Σάββατο 9 Μαΐου 2020

Ἅγιος Παΐσιος: Συγκατάθεση στὸν λογισμὸ



– Γιατί, Γέροντα, μοῦ περνοῦν στὸ μοναστήρι διάφοροι κακοὶ λογισμοί, ἐνῶ στὸν κόσμο δὲν γινόταν αὐτό; Ἐγὼ τοὺς ἐπιτρέπω;

– Ὄχι, εὐλογημένη! Ἄσ᾿ τους νὰ ἔρχωνται καὶ νὰ φεύγουν. Μήπως τὰ ἀεροπλάνα ποὺ περνοῦν πάνω ἀπὸ τὸ μοναστήρι καὶ σοῦ χαλοῦν τὴν ἡσυχία σὲ ρωτοῦν; 

Ἔτσι καὶ αὐτοὶ οἱ λογισμοί. Μὴν ἀπελπίζεσαι. Αὐτοὶ οἱ λογισμοὶ εἶναι κανοναρχίσματα τοῦ διαβόλου. Εἶναι σὰν τὰ διαβατάρικα πουλιὰ πού, ὅταν πετοῦν στὸν οὐρανό, εἶναι πολὺ ὄμορφα νὰ τὰ χαζεύης. 

Ἂν ὅμως κατεβοῦν καὶ κάνουν φωλιὰ στὸ σπίτι σου, μετὰ κάνουν πουλάκια, καὶ τὰ πουλάκια λερώνουν.

– Γιατί ὅμως, Γέροντα, νὰ μοῦ ἔρχωνται τέτοιοι λογισμοί;

– Αὐτὴν τὴν δουλειὰ τὴν κάνει ὁ πειρασμός. Ἀλλὰ ὑπάρχει μέσα σου καὶ κατακάθι· δὲν ἔγινε ἀκόμη ἡ κάθαρση. Ἐφόσον ὅμως ἐσὺ δὲν τοὺς δέχεσαι, δὲν ἔχεις εὐθύνη. 

Ἄφησε τὰ σκυλιὰ νὰ γαυγίζουν. Μὴν τοὺς ρίχνης πολλὲς πέτρες. Γιατί, ὅσο τοὺς ρίχνεις πέτρες, συνεχίζουν νὰ γαυγίζουν καὶ ἀπὸ τὶς πολλὲς πέτρες θὰ χτίσουν μοναστήρι ἢ σπίτι, ἀνάλογα..., καὶ ὕστερα δύσκολα νὰ τὸ γκρεμίσης.

– Δηλαδή, Γέροντα, πότε γίνεται συγκατάθεση στοὺς λογισμούς;

– Ὅταν τοὺς πιπιλίζης σὰν καραμέλα. Νὰ προσπαθήσης νὰ μὴν πιπιλίζης τοὺς λογισμοὺς αὐτοὺς ποὺ εἶναι ἀπ᾿ ἔξω ζαχαρωμένοι καὶ μέσα φαρμάκι, καὶ ὕστερα ἀπελπίζεσαι. 

Τὸ νὰ περνοῦν λογισμοὶ κακοὶ ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο δὲν εἶναι ἀνησυχητικό, γιατὶ μόνο στοὺς Ἀγγέλους καὶ στοὺς τελείους δὲν περνοῦν λογισμοὶ κακοί. 

Ἀνησυχητικὸ εἶναι, ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἰσοπεδώση ἕνα κομμάτι τῆς καρδιᾶς του καὶ δέχεται τὰ λυκόφτερα – τὰ ταγκαλάκια. 

Ἐὰν καμμιὰ φορὰ συμβῆ καὶ αὐτό, ἀμέσως ἐξομολόγηση, καλλιέργεια τοῦ ἀεροδρομίου καὶ φύτεμα καρποφόρων δένδρων, γιὰ νὰ γίνη ἡ καρδιὰ πάλι Παράδεισος.

Ἀπὸ τὸ βιβλίο Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου ΛΟΓΟΙ Γ' «Πνευματικὸς ἀγώνας» 

1 σχόλιο:

  1. ΧΡΙΣΤΌΣ ΑΝΈΣΤΗ

    ΟΙ ΛΟΓΙΣΜΟΊ ΕΊΝΑΙ Ο ΧΕΙΡΌΤΕΡΟΣ ΠΌΛΕΜΟΣ: ΤΩΝ ΑΣΚΗΤΏΝ, ΤΩΝ ΜΟΝΑΧΏΝ, ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΏΝ ΕΝ ΤΟ ΚΌΣΜΟ, ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΏΣ ΌΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΏΠΩΝ.

    Τα είδη του πολέμου των λογισμών

    Περί των ειδών του πολέμου των λογισμών, και ότι πρέπει με πολύ κόπο να αντιστεκόμαστε στα πάθη μας.

    Οι Άγιοι Πατέρες είπαν για τον νοητό πόλεμο ότι το πρώτο στάδιο είναι η προσβολή του λογισμού, κατόπιν ο συνδυασμός, μετά η συγκατάθεση, ύστερα η αιχμαλωσία και τέλος το πάθος.

    ΌΣΟ ΠΡΟΧΩΡΆΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΌΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΆ, ΤΌΣΟ ΜΕΓΑΛΏΝΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΌΣ Ο ΝΟΗΤΌΣ ΠΌΛΕΜΟΣ, ΑΠΌ ΤΟΝ ΕΧΘΡΌ ΤΩΝ ΨΥΧΏΝ ΗΜΏΝ, ΔΙΆΒΟΛΟ.

    Δυστυχώς σήμερα μιλάμε για αντίσταση κατά του οικουμενισμού και του διαβόλου, χωρίς να είμαστε προετοιμασμένοι.
    Είναι σαν αυτό που λένε: πήγε στον πόλεμο να πολεμήσει χωρίς όπλο.

    Ο άγ. Νικόδημος ο Αγιορείτης θεωρεί ότι ο λογισμός είναι ή αρχή, το κέντρο, η ρίζα από όπου αναφύονται ο κορμός, τα κλαδιά και ολόκληρο το δένδρο της αμαρτίας.
    Το κακό αρχίζει από τον πρώτο λογισμό και στη συνέχεια επιτείνεται. Όταν κάποιος ρίξη μία πέτρα μέσα στο πηγάδι, ο κυματισμός από την πτώσι της δημιουργεί στην αρχή ένα μικρό κύκλο, ο μικρός κύκλος στη συνέχεια δημιουργεί άλλον μεγαλύτερο, εκείνος μεγαλύτερο, μέχρι πού το κύμα φθάση στα τοιχώματα.
    Έτσι γίνεται και με την αμαρτία. Πριν από την εκτέλεσή της προηγούνται αλλεπάλληλοι μηχανισμοί και διεργασίες, πού ο ένας ακολουθεί τον άλλον.

    λέγει ὁ Ἀπόστολος Παύλος: «Ἡ σάρκα ἐπιθυμεῖ κατὰ τοῦ πνεύματος καὶ τὸ πνεῦμα κατὰ τῆς σαρκός, καὶ αὐτὰ εἶναι ἀντίθετα μεταξύ τους». (Γαλ. 5,17.)

    ΑΔΕΡΦΈ ΜΟΥ ΠΆΝΟ, ΝΑ ΑΝΕΒΆΖΕΙΣ ΣΥΧΝΆ ΤΈΤΟΙΑ ΆΡΘΡΑ. ΑΝ ΕΊΝΑΙ ΘΈΛΗΜΑ ΘΕΟΎ ΣΕ ΆΛΛΟ ΆΡΘΡΟ ΘΑ ΓΡΆΨΩ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ.

    ΔΕΊΤΕ ΑΥΤΌ ΤΟ ΒΊΝΤΕΟ ΚΡΑΤΆΕΙ ΈΝΑ ΤΈΤΑΡΤΟ ΑΛΛΆ ΑΞΊΖΕΙ, ΓΙΑΤΊ ΧΩΡΊΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΆ ΕΦΌΔΙΑ ΤΟ ΞΑΝΑΕΊΠΑ, ΕΊΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΠΗΓΑΊΝΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΠΌΛΕΜΟ ΧΩΡΊΣ ΌΠΛΟ.

    Θα μεταφέρω ένα απόσπασμα από το βίντεο:
    Επίσης κάθε καλό έργο για το οποίο λάβαμε ευλογία για να κάνουμε,
    θα πρέπει καταρχήν με ΠΊΣΤΗ στον ΤΡΙΑΔΙΚΌ μας ΘΕΌ ότι θα μας προστατεύει και να επιζητούμε τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος, διότι όπως είπαμε κάθε επιτυχία στη ζωή μας είναι
    ΔΩΡΕΆ ΤΗΣ ΧΑΡΊΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΎ, ΚΑΙ ΌΧΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΌ ΕΓΩΙΣΤΙΚΌ ΚΑΤΌΡΘΩΜΑ.

    https://youtu.be/Zvs_gKA3qOg

    Άγιε Παΐσιε πρέσβευε υπέρ ημών των αμαρτωλών.



    ΑπάντησηΔιαγραφή