Σάββατο 25 Απριλίου 2020

Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Ἀπόστολος καὶ Εὐαγγελιστής [25 Ἀπριλίου]


῾Ο ῞Αγιος ᾿Απόστολος καί Εὐαγγελιστής Μάρκος, ὁ ὁποῖος ὀνομαζόταν καί ᾿Ιωάννης, ἦταν ᾿Ιουδαῖος ῾Ελληνιστής καί μητέρα του ὀνομαζόταν Μαρία. Καταγόταν ἀπό εὔπορη οἰκογένεια καί κατά τή συνήθεια τῆς ἐποχῆς νά παίρνουν οἱ ᾿Ιουδαῖοι καί ἕνα δεύτερο ὄνομα ἑλληνικό ἤ ρωμαϊκό, ὀνομάστηκε καί Μάρκος. 

῾Η οἰκογένειά του διέθετε τό προφανῶς εὐρύχωρο σπίτι της στήν ῾Ιερουσαλήμ γιά τίς συνάξεις τῶν Χριστιανῶν. ῾Ορισμένοι παλαιότεροι ἐρευνητές δέχονται ὅτι στό σπίτι αὐτό ἔλαβε χώρα τό τελευταῖο δεῖπνο τοῦ ᾿Ιησοῦ μέ τούς Μαθητές Του καί ὅτι ὁ ἄνθρωπος, «ὁ κεράμιον ὕδατος βαστάζων»126, ὁ ὁποῖος θά ἔδειχνε στούς δύο Μαθητές πού ἔστειλε ὁ ᾿Ιησοῦς γιά τήν προετοιμασία τοῦ δείπνου τό «ἀνώγαιον μέγα ἐστρωμένον ἕτοιμον»127, ἦταν ὁ ᾿Ιωάννης Μάρκος.

Τι είναι στ’ αλήθεια Πάσχα; Λόγοι Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου



Αντί άλλης Πασχάλιας ευχής, θα σας μεταφέρω τα χαρμόσυνα αναστάσιμα βιώματα του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου, όπως τα έζησα μια Τρίτη Διακαινησίμου στο κελλάκι του.

Πήγα να τον δω σαν γιατρός. Μετά την καρδιολογική εξέταση και το συνηθισμένο καρδιογράφημα, με παρεκάλεσε να μη φύγω. Κάθησα στο σκαμνάκι κοντά στο κρεβάτι του. Έλαμπε από χαρά το πρόσωπό του. Με ρώτησε:

–Ξέρεις το τροπάριο που λέει «Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν…»;

–Ναι, γέροντα, το ξέρω.

–Πέστο.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Άγιος Μάρκος ο Απόστολος και Ευαγγελιστής
 

Σύροντες εἰς γὴν Μᾶρκον οἱ μιαιφόνοι,
Πρὸς οὐρανοὺς πέμποντες αὐτὸν ἠγνόουν.
Εἰκάδι πέμπτῃ Μᾶρκον ἑνὶ χθονὶ ἄφρονες εἷλκον.
Ο Απόστολος και Ευαγγελιστής Μάρκος ήταν ανεψιός του Αποστόλου Βαρνάβα και η μητέρα του ονομαζόταν Μαρία. Η καταγωγή του ήταν μάλλον από την Κύπρο, αργότερα όμως εγκαταστάθηκε στα Ιεροσόλυμα. Το ιουδαϊκό όνομα του ευαγγελιστού ήταν Ιωάννης. Μάρκος ήταν το Ρωμαϊκό του επώνυμο, που πήρε κατά τη συνήθεια που υπήρχε τότε. Και μ' αυτό έμεινε γνωστός στον χριστιανικό κόσμο.

Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

Από τα θαύματα της Ζωοδόχου Πηγής


Ο ναός της Θεοτόκου της Ζωοδόχου Πηγής στις Βλαχέρνες οικοδομήθηκε από τον Βασιλέα Λέοντα τον Μακέλλη (*). Στη συνέχεια και άλλοι φιλόχριστοι Βασιλείς καλλώπισαν αυτό τον ναό με προσθήκες οικοδομημάτων και τον έκαμαν ακόμα πιο ωραίο, όπως και ο Ιουστινιανός, ο οποίος ανακαίνισε και ανοικοδόμησε προς τιμήν της Θεοτόκου αυτό τον ναό ψηλότερο και πιο μεγαλόπρεπο.


Αφορμή στάθηκε η ευεργεσία που του έκανε η Θεοτόκος όταν αυτός ο Βασιλεύς έπασχε στην ουροδόχο κύστη του, καθώς εμποδιζόταν η φυσική ροή των ούρων από μία πέτρα που είχε δημιουργηθεί εκεί, και ουρούσε με μεγάλο πόνο και φοβερή δυσκολία· και δεν μπόρεσε να θεραπευτεί με τη βοήθεια των γιατρικών, αλλά η πάθηση αυτή έφτασε σε τόση έξαρση, ώστε οι γιατροί απελπίστηκαν για τη ζωή του και κινδύνευε να πεθάνει.

Ἀριστείδης Π. Δασκαλάκης: Ἡ κάρτα τοῦ πολίτη - Στῶμεν καλῶς (Μέρος 2ον)

(μικρὸ ἀπόσπασμα ἀπὸ ὁμιλία)

                                                                        « ὑποκριταί, τὸ μὲν πρόσωπον τοῦ οὐρανοῦ 
                                                                        γινώσκετε διακρίνειν, τὰ δὲ σημεῖα τῶν 
                                                                        καιρῶν οὐ δύνασθε γνῶναι;» ( Ματθ. 16,3 )

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Πολλὲς οἱ ἀντιδράσεις στὸ παρελθόν. Οἱ ἀντιδράσεις αὐτὲς εἶχαν δύο ἐφαλτήρια. Αὐτὸ τῶν προφητειῶν καὶ τῆς πίστεως (τὸ σημαντικότερο) καὶ αὐτὸ τοῦ ἠλεκτρονικοῦ φακελλώματος, τοῦ ἐλέγχου καὶ τῆς ἐπιστημονικῆς καθυπόταξης τοῦ ἀνθρώπου (σημαντικὸ μέν, δευτερεῦον δὲ)
Ἀντέδρασαν πολλὲς χῶρες στὸ παρελθόν.
(Βρετανία, Αὐστραλία, Φιλανδία, Νορβηγία κ.α.)
Σὲ κάποιες ἡ ΚΤΠ εἶναι προαιρετική, ἀλλοῦ δέ, ματαιώθηκε.
Στὴν Ἑλλάδα, οἱ ἀντιδράσεις ἀπὸ φορεῖς πολιτῶν ἀλλὰ καὶ μοναστήρια κι ἐκκλησία, ἦταν στὸ παρελθὸν πολλές. Τώρα ἔχουν σιγάσει.

Ἰωάννης Ἀσλανίδης: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΥΛΗΣ


Στὴν ὡραία αὐτὴ γαλανὴ γωνιὰ τῆς γῆς, ποὺ ἔχουμε τὸ προνόμιο νὰ ἔχουμε πατρίδα, μὲ τὸν λαμπρὸ καὶ ζείδωρο ἥλιο της, ἔζησε καὶ ἀναπτύχθηκε ἡ πρώτη φυλὴ τοῦ κόσμου. Τὸ ἔδαφός της, ἀπὸ ἄκρου εἰς ἄκρον, περικλείει ἱερὰ κειμήλια καὶ ἑκατομμύρια ὀστῶν τέκνων της, ποὺ προέταξαν τὰ στήθη των καὶ ἔπεσαν γιὰ τὴν ἰδέα τοῦ πολιτισμοῦ καὶ τῆς ἐλευθερίας των, ἀλλὰ καὶ τῆς ἐλευθερίας τῶν λαῶν γενικότερα.

Ἀπὸ τοὺς πανάρχαιους ἐκείνους χρόνους, ὁπλισμένο τὸ Ἑλληνικὸ Ἔθνος μὲ κοινὴ γλῶσσα καὶ κοινὴ θρησκεία ἀρχίζει τὴν μεγάλη στὸν πλανήτη αὐτὸν Ἱστορικὴ Ἀποστολή του.

Σύμφωνα με πληροφορίες,διαστάσεις σκανδάλου τείνει να πάρει η ανάδειξη του νέου Διευθυντή Θρησκευτικού ΓΕΕΘΑ


Στρατιωτικός ιερέας απο ηγούμενος Ιεράς Μονής που είναι, επιχειρείται να προωθηθεί και να αναρριχηθεί στη Διεύθυνση Θρησκευτικού του ΓΕΕΘΑ ενόψει της επικείμενης επιλογής της νέας θρησκευτικής ηγεσίας. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, διαστάσεις σκανδάλου τείνει να πάρει η ανάδειξη του νέου Διευθυντή Θρησκευτικού ΓΕΕΘΑ και προμηνύεται να απασχολήσει την επικαιρότητα με αποκαλύψεις και να καταλήξει στις δικαστικές αίθουσες, αν δεν επικρατήσει η σύνεση. 

Προωθούν αββά - ηγούμενο Ι. Μονής στην εν λόγω θέση, ιδιότητα που είναι ασυμβίβαστη με αυτή του Διευθυντού Θρησκευτικού ΓΕΕΘΑ. Κάτι τέτοιο, πρώτη φορὰ συμβαίνει στην Διεύθυνση Θρησκευτικού. 

Η ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΗΣ «ΚΑΛΥΨΗΣ» ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΜΕ


Του Κώστα Κουτσουρέλη

Τρίβει τα μάτια του κανείς με τα ΜΜΕ και την "κάλυψη" της πανδημίας. Είναι εντελώς αδύνατο αν δεν κοιτάξει κανείς ο ίδιος τα νούμερα να έχει μια εικόνα της κατάστασης, η προπαγάνδα έχει κατακαλύψει τα πάντα.

Δίνω δυο παραδείγματα. Από τη μια, ο Τραμπ παρουσιάζεται περίπου ομόθυμα ως ολετήρας, ό,τι κάνει ή πει είναι προσωποποιημένη η καταστροφή. Από την άλλη, ο Μητσοτάκης είναι ο απόλυτος σωτήρας, τα πάντα εν σοφία εποίησε.

Και μετά βλέπεις τα νούμερα. Ποια είναι η θνησιμότητα των ασθενών στις ΗΠΑ έως σήμερα; 5,11%. Ποια είναι η θνησιμότητα στην Ελλάδα; Περίπου η ίδια, 4,76%! Θα αντιτάξει κανείς: οι Αμερικανοί έχουν τριακόσιες φορές περισσότερα κρούσματα.

ΟΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΩΝ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Είναι γνωστή η έκφραση «μόνοι μας βγάζουμε τα μάτια μας», αλλά και η διαπίστωση πως «οι πιο επικίνδυνοι εχθροί βρίσκονται εντός των τοιχών». Δυστυχώς τις βλέπουμε να επαληθεύονται κάθε τόσο, και τώρα στην περίπτωση των Σκάι και Σταρ με τα τουρκικά σήριαλ.

Την ώρα που η τουρκική επιθετικότητα εκδηλώνεται απέναντι στην Ελλάδα με τις πιο ύπουλες μορφές υβριδικού πολέμου, την ώρα που μια εξτρεμιστική Τουρκία εξευτελίζει καθημερινά κάθε έννοια θαλασσίων και εναέριων συνόρων της χώρας μας, την ώρα που όλοι σχεδόν οι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του τουρκικού καθεστώτος επιδίδονται σε ένα ασταμάτητο λεκτικό bullying εναντίον μας χωρίς κανένα λόγο, την ώρα που γνωστοί Τούρκοι «καλλιτέχνες» δημιουργούν άσματα με ευχές να «σταλεί» ο κορονοιός στην Ελλάδα, υπάρχουν Ελληνικές επιχειρήσεις που τροφοδοτούν την απληστία των καναλαρχών μας για χρηματικό κέρδος προβάλλοντας τουρκικά σήριαλ! Με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζουμε την Τουρκία και την υποβοηθούμε στην προσπάθειά της για πολιτιστικό εκτουρκισμό της ελληνικής κοινωνίας.

Όσοι πόνεσαν... αυτόν τον καιρό



Όσοι πέρασαν με πόνο αυτή τη φοβερή Μ. Τεσσαρακοστή

Όσοι έκλαψαν ή απλά δάκρυσαν και λυπήθηκαν κατάβαθα για όλα αυτά τα μέτρα για την Εκκλησία και το λαό…

Όσοι μίλησαν ειλικρινά ο ένας στον άλλο και εξέφρασαν τη θλίψη τους για τις κλειστές εκκλησίες.

Όσοι προσευχήθηκαν και ζήτησαν δικαιοσύνη από τον Αληθινό και Ζωντανό Θεό…

Όσοι δεν κατάπιαν αμάσητα τα δελτία ειδήσεων των ακριβοπληρωμένων καναλιών…

Ἅγιος Παΐσιος: Δυσκολίες στὴν τεκνοποιία



– Γέροντα, μιὰ γυναίκα ποὺ δὲν εἶναι Ὀρθόδοξη, ἂν δὲν μπορῆ νὰ ἀποκτήση παιδάκι, ἐπιτρέπεται, ἂν ζητήση, νὰ φορέση τὴν ζώνη͵ ποὺ ἔχουμε σταυρώσει στὰ ἱερὰ Λείψανα τοῦ Ἁγίου Ἀρσενίου[1];

– Πιστεύει στὴν δύναμη τοῦ Ἁγίου ἢ μὲ μαγικὸ τρόπο νομίζει ὅτι θὰ βοηθηθῆ; Ἂν πιστεύη στὸν Ἅγιο, ἐπιτρέπεται νὰ τὴν φορέση.

Σὲ μερικὲς γυναῖκες ποὺ δὲν μποροῦν νὰ ἀποκτήσουν παιδιὰ λειτουργοῦν καὶ οἱ πνευματικοὶ νόμοι[2], γιατὶ δὲν κάνουν οἰκογένεια ἐγκαίρως. 

Ἀρχίζουν νὰ διαλέγουν. «Ὄχι, αὐτὸς εἶναι ἔτσι, ἐκεῖνος εἶναι ἀλλιῶς», δίνουν μιὰ ὑπόσχεση σὲ κάποιον, κοιτάζουν συγχρόνως καὶ ἄλλον, λένε μετὰ «ὄχι» σ᾿ ἐκεῖνον ποὺ ἔδωσαν τὴν ὑπόσχεση – καὶ αὐτὸς ἀντὶ νὰ τὸ θεωρήση εὐλογία ποὺ τὸν ἀφήνει πρὶν παντρευτοῦν, πάει νὰ αὐτοκτονήση. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Ζωοδόχου Πηγῆς

 
Μάννα, Σιλωάμ, καὶ Στοὰν Σολομῶντος,
Πηγὴν Κόρη σήν, ἐμφανῶς πᾶς τις βλέπει.

Με το όνομα Ζωοδόχος Πηγή του Μπαλουκλί ή Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα φέρεται ιερό χριστιανικό αγίασμα που βρίσκεται στη Κωνσταντινούπολη έξω από τη δυτική πύλη της Σηλυβρίας, όπου υπήρχαν τα λεγόμενα "παλάτια των πηγών" στα οποία οι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες παραθέριζαν την Άνοιξη. Πήρε την ονομασία του από το τουρκικό όνομα Balık (= ψάρι) και περιλαμβάνει το μοναστήρι, την εκκλησία και το αγίασμα.

Πέμπτη 23 Απριλίου 2020

Ἡ ὑπέρβαση τοῦ μοραλισμοῦ - Ἀρχιμ. Εὐσεβίου Βίττη (Μέρος 2ον καὶ τελευταῖον)



Β΄ ΠΑΗΣΙΑ

Στὰ χρόνια τὰ παλιὰ (ἀλλὰ καὶ σήμερα!) ἀνθοφοροῦσε κρίνα ψυχῶν ἡ ἔρημος ἡ ἄγρια καὶ ἀφιλόξενη. Ἡ ἱερὴ καρδιὰ τῶν παιδιῶν της φλέγονταν ἀπὸ τῇ θείᾳ καὶ πύρινη ἀγάπη. Γιὰ ὅλους. Ἰδιαίτερα ὅμως γιὰ τὴν Παησία. Ἁγνὴ ψυχὴ ἡ Παησία. 

Ἀπὸ μικρὴ παιδούλα ἔβλεπε σεβάσμιους γέροντες ἐρημῖτες νὰ περνοῦν ἀπὸ τὸ σπιτικό της, ὅπου τοὺς δέχονταν τὰ γονικά της μὲ σέβαση καὶ ἀγάπη πολλή, ὅπως ἄλλωστε καὶ τοὺς ἔπρεπε. Καὶ ἐνιωθε κι αὐτὴ τὸ ἴδιο ὅπως καὶ οἱ γονεῖς της γιὰ τοὺς ἁγίους ἐκείνους Γέροντες. 

Τὰ συμπεράσματα καὶ οἱ ὑποχρεώσεις ποὺ ἀπορρέουν ἀπὸ τὴν πρωτόγνωρη κατάσταση ποὺ βιώσαμε τὸ φετινὸ Πάσχα.


Του Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

                          Χριστὸς ἀνέστη!
 Μετὰ ἀπὸ ἕνα Πάσχα ἄνευ Θ. Κοινωνίας, ἄνευ Ἐπιταφίου, ἄνευ καμπανοκρουσίας, πένθιμης καὶ χαρμόσυνης, ἄνευ λήψεως τοῦ Ἁγίου Φωτός, ἄνευ ἐπαληθεύσεως ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι ἡ ζωὴ καὶ ἡ νίκη ἀπέναντι στὸν θάνατο, ἄνευ Χριστοῦ δηλαδή· μετὰ ἀπὸ ἕνα Πάσχα ποὺ βασίλευε ἡ μάσκα καὶ τὸ ἀντισηπτικό, ὁ φόβος, ἡ ἀμφιβολία, ἡ προδοσία, ἡ κατάδοση, τὰ πρόστιμα, ἡ ἀστυνόμευση, ἡ διαστρέβλωση τοῦ εὐαγγελικοῦ λόγου· μετὰ ἀπὸ ἕνα Πάσχα ποὺ ἀκόμα καὶ τώρα ὅλα τὰ ἔσκιαζε καὶ σκιάζει ἡ φοβέρα ἀντὶ τοῦ χριστιανικοῦ θάρρους καὶ ἡ σκλαβιὰ ἀντὶ τῆς χριστιανικῆς ἐλευθερίας μπορεῖ κανεὶς κατὰ γενικὴ ὁμολογία νὰ συμπεράνει:

Θεόκλητος Ρουσάκης: Στρατιωτικοὶ Ἅγιοι - Ἅγιος Γεώργιος ὁ Μεγαλομάρτυρας καὶ Τροπαιοφόρος



Ὁ Χριστιανισμός τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων διατηρεῖ στὴν ἀρχὴ ἐπιφυλακτικὴ ἕως ἀρνητικὴ στάση ἔναντι τοῦ εἰδωλολατρικοῦ στρατεύματος, καθ᾿ ὅσον, αὐτὸ ἐκπροσωποῦσε οὐσιαστικὰ τοὺς δημίους τῶν μαρτύρων της. 

Οὐδέποτε ὅμως ἀποδοκίμασε τὴν στρατιωτικὴ ἰδιότητα καὶ οὐδέποτε ἐξανάγκασε σὲ παραίτηση ὅσα μέλη γίνανε χριστιανοὶ ἐνῶ ὑπηρετοῦσαν στὸ στράτευμα. Ἔτσι ἡ ἱστορικὴ ἔρευνα γιὰ τὴν συνάντηση τοῦ χριστιανισμοῦ μὲ τὸ στράτευμα ἀποκαλύπτει ὅτι στὰ τέλη τοῦ 3ου καὶ στὶς ἀρχὲς τοῦ 4ου αἰῶνα, ἕνα σημαντικὸ ποσοστὸ τοῦ εἰδωλολατρικοῦ ρωμαϊκοῦ στρατεύματος νὰ εἶχε φτάσει νὰ ἀποτελεῖται ἀπὸ χριστιανούς. 

Συνέβη μάλιστα καὶ τὸ ἑξῆς καταπληκτικό: Ἡ κοσμοϊστορικὴ καμπὴ τῆς μεταστροφῆς τῆς αὐτοκρατορίας, ἀπὸ τὴν εἰδωλολατρία στὸ Χριστιανισμὸ νὰ συντελεστεῖ πρῶτα στὸ στράτευμα. Ἀπὸ τὸ στράτευμα, ἐπίσης, ἄρχισε καὶ ἡ ἐπίσημη δημόσια ἀναγνώριση τῆς χριστιανικῆς θρησκείας!

Κατατέθηκε η πατέντα «060606» της Microsoft που οδηγεί στο «χάραγμα»: Θα πληρωνόμαστε με τσιπ στο «σώμα»!



Μια αίτηση για πατέντα που δημοσιεύθηκε εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού δεν αφήνει τα σενάρια συνωμοσιολογίας να κοπάσουν και αναθερμαίνει τις ανησυχίες για την κανονικοποίηση της προοπτικής για «τσιπάκι».
Πρόκειται για μια πατέντα με κρυπτοτεχνολογία που θα επιτρέπει την «εξόρυξη» κρυπτονομίσματος από τους ίδιους τους ανθρώπους, δηλαδή την πληρωμή τους χρησιμοποιώντας δεδομένα από την φυσική τους κίνηση και την βιολογική καθημερινότητά τους που θα παρακολουθείται με δικό τσιπ.
 
Όπως αναφέρει το sigmalive,com  λόγος είναι για την πατέντα με τίτλο «Σύστημα κρυπτονομισμάτων που χρησιμοποιεί τα δεδομένα του σώματος» («WO2020060606 - Cryptocurrency system using body activity data»).

ΟΙ ΝΟΝΟΙ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΦΡΟΥΡΟΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ



Του Παναγιώτη Αποστόλου

Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου

Από τα χρόνια της επονομαζόμενης Μεταπολίτευσης και ακόμη περισσότερο στα χρόνια των Μνημονίων, τα ΜΜΕ της Πατρίδος μας “πλέουν σε αχαρτογράφητα νερά”! Σ΄ αυτές τις δεκαετίες ανδρώθηκαν πολιτικά τζάκια, διαπλοκής και διαφθοράς! 

Τα οποία στηρίχτηκαν, προωθήθηκαν και μεγαλούργησαν από κάποιους κατ΄ όνομα και μόνο μεγάλο-δημοσιογράφους, οι οποίοι είχαν ως μόνο σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εργοδοτών τους, από τη στιγμή που αυτοί δεν ήταν μόνο εκδότες εφημερίδων, ιδιοκτήτες τηλεοπτικών σταθμών και ραδιοφώνων, αλλά κατά καιρούς αναλάμβαναν και μεγάλα έργα του Ελληνικού Δημοσίου μέσω των επιχειρήσεών τους. 

Δεν είμαστε με τα καλά μας: Τα 700 εκατ. της Κομισιόν για τον Έβρο καταλήγουν σε ΟΗΕ και μετανάστες, όχι στην θωράκιση των ελληνικών συνόρων



Πυροτέχνημα δίχως κανένα αντίκρισμα η εξαγγελία οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα, ύψους 700 εκατ. ευρώ, από την Κομισιόν

Πυροτέχνημα και μάλιστα ληγμένο ήταν η εξαγγελία έκτακτης οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα, ύψους 700 εκατ ευρώ, από την Κομισιόν με αφορμή τα γεγονότα στον Έβρο.
Το κονδύλι υπάρχει και θα δοθεί σε δύο ισόποσες δόσεις, αλλά αποδέκτης, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, δεν θα είναι το ελληνικό κράτος.

Ούτε βεβαίως αυτή η οικονομική ενίσχυση θα κατευθυνθεί σε δράσεις για τη θωράκιση των συνόρων και την ενίσχυση των αποτρεπτικών μηχανισμών κατά της παράνομης μετανάστευσης, όπως αρχικά είχε αφεθεί να εννοηθεί…

Στην πραγματικότητα το μισό από το σύνολο του ποσού (350 εκ. ευρώ) θα εκταμιευθεί άμεσα, αλλά θα διατεθεί αμιγώς για σκοπούς βελτίωσης της διαμονής και φιλοξενίας μεταναστών στην Ελλάδα, ενώ ένα σημαντικό τμήμα θα δοθεί υπό την μορφή επιδομάτων σε 90.000 «αιτούντες άσυλο» που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας.

Άγιος Γεώργιος Κουδουνάς: Το μεγαλύτερο προσκύνημα της Τουρκίας… (ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ)



Στην Προποντίδα, γνωστή και ως θάλασσα του Μαρμαρά, βρίσκονται τα πανέμορφα Πριγκηπόνησα. Το μεγαλύτερο και ίσως ωραιότερο από όλα τα νησιά θεωρείται η Πρίγκηπος. Στην κορυφή του νότιου λόφου της δεσπόζει επιβλητικά η Μονή του Αγίου Γεωργίου του Κουδουνά.

100.000 Τούρκοι συνωστίζονται κάθε χρόνο και περιμένουν υπομονετικά ατελείωτες ώρες προκειμένου να προσκυνήσουν την θαυματουργή εικόνα του Αγίου Γεωργίου του Κουδουνά στην Πρίγκηπο ζητώντάς του να εισακούσει τις παρακλήσεις τους.

Ο βοσκός που ανακάλυψε τη θαυματουργή εικόνα
Η παράδοση θέλει το μοναστήρι να χτίστηκε το 963 μ.Χ. και τη θαυματουργή εικόνα του Αγίου Γεωργίου να έχει δοθεί στο μοναστήρι από τη γυναικεία Μονή της Ειρήνης της Αθηναίας.Η εικόνα αυτή έμεινε χωρίς να υποστεί καμία φθορά μέχρι τη θαυματουργή εύρεσή της από κάποιο βοσκό. Σύμφωνα με το θρύλο, ο βοσκός είδε στον ύπνο του τον Άη Γιώργη να του προτείνει να ανέβει στο λόφο για να τον βρει.

Δείτε το Το υπερφυσικό και θαυματουργό «ξόανο» του Αγίου Γεωργίου


Από την Καστοριά ακολουθώντας την κοίτη του Αλιάκμονα βορειοανατολικά φθάνουμε στο Άργος Ορεστικό. Εκεί ανάμεσα στο Νεστόριο και το Άργος Ορεστικό βρίσκεται ο μικρός οικισμός της Ομορφοκκλησιάς. Στην άκρη του χωριού βρίσκεται ο βυζαντινός ναός του Αγίου Γεωργίου. Το χωριό είναι παλιό και φαίνεται πως ιδρύθηκε σταδιακά γύρω από το μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου. Στον Κώδικα της Ιεράς Μητροπόλεως Καστοριάς το χωριό γράφεται Κάλλιστα και μνημονεύεται από το 17ο αιώνα (1684).

Η φήμη του ναού βασίζεται στη μοναδική στο είδος της ξύλινη, με βαθύ ανάγλυφο, γλυπτή εικόνα του Αγίου Γεωργίου. Το ξύλινο εικόνα – άγαλμα του Αγίου είναι τοποθετημένο στη μεσημβρινή κόγχη που σχηματίστηκε μετά το φράξιμο της μεσημβρινής θύρας επικοινωνίας άλλοτε του ναού με το ύπαιθρο.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Άγιος Γεώργιος ο Μεγαλομάρτυρας και Τροπαιοφόρος

Ἐχθροὺς ὁ τέμνων Γεώργιος ἐν μάχαις,
Ἑκὼν παρ' ἐχθρῶν τέμνεται διὰ ξίφους.
Ἦρε Γεωργίου τρίτῃ εἰκάδι αὐχένα χαλκός.


Ο λαοφιλής Άγιος Γεώργιος ο μεγαλομάρτυρας και Τροπαιοφόρος γεννήθηκε περίπου το 275 μ.Χ. στην Καππαδοκία, από γονείς χριστιανούς. Ο πατέρας του, μάλιστα, πέθανε μαρτυρικά για το Χριστό όταν ο Γεώργιος ήταν δέκα χρονών.

Τετάρτη 22 Απριλίου 2020

Ἡ ὑπέρβαση τοῦ μοραλισμοῦ - Ἀρχιμ. Εὐσεβίου Βίττη (Μέρος 1ον)


Ἀποτελεῖ κοινὸ τόπο πιὰ ἡ διαπίστωση πὼς στὶς μέρες μας περνοῦμε μιᾷ πνευματικὴ κρίσῃ ἀπό τὶς λίγες στὴν ἀνθρώπινη ἱστορία. Σὲ τέτοιες ἀκριβῶς ἐποχὲς διαπιστώνει κανένας ἀνάμεσα στὰ ἄλλα καὶ μία ὑπέρμετρη αὔξηση τοῦ μοραλισμοῦ καὶ τοῦ σύστοιχού του νομισμοῦ. Ὅσο δηλαδὴ φτωχαίνει τὸ πνεῦμα τόσο αὐξαίνει ἡ σημασία τοῦ γράμματος στὴν προσπάθεια ἀντιμετώπισης τῆς κρίσης.

Ἀγνοεῖται στὴν περἰπτωση αὐτὴ τὸ βάθος καὶ ἡ ἔκταση τῆς κρίσης καὶ ὅσοι τὴν ἀντιμετωπίζουν ἔτσι μένουν στὸ ἐξωτερικὀ της περίβλημα καὶ προβαίνουν σὲ ἐξωτερικὲς καὶ στεῖρες ἠθικὲς ἐπιταγὲς ὡς θεραπευτικὰ μέσα, ἀνἰκανα φυσικὰ νὰ ἀναστήσουν τὸν νεκρωμένο ἀπὸ τὴν ἁμαρτία ἄνθρωπο. Δὲν εἶναι λοιπὸν παρἀξενο γιατὶ χαρακτηρίζει μία ἀπελπιστικὴ ἀγωνία πολλὲς σχετικὲς ἀπόπειρες ἀντιμετώπισης τοῦ ὅλου θέματος καὶ δὲν εἶναι ἀνεξἠγητη ἡ ἀποτυχία τους τελικά. 

Σάββας Ἠλιάδης: Ἄν ἡ ζωή εἶναι τό ὕψιστο ἀγαθό, τότε γιατί οἱ μυριάκις μύριοι μάρτυρες «πῦρ καί ξίφος καί θάνατον οὐκ έπτηξαν (δὲν φοβήθηκαν)»;


Γράφει ὁ ὑμνογράφος γιὰ τὸ μαρτύριο τοῦ ἁγίου Γεωργίου, τὴν μνήμη τοῦ ὁποίου γιορτάζουμε αὔριο:  

«Ἔχοντας βαθιὰ τὴν πίστη στὴν καρδιά σου καὶ μὲ ρωμαλέο φρόνημα, προτίμησες μὲ τὴ θέλησή σου τὸ ἄθλημα τοῦ μαρτυρίου, ἔνδοξε, περιφρονῶντας τὸ σῶμα σου, τὸ ὁποῖο οὕτως ἢ ἄλλως ἐπρόκειτο νὰ φθαρεῖ ἀπὸ τὸν χρόνο, ἐπιμελούμενος δὲ μὲ τὴν ἄνωθεν σοφία τὴν ψυχή σου. 

Ἔτσι, ἀφοῦ ὑπέστης πολλὰ βάσανα καὶ μὲ ποικίλους τρόπους, πυρώθηκες καὶ ἔλαμψες ἑπταπλάσια, σὰν τὸ χρυσάφι, Γεώργιε». (Τροπάριο τοῦ Ἑσπερινοῦ - Ἀπόδοση στὴν Νεοελληνική ).

Θεόκλητος Ρουσάκης: Τό θρησκευτικό συναίσθημα στό ἀρχαῖο ἑλληνικό στράτευμα


Προκειμένου νὰ καταδείξουμε τὴν πηγαία καὶ βαθύτατη σχέση τοῦ στρατεύματος μὲ τὴν θρησκεία διαχρονικὰ θὰ προσπαθήσουμε νὰ καταγράψουμε πληροφορίες καὶ ἱστορικὰ στοιχεῖα ἔχοντας ὡς πηγὲς ἀρχαιολογικὰ εὑρήματα ἀλλὰ καὶ ἱστορικὰ καὶ φιλολογικὰ κείμενα ἀπὸ τὴν ἱστορία τῶν πόλεων - κρατῶν τῆς Ἀρχαίας Ἑλλάδος. 

Ἐπιγραμματικὰ λοιπὸν θὰ μπορούσαμε νὰ ἀναφέρουμε ὅτι οἱ σχέσεις τοῦ στρατοῦ μὲ τὴ θρησκεία καὶ ἦταν ἰδιαίτερα στενὲς σὲ ὅλες τὶς φάσεις λειτουργίας τοῦ στρατεύματος, τόσο κατὰ τὴ διάρκεια εἰρηνικῶν περιόδων ὅσο καὶ κατὰ τὴ διάρκεια πολεμικῶν ἐπιχειρήσεων.

            Στὴν ἀρχαία Ἀθήνα οἱ νέοι μὲ τὸ ξεκίνημα τῆς στρατιωτικῆς τους θητείας κρατῶντας τὰ ὅπλα τους ἔδιναν τὸν ὅρκο στὸ ναὸ τῆς θεᾶς Ἀγλαύρου στὴν Ἀκρόπολη, μὲ τὰ ἑξῆς : «Οὐ καταισχυνῶ τὰ ὅπλα,......... ἀμυνῶ δὲ καὶ ὑπὲρ ἱερῶν καὶ ὁσίων,.........Καὶ τὰ ἱερὰ τὰ πάτρια τιμήσω. Ἵστορες θεοὶ......

Χαράλαμπος Μηνάογλου: Ἐπαρχιώτικος διεθνισμός... ἀλλιῶς: Τσιόδρας ἢ Ιωαννίδης



Κακὰ τὰ ψέμματα.... 

Ἡ ἐπίκληση στὴν ἐπιστημονικὴ αὐθεντία καὶ μάλιστα τὴν διεθνῆ εἶναι ἕνα ἰσχυρὸ ὅπλο προπαγάνδας στὸν νεωτερικὸ κόσμο. Στὴν χώρα μας δὲ ἀκόμη ἰσχυρότερο ἀπὸ ὅ,τι στὶς περισσότερες ἄλλες χῶρες τῆς Εὐρώπης. 

Αὐτὸ ἔχει νὰ κάνει μὲ τὶς καταβολὲς τοῦ ἑλληνικοῦ πνεύματος καὶ τὴν ἔμφυτη συμπάθεια τοῦ Ἕλληνα γιὰ τὴν γνώση. Ὅποιος, λοιπόν, εἶναι καθηγητὴς πανεπιστημίου στὴν Ἑλλάδα ἔχει ἕνα κῦρος ἀδιαμφισβήτητο. 

Καί, ὅταν, ὅπως ὁ κ. Τσιόδρας βγαίνει νὰ μιλήσει γιὰ κάτι τόσο σοβαρό, ὅσο εἶναι ὁ ἐγκλεισμὸς καὶ τὸ σταμάτημα τῆς οἰκονομίας λόγῳ κορωνοϊοῦ, αὐτὸ τὸ κῦρος εἶναι ἀπαραίτητο. 

Τὸ πρόβλημα ξεκινάει ὅταν κάποιοι ἄλλοι ἐπιστήμονες μὲ πολὺ μεγαλύτερο ἐπιστημονικὸ κῦρος, μὲ πολὺ μεγαλύτερη ἀποδοχὴ στὴν διεθνῆ βιβλιογραφία (αὐτὸ εἶναι ἴσως τὸ πιὸ ἀντικειμενικὸ κριτήριο γιὰ τὸ ἐπίπεδο ἑνὸς ἐπιστήμονα, δηλαδὴ πόσοι ἄλλοι ἐπιστήμονες στὸν τομέα του παραπέμπουν σὲ αὐτόν, χρησιμοποιοῦν τὶς δημοσιεύσεις του στὶς δικές τους δημοσιεύσεις) διαφωνοῦν μὲ τὴν ἀντίληψη τοῦ κ. Τσιόδρα γιὰ τὴν κατάσταση, διαφωνοῦν γιὰ τὰ μέτρα ποὺ χρειάζονταν καὶ χρειάζονται καὶ τέλος ἐκτιμοῦν τελείως διαφορετικὰ τὴν ὅλη ὑπόθεση τοῦ κορωνοϊοῦ.