Γράφει ὁ Παναγιώτης Μυργιώτης
Ἡ Γέννηση τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ἀποτελεῖ κοσμοϊστορικὸ γεγονὸς ποὺ διαίρεσε τὸν συνεχῆ χρόνο σὲ π.Χ. καὶ μ.Χ. Ἡ παγκόσμιος ἀνθρώπινη Ἱστορία κόπηκε στὰ δυό. Μιὰ νέα περίοδος ἀνατέλλει γιὰ τὸν ἄνθρωπο, γιὰ τὸ πεπτωκὸς ἀνθρώπινο γένος. Ἐκπληροῦται ἡ ὑπόσχεση τοῦ Θεοῦ πρὸς τοὺς πρωτόπλαστους ὅταν ἔφευγαν ἀπὸ τὸν παράδεισο μετὰ τὴν παρακοὴ καὶ τὴν ὑποταγὴ εἰς τὸν ἀρχέκακο μὲ τὴν μορφὴ τοῦ φιδιοῦ. Εἶπε, τότε, ὁ Θεὸς ἀπευθυνόμενος εἰς τὴν Εὔα «καὶ ἔχθραν θήσω ἀνὰ μέσον σοῦ καὶ ἀνὰ μέσον τῆς γυναικὸς καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σπέρματός σου καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σπέρματος αὐτῆς· αὐτός σου τηρήσει κεφαλήν, καὶ σὺ τηρήσεις αὐτοῦ πτέρναν», ἐννοῶντας ὅτι θὰ στείλει εἰς τὴν γῆ τὸν πρὸ αἰώνων Χριστὸ γιὰ τὴν σωτηρία μας.
Ἔτσι, λοιπόν, τὴν 25η Μαρτίου ἑορτάζομε τὸ καλὸ μήνυμα, τὸν Εὐαγγελισμὸ τῆς Θεοτόκου καὶ μετὰ ἀπὸ ἐννέα μῆνες τὴ γέννηση τοῦ Σωτῆρα. Ἀρχίζει τὸ ἔργο τῆς οἰκονομίας τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων. Ἀπὸ τὴν ἀειπάρθενο Θεοτόκο λαμβάνει σάρκα καὶ ὀστᾶ, μὲ τὴ συνέργεια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, «ὁ πρὸ αἰώνων ὑπάρχων Θεὸς» καὶ χωράει ὁ ἀχώρητος εἰς τὴν κοιλία τῆς Παναγίας μας. Γεγονὸς ποὺ ὑπερβαίνει τὴν ἀνθρώπινη λογική, νὰ γεννηθεῖ ἄνθρωπος ἀπὸ παρθένο κόρη. Νὰ γεννηθεῖ ἄνθρωπος χωρὶς πατέρα.
Ὁ Χριστὸς γεννήθηκε εἰς τὴν Βηθλεὲμ γιατί ἡ μητέρα Του Παναγιὰ καὶ ὁ μνήστωρ Ἰωσὴφ πῆγαν νὰ ἀπογραφοῦν εἰς τὸν τόπο καταγωγῆς των ὑπακούοντας εἰς τὴν διαταγὴ τοῦ Ρωμαίου αὐτοκράτορα. Εἰς τὴν Βηθλεὲμ δὲν βρῆκαν κατάλυμα γιὰ νὰ μείνουν. Τὰ πανδοχεῖα καὶ τὰ σπίτια ἦταν πλήρη ἀπὸ ἄλλους ἀνθρώπους ποὺ πῆγαν γιὰ νὰ ἀπογραφοῦν. Κατέληξαν, λοιπόν, ἡ Παναγία μὲ τὸν Ἰωσὴφ νὰ πᾶνε νὰ διανυκτερεύσουν σὲ μιὰ σπηλιὰ σὲ ἕναν σταῦλο. Ἐκεῖ στὸν σταῦλο τῶν ἀλόγων ζώων γεννήθηκε ὁ Βασιλεὺς τῶν ὅλων καὶ δημιουργὸς τοῦ σύμπαντος. Γεννήθηκε ὡς ὁ τελευταῖος των ἀνθρώπων‧ ποιός; αὐτὸς ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ γεννηθεῖ σὲ ἕνα παλάτι ἢ σὲ ἕνα ξενοδοχεῖο «πολλῶν ἀστέρων» τῆς ἐποχῆς. Ὁποία ταπείνωσις καὶ μεγαλεῖο ἁπλότητας. Τὸ παχνὶ ἀποτέλεσε τὴν κούνια Του καί τὰ χνῶτα τῶν ζώων τὸν ζέσταναν καὶ τὸν προστάτευαν ἀπὸ τὸ κρύο μὲ τὰ λιγοστὰ καὶ φτωχικὰ σπάργανα τῆς μητέρας Του. Θαῦμα συντελεῖται καθὼς ἡ Παναγία παραμένει παρθένος καὶ γεννᾷ χωρὶς πόνους. Νικᾷται σειρὰ φύσεως. Γεννιέται ἀσπόρως καὶ διὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ὁ Χριστός, τὸ δεύτερο πρόσωπο τῆς μιᾶς Ἁγίας ὁμοουσίου καὶ ἀδιαιρέτου Τριάδος. Δὲν γεννιέται ἕνας κοινὸς θνητὸς ἢ ἔστω ἕνας ἐπίγειος ἄρχοντας.
