Κυριακή 4 Ιουνίου 2023

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς (τῆς Πεντηκοστῆς) 4 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023


Εὐαγγέλιον
 
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Ζ´ 37 - 52

37 Ἐν δὲ τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ τῇ μεγάλῃ τῆς ἑορτῆς εἱστήκει ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔκραξε λέγων· Ἐάν τις διψᾷ, ἐρχέσθω πρός με καὶ πινέτω. 38 ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, καθὼς εἶπεν ἡ γραφή, ποταμοὶ ἐκ τῆς κοιλίας αὐτοῦ ῥεύσουσιν ὕδατος ζῶντος. 39 τοῦτο δὲ εἶπε περὶ τοῦ Πνεύματος οὗ ἔμελλον λαμβάνειν οἱ πιστεύσαντες εἰς αὐτόν· οὔπω γὰρ ἦν Πνεῦμα Ἅγιον, ὅτι Ἰησοῦς οὐδέπω ἐδοξάσθη. 40 πολλοὶ οὖν ἐκ τοῦ ὄχλου ἀκούσαντες τὸν λόγον ἔλεγον· Οὗτός ἐστιν ἀληθῶς ὁ προφήτης· 41 ἄλλοι ἔλεγον· Οὗτός ἐστιν ὁ Χριστός· οἱ δὲ ἔλεγον· Μὴ γὰρ ἐκ τῆς Γαλιλαίας ὁ Χριστὸς ἔρχεται; 42 οὐχὶ ἡ γραφὴ εἶπεν ὅτι ἐκ τοῦ σπέρματος Δαυῒδ καὶ ἀπὸ Βηθλέεμ τῆς κώμης, ὅπου ἦν Δαυῒδ, ὁ Χριστὸς ἔρχεται; 43 σχίσμα οὖν ἐν τῷ ὄχλῳ ἐγένετο δι’ αὐτόν. 44 τινὲς δὲ ἤθελον ἐξ αὐτῶν πιάσαι αὐτόν, ἀλλ’ οὐδεὶς ἐπέβαλεν ἐπ’ αὐτὸν τὰς χεῖρας. 45 Ἦλθον οὖν οἱ ὑπηρέται πρὸς τοὺς ἀρχιερεῖς καὶ Φαρισαίους, καὶ εἶπον αὐτοῖς ἐκεῖνοι· Διατί οὐκ ἠγάγετε αὐτόν; 46 ἀπεκρίθησαν οἱ ὑπηρέται· Οὐδέποτε οὕτως ἐλάλησεν ἄνθρωπος, ὡς οὗτος ὁ ἄνθρωπος. 47 ἀπεκρίθησαν οὖν αὐτοῖς οἱ Φαρισαῖοι· Μὴ καὶ ὑμεῖς πεπλάνησθε; 48 μή τις ἐκ τῶν ἀρχόντων ἐπίστευσεν εἰς αὐτὸν ἢ ἐκ τῶν Φαρισαίων; 49 ἀλλ’ ὁ ὄχλος οὗτος ὁ μὴ γινώσκων τὸν νόμον ἐπικατάρατοί εἰσι! 50 λέγει Νικόδημος πρὸς αὐτούς, ὁ ἐλθὼν νυκτὸς πρὸς αὐτὸν, εἷς ὢν ἐξ αὐτῶν· 51 Μὴ ὁ νόμος ἡμῶν κρίνει τὸν ἄνθρωπον, ἐὰν μὴ ἀκούσῃ παρ’ αὐτοῦ πρότερον καὶ γνῷ τί ποιεῖ; 52 ἀπεκρίθησαν καὶ εἶπον αὐτῷ· Μὴ καὶ σὺ ἐκ τῆς Γαλιλαίας εἶ; ἐρεύνησον καὶ ἴδε ὅτι προφήτης ἐκ τῆς Γαλιλαίας οὐκ ἐγήγερται.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ (ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ) 4 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023

  Κυριακή της Πεντηκοστής
 

Πνοῇ βιαίᾳ γλωσσοπυρσεύτως νέμει,
Χριστὸς τὸ θεῖον Πνεῦμα τοῖς Ἀποστόλοις.
Ἐκκέχυται μεγάλω ἑνὶ ἤματι Πνεῦμ' ἁλιεῦσι.

