(Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης, Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ λοιμικῆς νόσου προσλαμβάνει κάθε χρόνο τὸ καρναβάλι.
Καὶ δὲν εἶναι βέβαια μόνο ἡ σπατάλη τόσων χρημάτων, ποὺ θὰ μποροῦσαν νὰ διατεθοῦν σὲ κὰλυψη ἄλλων σπουδαίων ἀναγκῶν, ... ἀλλὰ τὸ σημαντικώτερο εἶναι ἡ ἠθικὴ ζημία καὶ βλάβη ἀπὸ τὴν ἀναισχυντία τῆς γύμνιας, τὴν ξετσιπωσιὰ τῆς αἰσχρότητας, τὶς βωμολοχίες καὶ τὰ πορνικὰ ἄσματα καὶ θεάματα, τὴν παρότρυνση σὲ σαρκικὰ ἁμαρτήματα.
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἀναφερόμενος στὸ ἐπιχείρημα ὅτι μὲ τὶς καρναβαλικὲς ἐκδηλώσεις διασκεδάζουν καὶ εὐφραίνονται οἱ ἄνθρωποι, ἀπαντᾶ ὅτι αὐτὸ εἶναι τελείως παράλογο, διότι ἡ χαρὰ καὶ εὐφροσύνη πρέπει νὰ συμβαδίζουν μὲ τὴν ἠθικὴ καὶ τὴν εὐπρέπεια.
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἀναφερόμενος στὸ ἐπιχείρημα ὅτι μὲ τὶς καρναβαλικὲς ἐκδηλώσεις διασκεδάζουν καὶ εὐφραίνονται οἱ ἄνθρωποι, ἀπαντᾶ ὅτι αὐτὸ εἶναι τελείως παράλογο, διότι ἡ χαρὰ καὶ εὐφροσύνη πρέπει νὰ συμβαδίζουν μὲ τὴν ἠθικὴ καὶ τὴν εὐπρέπεια.
Ὁ Ἅγιος Νικόδημος Ἁγιορείτης στὸ βιβλίο του «Χρηστοήθεια τῶν Χριστιανῶν», ἀναφερόμενος σὲ ὅσα γίνονται κατὰ τὶς Ἀπόκριες γράφει: «Κατ᾿ ἀλήθειαν ἠμπορεῖ νὰ εἰπῇ τινας, ὅτι τότε οἱ Χριστιανοὶ δαιμονίζονται ὅλοι· ... τότε διὰ νὰ εἰπῶ ἔτσι, πανηγυρίζει ἡ ἀσέλγεια• ἑορτάζει ἡ ἀκολασία• εὐφραὶνεται ἡ μέθη• ἀγάλλεται ἡ τρυφὴ καὶ ἀσωτεία• χορεύει ὁ διάβολος μὲ δέκα μανδήλια καὶ συγχορεύει μὲ αὐτὸν ὅλον τὸ πλῆθος τῶν δαιμόνων διότι ὅσον κέρδος κάμνουν εἰς μόνας τὰς ἀποκρέας, δὲν ἠμποροῦν νὰ τὸ κάμουν εἰς ὅλον τὸν χρόνον».
... « ἵλεως, ἵλεως, ἵλεως, νὰ γίνη ὁ Θεός! Καὶ αὐτὸς εἴθε νὰ φωτίση τοὺς ἁγίους Ἀρχιερεῖς καὶ πνευματικοὺς καὶ διδασκάλους νὰ ἐμποδίσουν τὰ τοιαῦτα κακά, μὲ ἀφορισμοὺς καὶ ἐπιτίμια, καθὼς προστάζει καὶ ὁ ξβ' κανὼν τῆς ἁγίας καὶ Οἰκουμενικῆς στ' Συνόδου».
----------------------------
Ἀποσπάσματα ἀπό κείμενο τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση, δημοσιευμένο στήν ἠλ. δ/νση https://tideon.org/orthodoksi-pisti-zoi/5913-2015-02-07-09-28-03
Τις ημέρες του αντιχρίστου θα υπάρξει πλήρη απόστασία.
ΑπάντησηΔιαγραφήἈνάστασις εἰδωλολατρείας!
Οι άνθρωποι θα γυρίσουν στην προ Χριστού εποχή.
“Ὁ Σατανᾶς τὰς ἡμέρας τοῦ Καρνάβαλου εἶνε πολυάσχολος. Ἡ πελατεία του μεγίστη. Σύρει πλήθη”…
Και λίγα μας λέει ο πατήρ Θεόδωρος ζήσης για την ηθική ζημία και βλάβη...
Καὶ εἰς ποῖα ἁμαρτήματα δὲν παρασύρονται οἱ ἄνθρωποι κατὰ τὰς ἡμέρας αὐτὰς τοῦ Καρνάβαλου;
Αστεῖα ἀηδῆ, ἄσματα πορνικά, χειρονομίαι ἀπρεπεῖς, πολυποσίαι, πολυφαγίαι, μέθαι, κραιπάλαι, αἰσχρολογίαι, βλασφημίαι,
ἐξωφρενικοὶ χοροὶ Σαλώμης,
αἰσχροὶ ἔρωτες καὶ συζυγικαὶ ἀπάται,
προοίμια διαζυγίων καὶ οἰκογενειακῶν δραμάτων.
Ιδοὺ τὰ ἁμαρτήματα, ἰδοὺ τὸ λιβάνι ποὺ καίεται πρὸς λατρείαν τοῦ θεοῦ-Καρναβάλου.
Δυστυχισμένη Πατρίδα!
Χρήματα δὲν ὑπάρχουν διὰ γάλα, διὰ κρέας, διὰ φάρμακα,
διὰ μία χήρα που ζητεί να ταΐσει τὸ ὀρφανὸ της.
Ὑπάρχουν ὅμως χρήματα διὰ μάσκες, διὰ ἐνδυμασίας και κάθε σατανικής φαντασίας.
Μὲ τὰ ποσὰ αὐτὰ τὰ ὁποία ἐξώδευσαν ἀσώτως οἱ υἱοὶ καὶ αἱ θυγατέρες τοῦ αἰῶνος τούτου, πόση κοινωνικὴ ἀνακούφισις θὰ ἠδύνατο νὰ γίνη κατὰ τὰς ἡμέρας τῶν Ἀποκρέω;
Εἰς μίαν πόλιν μὲ στρατιὰν ἀπόρων.
τότε ἐρεῖ καὶ τοῖς ἐξ εὐωνύμων·
πορεύεσθε ἀπ᾿ ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον τὸ ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ.
ἐπείνασα γάρ, καὶ οὐκ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ οὐκ ἐποτίσατέ με,
Τότε θα στραφή και σ’ έκείνους, πού θα είναι στά άριστερά Του, και θα τους είπε:
— Φύγετε από κοντά Μου, καταραμένοι!
Πηγαίνετε στο πυρ τό αιώνιο, που έχει ετοιμασθή γιά τον διάβολο και τους αγγέλους, που τον άκολούθησαν.
Γιατί έπείνασα και δεν Μου εδώκατε να φάω· εδίψασα, και δεν Μου εδώκατε να πιώ·
Θα συνεχίσω..
Διότι ἐρωτῶμεν πῶς ἕνας καὶ μόνον ἄλλοτε Απόστολος τοῦ Χριστοῦ, ὁ Ἅγιος Ἀνδρέας, ἐξυγίανεν ὅλην τὴν πόλιν ἐκ τῆς εἰδωλολατρείας καὶ σήμερον δύο καὶ τρεῖς δωδεκάδες ἱερέων μὲ ἐπίσκοπον ἐπὶ κεφαλῆς δὲν δύνανται νὰ περιστείλουν καὶ νὰ ἐξαλείψουν τὸ κακόν;
ΑπάντησηΔιαγραφήἜγιναν ὅλοι ἅλας μωρόν;
Ἡ Ἀποστολικὴ Εκκλησία τῶν Πατρῶν δὲν δύναται, δὲν ἐπιτρέπεται νʼ ἀνέχεται τὴν κατάστασιν αὐτήν.
Ἄς κατέλθη εἰς ἀγῶνα. Ἄς ἀρχίση ὁ πόλεμος!
Ἄς ἀστράψουν ὅπλα τὰ ἱερά. Πνευματικὸν ὁπλοστάσιον εἶνε ἡ Ἐκκλησία.
Ἔχει ὅπλα μὲ τὰ ὁποῖα δύναται νὰ νικήση κατὰ κράτος τὸν Σατανᾶν καὶ νʼ ἄρη θρίαμβον περιφανῆ.
Ἀρκεῖ νὰ τὰ χρησιμοποιήση ἐγκαίρως καὶ γενναίως.
Ειδάλλως να ἀναχωρήση ἐκ τῶν Πατρῶν ὅλον τὸν ἱερατεῖον ὡς ἄχρηστον.
Ποιός έχει κότσια να κάνει ότι ο Άγιος Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης;
Αυτά είναι λόγια δικά του!
Σήμερα ο μητροπολίτης Πατρών το μόνο που κάνει είναι να κυνηγάει τους αγωνιστές Ιερείς και να τα έχει μέλι γάλα με την εξουσία.
Ακόμα και όταν είχε γίνει το συλλαλητήριο στην Αθήνα για την Μακεδονία μας, την ίδια ώρα συγκέντρωσε όλους τους Ιερείς στην Πάτρα (υποχρεωτικός) για να μην παρευρεθούν στο συλλαλητήριο.
Αν δεν είναι αυτό ξεφτίλα και κατάντια, τότε τι είναι;
Και δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει με όλους τους μητροπολίτες σε όλες τις πόλεις που γίνονται οι πομπές του σατανά. (Σιγή ιχθύος).
Ο Επίσκοπος της κάθε πόλεως είναι φρουρός, εάν σαλπίσεις προ του εχθρού και ο άλλος κοιμάται, αυτός είναι υπεύθυνος για την ψυχή του.
Εάν όμως δεν σαλπίσεις από σένα θα ζητήσω το αίμα αυτής της χαμένης ψυχής.
Δυστυχώς σήμερα υπάρχει μεγάλη άγνοια.
Και οι κύριοι υπεύθυνοι αυτής της άγνοιας είναι οι ίδιοι οι μητροπολίτες.
Αντί να φωνάζουν «στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου Θεού».
Κοιμίζουν το ποίμνιο και το αφήνουν να το κατασπαράσσουν οι δαίμονες, ασάρκοι και ένσαρκοι.
Όσο πλησιάζουμε στην έλευση του αντιχρίστου θα πάψει να ακούγεται ο αυθεντικός λόγος του Θεού.
Οι Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος ας έχουμε υπόψιν τι μας λέγουν :
«εάν, λέγει, ο Θεός δε λογάριασε ακόμα και τους αγγέλους, όταν αμάρτησαν, αλλά αλυσοδεμένους τους έριξε στο σκοτάδι και στο τάρταρο μέχρι να δικαστούν κατά την Ημέραν της Κρίσεως, πόση κρίση και καταδίκη δεν επιφυλάσσει σ’ αυτούς που σύρονται από τη σάρκα και περιφρονούν την υπέρτατη εξουσία και το μεγαλείο του Θεού;».
Συνέχισε να σαλπίζεις ευλογημένε Γιατρέ μέσα από τους Στύλους της Ορθοδοξίας μας.
Όλος ο υλικός κόσμος δεν αξίζει όσο μία ψυχή που θα σωθεί.
Ο διάβολος το γνωρίζει πολύ καλά αυτό και για αυτό βάζει τις σειρήνες του κόσμου για να μας αιχμαλωτίσει και αλυσοδέσει.
Ας κλείσουμε τα αυτιά μας και ας ανοίξουμε το στόμα μας.
Ας έχουμε συνέχεια στο στόμα μας την ευχούλα.
Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησον με.
Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς.
Ας δούμε ποια ήταν και η αντίδραση σε αυτήν την λοιμική νόσο του ηγαπημένου μαθητή του Αποστόλου Παύλου, τον Απόστολο Τιμόθεο.
ΑπάντησηΔιαγραφήὍπως εἶναι δεμένα, ἡ ἀγάπη μὲ τὴν μαρτυρία, ἔτσι σφιχτοδένονται καὶ ἡ κακοπάθεια μὲ τὴν μαρτυρία.
Τὸ Μαρτύριο εἶναι μὶα ἰδιαίτερη Χάρις ποὺ τὸ ἐργάζεται τὸ Ἅγιον Πνεῦμα στὸν πιστό.
Εἶναι ἕνα θαῦμα. Ἀλλὰ δὲν εἶναι ἕνα θαῦμα ποὺ ξεπηδᾶ σὲ μιὰ στιγμὴ χρόνου.
Ἔχει προϋποθέσεις.
Προηγεῖται τοῦ θαύματος μιὰ σειρὰ ἀπὸ χρόνια ἐργασίας ἐπίμονης καὶ ἐπίπονης ποὺ προετοιμάζει γιὰ τὸ Μαρτύριο.
Γιὰ νὰ φθάσῃ ὁ Απόστολος Τιμόθεος στὸ νόμιμο Μαρτύριο, πρέπει νὰ ἀρχίσῃ νὰ κακοπαθῇ στὸ ἔργο τοῦ Εὐαγγελίου.
Γι’ αὐτὸ καὶ γράφει ὁ Ἀπόστολος Παύλος: «Σὺ κακοπάθησον τῷ εὐαγγελίῳ».
Εὐαγγελικὴ ζωὴ χωρὶς νὰ κοστίζῃ, δὲν ὁδηγεῖ ποτὲ στὸ τίμιο μαρτύριο.
Πρέπει νὰ ἀνακαλύψῃ ὁ κάθε πιστὸς ὅτι ὁ πυρήνας τοῦ Εὐαγγελίου εἶναι ἡ θεληματικὴ κακοπάθεια, ὁ Σταυρός, στὴ ζωὴ αὐτή.
Μόνον ὅσοι μπῆκαν στὸ χῶρο τοῦ Θεοῦ, ἄρχισαν νὰ αἰσθάνωνται τὴν ἀνείπωτη αὐτὴ γλυκύτητα.
Ἔτσι ἐξηγεῖται γιατὶ οἱ Μάρτυρες ἔχουν χαρά.
Καὶ ὁ Απόστολος Tιμόθεος, μέρα μὲ τὴν ἡμέρα ὡρίμαζε σὰν τὴν κατάκαρπη ἐληὰ στὸ περιβόλι τῆς Ἐκκλησίας.
Ἦλθε, ὅμως καὶ ὁ καιρὸς τῆς συγκομιδῆς.
Ὁ διδάσκαλός του, ὁ Ἀπ. Παῦλος εἶχε δώσει τὴν καλὴ μαρτυρία στὶς φυλακὲς τῆς Ρώμης πρὸ πολλοῦ.
Καὶ ὁ Απόστολος Τιμόθεος τώρα ἑτοιμάζεται νὰ ἐπισφραγίσῃ τὴν ἁγιωτάτη του ζωὴ μὲ τὸ Μαρτύριο.
Ἡ ἀφορμὴ δόθηκε.
Στην Έφεσο λατρευόταν η Άρτεμη και κατά τις γιορτές προς τιμήν της γινόντουσαν ανήκουστα όργια, τα οποία δικαίως εξήγειραν την ψυχή του Αποστόλου.
Σε μια τέτοια γιορτή που ονομαζόταν Καταγώγιο, το έτος 97 μ.Χ., οι Εφέσιοι ειδωλολάτρες τριγυρνούσαν μεταμφιεσμένοι με προσωπίδες στην πόλη, κουβαλώντας μικρά είδωλα στα χέρια τους και προβαίνοντες σε ανήκουστα όργια, εγκλήματα και ασέλγειες καθ οδόν.
Ο Απόστολος Τιμόθεος επιχείρησε να τους εμποδίσει στη μέση του δρόμου και να τους ελέγξει για την πλάνη τους. Ο Απόστολος υπέστη σφοδρό και ανηλεή λιθοβολισμό από το μαινόμενο πλήθος, με συνέπεια να πέσει αιμόφυρτος στο έδαφος.
Οι ειδωλολάτρες τότε με μεγαλύτερη λύσσα χτυπούσαν με λίθους και ρόπαλα τον Απόστολο, τον οποίον χλεύαζαν και έσυραν στους δρόμους της πόλεως.
Ο Απόστολος Τιμόθεος με καρτερία υφίστατο το Μαρτύριο, ευχαριστώντας τον Κύριο, διότι τον αξίωσε να προσφέρει την ζωή του για Εκείνον.
Καὶ τότε, ξ α ν ά σ κ υ ψ ε τὸ κεφάλι καὶ δέχθηκε τὸ θανάσιμο κτύπημα ποὺ τὸν ἔφερε κοντὰ στὸν ἀγαπημένο του Διδάσκαλο, τὸν Απόστολο Παῦλο, μέσα στὴ φωτεινὴ δόξα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Τὴν πρώτη φορὰ ποὺ ἔ σ κ υ ψ ε τὸ κεφάλι ὁ Απόστολος Τιμόθεος, ἦταν, ὅταν δεχόταν τὰ χέρια τοῦ Αποστόλου Παύλου καὶ τοῦ Πρεσβυτερίου γιὰ νὰ λάβῃ τὸ χάρισμα τῆς Ἱερωσύνης.
Τότε, τοῦ εἶχε παραγγείλει ὁ Ἀπόστολος: «Ὦ Τιμόθεε, τὴν παρακαταθήκην φύλαξον». (Α΄ Τιμ. ς΄20).
Μιὰ ζωὴ ἄρχισε καὶ τέλειωσε στὴν πιὸ σκληρὴ κονίστρα ποὺ ἔχει ὁ κόσμος. Ἡ πάλη τοῦ πνευματικοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸν κόσμο καὶ τὸν διάβολο.
Ὁ Απόστολος Τιμόθεος, πάλαιψε καὶ νίκησε!
Λίγο μετά, μόλις 10 χρόνια, τὸ 107 μ.Χ., ἕνας μιμητής του, ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος ο Θεοφόρος, βάδιζε στὸ μαρτύριο ποθῶντας νὰ μιμηθῇ τὸν Τιμόθεο.
Ἆραγε εμάς, θὰ μᾶς συγκινήσῃ ἡ ἁγία ζωὴ τοῦ Τιμοθέου;
Τα Συναξάρια των Αγίων, είναι το Ευαγγέλιο στην πράξη.
Άγιε Απόστολε Τιμόθεε πρέσβευε υπέρ ημών των δειλών και αμαρτωλών. Αμήν.