Κυριακή 19 Ιουλίου 2020

(†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστίνος Καντιώτης: Ἡ Ἁγία Μακρίνα [19 Ἰουλίου]


Ἡ ἁγία Μακρίνα, ἀγαπητοί μου, ἔζησε τὸν τέταρτο (Δ΄) αἰῶνα σὲ μία ἀπὸ τὶς ὡραιότερες πόλεις τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, τὴν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας. Γεννήθηκε τὸ 327 μ.Χ.. Ἀνῆκε σὲ πολύτεκνη οἰκογένεια καὶ ἦταν τὸ πρῶτο καὶ μεγαλύτερο παιδί. 

Ἡ μητέρα της,ἡ ἁγία Ἐμμέλεια, εἶχε σύζυγο τὸν Βασίλειο,καὶ ἀπὸ τὸ γάμο τους ἀπέκτησαν δέκα παιδιά, τέσσερα ἀγόρια - ἕξι κορίτσια. Ἡ οἰκογένεια αὐτὴ εἶνε ὑπόδειγμα οἰκογενείας.Ἡ ἁγία Μακρίνα, ὡς μεγαλύτερη, ἀναδείχθηκε δεύτερη μάνα τοῦ σπιτοῦ. Φρόντιζε μὲστοργὴ γιὰ τ᾿ ἀδέρφια της καὶ συνέβαλε στὴν διαπαιδαγώγησί τους.

Τρεῖς ἔγιναν ἐπίσκοποι· ὁ ἕνας εἶνε ὁ Μέγας Βασίλειος, ὁ δεύτερος εἶνε ὁ Γρηγόριος Νύσσης, ὁ τρίτος εἶνε ὁ Πέτρος ἐπίσκοπος Σεβαστείας· τὸ τέταρτο ἀγόρι, ὁ Ναυκράτιος, ἔγινε μοναχός. Εἶχε δὲ καὶ πέντε ἀδελφές. Ὁ πρῶτος ἀπὸ τὰ ἀγόρια, ὁ Μέγας Βασίλειος, εἶνε καύχημα τῆς Ἐκκλησίας· σοφὸς ἱεράρχης, ποὺ σπούδασε τὴν ἑλληνικὴ σοφία στὴν Ἀθήνα, μετὰ ἐπέστρεψε στὴν πατρίδα του, καὶ τέλος ἔγινε ἐπίσκοπος Καισαρείας.

Ὁ Μέγας Βασίλειος στὴν ἀρχὴ εἶχε κλίσι στὸ δικηγορικὸ ἐπάγγελμα καὶ διέπρεπε σ᾿ αὐτό. Ἀλλὰ ἡ ἁγία Μακρίνα ἐπέδρασε στὸν χαρακτῆρα του καὶ τὸν ἔστρεψε σὲ πνευματικὰ ἐνδιαφέροντα καὶ μελέτες, καθὼς καὶ τὰ ἄλλα μικρότερα ἀδέρφια της. Ὑπάρχει μία ὡραία εἰκόνα, ποὺ παριστάνει τὴν ἁγία Μακρίνα νὰ περιποιῆται τὸ μικρότερο ἀδελφό της τὸν Πέτρο.

Ἡ Μακρίνα διακρινόταν γιὰ τὸ κάλλος της,τὸ σωματικὸ καὶ τὸ ψυχικό. Ἀπὸ μικρὴ διδάχθηκε τὶς ἀλήθειες τῆς πίστεως, τὶς ὁποῖες ἐφύλαττε μὲ ζῆλο. Ἦταν ἀρκετὰ μορφωμένη. Σὲ νεαρὰ ἡλικία μνηστεύθηκε ἕναν ἐκλεκτὸ νέο τῆς Καισαρείας. Ἀλλὰ προτοῦ νὰ γίνῃ ὁ γάμος ὁ μνηστήρας της ἀπεβίωσε ἐνῷ βρισκόταν σὲ ταξίδι γιὰ τὴν συλλογὴ δημοσίων φόρων. Ἐν συνεχείᾳ, μολονότι πολλοὶ τὴ ζητοῦσαν νὰ τὴν πάρουν σύζυγο, ἐκείνη δὲν θέλησε πλέον ἄλλο γάμο. Ἔμεινε στὸ σπίτι.Προτίμησε τὴ χηρεία παρ᾿ ὅλες τὶς δυσκολίες της. Ἀπομακρύνθηκε ἀπὸ κάθε κοσμικὴ συναναστροφὴ καὶ ἀφωσιώθηκε στὴν καλλιέργεια τῶν ἀρετῶν. 

Συγχρόνως βοηθοῦσε τὴ μητέρα της στὴν ἀνατροφὴ τῶν μικροτέρων ἀδελφῶν της. Εὐγενὴς ψυχὴ ἡ Μακρίνα, βλέποντας τὴ ματαιότητα τῆς παρούσης ζωῆς, ἀπεφάσισε ν᾿ ἀφοσιωθῇ πλέον ἐξ ὁλοκλήρου στὸ Θεό .Ἀνεχώρησε καὶ ἀπεσύρθη μαζὶ μὲ τὴ μητέρα της σ᾿ ἕνα ἐρημικὸ ἀγρόκτημά τους στὸν Πόντο, μέσα σ᾿ ἕνα θαυμάσιο τοπίο μὲ βλάστησι καὶ δάση, ὅπου ἀκούγονταν τὰ κελαϊδήματα τῶν πουλιῶν καὶ ἔτρεχε ὁ Ἴρις ποταμός. Ἐκεῖ ἔχτισαν ἕνα γυναικεῖο μοναστήρι. 

Ἐκεῖ ἐμόνασε καὶ ἀσκήτευε. Ἔζησε μὲ προσευχή, μὲ μελέτη τῶν Γραφῶν καὶ μὲ ἀγαθοεργία. Ἡ ἁγία ζωή της εἵλκυσε καὶ ἄλλες γυναῖκες. Ἔτσι σχηματίσθηκε ἕνα κοινόβιο, ψυχὴ τοῦ ὁποίου ἦταν ἡ ἁγία Μακρίνα, προεστῶσα τοῦ ἱεροῦ παρθενῶνος.Κοντὰ ἐκεῖ ἐμόναζε καὶ ὁ ἀδελφός της Βασίλειος. Ἀλλὰ μετὰ ἀπὸ λίγο, ἀρκετὰ νέος, ὁ Μέγας Βασίλειος ἀπέθανε . 

Ἡ κοίμησίς του σκόρπισε θλῖψι καὶ πένθος στὶς ἐκκλησίες καὶ μάλιστα στὸ οἰκογενειακό του περιβάλλον.Ἔδωσε δὲ ἀφορμὴ νὰ γίνουν τότε συζητήσεις καὶ νὰ λεχθοῦν πολλὰ γύρω ἀπὸ τὸ θάνατο καὶ τὴν ἀθανασία τῆς ψυχῆς.Ἀλλὰ καὶ ἡ ἁγία Μακρίνα δὲν ἔζησε πολύ.Ἔφθασε καὶ τὸ δικό της τέλος.

Λίγο πρὸ τῆς κοιμήσεώς της ἔσπευσε κοντά της ὁ ἄλλος ἀδελφός, ὁ ἅγιος Γρηγόριος ἐπίσκοπος Νύσσης, ἀφοῦ διήνυσε μεγάλη ἀπόστασι. Ὅταν ἔφτασε ἦταν ἡ τελευταία ἡμέρα τῆς ζωῆς της. Συναντήθηκαν τὰ δύο ἀδέρφια καὶ δάκρυσαν. Θυμήθηκαν τὰ παιδικά τους χρόνια τὴν ἁγία τους μητέρα, τὸν καλό τους πατέρα,τὴ σοφὴ γιαγιά τους ποὺ ἦταν κόρη ὁμολογητοῦ, ὅλα ἐκεῖνα τὰ ὡραῖα ποὺ εἶχαν ζήσει.Πρὸ παντὸς θυμήθηκαν τὸν ἀδελφό τους τὸν Μέγα Βασίλειο, καὶ ὁ πρόσφατος θάνατός του ἔδωσε ἀφορμὴ νὰ ὑψωθοῦν σὲ ὕψη πνευμα-τικῶν σκέψεων. 

Μεταξὺ ἁγίας Μακρίνης καὶ Γρηγορίου Νύσσης διεξήχθη ἕνας διάλογος,τὸν ὁποῖον ἐγὼ θεωρῶ ἀνώτερο ἀπὸ τὸν Φαίδωνα τοῦ Πλάτωνος· ὕψιστος διάλογος, ὁ ὁποῖος ἔχει μεταφραστῆ στὰ νεοελληνικά, δημοσίευσα δὲ καὶ ἐγὼ ἐπ᾿ αὐτοῦ σχετικὸ ἄρθρο (βλ. «Τὰ Μακρίνεια – Περὶ ἀναστάσεως νεκρῶν καὶ ἀθανασίας ψυχῆς» περιοδ. «Χριστ. Σπίθα» φ. 300-301/Ἰαν.-Φεβρ. 1967, σσ. 2-3) .Ἔτσι λοιπὸν ἡ ἁγία Μακρίνα, ἀφοῦ ἔζησεμὲ ἄσκησι καὶ ἁγιότητα, παρέδωσε τὴν ψυχή της στὸν Κύριο τὸ 379 μ.Χ. σὲ ἡλικία 52 ἐτῶν.

Ἡ κηδεία της ἔγινε πάνδημος. Συνέρρευσαν ἀπ᾿ ὅλα τὰ μέρη τῆς Μικρᾶς Ἀσίας πολλοὶ καὶκήδευσαν τὸ ἅγιο σκήνωμά της μὲ ἐπὶ κεφαλῆς τὸν ἅγιο Γρηγόριο Νύσσης.

Ἐκεῖνο ποὺ θέλω τώρα νὰ τονίσω, ἀγαπητοί μου, μὲ ἀφορμὴ τὴν οἰκογένεια τῆς ἁγίας Μακρίνας εἶνε, ὅτι ὁ γάμος εἶνε μυστήριο, ἕνα ἀπὸ τὰ ἑπτὰ μυστήρια. Ὁ λεγόμενος πολιτικὸς «γάμος» δὲν εἶνε μυστήριο, οὔτε συμφωνεῖ μὲ τὰ ἤθη τοῦ λαοῦ μας. Μία μικρὴ μειονότης, δύο στοὺς ἑκατό, κάνουν πολιτικὸ«γάμο». Ἐπιρροὲς ξένων πίεσαν νὰ ψηφιστῇ ὁ σχετικὸς νόμος. 

Ἐμεῖς κάναμε ἀγῶνα ἐναντίον του. Στὸν Ἅγιο Γερμανὸ Πρεσπῶν ἀρνηθήκαμε ὄχι τὴν ταφὴ ἀλλὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ κηδεία ἑνός, ὁ ὁποῖος παρ᾿ ὅλες τὶς συμβουλές μας ἐπέμενε νὰ τελέσῃ πολιτικὸ «γάμο»,διότι ἦταν ἄθεος. Δὲν ὑποκύψαμε. Διότι ἀπόφασις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας εἶνε, ὅσοι τελοῦν πολιτικὸ «γάμο» νὰ στεροῦνται κάθε εὐλογία· διαγράφονται ἀπὸ τὸν κατάλογο τῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ.

Ὁ γάμος λοιπὸν εἶνε μυστήριο. Ὑπῆρξανὅμως ὡρισμένοι ποὺ πολεμοῦσαν τὸ γάμο, διότι τὸν θεωροῦσαν ὡς κάτι τὸ ἁμαρτωλό. Αὐτὸ εἶνε αἵρεσις, τὴν ὁποία καταδικάζει ἡ Ἐκκλησία. Σύμφωνα μὲ τὴ διδασκαλία τοῦ ἀποστόλου Παύλου (βλ. Α΄ Τιμ. 4,3) , ὅποιος «κωλύει» δηλαδὴ ἐμποδίζει τὸ γάμο, πλανᾶται καὶ ἁμαρτάνει.

Ἀλλ᾿ ὅπως εἶνε αἵρεσις τὸ νὰ ἐμποδίζῃ κανεὶς τὸ γάμο, ἔτσι καὶ ἀκόμα περισσότερο εἶνε αἵρεσις τὸ νὰ ἐμποδίζῃ κάποιος τὸ παρθενεύειν, τὴν παρθενικὴ ζωή . Διότι ἡ παρθενία εἶν εἀνώτερη βαθμίδα ζωῆς, ὅπως ψάλλει ἡ Ἐκκλησία· «Τοῖς ἐρημικοῖς, ζωὴ μακαρία ἐστί,θεϊκῷ ἔρωτι πτερουμένοις» (Παρακλ., ἦχ. πλ. α΄, ἀναβ.). Ἡ παρθενικὴ ζωὴ διακρίνεται σὲ «δύο ἀδελφὰ ῥεύματα», ὅπως γράψαμε κ᾿ ἐμεῖς σὲ ἕνα βιβλίο μας· τὸ ἕνα ῥεῦμα εἶνε ὁ μοναχισμὸς καὶ τὸ ἄλλο ἡ ἱεραποστολή, οἱ ἱεραπόστολοι, αὐτοὶ ποὺ δὲν φεύγουν στὴν ἔρημο ἀλλὰ μένουν μέσα στὴν κοινωνία καὶ ἐργάζονται γιὰ τὴν σωτηρία τῶν ψυχῶν.

Σήμερα γίνεται πόλεμος ἐναντίον τοῦ παρθενικοῦ βίου · ὄχι τόσο τοῦ μοναστηριακοῦ ὅσο τοῦ ἱεραποστολικοῦ βίου ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν. Πόλεμος σφοδρὸς ἐκ μέρους ἀθέων,ἐκ μέρους δημοσιογράφων, ἀλλὰ καὶ ἐκ μέρους ἐπισκόπων, ἀκόμη καὶ μοναχῶν.

agia makrina 02


Πόλεμος ἀπὸ παντοῦ. Ἀλλ᾿ ὁ φοβερώτερος ἐχθρὸς τοῦ παρθενικοῦ βίου ξέρετε ποιός εἶνε; Εἶνε ἡ ὑπογεννητικότης!

Ἡ πολύτεκνη οἰκογένεια τῆς ἁγίας Μακρίνας ἔδωσε τόσα παιδιὰ νὰ ὑπηρετήσουν τὴν Ἐκκλησία. Οἱ σημερινὲς οἰκογένειες, μὲ σατανικὰ μέσα, δὲν γεννοῦν πλέον παιδιά· γι᾿ αὐτὸ κι ἀπὸ τὰ λίγα ποὺ γεννιοῦνται δὲν θέλουν ν᾿ ἀφιερωθῇ στὸ Θεὸ κανένα. Πολλοὶ σοῦ λένε ὅτι θρησκεύουν. Ἀλλ᾿ ἅμα τοὺς ρωτήσῃς, πόσα παιδιὰ ἔχουν, ὅλοι σχεδὸν ἀπαντοῦν· «Δύο», «δύο»,«δύο»… Ἐμίσησα τὸν ἀριθμὸ δύο. 

Ἔχουμε τὰ λιγώτερα παιδιὰ στὰ Βαλκάνια. Ἀλβανία,Σερβία, Βουλγαρία εἶνε γεμᾶτες παιδιά· ἡΤουρκία; δὲν περιγράφεται ἡ ὑπεργεννητικότητά της· ἕνας Τοῦρκος πεθαίνει, δώδεκα γεννιῶνται. Στὴν Ἑλλάδα ἕνας Ἕλληνας πεθαίνει, μισὸς γεννιέται! Θεέ μου, δολοφόνοι!… Τί νὰ τὴν κάνῃς τέτοια θρησκευτικότητα; Τὸ μεγαλύτερο ἔγκλημα εἶνε ὁ φόνος τοῦ παιδιοῦ.

Γεννοῦν λοιπὸν δύο παιδάκια, καὶ προγραμματίζουν· τὸ ἕνα γιατρός, τὸ ἄλλο καθηγητής. Καὶ ποιός θὰ ὑπηρετήσῃ τὸ Θεό, ποιός θὰ γίνῃ καλόγερος;
Ἄ, ὄχι καλόγερος!… Τέτοιους γονεῖς, ποὺ ἐμποδίζουν τὰ παιδιά τους νὰ ζήσουν τὴν παρθενικὴ ζωή, ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος τοὺς ὀνομάζει ἀπίστους. Διότι ἡ ἐπιθυμία τῆς παρθενικῆς ζωῆς εἶνε σπόρος οὐράνιος,ποὺ ὁ Θεὸς τὸν σπέρνει μέσα σὲ ἐκλεκτὲς ψυχές. Αὐτὲς τώρα σπανίζουν πλέον.

Κινδυνεύει λοιπὸν νὰ σβήσῃ ἡ παρθενικὴ ζωή, κινδυνεύει νὰ σβήσῃ καὶ τὸ ἔθνος ἐξ αἰτίας τῆς ὀλιγοπαιδίας  , ὅπως λέει ὁ ἱστορικὸςΠολύβιος. Γι᾿ αὐτὸ ὅσοι πιστεύετε, εἴτε ἔγγαμοι εἴτε ἄγαμοι, λατρεύσατε ἐμπράκτως, ἐνλόγοις καὶ ἔργοις, Ἰησοῦν Χριστόν· ὅν, παῖδες Ἑλλήνων, ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε εἰς πάντας τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων· ἀμήν.

(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος


Πηγή: https://www.tideon.org/
«Πᾶνος» 

10 σχόλια:

  1. Ο αγωνιστής και ομολογητής Επίσκοπος Πειραιώς με την εν λόγω φαινομενικά άτακτη και παράδοξη οπισθοχώρηση του μου υπενθύμισε προς στιγμής, αντανακλαστικώς, την ιστορία του Οιδίποδα όπου έβγαλε με τα χέρια του τα μάτια του. Καθαρή τραγωδία δηλαδή. Όμως, έχουν έτσι τα πράγματα; Έχω τις αμφιβολίες μου. Θεωρώ ότι τα φαινόμενα συνήθως μας απατούν. Ότι δηλαδή υπάρχουν πάρα πολύ σοβαροί αντικειμενικοί και ουσιαστικοί λόγοι όπου ο Πειραιώς οπισθοχώρησε προσωρινά και δεν προχώρησε εν τέλει στην διακοπή του Λειτουργικού Μνημοσύνου της Ιεράς Συνόδου, και δεν συμπαρατάχθηκε αμέσως μαζί με τους ιερώς Αποτειχισθέντες Κληρικούς. Θεωρώ δηλαδή, ότι ο σεβ. Πειραιώς δεν είπε ακόμη την τελευταία του λέξη. Εξάλλου το κεφάλαιον ιερά Αποτείχιση είναι ένα σπάνιο εκκλησιαστικό φαινόμενο και παραμένει ανοικτό προς εφαρμογή στο διηνεκές γιά κάθε καλοπροαίρετο αγωνιστή Κληρικό και Λαϊκό ενώ είναι παράλληλα και αχαρτογράφητα ύδατα για πολλούς…

    Μη ξεχνάτε όμως, ότι ο σεβ. Πειραιώς είναι «ντέ φάκτο» Ομολογητής Επίσκοπος υπό απηνή διωγμό και στενοτάτη παρακολούθηση υπό των αθέων και Μασσώνων κυβερνώντων (μαρκαρισμένος μάλιστα εις την μαύρη λίστα των διαφόρων μυστικών ξένων και ημετέρων Υπηρεσιών), ενώ έχει υπό την εκκλησιαστικήν εξουσία του 200 Κληρικούς μετά των οικογενειών τους, και άλλους τόσους Λαϊκούς και Μοναχούς συνεργάτες. Δηλαδή είναι υψηλά ιστάμενος ταγός και Κληρικός με πολλαπλάσιες ευθύνες εξ όσων έχουν οι απλοί Κληρικοί και Μοναχοί όπου αποτειχίσθησαν. Συνεπώς το ζήτημα θα πρέπει να το δεί άκρως ορθολογικά και στρατηγικά.

    Βέβαια, ως γνωστόν, ο σεβασμιώτατος άγιος Πειραιώς, δίδει, ως Μονομάχος της Πίστης, εμπράκτως ρωμαλέους και σκληρούς αγώνες εντός της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για να μη τυχόν και καθαιρεθεί τις Κληρικός από τους ιερώς Αποτειχισθέντες. Άλλοι αντιΟικουμενιστές Ιεράρχες, σιωπούν και δεν τον υποστηρίζουν, καθόλου, διότι είναι δειλοί, θεωρητικοί και σκέττοι καλαμαράδες. Δηλαδή, πάρα πολύ καλοί στα λόγια και το φλυαρείν ενώ παντελώς προβληματικοί και ασυνεπείς στην πράξην.

    Επιπρόσθετη θλιβερή πληροφορία που έλαβα, από αψευδή πληροφοριοδότη μου, είναι ότι, ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ έχει απειληθεί ανέντιμα και ύπουλα από μέλη της Ιεραρχίας, ότι αν τυχόν και διανοηθεί να εφαρμόσει την Ιεράν Αποτείχιση με τους Κληρικούς του, την επόμενη ημέρα ακριβώς θα καθαιρεθεί μετά των κληρικών του και θα σταλεί σπίτι του. Η απειλή βέβαια δεν προσμετράει τις τυχούσες και φοβερές αντιδράσεις του κλήρου και του λαού. Το θράσος των αρχιΟικουμενιστών και αρχιΜασσωνιστών Ιεραρχών είναι αδυσώπητον. Καθαρός σατανικός εκβιασμός, κατά σύσσωμης της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, κατά του οικείου Επισκόπου, κατά των Κληρικών και Μοναχών και κατά του Χριστεπώνυμου πληρώματος του λαού του Πειραιά. Ο λαός του Πειραιά πρέπει να συσπειρωθεί αγαπητικά γύρω από τον πολύτιμον Ιεράρχην του.

    Στέλνω κάποιες παραγράφους από το ιστολόγιον "Κατάνυξις" που είναι άκρως ενδιαφέρουσες.
    Αν Θέλεις το δημοσιεύεις, αφού το διαβάσεις ολόκληρο γιατί αποκαλύπτονται πράγματα που δεν γνωρίζουμε και ούτε καν υποψιαζόμαστε.

    https://katanixi.gr/diafora-3/to-chroniko-odoiporiko-toy-ieros-apoteichisthenta-p-theodoroy-zisi-meta-toy-monachoy-serafeim-eis-tin-kypro-meros-g/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Σάμιε έγραψες για τον Μητροπολίτη Πειραιώς πάνω σε άρθρο του Μακαριστού Επισκόπου Αυγουστίνου.

    Μακάρι να τον έμοιαζε και στο μικρό δαχτυλάκι του, κλείσανε τους Ιερούς Ναούς και επικράτησε σιγή ιχθύος από τον Πειραιώς.

    Ο ΚΎΡΙΟΣ ΜΑΣ ΙΗΣΟΎΣ ΧΡΙΣΤΌΣ ΜΑΣ ΤΟ ΛΈΕΙ ΞΕΚΆΘΑΡΑ:

    Πιστὸς μέχρι θανάτου στὸν Θεὸ λαὸς Του εἶναι οἱ ἅγιοι Μάρτυρες. Δὲν προδίδουν τὴν Καινὴ Διαθήκη. Πολλοί τούς προκαλοῦν, τοὺς πιέζουν ἀφόρητα, τοὺς βασανίζουν γιὰ νὰ ἀρνηθοῦν, νὰ κρύψουν, νὰ ἀποσιωπήσουν, νὰ μὴ ὁμολογήσουν τὴν πίστη τους, γιὰ νὰ μὴ ζημιωθοῦν τὴν ζωή τους καὶ τὰ ἄλλα πρόσκαιρα ἀγαθά.

    ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΙΤΉΡΙΟ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΊΑΣ ΜΑΣ ΕΊΝΑΙ:

    Κατὰ τοὺς ἁγίους Πατέρας μας ἡ καλὴ ὁμολογία ποὺ ὁμολόγησε ὁ Χριστὸς εἶναι ὅτι αὐτὸς εἶναι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ.

    Ὅ,τι ὁμολόγησε ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ὁμολογοῦν οἱ Χριστιανοὶ στὸ ἅγιο Βάπτισμα, καὶ μαρτυροῦν ἐνώπιον τῶν ἐχθρῶν τοῦ Χριστοῦ, ὅταν χρειαστεῖ. Τὴν ὁμολογία αὐτὴ ζήτησε ὁ Κύριος ἀπὸ τοὺς δικούς Του μαθητές: «Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγώ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ Πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς· Ὅστις δ’ ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτὸν κἀγώ ἔμπροσθεν τοῦ Πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς» (Ματθ. ι΄ 32-33).

    Οἱ δύο μικρὲς λέξεις «ἐν ἐμοὶ» κατὰ τὸν μέγα τῆς Θεσσαλονίκης φωστήρα, τὸν θεῖο Γρηγόριο τὸν Παλαμᾶ, ἔχουν μεγάλη σημασία. Δὲν λέγει ὁ Κύριος «πᾶς ὃς ἂν ὁμολογήσή με»
    ἀλλὰ «πᾶς ὃς ἂν ὁμολογήση ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων» δηλώνοντας ὅτι μόνο μὲ τὸν Χριστὸ καὶ τὴν δική του βοήθεια μπορεῖ ὁ Χριστιανὸς νὰ ὁμολογήσει μὲ παρρησία τὴν εὐσέβεια.

    Την ημέρα της κρίσεως θα εκπλαγούμε, αυτούς που θεωρούσαμε Μέγα Θα κληθούν ελάχιστοι στην Βασιλεία των ουρανών δηλαδή θα μείνουν απέξω.
    Και αυτούς που καταφρονούσαμε αυτοί Θα κληθούν Μέγας.

    Ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Κερκύρας ομολόγησε εμπράκτως και διώχθηκε για τον Κύριό μας Ιησού Χριστό.

    Και επειδή κοντός ψαλμός ΑΛΛΗΛΟΎΙΑ.
    Αναμένουμε στο δεύτερο γύρο που μας ετοιμάζουν πώς θα αντιδράσει ο μητροπολίτης Πειραιώς.
    Γιατί το είπε ξεκάθαρα ο Κύριος μας: όποιος φοβηθεί να με ομολογήσει δεν θα τον ομολογήσω και Εγώ την ημέρα της κρίσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Χρήστο το άρθρο προέρχεται από την Κατάνυξη και τον π. Ζήση κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία αν γνωρίζεις τι εκπροσωπεί η κατάνυξις και ο π. Ζήσης. Και αναφέρει τον αγώνα που κάνει ο Σεραφείμ για να μη καθαιρεθούν οι αποτειχισμένοι ιερείς αλλά και τον πόλεμο που δίνει με το σύστημα, πράγματα που αγνοούσα και εγώ.
      Δηλαδή δεν βρήκες τίποτα το ενδιαφέρον στο ποστάρισμα μου;
      Εκτός των άλλων ποτέ δεν έκανα σύγκριση του Αὐγουστίνου Καντιώτη με τον Πειραιώς.
      Προσπάθησε να είσαι πιο προσεκτικός σε αυτά που διαβάζεις και να κοιτάς την ουσία και όχι σε ποιο άρθρο το ποστάρησα. Αυτά μας καίνε στην σημερινή εποχή.
      Εκτός των άλλων το άρθρο υπονοεί και μια μελλοντική αποτείχιση από τον Πειραιώς που δεν το γνώριζε κανείς μας και είναι μια σοβαρότατη είδηση.

      Διαγραφή
  3. Αδερφέ Σάμιε θα τα πάρω ένα-ένα τα πράγματα.

    Με λες να είμαι πιο προσεκτικός!
    Αναρωτιέμαι σε τι;

    Θα κάνω μία (παρένθεση) πριν ξεκινήσω. Μου γράφεις:
    Προσπάθησε να είσαι πιο προσεκτικός σε αυτά που διαβάζεις και να κοιτάς την ουσία και όχι σε ποιο άρθρο το ποστάρησα.

    Δηλαδή υπήρχε περίπτωση να το ανέβαζες και σε άρθρο που έγραφε για τους ομοφυλόφιλους και για τις pride παρελάσεις, δεν νομίζω!

    Ξέρεις ότι μία σοφή παροιμία λέει: πες μου τον φίλο σου να σε πω ποιος είσαι.
    Υπάρχει μία ταύτιση του εαυτού μας με τους άλλους, για αυτό και αναφέρθηκα στο άρθρο που το ανέβασες.

    Το κείμενο το διάβασα πρώτον δεν το έγραψε ο πατέρας Θεόδωρος Ζήσης.
    Δεύτερον αποκαλεί τον πατέρα Θεόδωρο Ζήση, σκέτο ( Ζήση) πολλές φορές.
    Δεν το προχώρησες λίγο πιο κάτω που μας λέει και για έναν άλλον μεγάλο ομολογητή! ( Το συνεχίζω εγώ το άρθρο).

    Βέβαια το επιχείρημα και η άστοχη υπόθεση του Πειραιώς κατέρρευσε άρδην, όταν με παρέμβαση δικών του παραδοσιακών Κληρικών συνεκλήθη μία Ιερατική σύναξη στη Μητρόπολη Πειραιώς, όπου προσκεκλημένος ήτο ο ομολογητής Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος!

    Φυσικά ο κύριος Ιερόθεος είναι μεγάλος Ομολογητής! αφού αποφάσιζε και διέταζε τόσο καιρό με όλους τους Ιερούς Ναούς κλειστούς.

    Ας δούμε τι λέει ο πατέρας Θεόδωρος Ζήσης που τον γνωρίζω πολύ καλά και προσωπικός.

    Μᾶς ἐνδιέφερε στή συνάφεια αὐτή νά δείξουμε ὅτι τό νά κλείσουμε τούς ναούς καί νά ἀπαγορεύσουμε τήν συμμετοχή μας στόν Σταυρό καί στήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ δέν εἶναι ἀρεστό στό Θεό ἀλλά στόν Διάβολο.

    Μήπως θά ἔλεγε καί στά μέλη τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ὁ Κύριος: «Χαθῆτε ἀπό μπροστά μου σατανάδες· γιατί δέν ἀποφασίζετε αὐτά, πού ἀρέσουν στόν Θεό, ἀλλά αὐτά πού ἀρέσουν στούς ἀνθρώπους»;

    Τους αποκαλεί σατανάδες αλλά δεν έκανε καμία εξαίρεση για τον Μητροπολίτη Πειραιώς.

    http://ethnegersis.blogspot.com/2020/04/blog-post_22.html#more

    Θα συνεχίσω μήπως δεν το πάρει ολόκληρο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να κάνω και μία διευκρίνιση πριν συνεχίσω.
    Δεν έχω τίποτα με το πρόσωπο του Μητροπολίτη Πειραιώς, αλλά με τα παχιά λόγια εκ του ασφαλούς.
    Αν τα λόγια γίνουν πράξεις πρώτος θα του φιλήσω το χέρι.

    Και όσο για το ιστολόγιο κατάνυξη εγώ αλλά γνωρίζω!

    Παραθέτω το κείμενο του ιστολογίου ( κατάνυξη ).

    Το ποτήρι ξεχείλισε. Κάναμε την καρδιά μας πέτρα όταν μετά την άσπλαχνη αποπομπή του πρωτοπρεσβυτέρου π. Άγγελου Αγγελακόπουλου, σκεφτόμασταν να λάβουμε μέτρα κατά της μητρόπολης Πειραιώς. Όμως δώσαμε τόπο στην οργή τότε. Μετά όμως από τη σημερινή εξέλιξη και το συλλείτουργο του Πειραιώς με το μητροπολίτη Λαγκαδά, η υπομονή μας τελείωσε! Η κατά Θεόν οργή μας αναγκάζει να τιμωρήσουμε με τα μέσα που διαθέτουμε τον μητροπολίτη Πειραιώς για τη διπλωματική στάση που τηρεί
    απέναντι στη σχισματοαίρεση που ταλανίζει την Εκκλησία μας.

    Αφού δεν συναισθάνεται την ευθύνη του και συλλειτουργεί με τον μητροπολίτη Λαγκαδά που από την ώρα που συλλειτούργησε με τους ακοινώνητους σχισματικούς της Ουκρανίας καθίσταται κατ’ ουσίαν και ο ίδιος ακοινώνητος και υπόδικος για Σχίσμα, τουλάχιστον στη συνείδηση του πιστού λαού, τότε δε θέλουμε να έχουμε καμιά σχέση με τον μητροπολίτη Πειραιώς και τη μητρόπολή του. Λυπούμαστε για την κατάντια που περιήλθαν. Κάναμε μεγάλη υπομονή που πλέον εξαντλήθηκε.

    Μπροστά στο Χριστό και την Εκκλησία από τη μια και τις διπλωματικές σχέσεις από την άλλη, επιλέγουμε Χριστό και Εκκλησία. Με έναν ειδικό τρόπο, διαδικτυακό, αποτειχιζόμαστε από τον Πειραιώς, διακόπτουμε την ιντερνετική και πνευματική σχέση μαζί του ως Κατάνυξη και αισθανόμαστε πλήρεις Χάριτος για την ενέργειά μας αυτή! Με την πράξη μας αυτή επιδιώκουμε να προστατέψουμε το αναγνωστικό μας κοινό από τον μολυσμό της σχισματοαίρεσης. Φωνάζουμε με στεντόρεια φωνή: Όχι πια στο νανούρισμα!

    Παρακαλούμε λοιπόν την μητρόπολη Πειραιώς να αφαιρέσει από τη λίστα των Ιστοτόπων που διαθέτει προς ενημέρωση, την Ιστοσελίδα μας Κατάνυξη και να σταματήσει να αποστέλλει ενημερώσεις στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@gmail.com.

    Τα συμπεράσματα δικά σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και θα κλείσω με αυτό αγαπητέ Σάμιε που γράφεις:
    το άρθρο προέρχεται από την Κατάνυξη και τον π. Ζήση κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία αν γνωρίζεις τι εκπροσωπεί η κατάνυξις

    Το άρθρο που ανέβασα δεν το έγραψε κάποιος από τους συνεργάτες αλλά..

    Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

    https://katanixi.gr/diafora/i-katanyxi-diakoptei-ti-schesi-tis-me-ti/


    Και θα τονίσω ένα κομμάτι του άρθρου:

    τότε δε θέλουμε να έχουμε καμιά σχέση με τον μητροπολίτη Πειραιώς και τη μητρόπολή του. Λυπούμαστε για την κατάντια που περιήλθαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Χρήστο τελικά είσαι όντως απρόσεκτος. Αν δεν θέλεις να το παραδεχθείς δεν με ενδιαφέρει και πάλι καλή καρδιά εκ μέρους μου τουλάχιστον. Το λινκ που παραθέτεις είναι του Δεκεμβρίου 2019 ενώ το δικό μου προχθεσινό. Τα πράγματα αλλάζουν και στο ξαναλέω διάβασε το ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΑΡΘΡΟ. Και επειδή δεν θέλω να αναλώνομαι σε ανούσιες κουβεντούλες το λήγω εδώ. Καλό βράδι.
      Υ.Γ. Δεν πρόκειται να απαντήσω ξανά για το συγκεκριμένο θέμα και ο διαχειριστής αποφασίζει αν θα δημοσιεύσει κάτι, απλώς θυμάμαι έναν "ανώνυμο" που μου την "είπε" επειδή κατά τη γνώμη του δεν ταίριαζε το ποστ μου με το άρθρο.

      Διαγραφή
  6. Αδερφέ Σάμιε.

    Επειδή επιμένεις να με λες απρόσεκτο θα γίνω ακόμα πιο συγκεκριμένος.

    Το άρθρο που ανέβασες στο σύνδεσμο είναι ένα οδοιπορικό που έχει συμβεί πριν από 3 χρόνια, για την ακρίβεια 9/10/2017.
    Ο αρθρογράφος είναι ο Παναγιώτης Νούνης ο οποίος δεν είναι ούτε συνεργάτης της κατάνυξης.

    Αυτό που ανέβασε η ΊΔΙΑ η ΚΑΤΆΝΥΞΗ είναι στις 12/ 12/ 2019.

    ΔΙΆΒΑΣΕ ΤΟ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΉ ΝΑ ΔΕΙΣ ΑΚΡΙΒΏΣ ΤΙ ΓΡΆΦΕΙ:

    Με έναν ειδικό τρόπο, διαδικτυακό, αποτειχιζόμαστε από τον Πειραιώς, διακόπτουμε την ιντερνετική και πνευματική σχέση μαζί του ως Κατάνυξη και αισθανόμαστε πλήρεις Χάριτος για την ενέργειά μας αυτή!

    Δηλαδή με λίγα λόγια από τις 12/ 12/ 2019 οι Κατάνυξης το λέει ξεκάθαρα:
    διακόπτουμε την ιντερνετική και πνευματική σχέση μαζί του ως Κατάνυξη

    Εκτός και αν έχεις δει εσύ να συνεργάζονται με την Μητρόπολη Πειραιώς το οποίο δεν είδαμε εμείς.

    Και όσο για αυτό που μου γράφεις:
    Και επειδή δεν θέλω να αναλώνομαι σε ανούσιες κουβεντούλες το λήγω εδώ.

    Λυπούμαι αν τα θεώρησες ανούσιες κουβεντούλες, και σου ζητάω συγνώμη για το χάσιμο του χρόνου σου.

    Και θα κλείσω με αυτό ας το θυμόμαστε όλοι μας και πρώτος ο ομιλών:

    Η γλώσσα μας κόκκαλα δεν έχει, αλλά τα κόκκαλα του αλλουνού τα τσακίζει.

    Nα'σαι ευλογημένος.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εσύ να είσαι ευλογημένος αδελφέ Χρήστο. Είδα κάποια πράγματα (Σε νέο άρθρο) που δεν τα γνώριζα και τα δημοσίευσα, μέχρις εδώ. Αν περίμενα τον Πάνο να βάλει άρθρο επί του θέματος ίσως να μην το έβλεπα ποτέ. Ζητάω επίσης συγγνώμη για την προπέτεια μου. Καλό βράδι και εδώ θα είμαστε να τα λέμε.

      Διαγραφή
  7. Αδερφέ μου Σάμιε χαίρομαι που έχω έναν καλό φίλο!

    Και όπως λες: πρώτα ο Θεός εδώ στο ιστολόγιο του Πάνου και της Ρόης
    Θα τα λέμε.

    Υ.Γ. αν ο μητροπολίτης Πειραιώς γίνει μπροστάρης ( και τα λόγια του τα κάνει πράξεις ) στον καλόν αγώνα θα τον φιλήσω και τα πόδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή