Σάββατο 1 Απριλίου 2023

Μετά τον ΠΟΥ και το CDC εισβάλλει στα σχολεία με υποχρεωτικές οδηγίες για το πώς πρέπει τα παιδιά να πειστούν να αλλάξουν φύλο! - βίντεο

Το Project Veritas δημοσίευσε ένα ηχητικό βίντεο που αποκαλύπτει υποχρεωτικές οδηγίες του CDC σχετικά με την ιδεολογία των τρανσέξουαλ στην πολιτεία του Νέου Μεξικού. Αυτή η εκπαιδευτική συνεδρία ΛΟΑΤΚΙ στάλθηκε στο Project Veritas από έναν δάσκαλο στην Αλμπουκέρκη που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του.

Το βίντεο μας δείχνει πως τα παιδιά κατηχούνται στο να αλλάξουν το φύλο ή την αντωνυμία τους (αυτοπροσδιορισμό), με οδηγίες που δεν πρέπει να μάθουν οι γονείς. Αυτό μας δείχνει πως υπάρχει μια ατζέντα (ένα σχέδιο) πίσω απο αυτά τα προγράμματα που ωθεί τα παιδιά να αλλάξουν το φύλο τους και δεν έχει καμιά σχέση με δικαιώματα!

Η χρηματοδότηση προέρχεται από το CDC, (τον οργανισμό που έλεγε ψέματα για τον Covid) και τώρα δίνει κατευθυντήριες γραμμές πως πρέπει να αλλάξουν τα παιδιά το φύλο τους κρυφά απο τους γονείς. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται «να επικεντρωθούν σε πρωτόκολλα για τους ΛΟΑΤΚΙ, τα οποία πρέπει να τηρούν με μυστικότητα».

«Η δύναμη του Θεού εν ασθενεία τελειούται» Για τον αγιογράφο Γρηγόριο Ζουραβλιόβ που δεν είχε χέρια και πόδια

Έργο της ζωγράφου Λιουντμίλα Κουλάγκινα
 
Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου της Ιεράς γυναικείας Μονής Πιούχτιτσκιϊ υπάρχει μια μικρή εικόνα του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, ο οποίος νικάει έναν τρομερό δράκο. Είναι λίγοι αυτοί που γνωρίζουν ότι τη συγκεκριμένη εικόνα την αγιογράφησε ο γνωστός στην προεπαναστατική Ρωσία αγιογράφος Γρηγόριος Ζουραβλιόβ, ο οποίος δεν είχε ούτε χέρια ούτε πόδια.

Για αυτόν τον εκπληκτικό άνθρωπο άρχισαν να μιλάνε μετά το 1963, τότε που ένας Σέρβος ιστορικός της ζωγραφικής και συντηρητής έργων τέχνης, ο Ζντράβκο Καϊμάνοβιτς, ανακάλυψε στο χωριό Πουράτσιν της Γιουγκοσλαβίας μια εικόνα των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, στην πίσω όψη της οποίας έγραφε στα ρωσικά:

Δημήτρης Νατσιός: Εὐλαβικό μνημόσυνο στά λαμπρά παλληκάρια τῆς ΕΟΚΑ


 
«Τὰ σπίτια ποὺ εἶχα μοῦ τὰ πῆραν», ἔλεγε μὲ ἐκείνη τὴν χαρακτηριστικὴ σὰν λονδρέζικη ὁμίχλη θλίψη του ὁ ποιητής-ὑπονοῶντας πολὺ περισσότερα ἀπὸ τοὺς τέσσερις τοίχους τῶν σπιτιῶν. Στίχος ποὺ ταιριάζει σήμερα στοὺς σύγχρονους Ἕλληνες. Στίχος ποὺ ἀνακαλεῖ ἐν πολλοῖς ὅλες τίς χαμένες πατρίδες τοῦ Ἑλληνισμοῦ.

Τὰ σπίτια ὅμως ἔχουν ψυχή, εἶναι «στοιχειὰ καὶ μᾶς προσμένουν». Τέτοια «ἐθνικὰ ὀσπήτια», ὅπως ἔλεγαν τοὺς ἐρειπιῶνες τοῦ Ἀναπλιοῦ, ποὺ στοίβαζαν τίς χῆρες καὶ τὰ ὀρφανὰ τῆς Ἐθνεγερσίας, δηλαδὴ τὰ ριζιμιὰ λιθάρια τοῦ Γένους, εἶναι καὶ οἱ ἡμέρες μνήμης. Καὶ σήμερα ποὺ μᾶς «ἐκύκλωσαν αἱ τοῦ βίου μας ζάλαι, ὥσπερ μέλισσαι κηρίον» καὶ εἶναι πλῆθος τ᾿ ἄσχημα καὶ τ᾿ ἄδεια ἀφέντες, ψάχνουμε, σὰν τὸν Διογένη, μέρα μεσημέρι, νὰ βροῦμε τίς ἀνηφοριὲς καὶ τὰ σκαλοπάτια ποὺ πᾶν στὴν λευτεριά, ὅπως μᾶς κανοναρχεῖ ὁ Εὐαγόρας ὁ ἀνδρειωμένος.

Μυργιώτης Παναγιώτης: Ἁγία Μαρία Αἰγύπτια - Παράδειγμα μετανοίας καὶ ὑπερνικήσεως τῶν πειρασμῶν. Ἐλπίδα γιὰ ὅλους τοὺς πεπτωκότας ἀνθρώπους.


