Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2020

Ο Χριστός δίδαξε με την ζωή του την υπακοή των παιδιών προς τους γονείς


Γράφει ὁ Σάββας Ἠλιάδης

Τώρα, ποὺ τελείωσαν οἱ διακοπὲς καὶ ξαναρχίζουν τὰ σχολεῖα καὶ μαζὶ ὁ ἀγῶνας τῶν παιδιῶν στὸ ἔργο τῆς μαθητείας καὶ τῆς ὑπακοῆς στοὺς γονεῖς καὶ στοὺς δασκάλους, δημοσιεύουμε, μὲ ἀγάπη καὶ ἀγωνία, ἕνα μικρὸ πόνημα, ὥστε νὰ στηριχτοῦν ἀπὸ τὸν φωτισμένο λόγο τοῦ ἁγίου. Ἕνα ἀπόσπασμα διδακτικὸ καὶ ψυχωφελές, ἀπὸ τὴν ΚΓ' Μελέτη τοῦ βιβλίου «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ», τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου.

Σκέψου, ἀδελφέ, ὅτι ὁ Δεσπότης τῶν ἁπάντων, στὸν ὁποῖο ὑπακούουν ὅλα τὰ ὄντα, αὐτὸς τήρησε αὐστηρὴ καὶ μάλιστα ὑπερβολικὴ ὑπακοὴ στοὺς γονεῖς του, γιὰ τρεῖς λόγους. α). Γιὰ τὰ πρόσωπα στὰ ὁποῖα τὴν ἔκανε, β). γιὰ τὴν διάρκεια τοῦ χρόνου, ποὺ τὴν ἔκανε καὶ γ). γιὰ τὴν ποιότητά της.

Ἅγιος Παΐσιος: Ὁ πνευματικὸς ἄνθρωπος εἶναι «πῦρ καταναλίσκον»


– Γέροντα, πῶς μπορεῖ νὰ ζήση σήμερα κανεὶς μέσα στὴν κοινωνία σωστά, χριστιανικά, χωρὶς νὰ σκανδαλίζεται ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ ζοῦν μακριὰ ἀπὸ τὸν Θεό;

– Γιατί νὰ σκανδαλίζεται ἀπὸ τοὺς ἄλλους ποὺ δὲν εἶναι κοντὰ στὸν Θεό; Ἐὰν ἦταν μέσα σὲ μιὰ οἰκογένεια καὶ εἶχε ἕξι-ὀκτὼ ἀδέλφια καὶ ἕνα-δύο ἀπὸ αὐτὰ τὰ παρέσυρε ὁ σατανᾶς καὶ ζοῦσαν ἁμαρτωλὴ ζωή, θὰ τὸν σκανδάλιζε ἡ ἁμαρτωλὴ ζωή τους;

– Ὄχι, θὰ πονοῦσε, γιατὶ θὰ ἦταν ἀδέλφια του.

– Ἔ, λοιπόν, τὸ κακὸ βρίσκεται μέσα μας. Δὲν ἔχουμε ἀγάπη, γι' αὐτὸ δὲν νιώθουμε ὅλους τοὺς ἀνθρώπους ἀδελφούς μας καὶ σκανδαλιζόμαστε ἀπὸ τὴν ζωή τους. Ὅλοι εἴμαστε μιὰ μεγάλη οἰκογένεια καὶ εἴμαστε μεταξύ μας ἀδέλφια, γιατὶ ὅλοι οἱ ἄνθρωποι εἶναι παιδιὰ τοῦ Θεοῦ. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Ἡ Ὁσία Δομνίκη


Λιποῦσα τὴν γῆν οὐρανόφρων Δομνίκα,
Εἰς οὐρανοὺς ἀνῆλθεν, ὥσπερ ἠγάπα.
Δομνίκαν ὀγδοάτῃ πότμου λάβε νὺξ ἐρεβεννή.


Ἡ Ὁσία Δομνίκη ἔζησε κατὰ τὴν ἐποχὴ τῶν αὐτοκρατόρων Θεοδοσίου τοῦ Μεγάλου (379 – 395 μ.Χ.), Λέοντος A’ (457 – 474 μ.Χ.) καὶ Ζήνωνος (474 – 475 μ.Χ.). Καταγόταν ἀπὸ τὴν Καρθαγένη (Νέα Καρχηδόνα) τῆς Ἱσπανίας. Κατὰ τὴν θεία οἰκονομία πῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη, τὸ 384 μ.Χ., μαζὶ μὲ ἄλλες τέσσερις παρθένες, τὴ Δωροθέα, τὴν Εὐανθία, τὴ Νόννα καὶ τὴν Τιμοθέα καὶ ὕστερα ἀπὸ θεία ἀποκάλυψη βαπτίσθηκαν ὑπὸ τοῦ Πατριάρχου Νεκταρίου.

Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2020

Για την Σύναξη του Τιμίου Προδρόμου - Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (†)


Ήδη κλείνει το Δωδεκαήμερο με την Σύναξη της Εκκλησίας προς τιμήν του Τιμίου Προφήτου Προδρόμου, του αρχηγού του μοναχικού τάγματος. 

Όλες οι μορφές της Εκκλησίας είναι αγαπητές στους Μοναχούς. Ιδιαιτέρως όμως είναι εκείνες, οι οποίες άσκησαν και την οδό της μοναχικής ζωής. Και ο Τίμιος Πρόδρομος είναι ο κορυφαίος. 

Καταφρόνησε τον κόσμο, τα αγαθά του κόσμου, και αποσύρθηκε ενωρίτατα στην έρημο, ποθώντας τον Θεό. Και αξιώθηκε αυτός να γίνει και ο Πρόδρομος και ο Βαπτιστής του Σωτήρος Χριστού. Κέντρο της ζωής του ήταν ο Χριστός.

Και ο Μοναχός στην έρημο για τον Χριστό εξήλθε, για να δει τον Χριστό και να μπορεί να επαναλαμβάνει το του Τιμίου Προδρόμου: «Ίδε ο αμνός του Θεού ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου» (Ιω. 1:29). Και όχι μόνον να βλέπει τον Χριστό, αλλά και να εγκολπώνεται τον Χριστό, και να έχει τον Χριστό κατοικούντα εν τη καρδία αυτού.

Πρωτοφανής παρέμβαση της Μητρόπολης Πατρών στην ομιλία του π. Γκοτσόπουλου για το Ουκρανικό ζήτημα στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών



Γράφει ο Σπυρίδων Ζορμπαλάς

Αγαπητοί αδελφοί Χριστός Ετέχθη!

Επειδή όπως ήταν φυσικό, η ανακοίνωση της ματαίωσης της ομιλίας του π. Γκοτσόπουλου στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών προξένησε -και ευλόγως- απορίες και ενστάσεις οι οποίες στρέφονται λόγω της σοβαρότητας του θέματος και προς τον π. Αναστάσιο, θα ήθελα προς αποκατάσταση της Αλήθειας και γενικότερη ενημέρωση των πιστών να πω –έστω και με πιθανό προσωπικό κόστος- στην αγάπη σας τα εξής:

Η ομιλία του π. Αναστασίου για το Ουκρανικό ζήτημα που θα γινόταν στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών στις 8/1, ματαιώθηκε κατόπιν παρεμβάσεων του Μητροπολίτη Πατρών τόσο προς τον π. Αναστάσιο όσο και προς την διοίκηση της Σχολής.

Το σχίσμα και ο αγωγός: δουλευόμαστε ή μας δουλεύουν;



Γράφει ο Χαράλαμπος Μηνάογλου

Τέτοιες μέρες περίπου, πριν από έναν χρόνο, γράφαμε για τα τρία μεγάλα κακά που είχε κληροδοτήσει το 2018 στο 2019 απευχόμενοι, βέβαια, την ολοκλήρωσή τους. Δυστυχώς, από τα τρία αυτά μεγάλα κακά, το ουκρανικό σχίσμα, την συμφωνία των Πρεσπών και την επιβολή του ουδετερόθρησκου κράτους στην χώρα μας, μόνο το τρίτο τελικώς απεφεύχθη.

Το 2019 υπήρξε αναμφίβολα μία ιστορική χρονιά, ένα νέο 1054, που για χρόνια θα συζητούν οι άνθρωποι, όχι μόνο οι Έλληνες, λόγω του ουκρανικού σχίσματος, της απόσχισης τριών δηλαδή ορθοδόξων εκκλησιών από την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Οι συνέπειες του σχίσματος θα είναι ολέθριες και για τις τρεις αυτές Εκκλησίες και βεβαίως για τον φορέα τους, τον Ελληνισμό.

Αναγκαστικά έρχεται ανακήρυξη ΚΟΥΡΔΙΚΟΥ τις επόμενες μέρες. Η εμπλοκή ΗΠΑ- Ιράν τεμαχίζει το Ιράκ.


Κανείς δημοσιογράφος δεν θα προλαβαίνει τα γεγονότα.

«Ο πρωθυπουργός του Ιράκ Αντελ Αμπντούλ Μάχντι κάλεσε σήμερα το κοινοβούλιο να λάβει επειγόντως μέτρα και να τερματίσει την παρουσία ξένων στρατιωτικών δυνάμεων στην χώρα το ταχύτερο δυνατόν. Ενώ παραάλληλα η Βαγδάτη προσέφυγε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ

«Παρά τις εσωτερικές και τις εξωτερικές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουμε, παραμένει, επί της αρχής και στην πράξη, η καλύτερη επιλογή για το Ιράκ», είπε ο ιρακινός πρωθυπουργός κατά την διάρκεια ομιλίας του ενώπιον του ιρακινού κοινοβουλίου που συνεδριάζει εκτάκτως στην Βαγδάτη.

Η σφαγή των εμβρύων: Μέχρι και τον ένατο μήνα της εγκυμοσύνης μπορεί να γίνει έκτρωση με τον νέο Ποινικό Κώδικα!


Ο νέος Ποινικός Κώδικας (N. 4619/2019), ο οποίος τέθηκε σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου του 2019, επέφερε μεταξύ πολλών άλλων και ορισμένες αλλαγές (βλ. κατωτέρω τον συγκριτικό πίνακα), που αφορούν στο άρθρο 304 με τίτλο: «διακοπή της κύησης», καθώς και στο συναφές άρθρο 305. 

Οι εν λόγω τροποποιήσεις διατηρήθηκαν και με την ακόμα πιο πρόσφατη (Νοέμβριος 2019) προσπάθεια βελτίωσης (;) του Ποινικού Κώδικα (Ν. 4637/2019), και μολονότι είναι εξαιρετικά κρίσιμες για την προστασία της ζωής του αγέννητου παιδιού, δεν έχουν γίνει ευρύτερα γνωστές λόγω της έμφασης που δόθηκε σε άλλες τροποποιήσεις που εξυπηρετούσαν την πολιτική–κομματική αντιπαράθεση. 

Πανορθόδοξον μὲ ὅλους τοὺς Ἐπισκόπους.


ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ: 
Συμφωνούμε απολύτως με τα όσα αναφέρονται στο άρθρο. Μόνο που μετά από μία τέτοια Σύνοδο, θα κράξωμεν "εποιήσαμεν ουδέν" ΑΝ η Σύνοδος αυτή όλων των επισκόπων δεν ασχοληθεί εν Αγίω Πνεύματι:
α. Με τον αναθεματισμό της παναιρέσεως του οικουμενισμού.
β. Με τον αναθεματισμό της Συνόδου της Κρήτης και
γ. Με την αυτοκεφαλία του Ουκρανικού μορφώματος.
Καταθέτω ταπεινά ότι το "Ουκρανικό Θέμα" είναι τέκνον του οικουμενισμού και της Κρήτης.
π. Φώτιος Βεζύνιας.
_________________________
Ἐμεῖς, καὶ ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι λέγοντας Πανορθόδοξο Ἱερὰ Σύνοδο, ἐννοοῦμε, μόνον ἕνα πρᾶγμα. Τὴν ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ΣΥΝΟΔΟ, ΟΛΩΝ τῶν ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ, (Ἰδίοις ἐξόδοις), καὶ τῶν Βοηθῶν, Τιτουλάριων κ.τ.λ., μὲ ἐλευθέρα Ἀποστολικὴ παρουσία, μὲ ΙΣΗ γνώμη καὶ ψῆφο.

Ο "Επιφάνιος Κιέβου" μνημονεύτηκε στα Δίπτυχα κατά το συλλείτουργο του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου με τον Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ.


Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Αγίας Τριάδος Πειραιώς για την εορτή των Θεοφανίων της Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, συλλειτουργούντος του οικείου Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ. 

Στη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, στα Δίπτυχα, μνημονεύτηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και ο "Κιέβου Επιφάνιος". 

π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος – Ματαίωση Ομιλίας.


Είθε ο υπό Ιωάννου βαπτισθείς Σωτήρ να μας χαρίζει τον αγιασμό και το φωτισμό Του! 

Σας ενημερώνω ότι  ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ  η προγραμματισθείσα  ομιλία μου στη Διακίδειο Σχολή Πατρών (Κανάρη 58) 
για την Τετάρτη  8  Ιανουαρίου 2020  ώρα 7:00 μμ
με θέμα: "ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ: πρόσκληση για ενότητα  ή  πρόκληση στην ενότητα της Εκκλησίας;"

Άγιος Ιωάννης Πρόδρομος προστάτης των Μοναχών



«Έγινε κάποτε Πατριάρχης της αγίας Πόλεως Ιερουσαλήμ κάποιος με το όνομα Αμώς, ο οποίος από ενέργεια δαιμονική ήταν μισομόναχος, παρά το ό,τι προηγουμένως ήταν Μοναχός, αν και ανάξιος.

Κατά παραχώρησιν Θεού, κάποιος Μοναχός έπεσε σε αμαρτία, ο Αμώς, αντί να τον συμβουλεύσει για να τον φέρει σε μετάνοια και να μη κολασθεί, τον συνέλαβε, τού έβγαλε το Αγγελικό Σχήμα, έπιασε έναν χοίρο, τού φόρεσε το Σχήμα και τον απέλυσε μέσα στην Πόλη, πράγμα το οποίο λύπησε πολύ τον Κύριό μας. Λοιπόν, την νύκτα εκείνη φαίνεται στον Πατριάρχη ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, φοβερίζοντας αυτόν και λέγοντας:

Το νερό της αγάπης! ... δεν χωρούν στο ίδιο μπουκάλι το νερό του Θεού και το νερό του διαβόλου..


- Ένας ιερέας στη Ρωσία, μετά τον Αγιασμό των Θεοφανείων, γέμιζε τα μπουκαλάκια των ενοριτών. Κάποια μεσόκοπη κυρία τον πλησίασε και του έδωσε ένα όμορφο μπουκάλι. Μόλις, όμως, εκείνος έβαλε μέσα Αγιασμό, το μπουκάλι έγινε θρύψαλα! 

- Κυρία μου, τι είχε μέσα το μπουκάλι; ρώτησε σαστισμένος ο ιερέας.

Εκείνη κατέβασε με ντροπή το κεφάλι και ομολόγησε:
- Πάτερ, να… Συμπαθούσα ένα παλικάρι και ήθελα να το παντρέψω με την κόρη μου. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Σύναξις Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου καὶ ἡ μετένεξις τῆς Ἁγίας αὐτοῦ Χειρὸς εἰς Κωνσταντινούπολη


 Ἐμὴ σε γλῶσσα Κήρυξ πῶς ἂν αἰνέσῃ,
Ὃν γλῶσσα Χριστοῦ γηγενῶν μείζω λέγει;
Μνήμη ἐβδομάτη Προδρόμου λάχεν αἰδοίοιο.


Ἀπὸ πολὺ παλιὰ ἔχει καθοριστεῖ νὰ ἑορτάζουμε κατὰ τὴν ἑπομένη ἡμέρα τῶν Ἁγίων Θεοφανείων, τὴ Σύναξη τοῦ Προφήτου, Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου, γιὰ τὸν λόγο ὅτι ἀξιώθηκε νὰ βαπτίσει τὸν Ἰησοῦ Χριστό. 

Ὁ Τίμιος Πρόδρομος ὑπῆρξε ὁ Ὄρθρος ποὺ ἀνήγγειλε τὸν ἐρχομὸ τῆς ἡμέρας τοῦ Κυρίου. Ὁ Ὄρθρος ποὺ προηγήθηκε τῆς ἀνατολῆς τοῦ Ἡλίου τῆς δικαιοσύνης. Ἔτσι τὸν ὀνομάζει ἕνας ὕμνος τῶν Θεοφανείων. «Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου». Ὁμιλεῖ τὸ στόμα τοῦ Ἀσκητοῦ. 

Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2020

Γιατί βαπτίστηκε ο Χριστός;



ΣHMEPA, τελειώνει το Δωδεκαήμερο. Δωδεκαήμερο είναι ο κύκλος των χαρμοσύνων εορτών, που αρχίζουν με τή γέννησι του Xριστού και τελειώνουν με τη βάπτισί του. Oι ημέρες είναι δώδεκα αν αφαιρεθεί η νηστήσιμος παραμονή των Φώτων.

Tην ημέρα των Xριστουγέννων είδαμε το Xριστό νήπιο στό σπήλαιο.

Tήν 1η Iανουαρίου τον είδαμε βρέφος οκτω ημερών να περιτέμνεται και να λαμβάνει το όνομα Iησούς. Kαι σήμερα τον βλέπουμε «άνδρα τέλειον» (Eφ. 4,13), σε ηλικία τριάντα ετών, που έρχεται στα Iορδάνεια ρείθρα να βαπτισθεί.

Γύρω από τη βάπτιση δημιουργούνται ορισμένα ζητήματα, τα οποία θέλουν εξήγηση.

Φώτης Κόντογλου: Οἱ ἑλληνικές γιορτές καί τά ἁγνά ἔθιμά μας


Τα Χριστούγεννα, τα Φώτα, η Πρωτοχρονιά, κι άλλες γιορτές, για πολλούς ανθρώπους δεν είναι καθόλου γιορτές και χαρούμενες μέρες, αλλά μέρες που φέρνουνε θλίψη και δοκιμασία. Δοκιμάζονται οι ψυχές εκείνων που δεν είναι σε θέση να χαρούνε, σε καιρό που οι άλλοι χαίρουνται. 

Παρεκτός από τους ανθρώπους που είναι πικραμένοι από τις συμφορές της ζωής, τους χαροκαμένους, τους αρρώστους, οι περισσότερο, πικραμένοι, είναι εκείνοι που τους στενεύει η ανάγκη να γίνουνε τούτες τις χαρμόσυνες μέρες ζητιάνοι, διακονιαρέοι. 

Πολλοί απ’ αυτούς μπορεί να μη δίνουνε σημασία στη δική τους ευτυχία, μα γίνουνται ζητιάνοι για να δώσουνε τη χαρά στα παιδιά τους και στ’ άλλα πρόσωπα που κρέμουνται απ’ αυτούς. 

Η εορτή των Φώτων και το σημερινό της νόημα για τους Έλληνες


Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή

Γράφει ο Δαμιανός Βασιλειάδης

Με την ευκαιρία της εορτής των Φώτων αναγκαίο είναι, στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε και στα δυσοίωνα μηνύματα των καιρών, όπου κινδυνεύει άμεσα η εθνική ανεξαρτησία και η εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας μας, να επαναφέρουμε στην μνήμη μας τον Ρήγα Βελενστινλή, τον πρόδρομο του ελληνικού διαφωτισμού και του απελευθερωτικού αγώνα του ελληνισμού. 

Από τους πρώτους που οραματίστηκε την επανάσταση του 1821 εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. 

Σήμερα καλούμαστε να αντισταθούμε στην επανασύσταση αυτής της Αυτοκρατορίας και στην ανάκτηση της Εθνικής Ανεξαρτησίας και Λαϊκής Κυριαρχίας!

Φῶτα - Ὁλόφωτα ! (ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ)


Ἐκινδύνευε νὰ βυθισθῇ εἰς τὸ κῦμα ἡ μικρὴ βάρκα τοῦ Κωνσταντῆ τοῦ Πλαντάρη, πλέουσα ἀνάμεσα εἰς βουνὰ κυμάτων, ἕκαστον τῶν ὁποίων ἤρκει διὰ νὰ ἀνατρέψῃ πολλὰ καὶ δυνατὰ σκάφη καὶ νὰ μὴ ἀποκάμῃ, καὶ εἰς ἀβύσσους, ἑκάστη τῶν ὁποίων θὰ ἦτο ἱκανὴ νὰ καταπίῃ ἑκατὸν καράβια καὶ νὰ μὴ χορτάσῃ. 

Ὀλίγον ἀκόμη καὶ θὰ κατεποντίζετο. Ἄγριος ἐφύσα βορρᾶς, ὀργώνων βαθέως τὰ κύματα, καὶ ἡ μικρὰ φελούκα, διὰ νὰ μὴν ἀρμενίζῃ κατεπάν᾽ τὸν ἀέρα, εἶχε μαϊνάρει τὸ πανί της, καὶ εἶχε μείνει ξυλάρμενη καὶ ὠρτσάριζε κ᾽ ἐδοκίμαζε νὰ κάμῃ βόλτες. Τοῦ κάκου. 

Ο Θεός θα μας σώσει αν μετανοήσουμε Αρχιμ. Επιφανίος Χατζηγιάγκου


Η πατρίδα μας, αγαπητοί μου αδελφοί, αυτή τη στιγμή, βρίσκεται σε μεγάλη δυσκολία. Όλοι λένε, ότι δεν υπάρχει διέξοδος. Ρωτάμε τους μεγάλους πολιτικούς, τους λαλίστατους, να μας πουν τι λύση υπάρχει, πώς βλέπετε τα πράγματα; 

Και όλοι αυτοί μένουν βουβοί και άφωνοι και δεν μπορούν να δώσουν λύση. Μπορεί να φωνάζουν, μπορεί να λένε πολλά για διάφορα πράγματα, αλλά λύση κανείς δεν δίνει.

Τι θα γίνει, αδελφοί μου; Τι θα κάνουμε; Πού θα οδηγηθούμε; Ανθρωπίνως δεν υπάρχει σωτηρία. Δύο λύσεις υπάρχουν: Η μία είναι χρεοκοπία και η άλλη είναι η καταρράκωση της εθνικής μας αξιοπρέπειας. Είναι να υποδουλωθούμε αιωνίως στους μεγάλους και ισχυρούς της γης, τους διεθνείς τοκογλύφους.

Παράνομες οι προμήθειες των τραπεζών για την πληρωμή λογαριασμών. Ο ΙΝΚΑ ξεμπροστιάζει την συμμορία κράτους - τραπεζών.


Για παράνομες προμήθειες από την πλευρά των τραπεζών σε συναλλαγές για την πληρωμή λογαριασμών κάνει λόγο το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) Κορινθίας και σε σχετική ανακοίνωση του, τονίζει:

Μετά από εκτενή ρεπορτάζ του ηλεκτρονικού τύπου για χρεώσεις στην χρήση e banking, συνεχείς διαμαρτυρίες, καταγγελίες, τόσο των μελών μας, όσο και Καταναλωτών που δεν είναι μέλη μας, καθώς και τις εξαγγελίες της ένωσης ελληνικών τραπεζών, καθώς και των επιμέρους τραπεζικών ιδρυμάτων αναφορικά με εξοντωτικές επιβολές προμηθειών σχεδόν σε κάθε είδους συναλλαγές των Καταναλωτών με τις Τράπεζες και διαπιστώνοντας την παράδοξη κυβερνητική αβελτηρία, ως και την αβελτηρία της Τράπεζας της Ελλάδας, παρεμβήκαμε προς το υπουργείο ανάπτυξης και την κυβέρνηση, τονίζοντας τα ακόλουθα:

(†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστίνος Καντιώτης: Τὰ ἅγια Θεοφάνεια - Τά δύο βαπτίσματα



ΕΟΡΤΗ μεγάλη σήμερα, αγαπητοί μου, για όλους τους ορθοδόξους λαούς. Ιδιαιτέρως την εορτάζει ή Ελλάς, χώρα ναυτική. 

Οι ναυτικοί μας, όπου και να πλέουν, εϊτε στον Ατλαντικό εϊτε στον Ειρηνικό ωκεανό, την τιμούν χαρμοσύνως• σήμερα αγιάζονται τα νερά και οί θάλασσες με τον τίμιο σταυρό.

Ή εορτή των Φώτων είναι το τέλος μιας εκκλησιαστικής περιόδου πού ονομάζεται Δωδεκαήμερο. Τελειώνει σήμερα το Δωδεκαήμερο, πού άρχισε με τη γέννηση του Χριστού. 

Να μιλήσουμε για την εορτή των Φώτων; Μικρά ή διάνοια μας, ασθενής ή γλώσσα μας, και το μυστήριο πού αποκαλύπτεται σήμερα με τη βάπτιση του Κυρίου απέραντο όπως ό ωκεανός. Μάλλον πρέπει να σιωπήσουμε. Άλλα για να μη μείνη ό άμβωνας άφωνος τέτοια μέρα, τολμώ, επικαλούμενος τη χάρι του αγίου Πνεύματος, κάτι να πω.

Περί του Μεγάλου Αγιασμού και της χρήσεως αυτού


του Μακαριστού Μητροπολίτη 
Πατρών κυρού Νικοδήμου

Υπείκοντες εις ανατεθείσαν ημίν εντολήν της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (υπ' αριθμ. 543/938/14.7.1998), προκληθείσαν εξ εισηγήσεως της Μονίμου Συνοδικής Επιτροπής Θείας Λατρείας και Ποιμαντικού Έργου (από 12.6.1998), όπως προβώμεν εις «την εκπόνησιν ειδικής γνωμοδοτήσεως περί του θέματος του Μεγάλου Αγιασμού, ήτοι πώς λαμβάνεται ούτος παρά των χριστιανών, εάν φυλάσσεται και εάν εξ αυτού μεταλαμβάνουσιν» οι πιστοί, «της γνωμοδοτήσεως ταύτης δημοσιευθησομένης εις τα ΔΙΠΤΥΧΑ του επιόντος έτους 1999, προς ενημέρωσιν των ευλαβέστατων εφημερίων και πληροφόρησιν των πιστών», παρατηρούμεν τα εξής:

Φώτης Κόντογλου: Τὰ Φῶτα στ’ Ἀϊβαλὶ


Φώτη Κόντογλου

Στά θαλασσινὰ τὰ μέρη ῥίχνουνε τὸν Σταυρό, ὓστερ’ ἀπὸ τή Λειτουργία τῶν Θεοφανίων. Ἔτσι τὸν ῥίχνανε καὶ στήν πατρίδα μου, κ’ ἤτανε ἕνα θέαμα ἔμορφο καὶ παράξενο.

Ξεκινοῦσε ἡ συνοδεία ἀπὸ τή μητρόπολη. Μπροστὰ πηγαίνανε τὰ ξαφτέρουγα καὶ τὰ μπαϊράκια, κ’ ὕστερα πηγαίνανε οἱ παπάδες μὲ τὸν δεσπότη, ντυμένοι μὲ τὰ χρυσᾶ τὰ ἄμφια, παπάδες πολλοὶ κι ἀρχιμαντρίτες, γιατὶ ἡ πολιτεία εἶχε δώδεκα ἐκκλησίες, καὶ κατὰ τὶς ἐπίσημες μέρες στίς μικρὲς ἐνορίες τελειώνανε γλήγορα τή Λειτουργία καὶ πηγαίνανε οἱ παπάδες στή μητρόπολη, γιά νά γίνεται ἡ γιορτὴ πιὸ ἐπίσημη. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Τὰ Ἅγια Θεοφάνεια τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ


Τους ουρανούς βάπτισμα του Χριστού σχίσαν,
Τους αυτό μη χραίνοντας ένδον εισάγει.
Βάπτισεν εν ποταμώ Χριστόν Πρόδρομος κατά έκτην.


Ἀφοῦ ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἐνδύθηκε τὸν παλαιὸ Ἀδάμ, δηλαδὴ ἔγινε ἄνθρωπος καὶ ἀφοῦ ἐκτέλεσε ὅλα τὰ ἐπιβαλλόμενα ἀπὸ τὸν ἰουδαϊκὸ Νόμο, πῆγε στον Ἰωάννη, για να βαπτισθεί. Ὄχι γιατὶ ὁ Ἴδιος τὸ εἶχε ἀνάγκη, ἀλλὰ για να ξεπλύνει τὴν ἀνθρωπίνη φύσῃ ἀπὸ τὴν ντροπὴ τῆς ἁμαρτίας τοῦ Ἀδὰμ καὶ να ἐνδύσει τὴν γυμνότητά της μὲ τὴν πρώτη στολή που ἀστραποβολᾶ τὴν Θεϊκὴ λάμψη.

Ὁ Ἰωάννης ἐκήρυττε τὸ βάπτισμα τῆς μετανοίας καὶ ἔτρεχε πρὸς αὐτὸν ὁλόκληρη ἡ Ἰουδαία. Ὁ Κύριος κηρύττει τὸ βάπτισμα τῆς υἱοθεσίας καὶ ποιὸς ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἔχουν ἐλπίσει σὲ Αὐτὸν δεν θὰ ὑπακούσει; Τὸ βάπτισμα ἐκεῖνο (τοῦ Ἰωάννου) ἦταν ἡ εἰσαγωγή, τὸ βάπτισμα αὐτὸ (τοῦ Κυρίου) εἶναι τὸ τελειωτικό. 

Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020

Περί έρωτος - Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)


Κατά τους Νεοπλατωνικούς δεν έχει ο Θεός έρωτα για τον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος για τον Θεό. Αλλά κατ’ αυτούς ο έρωτας είναι μία έλλειψις, διότι ο άνθρωπος, λένε, έχει έρωτα προς κάτι που του λείπει. 

Και κατά την άποψί τους αυτό συμβαίνει σε όλους τους τομείς, ακόμη και στις σχέσεις του Θεού με τον άνθρωπο. 

Αυτή η έλλειψις λέγεται έρως στην αρχαία Ελληνική φιλοσοφία. Αυτόν τον έρωτα τον έχει εκείνος ο οποίος δεν είναι τέλειος. Οπότε ο έρως είναι για τον ατελή. Η τελειότης είναι κατ’ αυτούς καταστολή του έρωτος. 

Έτσι μόνον ο άνθρωπος ως ατελής έχει έρωτα, ενώ ο Θεός ως τέλειος δεν έχει έρωτα. Ο Θεός δεν μπορεί να έχη έρωτα, διότι είναι τέλειος, είναι αυτάρκης και για τον λόγον αυτόν είναι κατ’ αυτούς, το ακίνητον κινούν.