Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023

Ελευθέριος Ανδρώνης: Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος: H φωνή της μεγάλης Ελλάδας που αντηχεί ακόμα δυνατά στις καρδιές μας - βίντεο αφιέρωμα

 

Μαχητικός, ασυμβίβαστος, χαρισματικός, ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είναι ένας αλησμόνητος εκκλησιαστικός ηγέτης που συνεχίζει να μας εμπνέει
 
 
Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος: Σε αυτά τα αγριεμένα χρόνια που διανύουμε, πόσες και πόσες φορές έχουμε φέρει στο νου μας τον μακαριστό Χριστόδουλο! Πόσες και πόσες φορές τον έχουμε επικαλεστεί σε σοβαρά ζητήματα που αφορούν τον τόπο μας!

«Που είσαι Χριστόδουλε!»

«Αχ και να ζούσε ο Χριστόδουλος σήμερα!»

«Καλά τα έλεγε ο Χριστόδουλος!»

Σκέψεις και λόγοι που όλοι μας έχουμε συναναστραφεί και όλοι μας έχουμε εκφράσει. Πέρασαν 15 ολόκληρα χρόνια από την κοίμηση του και η μνήμη του όχι μόνο δεν ξεθωριάζει στη θύμηση του λαού, άλλα φαντάζει ολοένα και πιο ζωντανή όσο δυσκολεύουν οι καιροί.

Ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ήταν και παραμένει ένας δικός μας άνθρωπος. «Είμαι ο Χριστόδουλος σας», είχε πει και η φράση του ακόμα αντηχεί στις μέρες μας.

Όχι μόνο οι φιλακόλουθοι χριστιανοί άλλα και πολλοί άνθρωποι που κείνται μακράν της Εκκλησίας, αναγνωρίζουν σήμερα στο πρόσωπο του Χριστόδουλου έναν χαρισματικό και αλησμόνητο ποιμένα. Μπορεί να έμεινε μονάχα εννέα χρόνια και εννέα μήνες στον αρχιεπισκοπικό θρόνο, άλλα κατάφερε να αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του στην πατρίδα μας. Λεβέντικη ψυχή, γνήσιος πατριώτης, ευρυμαθής, ευφυέστατος, αεικίνητος, επικοινωνιακός, με χαρισματικό λόγο, με ενωτικό πνεύμα, ασυμβίβαστος και διορατικός.

Ο Χριστόδουλος είχε ένα αστείρευτο χάρισμα να μεταδίδει στους Έλληνες όραμα, ελπίδα, μαχητικό πνεύμα, δύναμη για αντίσταση σε κάθε τέχνασμα των πονηρών καιρών. Είχε ένα ποιμαντικό τάλαντο να συντονίζει τους Έλληνες με το αέναο κάλεσμα της Ρωμιοσύνης. Ήταν ένας εκκλησιαστικός ηγέτης που με ποικίλους τρόπους ψήλωνε το ανάστημα των Ελλήνων και τους καλούσε να ανταποκριθούν σε όσα η ιστορία επιτάσσει.

Έφερε την κοινωνία πιο κοντά στην Εκκλησία και καλοδέχθηκε με μια μεγάλη αγκαλιά όσους πέρασαν το κατώφλι της. Ξανασύστησε την Ορθοδοξία στην σκορπισμένη νεολαία και με φρέσκια πνοή στην προσέγγιση του λαού έκανε τους νέους κοινωνούς στο μεγαλείο της Ορθόδοξης πίστης.

Είχε την παρρησία να μιλά για όλα τα εθνικά και κοινωνικά θέματα χωρίς διπλωματίες και αποστειρωμένους καθωσπρεπισμούς. Τάραζε τα νερά της επικαιρότητας με κάθε του λόγο. Έλεγε τα πράγματα με το όνομα τους και πολεμήθηκε σκληρά από το κατεστημένο για τις παρεμβάσεις του στα δημόσια πράγματα.

Στο ανυποχώρητο όραμα του, δεν διανοούνταν μια Εκκλησία που θα στεκόταν ως παθητικός θεατής της κοινωνίας, γι’ αυτό και την έκανε πρωταγωνιστή των πραγμάτων και ρυθμιστή εξελίξεων. Γι’ αυτό το λόγο χτυπήθηκε λυσσαλέα από κέντρα εξουσίας που ήθελαν μανιωδώς να εξοστρακίσουν την Εκκλησία από το δημόσιο γίγνεσθαι.

Ο Χριστόδουλος όμως ποτέ δεν θέλησε μια Εκκλησία που να επιζητεί οποιουδήποτε είδους εξουσία, άλλα να στέκεται ως φιλόστοργη μάνα του λαού και ως θεματοφύλακας των ελληνορθόδοξων αξιών. Και αν ως άνθρωπος είχε τα λάθη του και τις αδύναμες στιγμές του, πάντως η ίδια η ιστορία τον δικαίωσε και τον κατέταξε στις λαμπρές εκκλησιαστικές προσωπικότητες που σημάδεψαν τον τόπο.

Πολλοί λόγοι του μακαριστού Χριστόδουλου αποδεικνύονται προφητικοί και επίκαιροι σήμερα, και αυτό αποδεικνύει το πόσο μακριά έβλεπε με την κοφτερή ματιά του, ως ποιμένας που αγρυπνούσε για τους επερχόμενους κινδύνους. Κάθε επικριτικός λόγος του για τα σχέδια της Νέας Τάξης Πραγμάτων, είναι φωτεινός οδηγός για όσα δυσοίωνα γεγονότα βιώνουμε στην εποχή μας. Ιδιαίτερα όσα προέβλεπε για τον πόλεμο των σκοτεινών δυνάμεων εναντίον της Ορθοδοξίας, της ιστορίας, της γλώσσας, της ελληνικής παιδείας και της ελευθερίας μας, είναι σαν να έχουν γραφτεί σήμερα.

Στα χρόνια της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, ο Χριστόδουλος είναι ο Αρχιεπίσκοπος που ταυτίστηκε περισσότερο με το πνεύμα της μεγάλης, της περήφανης, της απροσκύνητης Ελλάδας. Αν μπορούσαμε να δώσουμε στην Ελληνορθοδοξία μια φωνή για να εκφραστεί, αυτή σίγουρα θα ήταν του μακαριστού Χριστόδουλου.

 
 
«Πᾶνος»

15 σχόλια:

  1. καλα μπορει να τα λεγε κανεις δεν αμφιβαλει αλλα με τον Πάπα Ρωμης τι υπογραψε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀδελφέ ἔκανε λάθη, τὸ ξέρουμε, ἀλλὰ δὲν τὸν τελείωσαν γιὰ τὰ «λάθη» του, ἀλλὰ γιὰ τὰ «σωστά» του, γιὰ αὐτὰ ποὺ μὲ τὰ λεγόμενά του προσπάθησε νὰ ἀφυπνίση τὸν λαὸ.

      Αὐτὰ ποὺ ἔλεγε δὲν ἦταν δυνατὸν νὰ μὴν τὰ πίστευε, διότι δὲν λέγονται καὶ δὲν συμφέρανε κανέναν ἀπὸ τοὺς νεοταξίτες νὰ ἀκουστοῦν ἔστω καὶ ψευδῶς, ὑποκριτικά ἀπὸ κανενὸς τὰ χείλη.

      Κάθε ἄνθρωπος καὶ κάθε λάθος του ὅταν μετανοήσει εἶναι ἄξιος συγχωρήσεως, γι᾿ αὐτὸ ἄς μὴν μένουμε μόνο στὰ λάθη, ἀλλὰ οὔτε καὶ στὰ σωστά.

      Νὰ κοιτᾶμε πῶς βρίσκει ὁ Κύριος τὸν καθένα ὅταν ἔρχεται ἡ ὥρα τῆς ἀποδημίας.

      Ἄν μᾶς βρίσκει ἀγωνιζόμενους καὶ σὲ πνευματικὴ ἐγρήγορση ἤ σὲ ραθυμία καὶ πτώση.

      Διαγραφή
  2. Γεώργιος Βλάχος / 29 Ιανουαρίου 2023
    Πολύ φοβάμαι ότι, λόγω : 1) του έντονου θρησκευτικού οικουμενισμού, 2) του ότι οι ιεράρχες υποκύπτουν στις πιέσεις της πολιτικής εξουσίας και συμβαδίζουν με αυτήν, δεν πρόκειται να υπάρξει ξανά αρχιεπίσκοπος Ελλάδος, σαν τον μακαριστό Χριστόδουλο. Ο Χριστόδουλος είχε και θρησκευτική και εθνική φλόγα μέσα του. Σε κάθε ομιλία του, ενέπνεε και συμβούλευε όλους τους πιστούς, στον ορθό δρόμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. θα ξεκινήσω με ένα πρόλογο και θα μπούμε και στο κυρίως θέμα.

    Η αἰσχρὴ μόδα καθιέρωσε τὶς τελευταῖες δεκαετίες τὸ ἀνδρικὸ παντελόνι καὶ ὡς γυναικεῖο ἔνδυμα σὲ τέτοιο μάλιστα σημεῖο, ὥστε οἱ περισσότερες γυναῖκες νὰ φοροῦν πλέον παντελόνια ἀντὶ φουστάνια.
    ̔Η κοινωνία μας τὸ δέχθηκε. Δὲν τὸ δέχεται ὅμως ὁ Θεός.
    ̔Η κοινωνία μας δέχεται σιγὰ-σιγὰ ὡς φυσιολογικό τρόπο σεξουαλικῆς ζωῆς καὶ τὴν ὁμοφυλοφιλία!
    ̔Η κοινωνία μας δέχεται πλέον καὶ τοὺς γάμους τῶν ὁμοφυλοφίλων, δίνοντάς τους μάλιστα τὸ δικαίωμα νὰ υἱοθετοῦν καὶ παιδιά!
    ̓Εὰν ὅμως ἡ κοινωνία μας δέχεται ὅλα αὐτὰ ἀλλάζοντας «τὰ προστάγματα, διαθήκην αἰώνιον», ὅπως προφήτευσε ὁ ̔Ησαΐας (24, 5),
    αὐτὸ δὲν σημαίνει ὅτι συγχρονίστηκε καὶ συμπλέει μαζί της καὶ ὁ Θεός.

    Εὰν ἔτσι βλέπῃ ὁ Θεός, δηλαδὴ ὡς βδελύγματα, ὡς φαινόμενα ποὺ προκαλοῦν ἀηδία, ἀπέχθεια, ἀποτροπὴ καὶ σιχαμάρα, τὶς γυναῖκες ποὺ φοροῦν ἀνδρικὰ ἐνδύματα καὶ μάλιστα μέσα στοὺς ναούς, πῶς ἆραγε βλέπει ὅσες γυναῖκες ἐκκλησιάζονται ἡμίγυμνες, μὲ μίνι καὶ σοῦπερ μίνι, μὲ ἐξώπλατα καὶ ἐξώστηθα, κολλητὰ καὶ διαφανῆ φορέματα, ποὺ ἐπιτρέπουν κάποιες φορὲς νὰ φαίνωνται ἀκόμη καὶ τὰ ἐσώρουχά τους;

    Πολλοὶ κληρικοί μας δὲν εἶναι ἀδιάφοροι, δειλοί, ἐπαγγελματίες καὶ κοσμικοί.
    Εἶναι καλοί, εὐσεβεῖς. Λυποῦνται καὶ στενάζουν γι ̓ αὐτὴ τὴν ἀθλιότητα, ποὺ ἐπεκράτησε μέσα στοὺς Ναούς των.
    Καὶ θὰ ἤθελαν νὰ τὴν ἐξαλείψουν χρησιμοποιώντας τὰ μέσα, ποὺ τοὺς παρέχει ἡ ̓Εκκλησία, κυριώτερο τῶν ὁποίων εἶναι ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ.
    Αὐτὸ εἶναι τὸ ἀποτελεσματικώτερο ὅπλο τοῦ κληρικοῦ κατὰ τῆς ἁμαρτίας καὶ τοῦ Διαβόλου, ἡ «μάχαιρα τοῦ Πνεύματος» ( ̓Εφ. 6, 17), ἡ ὁποία εἶναι δραστικὴ καὶ κοπτερώτερη περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλο μαχαίρι.

    Δυστυχῶς ὅμως κάποιος χαρισματικός, ἀλλὰ τραγικὸς ἀρχιεπίσκοπος, ποὺ δὲν ζῇ πιά, μὲ μιὰ φράσι τοὺς ἀφώπλισε, τοὺς ἀφαίρεσε τὴν μάχαιρα καὶ μαζὶ μ ̓αὐτὴ τὴ δυνατότητα ν ̓ ἀντιμετωπίσουν τὸ κακό. ̓Ελᾶτε ὅπως εἶστε!

    Αὐτὴ ἦταν ἡ φράσι-πρόσκλησι, ποὺ ἀφώπλισε τοὺς κληρικούς.
    ̓Απευθυνόταν στὴ νεολαία· μιὰ νεολαία, ποὺ κοίταζε ἀπὸ μακρόθεν καὶ μὲ καχυποψία τὴν ̓Εκκλησία, καὶ ἡ ὁποία, ὅπως ἤλπιζε ὁ ἀρχιεπίσκοπος, θὰ ἀνταποκρινόταν στὸ ἐπαναστατικὸ κάλεσμά του καὶ θὰ πλησίαζε τὴν ̓Εκκλησία καὶ τὸ Θεό.
    Κάποιοι νέοι ἀνταποκρίθηκαν καὶ ἦλθαν στοὺς ναοὺς «ὅπως ἦταν».
    Τα αγόρια μὲ σκουλαρίκια στ ̓ αὐτιά τους καὶ τὰ κορίτσια μὲ παντελόνια καὶ μίνι φοῦστες!

    Θα συνεχίσω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Περισσότερο ὅμως ἀπὸ τοὺς νέους, τὴ συντριπτικὴ πλειονότητα τῶν ὁποίων δὲν ἄγγιξε ἡ ἀρχιεπισκοπικὴ προτροπή, ἀνταποκρίθηκαν στρατιὲς ὁλόκληρες μεσοκόπων καὶ μεσηλίκων γυναικῶν, οἱ ὁποῖες ἐξέλαβαν τὴν ἀρχιεπισκοπικὴ πρόσκλησι ὡς εὐκαιρία νὰ προσέρχωνται καὶ αὐτὲς στοὺς ναοὺς «ὅπως εἶναι», μὲ τὴν ἴδια δηλαδὴ ἄσεμνη καὶ ἀντιχριστιανικὴ ἔνδυσι καὶ ἀμφίεσι, ποὺ κυκλοφοροῦν στοὺς δρόμους καὶ κάνουν τὰ ψώνια τους στὰ μαγαζιά!

    Ποιός κληρικὸς ἢ λαϊκὸς τολμοῦσε νὰ τοὺς κάνῃ παρατήρησι; «Τὸ εἶπε ὁ ἀρχιεπίσκοπος· ξέρεις ἐσὺ περισσότερα ἀπ ̓ αὐτόν;», ἦταν ἡ στερεότυπη ἀπάντησί τους.
    Καὶ τὸ κακὸ μονιμοποιήθηκε, ἀπέκτησε δικαιώματα καὶ ἀρχιερατικὴ κάλυψι, ἅπλωσε ρίζες, ἀποθρασύνθηκε καὶ εἶναι πλέον δύσκολο νὰ ἀντιμετωπισθῇ.

    Ατυχής, ἀτυχέστατος ὁ ἀρχιεπισκοπικὸς λόγος, ἀντιευαγγελικός, ἀντιπατερικός, κοσμικός, στόχευε στὴ ματαιότητα τῶν ἀνθρωπίνων χειροκροτημάτων καὶ στὴν ἀποδοχὴ τῆς νέας γενιᾶς καὶ ὄχι στὴν ἐφαρμογὴ τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ.

    ῎Αρεσε στοὺς κοσμικοὺς ἀνθρώπους, ὄχι ὅμως στὸ Θεό.

    ῞Ενας ἱερέας ἢ ἀρχιερέας ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ προσκαλέσῃ τοὺς ἀνθρώπους νὰ ὑπάγουν «ὅπως εἶναι» στὴν ἱερατικὴ ἢ ἀρχιερατική του κατοικία, ὄχι ὅμως καὶ στὸν οἶκο τοῦ Θεοῦ, μέσα στὸν ὁποῖον, ὅπως ἐξηγήσαμε, ἰσχύουν ἄλλοι κανόνες συμπεριφορᾶς.

    Σὲ κάθε ναὸ οἰκοδεσπότης εἶναι ὁ Χριστὸς καὶ ὄχι ὁ ἱερέας ἢ ὁ ἐπίσκοπος. Καὶ ὅταν ὁ οἰκοδεσπότης καλῇ τοὺς προσκεκλημένους νὰ προσέλθουν στὸν οἶκο του μὲ εὐπρέπεια, αἰδῶ καὶ σωφροσύνη, κανεὶς ἀπὸ τοὺς ὑπη ρέτες του δὲν δικαιοῦται νὰ τοὺς προτρέψῃ νὰ προσέλθουν μὲ ἀπρεπῆ καὶ αἰσχρὴ ἐνδυμασία, ὅπως θὰ πήγαιναν σὲ μιὰ καφετέρια, μιὰ ἐκδρομὴ ἢ ἕνα χορό.

    Πτωχὰ ἐνδύματα δέχεται ὁ Χριστὸς καὶ εὐλογεῖ καὶ ἁγιάζει αὐτούς, ποὺ τὰ φοροῦν· ἄσεμνα καὶ προκλητικὰ δὲν δέχεται.

    Τὸ «ἐλᾶτε ὅπως εἶστε» ἰσχύει βεβαίως γιὰ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους, ὄχι ὅμως ὡς πρὸς τὴν ἐνδυμασία τοῦ σώματος, ἀλλὰ ὡς πρὸς τὴν ἐνδυμασία τῆς ψυχῆς τους.
    Πράγματι, ὁ Θεὸς ἀπευθύνει πρὸς ὅλους μας πρόσκλησι νὰ ὑπάγωμε στὸ ναό του, ὁποιαδήποτε καὶ ἂν εἶναι ἡ κατάστασι τῆς ψυχῆς μας.
    ῞Οσο μάλιστα ρυπαρώτερη εἶναι ἡ ψυχὴ ἀπὸ τὴν ἁμαρτία, τόσο ἀναγκαιότερη εἶναι ἡ προσέλευσι στὴν ̓Εκκλησία, τὸ μεγάλο αὐτὸ πλυντήριο καὶ καθαριστήριο τῶν ἀνθρωπίνων ψυχῶν.

    Θα συνεχίσω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τὸ κακό, ὅπως εἴπαμε, ἔγινε καὶ ἔχει δυστυχῶς λάβει ἐπιδημικὲς διαστάσεις.
    Οἱ ̓Ορθόδοξοι Ναοὶ τῆς ̔Ελλάδος ἀπὸ χῶροι ἱεροὶ προσευχῆς καὶ λατρείας τοῦ Θεοῦ κατάντησαν τὰ τελευταῖα χρόνια, μὲ τὴν ἀνοχὴ ὅλων μας, χῶροι ἐπιδείξεως αἰσχρῆς μόδας καὶ ἀπὸ οἶκοι Θεοῦ ἔγιναν τόποι, ὅπου οἱ ̔Ελληνίδες ἐμφανίζονται σήμερα ντυμένες ὡς πόρνες σὲ οἴκους ἀνοχῆς.

    Καὶ αὐτὴ ἡ ἀθλιότητα πρέπει νὰ ἐκλείψῃ. Πῶς ὅμως;
    ̓Εδῶ ποὺ φθάσαμε, ὁποιοδήποτε μέτρο ληφθῇ, ὅσο ἤπιο καὶ ἂν εἶναι, θὰ προκαλέσῃ ἀντιδράσεις.

    Φοβούμεθα δέ ὅτι οἱ μεγαλύτερες ἀντιδράσεις δὲν θὰ προέλθουν ἀπὸ τὶς γυναῖκες, ἀλλὰ ἀπὸ τοὺς ἀναξίους ἀρχιερεῖς, οἱ ὁποῖοι τὰ θεωροῦν «ἀκραῖα» καὶ «φανατικά».
    «Δὲν μποροῦμε νὰ διώξωμε τὸν κόσμο ἀπὸ τὶς ἐκκλησίες», θὰ μᾶς εἰποῦν, προσποιούμενοι ὑποκριτικῶς, ὅτι ἐνδιαφέρονται γιὰ τὴ σωτηρία τοῦ κόσμου, ἐνῷ μὲ τὴν ἀδιαφορία, δειλία καὶ ἐκκοσμίκευσί τους ἔχουν ἐπιτρέψει στὴν ἁμαρτωλὴ μόδα νὰ μετατρέψῃ σὲ κόσμο την Εκκλησία.

    Ο Χριστός δὲν «ἔρριξε νερὸ στὸ κρασί του», ὅταν οἱ ̓Ιουδαῖοι ἀκροατές του θεώρησαν κάποιες ὕψιστες διακηρύξεις γιὰ τὸ πρόσωπό Του σκληρὲς καὶ ἀπεχώρησαν·
    δὲν ἔσπευσε νὰ δώσῃ ἐξηγήσεις· δὲν φοβήθηκε μήπως φύγῃ ὁ κόσμος ἀπὸ κοντά του καὶ χάσῃ τοὺς ὀπαδούς του, ἀλλὰ στράφηκε πρὸς τοὺς μαθητάς του καὶ τοὺς ἐρώτησε· «Μὴ καὶ ὑμεῖς θέλετε ὑπάγειν;» ( ̓Ιωάν. 6,67).

    Δὲν εἶναι δυνατὸν ἡ κακῶς ἐννοουμένη στὴν περίπτωσι αὐτὴ φιλανθρωπία τῆς ̓Εκκλησίας καὶ ὁ φόβος μὴ τυχὸν κακοκαρδίσωμε κάποιες γυναῖκες νὰ ἐκλαμβάνεται ἀπ ̓ αὐτὲς ὡς ἀνοχὴ καὶ εὐλογία ἀπὸ τὴν ̓Εκκλησία τῆς ἄσεμνης καὶ σατανικῆς μόδας, ποὺ ἀκολουθοῦν.

    ῞Ολα βεβαίως ἐπιτρέπονται, ἐκεῖ ὅμως, ὅπου δὲν ὑπάρχει Θεός.
    Στὴν ̓Εκκλησία ὑπάρχει Θεός, ὁ ὁποῖος εἶναι βεβαίως πανταχοῦ παρών, ἰδιαιτέρως ὅμως εἶναι παρὼν σὲ κάθε ἱερὸ ναό, σὲ κάθε ἁγία τράπεζα, σὲ κάθε ἅγιο ἀρτοφόριο, ὅπου φυλάσσεται καθ ̓ ὅλο τὸ ἔτος τὸ σῶμα καὶ τὸ αἷμα τοῦ Χριστοῦ.

    ̔Η ̓Εκκλησία δὲν εἶναι ξέφραγο ἀμπέλι. ̓Εδῶ δὲν ἐπιτρέπονται ὅλα· ἐδῶ ὑπάρχουν νόμοι· ἐδῶ ἰσχύουν ἀπαγορεύσεις.

    Και ο αντιευαγγελικός λόγος: Ελᾶτε ὅπως εἶστε!

    Ισχύει μόνο στην Ελληνικῆ ̓̓Ορθοδοξία, διότι μόνο στὸν ἑλλαδικὸ χῶρο παρατηρεῖται αὐτὸ τὸ φαινόμενο καὶ ὄχι σὲ ἄλλους χώρους τῆς ̓Ορθοδοξίας.
    Οἱ Ρωσσίδες, οἱ Ρουμάνες καὶ ὅλες γενικῶς οἱ γυναῖκες τῶν Σλαυοφώνων ̓Ορθοδόξων ̓Εκκλησιῶν ἐκκλησιάζονται μὲ ἀξιοθαύμαστη εὐλάβεια καὶ εὐπρέπεια στοὺς ναούς των, οἱ περισσότερες φορώντας μακρυὲς φοῦστες καὶ κάλυμμα στὸ κεφάλι τους.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ας απαντήσουμε και στον αγαπητό Ελευθέριο για αυτά που γράφει:

    Που είσαι Χριστόδουλε!»

    «Αχ και να ζούσε ο Χριστόδουλος σήμερα!»

    «Καλά τα έλεγε ο Χριστόδουλος!»

    Γιά τήν Ἑλλάδα, τήν χώρα ἀπό τήν ὁποία προέρχομαι, ἦταν ἀδιανόητη ἀκόμη καί ἡ σκέψη στούς κύκλους τοῦ Βατικανοῦ νά ὀργανώσουν ἐπίσκεψη τοῦ πάπα στήν Ἀθήνα.
    Οἱ Ἕλληνες Ὀρθόδοξοι ἐθεωροῦντο ὡς οἱ πλέον ἀντιπαπικοί μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων, μέχρι καί τῆς ἐποχῆς τοῦ ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου (1998-2008), ὁ ὁποῖος δυστυχῶς ὑπέκυψε σέ πολιτικές καί ἄλλες πιέσεις, ἰδιαίτερα λόγῳ τοῦ εὐρωπαϊκοῦ προσανατολισμοῦ τῆς χώρας, καί συμπράττοντας μέ τήν πολιτική ἡγεσία συνδιοργάνωσαν ἐπίσημη ἐπίσκεψη τοῦ Πολωνοῦ γηραιοῦ πάπα στίς 4 Μαΐου τοῦ 2001.

    Οἱ ἀντιδράσεις τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας ἦταν σεισμικές.
    Ὁ ἀρχιεπίσκοπος δέν τόλμησε νά συγκαλέσει τήν Ἱεραρχία, διότι ἡ πλειονότης τῶν ἀρχιερέων ἦταν ἀντίθετη, ὁμόφωνη ἡ Ἱερά Κοινότης τοῦ Ἁγίου Ὄρους ἀντέδρασε, διακόσια μοναστήρια (200) ἐκτός τοῦ Ἁγίου Ὄρους, χριστιανικά σωματεῖα, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, μέ ἐπιστολές, ἡμερίδες, ἀγρυπνίες, συνεντεύξεις, ψηφίσματα, συλλαλητήρια μπροστά στό κτήριο τῆς ἀρχιεπισκοπῆς προσπάθησαν νά ἀλλάξουν τήν ἀπόφαση τοῦ ἀρχιεπισκόπου.

    Τό ὑγιές πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ Ἐκκλησία, πού δέν εἶναι μόνον ὁ προκαθήμενος καί ἐλάχιστοι φιλοπαπικοί ἐπίσκοποι, ἦταν ἀντίθετη στήν ἐπίσκεψη τοῦ πάπα.

    Ὁ πάπας τελικά ἦλθε, ἀλλά δέν τόν ὑποδέχθηκε ὁ ὀρθόδοξος λαός, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος· τόν ὑποδέχθηκαν μέ ἰσχυρή ἀστυνομική προστασία ὁ ἀρχιεπίσκοπος καί τά μέλη τῆς μικρῆς δωδεκαμελοῦς συνόδου, χωρίς κοινή δημόσια ἐμφάνιση, γιά νά ἀποφευχθοῦν οἱ ἀντιδράσεις τῶν Ὀρθοδόξων πιστῶν.
    Τόν λαό τόν ἔκρυψαν καί τόν ἐξαφάνισαν οἱ κυβερνῶντες, γιά νά μή τούς δυσφημήσει καί χαλάσει τό εὐρωπαϊκό προφίλ τῆς χώρας.

    ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΘΑ ΕΛΘΗ ΠΑΠΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
    ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ



    Μετά το ΣΧΙΣΜΑ που έγινε το 1054 μ.Χ. μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Εκκλησίας είναι η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ που θα έλθει ο Παπας εις την Ελλάδα.



    Αυτό, και μόνον αυτό, έπρεπε να σταθεί ικανόν, ώστε να μην επιτρέψωμεν σ’ αυτόν τον Σφαγέα της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού, να πατήσει τα αιμοσταγή και κατηραμένα πόδια του, εις τα ιερά και άγια χώματα της Πατρίδος μας.



    Διατί τόσους αιώνας (χίλια ολόκληρα χρόνια) δεν του επέτρεψαν οι Άγιοι Πατέρες και οι πρόγονοί μας να έλθει; Αυτοί δεν ήξερον; Ήταν ανόητοι αυτοί;

    Δεν βρέθηκαν, ίσως, σε δυσκόλους θέσεις και παρόμοιες ανάγκες; Δεν εγνώριζον άραγε από ελιγμούς και διπλωματίες; Δεν είχαν αγάπη και κατανόηση;

    τον "κύριον" θέλουν να φέρουν εις την Ορθόδοξη Ελλάδα μας και να τον υποδεχθώμεν μάλιστα μετά "βαΐων και κλάδων";
    Αυτόν; Τον Αρχιαιρεσιάρχη της Δύσεως; Τον επί γης εωσφόρον; Τον αντίχριστον; Τον Σφαγέα της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού; Αυτόν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ενα μόλις μήνα μετά τις εκλογές, τις οποίες κέρδισε με διαφορά μιας ποσοστιαίας μονάδας το ΠΑΣΟΚ, στις 8 Μαΐου του 2000, ο τότε υπουργός δικαιοσύνης Μιχάλης Σταθόπουλος δηλώνει πως η αναγραφή του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες είναι αντίθετη με το νόμο 2472/1997 για την προστασία των προσώπων από την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων.

    Η δήλωση αυτή άνοιξε τον ασκό του Αιόλου, με τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο να αντιτάσσεται σθεναρά στις προθέσεις της κυβέρνησης, ισχυριζόμενος ότι προστάχθηκαν «από νεο-διανοούμενους που θέλουν να μας επιτεθούν σα σκυλιά και να μας κόψουν τις σάρκες».

    Οι πρωταγωνιστές
    Ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος που όλο το προηγούμενο διάστημα παρουσιαζόταν από τις σφυγμομετρήσεις της εποχής ως το δημοφιλέστερο δημόσιο πρόσωπο στην κοινωνικοπολιτική ζωή της χώρας, ανέλαβε να ηγηθεί μιας εκστρατείας κατάργησης του νόμου, διοργάνωσε με την σιωπηρή ανοχή ή και συμβολή ακόμη της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην επιτυχία τους, "λαοσυνάξεις" για την ορθοδοξία, που ο ίδιος συνέδεε άρρηκτα με την ταυτότητα του ελληνικού έθνους.

    Το ζήτημα λαμβάνει διαστάσεις και η Ιερά Σύνοδος αποφασίζει να αντιδράσει αρχικά με τη διοργάνωση δύο λαοσυνάξεων: μία στη Θεσσαλονίκη στις 14 Ιουνίου και μία στην Αθήνα στις 21 Ιουνίου.

    Η διάσταση απόψεων Εκκλησίας-Πολιτείας παρέμενε αγεφύρωτη και έτσι η Εκκλησία αποφάσισε τη συλλογή υπογραφών αιτούμενη τη διενέργεια δημοψηφίσματος για το εν λόγω θέμα.

    Συλλογή υπογραφών καλούσε στην ενεργοποίηση του άρθρου 44 του Συντάγματος περί διενέργειας δημοψηφισμάτων και ξεκίνησε στις 14 Σεπτεμβρίου 2000.

    Μετά από έναν περίπου χρόνο, στις 29 Αυγούστου 2001 ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος παρέδωσε τις περίπου 3 εκατομμύρια υπογραφές, κατά τα στοιχεία της Εκκλησίας, στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο.

    Το αποτέλεσμα..

    Συμβιβάζεται με τον Σημίτη και τελειώνουν όλα.

    Ο Άγιος Τριαδικός Θεός μας να αναπαύσει την ψυχή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀδελφέ μου Χρῆστο,

      διάβασα μὲ προσοχὴ αὐτὰ ποὺ ἔφερες στὰ 5 σχόλια στὸ ἄρθρο του κ. Ἀνδρώνη, τὰ ὁποία εἶναι ἀντιγραφὲς ἀπὸ κείμενα ἄλλων, προσπερνῶντας τελείως καὶ μὴ λαμαβάνοντας τίποτα ἀπὸ τὰ δύο, ὅμως οὐσιαστικὰ λόγια ποὺ ἔγραψα στὸν ἀνώνυμο σχολιαστή 12:10 π.μ.

      Τὰ πρῶτα τρία σχόλια εἶναι ἀπὸ ἕνα κείμενο μὲ σωστὰ αὐτὰ ποὺ γράφει ὁ γράφων ὡς πρὸς τὴν εὐπρέπειαν καὶ τοὺς κανόνες τῆς Ἐκκλησίας κ.λπ., ἀλλὰ γεμάτο ἐμπάθεια ὡς πρὸς τὸ πρόσωπο τοῦ μακαριστοῦ Χριστόδουλου, λὲς καὶ οἱ γυναῖκες καὶ ὁ ὑπόλοιπος κόσμος περίμεναν τὸν Χριστόδουλο γιὰ νὰ παρεκτραποῦν ὅσον ἀφορᾶ στὴν ἐνδυμασία τους, κυρίως οἱ γυναῖκες, ἐνῶ πρίν ἀνεβεῖ στὸν ἀρχιεπισκοπικὸ θρόνο, ὅλα βαίναν καλῶς.

      Μὲ λίγα λόγια, ὁ ἀρθρογράφος μᾶς λέει ὅτι ὅλες ἐκκλησιαζόντουσαν μὲ εὐλάβεια καὶ εὐπρέπεια, φοροῦσαν μακρυὲς φοῦστες, κάλυμμα στὸ κεφάλι τους, οἱ ἄνδρες ποτὲ δὲν φόραγαν βερμοῦδες, μέχρι τὴν στιγμὴ ποὺ εἶπε ὁ μακαριστὸς Χριστόδουλος στοὺς νέους «ἐλᾶτε ὅπως εἶστε», σὲ ἀπάντηση ἐρώτησης σχετικὰ μὲ τὰ σκουλαρίκια καὶ τὰ ἄλλαξε ὅλα.

      Ὁμολογουμένως, πολὺ ἐξυπνο συμπέρασμα!!!...

      Αὐτὸ περίμεναν οἱ γυναῖκες, λές καὶ τοὺς εἶπε φορέστε μίνι. ἐξώπλατα κ.λπ.

      Τὸ «ἐλᾶτε ὅπως εἶστε» μόνο ἕνας ἐμπαθεὶς νοὺς τὸ ἐκλαμβάνει στραβά.

      Δὲν σήμαινε προτροπὴ ἤ ὑπονόησε ποτὲ νὰ ἔρχονται γυναῖκες καὶ ἄνδρες μὴ εὐπρεπῶς ἐνδεδυμένοι μέσα στὸν ναό οὔτε αὐτὸ προέκυπτε ἀπὸ τὰ τόσα ψυχωφελὴ κηρύγματά του.

      Μὴν ξεχνᾶμε, πὼς σὲ πάμπολλες μονὲς ὑπῆρχαν ἐξωτερικὰ τῶν χώρων τῶν μονῶν, πολὺ πρὶν Χριστόδουλου, οἱ ἐπιγραφὲς ποὺ προέτρεπαν νὰ εἰσέρχεται ὁ κόσμος εὐπρεπῶς καὶ ὑπῆρχαν κρεμασμένες φοῦστες.
      Γιατὶ ὑπῆρχαν αὐτὲς οἱ ἐπιγραφὲς καὶ οἱ φοῦστες; Μήπως ἐπειδὴ ἦταν εὐπρεπῶς ἐνδεδυμένες οἱ γυναῖκες;
      ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

      Διαγραφή
    2. Ἀπὸ ἀγάπη καὶ συμπόνια τὸ ἔκανε γιὰ τὴν νεολαία ποὺ ἦταν τόσο ἀπομακρυσμένη, γνωρίζοντας, ὅτι οἱ νέοι ποὺ θὰ εἰσερχόντουσαν σιγὰ σιγὰ στὴν μυστηριακὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας, ἀπὸ μόνοι τους θὰ πέταγαν τὰ σκουλαρίκια, θὰ ἄλλαζαν τὴν ἐμφάνισή τους καὶ συμπεριφορά τους.

      Κοντολογεὶς ὅλα ἦταν καλὰ, μέχρι ποὺ ἦρθε ὁ Χριστόδουλος καὶ μὲ τὸ «ἐλᾶτε ὅπως εἶστε» (γιὰ τὰ σκουλαρίκια) τὰ διέλυσε ὅλα...

      Μόνο ἄς θυμηθεῖ ὁ κύριος ποὺ ἔγραψε τὸ ἄρθρο καὶ ἐσὺ Χρῆστο μου, ὅτι ἐπὶ Χριστόδουλου ὄντως ἄρχισε ἡ νεολαία νὰ προσεγγίζει λίγο τὴν Ἐκκλησία, ἀλλὰ βλέπεις δὲν τὸν ἄφησαν...

      Ὅσο γιὰ τὸ τέταρο σχόλιο ποὺ καὶ αὐτὸ ἀντιγραφὴ εἶναι, συμφωνῶ ἀπόλυτα πὼς ἦταν τεράστιο σφάλμα νὰ φέρει τὸν πάπα στὴν Ἑλλάδα καὶ δὲν δίνω κανένα ἐλαφρυντικό, πλὴν ὅμως, ὑπάρχει ἕνα ἀπὸ τὰ πιὸ μεγάλα δῶρα τοῦ Κυρίου μας, ἡ μετάνοια.

      Ἡ μετέπειτα πορεία του, ὅποιος μπόρεσε καὶ παρακολούθησε τοὺς ἀγῶνες του, τὰ φλογερὰ κυρήγματά του, τίς καυστικότατες ὁμιλίες του σὲ θέματα σοβαρότατα Πίστεως καὶ Πατρίδος ἀπὸ τίς τεράστιες ἀπειλὲς τῆς Ν.Τ.Π. καὶ ὅλων τῶν ἐχθρῶν μας, χωρὶς ἐμπάθεια, μὲ συγχωρητικότητα στὰ λάθη του, θὰ διέκρινε τὴν μετάνοια του καὶ τὸν ἀγῶνα του νὰ ἐπανορθώσει.

      Καὶ στὸ τελευταῖο σχόλιο ποὺ καὶ αὐτὸ εἶναι ἐπίσης ἀντιγραφή, φαίνεται καθαρὰ ἡ δυναμική του καὶ πόσο ἀπήχηση εἶχε ὁ λόγος του στὸ λαό ποὺ κατάφερε νὰ κάνει τίς δύο τεράστιες λαοσυνάξεις, ἐνημερόνωντας τὸν λαὸ γιὰ τὰ σχέδια τῶν νεοταξιτῶν, μαζεύοντας 3 ἑκατομμύρια ὑπογραφὲς γιὰ διενέργεια δημοψηφίσματος τὸ ὁποῖον αἴτημα δὲν ἔγινε δεκτὸ καὶ ὄχι ὅτι «συμβιβάστηκε» μὲ τὸν Σημίτη ὅπως γράφεις καὶ τὸ ὁποῖον εἶναι τὸ «μοναδικὸ δικό σου» ἀπὸ ὅσα ἔγραψες.

      Ὡς φαίνεται, γιὰ τὸν ἀρθρογράφο ποὺ διάβασα ὄλο τὸ κείμενο του ἀναρτημένο στὸ διαδίκτυο, ἀλλὰ καὶ γιὰ ἐσένα ἀδελφέ μου Χρῆστο, ἔχει ξεχαστεῖ ἡ ἐκδοχὴ μετάνοιας καὶ συγχωρήσεως γιὰ τὸν Μακαριστὸ Χριστόδουλο, οἱ μετέπειτα ἀγῶνες του ὑπέρ Πίστεως καὶ Πατρίδος προσπερνιοῦνται καὶ παραλλείπονται καὶ παραμένετε μόνο στὰ λάθη του.

      Ἔτσι ἔκανε ὁ Χριστὸς γιὰ τὸν πρῶτο ποὺ μπαίνει στὸν Παράδεισο;
      Ἔτσι ἔκανε καὶ στὴν περίπτωση ἑνὸς ἀπὸ τοὺς μεγαλύτερους διῶκτες τῶν χριστιανῶν καὶ ποὺ μετέπειτα ἔγινε ὁ Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν;
      Ἔτσι ἔκανε καὶ μὲ ὅλους τοὺς ἀγίους ποὺ κάποιοι ἀπό αὐτοὺς καὶ τὴν πίστη ἀρνήθηκαν προσωρινὰ καὶ μετανοῶντας ὁδηγήθηκαν στὸ μαρτύριο;

      Τὸν Χριστόδουλο τί τὸν ὁδήγησε στὸν θάνατο;
      Ὁ συμβιβασμός μὲ τὴν Ν.Τ.Π.;

      Διαγραφή
    3. Αδερφέ μου Πάνο επειδή είμαι στην εργασία μου και πρώτα ο Θεός την Τετάρτη θα μπορώ να απαντήσω πάνω σε αυτό το θέμα.

      Πάνω σε αυτό που γράφεις

      Το «ἐλᾶτε ὅπως εἶστε» μόνο ἕνας ἐμπαθεὶς νοὺς τὸ ἐκλαμβάνει στραβά.

      Ας ακούσουμε τον μακαριστό τι ακριβώς λέει:

      https://youtube.com/shorts/BTuxfxf4CXs?feature=share

      Εμπαθείς νους είναι όταν οι άλλη μπει με το μίνι και καθίσει στο στασίδι ο άλλος απέναντι θα προσεύχεται η θα σκανδαλίζεται;

      Και σήμερα υπάρχουν άνθρωποι που κλέβουν αλλά άλλη βαρύτητα έχει να πει αυτός που είναι για να τηρεί το νόμο, ε δεν πειράζει και να κλέβετε.

      Βρονταρά λόγια έλεγε, δεν λέω.
      Αλλά προσπαθούσε την εκκοσμίκευση τις Εκκλησίας.

      Πρώτα ο Θεός την Τετάρτη..

      Διαγραφή
    4. Αὐτὸ ὁμολογουμένως δὲν τὸ εἶχα ἀκούσει, ἀλλὰ συνεχίζω νὰ σοῦ λέω ὅτι εἶσαι καὶ ἐσὺ ἐμπαθὴς πολὺ μὲ τὸν Χριστόδουλο καὶ αὐτὸ φαίνεται ἀπὸ τὸν ὄγκο τῶν σχολίων ποὺ ἔφερες.

      Γιὰ τὸ ἐπιχείρημά σου καὶ τὸν σκανδαλισμὸ τοῦ ἄλλου, ἔχω καὶ ἐγὼ νὰ σοῦ πῶ τὸ ἐξῆς:

      Ὁ ἄλλος/η πάει στὴν Ἐκκλησία γιὰ νὰ βλέπει τί φοράει ὁ καθένας καὶ καθεμία ἤ νὰ προσηλωθεῖ καὶ νὰ προσευχηθεῖ;

      Θὰ μοῦ πεῖς ὅτι μπορεῖ νὰ πάει τὸ μάτι του τυχαῖα, ἐγὼ σοῦ λέω ὁ καθαρὸς νοῦς θὰ προσευχηθεῖ καὶ γι᾿ αὐτόν/ήν ποὺ δὲν εἰσέρχεται εὐπρεπῶς καὶ ὄχι νὰ σκανδαλίζεται ἤ μήπως δὲν ἔχουμε προτροπὲς ἀπὸ ὅλους τοὺς ἁγίους ὅτι πρέπει νὰ προσέχουμε μὲ τοὺς ὀφθαλμούς μας καὶ νὰ ἀποφεύγουμε κάθε ἄσεμνο καὶ προκλητικὸ;

      Καθημερινὰ στὸν Χριστιανὸ ποὺ θέλει νὰ ἀγωνίζεται ἀνὰ πᾶσα στιγμὴ δέχεται πειρασμοὺς καὶ σκανδαλισμούς, ἀλλοίμονο νὰ πέφτουμε κάθε φορὰ καὶ νὰ ρίχνουμε τίς εὐθύνες στοὺς ἄλλους.

      Μέσῳ πειρασμῶν σωζόμεθα καὶ τὸ ξέρεις.

      Τέλος πάντων, ἐπειδὴ δὲν τελειώνει ἡ κουβέντα μιᾶς καὶ ἔχεις κολλήσει μόνο στὰ λάθη του, δὲν ἔχω καμμία ὄρεξη νὰ σπαταλήσω καὶ ἄλλο χρόνο γράφοντας, διότι ὅλα ὅσα ἔγραψα καὶ ἔχουμε πεῖ ξανὰ γιὰ τὸ ἴδιο θέμα, τὰ προσπερνᾶς καὶ μένεις μόνο στὰ ἀρνητικά του.

      Πάντως ὅσο καὶ ἄν σὲ ἐνοχλεῖ, μπορεῖ νὰ ἔκανε λάθη, ἀλλὰ τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν Πατρίδα τίς ἀγάπησε καὶ αὐτὸ βγῆκε πρὸς τὰ ἔξω καὶ ἀγωνίστηκε καὶ γιὰ τὰ δύο πληρώνοντάς το μὲ τὴν ζωή του, τὸ ὁποῖο ἐσὺ καὶ ἄλλοι σὰν «κριτές» γνωρίζοντας τὰ ἐσώψυχά του καὶ ὅτι δὲν «μετανόησε» καὶ δὲν ἔκανε τίποτα ἄλλο ἐκτὸς ἀπό λάθη, τὸν καταδικάσατε στὴν αἰώνια κόλαση.

      Διαγραφή
  8. Και ποιοι είμαστε εμείς για να καταδικάσουμε κάποιον;

    Ένας έχει μόνον την εξουσία αυτήν.

    Αυτό μόνο θα αντιγράψω από το υπέροχο άρθρο που λέει: γυναίκες σεβαστείτε τους Ιερούς Ναούς.

    Ο διάβολος γύμνωσε διὰ τῆς ἁμαρτίας τοὺς πρωτοπλάστους μέσα στὸν Παράδεισο.

    Αὐτὸς γύμνωσε καὶ κρατοῦσε γυμνὸ τὸν δαιμονισμένο στὴ χώρα τῶν Γαδαρηνῶν, ὁ ὁποῖος, κατὰ τὸν εὐαγγελιστή, «εἶχε δαιμόνια ἐκ χρόνων ἱκανῶν, καὶ ἱμάτιον οὐκ ἐνεδιδύσκετο» (Λουκ. 8, 27).
    ̓Απόδειξι τοῦ ὅτι ἡ γύμνωσί του προερχόταν ἀπὸ τὸν διάβολο εἶναι τὸ γεγονός, ὅτι, ὅταν ὁ Χριστὸς τὸν θεράπευσε ἐκβάλοντας τὰ δαιμόνια ἀπ ̓ αὐτόν, ἐκάθετο πλέον «παρὰ τοὺς πόδας τοῦ ̓Ιησοῦ» ἱματισμένος καὶ σωφρονῶν, ντυμένος καὶ φρόνιμος.

    ̔Ο διάβολος ξεγυμνώνει καὶ τὶς γυναῖκες σήμερα ἀποσκοπώντας στὴν ἀπογύμνωσι αὐτῶν ἀπὸ τὶς ἀρετὲς τῆς εὐσεβείας καὶ σωφροσύνης, τὸν σκανδαλισμὸ καὶ τὴν ὤθησι τῶν ἀνδρῶν στὴν πορνεία καὶ ἄλλα σαρκικὰ ἁμαρτήματα, καὶ τὴν καταδίκη, διὰ τοῦ πανσεξουαλισμοῦ, ὅσο τὸ δυνατὸν περισσοτέρων ψυχῶν στὴν κόλασι καὶ αἰωνία δυστυχία.

    Η φωνὴ τοῦ Χριστοῦ, μας φωνάζει·
    « ̔Ελληνίδες γυναῖκες, εἶστε βαπτισμένες στ ̓ Όνομά μου· εἶστε Χριστιανὲς ̓Ορθόδοξες·
    πολλὲς ἀπὸ ἐσᾶς φορεῖτε καὶ σταυρὸ στὸ στῆθος σας, ἐκκλησιάζεσθε, κοινωνεῖτε τὰ ῎Αχραντα Μυστήρια.
    Παρ ̓ ὅλα αὐτὰ δὲν εἶστε ἰδικές μου· δὲν σᾶς ἀναγνωρίζω.
    Τὸ ντύσιμό σας καὶ ἡ ἐμφάνισί σας ἔχουν σχέσι περισσότερο μὲ τὴ θεὰ τῶν ἀρχαίων ̓Αφροδίτη παρὰ μ ̓Εμένα.
    ̓Ισχυρίζεσθε ὅτι μὲ πιστεύετε καὶ μὲ ἀγαπᾶτε, στὴν πραγματικότητα ὅμως δὲν ἀγαπᾶτε ἐμένα καὶ τὸν αἰώνιο ἠθικὸ νόμο, ποὺ σᾶς παρέδωσα, ἀλλὰ τὴν αἰσχρὴ καὶ ἁμαρτωλὴ μόδα.
    Αὐτὴ λατρεύετε καὶ ὄχι Εμένα, ποὺ ἔχυσα τὸ αἷμα μου γιὰ σᾶς.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀδελφέ μου Χρῆστο καὶ μόνο ποὺ τὸ συνεχίζεις χωρὶς νὰ ἀναφέρεις τίποτα σὲ ὅλα σου τὰ σχόλια πάνω σὲ αὐτὰ τὰ λίγα ποὺ ἔγραψα, ἀλλὰ οὐσιώδη ὅσον ἀφορᾶ τὸν μακαριστὸ Χριστόδουλο, δείχνεις τὸ μένος σου καὶ τὴν μὴ συγχωρητικότητά σου.

      Ὅσο γιὰ τὴν ἀπορία σου στὸ «ποιοὶ εἶστε ἐσεῖς γιὰ νὰ καταδικάσατε κάποιον», ρώτα τὸν ἑαυτό σου διότι αὐτὸ κάνεις.

      Τίποτα παραπάνω δὲν γνωρίζεις γιὰ τὸν Χριστόδουλο πέρα ἀπὸ τὰ λάθη του ἤ δὲν σὲ συμφέρει νὰ τὰ ἀναφέρεις διότι θὰ πρέπει νὰ παραδεχτεῖς τὴν μεταστροφή του καὶ τὸν ἀγῶνα του γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὴν Ἑλλάδα μας, πρᾶγμα ποὺ τὸ μένος σου δὲν σὲ ἀφήνει.

      Διαγραφή
  9. Αδερφέ μου Πάνο, ίσως ο τρόπος που εκφράζομαι αυτό να δείχνει.

    Όταν έκανε τα συλλαλητήρια ήμουν 30 ετών στην αρχή της πνευματικής μου ζωής, ήμουν και εγώ στα συλλαλητήρια της Θεσσαλονίκης υπόγραψα και δεν το κρύβω ότι τον θαύμαζα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή