Ο κόσμος
όλος κατατυραννείται υπό των συγκρούσεων· συγκρούσεις μεταξύ κρατών
διαφόρων κοινωνικών συστημάτων, μεταξύ φυλών και τάξεων, ομολογιών και
ιδεολογιών και τα όμοια.
Ένεκα των συγχρόνων μέσων μαζικής
καταστροφής και αφανισμού ζουν πανταχού πάντες εν ατμοσφαίρα «φόβου και
προσδοκίας (συμφορών) των επερχομένων τη οικουμένη» (Λουκ.
21,26).
Και ιδού, ιστάμεθα ενώπιον συμπλέγματος προβλημάτων παραδόξων,
δυσεπιλύτων.
Αφ’ ενός δεν δυνάμεθα να μένωμεν ήσυχοι, διότι ανήκομεν εις
την οικογένειαν της ανθρωπότητος και έχομεν κοινά εν πολλοίς πεπρωμένα·
αφ’ ετέρου αναθαρρύνουν ημάς οι λόγοι του Χριστού:
«Αρχομένων δε τούτων
γίνεσθαι ανακύψατε και επάρατε τας κεφαλάς υμών, διότι εγγίζει η
απολύτρωσις υμών» (Λουκ. 21,28).
Δεν είναι ενταύθα ο τόπος να
επιμείνωμεν εκτενέστερον εις την περιγραφήν της καταστάσεως της ήδη
υπαρχούσης αποκαλυπτικής εντάσεως· δεν θα εγκαταλείψωμεν όμως το ισχυρόν όπλον, όπερ έδωκεν εις ημάς ο Κύριος: την προσευχήν, «Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού του Ζώντος, ελέησον ημάς και τον κόσμον Σου», και την τέλεσιν της Λειτουργικής Θυσίας, έως ότου τούτο θα είναι πρακτικώς δυνατόν.
Από το βιβλίο του Γέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ, Περί Προσευχής, έκδ. Ι. Μ. Τιμίου Προδρόμου, Έσσεξ Αγγλίας.
***
Αναρίθμητοι είναι αι μορφαί εμφανίσεως της υπερηφανίας, αλλ’ άπασαι αλλοιώνουν την εικόνα του Θεού εν τω ανθρώπω.
Εκτός
του Χριστού, άνευ του Χριστού, δεν υπάρχει λύσις εις την τραγωδίαν της
επιγείου ιστορίας της ανθρωπότητος.
Η γηΐνη ατμόσφαιρα αποπνέει οσμήν
αίματος.
Η οικουμένη τρέφεται καθ’ εκάστην δι’ ειδήσεων
περί φόνων ή βασανισμών των ηττηθέντων εις αδελφοκτόνους συγκρούσεις.
Τα
μέλανα νέφη του μίσους καλύπτουν από των οφθαλμών ημών το Ουράνιον Φως.
Οι άνθρωποι μόνοι δημιουργούν δι’ εαυτούς την κόλασιν αυτών.
Άνευ
της ολοκληρωτικής αλλαγής ημών δια της μετανοίας, δεν θα επέλθη η
λύτρωσις του κόσμου· «λύτρωσις» εκ της φοβερωτέρας πασών των αρών, του
πολέμου.
Δια τον ταπεινόν φορέα της αγάπης είναι προτιμότερον να φονευθή, ή να φονεύση.
Οψόμεθα τον Θεόν καθώς εστίν,Αρχιμανδρίτου Σωφρονίου (Σαχάρωφ), Περί μετανοίας, έκδ. Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου, Έσσεξ Αγγλίας 1996.
«Πᾶνος»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου