὶ ὁ Θεόκριτος δύο ἱστορικοὶ ἀπὸ τὴ Χίο, εἶναι ἐμφανὲς ὅτι ἦταν δυσαρεστημένοι ἀπὸ τὸ παραπάνω γεγονὸς καὶ τοὺς ὑπαίτιους του. Ὡστόσο οἱ ἰσχυρισμοί τους αὐτοὶ δὲν εἶναι ἀληθεῖς. Κατ᾿ ἀρχὰς ὁ ἴδιος ὁ Θεόπομπος παραδέχεται ὅτι ὁ Ἐρμείας ἦταν «χαρίεις καὶ φιλόκαλος»[4], δηλαδὴ ἐκλεπτυσμένος καὶ λάτρης τοῦ πολιτισμοῦ, κάτι ποὺ δὲν συνηθιζόταν νὰ ἀποδίδεται στοὺς βαρβάρους. Ἐπίσης, ἀναφέροντας ὅτι ἡ πόλη τῶν Ἠλείων διεκήρυξε ὀλυμπιακὴ ἐκεχειρία, πρὸς τιμὴν τοῦ Ἐρμεία, ὁ Θεόπομπος μᾶς ἐπιβεβαιώνει τὴν Ἑλληνικὴ καταγωγὴ τοῦ[5]. Ὅσο γιὰ τὴν κατηγορία περὶ εὐνούχου, τὴν ἀναιρεῖ τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Ἐρμείας ἔλαβε ἡγετικὸ ἀξίωμα, τὸ ὁποῖο δὲν ἐλάμβαναν οἱ εὐνοῦχοι στὴν ἀρχαιότητα.

Μετά τον ΠΟΥ και το CDC εισβάλλει στα σχολεία με υποχρεωτικές οδηγίες για το πώς πρέπει τα παιδιά να πειστούν να αλλάξουν φύλο! - βίντεο

Το Project Veritas δημοσίευσε ένα ηχητικό βίντεο που αποκαλύπτει υποχρεωτικές οδηγίες του CDC σχετικά με την ιδεολογία των τρανσέξουαλ στην πολιτεία του Νέου Μεξικού. Αυτή η εκπαιδευτική συνεδρία ΛΟΑΤΚΙ στάλθηκε στο Project Veritas από έναν δάσκαλο στην Αλμπουκέρκη που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του.

Το βίντεο μας δείχνει πως τα παιδιά κατηχούνται στο να αλλάξουν το φύλο ή την αντωνυμία τους (αυτοπροσδιορισμό), με οδηγίες που δεν πρέπει να μάθουν οι γονείς. Αυτό μας δείχνει πως υπάρχει μια ατζέντα (ένα σχέδιο) πίσω απο αυτά τα προγράμματα που ωθεί τα παιδιά να αλλάξουν το φύλο τους και δεν έχει καμιά σχέση με δικαιώματα!

Η χρηματοδότηση προέρχεται από το CDC, (τον οργανισμό που έλεγε ψέματα για τον Covid) και τώρα δίνει κατευθυντήριες γραμμές πως πρέπει να αλλάξουν τα παιδιά το φύλο τους κρυφά απο τους γονείς. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται «να επικεντρωθούν σε πρωτόκολλα για τους ΛΟΑΤΚΙ, τα οποία πρέπει να τηρούν με μυστικότητα».

«Η δύναμη του Θεού εν ασθενεία τελειούται» Για τον αγιογράφο Γρηγόριο Ζουραβλιόβ που δεν είχε χέρια και πόδια

Έργο της ζωγράφου Λιουντμίλα Κουλάγκινα
 
Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου της Ιεράς γυναικείας Μονής Πιούχτιτσκιϊ υπάρχει μια μικρή εικόνα του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, ο οποίος νικάει έναν τρομερό δράκο. Είναι λίγοι αυτοί που γνωρίζουν ότι τη συγκεκριμένη εικόνα την αγιογράφησε ο γνωστός στην προεπαναστατική Ρωσία αγιογράφος Γρηγόριος Ζουραβλιόβ, ο οποίος δεν είχε ούτε χέρια ούτε πόδια.

Για αυτόν τον εκπληκτικό άνθρωπο άρχισαν να μιλάνε μετά το 1963, τότε που ένας Σέρβος ιστορικός της ζωγραφικής και συντηρητής έργων τέχνης, ο Ζντράβκο Καϊμάνοβιτς, ανακάλυψε στο χωριό Πουράτσιν της Γιουγκοσλαβίας μια εικόνα των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, στην πίσω όψη της οποίας έγραφε στα ρωσικά:

Δημήτρης Νατσιός: Εὐλαβικό μνημόσυνο στά λαμπρά παλληκάρια τῆς ΕΟΚΑ


 
«Τὰ σπίτια ποὺ εἶχα μοῦ τὰ πῆραν», ἔλεγε μὲ ἐκείνη τὴν χαρακτηριστικὴ σὰν λονδρέζικη ὁμίχλη θλίψη του ὁ ποιητής-ὑπονοῶντας πολὺ περισσότερα ἀπὸ τοὺς τέσσερις τοίχους τῶν σπιτιῶν. Στίχος ποὺ ταιριάζει σήμερα στοὺς σύγχρονους Ἕλληνες. Στίχος ποὺ ἀνακαλεῖ ἐν πολλοῖς ὅλες τίς χαμένες πατρίδες τοῦ Ἑλληνισμοῦ.

Τὰ σπίτια ὅμως ἔχουν ψυχή, εἶναι «στοιχειὰ καὶ μᾶς προσμένουν». Τέτοια «ἐθνικὰ ὀσπήτια», ὅπως ἔλεγαν τοὺς ἐρειπιῶνες τοῦ Ἀναπλιοῦ, ποὺ στοίβαζαν τίς χῆρες καὶ τὰ ὀρφανὰ τῆς Ἐθνεγερσίας, δηλαδὴ τὰ ριζιμιὰ λιθάρια τοῦ Γένους, εἶναι καὶ οἱ ἡμέρες μνήμης. Καὶ σήμερα ποὺ μᾶς «ἐκύκλωσαν αἱ τοῦ βίου μας ζάλαι, ὥσπερ μέλισσαι κηρίον» καὶ εἶναι πλῆθος τ᾿ ἄσχημα καὶ τ᾿ ἄδεια ἀφέντες, ψάχνουμε, σὰν τὸν Διογένη, μέρα μεσημέρι, νὰ βροῦμε τίς ἀνηφοριὲς καὶ τὰ σκαλοπάτια ποὺ πᾶν στὴν λευτεριά, ὅπως μᾶς κανοναρχεῖ ὁ Εὐαγόρας ὁ ἀνδρειωμένος.

Μυργιώτης Παναγιώτης: Ἁγία Μαρία Αἰγύπτια - Παράδειγμα μετανοίας καὶ ὑπερνικήσεως τῶν πειρασμῶν. Ἐλπίδα γιὰ ὅλους τοὺς πεπτωκότας ἀνθρώπους.


 
Ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία διανύουσα περίοδο νηστείας προβάλλει στοὺς πιστοὺς παραδείγματα πρὸς μίμηση. Ἡ ἀναστήλωση τῶν ἱερῶν εἰκόνων, μὲ τὸ τέλος τῆς ἑκατόχρονης καὶ πλέον διαμάχης, ἡ μνήμη τοῦ Γρηγορίου Παλαμᾶ, ἡ προσκύνηση τοῦ τιμίου Σταυροῦ, ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τῆς κλίμακος καὶ ἡ μνήμη τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας τιμῶνται τίς Κυριακὲς τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Μᾶς προετοιμάζει, μὲ σοφὸ τρόπο, ἡ ἐκκλησία γιὰ νὰ ἑορτάσουμε τὰ σεπτὰ πάθη τοῦ Κυρίου, τὴν Σταύρωση τὴν ἀτιμωτικὴ καὶ τὴν τριήμερο ἔγερση. Τὸν θρίαμβο τῆς Ζωῆς ἐπὶ τοῦ θανάτου, τοῦ Φωτὸς ἐπὶ τοῦ σκότους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023


Ἡ Ὁσία Μαρία ἡ Αἰγυπτία


Ἀπῆρε πνεῦμα, σάρξ ἀπερρύη πάλαι.
Τὸν ὅστινον γῆ κρύπτε νεκρὸν Μαρίας.
Πρώτῃ Ἀπριλίου Μαρίη θάνεν εὖχος ἐρήμου.

Τὸν Βίο τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας συνέγραψε ὁ Ἅγιος Σωφρόνιος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων († 11 Μαρτίου), ὁ ὁποῖος συνέγραψε διάφορα ἀσκητικὰ καὶ ὑμνογραφικὰ κείμενα ποὺ διαποτίζονται ἀπὸ τὸ πνεῦμα τῆς Ὀρθοδόξου θεολογίας καὶ τῆς ἀσκητικῆς παραδόσεως.

Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023

Χαιρετισμοὶ τῆς Θεοτόκου «Τῇ ὑπερμάχῳ Στρατηγῷ τὰ νικητήρια…» Ομιλία του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστινου Καντιωτου


ΕΛΛΗΝΕΣ, ΘΑΡΣΕΙΤΕ!

«Ἕλληνες, θαρσεῖτε! Τὸ ἔθνος μας εἶνε εἰρηνικό. Ἀγαπᾷ τὴν εἰρήνη ὅσο κανένα ἄλλο ἔθνος στὸν κόσμο. Ὑποφέραμε τόσα πολλά, καὶ δὲ᾿ ζητοῦμε τίποτ᾿ ἄλλο ἀπὸ τὴν εἰρήνη. Ἀλλ᾿ ἰδού καὶ ἄλλος νεώτερος Χοσρόης ἔρχεται πάλι ἐξ ἀνατολῶν. Ἐγείρουν ἀξιώσεις γιὰ τὰ νησιά μας (Χίο, Μυτιλήνη, Σάμο), ἐποφθαλμιοῦν τὴν ὑπόλοιπη Κύπρο, στὸν ἑλληνικὸ χῶρο γίνονται κάθε τόσο παραβιάσεις. Ἐμεῖς δὲν ἀνταποδίδουμε τὰ ἴσα· διότι θ᾿ ἀρχίσῃ πόλεμος. Ἀλλὰ οἱ σχέσεις εἶνε τεταμένες.
 
Ἕλληνες, θαρσεῖτε! Σᾶς ὁμιλεῖ ἕνας ἐπίσκοπος ποὺ ἔχει κάποια ἱστορία καὶ γνωρίζει τὸν Ἑλληνικὸ λαό. Λοιπόν, ἐμεῖς νὰ ἔχουμε θάρρος καὶ πεποίθησι στὴν ὑπεραγία Θεοτόκο. Ἂν ἀφαιρέσουμε λίγους ἄπιστους γραικύλους, ἡ Ἑλλὰς εἶνε ὁμόψυχη καὶ ἕτοιμη ν᾿ ἀντισταθῇ. Καὶ ἡ Παναγία εἶνε ἕτοιμη νὰ ξανακάνῃ τὸ θαῦμα της, ἀλλὰ ὑπὸ ἕνα ὅρον. Τὸν ὅρο, νὰ ζήσουμε ὅλοι ὡς Χριστιανοὶ «σωφρόνως καὶ δικαίως καὶ εὐσεβῶς» (Τίτ. 2,12) στὸν αἰῶνα τοῦτον· νὰ σεβώμεθα τὸ «ὄνομα τὸ ὑπὲρ πᾶν ὄνομα» τοῦ Χριστοῦ (Φιλ. 2,9) καὶ νὰ τιμοῦμε τὸ ὄνομα τῆς Παναγίας».

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ματθ.20,20-28] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΖΕΒΕΔΑΙΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ματθ.20,20-28]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΖΕΒΕΔΑΙΟΥ

Σὲ τόσο μεγάλο βαθμὸ ἔφθασε ἡ ἀδυναμία τῶν μαθητῶν νὰ ἀντιληφθοῦν καθαρὰ τὰ λόγια τοῦ Κυρίου γιὰ τὸ ἐπικείμενο Πάθος καὶ τὴν Ἀνάστασή Του, ὥστε εὐθὺς ἀμέσως νὰ Τὸν πλησιάσουν οἱ υἱοὶ τοῦ Ζεβεδαίου καὶ νὰ συζητήσουν μαζὶ Του γιὰ τὴν πρωτοκαθεδρία ποὺ θὰ ἤθελαν νὰ τοὺς παραχωρήσει στὸ μέλλον· διότι, ὅπως ἀναφέρει ὁ εὐαγγελιστὴς Μᾶρκος, εἶπαν τότε στὸν Κύριο: «Δὸς ἡμῖν ἵνα εἷς ἐκ δεξιῶν σου καὶ εἷς ἐξ εὐωνύμων σου καθίσωμεν ἐν τῇ δόξῃ σου(:Ὅταν ἔλθεις στὴ δόξα σου καὶ ἀνεβεῖς στὸν ἐπίγειο βασιλικὸ θρόνο τοῦ Δαβίδ, βάλε μας νὰ καθίσουμε ὁ ἕνας στὰ δεξιά σου κι ὁ ἄλλος στ᾿ ἀριστερά σου)»[Μᾶρκ.10,37].

Γιατρέ Ευρυβιάδη Μπαϊραμίδη σε ευχαριστούμε!


του Ηρακλή Α. Σωτηράκη

Θέλω να το δημοσιοποιήσω, όχι για να το διαβάσει ο ίδιος, άλλωστε δύσκολα θα βρίσκει χρόνο να ασχολείται με τίποτε άλλο πέρα από τη δουλειά του, αλλά γιατί το θεωρώ σαν χρέος μου, απέναντι σε έναν λειτουργό της υγείας, που δίνει άλλο νόημα στην ανθρώπινη υπόσταση δηλαδή στο «άνω θρώσκω», που πρέπει να χαρακτηρίζει τον άνθρωπο.

Είναι γιατρός , νευροχειρουργός, και πριν δέκα πέντε μέρες, έσωσε την κουνιάδα  μου από βέβαιο θάνατο, σταματώντας μία αιμορραγία στον εγκέφαλο που είχε προέλθει από βαρύ πέσιμο και χτύπημα στο πίσω μέρος του κεφαλιού.
 
Η επέμβαση έγινε μόλις δύο ώρες από τη στιγμή που η ασθενής έφτασε στα επείγοντα, και ελάχιστα λεπτά πριν πέσει σε κώμα, ημέρα Κυριακή βράδυ, σε επαρχιακό νοσοκομείο, κράτησε περίπου δύο ώρες, και χτες η ασθενής αυτή γύρισε γερή σπίτι της.

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ἑβρ.9,11-14] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ἑβρ.9,11-14]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Χριστὸς παραγενόμενος ἀρχιερεὺς τῶν μελλόντων ἀγαθῶν διὰ τῆς μείζονος καὶ τελειοτέρας σκηνῆς, οὐ χειροποιήτου(:Ὁ Χριστὸς ἦλθε ὡς ἀρχιερέας τῶν μελλοντικῶν ἀγαθῶν, τῶν ἀγαθῶν δηλαδὴ τῆς Καινῆς Διαθήκης. Καὶ εἰσῆλθε στὰ ἐπουράνια Ἅγια τῶν Ἁγίων μέσα ἀπὸ μία ἀνώτερη καὶ τελειότερη σκηνή, ποὺ δὲν κατασκευάστηκε ἀπὸ χέρια ἀνθρώπων. Δηλαδὴ δὲν εἰσῆλθε μέσα ἀπὸ μία ἐπίγεια σκηνή, ὅπως ἦταν ἡ Σκηνὴ τοῦ Μαρτυρίου, ἀλλὰ δεδομένου ὅτι τὸ σῶμα Του ἦταν ἡ σκηνὴ καὶ κατοικία τοῦ Θεοῦ Λόγου, ἀσυγκρίτως ἀνώτερη καὶ τελειότερη, εἰσῆλθε μέσα ἀπὸ τὴ σκηνὴ αὐτὴ τοῦ σώματός Του)»[Ἑβρ.9,11].

Πόσο ακόμα θα μας πουλάει φούμαρα ο Ελπιδοφόρος; «Δεν είναι δυνατόν να ζούμε ως κοινωνία σε περιβάλλον ένοπλης βίας» είπε, αλλά για το τι γίνεται στήν Τουρκία έχει καταπιεί την γλώσσα του


«Πρέπει να κοιτάξουμε ευθέως το πρόσωπο κάθε παιδιού που δολοφονήθηκε και να αποφασίσουμε, επιτέλους, τι είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε». 

Την επισήμανση αυτή έκανε σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος σε αναφορά του στο τραγικό συμβάν ένοπλης επίθεσης που στοίχισε τη ζωή σε τρία παιδιά και σε τρεις ενηλίκους σε ιδιωτικό σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νάσβιλ, στην Πολιτεία του Τενεσί.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής υπογράμμισε ότι «δεν είναι δυνατόν να ζούμε ως κοινωνία σε περιβάλλον ένοπλης βίας, ούτε τα παιδιά μας να πεθαίνουν έτσι». «Προσεύχομαι», ανέφερε, «για τους ανθρώπους στο Νάσβιλ και για τις οικογένειες όλων των δολοφονηθέντων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Αρχιεπίσκοπος για πολλοστή φορά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με το θέμα της οπλοκατοχής και οπλοχρησίας στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, καθώς τα τραγικά περιστατικά ένοπλης βίας έχουν αφαιρέσει τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων, μεταξύ αυτών και πολλών παιδιών.

«Χαῖρε, ἀκτίς νοητοῦ ἠλίου∙ Χαῖρε, βολίς τοῦ ἀδύτου φέγγους» (Οἶκος 21ος - Ἀκάθιστος Ὕμνος)


Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ 
 
Στὴ θεολογικὴ ὀργάνωση τῶν νοημάτων - ἀληθειῶν τῶν στίχων «Χαῖρε, ἀκτὶς νοητοῦ ἠλίου∙ χαῖρε, βολὶς τοῦ ἀδύτου φέγγους», ὁ ποιητὴς χρησιμοποιεῖ εἰκόνες ἐκ τῆς φυσικῆς - κτιστῆς πραγματικότητας. Δὲν εἶναι λάθος ἡ μεταφορὰ καὶ ἡ ἐφαρμογὴ στὸν πνευματικό, φιλοσοφικὸ καὶ κοινωνικὸ τομέα εἰκόνων ἐκ τοῦ φυσικοῦ κόσμου καὶ ἀληθειῶν τῆς ἐπιστήμης, ὅταν δὲν καταλήγουμε σὲ ὑλιστική - ματεριαλιστικὴ συνείδηση.
 
Ἄς σταθοῦμε, πρῶτα, στὸ γεγονός - θαῦμα τῆς ἀφλέκτου βάτου, τῆς μὴ καιομένης, ποὺ εἶδε ὁ Μωϋσὴς στοὺς πρόποδες τοῦ ὄρους Χωρήβ: Πλησίασε (ὁ Μωϋσὴς) καὶ εἶδε ὅτι «ἡ βάτος καίεται πυρί, ἀλλ᾿ οὐ κατεκαίετο» (Ἐξ. γ΄, 2).
 
Ὡς συνέχεια τοῦ γεγονότος (προτυπώσεως) τῆς «καιομένης βάτου», ἐξυμνεῖται ἡ Κυρία Θεοτόκος, ὡς ἑξῆς:

Δεν είναι αστείο… ακαταδίωκτο για την επιτροπή εμπειρογνωμόνων στα Τέμπη όρισε η κυβέρνηση Μητσοτάκη!

Προσβολή νεκρών: Ασυλία των μελών της επιτροπής που θα διερευνήσει την τραγωδία εξασφάλισε η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τροπολογία

Ακαταδίωκτο της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα διερευνήσει το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη θεσπίζει με τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης.

Συγκεκριμένα, η τροπολογία ορίζει πως «ο πρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής δεν δέχονται οδηγίες και υποδείξεις, δεν ευθύνονται, δεν διώκονται και δεν εξετάζονται για γνώμη που διατύπωσαν ή ψήφο που έδωσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στο πλαίσιο της λειτουργίας της, εκτός αν ενήργησαν με δόλο».

Σοφία Μπεκρῆ: Χαῖρε, ὀσφράδιον τοῦ πάντων Βασιλέως


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Ἀληθινὰ στολίδια τοῦ λόγου ἀποτελοῦν πράγματι οἱ λέξεις καὶ οἱ φράσεις μὲ τὶς ὁποῖες ὁ ὑμνογράφος τοῦ Κανόνος τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου κοσμεῖ τὴν Παναγία Μητέρα μας: «ἔμψυχος βίβλος, τράπεζα, Παράδεισος», «ζῶσα καὶ ἄφθονος πηγή», «χώρα ἀνήροτος» (=ἀκαλλιέργητος, λόγῳ τῆς Παρθενίας της), «πύλη καὶ θύρα τοῦ Παραδείσου», «θρόνος πύρινος», «ὄρος πῖον καὶ τετυρωμένον» (=συμπαγὲς καὶ στερεό), «γέφυρα καὶ κλίμαξ», «οὐρανὸς καὶ πλατυτέρα τῶν οὐρανῶν», «νυμφὼν καὶ παστάς τοῦ Λόγου», «ἄμπελος ἀληθινή» εἶναι μερικὲς μόνον ἀπὸ τὶς ὑπέροχες ποιητικὲς συλλήψεις τοῦ ἐμπνευσμένου ποιητοῦ τοῦ Κανόνος στὴν προσπάθειά του νὰ ἀποδώσῃ τὸ ἀσύγκριτο μεγαλεῖο τῆς παρθενικῆς δόξης καὶ τὴν ἀνεκτίμητη προσφορά της στὴν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων.

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Η απάτη στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο σε σχέση με την με την σημερινή πραγματικότητα!


Για το 24ο συνέδριο της Ένωσης Ποινικολόγων και Μαχόμενων Δικηγόρων στο οποίο πρόκειται να λάβει μέρος στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά την Παρασκευή 31 Μαρτίου μίλησε ο καθηγητής Ποινικού Δικαίου Κωνσταντίνος Βαθιώτης στο Στέφανο Δαμιανίδη και τον FOCUS FM 103.6, ασκώντας ταυτόχρονα και κριτική στην Κυβέρνηση μετά και την ανακοίνωση της ημερομηνίας των εκλογών.

Ο κ. Βαθιώτης αρχικά ανέφερε για την Κυβέρνηση:

«Όπως έχω πει πολλές φορές, αυτή η Κυβέρνηση προσιδιάζει σε ολοκληρωτικό καθεστώς. Επομένως, αν δε δω με τα μάτια μου να γίνονται πράγματι οι εκλογές στις 21 Μαΐου δε θα το πιστέψω. Δε θα απέκλεια κάτι να συμβεί και να “τιναχθεί” η εκλογική διαδικασία στον αέρα» και συμπλήρωσε:

«Αλλά και που θα γίνουν εκλογές τι πιστεύετε ότι θα αλλάξει; Διαφορετικά χρώματα, διαφορετικά ονόματα, αλλά ο μαριονετίστας θα είναι ο ίδιος. Άκουσα (σ.σ την ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Λαμία) και έφριξα για ακόμη μια φορά, βλέποντας ότι ο άνθρωπος αυτός καπηλεύεται τη συμφορά των Τεμπών, λέγοντας πως η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, λέγοντας ότι είναι η μόνη παράταξη που εγγυάται τη σταθερότητα και η παράταξη που εκφράζει την κοινωνική δικαιοσύνη. Αν το “διαβάσουμε” ανάποδα, θα δούμε ότι είναι η παράταξη της κοινωνικής αδικίας και εγγυάται την αστάθεια»

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ὑπάτιος Ἐπίσκοπος Γαγγρῶν


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Ἰδιαίτερη τιμητικὴ θέση κατέχουν στὴν Ἐκκλησία μας οἱ ἅγιοι θεοφόροι Πατέρες, οἱ ὁποῖοι πῆραν μέρος στὶς Ἅγιες Οἰκουμενικὲς Συνόδους, καὶ μὲ τὸν φωτισμὸ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀποφάνθηκαν γιὰ τὴ σώζουσα ὀρθόδοξη πίστη μας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Ὑπάτιος Ἐπίσκοπος Γαγγρῶν, ὁ ὁποῖος εἶχε πάρει μέρος στὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο καὶ διακρίθηκε ὡς φλογερὸς πρόμαχος τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἐπὶ πλέον ἀξιώθηκε καὶ τῆς θαυματουργίας.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Ακάθιστος Ύμνος
 

Ακάθιστος ύμνος επικράτησε να λέγεται ένας ύμνος «Κοντάκιο» της Ορθόδοξης Εκκλησίας, προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου, από την όρθια στάση, που τηρούσαν οι πιστοί κατά τη διάρκεια της ψαλμωδίας του. Οι πιστοί έψαλλαν τον Ακάθιστο ύμνο όρθιοι, υπό τις συνθήκες που θεωρείται ότι εψάλη για πρώτη φορά, ενώ το εκκλησίασμα παρακολουθούσε όρθιο κατά την ακολουθία της γιορτής του Ευαγγελισμού, με την οποία συνδέθηκε ο ύμνος.

Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 39ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

Χριστιανικόν φυλλάδιον–Πάσχα τη 16 Aπριλίου 1944 αριθμός 4

+TO ΣΠITI TOY ΦTΩXOY+

EΣTIA ΣYΣΣITIOY

XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
(Άδεια εγκρίσεως Eστίας το υπ’ αριθ. 24005 εγγρ. Γ. Διοικήσεως Mακεδονίας)
«Mακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται» (ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ)
Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ

Χαρά σ’ εκείνη την καρδιά, που ελεημοσύνη κάνει

XPIΣTOΣ ANEΣTH


«Tην ανάστασίν σου, Xριστέ Σωτήρ Άγγελοι υμνούσιν εν ουρανοίς και ημάς τους επί γης καταξίωσον εν καθαρά καρδία Σε δοξάζει»