Ὁ Χριστὸς γεννᾷται καὶ τὰ σύμπαντα χαίρουν καὶ ὑμνολογοῦν. Ἄγγελοι ἐμφανίζονται δοξολογοῦν καὶ ψάλλουν «Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ καὶ ἐπὶ γῆς εἰρήνῃ ἐν ἀνθρώποις εὐδοκίᾳ». Δοξολογοῦν τὸν Θεὸ τὸν ὕψιστο ποὺ θὰ φέρει εἰρήνη εἰς τὸν κόσμο ποὺ προσμένουν. Εἰρήνη εἰς τίς ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων, νὰ εἰρηνεύσουν οἱ καρδιὲς τοῦ κόσμου, νὰ ἐνστερνιστοῦν τὸ Φῶς τῆς Ζωῆς καὶ νὰ ξεφύγουν ἀπὸ τὴν ἐπήρεια καὶ τὰ σατανοκίνητα δεσμὰ τῆς ἁμαρτίας. Ἄν εἰρηνεύσουν, ἂν μαλακώσουν οἱ καρδιὲς τῶν ἀνθρώπων ἀπὸ τὴν ἀγάπη πρὸς τὸν συνάνθρωπο-ἀδελφὸ καὶ ἐγκατασταθεῖ ἡ χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τότε οἱ πόλεμοι μεταξὺ ἀνθρώπων ἢ λαῶν θὰ ἐξαφανιστοῦν. Ὁ διάβολος δὲν θὰ μπορεῖ νὰ βάζει τοὺς ἀνθρώπους νὰ ἀντιμάχονται.
Ἄγγελος παρουσιάζεται εἰς τοὺς ταπεινοὺς βοσκοὺς γιὰ νὰ τοὺς ἀναγγείλει τὸ χαρμόσυνο νέο. Τὴν γέννηση τοῦ ἐνανθρωπήσαντα Χριστοῦ. Σὲ πτωχούς, ταπεινοὺς καὶ ἄσημους γνωστοποιεῖται τὸ κοσμοϊστορικὸ γεγονός. Σὲ ἁπλὲς καὶ ἁγνὲς ψυχὲς καὶ ὄχι σὲ σοφοὺς καὶ ἰσχυροὺς τοῦ κόσμου παράγοντες. Οἱ ταπεινοὶ ἀγρυπνοῦντες τσοπάνηδες τρέχουν εἰς τὸ σπήλαιο βρίσκουν τὸ νήπιο Χριστὸ καὶ σεμνὰ καὶ ταπεινὰ τὸν προσκυνοῦν. Αὐτὸ ἐπιτάσσει ἡ ἁγνή των καρδιά.
Ἡ φύση πανηγυρίζει καὶ ἕνα ἄστρο ὁδηγεῖ τοὺς τρεῖς μάγους ἀπὸ τὰ βάθη τῆς ἀνατολῆς γιὰ τὴν προσκύνηση τοῦ νεογεννηθέντος Χριστοῦ καὶ νὰ τοῦ προσφέρουν τὰ δῶρα των‧ χρυσό, λίβανο καὶ σμύρνα. Χρυσὸ ὡς Βασιλέα, λίβανο ὡς Θεὸ καὶ σμύρνα ὡς θνητό.
Περάσανε 2000 καὶ πλέον χρόνια ἀπὸ τότε. Κάθε χρόνο ἑορτάζουμε τὰ Χριστούγεννα. Συναισθανόμαστε τὸ βαθύτερο νόημα αὐτῶν τῶν ἡμερῶν ἢ ἁπλὰ προσπαθοῦμε νὰ ἱκανοποιήσουμε τίς ἀνάγκες τοῦ ἑαυτοῦ μας, ξεχνῶντας ὅτι ὁ Κύριος γεννήθηκε μαζὶ μὲ τὴν Ἀγάπη καὶ Σταυρώθηκε γιὰ ὅλους μας καὶ γιὰ τὸν πλησίον μας καὶ γιὰ τὸν ξεχασμένο ἀδελφό;.
Μυργιώτης Παναγιώτης
Μαθηματικός
_______________________________________
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
«Πᾶνος»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου