Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019

Ούτε «πρόσφυγες» – ούτε «μετανάστες»!


Γράφει ο Θανάσης Κ.

Σήμερα θα σας γράψω για άλλα ψέματα που λέγονται – κυρίως από Συριζαίους, αλλά όχι μόνο – για τα «δικαιώματα» που οφείλει (ή δεν «οφείλει») να δώσει μια χώρα στους πρόσφυγες και μετανάστες που δέχεται.

Με αφορμή την προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ, λίγες βδομάδες πριν την εκλογές να δώσει αριθμό ΑΜΚΑ σε όλους όσους έχουν αφιχθεί παράνομα αδιακρίτως.
Πράγμα που αποτελούσε:
  • πλήρη… υγειονομική κάλυψη χιλιάδων λάθρο,
  • -τους νομιμοποίησε de facto,
  • -δημιούργησε ένα «κράχτη» για να μας έλθουν πολλαπλάσιοι,
  • -απειλούσε με πλήρη διάλυση το ασφαλιστικό σύστημα συνολικά,
  • -και μπλόκαρε τα ΚΕΠ όλης της χώρας, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται ούτε οι νόμιμοι δικαιούχοι Έλληνες πολίτες.

Δ.Ι.Σ: Να εφαρμοσθούν οι αποφάσεις του Σ.τ.E για τα Θρησκευτικά - π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης (ΒΙΝΤΕΟ)


Στὴν προηγούμενη ἐκπομπὴ του, ὁ π. Ἀρσενίος ξεκίνησε λέγοντας ὅτι εἴχαμε δυσάρεστα νέα ἀπὸ τὸ μέτωπο τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν καὶ γενικότερα ἀπὸ τὸ μέτωπο τῆς ἐκπαιδεύσεως.

Αὐτὴ τὴν φορὰ ὅμως, μᾶς λέει ὅτι ὑπάρχουν εὐχάριστα νέα!

Τὰ εὐχάριστα νέα εἶναι, πὼς ἡ Δ.Ι.Σ. τῆς Ἑκκλησίας τῆς Ἑλλᾶδος, στὴν συνεδρία τῆς 1ης Ὀκτωβρίου, ἀποφάσισε νὰ ζητήση ἀπὸ τὸ ὑπουργεῖο παιδείας νὰ ἐφαρμοστῆ ἡ ἀπόφασις τοῦ Σ.τ.Ε., ἡ ὁποῖα ἐξεδόθει πρὶν ἀπὸ μιά ἑβδομάδα περίπου καὶ ἡ ὁποῖα χαρακτηρίζει τὰ θρησκευτικὰ Γαβρόγλου ὅπως καὶ τοῦ Φίλη, παράνομα καὶ ἀντισυνταγματικά.

Ὁ Τσὲ Γκεβάρα ἐφέρθη ἀπανθρώπως ἀπέναντι πρὸς τοὺς ὁμοφυλοφίλους καὶ ὄχι ἡ Ἐκκλησία


Τοῦ κ. Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Μὲ λύπη μεγάλη εἴδαμε στὸ διαδίκτυο τὸν τελευταῖο καιρό, ἐξ ἀφορμῆς τοῦ ἀνακινηθέντος θέματος γιὰ τὴν ὁμοφυλοφιλία, πολλοὺς σχολιαστὲς νὰ βρίσκουν ἀφορμὴ νὰ ἐξωτερικεύσουν καὶ τὸ ἀντιεκκλησιαστικὸ φρόνημά τους. Πέραν τῶν ἀπαράδεκτων ὕβρεων στὸ διαδίκτυο κατὰ τοῦ Μητροπολίτη Μόρφου, ποὺ οὔτε τὴ μακαριστὴ μητέρα του σεβάστηκαν, 

βρῆκαν ἀφορμὴ κάποιοι νὰ βγάλουν γιὰ μία ἀκόμα φορά τὸ μένος τους πρὸς τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Κύπρο καὶ πρὸς τὴν Ἐκκλησία γενικότερα. Δὲν εἴδαμε νὰ εὐαισθητοποιεῖται ὅμως κανένας γιὰ τὴν μεγάλη ὕβρη γιὰ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Κύπρου σὲ κυπριακὴ ἐφημερίδα καὶ μάλιστα ἐξ ἀφορμῆς τῶν δηλώσεων τοῦ Μητροπολίτη Μόρφου.