 

«Τη αυτή ημέρα, Κυριακή ογδόη από του Πάσχα, την αγίαν Πεντηκοστήν εορτάζομεν. Πνοή βιαία γλωσσοπυρσεύτως νέμει, Χριστός το θείον Πνεύμα τοις Αποστόλοις. Εκκέχυται μεγάλω ενί ήματι Πνεύμ' αλιεύσι. Ταις των αγίων Αποστόλων πρεσβείαις, Χριστέ ο Θεός ημών, ελέησον ημάς. Αμήν»

Σάββατο 3 Ιουνίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 59ο)

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

ΕΝΑ ΕΤΟΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Κάτω ἀπό τό λάβαρον τοῦ Χριστοῦ
«Ἀγαπᾶτε ἀλλήλους»

Ένα ἔτος συνεπληρώθη, ἀφ’ ὅτου ἐν,ἕν μέσῳ μιᾶς ἀπεριγράπτου δυστυχίας τοῦ τόπου τούτου ἰδρύθει ἡ Ἑστία. Ἱδρύθη, παρ’ ὅλας τάς ἀντιδράσεις, μέ μόνον ὅπλον τήν χριστιανικήν πίστιν. Ἐξεπήδησεν ὡς φλόγα ἀγάπης μέσα ἀπό τά σπλάχνα τοῦ εὐσεβοῦς καί πατριωτικοῦ λαοῦ τῆς Κοζάνης. Ὑπεστηρίχθη ἀπό τόν Διεθνῆ Ἐρυθρόν Σταυρόν. Ἤρχισε ἀπό 50 πιάτα, δια νά φθάσει τά 200, 500, 1.000, 1.500, 2.500, 5.500.

Σπυρίδων Ζορμπαλάς: Η αλλοίωση του ορθοδόξου φρονήματος και ο πνευματικός μολυσμός των πιστών

 
(με αφορμή το συνέδριο της Ι.Μ. Περιστερίου για τη θέση του Εσταυρωμένου)

«Πηγαίνω κάποιες φορὲςστὸΔημοτικὸ Θέατρο ἢ σὲ κάποιες ἐκδηλώσεις. Μιλοῦν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἐκεῖ, ὁ Δήμαρχος θὰ πεῖ τὰ τῆς πόλεως, οἱ πολιτευτές μας τὰ τῆς Πολιτείας τὰ δικά τους κ.λπ. καὶ κάποια στιγμὴ ἢ στὴν ἀρχὴ ἢ στὸ τέλος λένε «παρακαλοῦμε καὶ ἡ Ἐκκλησία νὰ μᾶς πεῖ τὴ γνώμη της, ὁ Μητροπολίτης». Ἐκείνη τὴν ὥρα δὲν δείχνω τὸ θυμό μου ποὺ μὲ πιάνει, ἀλλὰ σᾶς τὸ λέω ὅτι τὸν ἔχω. Ἐκκλησία δὲν εἶμαι ἐγώ. Ἀλίμονο ἂν ἡ Ἐκκλησία εἶχε ἐμένα ὡς μαντρόσκυλο. Ἐγὼ θὰ πῶ αὐτὸ ποὺ λέει ἡ Ἐκκλησία, δηλ. τὸ πλήρωμα τῶνπιστῶν. Θὰ ἀφουγκραστῶ τοὺς χριστιανοὺς τί λένε, ποιὸ θεωροῦν σωστό. Ἀκόμα καὶ ἂν αὐτὸ ποὺ οἱ χριστιανοὶ μας θεωροῦν σωστό, ἀκόμα καὶ ἂν εἶναι ἀντίθετο μὲ τὸ Εὐαγγέλιο, ἐγὼ θὰ ὑπερασπιστῶ αὐτὸ ποὺ λένε οἱ χριστιανοί μας, γιατί οἱ Χριστιανοὶ μας ἔφτιαξαν τὸ Εὐαγγέλιο, δὲνἔφτιαξε τὸ Εὐαγγέλιο τὴν Ἐκκλησία».[1] Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος.

«Συνεπώς το ερώτημα που δημιουργείται είναι απλό: ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙ ΤΟΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΒΗΜΑ;» [2]

Η πράσινη παράνοια: Τώρα τα τρόφιμα θα παράγονται από το εργαστήριο (Βίντεο)

Στο επεισόδιο της 23ης Μαΐου του "Fuori dal Coro", που μεταδόθηκε στο Ιταλικό κανάλι Rete 4, το ρεπορτάζ για τα συνθετικά τρόφιμα που παράγονται στο Ισραήλ.

Καλώς ήρθατε στο τραπέζι του μέλλοντος!

Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό τη κότα; Στο ρεπορτάζ της εκπομπής γίνεται επίσης λόγος για συνθετικές τροφές και δεν υπάρχει ούτε σκιά από κοτόπουλο ή κρέας.

Το αυγό είναι φυτικής προέλευσης, παράγεται σε εργαστήριο χωρίς την ανάγκη κότας ή ζωικών κυττάρων και αναπαράγει πιστά την εμφάνιση και τη γεύση του.

Ο δημοσιογράφος ταξίδεψε περίπου 60 χιλιόμετρα από το Τελ Αβίβ για να επισκεφθεί το εργαστήριο παραγωγής συνθετικού κρέατος, ψαριού και άλλων προϊόντων.

Στο εργαστήριο παράγεται η τρισδιάστατα εκτυπωμένη μπριζόλα, με πάνω από 240 υπαλλήλους και μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση που τώρα έφτασε και στην Ιταλία.

ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ Αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, του Χρυσοστόμου


Αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, του Χρυσοστόμου

                   ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ

       Είναι μεγάλα, αγαπητοί, και ξεπερνούν κάθε ανθρώπινη λογική τα χαρίσματα που μας δώρισε σήμερα ο φιλάνθρωπος Θεός. Γι᾿ αυτό λοιπόν ας χαιρόμαστε όλοι μαζί και χορεύοντας από χαρά ας υμνήσουμε τον Κύριό μας. Γιατί η σημερινή ημέρα είναι για μας εορτή και πανήγυρη. Όπως δηλαδή η μία εποχή διαδέχεται την άλλη και το ένα ηλιοστάσιο το άλλο, έτσι ακριβώς και στην Εκκλησία η μία εορτή διαδέχεται την άλλη και μας πηγαίνουν από τη μία στην άλλη. Πριν από λίγες ημέρες λοιπόν εορτάσαμε τον Σταυρό, το Πάθος, την Ανάσταση, ύστερα από αυτά την Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού στον ουρανό. Σήμερα όμως συναντήσαμε την ίδια την κορυφή των αγαθών, φθάσαμε στη μητρόπολη των εορτών, βρισκόμαστε στην πραγματοποίηση της υπόσχεσης του Κυρίου: «ν γρ γ μ πέλθω, παράκλητος οκ λεύσεται πρς μς· ἐὰν δ πορευθ, πέμψω ατν πρς μς (:Σας συμφέρει να φύγω εγώ· διότι εάν δεν πεθάνω επάνω στο σταυρό και δεν φύγω, ο Παράκλητος δεν θα έλθει σε σας. Αν όμως προσφέρω πάνω στον σταυρό την εξιλαστήρια θυσία μου και φύγω από τον κόσμο αυτόν για να πάω στον Πατέρα μου, θα σας στείλω τον Παράκλητο)» [Ιω. 16, 7].

Άγιος Πορφύριος: Είναι στο φως το ανέσπερον


« Λένε πολλοί ότι δεν υπάρχει αιώνια ζωή. Όμως αυτό δεν είναι αλήθεια. Την αιώνια ζωή τη βλέπουμε και τη ζούμε κάθε μέρα. Το ότι υπάρχει άλλη ζωή είμαι πιο σίγουρος να το βεβαιώσω από το ο,τι ο ήλιος θ’ ανατείλει αύριο το πρωί. Έτσι είναι. Αφού τη βλέπουμε, τη ζούμε και μας το βεβαιώνουν όλοι οι αυτόπτες μάρτυρες, όπως ο Ευαγγελιστής Ιωάννης: «ίνα ειδήτε», λέγει, «ότι ζωήν έχετε αιώνιον»[Α΄ Ιωάν. 5, 13.].
 
Εγώ με τη χάρη του Θεού, «βλέπω» ανθρώπους κεκοιμημενους να ζουν και να χαίρονται μέσα στο φως. Είναι πολύ όμορφη η άλλη ζωή!
 
«Ει γαρ πιστεύομεν ότι ‘Ιησούς απέθανε και ανέστη, ούτω και ο Θεός τους κοιμηθέντας διά του Ιησού άξει συν αυτώ.» Το σκεφτήκατε ποτέ αυτό το «άξει συν αυτώ.»;

Η διαφυλικότητα βασίζεται στα στερεότυπα (Transgenderism Depends on Stereotypes) - βίντεο

Συμμετέχετε σε μια συζήτηση για το φύλο και κάποιος λέει ότι η αποδοχή της τρανς θεωρίας είναι απαραίτητη για να καταρρίψει η κοινωνία μας τα επιβλαβή στερεότυπα για τους άνδρες και τις γυναίκες.

Εσείς τί θα υποστηρίζατε;

Η τρανς θεωρία δεν αποδομεί τα στερεότυπα του φύλου, αλλά αντίθετα βασίζεται σε άκαμπτα στερεότυπα για το τι σημαίνει να είσαι άντρας ή γυναίκα.

Ἀνοιχτή ἐπιστολή (Πρὸς Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμον)


Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ 
 
Μακαριώτατε, ἀπευθύνομαι εἰς ὑμᾶς μετὰ σεβασμοῦ καὶ ἀγάπης ἐν Χριστῷ, ἐξ ἀφορμῆς δηλώσεών σας (δημοσίως) περὶ Ἐκκλησίας καὶ πολιτικῆς - κομμάτων

Ἀρκετοὶ Χριστιανοί, κληρικοὶ καὶ λαϊκοί, ὑπῆρξαν ἐπικριτικοὶ (στὸ παρελθὸν) μὲ τὸ κίνημα τῆς «Χριστιανικῆς Δημοκρατίας» (Ν. Ψαρουδάκης), στὴν προσπάθειά (της) ἀνασχεδιασμοῦ τοῦ κοινωνικοῦ συστήματος σὲ μορφὴ ἔκφρασης καὶ δικαίωσης τῆς κοινωνικῆς διδασκαλίας τοῦ Εὐαγγελίου· παραδείγματα, ὁ μοναχὸς Θεόκλητος Διονυσιάτης καὶ ὁ π. Χριστοφόρος Καλύβας.
 
Ἡ ἔννοια τοῦ κοινωνικοῦ χριστιανισμοῦ στὴν Ὀρθοδοξία εἶναι θεμελιώδης, παγκόσμια στὴ φύση της, ἀλλὰ (ἀκόμη) τοπικὴ στὴν ἐφαρμογή της. Εἶχαν εἰλικρινεῖς προθέσεις ὁ π. Θεόκλητος καὶ ὁ π. Χριστοφόρος· εἶχαν ὅμως ἄγνοια πῶς θὰ ἐπιτευχθεῖ μιὰ ἑνότητα - σύζευξη Ὀρθόδοξης Θεολογίας καὶ κοινωνικῶν θεσμῶν, οἱ ὁποῖοι λειτουργοῦν (τώρα) στὸ πλαίσιο μιᾶς ὑλιστικῆς ἀστικῆς (ἢ μαρξιστικῆς ἐν πολλοῖς) Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας. Βλέπουμε τὰ ἀποτελέσματα!

Ευθύνη των Κυβερνήσεων Ελλάδας-Κύπρου για Αναβίωση του ΔΕΑΧ

του Φοίβου Κλόκκαρη*

Η Κυπριακή Δημοκρατία (ΚΔ) τελεί επί μισό αιώνα σε κατάσταση ημικατοχής στο Βόρειο τμήμα της, το οποίο η Τουρκία μετά την στρατιωτική εισβολή του 1974, τουρκοποίησε/ισλαμoποίησε με τη βίαιη εκρίζωση του Ελληνικού πληθυσμού που αποτελούσε την συντριπτική πλειοψηφία του και με την εμφύτευση Τούρκων εποίκων που μετέφερε παράνομα από την Τουρκία. Μεγάλη ευθύνη για την καταστροφή του 1974 φέρουν και οι Ελληνικές κυβερνήσεις εκείνης της περιόδου. Η Ελληνική δικτατορική κυβέρνηση πραγματοποίησε εγκληματικό πραξικόπημα προς ανατροπή της κυβέρνησης της ΚΔ, που έδωσε την αφορμή της Τουρκικής εισβολής, και δεν εκπλήρωσε την υποχρέωση της να αποστείλει  τις προβλεπόμενες από το Σχέδιο Αμύνης Κύπρου (ΣΑΚ) «ΑΦΡΟΔΙΤΗ» Ελλαδικές αεροναυτικές δυνάμεις, που είχαν συγκεκριμένη αποστολή να παρεμποδίσουν την Τουρκική απόβαση στην Κύπρο.  

Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης: Η προσευχή και τα μνημόσυνα για τους κεκοιμημένους


– Στο οστεοφυλάκιο, Γέροντα, καίνε καντήλι;

– Ναι, είναι μια προσφορά για τους νεκρούς. Και μόνον ένα κερί να ανάψουμε για την ψυχή κάποιου κεκοιμημένου, βοηθιέται πολύ.

Τους κεκοιμημένους να τους θυμώμαστε και να ευχώμαστε πάντοτε γι’ αυτούς. Να μην παραλείπουμε να προσευχώμαστε για τις ψυχές τους, για να βρουν ανάπαυση. Εγώ, κάθε φορά που έχω Θεία Λειτουργία στο Καλύβι, κάνω μνημόσυνο και για όλους τους κεκοιμημένους των οποίων «τα ονόματα ουκ εμνημονεύθησαν».

»Όταν ανάβουμε κερί για την ψυχή κάποιου κεκοιμημένου, ωφελείται πολύ. Αν έχεις έναν νεκρό, ο οποίος έχει παρρησία στον Θεό, και του ανάψεις ένα κερί, αυτός έχει υποχρέωση να προσευχηθεί για σένα στον Θεό. Αν, πάλι, έχεις έναν νεκρό, ο οποίος νομίζεις ότι δεν έχει παρρησία στον Θεό, τότε, όταν του ανάβεις ένα αγνό κερί, είναι σαν να δίνεις ένα αναψυκτικό σε κάποιον που καίγεται. Οι άγιοι δέχονται ευχαρίστως την προσφορά του κεριού και είναι υποχρεωμένοι να προσευχηθούν γι’ αυτόν που το ανάβει. Κι ο Θεός, ευχαρίστως, το δέχεται.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023

Ψυχοσάββατο
 

Το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Πεντηκοστής, λέγεται - «Σάββατο των Ψυχών» ή Ψυχοσάββατο. Είναι το δεύτερο από τα δύο Ψυχοσάββατα του έτους (το πρώτο επιτελείται το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Απόκρεω). Ο λόγος που το καθιέρωσε η Εκκλησία μας, παρ' ότι κάθε Σάββατο είναι αφιερωμένο στους κεκοιμημένους, είναι ο εξής: Επειδή πολλοί κατά καιρούς απέθαναν μικροί ή στην ξενιτιά ή στη θάλασσα ή στα όρη και τους κρημνούς ή και μερικοί, λόγω πτώχειας, δεν αξιώθηκαν των διατεταγμένων μνημοσυνών, «οι θείοι Πατέρες φιλανθρώπως κινούμενοι θέσπισαν το μνημόσυνο αυτό υπέρ πάντων των άπ' αιώνος εύσεβώς τελευτησάντων Χριστιανών».