 
Ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία διανύουσα περίοδο νηστείας προβάλλει στοὺς πιστοὺς παραδείγματα πρὸς μίμηση. Ἡ ἀναστήλωση τῶν ἱερῶν εἰκόνων, μὲ τὸ τέλος τῆς ἑκατόχρονης καὶ πλέον διαμάχης, ἡ μνήμη τοῦ Γρηγορίου Παλαμᾶ, ἡ προσκύνηση τοῦ τιμίου Σταυροῦ, ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τῆς κλίμακος καὶ ἡ μνήμη τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας τιμῶνται τίς Κυριακὲς τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Μᾶς προετοιμάζει, μὲ σοφὸ τρόπο, ἡ ἐκκλησία γιὰ νὰ ἑορτάσουμε τὰ σεπτὰ πάθη τοῦ Κυρίου, τὴν Σταύρωση τὴν ἀτιμωτικὴ καὶ τὴν τριήμερο ἔγερση. Τὸν θρίαμβο τῆς Ζωῆς ἐπὶ τοῦ θανάτου, τοῦ Φωτὸς ἐπὶ τοῦ σκότους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023


Ἡ Ὁσία Μαρία ἡ Αἰγυπτία


Ἀπῆρε πνεῦμα, σάρξ ἀπερρύη πάλαι.
Τὸν ὅστινον γῆ κρύπτε νεκρὸν Μαρίας.
Πρώτῃ Ἀπριλίου Μαρίη θάνεν εὖχος ἐρήμου.

Τὸν Βίο τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας συνέγραψε ὁ Ἅγιος Σωφρόνιος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων († 11 Μαρτίου), ὁ ὁποῖος συνέγραψε διάφορα ἀσκητικὰ καὶ ὑμνογραφικὰ κείμενα ποὺ διαποτίζονται ἀπὸ τὸ πνεῦμα τῆς Ὀρθοδόξου θεολογίας καὶ τῆς ἀσκητικῆς παραδόσεως.

Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023

Χαιρετισμοὶ τῆς Θεοτόκου «Τῇ ὑπερμάχῳ Στρατηγῷ τὰ νικητήρια…» Ομιλία του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστινου Καντιωτου


ΕΛΛΗΝΕΣ, ΘΑΡΣΕΙΤΕ!

«Ἕλληνες, θαρσεῖτε! Τὸ ἔθνος μας εἶνε εἰρηνικό. Ἀγαπᾷ τὴν εἰρήνη ὅσο κανένα ἄλλο ἔθνος στὸν κόσμο. Ὑποφέραμε τόσα πολλά, καὶ δὲ᾿ ζητοῦμε τίποτ᾿ ἄλλο ἀπὸ τὴν εἰρήνη. Ἀλλ᾿ ἰδού καὶ ἄλλος νεώτερος Χοσρόης ἔρχεται πάλι ἐξ ἀνατολῶν. Ἐγείρουν ἀξιώσεις γιὰ τὰ νησιά μας (Χίο, Μυτιλήνη, Σάμο), ἐποφθαλμιοῦν τὴν ὑπόλοιπη Κύπρο, στὸν ἑλληνικὸ χῶρο γίνονται κάθε τόσο παραβιάσεις. Ἐμεῖς δὲν ἀνταποδίδουμε τὰ ἴσα· διότι θ᾿ ἀρχίσῃ πόλεμος. Ἀλλὰ οἱ σχέσεις εἶνε τεταμένες.
 
Ἕλληνες, θαρσεῖτε! Σᾶς ὁμιλεῖ ἕνας ἐπίσκοπος ποὺ ἔχει κάποια ἱστορία καὶ γνωρίζει τὸν Ἑλληνικὸ λαό. Λοιπόν, ἐμεῖς νὰ ἔχουμε θάρρος καὶ πεποίθησι στὴν ὑπεραγία Θεοτόκο. Ἂν ἀφαιρέσουμε λίγους ἄπιστους γραικύλους, ἡ Ἑλλὰς εἶνε ὁμόψυχη καὶ ἕτοιμη ν᾿ ἀντισταθῇ. Καὶ ἡ Παναγία εἶνε ἕτοιμη νὰ ξανακάνῃ τὸ θαῦμα της, ἀλλὰ ὑπὸ ἕνα ὅρον. Τὸν ὅρο, νὰ ζήσουμε ὅλοι ὡς Χριστιανοὶ «σωφρόνως καὶ δικαίως καὶ εὐσεβῶς» (Τίτ. 2,12) στὸν αἰῶνα τοῦτον· νὰ σεβώμεθα τὸ «ὄνομα τὸ ὑπὲρ πᾶν ὄνομα» τοῦ Χριστοῦ (Φιλ. 2,9) καὶ νὰ τιμοῦμε τὸ ὄνομα τῆς Παναγίας».

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ματθ.20,20-28] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΖΕΒΕΔΑΙΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ματθ.20,20-28]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΖΕΒΕΔΑΙΟΥ

Σὲ τόσο μεγάλο βαθμὸ ἔφθασε ἡ ἀδυναμία τῶν μαθητῶν νὰ ἀντιληφθοῦν καθαρὰ τὰ λόγια τοῦ Κυρίου γιὰ τὸ ἐπικείμενο Πάθος καὶ τὴν Ἀνάστασή Του, ὥστε εὐθὺς ἀμέσως νὰ Τὸν πλησιάσουν οἱ υἱοὶ τοῦ Ζεβεδαίου καὶ νὰ συζητήσουν μαζὶ Του γιὰ τὴν πρωτοκαθεδρία ποὺ θὰ ἤθελαν νὰ τοὺς παραχωρήσει στὸ μέλλον· διότι, ὅπως ἀναφέρει ὁ εὐαγγελιστὴς Μᾶρκος, εἶπαν τότε στὸν Κύριο: «Δὸς ἡμῖν ἵνα εἷς ἐκ δεξιῶν σου καὶ εἷς ἐξ εὐωνύμων σου καθίσωμεν ἐν τῇ δόξῃ σου(:Ὅταν ἔλθεις στὴ δόξα σου καὶ ἀνεβεῖς στὸν ἐπίγειο βασιλικὸ θρόνο τοῦ Δαβίδ, βάλε μας νὰ καθίσουμε ὁ ἕνας στὰ δεξιά σου κι ὁ ἄλλος στ᾿ ἀριστερά σου)»[Μᾶρκ.10,37].

Γιατρέ Ευρυβιάδη Μπαϊραμίδη σε ευχαριστούμε!


του Ηρακλή Α. Σωτηράκη

Θέλω να το δημοσιοποιήσω, όχι για να το διαβάσει ο ίδιος, άλλωστε δύσκολα θα βρίσκει χρόνο να ασχολείται με τίποτε άλλο πέρα από τη δουλειά του, αλλά γιατί το θεωρώ σαν χρέος μου, απέναντι σε έναν λειτουργό της υγείας, που δίνει άλλο νόημα στην ανθρώπινη υπόσταση δηλαδή στο «άνω θρώσκω», που πρέπει να χαρακτηρίζει τον άνθρωπο.

Είναι γιατρός , νευροχειρουργός, και πριν δέκα πέντε μέρες, έσωσε την κουνιάδα  μου από βέβαιο θάνατο, σταματώντας μία αιμορραγία στον εγκέφαλο που είχε προέλθει από βαρύ πέσιμο και χτύπημα στο πίσω μέρος του κεφαλιού.
 
Η επέμβαση έγινε μόλις δύο ώρες από τη στιγμή που η ασθενής έφτασε στα επείγοντα, και ελάχιστα λεπτά πριν πέσει σε κώμα, ημέρα Κυριακή βράδυ, σε επαρχιακό νοσοκομείο, κράτησε περίπου δύο ώρες, και χτες η ασθενής αυτή γύρισε γερή σπίτι της.

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ἑβρ.9,11-14] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ἑβρ.9,11-14]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Χριστὸς παραγενόμενος ἀρχιερεὺς τῶν μελλόντων ἀγαθῶν διὰ τῆς μείζονος καὶ τελειοτέρας σκηνῆς, οὐ χειροποιήτου(:Ὁ Χριστὸς ἦλθε ὡς ἀρχιερέας τῶν μελλοντικῶν ἀγαθῶν, τῶν ἀγαθῶν δηλαδὴ τῆς Καινῆς Διαθήκης. Καὶ εἰσῆλθε στὰ ἐπουράνια Ἅγια τῶν Ἁγίων μέσα ἀπὸ μία ἀνώτερη καὶ τελειότερη σκηνή, ποὺ δὲν κατασκευάστηκε ἀπὸ χέρια ἀνθρώπων. Δηλαδὴ δὲν εἰσῆλθε μέσα ἀπὸ μία ἐπίγεια σκηνή, ὅπως ἦταν ἡ Σκηνὴ τοῦ Μαρτυρίου, ἀλλὰ δεδομένου ὅτι τὸ σῶμα Του ἦταν ἡ σκηνὴ καὶ κατοικία τοῦ Θεοῦ Λόγου, ἀσυγκρίτως ἀνώτερη καὶ τελειότερη, εἰσῆλθε μέσα ἀπὸ τὴ σκηνὴ αὐτὴ τοῦ σώματός Του)»[Ἑβρ.9,11].

Πόσο ακόμα θα μας πουλάει φούμαρα ο Ελπιδοφόρος; «Δεν είναι δυνατόν να ζούμε ως κοινωνία σε περιβάλλον ένοπλης βίας» είπε, αλλά για το τι γίνεται στήν Τουρκία έχει καταπιεί την γλώσσα του


«Πρέπει να κοιτάξουμε ευθέως το πρόσωπο κάθε παιδιού που δολοφονήθηκε και να αποφασίσουμε, επιτέλους, τι είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε». 

Την επισήμανση αυτή έκανε σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος σε αναφορά του στο τραγικό συμβάν ένοπλης επίθεσης που στοίχισε τη ζωή σε τρία παιδιά και σε τρεις ενηλίκους σε ιδιωτικό σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νάσβιλ, στην Πολιτεία του Τενεσί.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής υπογράμμισε ότι «δεν είναι δυνατόν να ζούμε ως κοινωνία σε περιβάλλον ένοπλης βίας, ούτε τα παιδιά μας να πεθαίνουν έτσι». «Προσεύχομαι», ανέφερε, «για τους ανθρώπους στο Νάσβιλ και για τις οικογένειες όλων των δολοφονηθέντων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Αρχιεπίσκοπος για πολλοστή φορά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με το θέμα της οπλοκατοχής και οπλοχρησίας στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, καθώς τα τραγικά περιστατικά ένοπλης βίας έχουν αφαιρέσει τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων, μεταξύ αυτών και πολλών παιδιών.

«Χαῖρε, ἀκτίς νοητοῦ ἠλίου∙ Χαῖρε, βολίς τοῦ ἀδύτου φέγγους» (Οἶκος 21ος - Ἀκάθιστος Ὕμνος)


Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ 
 
Στὴ θεολογικὴ ὀργάνωση τῶν νοημάτων - ἀληθειῶν τῶν στίχων «Χαῖρε, ἀκτὶς νοητοῦ ἠλίου∙ χαῖρε, βολὶς τοῦ ἀδύτου φέγγους», ὁ ποιητὴς χρησιμοποιεῖ εἰκόνες ἐκ τῆς φυσικῆς - κτιστῆς πραγματικότητας. Δὲν εἶναι λάθος ἡ μεταφορὰ καὶ ἡ ἐφαρμογὴ στὸν πνευματικό, φιλοσοφικὸ καὶ κοινωνικὸ τομέα εἰκόνων ἐκ τοῦ φυσικοῦ κόσμου καὶ ἀληθειῶν τῆς ἐπιστήμης, ὅταν δὲν καταλήγουμε σὲ ὑλιστική - ματεριαλιστικὴ συνείδηση.
 
Ἄς σταθοῦμε, πρῶτα, στὸ γεγονός - θαῦμα τῆς ἀφλέκτου βάτου, τῆς μὴ καιομένης, ποὺ εἶδε ὁ Μωϋσὴς στοὺς πρόποδες τοῦ ὄρους Χωρήβ: Πλησίασε (ὁ Μωϋσὴς) καὶ εἶδε ὅτι «ἡ βάτος καίεται πυρί, ἀλλ᾿ οὐ κατεκαίετο» (Ἐξ. γ΄, 2).
 
Ὡς συνέχεια τοῦ γεγονότος (προτυπώσεως) τῆς «καιομένης βάτου», ἐξυμνεῖται ἡ Κυρία Θεοτόκος, ὡς ἑξῆς:

Δεν είναι αστείο… ακαταδίωκτο για την επιτροπή εμπειρογνωμόνων στα Τέμπη όρισε η κυβέρνηση Μητσοτάκη!

Προσβολή νεκρών: Ασυλία των μελών της επιτροπής που θα διερευνήσει την τραγωδία εξασφάλισε η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τροπολογία

Ακαταδίωκτο της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα διερευνήσει το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη θεσπίζει με τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης.

Συγκεκριμένα, η τροπολογία ορίζει πως «ο πρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής δεν δέχονται οδηγίες και υποδείξεις, δεν ευθύνονται, δεν διώκονται και δεν εξετάζονται για γνώμη που διατύπωσαν ή ψήφο που έδωσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στο πλαίσιο της λειτουργίας της, εκτός αν ενήργησαν με δόλο».

Σοφία Μπεκρῆ: Χαῖρε, ὀσφράδιον τοῦ πάντων Βασιλέως


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Ἀληθινὰ στολίδια τοῦ λόγου ἀποτελοῦν πράγματι οἱ λέξεις καὶ οἱ φράσεις μὲ τὶς ὁποῖες ὁ ὑμνογράφος τοῦ Κανόνος τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου κοσμεῖ τὴν Παναγία Μητέρα μας: «ἔμψυχος βίβλος, τράπεζα, Παράδεισος», «ζῶσα καὶ ἄφθονος πηγή», «χώρα ἀνήροτος» (=ἀκαλλιέργητος, λόγῳ τῆς Παρθενίας της), «πύλη καὶ θύρα τοῦ Παραδείσου», «θρόνος πύρινος», «ὄρος πῖον καὶ τετυρωμένον» (=συμπαγὲς καὶ στερεό), «γέφυρα καὶ κλίμαξ», «οὐρανὸς καὶ πλατυτέρα τῶν οὐρανῶν», «νυμφὼν καὶ παστάς τοῦ Λόγου», «ἄμπελος ἀληθινή» εἶναι μερικὲς μόνον ἀπὸ τὶς ὑπέροχες ποιητικὲς συλλήψεις τοῦ ἐμπνευσμένου ποιητοῦ τοῦ Κανόνος στὴν προσπάθειά του νὰ ἀποδώσῃ τὸ ἀσύγκριτο μεγαλεῖο τῆς παρθενικῆς δόξης καὶ τὴν ἀνεκτίμητη προσφορά της στὴν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων.

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Η απάτη στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο σε σχέση με την με την σημερινή πραγματικότητα!


Για το 24ο συνέδριο της Ένωσης Ποινικολόγων και Μαχόμενων Δικηγόρων στο οποίο πρόκειται να λάβει μέρος στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά την Παρασκευή 31 Μαρτίου μίλησε ο καθηγητής Ποινικού Δικαίου Κωνσταντίνος Βαθιώτης στο Στέφανο Δαμιανίδη και τον FOCUS FM 103.6, ασκώντας ταυτόχρονα και κριτική στην Κυβέρνηση μετά και την ανακοίνωση της ημερομηνίας των εκλογών.

Ο κ. Βαθιώτης αρχικά ανέφερε για την Κυβέρνηση:

«Όπως έχω πει πολλές φορές, αυτή η Κυβέρνηση προσιδιάζει σε ολοκληρωτικό καθεστώς. Επομένως, αν δε δω με τα μάτια μου να γίνονται πράγματι οι εκλογές στις 21 Μαΐου δε θα το πιστέψω. Δε θα απέκλεια κάτι να συμβεί και να “τιναχθεί” η εκλογική διαδικασία στον αέρα» και συμπλήρωσε:

«Αλλά και που θα γίνουν εκλογές τι πιστεύετε ότι θα αλλάξει; Διαφορετικά χρώματα, διαφορετικά ονόματα, αλλά ο μαριονετίστας θα είναι ο ίδιος. Άκουσα (σ.σ την ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Λαμία) και έφριξα για ακόμη μια φορά, βλέποντας ότι ο άνθρωπος αυτός καπηλεύεται τη συμφορά των Τεμπών, λέγοντας πως η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, λέγοντας ότι είναι η μόνη παράταξη που εγγυάται τη σταθερότητα και η παράταξη που εκφράζει την κοινωνική δικαιοσύνη. Αν το “διαβάσουμε” ανάποδα, θα δούμε ότι είναι η παράταξη της κοινωνικής αδικίας και εγγυάται την αστάθεια»

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ὑπάτιος Ἐπίσκοπος Γαγγρῶν


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
 
Ἰδιαίτερη τιμητικὴ θέση κατέχουν στὴν Ἐκκλησία μας οἱ ἅγιοι θεοφόροι Πατέρες, οἱ ὁποῖοι πῆραν μέρος στὶς Ἅγιες Οἰκουμενικὲς Συνόδους, καὶ μὲ τὸν φωτισμὸ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀποφάνθηκαν γιὰ τὴ σώζουσα ὀρθόδοξη πίστη μας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Ὑπάτιος Ἐπίσκοπος Γαγγρῶν, ὁ ὁποῖος εἶχε πάρει μέρος στὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο καὶ διακρίθηκε ὡς φλογερὸς πρόμαχος τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἐπὶ πλέον ἀξιώθηκε καὶ τῆς θαυματουργίας.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Ακάθιστος Ύμνος
 

Ακάθιστος ύμνος επικράτησε να λέγεται ένας ύμνος «Κοντάκιο» της Ορθόδοξης Εκκλησίας, προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου, από την όρθια στάση, που τηρούσαν οι πιστοί κατά τη διάρκεια της ψαλμωδίας του. Οι πιστοί έψαλλαν τον Ακάθιστο ύμνο όρθιοι, υπό τις συνθήκες που θεωρείται ότι εψάλη για πρώτη φορά, ενώ το εκκλησίασμα παρακολουθούσε όρθιο κατά την ακολουθία της γιορτής του Ευαγγελισμού, με την οποία συνδέθηκε ο ύμνος.

Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 39ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

Χριστιανικόν φυλλάδιον–Πάσχα τη 16 Aπριλίου 1944 αριθμός 4

+TO ΣΠITI TOY ΦTΩXOY+

EΣTIA ΣYΣΣITIOY

XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
(Άδεια εγκρίσεως Eστίας το υπ’ αριθ. 24005 εγγρ. Γ. Διοικήσεως Mακεδονίας)
«Mακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται» (ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ)
Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ

Χαρά σ’ εκείνη την καρδιά, που ελεημοσύνη κάνει

XPIΣTOΣ ANEΣTH


«Tην ανάστασίν σου, Xριστέ Σωτήρ Άγγελοι υμνούσιν εν ουρανοίς και ημάς τους επί γης καταξίωσον εν καθαρά καρδία Σε δοξάζει»

Περὶ τῆς ἐξουσίας στὴν ἐκκλησία: Συνέντευξη μὲ τὸν π. Ἰωάννη Δρoγγίτη (ΜΕΡΟΣ Α΄)


Συνέντευξη μὲ τὸν π. Ἰωάννη Δρoγγίτη, ἐφημέριο τοῦ ἱεροῦ Παρεκκλησίου Ἁγίου Δημητρίου Πλάκας, Αθήνα (ΜΕΡΟΣ Α΄)
 
π. Πέτρος Χίρς: Πάτερ Ἰωάννη εὐχαριστοῦμε πάρα πολὺ γιὰ τὴν εὐκαιρία νὰ βρεθοῦμε νὰ τὰ ποῦμε λίγο μὲ τὴν ἐπίσκεψή μας ἐδῶ στὴν Ἀθήνα.
 
Παρακολουθοῦμε λίγο... ἀπὸ μακρυὰ τὴν προσφορά σας στὴν Ἐκκλησία!
Χαιρόμαστε καὶ θέλουμε νὰ μιλήσουμε γιὰ ἕνα πολὺ σημαντικὸ θέμα ποὺ ἀντιμετωπίζει πιστεύω ὅλη ἡ Ἐκκλησία, ἀλλὰ ἰδιαιτέρως στὸ ἐσωτερικό.

Βλέπουμε τὸ θέμα τῆς ἐξουσίας στὴν Ἐκκλησία καὶ τῆς πνευματικῆς πρωτίστως, ἀλλὰ καὶ τὴν ἐξουσία ἀπὸ τὴν Ἱεραρχία καὶ τοὺς ἱερεῖς. 
Γενικὰ πῶς πρέπει ἡ Ὀρθόδοξη ἀντίληψη περὶ ἐξουσίας... τὶ θὰ πεῖ νὰ ἐξουσιάζει κανεὶς στὴν Ἐκκλησία;
 
Νὰ τὰ ποῦμε λίγο γιὰ αὐτό, βασικὰ νὰ δοῦμε ποῦ πάει. Πῶς τὰ βλέπετε;

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ψηφιακό σνακ 5.0: Ὁ Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανός καί οἱ συνεχιζόμενες μαγαρισιές τῶν ἐθνομηδενιστῶν θεομάχων

Γράφει ὁ Νεκτάριος Δαπέργολας, Διδάκτωρ Βυζαντινῆς Ἱστορίας

Ὡς γνωστόν, ἐδῶ καί ἀρκετά χρόνια, πρίν ἀπό κάθε μεγάλη θρησκευτική καί ἐθνική γιορτή κυκλοφοροῦν ἀπίστευτες μαγαρισιές ἀπό διάφορους ἀντίχριστους καί ἐθνομάχους, μέ σκοπό νά ρίξουν λάσπη στήν ὀρθόδοξη πίστη καί στήν ἱστορική μας μνήμη. 

Ἕνα ἀπό τά πρόσωπα πού εἶχαν τήν τιμητική τους φέτος (ἤ μᾶλλον καί φέτος, γιατί πρόκειται οὕτως ἤ ἄλλως γιά μία ἀπό τίς πλέον κακοποιημένες ἱστορικές μορφές) ἦταν ὁ μητροπολίτης Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανός. Γιά τόν ὁποῖο πῆρε τό μάτι μου νά κυκλοφοράει ἐσχάτως ἕνα χυδαῖο ψέμα, ὅτι δῆθεν στίς 19 Μαρτίου τοῦ 1821 εἶχε στείλει ἐπιστολή στόν Ἀλή Πασᾶ, καλῶντας τον νά στείλει στρατό, γιατί οἱ ραγιᾶδες πῆραν τά ὅπλα καί κινδυνεύουν, λέει, τά κεφάλια ὅλων μας. Τό ψέμα συνοδευόταν μάλιστα καί ἀπό τήν «πληροφορία» ὅτι ἡ ἐν λόγῳ ἐπιστολή δῆθεν φυλάσσεται στήν Ἐθνική Βιβλιοθήκη.

Θεοφάνης Μαλκίδης: 30 Μαρτίου 1822: H σφαγή της Χίου, το ατιμώρητο έγκλημα και η επιστροφή των δολοφόνων


 
Η έκρηξη της Επανάστασης το 1821 βρήκε το πολυπληθές ελληνικό στοιχείο της Χίου να ευημερεί (120.000 έναντι 3.000 Τούρκων ), ενώ οι Χιώτες με τον στόλο τους, την ικανότητά τους στο εμπόριο και τη διπλωματία, κυριαρχούσαν στον Εύξεινο Πόντο, το Αιγαίο και τη Μεσόγειο.

Στις 10 Μαρτίου 1822 ο Σάμιος Επαναστάτης Λυκούργος Λογοθέτης, με την προτροπή του Χιώτη Αντωνίου Μπουρνιά, αποβιβάστηκε στο νησί με 1.500 άνδρες, ενισχύοντας το πνεύμα εξέγερσης που διαπερνούσε τον Ελληνισμό και οι  Τούρκοι του νησιού αναγκάστηκαν να κλειστούν στο κάστρο της πρωτεύουσας.

Νώντας Σκοπετέας: Ἐφραιμέσθω τὰ Οὐράνια! Ἄχ αὐτὴ ἡ φωτογραφία! (+π.Εφραὶμ Σεραγιώτης)


(σ.σ. Καλὸ Παράδεισο Γέροντα, καλὴ Ἀνάσταση)

 
Ἄχ αὐτὴ ἡ φωτογραφία τῶν δυὸ Ἐφραίμ! Ἐδῶ, ἀπέναντι ἀπὸ τοῦτον τὸν δίαυλο τῶν οὐρανίων ραδιοκυμάτων... Χαμογελαστοί καὶ μαζί, σὲ μιὰ προεικόνιση, αἰώνιας δοξολογίας... Ἡ πνευματικὴ σπορὰ τοῦ Ἁγίου Ἰωσήφ! Ἐφραὶμ θὰ πεῖ γόνιμος, εὔφορος, καρπερός! Γέμισαν οἱ ἀποθῆκες τοῦ Οὐρανοῦ, μὲ τὰ καρπίσματα αὐτῶν τῶν ἐμψύχων χωραφιῶν! Νὰ τρέφονται οἱ ἀχόρταστοι γιὰ Θεὸ ἐπιστρέφοντες! Νὰ γεύονται τὴν γλυκιὰ νοστιμάδα τῆς πατρικῆς τράπεζας! Νὰ ἐξαφανίζεται ἐκεῖνο τὸ στυφό τῶν ξυλοκεράτων, ποὺ στεγνώνει στόματα καὶ ψυχές! Πανηγύρι στὸν Οὐρανὸ στήθηκε ξανά! Πυλωρὸς τούτη τὴ φορὰ μαζὶ μὲ τὸν Ἅγιο Ἰωσὴφ καὶ ὁ Ἀριζονίτης Ἄγγελος! Περιμένουν τὸ παιδί τους, νὰ φτάσει μὲ τὸ ἐξπρὲς τοῦ Παραδείσου! Ὅλη του ἡ Ἀγγελικὴ πολιτεία τοῦτο τὸ ταξίδι! Αὐτὸ τὸ Πάσχα! Τὸ πέρασμα ἐκ τοῦ θανάτου εἰς Τὴν Ζωήν! 
 
Ἔτσι γνωριστήκαμε μαζί του! Μέσα ἀπὸ μιὰ κασέτα! Ἄλλαξαν ὅλα στὸ ἄκουσμά της! Τὸ μεγάλο ταξίδι τῆς ἀθάνατης ψυχῆς! Πόσες πένθιμες καμπάνες ἤχησαν τότε μέσα μου στὸ πρῶτο ἄκουσμα! Πόσο θλιβερὴ ξεπρόβαλλε ἡ ἀγνωσία μου! Πόσο μακρόθυμος ὅμως ὁ Κύριος! Ἰδίως μόλις ἀπὸ τὸ στόμα  του βγῆκαν οἱ παρακάτω λόγοι... «...Οἱ ἐξομολογημένοι περνοῦν τὰ τελώνια...σφῆνα, μὲ τὸ ἐξπρές! Δὲν σταματοῦν δηλαδὴ πουθενά, δὲν ἐμποδίζονται... θὰ σταματήσουν κάπου, μόνο στὴν περίπτωση, ποὺ ἀκόμα ὑπάρχει ἀνεξομολόγητο ἁμάρτημα. Ἄν εἶναι κάτω ἀπὸ τὸ θανάσιμο, ζυγίζεται, ὑπερνικοῦν τὰ τυχὸν καλὰ καὶ συνεχίζουν στὸ ἑπόμενο τελώνιο, ἕως ὅτου φτάσουν μπροστὰ στὸν Χριστό μας! Ἐὰν ὅμως κανεὶς σταματήσει γιὰ κάποιο θανάσιμο ἀνεξομολόγητο ἁμάρτημα, ἐπιτόπου γκρεμίζεται καὶ κολάζεται...

Ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, γιά ὅσους δέν τήν ἔχουν κατανοήσει ἤ δέν πιστεύουν σ᾿ αὐτήν


Ἄρθρο ἀπὸ Γεώργιο Βλᾶχο (ἐρευνητής)

Ἡ ἔννοια Βασιλείας τοῦ Θεοῦ
 
Ὡς βασιλεία τοῦ Θεοῦ στὴ χριστιανικὴ θεολογία, ἀποκαλεῖται ἡ ἔννοια γιὰ τὴν ἄκτιστη ἐνέργεια καὶ δόξα, διὰ τῆς ὁποίας ὁ Θεὸς βασιλεύει τὸν κόσμο καὶ στὴ Βασιλεία Του μετέχουν τὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας.
 
Ἡ ἔννοια τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ, εἶναι μία ἐκ τῶν σημαντικότερων διδασκαλιῶν τοῦ εὐαγγελίου καὶ μιὰ ἀπὸ τίς πλέον συζητήσιμες θεολογικὲς διαφοροποιήσεις μεταξὺ τῆς θεολογίας τῆς Δύσης καὶ τῆς Ἀνατολῆς. Σκοπὸς καὶ πρόταση τῆς διδασκαλίας αὐτῆς κατὰ βάση, εἶναι νὰ καταδειχτεῖ πὼς ὁ κόσμος τῆς πτώσης πλέον ἔπαυσε μὲ τὴν ἔλευση τοῦ Χριστοῦ καὶ ἐπῆλθε μία νέα ἀνακαινισμένη καὶ μεταμορφωμένη κτίση, στὴν ὁποία ὑπάρχει πλέον ἡ ἐλπίδα τῆς ἀπολύτρωσης τοῦ ἀνθρώπου. Σύμφωνα κυρίως μὲ δυτικὲς ἀντιλήψεις, ἡ βασιλεία ταυτίζεται μονομερῶς ἄλλοτε μὲ τὴν ἐκκλησία καὶ μόνο, ἄλλοτε δὲ μόνο μὲ τὴν ἀποκατάσταση τῆς δευτέρας παρουσίας. Κατὰ τὸν ἱερὸ Χρυσόστομο, τὸ "ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου" σημαίνει νὰ μὴν προσηλώνεται ὁ ἄνθρωπος στὰ ἐπίγεια, ἀλλὰ στὴν Τριαδικὴ Θεότητα. Κατὰ τὸν Εὐθύμιο Ζιγαβηνό, σημαίνει νὰ κυριαρχεῖ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ πάνω στὸν ἄνθρωπο καὶ ὄχι τοῦ διαβόλου. Κατὰ τὸν Ὠριγένη ταυτίζεται μὲ τὸν ἴδιο τὸ Χριστό, δεχόμενος πὼς αὐτὴ συντελεῖται στὶς ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων διὰ τῆς ἐκριζώσεως τῆς ἁμαρτίας.

Ελευθέριος Ανδρώνης:Τεχνητή ακρίβεια – Τεχνητή κρίση: Οι Έλληνες αδειάζουν τους λογαριασμούς τους για να ζήσουν – Λεηλατούν τις καταθέσεις για να φτιάξουν τέλειους «σκλάβους»


Τεχνητή η ακρίβεια - Σαρώνονται και οι τελευταίες αποταμιεύσεις των ελληνικών νοικοκυριών - Φτωχοποιούν τον κόσμο για να υποδεχθεί το ψηφιακό νόμισμα
 

Ακρίβεια – Καταθέσεις: Έναν χρόνο πριν, τον Μάρτιο του 2022, όταν η «καταιγίδα» των ανατιμήσεων είχε διανύσει τους πρώτους της μήνες στην ελληνική αγορά, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννης Στουρνάρας είχε εκφράσει δημόσια μια αυτοεκπληρούμενη «προφητεία» σχετικά με το πώς θα αντιμετωπίσουν οι Έλληνες το τσουνάμι ακρίβειας που ξεκίνησε να ορθώνεται τότε, και σήμερα έχει οδηγήσει τα νοικοκυριά σε ολοκληρωτική καταστροφή.

Ο κ. Στουρνάρας τότε, αντί να μιλήσει για στοχευμένα μέτρα ανακούφισης των πολιτών και μειώσεις φορολογιών, ως γνήσιος εκπρόσωπος των αιμοποτών της παγκόσμιας «ελίτ» είχε πει ότι οι Έλληνες πρέπει να συμβιβαστούν με την ιδέα ότι θα «φάνε» τις αποταμιεύσεις τους. Είχε πει συγκεκριμένα πως επειδή κατά τη διάρκεια της πανδημίας τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις συγκέντρωσαν μεγάλες καταθέσεις, με αυτές θα μπορέσουν «να αντιμετωπίσουν ένα έκτακτο περιστατικό όπως είναι αυτό». Ασφαλώς η ακρίβεια καθόλου «έκτακτη» δεν αποδείχθηκε, και η τεχνητή οικονομική κρίση συνεχίζει να απομυζεί το «κομπόδεμα» των πολιτών, έναν χρόνο μετά, ενώ καταφθάνουν και τα χειρότερα.

Ἅγιος Παΐσιος: Προσφέρουμε στὀν Θεό τό πιὀ καθαρό


Μιὰ φορὰ σκανδαλίσθηκα ἐδῶ στὸν Ναό σας. Εἶδα νὰ καῖτε στὴν Ἁγία Τράπεζα μιὰ τόσο κοντὴ λαμπάδα! Ἐγὼ δὲν ἀφήνω οὔτε στὸ μανουάλι ποὺ ἔχω μπροστὰ στὸ τέμπλο τόσο μικρὴ λαμπάδα· τὸ θεωρῶ περιφρόνηση.

– Λένε ὅμως, Γέροντα, ὅτι τὸ κερὶ πρέπει νὰ καίγεται μέχρι κάτω.

– Ναί, νὰ καίγεται μέχρι κάτω, ἀλλὰ ποῦ; Αὐτὸ ἔχει σημασία. Ἄλλο εἶναι νὰ καίγεται μέχρι κάτω στὰ μανουάλια ὅπου ἀνάβει κεριὰ ὁ κόσμος καὶ ἄλλο στὴν Ἁγία Τράπεζα ἢ στὴν Ἁγία Πρόθεση. Δὲν κάνει μέσα στὸ Ἱερὸ νὰ καίη μισὴ λαμπάδα· εἶναι περιφρόνηση. Ἀκόμη καὶ στὸν πολυέλαιο, ἔστω καὶ ἂν φθάνουν οἱ λαμπάδες γιὰ ὅλη τὴν Ἀκολουθία, πάλι νὰ τὶς ἀλλάζετε, ὅταν εἶναι πολὺ μικρές. Καὶ στὴν Θεία Λειτουργία, στὴν Μικρὴ καὶ στὴν Μεγάλη Εἴσοδο, πάντα νὰ χρησιμοποιῆτε μεγάλη λαμπάδα, γιατὶ συμβολίζει τὸν Τίμιο Πρόδρομο. Ἀλλοῦ σβήνουν τὰ κανδήλια, γιὰ νὰ κάνουν οἰκονομία! Δὲν καταλαβαίνουν ὅτι ὁ Θεὸς θὰ τοὺς στείλη μεγάλες εὐλογίες, ὅταν Τὸν εὐλαβοῦνται. Καὶ γιὰ τὰ μνημόσυνα εἶναι περιφρόνηση νὰ χρησιμοποιοῦνται λεπτὰ κεριὰ σὰν κεροστούπι. Εἶναι ντροπὴ νὰ τὰ δώσης καὶ στοὺς ἄλλους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος

 
Ἐπὶ κλίμαξι κλίμακας πυκνῶς, Πάτερ,
Τὰς σὰς ἀρετὰς θείς, ἔφθασας πόλου μέχρι.
Χαῖρεν Ἰωάννης τριακοστῇ ἐξαναλύων.

Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος γεννήθηκε περὶ τὸ ἔτος 525 μ.Χ. καὶ ἦταν υἱὸς εὐσεβοῦς καὶ εὔπορης οἰκογένειας. Ἔλαβε πλούσια μόρφωση, γι’ αὐτὸ καὶ τὸν ἀποκαλοῦσαν «σχολαστικό», ἀλλὰ σὲ ἡλικία δεκαέξι ἐτῶν, ἀφοῦ ἐγκατέλειψε τὸν κόσμο, παραδόθηκε στὴν πνευματικὴ καθοδήγηση τοῦ Γέροντος Μαρτυρίου, στὸ ὄρος Σινᾶ, ὅπου ἔμεινε μέχρι τὸ θάνατό του.