...Ἡ κόλαση εἶναι ὁ χῶρος στὸν ὁποῖο θὰ κολαστοῦν οἱ δαίμονες καὶ οἱ ἄνθρωποι μὲ ψυχὴ καὶ σῶμα μετὰ τὴν Δευτέρα Παρουσία. Τώρα ὁ δαίμονας ναὶ μὲν κολάζεται, ἀλλὰ νοιώθει ὡραῖα γιατί μᾶς πολεμᾶ.
Μετὰ τὴν Δευτέρα Παρουσία θὰ κολάζεται χωρὶς νὰ μπορεῖ νὰ πολεμᾶ κανέναν. Βιώνει τὴν κόλαση τώρα μὲν ἀλλὰ παρηγοριέται γιατί πολεμᾶ καὶ νικᾶ κάποιον τὸν ὁποῖον κερδίζει καὶ παίρνει μαζί του στὴν κόλαση. Μετὰ τὴν Δευτέρα Παρουσία θ᾿ ἀρχίσει ἡ ζωὴ ἡ αἰώνιος! Δηλαδὴ ἐπ᾿ ἄπειρον ἀποκαλύψεις τοῦ Χριστοῦ μας σὲ Ἀγγέλους καὶ σεσωσμένους ἀνθρώπους.
Μποροῦμε νὰ ποῦμε ὅτι τότε θ᾿ ἀρχίσουν οἱ κυρίως ἀποκαλύψεις τοῦ Χριστοῦ μας. Τώρα ὅλοι περιμένουν τὴν κοινὴ Ἀνάσταση γιὰ νὰ ἀρχίσει... τό πανηγύρι! Ἡ ἀτελεύτητος ἀποκάλυψη σὲ Ἀγγέλους καὶ Ἀνθρώπους ταυτοχρόνως στὸν Θεϊκὸ Νυμφῶνα.
Οἱ Ἅγιοι δὲν βρίσκονται ἤδη στὸν Θεϊκὸ Νυμφῶνα ὅπως ὁ Χριστός μας καὶ ἡ Παναγία μας, γιατί στεροῦνται σωμάτων. Τώρα στὸν Παράδεισο, στὰ προεόρτια τοῦ Θεϊκοῦ Νυμφῶνος ἡ ψυχὴ βιώνει ἀκόμα αὐτὴν τὴν κατάσταση.
Καὶ δὲν ἀποκαλύπτεται πλήρως ὁ Χριστός μας καὶ στοὺς σεσωσμένους γιατί μερικοὶ ἐκ τοῦ Ἅδου θὰ μεταβοῦν στὸν Παράδεισο! Ἐδῶ εἶναι ἡ ἐμπειρία καὶ ἡ σπουδαιότητα τῶν μνημοσύνων. Γι᾿ αὐτὸ γίνονται...
Γιὰ τοὺς μὴ σεσωσμένους! Τί τοὺς εὐχόμαστε; Δὲν λέμε μετὰ τῶν Ἁγίων ἀνάπαυσον Χριστὲ τὰς ψυχὰς τῶν δούλων σου; Μετὰ τῶν Ἁγίων! Ποιῶν δούλων Σου; Μὰ ἂν κάποιος ἔχει πάει στὸν Παράδεισο δὲν εἶναι Ἅγιος; Εἶναι Ἅγιος ναί! Μὰ ἐμεῖς εὐχόμαστε γι αὐτοὺς ποὺ δὲν ἔχουν σωθεῖ, δὲν εἶναι Ἅγιοι...
Ἐπειδὴ ἀκόμα δὲν ἔγινε ἡ Δευτέρα Παρουσία, ἕνας μεγάλος ἀριθμὸς Ὀρθοδόξων ἴσως καὶ μὴ Ὀρθοδόξων, ὁ Θεὸς γνωρίζει, θὰ μεταβοῦν ἐκ τοῦ Ἅδου στὸν Παράδεισο. Τίνι τρόπῳ ; Μὲ τὶς Θεῖες Λειτουργίες, τὰ μνημόσυνα, τὸ κομποσκοίνι καὶ τὶς ἐλεημοσύνες. Δηλαδὴ τὸ βιβλιάριο τῆς ψυχῆς τοῦ Κολασμένου ἐν τῷ Ἅδῃ, τὸ ἔχει ἡ Ἐκκλησία. Ἐμεῖς κάνουμε Θεία Λειτουργία, μνημόσυνα, κομποσκοίνια καὶ ἐλεημοσύνες καὶ κολλᾶμε τὸ ἔνσημο ἐμεῖς στὸ δικό του βιβλιάριο, κάτι ποὺ αὐτὸς δὲν μπορεῖ νὰ κάνει ἀφοῦ στερεῖται σώματος.
Αὐτὸς μετὰ θὰ μᾶς ἀνταποδώσει τὸ δῶρο... Μερικὲς ψυχὲς λοιπὸν μεταβαίνουν ἀπὸ τὸν Ἅδη στὸν Παράδεισο μὲ τὴν βοήθεια τῆς Ἐκκλησίας, ὄχι μόνοι τους καὶ ὄχι βεβαίως ὅλοι... Τώρα ποιοὶ καὶ μέχρι ποιὸ βαθμό; Ἄς παρομοιάσουμε τὸν Ἅδη μὲ ἕναν ὠκεανό.
Στὴν φωτεινὴ δέσμη τοῦ ὕδατος, ἀπὸ τὴν ἐπιφάνεια τῆς θάλασσας μέχρι βάθους δεκαπέντε, εἴκοσι, εἰκοσιπέντε, τριάντα σπανιότατα τριαντατριῶν μέτρων ὑπάρχει ἡ λεγόμενη δέσμη φωτός, ὅπου ἀκτῖνες ἡλίου διεισδύουν καὶ κάποιο ἔστω μικρὸ φῶς ὑπάρχει. Ἀπὸ κεῖ καὶ κάτω ὑπάρχει Ἔρεβος, τὸ πραγματικὸ τὸ παντοτινὸ σκοτάδι.
Στὸ διάστημα λοιπὸν αὐτὸ (ἐννοεῖ τῆς ἐν Ἅδου παραμονῆς τῶν μὴ σεσωσμένων) μπορεῖ γιὰ ὅσες ψυχὲς βρίσκονται στὸν Ἅδη νὰ διεισδύσει ἡ Θεία Λειτουργία καὶ σιγά - σιγά νὰ τὶς ἀνεβάσει ὅλο καὶ πιὸ πάνω. Κάποτε λοιπὸν κάποιες τὶς μετακινεῖ ὡς τὸν Παράδεισο. Ἡ Θεία Λειτουργία! τὴ στιγμὴ ἀκριβῶς ποὺ λέμε: «Ἀπόπλυνον Κύριε τὰ ἁμαρτήματα τῶν ἐνθάδε μνημονευθέντων δούλων Σου τῷ αἵματι Σου τῷ Ἁγίῳ.
Μὲ τὸν παραλληλισμὸ τοῦ Ἅδη μὲ τὸν Ὠκεανό, αὐτοὶ ποὺ βρίσκονται στὸ κάπως φωτεινό, νὰ τὸ ὀνομάσουμε ἔτσι , μέρος τοῦ Ἅδη μποροῦν μὲ τὴν Θεία Λειτουργία τὸ κομποσκοίνι καὶ τὶς ἐλεημοσύνες σιγά - σιγά νὰ ἀνέβουν. Βρίσκονται δὲ ἐκεῖ, γιατί ναὶ μὲν ἔχουν βαριὰ ἁμαρτήματα, μὰ ὄχι θανάσιμα....
Καὶ στὰ θανάσιμα ὑπάρχει ἱεράρχηση. Τὸ χειρότερο εἶναι τὸ νὰ λατρεύεις ἐν ἐπιγνώσει τὸν Σατανᾶ ὡς Θεό. Ἡ ἐσχάτη ἀπώλεια τοῦ νοός. Ὅ,τι μεγαλύτερο καὶ πλέον ἀπαίσιο ὑπάρχει. Ἔπειτα εἶναι οἱ αἱρεσιάρχες, οἱ ὑπερήφανοι, οἱ βλάσφημοι, οἱ φιλάργυροι, οἱ πόρνοι, οἱ ἀνήθικοι, οἱ διεστραμμένοι καὶ ὅλα τὰ λοιπὰ ἁμαρτήματα.
Ἐπάνω - ἐπάνω ἂς ποῦμε εἶναι κάποιος ποὺ ἔκανε μιὰ μεγάλη κλεψιὰ καὶ δὲν πρόλαβε νὰ μετανοήσει ἀφοῦ πέθανε αἰφνιδίως καὶ κολάστηκε. Ὅλες οἱ κλοπὲς δὲν κολάζουν... Πολλὰ νέα παιδιὰ ἴσα-ἴσα σώζονται ἀφοῦ μετὰ ἀπὸ μέθη ἔκαναν κάποια ἁμαρτήματα κυρίως σαρκικὰ καὶ ἐπιστρέφοντας στὸ σπίτι χτύπησαν σὲ ἕνα τροχαῖο καὶ τελειώθηκαν. Αὐτὸς ὁ αἰφνίδιος, ὁ αἱματηρός, ὁ ὀδυνηρότατος θάνατος τὰ «ξέπλυνε».
Ὑπολογίζεται δηλαδὴ καὶ ὁ τρόπος τοῦ Θανάτου γιὰ τὴν σωτηρία τῆς ψυχῆς. Οἱ κατάκοιτοι καὶ ὅσοι ὑπέφεραν πολὺ στὴ ζωή τους, παίρνουν στεφάνι μεγαλομάρτυρος. Ἡ Θεία Λειτουργία καὶ οἱ Ἐλεημοσύνες ἀνεβάζουν τὶς ψυχές. Ἀρκεῖ ὅπως ἔλεγε ὁ Γέροντας Ἐφραίμ ὁ Κατουνακιώτης, οἱ Λειτουργοὶ νὰ εἶναι ἐνάρετοι καὶ ἄξιοι. Γιατί ὁ Θεὸς δὲν εἰσακούει τὶς Λειτουργίες τῶν ἀναξίων Ἱερέων οἱ ὁποῖοι ζητοῦν χρήματα καὶ ἔπειτα δὲν μνημονεύουν, εἴτε μνημονεύουν λίγες φορὲς καὶ ὄχι σωστά. Θεία Λειτουργία λοιπόν, κομποσκοίνι, προσευχὴ καὶ ἐλεημοσύνη... Αὐτὰ μποροῦν νὰ ἐξάγουν μιὰ ψυχὴ ἐκ τοῦ Ἅδου...
Μιὰ συνταρακτικὴ ἀφήγηση ποτισμένη μὲ Ἅγιο Πνεῦμα. Ὁ Θεὸς ἐπιτρέπει αὐτὴν τὴν ἱερὴ γνώση σὲ κάποιους λίγους ἐκλεκτοὺς Του, γιὰ νὰ μᾶς κάνει κοινωνοὺς τοῦ Μεγαλείου Του, γιὰ νὰ μᾶς ἀπαλλάξει ἀπὸ τὴν ζημιογόνο γιὰ τὴν ψυχὴ ἄγνοια. Ὁ συγκλονιστικὸς τρόπος καὶ ἡ λεπτομερὴς περιγραφὴ τοῦ ταξιδιοῦ τῆς ψυχῆς ἀπὸ αὐτὸν τὸν ἐξαιρετικὰ φωτισμένο Γέροντα ἀπετέλεσε καὶ γιὰ τὸν ὁμιλοῦντα μιὰ τεράστια ἔκπληξη καὶ μιὰ ὤθηση γιὰ διαρκῆ ἀναζήτηση. Ἄλλωστε ὁ καθένας ἀτομικὰ πρέπει νὰ ἑτοιμάζει αὐτὸ τὸ ξεχωριστὸ ταξίδι...
(τέλος καὶ τῷ Θεῷ ἡ Δόξα .)
Νώντας Σκοπετέας
Νώντας Σκοπετέας
___________________
Τὸ δεύτερο μέρος ΕΔΩ
Τὸ τρίτο μέρος ΕΔΩ
Τὸ τέταρτο μέρος ΕΔΩ
«Πᾶνος»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου