Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021

Πορφυρίτης: Γράμμα πρός σκληροκάρδιους ἱερεῖς πού κρύβονται πίσω ἀπό σκληροκάρδιους δεσπότες-δεσμῶτες!

Γράφει ὁ Πορφυρίτης
 
Μετά ἀπό κάποια κυριακάτικη θ. Λειτουργία, ἀντίκρυσα μία κυρία μέ μάτια κλαμμένα. Τή ρώτησα ἄν εἶναι καλά καί μοῦ ἀπάντησε: «μά, ἀπό πού μᾶς διώχνουν;». Αὐτομάτως θυμήθηκα τήν αὐστηρή ἀπειλή τοῦ ἱερέως, «νά τηροῦμε τά ὑγειονομικά μέτρα, γιατί αὐτό ἐπιτάσσει ὁ νόμος τοῦ κράτους καί ἡ Ἐκκλησία, καί σέ ὅποιον ἀρέσει. ῎Οσοι δέ συμμορφώνονται καί δέ φοροῦν μάσκα, ἔξω... γιά νά μή πιάσω ἕναν ἕναν καί τούς βγάζω ἔξω»!

Ἐκείνη τήν ὥρα εἷδα τό σκληρό πρόσωπο τοῦ ἱερέα, ἄκουγα ἄφωνος αὐτά πού ἔλεγε καί σκέφτηκα ὅτι ἐπικαλέστηκε τό νόμο, ἀλλά ὁ νόμος τοῦ κράτους ἰσχύει μέχρι τήν ἐξώπορτα τῆς ἐκκλησίας, ἔτσι τουλάχιστον νομίζω, καί ἐπιπλέον ἡ πολιτεία ἔχει ἕνα σωρό νόμους ἀντίθετους ἀπό τήν ἠθική τῆς Ἐκκλησίας μας καί κρατᾶ, στά λόγια, μιά οὐδέτερη στάση ἀπέναντί της, ἐνῶ στήν πράξη οὐσιαστικά εἶναι ἐχθρική.

Ἐπικαλέστηκε καί τήν Ἐκκλησία. Ἡ Ἐκκλησία ὅμως, ἔχει καί Αὐτή ἕνα σωρό νόμους πού ποτέ δέν ἐπιβάλλουν αὐτοί οἱ σκληροκάρδιοι ἱερεῖς μέ τέτοιο αὐστηρό τρόπο, μέ τέτοιο σκληρό καί ἀγέλαστο πρόσωπο! Ἀπαγορεύει γιά παράδειγμα, νά εἰσέρχονται γυναίκες καί ἄνδρες μέ ἀπρεπή ἐνδυμασία, κάτι πού κατά γενική ὁμολογία δέν τηρεῖται. Ἔβγαλαν ποτέ αὐτοί οἱ ἱερεῖς πού δέν ὑπηρετοῦν τόν Ὕψιστο, κάποια φορά γυναίκες ἔξω πού φοροῦν παντελόνια, μιά καί ὁ Θεός τό ἀπαγορεύει ὡς βδέλυγμα, αὐστηρῶς καί διά νόμου; Ἔβγαλαν ἔξω ἤ σταμάτησαν κάποιον γάμο ἐπειδή ἡ νύφη φοροῦσε ἀποκαλυπτικό νυφικό ἤ ὁ γάμος μετατράπηκε σέ «καφενεῖο»; Σταμάτησαν τό μυστήριο τοῦ βαπτίσματος γιά νά μιλήσουν μέ τέτοια αὐστηρότητα ἐπειδή οἱ γονεῖς μετέτρεψαν το μυστήριο σε «τσίρκο»; Ἔβγαλαν ἔξω ἀπό τό ναό γιά νά μήν σκανδαλίζονται οἱ ὑπόλοιποι ἀπό τή γύμνια τους, κάποιες γυναίκες; Ίσως μᾶς ἀπαντήσουν ὅτι γιά ὅλα αὐτά ἐφαρμόζουν κάποια οἰκονομία. Μακάρι ὅμως, λέγοντας Ἐκκλησία νά ἐννοοῦσαν τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ· ὄχι, ἐννοοῦν τούς ἀφέντες-δεσποτάδες τους.

Προσωπικά, δέν φορῶ μάσκα μέσα στό ναό, γιά λόγους θρησκευτικῆς συνείδησης καί ὄχι γιά κάποιο ἐγωιστικό καπρίτσιο. Αὐτοί πού θέλουν νά μοῦ ἐπιβάλλουν τή μάσκα, νοιώθω ὅτι βιάζουν τή συνείδησή μου καί δέν ἔχουν καμμία σχέση μέ τό Χριστό, πού καλεῖ ὅλους τούς πιστούς μέ τό «ὅποιος θέλει...».

Δε φορῶ μάσκα, πρώτον, διότι κάνω ὑπακοή στόν πνευματικό μου, ὁ ὁποίος ἔχει ἐνισχύσει τήν πίστη μου στόν Θεό μέ τή στάση του, γενικότερα καί εἰδικότερα μέ τήν ἐξαιρετική εὐκαιρία τοῦ κορωνοϊού. Αὐτό δέν εἶναι τό ζητούμενο; Ἄλλοι πνευματικοί δημιούργησαν φόβο στά πνευματικοπαίδια τους γιά τήν ἐκκλησία καί τήν πίστη της, καί ἐνῶ στήν ἐκκλησία φοροῦν μάσκες, κάνουν κάτι κορωνοπάρτι ἤ συνωστίζονται σέ ἄλλες περιπτώσεις, ὅπως στίς καφετέριες, καί δέ φοβοῦνται τίποτε. Προσωπικά αἰσθάνομαι ἀπολύτως ἀσφαλής στήν ἐκκλησία.

Δεύτερον, τήν ἴδια «γραμμή» σχετικά μέ τή μάσκα, ἔχουν διακριτικοί καί ἅγιοι γέροντες καί πατέρες, ἐντός καί ἐκτός Ἁγίου Ὄρους, τούς ὁποίους ἐμπιστεύομαι. Τό κριτήριό μου γιά τήν ἐμπιστοσύνη εἶναι ἡ ὀρθόδοξη πνευματικότητά τους. Ἡ «γραμμή» αὐτή συμπίπτει καί μέ τήν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.

Τρίτον, διότι νοιώθω ὅτι προσβάλλω τόν Θεό. Πηγαίνω στήν ἐκκλησία γιά νά λατρέψω τόν Θεό. Νά τόν εὐχαριστήσω, νά τόν δοξολογήσω, νά τόν παρακαλέσω. Γιατί πιστεύω ὅτι ὁ Θεός εἶναι παντοδύναμος, μακρόθυμος, πολυέλεος, ἄκτιστος. Πηγαίνω γιατί πιστεύω στό θαῦμα, ἔχω βιώματα, ἄν καί ἁμαρτωλός, καί βρίσκομαι κυριολεκτικά στήν ἀγκαλιά του κυρίως μέσα στό ναό του ὅπου βρίσκεται καί σωματικῶς. Ἄν δέν τά πιστεύω ὅλα αὐτά γιατί νά πάω στήν ἐκκλησία; Γιά νά χάσω δύο ὧρες ἀπό τή ζωή μου; Καλύτερα νά καθίσω στό σπίτι μου. Ἐξ ἄλλου, ἡ Ἐκκλησία τήν ὁποία ἐπικαλοῦνται, αὐτή τήν ὁδηγία μᾶς ἔδωσε, καλύτερα νά μείνουμε καί νά κάνουμε προσευχή στό σπίτι μας καί νά βλέπουμε τή θ. Λειτουργία ἀπό τήν τηλεόραση.

Τέταρτον, γιά νά εἶμαι συνεπής μέ τήν πίστη μου. Γιατί, πατέρες μου, ὅταν παρουσιάζομαι στόν πανθαυματουργό, παντοδύναμο Θεό καί νομίζω ὅτι δέ θά μέ προστατεύσει αὐτός ἀλλά ἕνα κομμάτι ὕφασμα, ἄλλα πιστεύω καί ἄλλα κάνω. Δέ θά ἤθελα νά φορέσω μάσκα ἐπειδή ὁ νόμος τοῦ κράτους ἀμφισβητεῖ τή δύναμη τοῦ Θεοῦ. Οὔτε νά τό κάνω καί ἄς μή τό πιστεύω, ἔτσι γιά νά τό βλέπουν οἱ ἄλλοι καί νά εἶμαι «νόμιμος». Δηλαδή νά ὑποκρίνομαι. Μοῦ θυμίζει αὐτό πού λέει ὁ ἅγιος Παΐσιος, ἄν ἤμασταν στά χρόνια τῶν μαρτύρων, μέ τόν ὀρθολογισμό πού ἔχουμε, θά λέγαμε, «τόν Θεό τόν ἀρνοῦμαι ἀπ’ ἔξω-ὄχι ἀπό μέσα μου-γιατί ἔτσι θά μοῦ δώσουν τήν τάδε θέση καί θά βοηθάω καί κανέναν φτωχό». Στή συγκεκριμένη περίπτωση, λέμε ὅτι ἔτσι θά γλιτώσω τά χρήματα τοῦ προστίμου καί θα τά δώσω σέ κανένα φτωχό, ἤ δέ θά σκανδαλίζονται οἱ ἀδύναμοι ἀδελφοί, ἤ δέ θά κλείσουν τίς ἐκκλησίες καί θά μποροῦμε νά ἐκκλησιαζόμαστε (μέ ἀσέβεια), κλπ.

Γιά ποιο λόγο, σκληρόκαρδοι ἱερεῖς, θά πρέπει κάποιος νά ἀσπαστεῖ τίς ἅγιες εἰκόνες μέ τή μάσκα; Γιατί ἔτσι πρέπει; Δέν προσβάλλεται ἔτσι τό εἰκονιζόμενο πρόσωπο; Δέν εἶναι βλασφημία; Κάποιοι ἀσπάζονται καί τό ἱερό Εὐαγγέλιο μέ τή μάσκα, δέν εἶναι αὐτό ἀσέβεια; Ὅταν ἀσπάζομαι τίς εἰκόνες, τό Εὐαγγέλιο, παίρνω τή χάρη τοῦ Θεοῦ, εὐλογοῦμαι. Καί γιά νά τό σκεφτοῦμε, ὅπως λέει ὁ ἅγιος Παΐσιος μέ ὀρθολογισμό, ὅσοι ἀσπάζονται τίς εἰκόνες μέ μάσκα, δέ μεταφέρουν περισσότερα μικρόβια στήν ἐπιφάνεια τῆς εἰκόνας, λόγῳ τοῦ ὅτι μέ τή διαδικασία τῆς ἀναπνοῆς - ἐκπνοῆς συγκεντρώνεται πλῆθος μικροβίων στή μάσκα πού τήν καθιστᾶ ἐπικίνδυνη ἐστία μολύνσεως; Τί θά κάνει ὁ ἐπόμενος πού βγάζει τή μάσκα του γιά νά ἀσπαστεῖ τήν εἰκόνα; Αὐτά βέβαια, ἰσχύουν ὀρθολογιστικῶς καί ἰατρικῶς, δεν ισχύουν ὅμως στήν πίστη μας, γιατί ὅπως λένε οἱ νεώτεροι πατέρες ὅπως ὁ π. Ἰωάννης Δρογγίτης, τά μικρόβια καθίστανται ἀνενεργά στήν ἐκκλησία.

Πέμπτον, ἡ εὐχή τοῦ πνευματικοῦ μου καί ἡ ὑπακοή σέ αὐτόν, μέ προστατεύει ἀπό τό δικό μου, ἐγωιστικό θέλημα. Ἄλλωστε δέν κατακρίνω κανέναν. Ὅποιος θέλει νά φορᾶ μάσκα, νά φορᾶ, δέν εἶμαι ἐγώ κριτής του, οὔτε ἔχω τήν εὐθύνη γιά τή σωτηρία του. Ἡ ευθύνη εἶναι προσωπική τοῦ καθενός καί τοῦ ἐκάστοτε ἱερέως. Ἀλήθεια, δέ σᾶς πειράζει πού πιστοί κοινωνοῦν τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ καί ἀμέσως ξαναφοροῦν τή μάσκα καί μετά τήν πετοῦν στά σκουπίδια, σά νά μή συμβαίνει τίποτε;

Τόσα χρόνια προσωπικά πού πᾶμε στήν ἐκκλησία πατέρες, δέν κολλήσαμε τίποτε! Οὔτε ἠπατίτιδες, οὔτε φυματιώσεις, οὔτε ἔιτζ, οὔτε γρίπη, οὔτε τή γρίπη τῶν πτηνῶν, οὔτε τῶν χοίρων, οὔτε τῆς κορώνας (μέχρι νά τό ἐπιτρέψει ὁ Θεός). Ἡ Ἐκκλησία ποτέ στά χρονικά δέν εἶπε νά μήν ἀσπαζόμαστε τίς εἰκόνες διότι ὑπάρχει κίνδυνος νά κολλήσουμε γρίπη, μηνιγγίτιδα, ἠπατίτιδα καί ὅλες τίς ἀρρώστιες πού μεταδίδονται μέ σάλιο ἤ μέ ἄλλο τρόπο. Καί ἡ Ἐκκλησία βίωσε πολλές τέτοιες περιόδους. Κάποιες φορές πατέρες, πού ἀσπάστηκα εἰκόνες ἤ τζάμια που κάλυπταν ἅγια λείψανα καί εἶχαν ἐπάνω σάλιο ἀπό προηγούμενους, δέν ἔπαθα τίποτα. Δέν ἦταν θέμα τύχης, σύμπτωσης ἤ κάτι ἄλλο, ἦταν ἡ φροντίδα τοῦ Θεοῦ.

Γιά νά μή σᾶς κουράζω ἄλλο πατέρες, ἀφοῦ οὔτως ἤ ἄλλως εἴμαστε ἀνεπιθύμητοι στούς ναούς, ὅπου προσωρινά σᾶς ἔχει θέσει ὁ Θεός διαχειριστές καί δέ χωρᾶ καμμία οἰκονομία, δέ θά ξαναπατήσουμε. Ἔχει ὁ Θεός καί γιά μᾶς τά μιάσματα καί τά καθάρματα τῆς κοινωνίας πού δέ θέλουμε νά φορέσουμε μάσκα γιά νά μήν τόν προσβάλλουμε. Κατά τά ἄλλα, καλά τά λέτε στά κηρύγματά σας, γιά τό Χριστό, ὅτι συναναστρέφονταν καί ἀγαποῦσε τούς φτωχούς, τούς αδυνάμους καί τούς ἁμαρτωλούς, σάν καί ἑμᾶς. Νά μή φοβόμαστε, ἀλλά νά πιστεύουμε, καί ἄλλα τέτοια ὡραία λόγια, χωρίς ἀντίκρυσμα.

Σᾶς εὐχαριστῶ πατέρες, πού σπαταλήσατε τό χρόνο σας γιά νά διαβάσετε τό γράμμα μου. Πρίν κλείσω νά σᾶς θυμίσω κάτι πού ἔλεγε μιά ὁσιακή μορφή τοῦ ἀντιαιρετικοῦ ἀγώνα τῆς Ἐκκλησίας, μακαριστός πλέον, ὁ π. Ἀντώνιος Ἀλεβιζόπουλος, «ἡ πρόθεση τῆς Νέας Ἐποχής δέν εἶναι νά ἀδειάσουν οἱ ἐκκλησίες, ἀλλά νά γεμίσουν μέ ἀνθρώπους πού θά ἔχουν ἀλλοιωμένο φρόνημα». Ἡ πίστη ὅτι ἡ μάσκα καί τό ἀντισηπτικό θά μᾶς σώσει καί τό θλιβερό θέαμα τῆς μασκοφορίας μέσα στό ναό, εἶναι ἀπό μόνο του ἕνα μάθημα θανάτου καί ὄχι ἀνάστασης καί ζωῆς. Εἶναι ἀκριβῶς μιά ἐκκλησία γεμάτη μέ πιστούς πού ἔχουν ἀλλοιωμένο φρόνημα.

Δέ σᾶς κρατῶ καμμία κακία πατέρες, νά ξέρετε ὅτι σᾶς ἔχω συγχωρήσει, ἀπλῶς ἔχω μιά πικρία, ἕνα παράπονο καί ἤθελα νά τό ξέρετε.

Καλή τεσσαρακοστή τῶν Χριστουγέννων,

καλή μετάνοια!

Πορφυρίτης
«Πᾶνος»

7 σχόλια:

  1. Τον ευλογημένο αδερφό Πορφυρίτη δεν τον γνωρίζω.
    Όμως το άρθρο του με εκφράζει τόσο πολύ, που λες και βγήκε μέσα από το δικό μου είναι.

    Πραγματικά σας το λέω είναι από τα λίγα άρθρα που αν ήξερα να γράφω και εγώ άρθρα θα έγραφα ακριβώς τα ίδια.

    Προτιμώ να μην εκκλησιαστώ παρά να μπω με μάσκα μέσα στον Ιερό Ναό.
    Μέσα στον Ιερό Ναό Οικοδεσπότης δεν είναι ο παπάς αλλά ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός.
    Σε σας αν έρθει κάποιος φιλοξενούμενος θα φροντίσετε να περάσει όσο το δυνατόν καλύτερα και να μην του συμβεί απολύτως τίποτα.
    Πόσο μάλλον όταν Οικοδεσπότης είναι ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός πόσο περισσότερο θα φροντίσει για την ασφάλειά μας.
    Δόξα τω Θεώ τα περισσότερα Μοναστήρια κρατάνε την Ορθοδοξία και δεν υπάρχουν μέσα μάσκες, αντισηπτικά και κορδέλες.
    Οι μητροπολίτες είδαν να αδειάζουν τα παγκάρια τους και τους έπιασε πανικός.
    Δεν θα γράψω τίποτα άλλο γιατί τα έγραψε ο αδερφός μου Πορφυρίτης.

    Μόνο αυτό θέλω να θυμόσαστε πάντοτε που έγραψε:

    «ἡ πρόθεση τῆς Νέας Ἐποχής δέν εἶναι νά ἀδειάσουν οἱ ἐκκλησίες, ἀλλά νά γεμίσουν μέ ἀνθρώπους πού θά ἔχουν ἀλλοιωμένο φρόνημα».

    Και θα κλείσω με τον Μακαριστό πατέρα Αθανάσιο Μυτιληναίο πάνω σε αυτό το τελευταίο που θέλω να θυμόσαστε πάντοτε.

    Η αποστολή της Εκκλησίας είναι από τη μία πόρτα να μπαίνουν κατηχούμενοι και από την άλλη πόρτα να βγαίνουν Μάρτυρες, αν χάσει αυτόν τον σκοπό ποιος ο λόγος υπάρξεως της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. οσο τρεχετε σε Οικουμενιστες δεν αλλαζει τιποτα , αυτοι θελουν να αλλαξουν τα παντα χωρις αντιδραση απο το ποιμνιο , μεχρι και παπαδινες θα εχουμε αν δεν κανετε πρωτα εσεις πρωτα αποτειχιση , δεν μπορει να συνυπάρξει το καλο με το κακο . Αυτοι ετσι κι αλιως δεν σας θελουν σωστους Χριστιανους τοτε τι πηγαινετε σε αυτους που φυγανε απο την Εκκλησια ? Υ.Γ. Οσο ειναι γεματες ειτε αδειες στεναχωρεθηκαν οι Οικουμενιστες απο την στιγμη που ο μισθος πεφτει αδρα.Ισα ισα δεν κουραζονται κιολας . Για αυτο λενε οι προφητειες οι ιερεις , μοναχοι κλπ θα καταντησουν τεμπεληδες εκεινη την εποχη . ηδη την ζουμε την εποχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀγαπητὲ ἀναγνώστη, διάβασε πρῶτα πότε κάνουμε ἀποτείχιση καὶ μὴν βιάζεσαι νὰ γράφεις ὁτιδήποτε.

      Κατ᾿ ἀρχὴν ὁ ὅρος ἀποτείχιση ἀφορᾶ τοὺς κληρικοὺς καὶ ὄχι τοὺς λαϊκούς.

      Δεύτερον, δὲν εἶναι ὅλοι οἰκουμενιστὲς ὅσοι δειλιάζουν νὰ διακόψουν τὸ μνημόσυνο τοῦ ἐπισκόπου τους ὁ καθένας γιὰ τοὺς δικούς του λόγους καὶ ὄχι διότι συμφωνοῦν μὲ τὴν στάση του.

      Τρίτον δὲν ἐπιτρέπεται ἡ διακοπὴ μνημοσύνου ἐὰν ὁ ἐπίσκοπος δὲν κηρύττει γυμνῇ τῇ κεφαλῇ αἴρεση. Ἀλλὰ καὶ πάλι δὲν εἶναι ὑποχρεωτικὴ ἡ ἀποτείχιση.
      Δὲν εἴμαστε καθόλου ἐναντίον τῆς ἀποτειχίσεως, ἀλλὰ δὲν δεχόμαστε τὴν ὐποχρεωτικότητα.

      Ἡ ἀποτείχιση θέλει πολὺ διάκριση γιὰ νὰ μὴν ξεφύγει ὁ ἄνθρωπος ὅπως ξέφυγαν πολλοὶ στὶς μέρες μας ποὺ ἀποτειχίστηκαν, ἡ ὁποία διάκριση εἶναι ἡ ἀρετὴ τῶν ἀρετῶν καὶ αὐτὴ ἔρχεται μὲ πολλοὺς κόπους καὶ πνευματικοὺς ἀγῶνες.

      Νὰ σοῦ θυμίσω ἕνα μόνο, πὼς ὅλο αὐτὸ τὸ διάστημα τῶν περιορισμῶν μὲ τὸ κλείσιμο τῶν ναῶν καὶ ὅλα τὰ μέτρα ποὺ ἐπέβαλαν πολιτικοὶ καὶ Ἐπίσκοποι καὶ δυστυχῶς οἱ ἐπίσκοποι χειρότεροι τώρα τελευταῖα, αὐτοὶ ποὺ κυνηγήθηκαν, ποὺ πληρώσανε πρόστιμα, αὐτοὶ στοὺς ὁποίους ἀντέδρασαν σθεναρὰ στὰ βλάσφημα αὐτὰ μέτρα, δὲν ἦταν οἱ ἀποτειχισμένοι ἀλλὰ αὐτοὶ ποὺ δὲν ἔχουν ἀποτειχιστεῖ.

      Ὅσο γιὰ τὴν συνύπαρξη τοῦ καλοῦ μὲ τὸ κακό ποὺ ἀναφέρεις, εἶναι λάθος τοποθέτηση καὶ γενικεύεις.

      Τὸ κακὸ συνυπάρχει στὴν ζωή μας (ἄλλωστε πῶς θὰ ξεχώριζε τὸ καλό), τὸ ὁποῖον ὁ Θεὸς τὸ ἐπιτρέπει γιὰ τὴν Σωτηρία μας, νὰ τὸ πολεμοῦμε ἀντιστεκόμενοι σὲ κάθε προσβολή του.

      Καὶ τέλος γιὰ νὰ μὴν μακρηγορῶ, ὁ τρόπος ποὺ γράφεις «...αν δεν κανετε πρωτα εσεις...», «...δεν σας θελουν σωστους...», μόνο ἐμπάθεια καὶ ἐγωισμὸ κρύβει.

      Εἶσαι τόσο ὐπεράνω ὅλων τῶν συνανθρώπων σου, εἶσαι σεσωσμένος ἐσύ;
      Αὐτὸς εἶναι ὁ ἀγῶνας τοῦ ἀποτειχισμένου, νὰ κατηγορεῖ καὶ νὰ ρίχνει εὐθύνες στοὺς συνανθρώπους του γιὰ ὅτι κακὸ συμβαίνει μέσα στὴν Ἐκκλησία;

      Ἀγαπητὲ μᾶλλον ἔχεις ξεγελαστεῖ, ἐφησυχάζοντας τὴν συνείδησή σου πὼς ἠ ἀποτείχιση εἶναι αὐτὴ ποὺ θὰ φέρει τὴν Σωτηρία τῆς ψυχῆς σου, ξεχνῶντας πὼς τὸ πρῶτο πρᾶγμα ποὺ πρέπει νὰ ἔχει ὁ ἄνθρωπος γιὰ νὰ πράττει τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ, εἶναι ἠ ἀληθινὴ ἀγάπη Χριστοῦ καὶ νὰ βλέπει τὸν συνάνθρωπό του σὰν ἀσθενὴ πνευματικὰ συμβουλεύοντάς τον μὲ ἀγάπη γιὰ τὸ ὁποιοδήποτε λάθος του καὶ ὄχι μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ ποὺ γράφεις ἐσὺ καὶ ὅλοι ὅσοι εἶστε τῆς ἴδιας ἀντιλήψεως.

      Διαγραφή
  3. Ο π. Σεραφείμ Ζήσης μεταφέροντας τα λόγια του αγ. Κυρίλλου λεει από το 01.04.54 ότι αποτειχιστηκαν από τον Νεστόριο κληρικοί και λαϊκοί και εσείς κ. Πάνο λέτε το αντίθετο, ότι οι λαϊκοί δεν αποτειχιζονται; Τελικά γιατί δημοσιευετε ομιλίες αν εσείς ο ίδιος δεν τις ακούτε και δεν μαθαίνετε από αυτές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀγαπητὲ δὲν εἶπα ὅτι οἱ λαϊκοὶ δὲν ἀποτειχίζονται, μᾶλλον δὲν σὲ ἀφήνει ὁ ἐγωισμὸς νὰ προσέξεις τὶ γράφω.
      Εἶπα ὅτι ὁ ὅρος ἀφορᾶ τοὺς κληρικούς.

      Στοὺς λαϊκοὺς τὸ σωστὸ εἶναι ἀπομακρυνόμαστε ἀπὸ τὸν ἑκάστοτε Μητροπολίτη οἰκουμενιστή, αὐτὸ τουλάχιστον κάποια στιγμὴ ἄκουσα ἤ διάβασα, δὲν θυμᾶμαι ποῦ.

      Ὁ π. Σεραφείμ διάβασε στὸ κείμενο «χωρισμένοις γιὰ τὴν πίστιν» καὶ ὄχι «ἀποτειχισμένοι»καὶ ἑρμήνευσε χρησιμοποιῶντας τὶς λέξεις «χωρίστηκαν» καὶ «άποτειχίστηκαν».

      Δὲν ἱερουργοῦμε ἐμεῖς γιὰ νὰ διακόψουμε μνημόσυνο.
      Αὐτὸ ὅμως εἶναι τὸ πρόβλημά μας;
      Ἄς ποῦμε ὅτι κάνω λάθος καὶ μπορεῖ νὰ χρησιμοποιηθεῖ ὁ ὅρος αὐτὸς καὶ γιὰ τοὺς λαϊκούς.

      Ἀπὸ ὅσα ἔγραψα μόνο αὐτὸ βρῆκες νὰ σχολιάσεις καὶ νὰ μὲ κρίνεις ὅτι δὲν ἀκούω τὶς ὁμιλίες καὶ δὲν μαθαίνω ἀπὸ αὐτὲς;
      Γιὰ τὰ ὑπόλοιπα ποὺ ἔγραψα, δὲν ἔχεις νὰ πεῖς τίποτα;

      Νὰ σοῦ ἀπαντήσω στὴν ἀπορία σου γιατὶ δημοσιεύω ὁμιλίες καὶ δὲν τὶς ἀκούω ὁ ἴδιος.
      Πρῶτον δὲν πρόκειται γιὰ ὁμιλίες, ἀλλὰ γιὰ ὁμιλία. Γνωρίζεις ὅτι δὲν ἀκούω ὁμιλίες ἤ ἔβγαλες τὸ συμπέρασμα ἀπὸ μία κουβέντα ποὺ εἶπα;

      Καὶ μόνο ὁ πληθυντικὸς ποὺ χρησιμοποίησες, φαίνεται ἡ κατακριτικὴ καὶ ἐγωιστικὴ προαίρεσή σου στὴν παρατήρησή σου.

      Δεύτερον, κάποια πρόσωπα τὰ ἐμπιστευόμαστε ἀπόλυτα καὶ πρὶν τοὺς ἀκούσουμε ὅπως εἶναι ὁ π. Σεραφείμ.
      Ὁ χρόνος συνήθως μᾶς πιέζει πολὺ καὶ ἀκοῦμε ἤ διαβάζουμε ἀργότερα τὰ κείμενα ἤ τὶς ὁμιλίες τους.

      Καὶ ἕνα τελευταῖο, σὰν συμπλήρωμα στὴν ἐμπαθῆ στάση ὅσων πιστεύουν στὴν ὑποχρεωτικότητα τῆς ἀποτειχίσεως.

      Γιατὶ οἱ ἀποτειχισμένοι ὅπως ὁ π. Σεραφείμ καὶ ὁ π. Θεόδωρος γιὰ παράδειγμα, ἔχουν πάρα πολὺ καλὴ κοινωνία μὲ σεβαστοὺς Πατέρες μὴ ἀποτειχισμένους ἀναγνωρίζοντας τὸν κοινὸ ἀγῶνα τους;

      Μὴν μοῦ πεῖς ὅτι δὲν εἶναι ἔτσι, διότι τὸ γνωρίζω ἐγὼ ὁ ἴδιος, γνωρίζω διὰ ζώσης καὶ τοὺς δύο Πατέρες ὅπως καὶ πολλοὺς ἄλλους ὀνομαστοὺς καὶ ποτὲ δὲν τέθηκε θέμα ὑποχρεωτικότητας.

      Βεβαίως γιὰ πολλοὺς Ἐπισκόπους, μὲ τὰ τελευταῖα ποὺ ἔχουν ξεστομίσει καὶ πράττουν συμπορευόμενοι μὲ τὴν φασιστικὴ καὶ βλάσφημη κυβέρνηση, θὰ ἔπρεπε οἱ ἱερεῖς νὰ εἶχαν προβῆ σὲ διακοπὴ μνημοσύνου, ὡς μοχλὸς πίεσις μήπως καὶ συνέρχονταν ἀπὸ τὴν πλάνη ποὺ εὑρίσκονται πλανῶντας καὶ τὸν λαό.

      Τὸ σταματῶ ὅμως ἐδῶ διότι δὲν πρόκειται νὰ βγεῖ πουθενά, τὸ γνωρίζω πολὺ καλὰ...

      Ἡ Σωτηρία μας, κατὰ τὴν ἀντίληψη τῶν περισσοτέρων, ὅσων ἔχουν ἀποτειχιστεῖ ἀλλὰ καὶ τοῦ παλαιοῦ ἡμερολογίου, ἔγκειται στὴν ἀδιάκριτη διακοπὴ τοῦ μνημοσύνου κάθε Ἐπισκόπου.


      Καλὴ φώτιση!!

      Διαγραφή
  4. Οποιος τον αναπαυει ο Οικουμενιστης παπάς ή ο Επισκοπος του ας κατσει , με το ζορι δεν ειναι . Ο θεος δεν αφησε απο τον παραδεισο (Εκκλησια) να ειναι μαζι το καλο με το κακο . Θα παθουμε οπως επι Νωε , τοτε ενωθηκαν η γενια του Σηθ με τις ομορφες γυναικες του Καιν και ακουληθησε η καταστροφη . Καλη Μετανοια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μὲ ἄλλα λόγια ν᾿ ἀγαπιόμαστε.

      Τώρα θαρρεῖς ὅτι μοῦ ἀπάντησες;
      Ποῦ κολλᾶνε φίλε μου αὐτὰ ποὺ λές;

      Δυστυχῶς δὲν ἔχεις τίποτα νὰ ἀπαντήσεις ἤ νὰ σχολιάσεις σὲ ὅσα σοῦ ἔγραψα, παρὰ τὴν συνηθισμένη κασσέτα ποὺ ἔχετε στὸ στόμα οἱ περισσότεροι.

      Καμμία καλὴ διάθεση γιὰ οὐσιαστικὸ διάλογο, ἀλλὰ ἐμμονὴ στὸ κόλλημα καὶ τὸν ἐγωισμό.

      Εὔχομαι γιὰ ὅλους μας καλὴ Μετάνοια!

      Διαγραφή