Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2020

Καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την ονοματοδοσία των παιδιών με αποδεικτικό βάφτισης


Για παραβίαση θρησκευτικής ελευθερίας (άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου), καταδίκασε την Ελλάδα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, με την απόφαση http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-203165 «Σταυρόπουλος κατά Ελλάδος» της 25ης Ιουνίου 2020.

Το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι, ενώ ήδη από πολλές δεκαετίες (άρθρα 25-26 του νόμου 344/1976) η ονοματοδοσία αποτελεί την αποκλειστική διαδικασία κτήσης ονόματος νεογνού, τα ληξιαρχεία εξακολουθούν να καταχωρίζουν τη βάπτιση ως εναλλακτική διαδικασία κτήσης ονόματος, με αποτέλεσμα την ακούσια αποκάλυψη των θρησκευτικών πεποιθήσεων των γονέων.

H απόφαση, παρόλο που δεν είναι η πρώτη, με την οποία το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου παραπέμπει σε πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη, είναι η πρώτη, προ της οποίας το ίδιο το Δικαστήριο ζήτησε από το Συνήγορο του Πολίτη να καταθέσει υπόμνημα με τις θέσεις του επί του επίδικου νομικού ζητήματος, έχοντας πληροφορηθεί σχετικά με παλαιότερο πόρισμα https://www.synigoros.gr/resources/docs/203083.pdf και με την Ετήσια Έκθεση 2006 https://www.synigoros.gr/resources/docs/5_annual_ap_dta_06.pdf της Αρχής.

Με το από 23.1.2020 υπόμνημά του, ο Συνήγορος του Πολίτη επανέλαβε τις παλαιότερες θέσεις του και ενημέρωσε αναλυτικά το Δικαστήριο για τις νεώτερες εξελίξεις, ιδίως, μεταξύ άλλων, για τη γνωμοδότηση 431/2006 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που συμφωνούσε με τις εισηγήσεις της Αρχής αλλά ουδέποτε έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Εσωτερικών, καθώς και για την εξακολουθούμενη επίσημη θέση του ίδιου Υπουργείου πως «η βάπτιση θεωρείται και κτήση κυρίου ονόματος».

Στην § 42 της απόφασης παρατίθεται αυτολεξεί η κατακλείδα του υπομνήματος του Συνηγόρου του Πολίτη, ότι «η αντιμετώπιση του προβλήματος θα ήταν δυνατή … είτε με την προσθήκη προθεσμίας στο άρθρο περί ονοματοδοσίας … είτε με την ολοσχερή διαγραφή του άρθρου περί δήλωσης βάπτισης ώστε να μην προβλέπεται καν ληξιαρχική καταχώριση προσχώρησης του παιδιού σε θρησκευτικό δόγμα και η προσχώρηση αυτή, εφ’ όσον παρίσταται αναγκαίο, να αποδεικνύεται αποκλειστικά με βεβαίωση της οικείας κοινότητας».

Πηγή: https://www.evros24.gr/
__________________

Σχόλιο Πᾶνος: Εἶναι ἀπίστευτο αὐτὸ ποὺ συμβαίνει καθημερινὰ ἐδῶ καὶ πόσα χρόνια.

Ὅλα ἔρχονται σὲ μορφὴ χιονοστιβάδας, εἴτε πρόκειται γιὰ ἐθνικὰ θέματα, εἴτε γιὰ θέματα τῆς Πίστεώς μας.

Τὸ δόγμα τοῦ Σόκ σὲ ὅλο του τὸ μεγαλεῖο.

Δὲν προλαβαίνουμε νὰ ἐπεξεργαστοῦμε τὸ ἕνα, μᾶς προλαβαίνει τὸ ἄλλο.

Ἡ μία προδοσία διαδέχεται τὴν ἄλλη.
Ἡ μία βλασφημία ὑπερβαίνει τὴν ἄλλη. 

Καὶ ἡ διοικοῦσα Ἐκκλησία, ἄκρα τοῦ τάφου σιωπή...

Ὑπακοὴ σὲ ὅτι μᾶς πεῖ ἡ Εὐρώπη, ἡ κάθε ἄθεη κυβέρνηση καὶ ὁ Πατριάρχης τοῦ γένους, ἡ κεφαλὴ τῆς Ἐκκλησίας ἐπὶ τῆς γῆς κατὰ κάποιον Μητροπολίτη...

Ἀναρωτιέμαι, ἄν ἀκόμα μπορεῖ νὰ ὀνομάζεται ὅλος αὐτὸς ὁ συμφερτὸς Ἐκκλησία, ἀποτελούμενος ἀπὸ προσκυνημένους καὶ προδότες ἀρχιερεῖς...

Μήπως ἔχουμε φτάσει στὸ σημεῖο μηδὲν, ὅπου τελειώνει ἡ ὑπομονὴ τοῦ Θεοῦ;

«Πᾶνος»

5 σχόλια:

  1. Δεν θέλουμε ανθρωποκεντρικό, αλλά Χριστοκεντρικό κράτος.
    Δεν μας εκφράζει ο δυτικός διαφωτισμός που έκανε τον άνθρωπο την υπέρτατη αξία. Σιγά την αξία που έχουμε... Είμαστε γεμάτοι πάθη και λάθη.
    Σκοπός της ζωής μας είναι να μοιάσουμε όσο μπορούμε στον Χριστό μας, στους Αγίους μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΑΝΟ ΑΔΕΛΦΕ, ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ, Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΓΙΝΕ ΕΠΙΣΚΟΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΠΙΣΤΟΣ ΛΑΟΣ, ΑΡΕΣΚΕΤΟ ΝΑ ΒΑΖΕΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ , ΣΑΝ ΝΑ ΗΤΑΝ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ.
    Η ΥΠΑΚΟΗ, ΚΑΚΩΣ ΕΝΟΟΥΜΕΝΗ, ΕΦΑΓΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΙΕΡΕΙΣ ΟΜΩΣ.
    ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΙΔΙΟΤΡΟΠΙΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ "ΔΕΣΠΟΤΗ" ΟΠΩΣ ΣΥΧΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ.
    ΕΓΩ ΕΝΑΝ ΔΕΣΠΟΤΗ ΗΞΕΡΑ ΠΑΝΤΑ. ΤΟΝ ΔΕΣΠΟΤΗ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΝΑΓΙΑ.
    ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ ΑΛΛΑ.
    ΣΕ ΣΕΝΑ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ...
    ΒΑΣΤΑ ΓΕΡΑ ΠΑΝΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕ ΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ. ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΣΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΠΑΡΕΙΣ, ΛΕΩ ΕΓΩ Η ΑΝΑΞΙΑ.
    ΝΑΣΑΙ ΓΕΡΟΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΣ ΕΣΥ ΚΑΙ Η ΡΟΗ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΥΡΩ ΣΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σὲ εὐχαριστοῦμε πολὺ Ζήνα, ὅλους νὰ μᾶς ἔχει καλὰ ὁ Θεὸς καὶ νὰ μᾶς χαρίζει μετάνοια καὶ φώτιση!

      Διαγραφή
  3. Η βαπτιση όντως δεν πρεπει να εχει σχεση με την ονοματοδοσια. Ιδιαιτερα οταν ηοικογενεια δν μπορει να πληωσει. Και οταν η Ορθόδοξη εκκλησια εχει τοσο συχνα προδωσει το ποιμνιο της. Ομως η καηγορια σχετικα ειναι εξισου ασταθής. Ιδιατερα οταν στην περιπτωση του γυιου δεν ενδιαφερθηκε κανενα Δικαστηριο Ανθρωπινων Δικαιωματων που κρατειται παρανομα σε ιδρυμα της Γερμανιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀδελφέ, τί σχέση ἔχει τὸ ἄν ἔχει ἡ οἰκογένεια νὰ πληρώσει καὶ ἐὰν ἡ Ἐκκλησία ἔχει προδώσει τὸ ποίμνιό της;

      Δηλαδὴ θὰ ἀλλάζουμε, τὰ ἤθη μας, τὶς παραδόσεις μας καὶ ἐν τέλει ὅτι ἔχουμε σὰν Ὀρθόδοξος λαὸς ἀνάλογα μὲ τὰ οἰκονομικά μας ἤ τὶς ὅποιες προδοσίες μᾶς κάνει ἠ διοικοῦσα Ἐκκλησία κάτι σὰν ἀντίποινα;

      Ποῦ τὸ διάβασες πὼς ἡ βάπτιση δὲν πρέπει νὰ σχέση μὲ τὴν ὀνοματοδοσία;

      Διαγραφή