Αν
και ο Σωτήρας είπε πολλά και πολλές φορές στους μαθητές για το πάθος
του, τους έβλεπε να μουδιάζουν και να φοβούνται ακούγοντάς τα, και να
νομίζουν ότι το προμηνυόμενο πάθος είναι ένδειξη αδυναμίας περισσότερο,
παρά οικονομίας (δηλ. φροντίδας για τη σωτηρία των ανθρώπων), και να
παρασύρονται ακόμη από ανθρώπινες σκέψεις και να τρέμουν.
Γι’
αυτό, καθώς πλησίαζε πλέον το πάθος του και έμελλε να στηθεί ο σταυρός
του, ανέστησε τον Λάζαρο που είχε πεθάνει, για να διδάξει με έργο τούς
μαθητές ότι ο σταυρός και ο θάνατος δεν είναι δείγμα αδυναμίας, και για
να πείσει τους παρόντες ότι διατάζει βέβαια τον θάνατο και επαναφέρει
την ψυχή που είχε λυθεί από τα γήινα δεσμά, αλλά για κάποιο σκοπό θα
υποστεί ο ίδιος τον θεληματικό θάνατο.
Με
τον Λάζαρο φαίνεται να προεικόνιζε τη δική του μετά από τρεις μέρες
ανάσταση, και με τη σύντομη παραμονή (του Λαζάρου) μέσα στη γη
παρηγόρησε τους λιγόψυχους.
Και εξασθενίζοντας, στα πρόθυρα της
σταύρωσής του, τον φόβο των μαθητών, και δείχνοντας ότι εκείνο που
χάρισε σ’ άλλον θα το κάνει εύκολα και στον εαυτό του, νουθετούσε με τα
ίδια τα έργα του εκείνους που είχαν αμφιβολίες.
Ήταν σαν να έδινε, με
αυτό τον τρόπο, φωνή στις πράξεις του, και σαν να έλεγε, με αυτά που
έκανε, τα εξής:
« Την
ανθρώπινη φύση που πήρα, ποτέ δεν την άφησα χωρίς τη θεϊκή μου
ενέργεια, αλλά άλλοτε ενεργούσα ως άνθρωπος και άλλοτε ως Θεός, από τη
μια δείχνοντας τη θεία φύση μου και από την άλλη επιβεβαιώνοντας την
οικονομία (δηλ. την ενανθρώπηση), και διδάσκοντας ότι τα κατώτερα έργα
πρέπει να συνδέονται με την ανθρώπινη φύση μου και τα ανώτερα να
αποδίδονται στη θεϊκή μου φύση.
» Με
την άνιση αυτή ανάμειξη των έργων μου ερμήνευα την ένωση των δύο άνισων
φύσεων, και με την εξουσία μου επάνω στα πάθη (τις αρρώστιες των
ανθρώπων) φανέρωνα ότι με τη θέλησή μου υφίσταμαι τα πάθη.
Χαλιναγώγησα
ως Θεός την ανθρώπινη φύση μου με το να παρατείνω για σαράντα μέρες την
ασιτία (Ματθ. 4:2), και ύστερα πείνασα. Και κουράστηκα ως άνθρωπος, αλλά
ως Θεός γαλήνεψα την εξαγριωμένη θάλασσα (Μάρκ. 4:37-39).
Ως άνθρωπος
αντιμετώπισα πειρασμούς από τον διάβολο (Ματθ. 4:1-11), αλλά ως Θεός
έδιωξα με την προσταγή μου τους δαίμονες (Μάρκ. 5:1-15).
» Πρόκειται
να πάθω ως άνθρωπος για τη σωτηρία των ανθρώπων, αλλά για να μη
νομίσετε ότι αυτό που θα γίνει είναι δείγμα αδυναμίας, πριν να έρθει ο
θάνατος επαναφέρω στη ζωή εκείνον που τον κρατούσε ο θάνατος.
Και αφού
πρώτα ανήγγειλα την ενέργεια της θεϊκής μου φύσης, έπειτα θα πληρώσω το
παλιό χρέος του ανθρώπινου γένους.
Και αφού έλυσα τα δεσμά (του θανάτου
του Λαζάρου), θα δεθώ έπειτα με αυτά, και με τα ίδια τα πράγματα θα
δείξω ότι έχω εξουσία να δώσω τη ζωή μου και έχω εξουσία πάλι να την
πάρω (Ιω. 10:18) ».
Αγίου Ιω. Χρυσοστόμου, Λόγος εις τον τετραήμερον Λάζαρον. PG 50, 641 (απόσπασμα).
