Πρωτοπρεσβύτερος
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών
6945-377621, agotsopo@gmail.com
Πάτρα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2020
30 χρόνια πριν…
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 1990
Τα πρώτα ελεύθερα Χριστούγεννα στην Αλβανία[1]
Πρωτοπρεσβύτερος
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών
6945-377621, agotsopo@gmail.com
Πάτρα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2020
30 χρόνια πριν…
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 1990
Τα πρώτα ελεύθερα Χριστούγεννα στην Αλβανία[1]
Μιὰ ξενάγηση στὸ ἀντιτορπιλλικό «Βέλος» τοῦ Πολεμικοῦ μας Ναυτικοῦ μὲ τὸν ἀμφιλεγόμενο ρόλο ποὺ ἔπαιξε στὴν περίοδο τῆς 7ετιας μὲ τὴν παράδοσή του στοὺς Ἰταλούς.
Όπως είχε φανεί από την παιδική του ήδη ηλικία, ο Ζαχαρίας (μετέπειτα γέροντας Ζωσιμάς) ήταν προορισμένος από το Θεό για την ερημιτική ζωή. Γι’ αυτό και η θεία πρόνοια δεν άφησε να σβηστεί από τα κύματα του κόσμου η χαρισματική εκείνη σπίθα μέσα στην καρδιά του, που τον οδηγούσε στην έρημο.
Όταν διάβαζε τους βίους των μεγάλων ασκητών, θαύμαζε τη μοναχική τους διαβίωση σε δύσβατους και απρόσιτους τόπους, νιώθοντας ταυτόχρονα μιαν ακατανίκητη έλξη για την ίδια μορφή ζωής. Δεν ήξερε, ωστόσο, πώς να μπει σ’ αυτό το δρόμο. Γι’ αυτό χάρηκε πολύ, όταν άκουσε ότι στο δάσος του Μπριάνσκ ζούσαν αρκετοί ερημίτες. Κίνησε λοιπόν να τους συναντήσει.
Ο γεροντότερος από τους ασκητές του Μπριάνσκ ήταν ο ιερομόναχος Αδριανός. Αυτόν είχαν όλοι οι άλλοι πνευματικό τους πατέρα. Να πώς περιγράφει ο ίδιος ο π. Ζωσιμάς την πρώτη επίσκεψή του εκεί, στη βιογραφία του γέροντά του Βασιλίσκου (εκδόθηκε στη Μόσχα το 1849).
Για το θέμα των διασωληνώσεων, τα φάρμακα και για τον κορωνοϊό, τον οποίο τον χαρακτήρισε ως «μη θανατηφόρο», μίλησε ο γνωστός πνευμονολόγος, διευθυντής της κλινικής covid του νοσοκομείου «Άγιος Ανδρέας» Λεωνίδας Στέλλας.
Ο κ. Στέλλας, όπως και οι άλλοι γιατροί της ομάδας του έχουν επιτύχει ένα θεαματικό αποτέλεσμα, το οποίο φαίνεται από τον αριθμό των εξιτηρίων αλλά και από το πολύ χαμηλό ποσοστό θανάτων ανθρώπων που πάσχουν από κορωνοϊό και περνούν την πόρτα του «Αγίου Ανδρέα»
Δεν θα στρεφόμαστε ποτέ εναντίον των εχθρών μας. «Αυτή είναι η γλώσσα που μιλούν οι άγγελοι, εκείνη που δεν λέει τίποτε το πικρό, αλλά όλα όσα λέει είναι ευχάριστα».
Να είμαστε άξιοι να πάρουμε αυτά που ζητάμε, να προσευχόμαστε συνεχώς, να μη ζητούμε τίποτε το κοσμικό, να ζητούμε εκείνα που συμφέρουν την ψυχή μας και να κάνουμε όλα όσα εξαρτώνται από εμάς.
Να ζητούμε με θέρμη, επιμονή και άγρυπνη ψυχή αυτά που πρέπει.
Μαζί με την προσευχή είναι απαραίτητη και η προσεκτική συμπεριφορά, να κάνουμε δηλαδή όσα θέλουμε να κάνουν σε εμάς οι άλλοι.
Απόψε στο Άγιο Όρος και σε άλλα μοναστικά-πνευματικά κέντρα της Ορθοδοξίας σε όλο τον κόσμο, κάποιοι ταπεινοί άνθρωποι αγρυπνούν κάνοντας προσευχή για όλο τον κόσμο.
Κάποιοι ερημίτες σε δάση και σπηλιές, κάποιοι μοναχοί σε μικρά κελλιά, άγνωστοι σε μας αλλά γνωστοί στο Θεό, πιθανόν όμως και ολόκληρες μοναστικές αδελφότητες, διανυκτερεύουν προσευχόμενοι για σένα, αδελφέ μου, αδελφή μου, για μένα, για τους δικούς μας, για όλη την ανθρωπότητα.
Δεν προσεύχονται μόνο για να σώσουν την ταπεινή ψυχούλα τους, αλλά για τη βοήθεια, την ευλογία και τη σωτηρία όλου του κόσμου. Αυτό είναι το έργο των μοναχών στην Ορθοδοξία –και δευτερευόντως κάνουν και πολλά άλλα πνευματικά και κοινωνικά έργα.
Ένα γιγαντιαίο σχέδιο μεταφοράς, περιφρούρησης και ασφάλειας εκπονείται και θα υλοποιηθεί από όλες τις κρίσιμες υπηρεσίες του Κράτους, για την επιχείρηση "Ελευθερία" που αφορά τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με το Open, Αστυνομία, Πυροσβεστική και Στρατός θα συνεργαστούν, προκειμένου η διαδικασία να ολοκληρωθεί ομαλά. Μάλιστα, το στρατηγείο της επιχείρησης έχει στηθεί ήδη στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Γενικής Γραμματίας Πολιτικής Προστασίας.
Όσον αφορά τη μεταφορά και τη φύλαξη του εμβολίου, θα χρειαστούν 3.000 αστυνομικοί και τα σημεία φύλαξης θα είναι αρχικά επτά και στη συνέχεια θα γίνουν 14. Σύμφωνα με το Open, θα είναι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ τις επόμενες ημέρες θα οριστικοποιηθούν οι υπόλοιπες περιοχές. Οι χώροι θα φυλάσσονται επί 24ωρου βάσεως, ενώ κατά τη μεταφορά τους θα ακολουθεί αυτοκινητοπομπή.
Ο γερω–Ἀθανάσιος, ἀδελφός κατά σάρκα τοῦ γερω–Ἰωσήφ τοῦ Ἡσυχαστοῦ, δέν ἔκανε πολλή ὑπακοή στόν Γέροντά του. Μία μέρα εἶδε σέ ὅραμα στόν τόπο τῆς εἰκόνος τοῦ Χριστοῦ, στό τέμπλο τῆς Ἐκκλησίας τους, νά εἶναι ἡ εἰκόνα τοῦ Γέροντά του. Ρώτησε, ποιός ἔβαλε τήν φωτογραφία τοῦ Γέροντα στήν θέση τοῦ Χριστοῦ; Τότε ἄκουσε φωνή νά λέη: «Τώρα, αὐτός εἶναι στήν θέση τοῦ Χριστοῦ, σ᾿ αὐτόν νά ὑπακούης».
Κάποτε ἐργαζόταν σέ παγκοινιά στόν τρύγο. Οἱ ἄλλοι πατέρες ἐργαζόμενοι μέσα στόν καύσωνα ἔτρωγαν καί καμμία ρόγα. Ὁ π. Ἀθανάσιος δέν ἔτρωγε. Τόν ρώτησε ὁ γερω–Συμεών ὁ Καυσοκαλυβίτης:
Από τον Steve Goldstein
Στήν Ἱερά μονή Πετράκη τῶν Ταξιαρχῶν, γινόταν κάποτε μιά ἀγρυπνία. Καί ἀνάμεσα στά ἄτομα πού βρίσκονταν στήν ἀγρυπνία, ἦταν καί μία δαιμονισμένη.
Αὐτή σέ μιά στιγμή γυρίζει καί λέει σέ μία εὐσεβέστατη κυρία: Χά, τί τραβᾶς αὐτό τό σχοινί; (ἔκανε προσευχή μέ τό κομποσχοίνι ἡ κυρία). Σέ κρατάω σέ 3.
Τρίτη 15 Δεκέμβρη. Στην πρόσφατη έγκριση επείγουσας χρήσης της πλατφόρμας γενετικού αναπρογραμματισμού (mRNA) των phizer/biontech ο αμερικανικός FDA ακολουθεί τον δρόμο που ακολούθησε και με τις παρόμοιες εγκρίσεις… Αξίζει ωστόσο να ρίξουμε μια ματιά στο περιεχόμενο αυτής της «έγκρισης». Πρώτον επειδή ενισχύει τις πιο λογικές υπόνοιες που θα μπορούσε να έχει κάποιος· και δεύτερον επειδή, στο τέλος, αφήνει (κατά την γνώμη μας) κάτι περισσότερο από υλικό για υπόνοιες. Ας τα δούμε με την σειρά.
Ξεκινώντας η «έγκριση» περιγράφει το τι είναι αυτό που ονομάζεται «εμβόλιο» – δεν θα μπορούσε να κάνει κι αλλιώς:
Το εμβόλιο για covid-19 των pfizer-biontech περιλαμμβάνει αγγελιοφόρο RNA (mRNA), που είναι γενετικό υλικό. Το εμβόλιο περιέχει ένα μικρό κομμάτι του mRNA του ιού sars-cov-2, που δίνει οδηγίες στα κύτταρα του σώματος να κατασκευάσουν την ιδιαίτερη πρωτεΐνη της «ακίδας». Όταν ένα άτομο κάνει αυτό το εμβόλιο, το σώμα του παράγει αντίγραφα αυτής της πρωτεΐνης της ακίδας, που δεν προκαλεί ασθένεια, αλλά προκαλεί το ανασοποιητικό σύστημα να μάθει να αντιδρά αμυντικά, παράγοντας μια ανοσοποιητική απάντηση απέναντι στον sars-cov-2….
Ο γερω–Ἡρωδίων ὁ Καψαλιώτης, κατά κόσμον Ἰωάννης Μαντούφ ἀπό τό Ὀρντασέστ τῆς Ρουμανίας, ἐγεννήθη τό ἔτος 1904. Οἱ γονεῖς του ὠνομάζοντο Πέτρος καί Ἑλένη. Ἦρθε στό Ἅγιον Ὄρος καί ἔγινε μοναχός στό Διονυσιάτικο Κελλί τῶν Εἰσοδίων. Ὕστερα ἔζησε σέ διάφορα Κελλιά, κυρίως στήν Καψάλα. Στίς 28–10–1964 πῆρε τήν Καλύβη τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Καψάλας.
Τά τελευταῖα χρόνια ζοῦσε βίο ἔγκλειστο, τραχύ, ἀπαράκλητον, τελείως μόνος του. Εἶχε μία στέρνα στό Κελλί του καί ἀπό κεῖ ἔπαιρνε νερό. Ὅταν κάποτε ἔπεσε μέσα ἕνα ποντίκι, πάλι δέν ἔβγαινε νά πάρη νερό ἀπό ἀλλοῦ, ἀλλά τοῦ ἔφερνε ὁ γερω–Μακάριος ὁ γείτονάς του. Οὔτε προμήθεια ἔκανε οὔτε ἐψώνιζε οὔτε ἐργοχειροῦσε οὔτε κήπους καλλιεργοῦσε, καί ὁ Θεός πού τρέφει τούς κόρακες ἔτρεφε καί τόν γερω–Ἡρωδίωνα.
Πήγε κάποτε ένας στον άγιο Σπυρίδωνα για να αγοράσει εκατό κατσίκες από το κοπάδι του. Ο όσιος του ζήτησε πρώτα τα χρήματα, και αυτός του έδωσε μόνο για τις ενενήντα εννιά και κράτησε το αντίτιμο της μίας, νομίζοντας ότι θα διαφύγει τούτο από εκείνον τον απλοϊκό και φιλήσυχο.
Όταν μπήκαν και οι δυο στο μαντρί, ο άγιος του είπε να πάρει τόσες κατσίκες, όσες πλήρωσε· αυτός όμως ούτε έτσι κατάλαβε, αλλά έβγαλε εκατό από το μαντρί. Μια λοιπόν από τις κατσίκες, σαν καλή υπηρέτρια, καταλαβαίνοντας ότι δεν την πούλησε ο κύριός της, στράφηκε γρήγορα και ξαναμπήκε στο μαντρί. Αυτός ο αναιδής όμως την ξανάβγαλε και την τραβούσε με τη βία. Τούτο το αξιοθαύμαστο έγινε δύο και τρεις φορές: η κατσίκα γύριζε πίσω, ενώ αυτός την τραβούσε πάλι με δύναμη και οργή.
Ὁ κυβερνητικὸς ἐκπρόσωπος κ.Πέτσας μιλῶντας σήμερα 15/12 στὸν Realfm 97,8ἀναφερόμενος στὴν ἐπικοινωνία Πρωθυπουργοῦ καὶ Ἀρχιεπισκόπου εἶπε:
«Ήταν σε πολύ καλό κλίμα η επικοινωνία Πρωθυπουργού και Αρχιεπισκόπου, τέθηκε το ζήτημα στην επιτροπή λοιμωξιολόγων για να δουν τι περιθώρια υπάρχουν για το άνοιγμα των εκκλησιών μας κατά τις ημέρες των εορτών και αντιλαμβάνομαι ότι η επιτροπή κινείται στην κατεύθυνση να έχουμε τρεις ημέρες αντί για δύο ανοιχτές τις εκκλησίες, δηλαδή Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και Φώτα. Με τη δυνατότητα εφόσον το επιθυμούν οι εκκλησίες να έχουν διπλή λειτουργία, κάτι που γινόταν και στο παρελθόν».
Δηλαδὴ παρεχωρήθη νὰ «ἀνοίξουν» οἱ ἐκκλησίες καὶ τοῦ Ἁγίου Βασιλείου!!!
«Όσον αφορά τον αριθμό των πιστών εντός των ναών αντί των εννέα ατόμων να πάμε στους 25 κατά μέγιστο, ένα άτομο ανά 15 τ.μ. στους μη μητροπολιτικούς ναούς, ενώ για τους μητροπολιτικούς ναούς να πάμε στους 50 πιστούς το μέγιστο για αυτές τις τρεις ημέρες».