Παρασκευή 2 Ιουνίου 2023

Ἰωάννης Λίτινας: Ὁ Ἐσταυρωμένος στό Ἱερό Βῆμα (δ)

μελέτημα περί τῆς ἐπιχειρούμενης ἀποβολῆς Του

 

Τὰ μέρη (α) ΕΔΩ (β) ΕΔΩ κα (γ) ΕΔΩ
 
 

4. Ἡ Ὑμνολογία τῆς Ἐκκλησίας ἐξαίρει τὴν θέα τοῦ Ἐσταυρωμένου.

 

Ἡ κατ’ ἐξοχὴν λειτουργικὴ περίοδος ὅπου ὑμνεῖται καὶ μεγαλύνεται ὁ Ἐσταυρωμένος, ὁ Σταυρός, τὰ πάθη Του καὶ ὅλα ὅσα ὑπέμεινε ἑκουσίως γιὰ τὴν λύτρωση καὶ σωτηρία τοῦ κόσμου, εἶναι τὸ εὐλογημένο καὶ κατανυκτικὸ Τριώδιο.

 

Συνεχῶς, σὲ ὅλο τὸ μῆκος τῆς περιόδου αὐτῆς ἡ ἱερὰ Ὑμνολογία τονίζει τὴν ὀδύνη τῆς Παναγίας Μητέρας τοῦ Ἐσταυρωμένου, καθὼς παρευρίσκεται κάτω ἀπὸ τὸν Σταυρὸ κοιτώντας τὸν Υἱὸ της μὲ μόνο συμπαραστάτη τὸν ἠγαπημένο μαθητὴ Ἰωάννη, θέλοντας μὲ αὐτοὺς τοὺς ὕμνους νὰ τοποθετήσει καὶ ὅλο τὸν κόσμο δίπλα της, συμπαραστάτη στὸν πόνο της, ἀφοῦ γιὰ τὴν δικὴ μας λύτρωση ὑπέμεινε τὴν σταύρωση ὁ Υἱὸς της. «Ὁ μέν κόσμος ἀγάλλεται, δεχόμενος τὴν λύτρωσιν, τὰ δέ σπλάγχνα μου φλέγονται, ὁρώσης σου τὴν σταύρωσιν, ἤν ὑπέρ πάντων ὑπομένεις, ὁ Υἱός καὶ Θεός μου» (Σταυροθεοτοκίον).

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ [:Ἰω. 7,37-52 και 8,12] YΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ [:Ἰω. 7,37-52 καὶ 8,12]

YΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Ἐν δὲ τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ τῇ μεγάλῃ τῆς ἑορτῆς εἱστήκει ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔκραξε λέγων· ἐὰν τίς διψᾷ, ἐρχέσθω πρὸς μὲ καὶ πινέτω. ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, καθὼς εἶπεν ἡ γραφή, ποταμοὶ ἐκ τῆς κοιλίας αὐτοῦ ῥεύσουσιν ὕδατος ζῶντος (:κατὰ τὴν τελευταία καὶ ἐπισημότερη ἀπὸ τίς ἄλλες ἡμέρες τῆς ἑορτῆς [τῆς Σκηνοπηγίας] στάθηκε ὄρθιος ὁ Ἰησοῦς καὶ μὲ δυνατὴ φωνὴ εἶπε: ἐὰν κανεὶς αἰσθάνεται πόθο καὶ δίψα, ὄχι γιὰ ἀγαθὰ ὑλικὰ καὶ φθαρτά, ἀλλὰ γιὰ πνευματικὰ καὶ αἰώνια, γιὰ τὴν ἐσωτερικὴ γαλήνη καὶ τὴ μακαριότητα τῆς θείας ζωῆς, ἂς ἔλθει κοντά Μου μέσῳ τῆς πίστεως καὶ ἂς πίνει τὴν ἀλήθεια ποὺ προσφέρω, γιὰ νὰ ἱκανοποιηθοῦν ἔτσι οἱ πλέον μύχιοι καὶ εὐγενεῖς πόθοι του. Ἐκεῖνος ποὺ πιστεύει σὲ Ἐμένα,  σύμφωνα μὲ τοὺς λόγους τῆς Γραφῆς, θὰ γίνει ἀστείρευτη πνευματικὴ πηγή· καὶ ἀπὸ τὴν καρδιὰ καὶ τὰ βάθη τῆς ψυχῆς του θὰ ἀναβλύζουν ποταμοὶ ἀπὸ ὁλόδροσο τρεχούμενο νερό, γιὰ νὰ ξεδιψᾷ ὄχι μόνο ὁ ἴδιος ἀλλὰ καὶ ὅλοι ὅσοι ἔρχονται σὲ ἐπικοινωνία μὲ αὐτόν)» [:Ἰω.7 ,37-38]·[ἑρμηνευτικὴ ἀπόδοση Παναγιώτου Τρεμπέλα].

Δημήτρης Δασκαλάκης: Η μεταλλαγμένη «Δημοκρατία των Λύκων» και τα υπνωτισμένα πρόβατα


Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών
ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ
Μια σημαντική μερίδα των Ελλήνων πολιτών ένιωσε βαθιά απογοήτευση αντικρίζοντας τον γαλάζιο κομματικό χάρτη της Ελλάδας, αδυνατώντας να πιστέψει τον ιστορικό εκλογικό θρίαμβο της Νέας Δημοκρατίας.
Για τον γράφοντα ωστόσο, δεν υπήρχε η παραμικρή έκπληξη. Το αποτέλεσμα της εκλογικής αναμέτρησης αποτυπώνει με ενάργεια την πολιτική βούληση της πλειοψηφικής τάσης μέσα στην κοινωνία, η οποία δεν ενδιαφέρεται για τίποτε άλλο παρά μόνο για την εξασφάλιση του επιούσιου άρτου και την παρακολούθηση του διανοητικά παραμορφωτικού τηλεοπτικού θεάματος.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ (:Πράξ. 2,1-11) ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ(:Πράξ. 2,1-11)

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Καὶ ἐν τῷ συμπληροῦσθαι τὴν ἡμέραν τῆς πεντηκοστῆς ἦσαν ἅπαντες ὁμοθυμαδὸν ἐπὶ τὸ αὐτό (:τὸ πρωὶ τῆς ἡμέρας τῆς Πεντηκοστῆς -καθὼς ὁλοκληρωνόταν ἡ ἡμέρα αὐτὴ ἡ ὁποία ἄρχισε ἀπὸ τὸ ἀπόγευμα τῆς παραμονῆς της- ὅλοι οἱ πιστοὶ μὲ μιὰ καρδιὰ ἦταν συναγμένοι στὸ ἴδιο μέρος)» [Πράξεις 2,1].

Ποιά εἶναι αὐτὴ ἡ Πεντηκοστή; Ὅταν τὸ δρεπάνι ἔπρεπε νὰ χρησιμοποιηθεῖ γιὰ τὴν συγκομιδὴ ἀπό το θερισμό· ὅταν ἔπρεπε νὰ συναθροίζει τοὺς καρπούς. Εἶδες τὸν τύπο; Βλέπε πάλι τὴν ἀλήθεια. Ὅταν ἔπρεπε νὰ ἐπιβάλλει τὸ δρεπάνι τοῦ λόγου, ὅταν τοὺς καρποὺς ἔπρεπε νὰ συλλέγει, τότε τὸ Πνεῦμα σὰν δρεπάνι κοφτερό, πετᾷ πάνω σὲ αὐτούς. Διότι ἄκουσε τὸν Χριστὸ ποὺ λέει· «οὐχ ὑμεῖς λέγετε ὅτι ἔτι τετράμηνός ἐστι καὶ ὁ θερισμὸς ἔρχεται; ἰδοὺ λέγω ὑμῖν, ἐπάρατε τοὺς ὀφθαλμοὺς ὑμῶν καὶ θεάσασθε τὰς χώρας, ὅτι λευκαὶ εἰσι πρὸς θερισμὸν ἤδη (:Δὲν λέτε ἐσεῖς ὅτι τέσσερις μῆνες μένουν ἀκόμη καὶ ὁ θερισμὸς ἔρχεται; Στὴν πνευματικὴ ὅμως σπορὰ εἶναι δυνατὸν ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ νὰ καρποφορήσει καὶ σὲ χρονικὸ διάστημα πολὺ πιὸ σύντομο. Καὶ γιὰ νὰ πειστεῖτε γιὰ τὸ θέμα αὐτὸ ποὺ σᾶς λέω, σηκῶστε τὰ μάτια σας καὶ κοιτᾶξτε τὸ πλῆθος αὐτὸ τῶν Σαμαρειτῶν ποὺ ἔρχονται. Μοιάζουν οἱ ψυχές τους μὲ χωράφια, στὰ ὁποῖα δὲν πρόφθασε νὰ σπαρεῖ ὁ λόγος τῆς ἀλήθειας, κι ὅμως εἶναι λευκὰ καὶ ὥριμες πλέον, ἕτοιμα νὰ θεριστοῦν.

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ - ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΕΛΕΡΗ!

Την ώρα που οι Αλβανοί πιέζουν τρομακτικά τους Σέρβους στην βόρεια Μητρόβιτσα στο κατεχόμενο σερβικό Κοσσυφοπέδιο, ξεδιπλώνουν παράλληλα μεθοδικά το σχέδιό τους για την εξαφάνιση και του αιώνιου γηγενούς Ελληνισμού της αλύτρωτης Βόρειας Ηπείρου, κλείνοντας στην φυλακή τον εκλεγμένο Έλληνα Δήμαρχο της Χειμάρρας, τον Διονύσιο - Φρέντη Μπελέρη!

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΡΑΜΑ

Ο Μπελέρης συνελήφθη αυθαίρετα παραμονές των Δημοτικών Εκλογών στην Αλβανία με κατασκευασμένες κατηγορίες και ψευδομάρτυρες, που δεν μπόρεσαν να αποδείξουν τίποτα για την δήθεν εξαγορά ψήφων που τον κατηγορούν, ώστε ακόμη και εάν εκλεγόταν, όπως και έγινε, να μην μπορέσει ποτέ να λειτουργήσει και να διοικήσει σαν Έλληνας Δήμαρχος την ελληνικότατη και ηρωική Χειμάρρα, το "Σούλι" της Βορείου Ηπείρου!

Ἀνεπιθύμητοι ἐντὸς τοῦ Ἁγίου Ὄρους οἱ ἀφορισμένοι…

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 29.5.2023 (ν. ἡμ.)

Τῆς Ἁγίας Θεοδοσίας

και  Ἡμέρα Ἁλώσεως

τῆς ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ.

 Ἀνεπιθύμητοι ἐντὸς τοῦ Ἁγίου Ὄρους οἱ ἀφορισμένοι…

        Ἀφορισμένε  νὰ  μὴν τολμήσεις νὰ πατήσεις τὸ πόδι σου στὸ  Ἅγιον Ὄρος ...

     Μὴν προσδοκᾷς μὲ τὸ ὑποκριτικὸ προσκύνημά σου στὸν Ἅγιο Τόπο μας νὰ προσελκύσεις ψηφοφόρους....

Τὸ μόνο ποὺ θὰ μαζέψεις  εἶναι κατάρες γιὰ τὸ ἀντίχριστο φρόνημά σου, ποὺ τόλμησες καὶ ἔκλεισες τοὺς Ἱεροὺς Ναοὺς τῆς Ὀρθοδοξίας μας στὴν περίοδο τῆς ψευτο-ἐπιδημίας, τοῦ  κορώνα-ἰοῦ (covid-19).

Μποϋκοτάρουμε τις εταιρείες που χορηγούν τις παρελάσεις της διαστροφής...


Στην μεγέθυνση της αφίσας θα δείτε αρκετες φίρμες εταιρειών. Ενδεικτικά αναφέρονται:

Ν.Δαπέργολας, «Το Μακεδονικό Ζήτημα υπό το πρίσμα της εθνικής μας υποτέλειας και της πολιτικής μας εθελοδουλείας» - βίντεο


 
Ο Διδάκτωρ Ιστορίας Νεκτάριος Δαπέργολας συζητά στο GRDiscovery με την ομότιμη καθηγήτρια και πρώην πρύτανι του ΠΑ.ΜΑΚ. Μαρία Νεγρεπόντη-Δελιβάνη, με θέμα «Το Μακεδονικό Ζήτημα υπό το πρίσμα της εθνικής μας υποτέλειας και της πολιτικής μας εθελοδουλείας». Μία εκτενής συζήτηση για το μείζον εθνικό θέμα της Μακεδονίας και την προδοσία που ζούμε εδώ και δεκαετίες με αποκορύφωμα την ελεεινή συμφωνία  των Πρεσπών και τις τελευταίες της παρενέργειες. Και μία συζήτηση βέβαια στην οποία υπεισέρχονται μοιραία και αναφορές σε άλλα σοβαρά εθνικά θέματα, όπως οι επικείμενες Πρέσπες του Αιγαίου, η Θράκη, οι σχέσεις μας με τη Ρωσία κλπ. 

Ακούστε την ολόκληρη πιο κάτω:

Η Ευρωπαϊκή επιτροπή προτείνει νομοσχέδιο για την Ψηφιακή Ταυτότητα για όλους τους Ευρωπαίους


Η ψηφιακή πυξίδα 2030 της Επιτροπής καθορίζει μια σειρά από στόχους και ορόσημα που θα βοηθήσει στην επίτευξη της Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Ταυτότητας. Για παράδειγμα, έως το 2030, όλες οι βασικές δημόσιες υπηρεσίες θα πρέπει να είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο, όλοι οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικά ιατρικά αρχεία. και το 80% των πολιτών θα πρέπει να χρησιμοποιούν μια λύση eID.

Η Επιτροπή πρότεινε σήμερα ένα πλαίσιο για μια ευρωπαϊκή ψηφιακή ταυτότητα που θα είναι διαθέσιμο σε όλους τους πολίτες της ΕΕ, τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις στην ΕΕ. Οι πολίτες θα μπορούν να αποδεικνύουν την ταυτότητά τους και να μοιράζονται ηλεκτρονικά έγγραφα από τα πορτοφόλια ευρωπαϊκής ψηφιακής ταυτότητας με το πάτημα ενός κουμπιού στο τηλέφωνό τους. Θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες με την εθνική τους ψηφιακή ταυτοποίηση, η οποία θα αναγνωρίζεται σε όλη την Ευρώπη. Οι πολύ μεγάλες πλατφόρμες θα πρέπει να αποδέχονται τη χρήση πορτοφολιών ευρωπαϊκής ψηφιακής ταυτότητας κατόπιν αιτήματος του χρήστη, για παράδειγμα για να αποδείξουν την ηλικία τους.

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΦΡΙΞΤΕ! Οι δαίμονες του Π.Ο.Υ. έχουν σε στόχο από καιρό τα παιδιά,τώρα απλά έπεσαν οι μάσκες τους έχουν γίνει ξεδιάντροποι. ΒΙΝΤΕΟ ΣΟΚ !


Η εκπαιδευτικός (δεν είναι υπέρ) απλά ενημερώνει τους γονείς για την εγκύκλιο που ήρθε στο σχολείο της με την σφραγίδα του ΠΟΥ, (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) για νομιμοποίηση του σέξ και την νομιμοποίηση της διαστροφής στα παιδιά!

Ο τρελλο-Κώστας των Καρυών


Ο γερο-Κώστας, όταν πρωτοσυνάντησε στην Καψάλα τον γερο-Δαμασκηνό Αγιοβασιλειάτη, τον απεκάλεσε με το όνομά του, χωρίς να τον γνωρίζη. Μίλησαν και του είπε εμπιστευτικά ο γερο-Κώστας ότι είναι αγενεαλόγητος Μικρασιάτης, θεολόγος και αδόκιμος συγγραφεύς. Τον ρώτησε για κάτι που τον απασχολούσε, και ο γερο-Κώστας του είπε: «Εκεί βρίσκεσαι ακόμα, γερο-Δαμασκηνέ; Όποιος δεν πολεμείται από αυτόν τον ασυνήθιστον λογισμόν, μοναχός δεν γίνεται». Οι απλοί του λόγοι ανέπαυσαν τον γερω-Δαμασκηνό.
Τελικά, ο γερο-Κώστας δεν ήταν τρελλός, όπως τον θεωρούσαν μερικοί, αλλά ήταν θεολόγος και συγγραφέας δύο βιβλίων: «Ο άνθρωπος, το άνθος του ουρανού και της γης», και, «Πώς εγνώρισα το Άγιον Όρος και πώς το αφήνω».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023


Ὁ Ἅγιος Νικηφόρος ὁ Ὁμολογητής Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως


Τοῦ Πατριάρχου Πατριάρχης πλησίον,
Θείου γέροντος, Ἀβραὰμ Νικηφόρος.
Δευτερίῃ Νικηφόρος εἰς Ἐδὲμ εὕρατο μοίρην.

Ὁ Ἅγιος Νικηφόρος, ὁ Ὁμολογητής, γεννήθηκε στὴν Κωνσταντινούπολη, τὸ 758 μ.Χ., ἀπὸ περιφανεῖς καὶ εὐσεβεῖς γονεῖς, τὸ βασιλικὸ γραμματέα καὶ νοτάριο Θεόδωρο καὶ τὴν Εἰρήνη. Ὁ πατέρας του ἐξορίσθηκε ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα Κωνσταντίνο Ε’ τὸν Κοπρώνυμο (741 – 775 μ.Χ.) στὰ Μύλασσα τῆς Καρίας καὶ μετὰ στὴ Νίκαια, ὅπου μετὰ ἑξαετία ἀπέθανε, διότι ἦταν ὑπέρμαχος τῶν ἱερῶν εἰκόνων.

Πέμπτη 1 Ιουνίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 58ο)

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

 
….Εἴμεθα 1000. Τό πατρικό μας σπίτι ἐκάηκε ἀπό τρεῖς μεριές!
Τρεῖς μεγάλοι ἐμπρησταί (Ἰταλοί, Γερμανοί, Βούλγαροι) ἐπῆραν τόν δαυλόν καί ἀπό ἕνα μῖσος ἄγριον ἐναντίον τοῦ λαοῦ μας, μέσα εἰς τά 3 ½ χρόνια τῆς σκλαβιᾶς μας, μετέβαλον τήν ὡραίαν μας Πατρίδα εἰς ἐρείπια. Ἐπί τέλους ηὐδόκησε ὁ παντοδύναμος Θεός τῶν πατέρων μας νά ἐλευθερωθῶμεν. Ἀλλά -δυστυχία μας-, ἐνῶ περιμέναμεν ὅλοι νά ἀπολαύσωμεν τά ἀγαθά τῆς ἐλευθερίας μας, παρουσιάσθει ὁ τέταρτος ἐμπρηστής, χειρότερος τῶν τριῶν πρώτων: