Γράφει ὁ Χρῆστος Κελαϊδώνης
Ὁ Αἰγυπτιακὸς στρατὸς εἶχε ἤδη καταλάβει σχεδὸν ὅλη τὴν Πελοπόννησο καὶ οἱ Ἕλληνες, ὁ ἕνας μετὰ τὸν ἄλλο, προσκυνοῦσαν μὲ φόβο τὸν Ἰμπραήμ.
Ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῶν Τουρκοαιγυπτίων, τὰ πάντα ἔδειχναν ὅτι ἄλλη μιὰ ἐπανάσταση τῶν ραγιάδων θὰ εἶχε τὴν ἴδια μοῖρα ποὺ εἶχαν καὶ ὅλες οἱ προηγούμενες.
Μόνο μιὰ μικρὴ φλόγα ἀντίστασης σιγόκαιγε ἀκόμα πάνω στὰ βουνὰ ἐνάντια σὲ κάθε λογική.
Κι ὅμως φαινόταν ὅτι σύντομα θὰ ἔσβηνε καὶ αὐτή, γιατί παντοῦ γύρω της πλήθαιναν οἱ αἰγυπτιακὲς δυνάμεις καὶ κυμάτιζαν οἱ σημαῖες τους.
Ἐκεῖνος ποὺ τὴν διατηροῦσε ἀκόμα ἀναμμένη, στεκόταν καὶ τοῦτο τὸ βράδυ γονατιστός -ὅπως ἄλλωστε καὶ κάθε βράδυ- δίπλα στὸ καντήλι ποὺ τρεμόπαιζε στὸ ρυθμὸ τῆς ταραγμένης ἀνάσας του, φωτίζοντας τὴν εἰκόνα τοῦ Θεανθρώπου ποὺ βρισκόταν τοποθετημένη πάνω σὲ κάτι πρόχειρο ποὺ θύμιζε τραπέζι.
- Χριστέ μου, ὅλα μοιάζουν νὰ εἶναι χαμένα πιά, ἔλεγε καὶ ξανάλεγε.
Τὰ δάκρυα ξεπηδοῦσαν μέσα ἀπὸ τὰ καταταλαιπωρημένα μάτια του καὶ κυλοῦσαν πάνω στὰ χλωμιασμένα μάγουλά του γιὰ νὰ πέσουν σιωπηλὰ στὸ πάτωμα.
- Χριστέ μου, ὅλα μοιάζουν νὰ εἶναι χαμένα πιά, ἔλεγε καὶ ξανάλεγε.
Τὰ δάκρυα ξεπηδοῦσαν μέσα ἀπὸ τὰ καταταλαιπωρημένα μάτια του καὶ κυλοῦσαν πάνω στὰ χλωμιασμένα μάγουλά του γιὰ νὰ πέσουν σιωπηλὰ στὸ πάτωμα.
- Τόσος ἀγῶνας, τόσο αἷμα, τόσες θυσίες...
Ὅλα μάταια, χαμένα...
Ὅλα τὰ γύρω τὰ ἔχουν πάρει οἱ Αἰγύπτιοι καὶ οἱ Τοῦρκοι...
Παντοῦ γύρω οἱ Ἕλληνες προσκυνοῦν...
Ποὺ θὰ πάει ὅλο αὐτό;
Ὅλα μάταια, χαμένα...
Ὅλα τὰ γύρω τὰ ἔχουν πάρει οἱ Αἰγύπτιοι καὶ οἱ Τοῦρκοι...
Παντοῦ γύρω οἱ Ἕλληνες προσκυνοῦν...
Ποὺ θὰ πάει ὅλο αὐτό;
Ἐσὺ δὲ μᾶς ὑποσχέθηκες ὅτι δὲ θὰ πάρεις τὴν ὑπογραφή σου πίσω;
Γιατί, Χριστέ μου, μᾶς ἀπαρνήθηκες;
Γιατί μᾶς ξέχασες;
Φαίνεται πιὰ τόσο ἀδύνατο...
Γιατί, Χριστέ μου, μᾶς ἀπαρνήθηκες;
Γιατί μᾶς ξέχασες;
Φαίνεται πιὰ τόσο ἀδύνατο...
Καὶ κάθε λυγμός του ἔκοβε σὲ πολλὰ κομμάτια τὰ λόγια τῆς προσευχῆς του.
Σὲ μιὰ στιγμὴ φάνηκε ὅτι ἔξω ἀπὸ τὴν πόρτα σηκώθηκε δυνατὸς ἄνεμος καὶ γι᾿ αὐτὸ τὰ μάτια του γύρισαν μηχανικὰ πρὸς τὰ ἐκεῖ.
Σὲ μιὰ στιγμὴ φάνηκε ὅτι ἔξω ἀπὸ τὴν πόρτα σηκώθηκε δυνατὸς ἄνεμος καὶ γι᾿ αὐτὸ τὰ μάτια του γύρισαν μηχανικὰ πρὸς τὰ ἐκεῖ.
Μέσα στὸ βάθος τοῦ εἶναι του, ξαφνικά, αἰσθάνθηκε μιὰ φωνὴ σὰν λεπτὴ αὔρα νὰ τοῦ λέει:
- Θοδωρή μου, γιατί κλαῖς;
Δὲν ἔχεις ἀκούσει ὅτι εἶναι πιστοὶ καὶ ἀληθινοὶ οἱ λόγοι μου;
Γιατί ἀπόψε σὲ θόλωσε ἡ ἀπιστία;
Δὲν ἄκουσες ποτέ τὸ ὅτι ἐὰν πιστεύσεις σὲ Ἐμένα, θὰ δεῖς τὴ δόξα τοῦ Θεοῦ;
Δὲν ἔχεις ἀκούσει ὅτι εἶναι πιστοὶ καὶ ἀληθινοὶ οἱ λόγοι μου;
Γιατί ἀπόψε σὲ θόλωσε ἡ ἀπιστία;
Δὲν ἄκουσες ποτέ τὸ ὅτι ἐὰν πιστεύσεις σὲ Ἐμένα, θὰ δεῖς τὴ δόξα τοῦ Θεοῦ;
Μιὰ γλυκιὰ γαλήνη φάνηκε ἀμέσως νὰ σηκώνει σθεναρὰ τὸ βάρος τοῦ πόνου ἀπὸ πάνω του.
Γύρισε πρὸς τὴν εἰκόνα καὶ κοίταξε τὸ Χριστὸ ποὺ φαινόταν σὰν νὰ σιωποῦσε μὲ μιὰ ἔκφραση ἱλαρή.
Ἔνιωσε τότε ὅτι ἐκείνη ἡ ἰσχνὴ φωνὴ ἄναψε σὰν σπίθα μέσα στὰ σπλάχνα του μιὰ πυρκαγιὰ ἐλπίδας καὶ πίστης γιὰ κάτι πέρα ἀπὸ τὴν κάθε λογική.
Ἔτσι, ἔμεινε μέχρι τὸ πρωὶ νὰ ἀτενίζει μὲ μιὰ παράξενη προφητικὴ χαρὰ τὴν εἰκόνα τοῦ Θεανθρώπου, σὰν νὰ ἔβλεπε μέσα στὴν Ἱστορία μέ τὸ νοῦ του, ἔξω ἀπὸ τὸν ἐκεῖ χῶρο καὶ χρόνο, κάτι ἀλλόκοτο γιὰ τοὺς πολλούς.
Καὶ πράγματι, γιατί μετὰ ἀπὸ λίγες μέρες τὰ κανόνια τῶν πολεμικῶν καραβιῶν τῶν τριῶν εὐρωπαϊκῶν δυνάμεων βύθιζαν μέσα στὸ λιμάνι τοῦ κόλπου τοῦ Ναυαρίνου τὸν αἰγυπτιακὸ στόλο, μαζὶ μὲ τὴ λογική, γιὰ τοὺς πολλούς, ἐξέλιξη τῶν γεγονότων, δείχνοντας ὅτι τὸν τελευταῖο λόγο πάντα τὸν ἔχει ἡ ὑπογραφὴ τοῦ Θεοῦ, ἀκόμα καὶ ἂν κάτι φαίνεται ἀδύνατο νὰ γίνει.
Πολλοὶ θὰ ποῦν ὅτι αὐτὸ ἔγινε τυχαῖα καὶ ἄλλοι ὅτι οἱ Εὐρωπαῖοι τὸ εἶχαν ἤδη ἀποφασίσει.
Ὅμως, δὲ καταλαβαίνουν ὅτι ὁ Θεὸς ξεχώρισε ἐκείνη τὴ μικρὴ φλόγα τῆς ἐπανάστασης, ποὺ παρέμενε πάνω στὰ βουνά, ἀνάμεσα σὲ τόσες φωτιὲς καὶ τόσα φῶτα τοῦ κόσμου καὶ τὴν ἐπισκέφτηκε.
Οὔτε κατανοοῦν ὅτι αὐτὴν τὴν ἐλάχιστη φλόγα εἶδαν καὶ κατέφθασαν σὲ βοήθεια οἱ τρεῖς δυνάμεις, ἐπειδὴ κάποιοι στέκονταν ἀκόμα ἐκεῖ ποὺ ἔπρεπε νὰ στέκονται καὶ πάλευαν μὲ τὸ ἀκατόρθωτο.
Σὰν τὸ ἀστέρι τῆς Βηθλεὲμ ποὺ ὁδήγησε τοὺς τρεῖς μάγους στὸν ἴδιο τὸ Χριστό.
Ἄν δὲν τὸ ἔκαναν ἐκεῖνοι οἱ λίγοι, μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο ποὺ φαινόταν τελείως παράλογος στοὺς πολλούς, δὲ θὰ ἔβρισκαν πιὰ κανένα πάτημα γιὰ νὰ ἐπέμβουν οἱ Εὐρωπαῖοι.
Οὔτε καὶ ὁ ἴδιος ὁ Θεός...
Οὔτε καὶ ὁ ἴδιος ὁ Θεός...
Γι᾿ αὐτοὺς τοὺς ἐλάχιστους «τρελλοὺς» ποὺ ζητοῦσαν τὴν ἐλευθερία μέσα στὸ ἀδύνατο ἔγινε ὅ,τι ἔγινε τότε.
Γιὰ χάρη ἐκείνης τῆς μικρῆς φλόγας ποὺ παρέμενε ἀναμμένη σὲ ἐκείνη τὴ δύσκολη καμπὴ τῆς Ἱστορίας, ἄναψε ἡ ἀπέραντη φωτιὰ τῆς ἐθνικῆς ἐλευθερίας.
Αὐτό, λοιπόν, ἂς δοῦμε καὶ ἐμεῖς στὶς μέρες μας καὶ ἂς πάρουμε θάρρος. Πράγματι, παντοῦ γύρω μας ἐπικρατεῖ τὸ πνευματικὸ σκοτάδι, παντοῦ γύρω μας ὑπάρχει σὲ μέγιστο βαθμὸ ἡ ἀδικία, ἡ ἐκμετάλλευση, ἡ τρέλλα, ἡ διαστροφή, τὸ δαιμονιῶδες, ἡ ἁμαρτία, ἡ ἀποστασία ἀπό τὸ Θεό.
Αὐτό, λοιπόν, ἂς δοῦμε καὶ ἐμεῖς στὶς μέρες μας καὶ ἂς πάρουμε θάρρος. Πράγματι, παντοῦ γύρω μας ἐπικρατεῖ τὸ πνευματικὸ σκοτάδι, παντοῦ γύρω μας ὑπάρχει σὲ μέγιστο βαθμὸ ἡ ἀδικία, ἡ ἐκμετάλλευση, ἡ τρέλλα, ἡ διαστροφή, τὸ δαιμονιῶδες, ἡ ἁμαρτία, ἡ ἀποστασία ἀπό τὸ Θεό.
Πόνος, κίνδυνοι καὶ δυστυχία παντοῦ.
Τὸ δέντρο του φωλιᾶς μας ποὺ λέγεται οἰκογένεια δείχνει σχεδὸν ξεριζωμένο, ἀπὸ τὸ βίαιο ἄνεμο τῆς ἀνομίας.
Καὶ ἡ ἐλπίδα γιὰ κάτι καλύτερο φαίνεται σὰν νὰ ἔχει ἀποδράσει ἀπὸ τὴν πραγματικότητα ποὺ ζοῦμε ἐδῶ καὶ καιρό.
Τὰ πάντα μοιάζουν χαμένα καὶ τὸ κακὸ φαίνεται σὰν νὰ ἔχει κυριαρχήσει σὲ ὅλους τοὺς τομεῖς, μέσα μας καὶ ἔξω μας, βυθίζοντας τὸν κόσμο μέσα στὴν ἀπόλυτη ἀπόγνωση.
Θὰ ἀπελπιστοῦμε, ὅμως, ἔχοντας τέτοιο ἱστορικὸ παράδειγμα ποὺ μποροῦμε νὰ μιμηθοῦμε;
Δὲν εἶναι ἡ σειρά μας νὰ δείξουμε κάτι ἀνάλογο;
Θὰ δειλιάσουμε σὲ αὐτὴ τὴ δύσκολη καμπή, γνωρίζοντας ὅτι ἔχουμε τέτοιο Θεό;
Δὲν εἶναι ἡ σειρά μας νὰ δείξουμε κάτι ἀνάλογο;
Θὰ δειλιάσουμε σὲ αὐτὴ τὴ δύσκολη καμπή, γνωρίζοντας ὅτι ἔχουμε τέτοιο Θεό;
Γιατί λάσπη πῆρε καὶ ἔφτιαξε ἄνθρωπο γιὰ νὰ μᾶς θυμίζει πάντα ὅτι ὅσο χαμηλὰ καὶ νὰ πέσουμε, ἀκόμα καὶ βοῦρκος καὶ λάσπη νὰ γίνουμε ὡς πρόσωπα, ὡς οἰκογένειες, ὡς κοινωνία, Ἐκεῖνος ἔχει τὴ δύναμη νὰ μᾶς ἀναπλάσει καὶ νὰ μᾶς κάνει καὶ πάλι ἀνθρώπους, ἂν τὸ θελήσουμε εἰλικρινά.
Ἀνθρώπους ποὺ φέρουν τὸ κατ᾿ εἰκόνα Του καὶ μποροῦν νὰ πετύχουν καί τὸ καθ᾿ ὁμοίωσιν, δηλαδὴ τὴ θέωση.
Μὴν ἀπελπιζόμαστε, λοιπόν!
Ἄς κρατήσουμε πάσῃ θυσίᾳ ἀναμμένη τὴν φλόγα τῆς πάλης μας μὲ τὸ κακὸ τοῦ κόσμου.
Ἀκόμα κι ἂν δὲ βλέπουμε κανένα ἀποτέλεσμα, ἀκόμα κι ἂς μᾶς φαίνεται τελείως μάταιο!
Ἄς τὴν κρατήσουμε ἀναμμένη μέχρι νὰ μᾶς φέρει καὶ σ᾿ ἐμᾶς τὸ ξημέρωμα ὁ Χριστός!
Ἀκόμα κι ἂν δὲ βλέπουμε κανένα ἀποτέλεσμα, ἀκόμα κι ἂς μᾶς φαίνεται τελείως μάταιο!
Ἄς τὴν κρατήσουμε ἀναμμένη μέχρι νὰ μᾶς φέρει καὶ σ᾿ ἐμᾶς τὸ ξημέρωμα ὁ Χριστός!
Σὰν τὸν Ἰακὼβ ποὺ πάλευε ὅλη τὴ νύχτα μέχρι νὰ φανεῖ τὸ φῶς τοῦ Ἥλιου.
Γιατί γιὰ χάρη τῆς μικρῆς φλόγας ποὺ παλεύει μὲ τὸ σκοτάδι μπορεῖ νὰ ἔρθει ἡ αὐγή.
Γιατί γιὰ χάρη τῆς μικρῆς φλόγας ποὺ παλεύει μὲ τὸ σκοτάδι μπορεῖ νὰ ἔρθει ἡ αὐγή.
Ὅπως, ἐκεῖνο τὸ βράδυ πάνω στὰ βουνὰ ποὺ τῆς τράβηξε τὴν προσοχὴ ἡ τρεμάμενη φλόγα τοῦ καντηλιοῦ μέσα στὸ σκοτάδι.
Γιὰ χάρη αὐτῶν ποὺ ἀντιστέκονται ἀκόμα καὶ ποὺ γίνονται τὸ φῶς καὶ τὸ ἁλάτι τοῦ κόσμου.
Δὲ μιλᾶμε γιὰ ἀναλαμπή, διότι δὲν ἔσβησε ποτὲ τὸ φῶς τοῦ Χριστοῦ, οὔτε γιὰ χρυσὰ κουτάλια, γιατί ἡ πραγματικὴ δόξα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὁ Σταυρός Του καὶ τὸ αἷμα τῶν Μαρτύρων ποὺ τὴν στολίζει σὰν πορφύρα καὶ σὰν βύσσο.
Ἄς κρατήσουμε τὴ φλόγα ἀναμμένη, σὲ ὅποιο σκαλοπάτι τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας κι ἂν βρισκόμαστε τώρα, ἀφήνοντας τὴ μοιρολατρία στὴν ἄκρη.
Εἴτε εἴμαστε μέσα στὴν ἀποστασία καὶ ἀναμένεται σύντομα νὰ ἔρθει ὁ υἱὸς τῆς ἀνομίας εἴτε ὄχι.
Εἴτε πραγματοποιηθοῦν στὶς μέρες μας οἱ Προφητεῖες τῶν Ἁγίων εἴτε δὲν πραγματοποιηθοῦν.
Κανεὶς μας δὲν τὸ ξέρει.
Ἐμεῖς ὀφείλουμε νὰ συνεχίσουμε τὴ μάχη.
Κανεὶς μας δὲν τὸ ξέρει.
Ἐμεῖς ὀφείλουμε νὰ συνεχίσουμε τὴ μάχη.
Τὸ βέβαιο εἶναι ὅτι δὲν πρέπει νὰ ἀπογοητευόμαστε ποτέ, γιατί ὁ Χριστὸς ἔχει τὸ σχέδιό Του καὶ τὸν τρόπο Του.
Γιατί Αὐτὸς ἔχει πάντα τὸν τελευταῖο λόγο καὶ μπορεῖ νὰ ἐπέμβει μὲ τὸν πιὸ ἀπρόσμενο τρόπο κάθε στιγμή, ἀκούγοντας τίς προσευχές μας, ὅπως τότε ἄκουσε καὶ αὐτὲς ποὺ γίνονταν πάνω στὸ βουνό.
Ἀρκεῖ νὰ στεκόμαστε ὅλοι ἐμεῖς ἐκεῖ ποὺ πρέπει νὰ στεκόμαστε καὶ νὰ παλεύουμε μὲ τὸ κακὸ μέχρι τὸ τέλος, σὰν τὴ μικρὴ φλόγα ποὺ ἀπομένει μόνη νὰ μάχεται ὅλο τὸ σκοτάδι τῆς νυχτιᾶς.
Διακρίνοντας μέσα στὴν ἱστορία τοῦ κόσμου, μὲ τὴν πίστη καὶ τὴν ἐλπίδα μας σ᾿ Αὐτόν, ἐκεῖνο ποὺ φαίνεται στοὺς πολλοὺς παράλογο καὶ ἀδύνατο.
Γιατί ἀρκεῖ μόνο μιὰ σπίθα, μιὰ μόνο φωτίτσα ποὺ νὰ σιγοκαίει γιὰ νὰ ἔρθει ἀναπάντεχα ἡ πνευματικὴ ἀνάφλεξη ποὺ θὰ φέρει μὲ τὴ σειρά της τὴν ἔκρηξη τῶν δακρύων τῆς μετανοίας.
Ἄς μὴ δειλιάζουμε, λοιπόν, κι ἂς μὴ χάνουμε τὴν πίστη μας, ἀλλὰ νὰ παίρνουμε θάρρος, γιατί Αὐτὸς νίκησε τὸν κόσμο.
Ἄς μὴ δειλιάζουμε, λοιπόν, κι ἂς μὴ χάνουμε τὴν πίστη μας, ἀλλὰ νὰ παίρνουμε θάρρος, γιατί Αὐτὸς νίκησε τὸν κόσμο.
Ἄς μὴν ἀπογοητευόμαστε, ἀλλὰ νὰ χαιρόμαστε πάντα, νὰ πιστεύουμε καὶ νὰ ἐλπίζουμε διαρκῶς, τόσο μέσα στὶς παροῦσες δοκιμασίες, ὅσο καὶ σὲ αὐτὲς ποὺ πρόκειται σύντομα νὰ ἔρθουν.
Εὔχομαι ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ νὰ εἶναι πάντα μαζί μας, δωρίζοντας θάρρος, χαρὰ καὶ εἰρήνη στὶς ψυχές μας!
Εὔχομαι ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ νὰ εἶναι πάντα μαζί μας, δωρίζοντας θάρρος, χαρὰ καὶ εἰρήνη στὶς ψυχές μας!
__________________________________
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
«Πᾶνος»
Ευλογημένε συνονόματε Χρήστο, μας λες να μη δειλιάζουμε και να παίρνουμε θάρρος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τα άρθρα σου σίγουρα παίρνουμε θάρρος.
Μας λες:
Γιατί Αὐτὸς ἔχει πάντα τὸν τελευταῖο λόγο καὶ μπορεῖ νὰ ἐπέμβει μὲ τὸν πιὸ ἀπρόσμενο τρόπο κάθε στιγμή, ἀκούγοντας τίς προσευχές μας, ὅπως τότε ἄκουσε καὶ αὐτὲς ποὺ γίνονταν πάνω στὸ βουνό.
Ο πολύς κόσμος έχει την γνώμη ότι για να κατορθωθεί κάτι χρειάζεται αριθμητική υπεροχή.
Γιατί απλούστατα βασίζεται στις ανθρώπινες δυνάμεις.
θα αναφέρω άλλο ένα περιστατικό:
Κατά το έτος 626 μ.Χ., και ενώ ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος μαζί με το βυζαντινό στρατό είχε εκστρατεύσει κατά των Περσών, για να επιστρέψει πίσω στην Βασιλεύουσα τον Τίμιο Σταυρό.
Η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε αιφνίδια από τους Αβάρους. Σε συνεργασία με τους Πέρσες ετοιμάζονταν για την τελική επίθεση.
Η Πόλη ήταν ανοχύρωτη γιατί όλος ο στρατός ήταν στην εκστρατεία.
Τότε ο Πατριάρχης Σέργιος περιέτρεχε τα τείχη της Πόλης με την εικόνα της Παναγίας της Βλαχερνίτισσας και ενθάρρυνε το λαό στην αντίσταση.
Τη νύχτα εκείνη, φοβερός ανεμοστρόβιλος με θεϊκή επέμβαση, δημιούργησε τρικυμία και κατάστρεψε τον εχθρικό στόλο, που προξένησε τεράστιες απώλειες στους Αβάρους και τους Πέρσες, οι οποίοι αναγκάστηκαν να λύσουν την πολιορκία και να αποχωρήσουν άπρακτοι.
«Κύριος εμοί βοηθός, και ου φοβηθήσομαι τι ποιήσει μοι άνθρωπος.
Κύριος εμοί βοηθός, καγώ επόψομαι τους εχθρούς μου».
Ο Κυριος είναι ο Παντοδύναμος βοηθός μου, δια τούτο και θα ίδω ταπεινωμένους προ των ποδών μου τους εχθρούς μου.
Εὔχομαι ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ νὰ εἶναι πάντα μαζί μας, δωρίζοντας θάρρος, χαρὰ καὶ εἰρήνη στὶς ψυχές μας! Αμήν Αδερφέ μου.
Γεια σου, αδερφέ μου, Χρήστο!
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
Ο Θεός να είναι πάντα μαζί σου!
Θέλω να ευχαριστήσω για ακόμα μια φορά και τον κ. Πάνο για τη φιλοξενία, τη διόρθωση και τον πολυτονισμό του κειμένου.
Πράγματι, και τότε που αναφέρεις, αλλά και σε πάρα πολλές άλλες περιπτώσεις που βλέπουμε μέσα στην Αγία Γραφή.
Ας θυμηθούμε τους Εβραίους που βρέθηκαν στο απόλυτο αδιέξοδο, όταν μπροστά τους έβλεπαν την Ερυθρά θάλασσα και πίσω τους το στρατό των Αιγυπτίων.
Κι όμως και η Ερυθρά άνοιξε γι’ αυτούς και ο στρατός των Αιγυπτίων πνίγηκε, όπως και ο στόλος τους τότε μέσα στο λιμάνι του κόλπου του Ναυαρίνου.
Κι αυτό είναι τύπος για να δίνει θάρρος στους πιστούς όλων των εποχών.
Έχει ο Θεός τον τρόπο, ακόμα κι αν όλα φαίνονται χαμένα.
Αρκεί να μένουμε και να παλεύουμε με το κακό που υπάρχει μέσα μας κι έξω μας με τη Χάρη του Θεού.
Εγώ παρηγορούμαι πολύ από τα λόγια του Ιερέα που διαβάζω στο κείμενο που δημοσιεύτηκε την 21 Σεπτεμβρίου του 1957 στην εφημερίδα της Άρτας “Ελεύθερος Λόγος” από τον Αρτινό Ιατρό Κωνσταντίνο Κοντογιάννη:
“Ο Ρωμιός είναι καταδικασμένος να υποφέρει, γιατί τον φθονούν εκείνοι που ξέρουν πως δε μπορούν ποτέ να τον φτάσουν.
Μας ξενίτεψαν για να μας καταστρέψουν και δε τα κατάφεραν. Θα το ξανακάνουν πάλι σε πολλά χρόνια από τώρα. Θα προσπαθήσουν να μας διαβάλλουν, να μας μολύνουν. Θα προσπαθήσουν να μας χωρίσουν, να βάλουν τον αδερφό εναντίον αδερφού ξανά. Αυτό θα προσπαθούν να το κάνουν για πολλά χρόνια ακόμα, και κάποια στιγμή σχεδόν θα το καταφέρουν… Η έλλειψη πίστης, στο Έθνος και στο Θεό είναι αυτό που θα μας οδηγήσει εκεί. Η έλλειψη της δικής σου πίστης και όλων αυτών που θα ακολουθήσουν. Όμως είμαστε Έλληνες και αν και χάνουμε συχνά το δρόμο μας, πάντα επιστρέφουμε σ’ αυτόν. Εσύ θα επιστρέψεις σ’ αυτόν.
Οι μελλοντικές γενεές θα επιστρέψουν σ’ αυτόν. Θα έρθει η παρακμή, η απαξίωση.
Όμως θα βρεθούν εκείνοι οι Έλληνες, που θα βάλουν τα πράγματα στη σειρά. Έλληνες που δεν ξέχασαν ποτέ την Πατρίδα τους, την Σημαία τους, τη Σημαία του Ιησού Χριστού, αυτή που κυματίζει περήφανα στα χώματα τα ματωμένα από το αίμα αυτών που την προστάτεψαν.
Αυτοί οι άνθρωποι θα χλευαστούν, θα κυνηγηθούν, θα φυλακιστούν. Όμως στο τέλος θα θριαμβεύσουν, γιατί αυτοί οι άνθρωποι είναι η Ελλάδα μας, και ό,τι είναι Ελληνικό είναι καταδικασμένο να είναι αιώνιο”
http://ethnegersis.blogspot.com/2018/11/blog-post_903.htm
Αλλά και από τα λόγια του Αγίου Πορφυρίου, όπως μας τα μετέφερε η κυρία Αθηνά Σιδέρη στην παρακάτω υπέροχη εκπομπή που αξίζει να την ακούσουμε όλοι:
ΛΥΧΝΟΣ TV- ΛΥΧΝΟΣΤΑΤΗΣ: ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΟΡΦΥΡΙΟ- ΚΑΛΕΣΜΕΝΗ Η κ. ΑΘΗΝΑ ΣΙΔΕΡΗ Α' ΜΕΡΟΣ
https://www.youtube.com/watch?v=fLYT08QVwiQ
41’42’’
“Προέβλεπε ότι ο γάμος θα πάθει πολύ μεγάλη ζημιά… “
41’51’’
“Έλεγε ότι ένα πράγμα που θα χτυπήσει ο αντικείμενος είναι ο γάμος, το μυστήριο του γάμου…”
42’07’’
“Και μου έλεγε ότι ο γάμος είναι μέγα μυστήριο και θα χτυπήσει το γάμο.
Χτυπώντας το γάμο, θα χτυπήσει την οικογένεια.
Χτυπώντας την οικογένεια, θα χτυπήσει το έθνος.
Χτυπώντας το έθνος θα καταστρέψει την Ελλάδα.
Αλλά μη φοβηθείτε!
…
Θα αλλάξουν τα πράγματα!
42’35’’
Στο γάμο έλεγε: σε κάθε μυστήριο της Εκκλησίας θα φυτεύει κάτι άλλο ο αντικείμενος δίπλα.
Στο γάμο μου είχε πει ότι θα φυτεύσει αγριέλι…
44’11’’
Έβλεπε ότι θα περάσει η κρίση.
Ότι θα περάσουμε άσχημα μου το ‘λεγε.
44’42’’
“Αλλά μου έλεγε ότι δε θα φοβηθείτε, θα λες στον κόσμο να μη φοβηθεί, όλα θα αλλάξουν”
45’21’’
“Θα γίνουν υπερβολές πολλές.
Δε θα φοβηθείτε.
Ούτε θα έχετε έννοια καθόλου.
Την έννοια της όλης δομής την έχει ο Κύριός μας…
Όλα! Και τα ανάποδα!
Εσείς κοντά στην Εκκλησία!
Μη φύγετε απ’ την Εκκλησία…”
46’01’’
“Θα το λες στον κόσμο.
Δε θα ιεροκατηγορεί!
Ό,τι και να ακούσει.
Και μέσα στην Εκκλησία θα αλλάξουν τα πράγματα.
Ήταν πολύ αισιόδοξος”.
Ας είμαστε κι εμείς, λοιπόν, πολύ αισιόδοξοι!
Η Χάρη του Θεού πάντα μαζί σου!
Ευλογημένε Αδερφέ Χρήστο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωφέλιμα όλα αυτά που έγραψες.
Να επισημάνω κάτι που γράφεις στο τέλος.
“Θα το λες στον κόσμο.
Δε θα ιεροκατηγορεί!
Ό,τι και να ακούσει.
φυσικά και δεν θα φύγουμε από την Εκκλησία.
Η Εκκλησία είναι η Θριαυβεύουσα και η Στρατευμένη.
Ιεροκατηγορία είναι όταν κατηγορείς Ιερείς, Επισκόπους και Πατριάρχες.
Π.χ. το να πούμε ότι ο τάδε Επίσκοπος είναι λαίμαργος, αυτό είναι ιεροκατηγορία, ακόμα και αν έχουμε δίκιο, πόσω μάλλον όταν δεν έχουμε. Δηλαδή, όταν αναφερόμαστε σε πάθη και αδυναμίες των ιερέων, ακόμα και αν έχουμε δίκιο και λέμε την αλήθεια, είμαστε ιεροκατήγοροι, διότι για πνευματικά σφάλματα ή αδυναμίες που έχουν να κάνουν με τους ιερείς μας, δεν έχουμε το δικαίωμα όχι μόνο να κατακρίνουμε αλλά ούτε καν να κρίνουμε, αντιθέτως πρέπει να τους δικαιολογούμε.
Θα εξετάσουμε αν το ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις, α) θεμάτων Πίστεως, β) αμαρτιών που γίνονται φανερά ή γ) για αμαρτήματα με προβλεπόμενα κανονικά επιτίμια. Μερικοί λένε ότι, ναι και σε θέματα πίστεως και γενικότερα παντού το ίδιο ισχύει. Το θέμα όμως δεν είναι τι λένε μερικοί ή τι λέμε εμείς, ακόμη και τι λένε μεμονωμένοι Επίσκοποι και Πατριάρχες, αλλά τι λένε οι Πατέρες και οι Ιεροί Κανόνες. Η δική μας γνώμη είναι άνευ ιδιαίτερης αξίας. Αυτό θα πει Ορθοδοξία και Ορθόδοξος, το να υπακούς με ακρίβεια στις επιταγές των Κανόνων και στις διδασκαλίες και ερμηνείες των Πατέρων.
Σύμφωνα λοιπόν με τους Πατέρες, όταν βάλλεται και νοθεύεται η Πίστη έχουμε το δικαίωμα να κρίνουμε, ελέγχουμε, ακόμη και να εξεγειρόμαστε και δη απέναντι και σε Πατριάρχες.
Μερικά παραδείγματα, αν και υπάρχουν πάρα πολλά, λόγω όμως οικονομίας χρόνου ενδεικτικώς αναφέρομε ολίγα:
Ο Ευσέβιος, όντας λαϊκός, έλεγξε τον Πατριάρχη Νεστόριο (τον αποκάλεσε αιρετικό) και για αυτήν την πράξη του όχι μόνο δεν επιπλήττεται ως ιεροκατήγορος από τους Πατέρες, αλλά αντιθέτως επαινείται[i] και σαν να μην έφτανε αυτό, τον έκαναν και Επίσκοπο.
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος εξάλλου, λέγει για τους λαϊκούς που καταφέρονται εναντίον των ιερέων για θέματα Πίστεως:
«Δεν τους κατακρίνω», «τους επαινώ», «θα ευχόμουν να είμαι ένας από αυτούς»[ii].
Όχι μόνο δεν τους μέμφεται ως ιεροκατήγορους, αλλά τους επαινεί και εύχεται να είναι ένας από αυτούς.
Άγιος Δαλμάτιος: «Ο Επίσκοπος που παύει να ορθοτομεί τον λόγο της αληθείας, χάνει την θεία Χάρη και καθίσταται καταραμένος και απορριμμένος στο πυρ το εξώτερον»[iii].
Άγιος Σωφρόνιος, αναφερόμενος στον Σεβήρο προ της Συνοδικής του καταδίκης: «Των Αντιοχέων της Αγιωτάτης Εκκλησίας μοιχό ανωμότατο και φθορέα βδελυρώτατο»[iv].
Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, αναφερόμενος στον Πατριάρχη Ιωάννη Καλέκα: «Λαμπρότατο ψεύτη και συκοφάντη προφανέστατο»
Διότι όπως αποδείχθηκε, όταν περί Πίστεως βασίμως ελέγχουμε, δεν είναι ιεροκατηγορία αλλά επαινετή ομολογία.
https://www.ekklisiaonline.gr/arxontariki/peri-ierokatigorias/
Και με εσένα Αδερφούλη μου να είναι η Χάρη του Θεού πάντα μαζί σου!