Να συναντάμε ανθρώπους του Θεού για να παίρνουμε δύναμη.


Προχθές βρέθηκα μ' έναν ιερομόναχο, έμπειρο κι ασπρισμένο. Πήγα κατά τις οκτώ το απόγευμα κι έφυγα στις δώδεκα μα αισθανόμουν σα να έκατσα μαζί του ελάχιστα. Οι άνθρωποι που 'χουν ζήσει στα μοναστήρια προκαλούν μιαν απίστευτη οικειότητα. 

Έτυχε να πάω κάποτε στο μοναστήρι των Αγ. Σεργίου και Βάκχου στη λιβανέζικη έρημο. Σ' ένα άλλο ταξίδι στο μοναστήρι του Αγ. Ιωάννη του Θεριστή στη Κάτω Ιταλία. Κάποιες φορές στο Άγιο Όρος, στην Αγίου Παύλου και στη Νέα Σκήτη. Το συναίσθημα κοινό. 

Οι μοναχοί μοιάζουν μεταξύ τους. Δεν είναι ούτε το ρούχο, ούτε τα μούσια, ούτε τα μαλλιά. Έχει να κάνει σε σχέση με τον τρόπο και το βλέμμα. Όταν σε τρώει το άγχος, το βλέμμα σου δείχνει τρομαγμένο. Ας κοιτάξουμε τα πρόσωπα των άλλων στη στάση του λεωφορείου... 

Δυτικοί Σταυροφόροι εναντίον της Ορθόδοξης Ρωσίας με συμμάχους «Ορθοδόξους»


Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.


Δὲν ἡσύχασε ὁ Διάβολος οὔτε θὰ ἡσυχάσει ἀπὸ τὸ νὰ διώκει καὶ νὰ πολεμεῖ τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ.

Κατὰ τὴν διάρκεια τῆς πρώτης χιλιετίας ξεσήκωσε τοὺς Ἑβραίους κατ᾽ ἀρχὴν καὶ κατόπιν τοὺς εἰδωλολάτρες, ποὺ προκάλεσαν φοβεροὺς διωγμοὺς καὶ μαρτύρια ἐναντίον τῶν Χριστιανῶν, δὲν κατόρθωσαν ὅμως νὰ τὴν ἐκθεμελιώσουν, ὅπως ἐπεδίωκαν, γιατί ἀκρογωνιαῖος λίθος καὶ θεμέλιό της εἶναι ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός.

Μετὰ τὸν θρίαμβο ποὺ τῆς ἐξασφάλισε, θεόθεν παρακινηθείς, ὁ ἰσαπόστολος αὐτοκράτωρ Μ. Κωνσταντῖνος ἀντιμετώπισε χειρότερους ἐχθρούς, ἐσωτερικοὺς τώρα, ἀπὸ τὰ σπλάγχνα της, τὶς πάμπολλες αἱρέσεις καὶ τὰ σχίσματα, τὰ ὁποῖα ἀπέκοψε μὲ τοὺς Ἁγίους καὶ Θεοφόρους Πατέρες ὡς σεσηπότα τμήματα καὶ διεφύλαξε τὴν ὑγεία καὶ τὴν πνευματική της δύναμη καὶ ἰκμάδα.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ φιλαυτία μᾶς στερεῖ τὴν εἰρήνη καὶ τὴν χαρὰ



– Τί φταίει, Γέροντα, καὶ δὲν εἶμαι πάντοτε εἰρηνική;

– Δὲν ἐλευθερώθηκες ἀπὸ τὸν ἑαυτό σου, εἶσαι σκλάβα στὸν παλαιό σου ἄνθρωπο. Κοίταξε νὰ πετάξης τὸν ἑαυτό σου, γιατί, ἂν δὲν πετάξης τὸν ἑαυτό σου, θὰ σὲ πετάξη ὁ ἑαυτός σου. 

Ὅποιος ἔχει φιλαυτία, δὲν μπορεῖ νὰ ἔχη ἀνάπαυση, εἰρήνη ψυχῆς, γιατὶ δὲν εἶναι ἐσωτερικὰ ἐλεύθερος. Εἶναι σὰν τὴν χελώνα καὶ τὸ περπάτημά του εἶναι σὰν τῆς χελώνας. Βγάζει ἐλεύθερα τὸ κεφάλι της ἡ χελώνα; Τὸν περισσότερο καιρὸ μένει κλεισμένη στὸ καβούκι της.

– Νομίζω, Γέροντα, ὅτι θεωρητικὰ πιάνω τὸν ἑαυτό μου, στὴν πράξη ὅμως...

– Ἡ ἐφαρμογὴ εἶναι δύσκολη· ἐκεῖ ζορίζεται ὁ παλαιὸς ἄνθρωπος. Ἂν ὅμως δὲν ζορίσουμε φιλότιμα τὸν παλαιό μας ἄνθρωπο, θὰ μᾶς ἀνατινάξη τὴν πνευματική μας οἰκοδομή.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Ἱερόθεος

 
Ἱερόθεος ἱερώθη σοι πάλαι,
Νῦν δ' αὖ μεταστάς, καὶ συνήφθη σοι Λόγε.
Ἠοῖ σῆμα κάλυψε τετάρτῃ Ἱερόθειον.

Ο Άγιος Ιερόθεος ήταν πλατωνικός φιλόσοφος και ένας από τα εννέα μέλη του Συμβουλίου της Γερουσίας του Αρείου Πάγου. Αφού δέχθηκε και διδάχθηκε την πίστη του Χριστού από τον Απόστολο Παύλο, χειροτονήθηκε πρώτος επίσκοπος Αθηνών. Μαθητής του υπήρξε ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης (βλέπε 3 Οκτωβρίου), ο οποίος στα συγγράμματά του πλέκει εγκώμια για τον δάσκαλό του.

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

Έχουμε ως απολογία των αμαρτιών μας τις παραβάσεις των άλλων!


Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος

Εγίναμε όλοι ευσεβείς μόνο σ' ένα πράγμα, στο να κατηγορούμε τους άλλους ως ασεβείς. Χρησιμοποιούμε ως δικαστάς μας τους άθεους, ρίχνουμε τα άγια στους σκύλους και πετούμε μπροστά στους χοίρους τα μαργαριτάρια, κοινολογώντας τα ιερά σε αυτιά και ψυχές ασεβών. 

Εκτελούμε οι τρισάθλιοι ακριβώς τις επιθυμίες των εχθρών μας και δεν ντρεπόμαστε να ζούμε σε πλήρη ανηθικότητα. Ξένοι εντελώς προς την πίστιν μας, σωστοί Μωαβίται και Αμμανίται, οι οποίοι ούτε επιτρέπονταν να πλησιάσουν την Εκκλησία του Κυρίου, ερευνούν και αλωνίζουν μέσα στα αγιώτατά μας. 

Τι είναι η Ορθοδοξία - Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)


Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)
Καθηγητού Πανεπιστημίου

Μέσα όμως σ’ αυτήν την εξέλιξι υπάρχει και η αντεπίθεσις των Ορθοδόξων, του Ορθοδόξου πολιτισμού. Τι είναι όμως Ορθόδοξος πολιτισμός; Είναι πολιτισμός με την έννοια του Δυτικού πολιτισμού; 

Όχι. Δεν είναι πολιτισμός η Ορθοδοξία, και ας την ονομάζη ο Toynbee Ορθόδοξο πολιτισμό. Γιατί; Διότι η Ορθοδοξία είναι επιστήμη και μάλιστα ιατρική επιστήμη σύμφωνα με τα σημερινά κριτήρια. Όχι πολιτισμός. 

Δεν είναι η Ορθοδοξία πολιτικό ή κοινωνικό σύστημα. Διότι αναφέρεται στην προσωπική σωτηρία του ανθρώπου, δηλαδή στην σωτηρία της ψυχής του. Η Ορθοδοξία βασίζεται σ’ αυτά τα δύο: Στο «ο Λόγος σαρξ εγένετο» (Ιω. 1, 14) και στο «εν τω Άδη ουκ έστι μετάνοια». Βέβαια μέσα στην Ορθοδοξία υπάρχουν προϋποθέσεις για να δημιουργήση πολιτισμό. 

ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΕΣΒΟ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΚΩΣ;

Η Ένωση Αστυνομικών Β΄ Δωδεκανήσων καταγγέλλει την Πολιτεία…


Του Παναγιώτη Αποστόλου
Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου
egerssi@otenet.gr

Φαντάζομαι, πως όλοι ενημερωθήκατε για το τι ακριβώς συνέβη στο Hot Spot στη Μόρια της Λέσβου, όπου “φιλοξενούνται” μετανάστες οι οποίοι παρανόμως εισήλθαν στη χώρα μας!

Στα Συστημικά ΜΜΕ της Πατρίδος μας έγινε ένας κακός χαμός από τη “ζεστή” είδηση! Έκαναν όλοι οι αργυρώνητοι κονδυλοφόροι των ιδιωτικών καναλιών, πως δεν γνώριζαν τίποτε, έκαναν λες και έπεσαν ξαφνικά από το φεγγάρι και αντιλήφθηκαν την ωμή πραγματικότητα που βιώνουν οι Έλληνες στη χώρα τους!

Έκρυθμη η κατάσταση στη Μόρια, έγραψαν! Εικόνες χάους στο Hot Spot στη Μόρια! Ανεξέλεγκτη η κατάσταση! Δυο νεκροί από τα άγρια επεισόδια και τις συγκρούσεις ομάδων! Επιτέθηκαν στους αστυνομικούς και τους πυροσβέστες!

ΦΕΣΤΙΒΑΛ «ΔΗΜΗΤΡΙΑ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 28 Σεπτεμβρίου έως τις 20 Οκτωβρίου. ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ!!!!.... (ΒΙΝΤΕΟ)

Στα 54α Δημήτρια η Θεσσαλονίκη, οι άνθρωποί της και οι τέχνες θα συναντηθούν για μια ακόμη χρονιά. 

Θέατρο, χορός, μουσική, performances, εικαστικά, συνέδρια, εκδηλώσεις και παράλληλες δράσεις θα αποτελέσουν τον βασικό κορμό της φετινής διοργάνωσης, με άξονα την δημιουργικότητα με κάθε καλλιτεχνικό μέσο και τον πολιτισμό ως ένα ταξίδι για όλους.

Από τις 29 Σεπτεμβρίου έως και τις 21 Οκτωβρίου θα διαρκέσουν τα 54α Δημήτρια του Δήμου Θεσσαλονίκης, διατηρώντας την παράδοση του μεγαλύτερου θεσμού της πόλης για πάνω από μισό αιώνα και βάζοντάς την σε έναν παλμό που τον χρειάζεται για να παραμένει ζωντανή και ζωηρή.

Ο κόσμος τρελάθηκε! Σύγχυση φοβερή! Δεν εξηγείται αλλιώς αυτό που συμβαίνει με τα «ΔΗΜΗΤΡΙΑ» στην Θεσσαλονίκη


Εἶναι θέμα ἀξιοπρέπειας ἀπὸ πλευρᾶς τοῦ Δήμου Θεσσαλονίκης ἡ ἀλλαγὴ ὀνόματος τῶν «ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ»

Γράφει ὁ Σάββας Ἠλιάδης, Δάσκαλος – Κιλκίς

Ὁ κόσμος τρελάθηκε! Σύγχυση φοβερή! Δὲν ἐξηγεῖται ἀλλιῶς αὐτὸ ποὺ συμβαίνει μὲ τὰ «ΔΗΜΗΤΡΙΑ» στὴν Θεσσαλονίκη. Ἄνοιξα τὸ φετινὸ πρόγραμμα, τὸ ὁποῖο δημοσιεύτηκε ἀπὸ τὸν ἁρμόδιο φορέα, τὸ διάβασα καὶ ντράπηκα γιὰ τὴν κατάντιά μας! Ἀηδίασα! 

Γιὰ τὴν κατάντια τῶν Θεσσαλονικέων κυρίως. Γιὰ τὴν ἀδιαφορία καὶ τὴν ἀνοχὴ στὴν πλήρη ἀπαξίωση κάθε ἑλληνικοῦ καὶ ὀρθοδόξου. 

Λίγη ἀξιοπρέπεια, λίγος σεβασμός, λίγη συστολὴ μπροστὰ στὰ ἅγια καὶ ἱερὰ τῶν συμπολιτῶν τους! Τί σχέση ἔχει ὁ ἅγιος μὲ ὅλα αὐτά πού περιέχει τὸ πρόγραμμα; 

ΔΙΗΓΗΣΗ ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΡΣΕΝΙΟ


Ο Μέγας Αρσένιος (4ος -5ος αἰώνας), ὁ ἀρνητής κάθε σωματικῆς ἀπολαύσεως, εἶχε τήν συνήθεια νά διηγεῖται στούς πατέρες ὠφέλιμες ἱστορίες καί ὀπτασίες του, τίς ὁποῖες ἀπέδιδε σέ ἄλλα πρόσωπα, γιά ν’ ἀποφύγει ὁ ἴδιος τήν κενοδοξία.

''Κάποτε'', διηγήθηκε ὁ ὅσιος, ''ἕνας ἡλικιωμένος μοναχός, ἐνῶ καθόταν στό κελλί του, ἄκουσε ἀγγελική φωνή νά τοῦ λέει:

''- Βγές ἔξω, νά σοῦ δείξω τήν ἀξία τῶν ἔργων τῶν ἀνθρώπων.

''Βγῆκε ὁ μοναχός καί ἀκολούθησε τόν ἄγγελο σέ κάποιο τόπο, ὅπου ἕνας ἄνθρωπος ἔκοβε ξύλα. Ὅταν τελείωσε, τά ἔδεσε καί προσάθησε νά τά σηκώσει, ἀλλά δέν μπόρεσε. Ἄφησε τότε κάτω τό δεμάτι, πρόσθεσε κι ἄλλα ξύλα καί διαρκῶς συνέχιζε νά προσθέτει.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης συνυπέγραψε άρθρο για το κλίμα με γυναίκα Αρχιεπίσκοπο


Του Μανώλη Κείου

Μετά τους Ουνίτες ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος συναντήθηκε χθες και με γυναίκα Επίσκοπο!!!

Κατά τα άλλα το πρόβλημα της Ορθοδοξίας είναι η διαίρεση στο ουκρανικό….

Η συνάντηση έλαβε χώρα στην Ουψάλα, με την Αρχιεπίσκοπο της Εκκλησίας της Σουηδίας Antje Jackelén και τα μέλη της Επισκοπικής Συνέλευσης Σουηδίας.
Η Αρχιεπίσκοπος Ουψάλας και πάσης Σουηδίας παρέθεσε δεξίωση προς τιμήν του ενώ ο κ. Βαρθολομαίος και η γυναίκα Αρχιεπίσκοπος υπέγραψαν κείμενο για την κλιματική αλλαγή, το οποίο δημοσιεύθηκε στην ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδα Dagens Nyheter στις 24 Σεπτεμβρίου 2019.

Η Μεριέμ του Τούρκου


Ένα αντίγραφο της  θαυματουργής εικόνας τού «Άξιόν εστι», που μεταφέρθηκε από τους πρόσφυγες στην Ελλάδα (*) μετά τον διωγμό του 1822, κρύβει την ακόλουθη θαυμαστή ιστορία:

Στα χρόνια της ελληνικής επαναστάσεως του 1821, λίγο πριν τη μεγάλη καταστροφή της Χίου, το νησί λεηλατήθηκε από τους Τούρκους. Δύο Έλληνες, ενώ έφευγαν για να γλυτώσουν, συνάντησαν ένα Τούρκο. 

Εκείνος τότε τους έδωσε μια εικόνα, λέγοντας:
– Πάρετε αυτή τη Μεριέμ (Μαρία).

Οι Έλληνες κοντοστάθηκαν διστακτικοί, οπότε ο Τούρκος εξηγήθηκε:

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 3 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης

 
Τέμνῃ κεφαλήν· καὶ τὸ λοιπὸν ὡς μέγα!
Ἄρας γὰρ αὐτήν, Διονύσιε τρέχεις.
Τμηθεὶς Διονύσιε τρίτῃ κεφαλὴν θέες αἴρων.


Ἔρωτι φλεγόμενος τοῦ σοῦ Δεσπότου,
τῇ φλογὶ παρέδωκας σαὐτὸν ἡδέως.
Τρίτη Ὀκτωβρίοιο θάνε Διονύσιος.

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019

Ιερομόναχος Θεοδόσιος Καρουλιώτης (1869 - 2 Οκτωβρίου 1937)


Γεννήθηκε στην επαρχία Σαράτοφ της Ρωσίας το 1869. Από μικρός αγάπησε την προσευχή, την οποία δίδασκε και στους συνομίληκούς του, αγόρια και κορίτσια, που τον σέβονταν ως Γέροντα του μικρού «κοινοβίου» τους. Αγάπησε τη μάθηση κι έφθασε ν’ αποφοιτήσει από τη θεολογική Ακαδημία του Καζάν. Εκεί εκάρη μοναχός και χειροτονήθηκε ιερεύς.
 
Το 1901 ήλθε στο Άγιον Όρος και αγωνίσθηκε σε διάφορα Κελλιά και Καλύβες της Καψάλας και του Αγίου Βασιλείου. Από το 1913 εγκαταστάθηκε στα Καρούλια. Αγαπούσε ιδιαίτερα τη μελέτη του μυροβόλου Συναξαριστή. 
 
Αγωνιζόταν σθεναρά να μιμηθεί τους άγιους, να νικήσει τον θυμό, που τον ταλαιπωρούσε, να φθάσει στην απάθεια. Εκάρη μεγαλόσχημος μοναχός από τον Γέροντα Ιγνάτιο τον Πνευματικό (†1927).

Τελεβάντιες αποκαλύψεις!


Μόλις έπεσε στην αντίληψή μου ένα άρθρο του κ. Παναγιώτη Τελεβάντου με τον μυστηριώδη τίτλο «ΟΤΑΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΥΧΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ». 

Σε αυτό το άρθρο ο κ. Τελεβάντος παρουσιάζει ένα μικρό απόσπασμα από δικό μου άρθρο [«Αμετανόητες διευκρινίσεις με σκοτεινές παραμέτρους»], κάνει έναν πρόχειρο και επιφανειακό σχολιασμό και καταλήγει στο κάτωθι συμπέρασμα: 


«Οι ανελέητες επιθέσεις της ομάδας του π. Θεόδωρου Ζήση εναντίον του Σεβ. Ναυπάκτου και άλλων παραδοσιακών κληρικών γίνονται -όπως όλα δείχνουν-, επειδή υπάρχει ειλημμένη απόφαση να προχωρήσει σε Σχίσμα, υπό την ομπρέλλα της Ρωσσικής Εξαρχίας ή της ROCOR, που πιθανώτατα θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα, αν η Εκκλησία της Ελλάδος αποφασίσει συνοδικά να αναγνωρίσει την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.»

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ ἀγάπη μεταξὺ τῶν συζύγων



– Ἔγραψες, Γερόντισσα, εὐχὲς στὸν Δημήτρη ποὺ παντρεύεται;

– Ἔγραψα, Γέροντα.

– Φέρε τὴν κάρτα νὰ συμπληρώσω κι ἐγώ: «Ὁ Χριστὸς καὶ ἡ Παναγία μαζί σας. Σοῦ δίνω εὐλογία, Δημήτρη, νὰ μαλώνης μὲ ὅλον τὸν κόσμο, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν Μαρία! Τὸ ἴδιο καὶ στὴν Μαρία!». Γιά νὰ δῶ, θὰ καταλάβουν τί ἐννοῶ; 

Μὲ ρώτησε κάποιος: «Γέροντα, τί ἑνώνει περισσότερο τὸν ἄνδρα μὲ τὴν γυναίκα;». «Ἡ εὐγνωμοσύνη», τοῦ λέω. Ὁ ἕνας ἀγαπάει τὸν ἄλλον γι᾿ αὐτὸ ποὺ τοῦ χαρίζει. Ἡ γυναίκα δίνει στὸν ἄνδρα τὴν ἐμπιστοσύνη, τὴν ἀφοσίωση, τὴν ὑπακοή. Ὁ ἄνδρας δίνει στὴν γυναίκα τὴν σιγουριὰ ὅτι μπορεῖ νὰ τὴν προστατέψη. Ἡ γυναίκα εἶναι ἡ ἀρχόντισσα τοῦ σπιτιοῦ, ἀλλὰ καὶ ἡ μεγάλη ὑπηρέτρια. Ὁ ἄνδρας εἶναι ὁ κυβερνήτης τοῦ σπιτιοῦ, ἀλλὰ καὶ ὁ χαμάλης.

Ξέφυγαν: Ἀλβανικὰ χωριὰ ἡ Κόνιτσα, ὁ Γράμμος καὶ τὸ Δελβινάκι γιὰ Ἀλβανὸ Βουλευτή!


Σὲ πρόκληση δίχως ὅρια προέβη ἀλβανὸς βουλευτής, καὶ μάλιστα ἀπὸ τὸ βῆμα τοῦ ἀλβανικοῦ Κοινοβουλίου, ἀναφερόμενος σὲ ἀλβανικὰ χωριὰ ποὺ ἔχει προσαρτήσει ἡ Ἑλλάδα. 

Ὁ νέος βουλευτὴς τῆς ἀντιπολίτευσης, Κοστὰκ Πάπα, ποὺ εἰσῆλθε στὸ Κοινοβούλιο ἀπὸ τὸν κατάλογο τοῦ Δημοκρατικοῦ Κόμματος στὴν περιοχὴ τῶν Τιράνων, ἐπέκρινε τὴν κυβέρνηση γιὰ τὴν ἐδαφικὴ μεταρρύθμιση καὶ σύμφωνα μὲ αὐτὸν δὲν βοηθᾶ τὰ ἀλβανικὰ χωριὰ ποὺ βρίσκονται πέρα ἀπὸ τὰ ἑλληνικὰ σύνορα. 

Μάλιστα ὁ Πάπα ἀνέφερε ὡς ἀλβανικὰ χωριὰ τὴν Κόνιτσα, τὸν Γράμμο καὶ τὸ Δελβινάκι, ἐπικρίνοντας τὴν κυβέρνηση γιὰ τοὺς χειρισμούς της, λέγοντας «θὰ ἀφήσετε... 

Έτοιμοι για “επιθετικό χτύπημα” οι Τούρκοι;



Γράφει ο Παναγιώτης Αποστόλου

Μήνες τώρα είναι ζήτημα συζητήσεως και προβληματισμού σε κυβερνητικό επίπεδο, σε διπλωματικούς κύκλους, αλλά και σε διάφορες υψηλόβαθμες “δεξαμενές σκέψεως” (think tank), εάν και πότε ο Σουλτάνος της Τουρκίας Ρ. Τ. Ερντογάν θα δημιουργήσει “θερμό επεισόδιο” στο Αιγαίο Πέλαγος, προκειμένου να ισχυροποιήσει δεδομένα συνεκμετάλλευσης του ορυκτού πλούτου, που κρύβει στα “σωθικά” του το ελληνικό Αρχιπέλαγος!

Η υψηλότατη και άκρως έγκυρη πληροφόρησή μας, λέγει πως κατά το πρόσφατο παρελθόν, δόθηκαν οι ευκαιρίες στον Ερντογάν προκειμένου να επιχειρήσει ένα “θερμό επεισόδιο”, δεχόμενος άλλωστε πιέσεις από το έμπιστο περιβάλλον του προς αυτόν τον σκοπό!

Ωστόσο εκείνος, δεν θεωρούσε κατάλληλη καμιά από τις ευκαιρίες που του δόθηκαν, παρ΄ ότι το περιβάλλον του θεωρούσε, ότι θα έπρεπε να εκμεταλλευτεί την διστακτικότητα, ίσως και τον φόβο που επιδίκνυε η προηγούμενη, αλλά και η σημερινή ελληνική κυβέρνηση στην προκλητικότητα της δικής τους κυβερνήσεως!

Μνημόσυνα: Δυστυχώς τα καταντήσαμε μια κοινωνιολογική θεατρική παράσταση


π. Σπυρίδων Σκουτής


Δεν θα αναλύσουμε τι είναι τα μνημόσυνα αλλά το πώς μετέχουμε σε αυτά. Δυστυχώς τα μνημόσυνα έχουν καταντήσει μια κοινωνιολογική παράσταση.

Μια θεατρική παράσταση με τους συγγενείς να μένουν στρατιωτάκια ακούνητα , αμίλητα και αγέλαστα σε όλη την διάρκεια της ακολουθίας. Βλέπουμε πολλές φορές το κόλυβο μόνο του μαζί με την φωτογραφία του μακαρίτη ή της μακαρίτισσας. Οι συγγενείς έρχονται μετά την τρίτη καμπάνα ή μετά το ευαγγέλιο.

Έχουμε και περιπτώσεις που έρχονται στο τέλος, για τον Όρθρο δεν το συζητάμε καν, το πολύ πολύ να έχει έρθει η γιαγιά της οικογένειας. Το κόλυβο είναι φυσικά παραγγελία λόγω του μεγέθους, πρόσφορο και αυτό από το φούρνο και στην Θεία Κοινωνία δεν μετέχει κανείς. 

Η σωτήρια υπομονή των θλίψεων


Ένας από τους πατέρες διηγήθηκε ότι ήταν κάποιος γέροντας μέθυσος, που δούλευε όλη μέρα την ψάθα, την πουλούσε στο χωριό και όσα χρήματα έβγαζε τα έπινε. 

Μετά από καιρό πήγε κάποιος αδελφός και έμεινε μαζί του. Δούλευε και αυτός κάθε μέρα την ψάθα, που την έπαιρνε και αυτήν ο γέροντας, την πουλούσε και έπινε όσα έβγαζε και από τις δυο, ενώ στον αδελφό έφερνε το βράδυ λίγο ψωμί.

Αυτό το έκανε τρία χρόνια, και ο αδελφός δεν του είπε τίποτε. Μετά όμως σκέφτηκε: «Να, είμαι γυμνός και το ψωμί μου το τρώω λιγοστό. Θα σηκωθώ λοιπόν να φύγω από εδώ». Ωστόσο το ξανασκέφτηκε: «Πού να πάω; Ας καθίσω καλύτερα· γιατί εγώ για τον Θεό ζω κοινοβιακά». Και αμέσως του φανερώθηκε ένας άγγελος και του είπε: «Να μην πας πουθενά, γιατί αύριο θα έρθω για εσένα».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Οἱ Ἅγιοι Κυπριανὸς καὶ Ἰουστίνη

 
Ἀλγεῖ Σατανᾶς, τὸν πάλαι φίλον βλέπων,
Ξίφει φιλοῦντα συνθανεῖν Ἰουστίνῃ.
Τμήθη δευτερίῃ σὺν Ἰουστίνῃ Κυπριανός.

Ὁ Ἅγιος Κυπριανὸς ἔζησε καὶ μαρτύρησε ἐπὶ αὐτοκρατορίας Δεκίου.

Γεννήθηκε στὴν Ἀντιόχεια τῆς Συρίας ἀπὸ ἐπιφανὴ καὶ πλούσια οἰκογένεια, ἡ ὁποία τοῦ εἶχε προσφέρει ἀξιόλογη μόρφωση.

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019

Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος: Ο πρώτος και ο δεύτερος Αδάμ


Ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα φωτισμένος ὁ Ἀπόστολος Παῦλος μᾶς παρουσιάζει γι΄ ἄλλη μιά φορά τά μυστήρια τοῦ Θεοῦ. Γράφοντας στούς Κορινθίους, μιλάει γιά δύο ἀνθρώπους:  

«Ὁ πρῶτος ἄνθρωπος ἐκ γῆς χοϊκός, ὁ δεύτερος ἄνθρωπος ὁ Κύριος ἐξ οὐρανοῦ. Οἷος ὁ χοϊκός, τοιοῦτοι καί οἱ χοϊκοί, καί οἷος ὁ ἐπουράνιος τοιοῦτοι καί οἱ ἐπουράνιοι· καί καθώς ἐφορέσαμεν τήν εἰκόνα τοῦ χοϊκοῦ, φορέσομεν καί τήν εἰκόνα τοῦ ἐπουρανίου».


Πρῶτος ἄνθρωπος εἶναι ὁ Ἀδάμ, πού ἔπλασε ὁ Θεός «χοῦν λαβών ἀπό τῆς γῆς», γι΄ αὐτό καί ὀνομάστηκε χοϊκός. Αὐτόν τον ἄνθρωπο τόν ἔβαλε ὁ Θεός μέσα στόν παράδεισο, ὅπου μποροῦσε νά συναναστρέφεται μέ τούς ἀγγέλους Του, νά Τόν δοξολογεῖ μαζί μ΄ αὐτούς καί νά δέχεται τίς θεῖες ἐλλάμψεις Του. 

Εἶχε ὅμως πάρει θεϊκή ἐντολή, νά μή φάει «ἀπό τοῦ ξύλου τοῦ γινώσκειν καλόν καί πονηρόν», γιά νά μήν παραδοθεῖ στόν θάνατο. Ἀλλ΄ αὐτός, παραβαίνοντας τήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ, ἔφαγε ἀπό τό δέντρο τῆς γνώσεως τοῦ καλοῦ καί τοῦ κακοῦ. Καί μόλις ἔφαγε, ἔχασε τήν ἀθωότητά του καί εἶδε τήν γύμνωσή του.