Πέμπτη 1 Ιουνίου 2023

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ἰουστῖνος ὁ φιλόσοφος καί Μάρτυς


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Μιὰ ἀπὸ τίς συκοφαντίες τῶν μαινόμενων εἰδωλολατρῶν κατὰ τῆς Ἐκκλησίας στὰ πρωτοχριστιανικὰ χρόνια ἦταν ὅτι ἀπαρτίζονταν αὐτὴ ἀπὸ ἀγραμμάτους καὶ ἄσημους ἀνθρώπους. Ὅτι ὁ Χριστιανισμὸς ἦταν ἡ θρησκεία τοῦ ἀπαίδευτου ὄχλου καὶ τῶν δούλων. Ἀλλὰ ἡ παρουσία σπουδαίων ἐκκλησιαστικῶν προσωπικοτήτων τοὺς ἀποστόμωσε. Μιὰ ἀπὸ τίς κορυφαῖες μορφὲς τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Ἰουστῖνος ὁ Φιλόσοφος καὶ Μάρτυς. Ἕνας ἀπὸ τοὺς πλέον μορφωμένους ἀνθρώπους τῆς ἐποχῆς του, ἐφάμιλλος ἢ καὶ ἀνώτερος ἀπὸ τοὺς ἐθνικοὺς φιλοσόφους τῆς ἐποχῆς του.
 
Γεννήθηκε στὴν πόλη Φλαβία Νεάπολη τῆς Παλαιστίνης περὶ τὸ 110 μ. Χ. ἀπὸ γονεῖς ἕλληνες εἰδωλολάτρες. Ὁ πατέρας του ὀνομαζόταν Πρίσκιος Βάκχιος, ἐνῶ τῆς μητέρας του ἀγνοοῦμε τὸ ὄνομα. Μεγάλωσε ὡς εἰδωλολάτρης. Ἦταν προικισμένος μὲ ἐξαιρετικὰ χαρίσματα καὶ φιλομάθεια. Οἱ γονεῖς του φρόντισαν νὰ τοῦ παράσχουν ὑψηλὴ παιδεία. Σπούδασε φιλοσοφία στὶς ὀνομαστὲς σχολὲς τῆς Παλαιστίνης καὶ τῆς Συρίας. Ἐμβάθυνε στὴν στωική, στὴν ἐπικούρεια, στὴν περιπατητικὴ καὶ στὴν πυθαγόρεια φιλοσοφία. Ἰδιαιτέρως ἀσχολήθηκε μὲ τίς ἀρχὲς τῆς ὀντολογίας τοῦ πλατωνισμοῦ. Τὸν ἀπασχολοῦσε ἡ γνώση τοῦ Θεοῦ, διότι ἐνωρὶς ἄρχισε νὰ διαπιστώνει πὼς οἱ ποικίλες δοξασίες καὶ πίστεις τῶν εἰδωλολατρικῶν θρησκειῶν τῆς ἐποχῆς του περὶ θείου ἦταν ὄχι μόνον ἀτελεῖς, ἀλλὰ καὶ ἀπαράδεκτες γιὰ μορφωμένους ἀνθρώπους. Ἄλλωστε βρισκόμαστε στὴν ἐποχή, ποὺ ἡ κατάρρευση τῆς εἰδωλολατρίας ἦταν ραγδαία.

ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΚΕΛΛΙΩΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ: Ἄβυσσος ἄβυσσον ἐπικαλεῖται…

ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΚΕΛΛΙΩΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 16//29.5.2023.

Τῆς Ἁγίας Θεοδοσίας,

Ἡμέρα Ἁλώσεως τῆς Κωνσταντινουπόλεως.

 

Ἄβυσσος ἄβυσσον ἐπικαλεῖται… (Ψαλμ. ΜΑ΄ [41], 7)

         Κεραυνὸς, ὄχι ἐν αἰθρία, ἀφοῦ πλέον ὅλα ἐπιτρέπονται καὶ ἀναμένονται στὴν νέα ἐωσφορίζουσα ἐποχή μας- ἡ πρόσφατη εἴδηση τῆς ἐπικείμενης ἐπίσκεψης  τοῦ προέδρου τῆς Ν.Δ. στὸ Ἅγιο Ὄρος (3-4 Ἰουνίου ν.ἡμ. ), καθόσον «κατὰ τὴν συνάντηση ποὺ εἶχε μὲ τὰ μέλη τῆς Ἱερᾶς Ἐπιστασίας  στὴν Ἀθήνα (σ.σ. ἐπὶ τῇ εὐκαιρίᾳ τῆς μεταφορᾶς τῆς Ἱερᾶς Εἰκόνας  «Ἄξιόν Ἐστι» στὸ κλεινὸν ἄστυ στὶς 3-15 Μαϊου ν.ἡμ.)  ἐξέφρασαν (σ.σ ἡ Ἱερά Κοινότης) τὴν ἐπιθυμία τους νὰ ἐπισκεφτεῖ τὸ Ἅγιον Ὄρος κι ἐκεῖνος δεσμεύτηκε ὅτι  αὐτὸ θὰ γίνει μεταξὺ τῶν δύο ἐκλογικῶν ἀναμετρήσεων....» καί συνεχίζουν  τά  δημοσιεύματα :  «Ὁ πρώην πρωθυπουργός (σ.σ. ἀφορισμένος μὲ δίκαιη αἰτία ἀφορισμοῦ στὶς 17-5-2020  ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη πρώην Καλαβρύτων καὶ Αἰγιαλείας κ.Ἀμβρόσιο1 λόγῳ βλασφημίας κατὰ τῆς Θείας Κοινωνίας καὶ ὡς ἐκ τούτου κατὰ τῆς Ἐκκλησίας, δηλαδή περί ἀμφισβήτησης τῆς θείας φύσης τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ (!!!)- κατὰ τὴν χαλεπὴ περίοδο τοῦ κορώνα-ἰοῦ- «ἔχει ὡς στόχο νὰ τονίσει τὴν παρουσία του, ἐνῶ πληροφορίες λένε πὼς θὰ ἀναφερθεῖ σὲ ἕνα μεγάλο πρόγραμμα γιὰ τὸ Ἅγιον Ὄρος, τὸ ὁποῖο θὰ ὑλοποιηθεῖ ἀπὸ τὴν ἑπόμενη κυβέρνηση»

Ελευθέριος Ανδρώνης: Θεόδωρος Πάγκαλος: Αντί για λαϊκά «δικαστήρια» για έναν κεκοιμημένο, καλύτερα να ασχολούμαστε με τους «πάγκαλους» του σήμερα


 Θλιβερό φαινόμενο η χαιρεκακία για τον θάνατο οποιουδήποτε ανθρώπου - Ο Θεόδωρος Πάγκαλος άφησε πολιτικό στίγμα που το κρίνει ήδη η ιστορία
 
 

Ο Θεόδωρος Πάγκαλος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 84 ετών, και η αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του έγινε καύσιμο για το «εμφυλιοπολεμικό» κλίμα της εξαιρετικά πολωμένης προεκλογικής περιόδου που διανύουμε.

Αμέσως μετά την είδηση του θανάτου του γνωστού πολιτικού, ξέσπασε ένα κύμα εκδικητικής μανίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δεν τιμά καθόλου το επίπεδο του λαού μας και δείχνει πως έχουμε γίνει άγρια θηρία που δεν διστάζουν να στήσουν δικαστήρια πάνω από νεκρούς.

Γεώργιος Τζανάκης: Πέραν πάσης ὑποψίας: Ἕνας τρομοκράτης δάσκαλος (πρέπει ἐπειγόντως νὰ χαμογελάσουμε)


 
Πρὶν τὶς ἐκλογὲς διάφοροι,  ἐμφανιζόμενοι ὡς καλὰ πληροφορημένοι, ἤ ἄκρως καχύποπτοι, ἤ σημερινοὶ ἐνσαρκωτὲς τῆς Πυθίας, ἤ ἐπαγγελματίες τοῦ πατριωτισμοῦ καὶ τῆς θρησκείας, ἤ σαΐνια τῆς ὀρθοδοξίας ἤ ... (ἄς μὴν ποῦμε τὰ ὑπόλοιπα, διότι φτάνουν ὅσα  ἀκατάλληλα ... κυκλοφοροῦν ἐσχάτως, ἀκόμη καὶ στὰ δημοτικὰ σχολεία ἀπὸ τὸ ὑπουργεῖο καὶ τοὺς δασκάλους)· προσπαθοῦσαν (οἱ διάφοροι) νὰ ἐνημερώσουν τὸν λαὸ, κυρίως τὸν λεγόμενο συντηρητικὸ, ἐκκλησιαζόμενο καὶ φιλόπατρι, ὅτι τὸ νεόφυτο κομματίδιον ΝΙΚΗ (ποὺ εἶχε ἀρχίσει νὰ «φαίνεται» στὶς δημοσκοπίσεις, σὲ σχέσι μὲ τὰ ὑπόλοιπα μικροκομματίδια),  ἀποτελεῖ κρυφὸ παράρτημα τῆς ΝΔ, , δεκα-Νίκη τοῦ συστήματος, κατευθύνεται ὑπογείως ἀπὸ τὸν Ἰερώνυμο (τὸν ἀρχιεπίσκοπο!!!) ἤ τὸν Πειραιῶς (ἄρα Μαρινάκης), καὶ ἀπὸ διάφορες ἐκκλησιαστικὲς ὀργανώσεις καὶ μοναστήρια, ὅτι ὁ πρόεδρος του εἶναι κρυφοοικουμενιστὴς καὶ πολλὰ ἄλλα. Παράληλα ἄλλοι τὸν κατηγοροῦσαν (καὶ κάποιους ἀπὸ τὸ κόμμα του) γιὰ τὰ ἀντίθετα, ὡς ἐχθρὸ τοῦ Πατριάρχη, εἰσπράκτορα ρωσικῶν ρουβλίων, ὄργανο τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση(!!!)  

«Το παράθυρο Overton και η χειραγώγηση των μαζών» : Τραπεζικός, Σερέτης Γρηγόρης


«Είναι μια θεωρία που περιγράφει πως μπορει να αλλάξει η κοινή γνώμη έτσι ώστε να γίνουν αποδεκτές ιδέες και πρακτικες που κάποτε θεωρούνταν τρελές, απαγορευμένες και ακραίες.
 
Σύμφωνα με τη θεωρία,  ζουμε σε ένα δωμάτιο και ειμαστε γεμάτοι ταμπού. Όταν διαχωρίσουμε το ταμπού από το αποτέλεσμα, μπορούμε να ανοίξουμε το παράθυρο και να δουμε αυτό που θέλουν να δουμε οι εξουσιαστές».
 
Με αυτά τα λόγια εξήγησε ο τραπεζικός τη θεωρία του μοντέλου Overton στην εκπομπή «Κόντρα στο σύστημα» με το Γρηγόρη Σερέτη.
 
Σύμφωνα με τη συγκεκριμενη θεωρία, θέματα όπως η αιμομιξία, η παιδεραστία, η ομοφυλοφυλία, ο καννιβαλισμός, ζητήματα που η ελληνική κοινωνια δε τα δέχεται, θα  μπορουσε να τα αποδεχτεί, με τη χρήση του «Παραθυρου Overton».

Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης: Τα φάρμακα της πρόνοιας του Θεού


Η ασθένεια και η θλίψη είναι το κατ’ εξοχήν φάρμακο της πρόνοιας του Θεού για να φέρει τον άνθρωπο κοντά Του και να αυξήσει την αρετή του.

Ο Ιώβ ήταν ο καλύτερος άνθρωπος πάνω στη γη, αλλά ο Θεός ήθελε να τον κάνει ακόμα καλύτερο. Και από τότε που δοκιμάστηκε, από τότε και δοξάστηκε. Ήταν καλός άνθρωπος και ευσεβής, αλλά χωρίς δοκιμασία δεν ήταν ονομαστός. Από τη στιγμή όμως δοκιμάστηκε και πολέμησε και αγωνίστηκε και στεφανώθηκε και πλούτισε, από κει και ύστερα άρχισε η δόξα του, και απλώθηκε μέχρι σήμερα. Το παράδειγμά του είναι φωτεινότατο και ενισχύει κάθε άνθρωπο που δοκιμάζεται.

Τα “δώρα” των Πρεσπών-Οι Σκοπιανοί εξαφάνισαν τους Έλληνες

Οι Σκοπιανοί εξαφάνισαν τους Έλληνες και αναγνωρίζουν τουρκική και βλάχικη εθνική μειονότητα

Ο ΣΥΡΙΖΑ και η συμφωνία των Πρεσπών δέχθηκαν ράπισμα από την επιτυχία των Βουλγάρων να πετύχουν περισσότερα στην συμφωνία μαζί τους.

Το υπουργείο Δικαιοσύνης της πΓΔΜ θα στείλει στο κοινοβούλιο της χώρας, πρόταση για την προσθήκη των Βουλγάρων στο σκοπιανό σύνταγμα, ως προϋπόθεση για την έναρξη των διαπραγματεύσεων για ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το κείμενο, όπως αναφέρθηκε στην ομάδα εργασίας που προετοίμασε τις συνταγματικές αλλαγές, έχει ήδη υποβληθεί στο σκοπιανό Υπουργείο Δικαιοσύνης και περιέχει, εκτός από τους Βούλγαρους, ακόμη πέντε «τμήματα λαών» που θα προστεθούν ως μειονότητες της χώρας.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ καλή ζήλεια


– Γέροντα, ζηλεύω μιὰ ἀδελφή, γιατὶ βλέπω πὼς ἔχει ταπείνωση, ἁπλότητα, εὐλάβεια.

– Ἐγὼ θὰ κάνω κομποσχοίνι νὰ πεθάνη. Θέλεις νὰ πεθάνη;

– Ὄχι, Γέροντα! Μπορεῖ νὰ ζηλεύω τὸ καλὸ τοῦ ἄλλου, ἀλλὰ οὔτε κατὰ διάνοια δὲν θέλω νὰ πάθη κακό. Δὲν θέλω νὰ μὴν ἔχη ὁ ἄλλος ἀρετή· θὰ ἤθελα ὅμως νὰ ἔχω κι ἐγὼ κάτι καλό.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 1 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023

Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς 
 

Ἰουστῖνος ὕπνωσεν Σέρβος ὁ μέγας,
Θεολόγων σύνεδρος, Ἁγίων φίλος.
Θεανθρώπῳ ἥνωται ὑπνώσας λέων Ὀρθοδοξίας.

Ο Όσιος και θεοφόρος πατήρ Ιουστίνος γεννήθηκε στις 25 Μαρτίου του 1894 μ.Χ., ξημερώματα του Ευαγγελισμού στην πόλη Βράνιε της νοτίου Σερβίας. Ο πατέρας του ονομαζόταν Σπυρίδων και η μητέρα του Αναστασία. Κατά την βάπτιση έλαβε το όνομα Ευάγγελος. Η οικογένεια του πατέρα του ήταν εκ παραδόσεως ιερατική και είχε δώσει στην ορθόδοξη Εκκλησία τουλάχιστον επτά ιερωμένους. Αυτό εξάλλου φανερώνει και το επώνυμο Πόποβιτς (Παπαδόπουλος). Από μικρό παιδάκι ακόμα, συχνά επισκεπτόταν με τούς γονείς του τον Άγιο Πρόχορο τον Θαυματουργό στην κοντινή Μονή Πτσίνσκι όπου και είδε με τα μάτια του την θεραπεία της μητέρας του από βαριά ασθένεια.

Τετάρτη 31 Μαΐου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 57ο)

 

Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

«ΕΣΤΙΑ»

ΟΛΟΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΙΟΡΔΑΝΗΝ!

ΟΛΟΙ ΕΧΟΜΕΝ ΑΝΑΓΚΗ ΡΙΖΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Αύριον είναι τα Φώτα.
 
Γιορτάζει σύμπας ο Ορθόδοξος Χριστιανικός Κόσμος.Θα εορτάσωμεν και ημείς έστω υπό πένθιμον Ελληνικόν ουρανόν, τον οποίον δημιουργεί η σημερινή χαώδης κατάστασις της φυλής μας. Θα μεταβώμεν εις την εκκλησίαν.

Νώντας Σκοπετέας: Ὅποιος δέν συντάσσεται μέ τόν Χριστό...


Ὀκτώβριος τοῦ 2017. Στὸ καραβάκι ἀπὸ Οὐρανούπολή γιὰ Ἅγιο Ὄρος! Ἀπὸ μακριὰ φαίνονται νὰ ἀνεμίζουν τὰ νέα λάβαρα ποὺ ἔστησαν τὰ τεκνία τῆς Γοργοεπηκόου. Μαῦρες σημαῖες ποὺ γράφουν κάτω ἀπὸ πορφυρὸ σὰν αἷμα ἁγίων καὶ ἡρώων Σταυρό: Ἔξω οἱ Ἀντίχριστοι ἀπὸ τὸ Ἅγιο Ὄρος. 
 
Ἄς μὴν φοβόμαστε ἀδελφοὶ τίς λέξεις, ὅταν περιγράφουν κάτι τόσο καταφανές, ἂς μὴν ψάχνουμε βολικὰ καὶ στρογγυλεμένα ὑποκατάστατα γιὰ νὰ χαρακτηρίσουμε τὴν διαχρονικὰ ἀρνησίθεη ἐξουσία... 
 
Ἄχ μπάρμπα Γιάννη Καποδίστρια, στάσου στὰ λόγια τοῦ ἑξαψάλμου, ποὺ τόσο ἀγάπαγες νὰ διαβάζεις ἀξημέρωτα καὶ φώναξε ἀπὸ ἐκεῖ ψηλὰ νὰ πάει παντοῦ τό: ὅτι ἐνεφράγη στόμα λαλούντων ἄδικα! Ὅποιος δὲν συντάσσεται μὲ τὸν Χριστὸ καὶ τὰ δικαιώματά του, εἶναι στὴν ἀντίπερα ὄχθη. Καὶ εἶναι ἀντίχριστος! Οὔτε προοδευτικός, οὔτε ἰδεολόγος, οὔτε φιλελεύθερος, οὔτε δημοκράτης! Εἶναι ἀντίχριστος! Καὶ αὐτὸ δὲν ἀποτελεῖ ὕβρη! Αὐτὴ εἶναι μιὰ ἀρίδηλη θλιβερὴ διαπίστωση, ποὺ τὸν Θεό μας πληγώνει καὶ ξανασταυρώνει! Δὲν μπορεῖς νὰ πιστεύεις λίγο, μὲ μέτρο καὶ περιστασιακά! Δὲν ὑπάρχει μέση. Ἐδῶ ὑπάρχουν ἄκρα! Στὸ ἕνα ἄκρο τὸ Φῶς, στὸ ἀπέναντι σκοτάδι πυκνό!

Θεοφάνης Μαλκίδης: Ἑλληνικὸς κόσμος: Ἀπό τήν Ἅλωση, στή Μνήμη καί τή συνέχεια

Από την ομιλία για την επέτειο Άλωσης της Πόλης,  στην εκδήλωση της Ένωσης Μικρασιατών Λαμίας
 
 
1. Η γέννηση

Ἡ μεταφορὰ τῆς πρωτεύουσας τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας ἀπὸ τὸν Μέγα Κωνσταντῖνο καὶ ἡ δημιουργία τῆς Νέας Ρώμης, τῆς Κωνσταντινούπολης, σηματοδοτεῖ μία ἱστορικὴ στιγμὴ γιὰ τὴν ἀνθρωπότητα καὶ τὸν ἑλληνικο-ρωμαϊκὸ-χριστιανικὸ κόσμο. Μνημεῖα, εἰκόνες, θεσμικὲς ἐκφράσεις, ἡγεσία καὶ λαός, εἶναι ταυτισμένα μὲ τὴν Πόλη τῶν πόλεων. Ἐκεῖ εἶναι τὸ κέντρο, ἐκεῖ καὶ ἡ ἐλπίδα, ἐκεῖ ὁ προορισμὸς «εἰς τὴν Πόλην», ἐκεῖ ἀργότερα καὶ ὁ στόχος ἐξαφάνισης μιᾶς ἱστορικῆς πορείας καὶ ἑνὸς λαοῦ, μὲ συνέχεια καὶ μνήμη.

Γι’ αὐτὸ καὶ ἡ Ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία, ἡ Ρωμανία ἔγινε «Βυζαντινὴ κρατικὴ δομὴ μηχανορραφιῶν καὶ δολοπλοκιῶν», καὶ οἱ Ρωμηοὶ-Ἕλληνες, Γραικοὶ καὶ Βυζαντινοὶ καὶ ἡ ἀσυνέχεια, ἐπίσημη προπαγάνδα.

Εὐαγγελία Λάππα: Ἡ ζωή ἑνός Πρίγκιπα (Βιβλιοπαρουσίαση)


 
Στίς 29 Μαΐου 2023, ἡμέρα ἀνάμνησης τῆς Ἁλώσεως τῆς Πόλης ἀπό τούς Τούρκους, κυκλοφόρησε, μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ, ἀπό τίς Ἐκδόσεις Πελασγός τοῦ Ἰωάννου Γιαννάκενα, τό βιβλίο τῆς Εὐαγγελίας Κ. Λάππα μέ τίτλο «Ἡ ζωή ἑνός πρίγκιπα» τό ὁποῖο εἶναι ἀφιερωμένο στόν Βασιλέα Κωνσταντῖνο ΙΒ΄ τόν Στρατηλάτη. Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια ἀπό τήν κοίμησή του, ἐξόριστος, στό Παλέρμο, τόν ἀρχαῖο Ἑλληνικό Πανόρμο τῆς Μεγάλης Ἑλλάδος (Σικελία). 

 

Πρόλογος

Δρ Μαρία Μαντουβάλου

τ. Ἀναπλ. Καθηγήτρια Νεώτερης καί Μεσαιωνικῆς Φιλολογίας

στό Ἐθνικό καί Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν

Ὁμολογῶ, ὅτι πρώτη φορά προλογίζω βιβλίο ἑνός παιδιοῦ δεκαεπτά-δεκαοκτώ ἐτῶν, μέ ἔκταση 200 σελίδων καί θέμα ἀκανθῶδες ἐθνικοπολιτικό πού προκαλεῖ ἴλιγγο σέ ὅποιον ἀποπειραθεῖ νά τό ἑρμηνεύση καί νά τό ἐντάξη συνεπῶς στή δική του ἐπιστημονική καί ἰδεολογική Ἀλήθεια. Ὡστόσο ἡ συγγραφέας του, ἀνεξάρτητα ἀπό τούς ποικίλους ἐνδοιασμούς, ἤ καί ἀκροβατισμούς τῶν εἰδικῶν ἱστορικῶν ἐρευνητῶν, καταθέτει, μέ ἄδολο, εἰλικρινῆ πατριωτικό ἐνθουσιασμό καί θάρρος, βοηθούμενη ἀπό ἐπιλεγμένη γιά τό θέμα της βιβλιογραφία πού παραθέτει, τά ἱστορικά γεγονότα πολιτικῆς, ἐθνικῆς καί πολιτειακῆς μορφῆς, πού διαδραματίστηκαν στόν Ἑλληνικό καί τόν εὐρύτερα Βαλκανικό χῶρο, ἀπό τήν περίοδο τῆς ἀνάρρησης στό θρόνο τοῦ Γεωργίου A΄ (1863) μέχρι καί τό θάνατο (1923) τοῦ Πορφυρογέννητου Στρατηλάτη «Δούκα τῆς Σπάρτης» καί «Ἀϊτοῦ» Κωνσταντίνου ΙΒ΄, στόν ὁποῖο καί εἶναι ἀφιερωμένο τό βιβλίο αὐτό.

παπα - Ηλίας Υφαντής: η γλώσσα της καρδιάς


Εκείνος περίπου 80χρονος κι εκείνη 25χρονη. Εκείνη καθηγήτρια της ιστορίας σε πανεπιστήμιο της Γαλλίας κι εκείνος απόφοιτος της 2ας μόλις Δημοτικού. Εκείνη άθεη ή ακριβέστερα μηδενίστρια κι εκείνος ένθεος μέσα στην αγραμματοσύνη του. Φώτιζε, πότιζε και δρόσιζε τα κοπάδια των ανθρώπων, που τον επισκέπτονταν στο Μήλεσι της Αττικής.

Όπου και η καθηγήτρια, αναζητώντας, μέσα στα σκοτάδια της πολυγνωσίας της, τη διέξοδο κάποιου κεριού, οδηγήθηκε στο ερημητήριό του, όπως η Σαμαρείτιδα στο πηγάδι του Ιακώβ.

Η έξοδός της απ’ το κελί του Γέροντα, μετά τη συνομιλία τους, επισφραγίστηκε με δάκρυα ευτυχίας. Διαμαρτυρήθηκε όμως στη σύνοδό της, που της είχε πει πως ο Γέροντας, που τόση ώρα της μιλούσε στα γαλλικά, δεν ήξερε ούτε λέξη από τη γαλλική γλώσσα. Και οι παρευρισκόμενοι έμειναν κατάπληκτοι, όταν άκουσαν ότι και η Γαλλίδα, που ο Γέροντας την άκουγε να του μιλάει ελληνικά, δεν γνώριζε την ελληνική.

Μια απίστευτη ιστορία πίσω από τις διακηρύξεις: Η «Οδύσσεια» ενός μαθητή Γυμνασίου


Πέρα από την εικονική πραγματικότητα η εκπαίδευση αγκομαχά

Την απίστευτη περιπέτεια της οικογένειάς του που ζει στο ορεινό Βιδιάκι της Γορτυνίας και την προσπάθειά της να εξασφαλίσει ομαλές συνθήκες εκπαίδευσης στο παιδί τους, κατήγγειλε πρόσφατα σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ Πύργου ο Δημήτρης Λάνης.

Πρόκειται για μια ιστορία που πέραν των άλλων αποκαλύπτει παθογένειες αλλά και επαναλαμβανόμενες αστοχίες για ένα σύστημα που όπως και εκείνο της υγείας χρειάζεται πολλές και ουσιαστικές αλλαγές.

Η απουσία σχολείων, οι μεγάλες αποστάσεις που απομονώνουν μαθητές, η αναμονή ενός μεταφορικού μέσου που δεν έρχεται ποτέ και μια τηλεκπαίδευση χωρίς καμιά συνοχή για την αποτελεσματική διείσδυση στη γνώση είναι μερικές από τις αιτίες. Χέρι χέρι η αδιάφορη αντιμετώπιση που όπως υποστηρίζει ο πατέρας είχαν ο ίδιος και το παιδί του από αυτοδιοικητικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες είναι και το μεγαλύτερο «χτύπημα» στον αγώνα που έδωσαν και δίνουν με αξιοπρέπεια …

Ο Αγιος Πορφύριος βοηθά νέο


Μαρτυρία ανωνύμου:

Εχρημάτισα ένα διάστημα μαθητής στην Ιερατική Σχολή Λαμίας. Ένας ιερομόναχος (μακαρίτης τώρα), Πορφύριος κι αυτός, είχε στο κομοδίνο του μια φωτογραφία του Αγίου. Μόλις την αντίκρυσα, αισθήματα χαράς και ευφροσύνης με πλημμύρισαν κι ένα πρόβλημα που είχα έφυγε και ρώτησα “ποιος είναι αυτός;”.

Μου είπε ότι αυτός είναι ένας σύγχρονος Άγιος και ότι φτειάχνει Μοναστήρι στον Ωρωπό. Επίσης ότι κάθε μέρα στις 11 το πρωί κάνει μια βόλτα στο δάσος κι ότι εκεί τον φωτογράφησαν. «Εγώ», μου είπε, «όταν πήγα πρώτη φορά ως διάκος, χωρίς να ειδοποιήσω κανέναν ούτε να αναφέρω ποιος είμαι, και ενώ περίμεναν πολλοί, είπε: “πέστε στον διάκο να περάση”».

Από τότε δεν μου έφυγε απ’ το μυαλό. Το ανέφερα στον τότε Πνευματικό μου, μου δόθηκαν οδηγίες και με την πρώτη ευκαιρία 15χρονος πήγα στον Ωρωπό.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 31 ΜΑΪΟΥ 2023


Ὁ Ἅγιος Ἑρμείας ὁ Μάρτυρας


Βάπτεις σεαυτὸν κογχύλῃ σῶν αἱμάτων,
Ἑρμεία, τμηθεὶς· ὢ βαφῆς ἀνεκπλύτου!
Ἑρμείαν τριακοστῇ ἄορ κατέκτανε πρώτῃ.

Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Ἑρμείας καταγόταν ἀπὸ τὰ Κόμανα τῆς Καππαδοκίας καὶ ἄθλησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Μάρκου Αὐρηλίου τοῦ Ἀντωνίνου (138 – 161 μ.Χ.). Ὑπηρετώντας ὡς στρατιώτης στὶς Ρωμαϊκὲς λεγεῶνες, κατὰ τὸ διωγμὸ ποὺ κινήθηκε τότε ἐναντίον τῶν Χριστιανῶν, διεβλήθη καὶ αὐτὸς ὡς Χριστιανός, συνελήφθη δὲ καὶ ὁδηγήθηκε ἐνώπιον τοῦ δούκα Σεβαστιανοῦ, ἐξαναγκαζόμενος νὰ θυσιάσει στὰ εἴδωλα. Ὁ Ἑρμείας ἀρνήθηκε νὰ ὑπακούσει καὶ ἐξ αἰτίας αὐτοῦ τοῦ συνέτριψαν τὶς σιαγόνες, τοῦ ἔγδαραν τὸ δέρμα τοῦ προσώπου, τοῦ ἔσπασαν τοὺς ὀδόντες καὶ τὸν ἔριξαν σὲ ἀναμμένο καμίνι.

Τρίτη 30 Μαΐου 2023

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ἰσαάκιος Δαλμάτων ὁ ὁμολογητής

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Μιὰ πολὺ δύσκολη ἐποχὴ γιὰ τὴν Ἐκκλησία μας ὑπῆρξε ὁ 4ος αἰῶνας, κατὰ τὸν ὁποῖο δεινοπάθησε ἀπὸ τὴν φοβερὴ αἵρεση τοῦ ἀρειανισμοῦ. Τὸ δυστύχημα ἦταν ὅτι ὑποστηρικτὲς τῆς αἱρέσεως καταστάθηκαν  καὶ κάποιοι βυζαντινοὶ αὐτοκράτορες, καταδιώκοντας τοὺς Ὀρθοδόξους. Τὴν περίοδο αὐτὴ ἀναδείχτηκαν μεγάλοι Πατέρες καὶ ὁμολογητές, οἱ ὁποῖοι ἀντέκρουσαν τὴν κακοδοξία καὶ ἀγωνίστηκαν γιὰ τὴν σώζουσα ὀρθόδοξη πίστη. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε καὶ ὁ ἅγιος Ἰσαάκιος ὁ Ὁμολογητὴς καὶ ἡγούμενος τῆς Μονῆς Δαλμάτων.
 
Δὲ γνωρίζουμε πολλὰ γιὰ τὴ ζωὴ τοῦ ἁγίου Ἰσαακίου. Καταγόταν ἀπὸ τὰ μέρη τῆς Συρίας καὶ γεννήθηκε στὰ τέλη 3ου ἢ στὶς ἀρχὲς τοῦ 4ου αἰῶνα. Ἦταν ἐνάρετος ἄνθρωπος καὶ ἀσπάσθηκε τὸν μοναχικὸ βίο ἀπὸ τὰ νεανικά του χρόνια. Μάλιστα ἀξιώθηκε νὰ γίνει ἡγούμενος τῆς περίφημης Μονῆς Δαλμάτων καὶ ζοῦσε μὲ προσευχή, νηστεία, ἀγρυπνία καὶ μελέτη τῶν Ἁγίων Γραφῶν καὶ τῶν συγγραμμάτων τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας. Διακρίνονταν γιὰ τὴν βαθειά του προσήλωση στὴν ὀρθόδοξη πίστη, ἡ ὁποία εἶναι συνώνυμη μὲ τὴ σωτηρία, σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν πλάνη καὶ τὴν αἵρεση, ἡ ὁποία ὁδηγεῖ στὴν ἀπώλεια.

Ἰωάννης Λίτινας: Ὁ Ἐσταυρωμένος στό Ἱερό Βῆμα (γ)

μελέτημα περί τῆς ἐπιχειρούμενης ἀποβολῆς Του

 

Τὰ μέρη (α) ΕΔΩ κα (β) ΕΔΩ
 

 

3. Θέα καὶ προσκύνηση τοῦ Ἐσταυρωμένου καὶ τῆς θυσίας Του στὰ μυστήρια καὶ στὴν πνευματικὴ ζωή. Οἱ θεωθέντες ἅγιοι δὲν ἐπισημαίνουν καμμία βλάβη ἀπὸ τὴν ὕπαρξή Του ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης.

 

Προκειμένου ἡ προσπάθεια ἐξοβελισμοῦ τοῦ Ἐσταυρωμένου νὰ περιβληθῆ μὲ ἕνα πέπλο «ὀρθόδοξης εὐαισθησίας» ὑποστηρίζεται ὅτι ἀλλοιώνει τὴν λειτουργικὴ ἐσχατολογική προοπτικὴ τῶν πιστῶν. Ἡ ἀποδιδόμενη ὅμως βλάβη τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώματος στὴν εἰκονικὴ ἀναζωγράφηση τοῦ Ἐσταυρωμένου, στὴ θέση του στὸ Ἱερὸ Βῆμα καὶ στὴ χρήση του στὴν λειτουργικὴ πρακτική, ἐκτὸς τῆς ἐπικινδυνότητας γιὰ βλασφημία ποὺ ἐνέχει ἀπὸ μόνη της (πῶς εἶναι δυνατὸν ἡ μορφὴ τοῦ Ἐσταυρωμένου ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ νὰ προκαλῆ βλάβη;), δὲν ἀπαντᾶται στὴν διδασκαλία καὶ πράξη τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ καὶ οὔτε κατεδείχθη ποτὲ ἀπὸ τοὺς ἁγίους ποὺ θεώθηκαν τηρώντας αὐτὴν τὴν παράδοση στὴν λειτουργικὴ τους ζωή.

Οι πατέρες και η ταυτότητα φύλου των παιδιών τους

Η σταθερή παρουσία ενός πατέρα που αγαπά, φροντίζει και υποστηρίζει τα παιδιά του, είναι η καλύτερη ασπίδα προστασίας απέναντι στη λαίλαπα της ιδεολογίας του φύλου και στις κακές επιδράσεις του περιβάλλοντος.

Ζούμε την επιβολή των θέσεων για τα «δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ+». Χρόνο με το χρόνο η ιδεολογική διείσδυση γίνεται μεγαλύτερη και οι αντιστάσεις της κοινωνίας μας αποδεικνύονται ελλιπείς. Η οικογένεια και τα παιδιά δέχθηκαν απροετοίμαστοι την εισβολή της ιδεολογίας και σε πολλές περιπτώσεις παγιδεύτηκαν. Περιγράφουμε το πρόβλημα στις ΗΠΑ, όπου υπάρχουν ενημερωμένα στατιστικά στοιχεία. Πρόκειται για ένα αδιέξοδο. Σε ανάλογη κατάσταση είμαστε ή θα φτάσουμε και εμείς. Εάν δεν κινητοποιηθεί η οικογένεια, και μάλιστα ο πατέρας, να αναλάβει τα παιδιά και να τα κατευθύνει μέσα από το δρόμο της αλήθειας, του Θεού, αυτά είναι νομοτελειακά χαμένα.

Και για να μπούμε στο θέμα, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (CDC) ένας αριθμός ρεκόρ εφήβων στις ΗΠΑ δεν προσδιορίζεται ως ετεροφυλόφιλος. Σύμφωνα με την έκθεση, σχεδόν ένας στους τέσσερις Αμερικανούς έφηβους αναγνωρίστηκε στο 2021 ως LGBT.(1)

«H ἀδάπανος εὐλάβεια... Τί ὄφελος τούτοις τῆς λοιπῆς ἀρετῆς;»

(Μ. Βασίλειος - Πρὸς πλουτοῦντας - Ε.Π.Ε., 6)

Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
 
Παρ᾿ ὅλο ποὺ ὁ ἀρχαῖος κόσμος καὶ ὁ σύγχρονος κόσμος διαφέρουν, ὡς σκέψη καὶ ὡς τρόπος ὕπαρξης, ὁ διαχρονικὸς λόγος τοῦ Μ. Βασιλείου δημιουργεῖ ὑγιῆ προσαρμογὴ τοῦ κοινωνικοῦ εἶναι τοῦ πληρώματος στὸ σημερινὸ περιβάλλον.
 
Ἡ ὁμιλία του «πρὸς πλουτοῦντας» ἀναδεικνύει τὸ οὐσιαστικό - ὀρθὸ ἦθος ἑνὸς Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ.
 
Ἀναφέρεται, ὅπως διευκρινίζει, ὄχι στὸν νομικὸ ποὺ ἀναφέρει ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς (10, 25), ἀλλὰ στὸν «νεανίσκο» τοῦ Ματθ. (19, 16), ποὺ ρώτησε (καὶ αὐτὸς) τί πρέπει νὰ πράξῃ γιὰ νὰ κληρονομήσῃ ζωὴν αἰώνιον. «Ὁ μὲν γὰρ πειραστὴς ἦν, εἰρωνικὰς τὰς ἐρωτήσεις ποιούμενος· οὗτος δέ, ὑγιῶς μὲν ἐρωτῶν, οὐκ εὐπειθῶς δὲ καταδεχόμενος» (Ματθ. 19, 22), παρατηρεῖ ὁ Μ. Βασίλειος.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Τρομοκρατούν τον κόσμο με τη «Νόσο Χ»: Την πρώτη κατά φαντασίαν «πανδημία» στην ιστορία της ανθρωπότητας!


Ο ΠΟΥ καλλιεργεί παγκόσμιο κλίμα φόβου μιλώντας για μία υποθετική πανδημία - Προβλέπουν πόσο «φονική» θα είναι χωρίς καν ακόμα να υπάρχει!
 
 
Νόσος Χ – Πανδημία: Η παγκόσμια υγειονομική δικτατορία περνάει σε ένα νέο level μαζικής παράνοιας, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των λαών της Δύσης πέρασαν επιτυχώς την προηγούμενη «πίστα» εκπαίδευσης. Μετά την ελαστικοποίηση των προϋποθέσεων για την ανακήρυξη μιας πανδημίας και την εργαλειοποίηση ενός ιού με πολύ μικρή θνητότητα, τώρα περνάμε στην ανακήρυξη μιας κατά φαντασίαν πανδημίας πριν καν αυτή συμβεί!

Ο λόγος για τη «νόσο Χ». Ένα υποθετικό, άγνωστο παθογόνο (!) που θα μπορούσε να προκαλέσει την επόμενη πανδημία στο κοντινό μέλλον! Ο όρος επινοήθηκε από τον ΠΟΥ το 2018, ένα χρόνο πριν το πρώτο ξέσπασμα του κορωνοϊού στη Wuhan της Κίνας.

Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ: Οι τρεις ενέργειες των πονηρών πνευμάτων


Τα πονηρά πνεύματα διεξάγουν αμείλικτο πόλεμο εναντίον μας για να μας απομακρύνουν από την ευαγγελική διαγωγή, τη χριστομίμητη ταπείνωση, την κατάνυξη και την πνευματική θεωρία, για να αποτρέψουν την απελευθέρωσή μας από τον ζυγό των παθών και την ανάστασή μας, για να μας κρατήσουν στην κατάσταση της τυφλότητας, της δουλείας και του θανάτου. Σ’ αυτόν τον πόλεμο ξεχύνουν όλη τη φυσική τους κακία και όλη τη φυσική τους πανουργία. Και ονομάζω την κακία και την πανουργία τους φυσικές, όχι επειδή πλάστηκαν μ’ αυτές. Όχι! Τα πονηρά πνεύματα πλάστηκαν αγαθά, ξένα προς το κακό. Με την εκούσια πτώση τους, όμως, οικειώθηκαν το κακό κι έγιναν ξένα προς το καλό.

Τα πονηρά πνεύματα ενεργούν εναντίον μας, πρώτον, με λογισμούς, δεύτερον, με φαντασίες και, τρίτον, με άμεση επαφή. Από τις ενέργειές τους αυτές μπορούμε να τα αντιληφθούμε και να τα μελετήσουμε, καθώς μάλιστα υπάρχουν άφθονες σχετικές αναφορές στην Αγία Γραφή.

Ευρωβουλευτής: «Έτσι σας παραπλανούν τώρα να τρώτε έντομα»!!! Μετά θα τα επιβάλλουν;;; ΒΙΝΤΕΟ

Ο Robert “Rob” Roos είναι Ολλανδός πολιτικός και σημερινός βουλευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ). Είναι μέλος του πολιτικού κόμματος JA21!

Μεταξύ άλλων αναφέρει για την εντομοφαγία, η οποία τείνει να καθιερωθεί στο ευρωπαϊκό μενού και, κατά πολλούς, αργότερα να επιβληθεί ως τροφή!

Η τροφή δεν θα περιλαμβάνει ολόκληρα έντομα αλλά άλευρα από εκείνα και τα περιττώματά τους.

Όπως αναφέρει:

«Εντομοφαγία; Άσε δε θέλω.

Φυσιολογικά, ο καθένας πρέπει να γνωρίζει τι θέλει να φάει. Αλλά πρέπει να ‘ναι ξεκάθαρο τι περιέχεται στα τρόφιμά σας!

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Δάνεισε κι εσύ δυο ώρες στον Θεό...


“Μα είμαι αμαρτωλός”, λες και δεν τολμώ ν΄ αντικρίσω τον Άγιο”.

Ακριβώς επειδή είσαι αμαρτωλός έλα εδώ, για να γίνεις δίκαιος.

Ή μήπως δεν γνωρίζεις ότι και αυτοί που στέκονται μπροστά στο ιερό Θυσιαστήριο έχουν διαπράξει αμαρτίες;

Γι΄ αυτό οικονόμησε ο Θεός να υποφέρουν και οι ιερείς από κάποια πάθη, ώστε να κατανοούν την ανθρώπινη αδυναμία και να συγχωρούν τους άλλους.

“Αφού όμως δεν τήρησα όσα άκουσα στην εκκλησία”, θα μου πει κάποιος, “πώς μπορώ να έρθω πάλι;”.