«Πᾶνος»
Απορίας άξιον πως μέσα στο αδύναμον και εύθραστον σαρκίον του ο σημερινός άνθρωπος αισθάνεται ακόμα τόσο παντοδύναμος και άτρωτος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον Άγιο Λάζαρο έχουνε γράψει τόσα πολλά οι Θεοφόροι Πατέρες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα γράψω κάποια από αυτά. Είναι ο μόνος Άνθρωπος που έχει δύο τάφους.
Ο πρώτος εκεί που τον Ανέστησε ο Κύριος μας, στην Βηθανία νοτιανατολικά της Ιερουσαλήμ.
Και μετά πήγε στην Κύπρο κι έγινε ο πρώτος Επίσκοπος Κιτίου (Λάρνακας) και εκεί εκοιμήθη για δεύτερη φορά.
Την Ανάσταση του Λαζάρου βλέπουμε την αναφέρει μόνο ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στο Ευαγγέλιο του. Οι άλλοι τρεις Ευαγγελιστές δεν αναφέρουν αυτό το σπουδαίο γεγονός.
Ο λόγος ποιος είναι; Τον άκουσα από το Μακαριστό πατήρ Αθανάσιο Μυτιληναίο.
Όταν γράψαν η οι τρεις πρώτοι Ευαγγελιστές τα Ευαγγέλια τους.
Ο Άγιος Λάζαρος ζούσε ακόμα και ήταν Επίσκοπος Κύπρου, δεν ανάφεραν το τόσο μεγάλο γεγονός της Αναστάσεως του για να μην κινήσουν τον φθόνο των Ιουδαίων, και βρίσκανε αφορμή για να τον θανατώσουν.
Ο Άγιος Λάζαρος έζησε άλλα 30 χρόνια από την ανάστασή του, και εκοιμήθη σε ηλικία περίπου 60 ετών.
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης έγραψε το Ευαγγέλιο το 85 με 95 μ.Χ. οπότε και είχε κοιμηθεί ο Άγιος Λάζαρος.
Από αυτό βλέπουμε ότι δεν πρέπει να εκθέτουμε σε κίνδυνο τους αδερφούς μας. Αλλά και τον ίδιο μας τον εαυτό.
Όταν τον Άγιο Πατροκοσμά τον ρώτησε ο Αλή πασάς αν θα πάει στην Κωνσταντινούπολη και θα γίνει σουλτάνος.
Δεν του αποκάλυψε ακριβώς την αλήθεια, γιατί από τον θυμό του ο πασάς θα του έπαιρνε το κεφάλι.
Και του είπε ναι θα πας στην Πόλη αλλά με κόκκινα γενιά (δηλαδή θα πάνε μόνο το κεφάλι σου στον σουλτάνο).
Θα συνεχίσω...
Βλέποντας τους τρεις Ευαγγελιστές για να προφυλάξουν τον Άγιο Λάζαρο δεν αναφέρουν αυτό, το τόσο σπουδαίο γεγονός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζοντας και το άρθρο του αδερφού Πάνου πού βρίσκεσαι 4-5 πιο κάτω άρθρα που γράφει: προειδοποίηση- απειλή από αστυνομία σε μοναστήρια.
Βλέπουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σταλινικό καθεστώς.
Εχθές έγραψα κάποια πράγματα, σήμερα θα συμπληρώσω, το να κάνουμε κάτι και το κόστος να ευθύνει μόνο εμάς, να ναι ευλογημένο.
Αλλά εξαιτίας μας να την πληρώσουν άλλοι χριστιανοί, αυτό δεν είναι ευλογημένο. Και εννοώ Ιερείς ή Μονάχους.
Ο Πνευματικός μου έδωσε ευλογία, αλλά μου είπε να είσαι προσεκτικός.
Οτιδήποτε κάνουμε να έχουμε την ευλογία του Πνευματικού μας, και να μην την πληρώσει άλλος που δεν φταίει εξαιτίας μας. Όποιος και να είναι αυτός.
Εύχομαι να φωτίσει ο Θεός τον καθένα τι να πράξει, να κάνουμε υπακοή στους Πνευματικούς μας, και να μην φέρουμε σε δύσκολη θέση εξαιτίας μας άλλους ανθρώπους.
Έτσι είναι αδελφέ! Ευχαριστούμε για τις ωφέλιμες πληροφορίες! Ο π Αθανάσιος είναι πραγματικός θησαυρός! Και χρόνια πολλά σε όλους για την ημέρα! Καλή Ανάσταση!
ΔιαγραφήΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ...!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΗ ΛΕΦΤΕΡΙΑ...!!!
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΤΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΑΔΕΡΦΙΑ..!!!
https://youtu.be/rerOJdq7iIQ